De echte bottleneck zit tussen Arnhem en Dieren. Je hebt Velperpoort waar het al bijna uit z'n voegen barst en tussen Velperpoort en Dieren heb je 1 spoor elke kant op, waar elk kwartier al een sprinter danwel IC voorbij komt knallen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als je de knoop in Zwolle een beetje ontvlecht zou het moeten kunnen. Of je bouwt er gewoon een vijfde perron bij in Zwolle. Ook bij Arnhem heb je misschien wat moeilijkheden maar ach.
je kunt wel dan op deeltrajecten met stoppers rijden. Stopper (Amsterdam -) Zwolle - Deventer, stopper Zutphen - Wychen, stopper Utrecht - Breda doortrekken tot Roosendaal, etcquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Of de IC Zwolle-Roosendaal niet meer in Olst, Wijhe, Brummen, Arnhem-Zuid, Elst, Nijmegen-Lent, Oss & Etten-Leur laten stoppen maar er een echte IC van maken en er een sprinter naast inleggen!
Die dive-under vanuit Arnhem naar Dieren komt er in de toekomst toch wel.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als je de knoop in Zwolle een beetje ontvlecht zou het moeten kunnen. Of je bouwt er gewoon een vijfde perron bij in Zwolle. Ook bij Arnhem heb je misschien wat moeilijkheden maar ach.
Over de Zaanlijn knallen ieder uur 4 intercity's en 4 sprinter per richting het baanvak over. Valt wel mee dus, behalve bij velperbroek aansluiting.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De echte bottleneck zit tussen Arnhem en Dieren. Je hebt Velperpoort waar het al bijna uit z'n voegen barst en tussen Velperpoort en Dieren heb je 1 spoor elke kant op, waar elk kwartier al een sprinter danwel IC voorbij komt knallen.
Zeker in de spits word dat spannend met elk kwartier een trein richting Doetinchem/Winterswijk.
waarom niet eentje vanuit Zevenaar? kan imo net zo goed, zeker als je het goederenvervoer meer over de IJssellijn wilt hebbenquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Die dive-under vanuit Arnhem naar Dieren komt er in de toekomst toch wel.
Die combinatie bestaat niet meer sinds drgl2013.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:53 schreef Bitlord het volgende:
Ook een leuk contrast
Noord-Oost
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
VS.
Almelo - Mariënberg / Leeuwarden - Sneek
[ afbeelding ]
ook op Amersfoort - Zwolle reden ze wel. Tot december vorig jaar reed er zelfs een viertienbaks VIRM-trein. Was planmatig nog niet eerder voorgekomen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
15 bakken ben ik alleen maar op Amersfoort-Deventer tegengekomen, nooit op Amersfoort-Zwolle. En dan gingen er in Deventer natuurlijk wel zes bakken af. Ik had iedere dag die trein in 2001.
Maakt allebei niet zoveel uit nee, misschien is die nog wel goedkoper ja.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarom niet eentje vanuit Zevenaar? kan imo net zo goed, zeker als je het goederenvervoer meer over de IJssellijn wilt hebben
is later vervangen door een DH1quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Almelo-Mariënberg reed met DE2 trouwens.
IC naar Groningen regelmatig 14 bakken VIRM gezien inderdaad. En dan was het alsnog staanquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook op Amersfoort - Zwolle reden ze wel. Tot december vorig jaar reed er zelfs een viertienbaks VIRM-trein. Was planmatig nog niet eerder voorgekomen.
Dan is het theoretisch mogelijk ja, maar niet met de huidige drgl met om het kwartier een kuttrein naar het oosten, die allemaal stoppen op Velperpoort.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Over de Zaanlijn knallen ieder uur 4 intercity's en 4 sprinter per richting het baanvak over. Valt wel mee dus, behalve bij velperbroek aansluiting.
Waar zou die moeten komen danquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Die dive-under vanuit Arnhem naar Dieren komt er in de toekomst toch wel.
Is er eigenlijk iets van de wadlopertjes bewaard gebleven in Nederland?quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is later vervangen door een DH1
Dat laatste gaat dus alleen niet gebeuren, tenminste.. dat zijn de geluiden hier in het dorp.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarom niet eentje vanuit Zevenaar? kan imo net zo goed, zeker als je het goederenvervoer meer over de IJssellijn wilt hebben
waren 8 naar Groningen en zes naar Leeuwardenquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
IC naar Groningen regelmatig 14 bakken VIRM gezien inderdaad. En dan was het alsnog staan
neen. Alles is het land uit ...quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:58 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Is er eigenlijk iets van de wadlopertjes bewaard gebleven in Nederland?
Die zijn allemaal pleite. Sterker nog, die staan geloof ik ergens in een oostblokland. Zonder gebruikt te wordenquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:58 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Is er eigenlijk iets van de wadlopertjes bewaard gebleven in Nederland?
In Polen en Roemenië worden ze wel gebruikt. In Argentinië niet meer ...quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die zijn allemaal pleite. Sterker nog, die staan geloof ik ergens in een oostblokland. Zonder gebruikt te worden
Was het dan Argentinië die ze ook niet afbetaald had? Of was dat met ander materieel..quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In Polen en Roemenië worden ze wel gebruikt. In Argentinië niet meer ...
Vind persoonlijk dat je sowieso 1 of 2 stellen moet behouden van een serie om in een museum op te slaan.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:00 schreef GlenSpey het volgende:
Jammer, was toch wel een heel mooi treintje voor in bijvoorbeeld een spoorwegmuseum...
dat waren de wadlopers ja. Daarnaast is de spoorvergunning van het bedrijf dat er mee reed ingetrokken omdat het spoor waarop gereden werd onveilig was.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Was het dan Argentinië die ze ook niet afbetaald had? Of was dat met ander materieel..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |