Bedoel, die streetview foto is van juni 2012 en die foto van bovenaf is van 2013.quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar er staat Fotodatum Juni 2012
quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Even een stom iets he
Maar wat Arriva is van Deutsche Bahn, is zoals Abellio van NS? Die situatie kan je met elkaar vergelijken?
Dat gaan de vakbonden niet vreten...quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:12 schreef James1988 het volgende:
Een teken aan de wand dat toekomstige inschrijvingen van NS op aanbestedingen in Nederland via Abellio gaan lopen, zodat personeel niet onder de dure NS-CAO valt?
Sowieso, niets zo goed voor de sfeer in een bedrijf als oudere werknemers en tweederangs werknemersquote:
quote:PvdA wil NS afrekenen op vertraging reiziger
De Nederlandse Spoorwegen moeten er voor zorgen dat een reiziger zo min mogelijk vertraging heeft. Of de treinen precies op tijd rijden is dan minder belangrijk.
Dat stelt PvdA-Kamerlid Duco Hoogland dinsdag.
Hij wil dat staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) met de NS afspraken gaat maken over het aantal reizigers dat op tijd reist.
''Als je een half uur moet wachten omdat je net je aansluiting hebt gemist, heb je er niks aan dat die trein op tijd is vertrokken'', vindt Hoogland.
En daarom moeten de afspraken grondig op de schop. ''De NS staart zich nu te veel blind op de dienstregeling omdat ze daar ook op afgerekend worden'', aldus de PvdA'er.
''De reiziger moet kunnen rekenen op een minimum serviceniveau. Wij hebben liever dat de trein reizigers meeneemt dan dat het spoorboekje precies gevolgd wordt en de reiziger nog net de achterlichten van de trein kan zien.''
Ook als er problemen zijn op het spoor, bijvoorbeeld door een mankement of door winters weer, zou de NS zich meer moeten richten op de service aan de reiziger dan op de statistieken. ''Door in deze situaties een iets flexibelere dienstregeling te gebruiken, nemen we veel ergernis bij reizigers weg.''
Hoogland gaat zijn plan dinsdag voorstellen aan Mansveld. De Tweede Kamer spreekt dan met de staatssecretaris over de toekomst van het spoor.
quote:Op dinsdag 2 april 2013 08:10 schreef James1988 het volgende:
45 seconden voor geplande vertrektijd ging het treinpersoneel even een deurentest doen. Reizigers sarren voor gevorderden
Hoezo is dat goed? Al die mensen die gewoon in de trein zitten kunnen het zich wel veroorloven dat hun trein minuten later weggaat?quote:
Hangt er natuurlijk een beetje vanaf, je kan natuurlijk ook de lijn 4 pakken op station Chatelet die zonbeetje boven het trein station zit 1 haltje meepakken naar metrostation Les Halles, en dan overstappen, dan heb je die lange wandeltunnel niet, of zijn er dan weer teveel overstappenquote:Op dinsdag 2 april 2013 09:06 schreef b2py het volgende:
Ik vond Les Halles al zo'n incompetent station vergeleken met de rest. Sowieso werd ik al moe van die vele kilometers aan ondergrondse wandeltunnels van de ene naar de andere metrolijn. Nog erger dan in Londen.
Dat soort handigheidjes staan natuurlijk niet op de toeristische metro kaart.:(quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hangt er natuurlijk een beetje vanaf, je kan natuurlijk ook de lijn 4 pakken op station Chatelet die zonbeetje boven het trein station zit 1 haltje meepakken naar metrostation Les Halles, en dan overstappen, dan heb je die lange wandeltunnel niet, of zijn er dan weer teveel overstappen
quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat soort handigheidjes staan natuurlijk niet op de toeristische metro kaart.:(
Omdat de NS zich dan niet kan veroorloven om alles ultrakrap te plannen ("maar de trein reed toch op tijd? Half leeg en met gegarandeerd geen aansluiting voor doorgaande reizigers, maar hij REED OP TIJD! DE SYSTEEMAUTISTEN ZIJN GELUKKIG!").quote:Op dinsdag 2 april 2013 08:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoezo is dat goed? Al die mensen die gewoon in de trein zitten kunnen het zich wel veroorloven dat hun trein minuten later weggaat?
