abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:27:08 #101
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124794016
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:24 schreef b2py het volgende:
Zwolle - kampen, Haarlem - Zandvoort, De Haar Aansluiting - Rhenen. ;)
Die zijn inderdaad nog een slagje korter _O-

Ik heb trouwens wel eens gelezen dat men een traject wilde aanleggen richting Apeldoorn, vanuit Arnhem, maar hier toch maar vanaf gezien is. Ze gingen liever voor een snelbus :')

Logisch.. want als ik nu naar Apeldoorn wil vanuit Velp/Arnhem ben ik bijna een uur onderweg, want via Zutphen. Met de auto doe ik er 15 minuten over :{
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 15:28:40 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124794056
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Apeldoorn - Zutphen, moet haast wel 1 van de kortste trajectjes in het land zijn :+ Daar heb je trouwens ook een mini-race met de sprinter vanuit Nijmegen. Da's tevens dezelfde trein die ik hebben moet. Zit je een beetje glazig de andere mensen aan te staren(spurtjes hebben grote ramen y0)

Ik vind trouwens wel dat die spurt motoren instabiel lopen, maar dat kan zijn omdat ik er als een automonteur naar luister en kijk. Voor mij is het persoonlijk onacceptabel als je de motor voelt bokken en stoten in de cabine. Dat gebeurd in die spurtjes erg veel. In ander diesel-mat ervoer ik dat wel een stuk minder(dm90, lint)

Ze zijn wel rap :)
komt ook door het ontwerp. Bij de GTW heb je als het ware wagons met een locomotief er tussen in. verder zijn slechts een gering aantal assen aangedreven en hangen de bakken als het ware aan elkaar met slechts draaistellen aan één zijde van de bak, waardoor het bonken wat makkelijker plaats kan vinden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124794089
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik heb trouwens wel eens gelezen dat men een traject wilde aanleggen richting Apeldoorn, vanuit Arnhem, maar hier toch maar vanaf gezien is. Ze gingen liever voor een snelbus :')

Logisch.. want als ik nu naar Apeldoorn wil vanuit Velp/Arnhem ben ik bijna een uur onderweg, want via Zutphen. Met de auto doe ik er 15 minuten over :{
Er ligt natuurlijk een veel kortere spoorlijn maar daar vindt geen regulier reizigersvervoer meer op plaats.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124794120
Ja ik vind die spurt dingen ook best geinig (los van het deur-geluid). Gevoelsmatig hebben ze echter veel minder zitplaatsen dan het ns regio materieel. Voor mn gevoel ben je ook veel ruimte/zitplaatsen kwijt omdat ze in het midden een paar meter motor-blok hebben tussen gepropt?
pi_124794158
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

komt ook door het ontwerp. Bij de GTW heb je als het ware wagons met een locomotief er tussen in. verder zijn slechts een gering aantal assen aangedreven en hangen de bakken als het ware aan elkaar met slechts draaistellen aan één zijde van de bak, waardoor het bonken wat makkelijker plaats kan vinden
Ik zit trouwens even kort te filosoferen naar aanleiding van een gedachte over die powerpacks. Zitten daar sowieso vrijwel alle vitale onderdelen van de Spurt in? Want in dat geval kunnen die treinen wel eens een heel lange levensduur hebben, als je na 20 jaar alleen "even" een nieuw powerpack hoeft te kopen. Als dat nieuwe powerpack dan ook gelijk voldoet aan de nieuwste eisen qua uitstoot en verbruik is dat helemaal prima.
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:31:27 #106
pi_124794160
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
ok door het ontwerp. Bij de GTW heb je als het ware wagons met een locomotief er tussen in. verder zijn slechts een gering aantal assen aangedreven en hangen de bakken als het ware aan elkaar met slechts draaistellen aan één zijde van de bak, waardoor het bonken wat makkelijker plaats kan vinden
Ja klopt. De/het ( :+) powerpack ligt in het midden. Ik zat ook te denken of het geen cilinder-uitschakeling kon zijn. Het is namelijk voornamelijk stationair, belast is het er niet meer. In principe is er wel veel ruimte om zulke resonanties/bewegingen door te geven. Het is gelukkig niet oncomfortabel of heel erg merkbaar, maar mij als top of the range kast-autist viel dat op :D

Ik vind het verder wel geweldige moderne treintjes.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_124794218
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Er is onderzoek gedaan naar het activeren en gereed maken voor reizigerstreinen van Dieren naar Apeldoorn.
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:33:36 #108
pi_124794256
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Er ligt natuurlijk een veel kortere spoorlijn maar daar vindt geen regulier reizigersvervoer meer op plaats.
Ligt die daar ja? Als ik op maps kijkt, is een rechtstreeks IC-traject best wel rendabel. Dan ben je misschien in 10 minuten in Apeldoorn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:30 schreef arkkey het volgende:
Ja ik vind die spurt dingen ook best geinig (los van het deur-geluid). Gevoelsmatig hebben ze echter veel minder zitplaatsen dan het ns regio materieel. Voor mn gevoel ben je ook veel ruimte/zitplaatsen kwijt omdat ze in het midden een paar meter motor-blok hebben tussen gepropt?
Dat hebben ze in deze regio, na heel veel klachten :D zachter gezet. Dat was ook belachelijk, want ik soms stonden er 2 of 3 op Arnhem centraal, moet je je voortstellen wat voor teringlawaai het maakt als al die deuren open en dicht blijven gaan.
pi_124794267
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:30 schreef arkkey het volgende:
Dat gevoel kan ook wel kloppen hoor. De Spurtjes zijn echter ook een stuk korter. De DM90 is 52 meter, de kortste Spurt 41 meter. Dat is een verschil wat je toch wel merkt en ziet.
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:34:24 #110
pi_124794285
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Er is onderzoek gedaan naar het activeren en gereed maken voor reizigerstreinen van Dieren naar Apeldoorn.
Really :D heb er niks over gehoord. Zou voor mij weinig winst opleveren, maar het is in ieder geval iets. Ligt wel mooi temidden van alle steden.
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:35:00 #111
pi_124794305
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:34 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Dat gevoel kan ook wel kloppen hoor. De Spurtjes zijn echter ook een stuk korter. De DM90 is 52 meter, de kortste Spurt 41 meter. Dat is een verschil wat je toch wel merkt en ziet.
Kortste treintje waar ik in heb gezeten was een lintje op zondagavond. 2 bakjes geloof ik :D
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 15:35:01 #112
Maffe Fries
pi_124794307
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:31 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik zit trouwens even kort te filosoferen naar aanleiding van een gedachte over die powerpacks. Zitten daar sowieso vrijwel alle vitale onderdelen van de Spurt in? Want in dat geval kunnen die treinen wel eens een heel lange levensduur hebben, als je na 20 jaar alleen "even" een nieuw powerpack hoeft te kopen. Als dat nieuwe powerpack dan ook gelijk voldoet aan de nieuwste eisen qua uitstoot en verbruik is dat helemaal prima.
het motorisch en aandrijfgedeelte zit volledig in het powerpack, iets wat bij het onderhoud best handig is, omdat je er beter bij kunt dan bij treinstellen waar de motoren onder de bak hangen
pi_124794329
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Really :D heb er niks over gehoord. Zou voor mij weinig winst opleveren, maar het is in ieder geval iets. Ligt wel mooi temidden van alle steden.
Ja en je hoeft dan niet meer over te stappen cq terug te rijden. Maar dat gaat ten noordoosten van Arnhem denk ik nooit passen helaas.
pi_124794374
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja. Weg met die stoomtrein en knallen met een dieseltje en elektrificeren, alhoewel ik vermoed dat dat te duur is. Een snelbus is in dit geval goedkoper, eventueel met aanleg vrije busbaan.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 15:38:26 #115
Maffe Fries
pi_124794437
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:31 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja klopt. De/het ( :+) powerpack ligt in het midden. Ik zat ook te denken of het geen cilinder-uitschakeling kon zijn. Het is namelijk voornamelijk stationair, belast is het er niet meer. In principe is er wel veel ruimte om zulke resonanties/bewegingen door te geven. Het is gelukkig niet oncomfortabel of heel erg merkbaar, maar mij als top of the range kast-autist viel dat op :D

Ik vind het verder wel geweldige moderne treintjes.
Arriva rommelt iig wel met de motoren om ze zo zuinig mogelijk te laten lopen. Heeft in het noorden al wat defecten opgeleverd :P