Gevolg: minder treinen. Gevolg: gezeik over minder treinen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:28 schreef Litpho het volgende:
[..]
Omdat de NS zich dan niet kan veroorloven om alles ultrakrap te plannen ("maar de trein reed toch op tijd? Half leeg en met gegarandeerd geen aansluiting voor doorgaande reizigers, maar hij REED OP TIJD! DE SYSTEEMAUTISTEN ZIJN GELUKKIG!").
dat was gewoon NS, maar er zat personeel op dat deels zelfstandig kon opereren, zoals verantwoordelijk voor kleinschalig onderhoud, zelf met de personeelsroosters aan de slag kon, etc. Hierdoor zat bijvoorbeeld niet op iedere trein meer een conducteur, was het toilet afgesloten en was de koersfilm vervangen door een koersbord.quote:
keihandig ...quote:Op dinsdag 2 april 2013 08:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er is weer een geweldige situatie ontstaan in in Parijs![]()
Station Chatelet les Halles is tot begin 2014 niet meer per lift vanaf de straat bereikbaar. (gehandicapten)
Dwz, alle liften inpandig werken, je kan alleen niet meer naar het straatoppervlak.
Als alternatief word een overstap.. heu overrol met lijn 14 aangeboden zodat je dus een station eerder of later kan uitrollen. (te weten, lijn 14 is de lijn met de langste gemiddelde stationsafstand van heel Parijs)
Dit komt nog bovenop de situatie die er al jaren heerst op dit station met het laten uitrollen van Gehandicapten:
Normalerwijs word de rolstoel altijd bij de eerste deur naar binnen gerold, zodat het personeel precies weet waar ze klaar moeten staan. Echter op station chatelet les halles staat er een pilaar pal voor die deur zodat er geen ruimte is voor de rolstoelbrug. Over de hele lijn hangen bordjes voor de RATP medewerkers dat als een rolstoeler uit moet rollen in Chatelet les Halles, dat dat dan via de 2e deur gaat. Maar dat heb ik al regelmatig gezien dat dat vergeten is....en dat uitrollen dus niet gaat
Station Chatelet les halles is een van de belangrijkste stations voor lokaalverkeer in Parijs, en het grootste ondergrondse station ter wereld http://www.recensiekoning.nl/2010/11/7085/chatelet-les-halles
Goed voorstel van de PvdA. Enige nadeel is dat reizigerspunctualiteit minder goed te meten valt dan vertrek of aankomstpunctualiteit.quote:
Dit inderdaad. Heb ik gisteren ook nog uitgelegd hier maar men is veel te veel met zichzelf bezig. Een trein die later vertrekt op station A betekent ook een trein die later aankomt op station B. Dat heeft weer gevolgen voor trein 2 en 3 etc.quote:Op dinsdag 2 april 2013 08:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoezo is dat goed? Al die mensen die gewoon in de trein zitten kunnen het zich wel veroorloven dat hun trein minuten later weggaat?
Er zit al een tijdje zo'n ding in de kiosk op Amersfoort. Heb een keer gevraagd of ik er mee kom betalen, maar was toen nog in test. Best handigquote:Op dinsdag 2 april 2013 10:48 schreef James1988 het volgende:
OV-chipkaart wordt betaalmiddel op alle stations
De opvolger van de chipknip
De vervoerder dus, ja. En zonder een andere meetmethode dan "de treintjes rijden op tijd, wie maakt zich druk om het self-loading cargo" heeft de NS gewoon aantoonbaar die prikkel niet.quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:58 schreef arkkey het volgende:
Als je het niet redt dan plan je het maar realistischer.
Het suffe is dat een dergelijk systeem al lang in gebruik is in andere landen. In Australië bijvoorbeeld kon ik met mijn Australisch pinpas ook m'n pas voor een lezer houden en werd het bedrag rechtstreeks afgeschreven (met een max van 25AUD volgens mij).quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:48 schreef James1988 het volgende:
OV-chipkaart wordt betaalmiddel op alle stations
De opvolger van de chipknip
Je kan niet alles 100% op elkaar aan laten sluiten. Daar is het spoor te vol voor en dat ga je gewoon never nooit redden qua planning. Er zullen altijd aansluitingen zijn die gewoon niet lekker in elkaar stekenquote:Op dinsdag 2 april 2013 10:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
De vervoerder dus, ja. En zonder een andere meetmethode dan "de treintjes rijden op tijd, wie maakt zich druk om het self-loading cargo" heeft de NS gewoon aantoonbaar die prikkel niet.
Ik kan tegenwoordig een Fiets huren met mijn Chipkaartquote:Op dinsdag 2 april 2013 10:51 schreef Viezze het volgende:
[..]
Er zit al een tijdje zo'n ding in de kiosk op Amersfoort. Heb een keer gevraagd of ik er mee kom betalen, maar was toen nog in test. Best handig
Alles perfect op elkaar aansluiten is natuurlijk een illusie, maar waar het voornamelijk om gaat is het overnemen van geplande aansluitingen als een trein een kleine vertraging heeft.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:57 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Je kan niet alles 100% op elkaar aan laten sluiten. Daar is het spoor te vol voor en dat ga je gewoon never nooit redden qua planning. Er zullen altijd aansluitingen zijn die gewoon niet lekker in elkaar stekenen dat geldt natuurlijk ook voor de bussen
Klopt. Maar zoals het nu is heeft de NS gewoon reizigersaansluitingen duidelijk ondergeschikt gemaakt aan treintjespunctualiteit. Dat is uiteraard logisch gegeven de perverse prikkel die uitgaat van de meetmethode die de overheid oplegt, maar niet wenselijk. Dat je niet iedereen blij kan maken is ook logisch, maar zoals PSM hierboven al aangeeft, iets minder "regels is regels" is wel praktisch. Zeker als je nagaat dat de NS op dit moment meer een imago dan technisch probleem heeft.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:57 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Je kan niet alles 100% op elkaar aan laten sluiten. Daar is het spoor te vol voor en dat ga je gewoon never nooit redden qua planning. Er zullen altijd aansluitingen zijn die gewoon niet lekker in elkaar stekenen dat geldt natuurlijk ook voor de bussen
Volgens het nieuwsbericht straks ook een autoquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik kan tegenwoordig een Fiets huren met mijn Chipkaart
Ik vind het geen reden om over deze situatie, hoewel het niet tof is, te gaan miepen, dit gebeurd honderden keren per dag op diverse RER stations... En je hoort er nooit iemand over, behalve eens je schouders ophalenquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alles perfect op elkaar aansluiten is natuurlijk een illusie, maar waar het voornamelijk om gaat is het overnemen van geplande aansluitingen als een trein een kleine vertraging heeft.
Je ziet regelmatig gebeuren dat een trein net de deuren sluit op het moment dat een iets vertraagde trein het station binnen komt rijden. Dat is een voorbeeld van iets dat veel ergernis bij de reizigers oproept. Hun aansluitende trein weg zien rijden terwijl ze net uit de andere trein stappen.