In het noorden wordt bij het keren een van de motoren uitgeschakeld, waarna de andere krachtbron iets meer toeren gaat draaien. Voordeel hiervan is dat de resonantie behoorlijk afneemt.
pi_124794491
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja en je hoeft dan niet meer over te stappen cq terug te rijden. Maar dat gaat ten noordoosten van Arnhem denk ik nooit passen helaas.
Sprinter Nijmegen - Zutphen uitbuigen vanaf Dieren naar Apeldoorn in plaats van naar Zutphen.
pi_124794521
En Brummen dan?
pi_124794576
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En Brummen dan?
Sprinter Apeldoorn - Zutphen naar toe brengen, of de ic Roosendaal - Zwolle daar laten stoppen. Of opheffen.
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:42:09 #119
pi_124794592
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Klopt. Als het een sprinter zou worden zou ik daarmee hier in Velp kunnen opstappen. Dat dat niet gaat passen weet ik wel zeker, want die moet dan ook een stukje over het traject richting Zutphen, door Arnhem, Rheden etc heen. Daar rijd nu, tot half 10 's avonds elk kwartier een trein. Ik denk dat je dan een heleboel babyboomers aan het klagen krijgt hier. :r
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja. Weg met die stoomtrein en knallen met een dieseltje en elektrificeren, alhoewel ik vermoed dat dat te duur is. Een snelbus is in dit geval goedkoper, eventueel met aanleg vrije busbaan.
Dat wat jij nu zegt is ook het laatst bekende plan. Een snelbus met vrije busbaan op de snelweg. Goedkoper ja of de nee, dat vind ik een kulargument van de NS. Want die presteren het om op zondagavond meerdere malen met 2 praktisch lege SGM-3 aan te komen kakken.

Er zijn zoveel lijnen die onrendabel zijn. Volgens mij valt het nog wel mee. Als het spoor er al ligt.. er staat volgens mij nog een zooitje dm90' te rotten ergens in de buurt van Arnhem. :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En Brummen dan?
Boer'ngat :+

Desnoods pak je 2 stellen en splits je bij dieren..
pi_124794607
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Sprinter Apeldoorn - Zutphen naar toe brengen, of de ic Roosendaal - Zwolle daar laten stoppen. Of opheffen.
Makes me wonder, stopt de sprinter vanuit Apeldoorn dan eerst in Brummen, of eerst in Zutphen? :P
In any case moet er dan voor dat klote stukje nog kop gemaakt worden ook
pi_124794694
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Of de IC Zwolle-Roosendaal niet meer in Olst, Wijhe, Brummen, Arnhem-Zuid, Elst, Nijmegen-Lent, Oss & Etten-Leur laten stoppen maar er een echte IC van maken en er een sprinter naast inleggen!
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:47:24 #122
pi_124794809
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Arriva rommelt iig wel met de motoren om ze zo zuinig mogelijk te laten lopen. Heeft in het noorden al wat defecten opgeleverd :P

In het noorden wordt bij het keren een van de motoren uitgeschakeld, waarna de andere krachtbron iets meer toeren gaat draaien. Voordeel hiervan is dat de resonantie behoorlijk afneemt.
Dat heb ik vaker gehoord ja. Kan me voorstellen dat ze dat hier ook doen. Goedkoop is duurkoop natuurlijk.. _O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Of de IC Zwolle-Roosendaal niet meer in Olst, Wijhe, Brummen, Arnhem-Zuid, Elst, Nijmegen-Lent, Oss & Etten-Leur laten stoppen maar er een echte IC van maken en er een sprinter naast inleggen!
Dat ding wil ik ook geen IC noemen. Ik verwacht alleen niet dat er ruimte is om dat te doen..
pi_124794869
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Kortste treintje waar ik in heb gezeten was een lintje op zondagavond. 2 bakjes geloof ik :D
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze helemaal op schaal zijn

Verschil moet er zijn...
pi_124794886
Als je de knoop in Zwolle een beetje ontvlecht zou het moeten kunnen. Of je bouwt er gewoon een vijfde perron bij in Zwolle. Ook bij Arnhem heb je misschien wat moeilijkheden maar ach.
pi_124794891
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Daar moet je dan drie extra sprinterdiensten voor inleggen terwijl het nu met 1 'IC' ook kan. Of wou je die sprinter achter de IC aan laten rijden tussen Zwolle en Roosendaal? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')