haha ja, maar de frequentie van de treinen is wel even iets anders. Als je max 10 minuten moet wachten is het geen probleem, anders wordt het als het plots +30 wordt ...quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik vind het geen reden om over deze situatie, hoewel het niet tof is, te gaan miepen, dit gebeurd honderden keren per dag op diverse RER stations... En je hoort er nooit iemand over, behalve eens je schouders ophalen
Dat is het domino-effect. Want als jij trein 2 laat wachten op de vertraagde trein 1 dan heeft trein 2 dus ook vertraging. Het is ook niet zo dat je die vertraging op ieder willekeurig traject er zomaar uit kan rijden. De vertraagde trein 2 kan dus zomaar weer vele gevolgen hebben voor trein 3 die twee minuten achter trein 2 zit en voor trein 4 die het station niet binnen kan komen omdat trein 2 daar nog staat etc.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alles perfect op elkaar aansluiten is natuurlijk een illusie, maar waar het voornamelijk om gaat is het overnemen van geplande aansluitingen als een trein een kleine vertraging heeft.
Je ziet regelmatig gebeuren dat een trein net de deuren sluit op het moment dat een iets vertraagde trein het station binnen komt rijden. Dat is een voorbeeld van iets dat veel ergernis bij de reizigers oproept. Hun aansluitende trein weg zien rijden terwijl ze net uit de andere trein stappen.
Ik doe het niet graag, maar ik ga je een beetje tegenspreken,want wie overdags richting Tournan (E) of Malesherbes of Creil (D)wil heeft minimaal +30 of meer aan zn broek,quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
haha ja, maar de frequentie van de treinen is wel even iets anders. Als je max 10 minuten moet wachten is het geen probleem, anders wordt het als het plots +30 wordt ...
Dat kun je ook zien als een verlenging van de reisbeleving.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:18 schreef dennistd het volgende:
Of nog erger: +60 omdat je ook nog eens een bus mist die aansluiting heeft op de gemiste trein.
Op een station als -pak m beet- lage zwaluwe moet je dan wel wat te beleven hebben...quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat kun je ook zien als een verlenging van de reisbeleving.
Je kunt kijken naar passerende Thalyssen en luisteren naar de vogeltjes.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Op een station als -pak m beet- lage zwaluwe moet je dan wel wat te beleven hebben...
Er zijn in Nederland maar een paar trajecten waar het echt druk is. Op het overgrote deel van het net zit die rek er wel in. Die één of twee minuten is echt wel op te vangen, alleen op een stuk als Amsterdam Centraal - Uitgeest wordt het wat lastiger bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:18 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dat is het domino-effect. Want als jij trein 2 laat wachten op de vertraagde trein 1 dan heeft trein 2 dus ook vertraging. Het is ook niet zo dat je die vertraging op ieder willekeurig traject er zomaar uit kan rijden. De vertraagde trein 2 kan dus zomaar weer vele gevolgen hebben voor trein 3 die twee minuten achter trein 2 zit en voor trein 4 die het station niet binnen kan komen omdat trein 2 daar nog staat etc.
vaak gaat het goed, maar waar het kan zou het wel consequent moeten gebeuren. Vaak bestaan hier lokaal ook al afspraken over en waar nodig moet gekeken worden of die verbeterd kunnen worden, zodat de reiziger nog meer voorop komt te staan.quote:Het is zo makkelijk gedacht dat alles maar even moet wachten op elkaar want het is gewoon niet altijd mogelijk. Daar wil ik aan toevoegen dat het op trajecten waar dit wel mogelijk is ook al regelmatig ziet gebeuren, dat treinen net even een minuutje langer wachten.
Ik kan volgensmij nog heel veel van jou leren qua optimismequote:Op dinsdag 2 april 2013 11:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je kunt kijken naar passerende Thalyssen en luisteren naar de vogeltjes.
Goed, even een voorbeeld: De IC Enschede-Schiphol heeft 3 minuten vertraging en komt daardoor om 12.41u binnen in Amersfoort, ipv om 12.38u. De IC Schothorst-Den Haag hoort te vertrekken om 12.40, maar wacht nu 2 minuten om de mensen uit de vertraagde IC alsnog de overstap te bieden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:18 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dat is het domino-effect. Want als jij trein 2 laat wachten op de vertraagde trein 1 dan heeft trein 2 dus ook vertraging. Het is ook niet zo dat je die vertraging op ieder willekeurig traject er zomaar uit kan rijden. De vertraagde trein 2 kan dus zomaar weer vele gevolgen hebben voor trein 3 die twee minuten achter trein 2 zit en voor trein 4 die het station niet binnen kan komen omdat trein 2 daar nog staat etc.
Het is zo makkelijk gedacht dat alles maar even moet wachten op elkaar want het is gewoon niet altijd mogelijk. Daar wil ik aan toevoegen dat het op trajecten waar dit wel mogelijk is ook al regelmatig ziet gebeuren, dat treinen net even een minuutje langer wachten.
Ik moet toegeven dat ik een beetje overdrijf hoor, ook ik ben wel eens chagrijnig als die kuttrein weer eens veel te laat aan komt zetten, en ook nog eens stampvol is omdat het ding uit 4 bakjes bestaat i.p.v. 10.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik kan volgensmij nog heel veel van jou leren qua optimisme
Is het dan ook doordeweeks gratis?quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:48 schreef James1988 het volgende:
OV-chipkaart wordt betaalmiddel op alle stations
De opvolger van de chipknip
Ik ga ook vet positief doen, moest van GlenSpeyquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat ik een beetje overdrijf hoor, ook ik ben wel eens chagrijnig als die kuttrein weer eens veel te laat aan komt zetten, en ook nog eens stampvol is omdat het ding uit 4 bakjes bestaat i.p.v. 10.
Over het algemeen probeer ik wel om het positieve van dingen in te zien, dat is ook veel beter voor m'n eigen gemoedsrust.
Het probleem is denk ik dat niet duidelijk is wanneer dat wel en wanneer dat niet kan. Over het algemeen kan het zelfs veel vaker dan er gedacht wordt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Goed, even een voorbeeld: De IC Enschede-Schiphol heeft 3 minuten vertraging en komt daardoor om 12.41u binnen in Amersfoort, ipv om 12.38u. De IC Schothorst-Den Haag hoort te vertrekken om 12.40, maar wacht nu 2 minuten om de mensen uit de vertraagde IC alsnog de overstap te bieden.
De IC naar Den Haag vertrekt daardoor pas om 12.42u. De eerstvolgende achteropkomende trein is de SPR naar Utrecht om 12.47u, die hier dus geen enkele last van heeft. De rijtijd naar Utrecht is 15 minuten, waar nog een speling van 5% zeker in zit. Aankomst in Utrecht is daardoor maar één minuut te laat (12.56u). Genoeg tijd nog om op tijd (12.59u) naar Den Haag te vertrekken, en ook de eerstvolgende overstapmogelijkheid (de sprinter naar Breukelen van 13.02) is nog prima te halen.
Leg mij dan eens uit waarom men er dan toch vaak voor kiest om niet even die twee minuten te wachten in Amersfoort en maar gewoon weg te gaan?
Producten met je chipkaartsaldo betalen is helaas inderdaad niet mogelijk.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:50 schreef eti het volgende:
(...) voor de betaling moest ik toch weer m'n pinpas pakken. Heb ik een knopje over het hoofd gezien of kan de betaling van een dergelijk product nog niet met de ov chipkaart?
Dank. Waarom eigenlijk niet? Als je er even over nadenkt, is het niet echt logisch.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Producten met je chipkaartsaldo betalen is helaas inderdaad niet mogelijk.
Mijn trein had geen tussenstation!quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Mijn trein had vanochtend geen vertraging, op alle tussengelegen stations op tijd.
Mja, toen ik in het begin lurkte hier ging het veel meer over treinen zelf en nu gaat het vooral over alles wat er mis is en de bijbehorende politieke poppendansquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ga ook vet positief doen, moest van GlenSpey![]()
Mijn trein had vanochtend geen vertraging, op alle tussengelegen stations op tijd.
Het hangt er net een beetje vanaf volgens mij, de ene keer gaat het een tijd over materieel, de andere keer over wat er wel/niet goed is aan de NS, en misschien gaat het morgen wel over weer wat andersquote:Op dinsdag 2 april 2013 12:06 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Mja, toen ik in het begin lurkte hier ging het veel meer over treinen zelf en nu gaat het vooral over alles wat er mis is en de bijbehorende politieke poppendansdus vandaar dat ik mensen een beetje op een ander inzicht hoopte te krijgen. Heeft alleen niet zoveel zin geloof ik.
Iig is de houdbaarheidsdatum van de topics weer langer dan 24 uurquote:Op dinsdag 2 april 2013 12:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het hangt er net een beetje vanaf volgens mij, de ene keer gaat het een tijd over materieel, de andere keer over wat er wel/niet goed is aan de NS, en misschien gaat het morgen wel over weer wat anders
Ik zie het als positieve diepgang dan alleen maar te roepen 'Die kuttrein was te laat' maar ook eventueel de achterliggende redenen. Helpt ieders kennis ookquote:Op dinsdag 2 april 2013 12:06 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Mja, toen ik in het begin lurkte hier ging het veel meer over treinen zelf en nu gaat het vooral over alles wat er mis is en de bijbehorende politieke poppendansdus vandaar dat ik mensen een beetje op een ander inzicht hoopte te krijgen. Heeft alleen niet zoveel zin geloof ik.
Is ook bedoeld voor NS medewerkers. Daar is de test mee gedaan/wordt gedaanquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:54 schreef eti het volgende:
[..]
Dank. Waarom eigenlijk niet? Als je er even over nadenkt, is het niet echt logisch.
Trouwens wel grappig om te lezen dat de NS OV-chipkaartbetalingen test in o.a. Amersfoort. Ik kom al ruim een halfjaar bijna dagelijks op dat station maar heb er nooit iets van gezien of gehoord.
Dat is nou het grootste probleem van die kaart. Er is niet over nagedacht.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:54 schreef eti het volgende:
[..]
Dank. Waarom eigenlijk niet? Als je er even over nadenkt, is het niet echt logisch.
Ja. Is daar ooit nog wat uitgekomen?quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Was dit hier al weleens voorbij gekomen?
http://www.toeps.nl/blog/2012/08/ns-hispeed-oplichters/
Pics!quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:48 schreef J.B. het volgende:
Ik zit momenteel in een Finse dubbeldekker in Helsinki, wat zijn die dingen groot!!! O.o
Sinds wanneer wordt er ultrakrap gepland? Er is de afgelopen 15 jaar juist heel veel extra ruimte in dienstregelingen ingebouwd. Als je niet meer hoeft te splitsen en combineren in Utrecht en Zwolle, waarom dan bijna 10 minuten stilstaan?quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:28 schreef Litpho het volgende:
[..]
Omdat de NS zich dan niet kan veroorloven om alles ultrakrap te plannen ("maar de trein reed toch op tijd? Half leeg en met gegarandeerd geen aansluiting voor doorgaande reizigers, maar hij REED OP TIJD! DE SYSTEEMAUTISTEN ZIJN GELUKKIG!").
Spoorbreedte zegt niet zo veel over de breedte van de treinen als je misschien zou denken (in Zweden en Denemarken hebben ze bredere treinen, gewoon op normaalspoor.)quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:05 schreef V2 het volgende:
[..]
Pics!
Komt vast omdat ze daar breedspoor hebben, kunnen ze de wagens ook wat breder maken
het is meer dat de infrastructuur rond Zwolle niet berekend is op het goed afhandelen van de hele knoopquote:Op dinsdag 2 april 2013 13:49 schreef ReisT het volgende:
Keren in Utrecht duurt niet zo vreselijk lang meer tegenwoordig, sommige treinen doen dat in slechts 4 minuten.
In Zwolle draait alles om de knoop. Er stoppen daar nu eigenlijk te veel treinen voor één overstapknoop.
Stapeltje fly-overs er bij en het gaat weer een stuk beter.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is meer dat de infrastructuur rond Zwolle niet berekend is op het goed afhandelen van de hele knoop
In Zweden accepteren ze GA en GB. OPS-NL 25KV is groter. http://en.wikipedia.org/wiki/Loading_gauge#Sweden en http://nl.wikipedia.org/wiki/Omgrenzingsprofiel#Spoorwegen_Europaquote:Op dinsdag 2 april 2013 13:50 schreef ReisT het volgende:
[..]
Spoorbreedte zegt niet zo veel over de breedte van de treinen als je misschien zou denken (in Zweden en Denemarken hebben ze bredere treinen, gewoon op normaalspoor.)
Ik zie het ja, Finland is zelfs smaller dan Nederland. Wel 0.6m hoger, dus dat verklaart. Kan me van Litouwen herinneren (ook breedspoor) dat de trein erg breed oogde waar ik in zat. Maar dat heeft dus weinig met de spoorbreedte te maken. Interessante info, dank voor de links.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
In Zweden accepteren ze GA en GB. OPS-NL 25KV is groter. http://en.wikipedia.org/wiki/Loading_gauge#Sweden en http://nl.wikipedia.org/wiki/Omgrenzingsprofiel#Spoorwegen_Europa
Over Denemarken kan ik geen cijfers vinden.
Heel mooi! Daar zat ik op te wachten. Niet dat ik er zo vaak iets koop, maar dat maakt betalen wel erg handig en de OV-chipkaart nog multifunctioneler.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:48 schreef James1988 het volgende:
OV-chipkaart wordt betaalmiddel op alle stations
De opvolger van de chipknip
Je opent GreenWheels-auto's met je OV-chipkaart. Moet je natuurlijk wel een abonnement eraan gekoppeld hebben (net als bij OV-fiets).quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:14 schreef Viezze het volgende:
[..]
Volgens het nieuwsbericht straks ook een autoMoet je wel een hoop geld erop zetten
Bij Amersfoort kun je o.a. bij de Broodzaak met je OV-chipkaart betalen, maar alleen voor deelnemers aan de proef helaas.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:54 schreef eti het volgende:
[..]
Dank. Waarom eigenlijk niet? Als je er even over nadenkt, is het niet echt logisch.
Trouwens wel grappig om te lezen dat de NS OV-chipkaartbetalingen test in o.a. Amersfoort. Ik kom al ruim een halfjaar bijna dagelijks op dat station maar heb er nooit iets van gezien of gehoord.
Sure, als je met een NS-bril op kijkt misschien wel ja. 9292 geeft me 5 minuten overstap op bus wat prima te doen is, maar als er dagelijks 3 minuten afgesnoept wordt omdat er op overstappers gewacht wordt kost me dat 30min extra reistijd per dag. Leuk dat het bij de NS allemaal kan, maar hou dan op met reisplanners a la 9292.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het probleem is denk ik dat niet duidelijk is wanneer dat wel en wanneer dat niet kan. Over het algemeen kan het zelfs veel vaker dan er gedacht wordt.
Als de OV-chipkaart een betaalpas wordt - wat schijnbaar zo wordt gezien je ermee op de stations zal kunnen betalen -, wordt dat ook een optie. Of NS plannen heeft dit daadwerkelijk mogelijk te maken is mij onbekend.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:25 schreef eti het volgende:
Ik betaal toch al met die chipkaart. Althans, bij de in en uitcheckpalen... Het zou natuurlijk wel heel handig zijn als je zeker bij het kopen van andere kaartjes uit de automaat niet nog eens een tweede pasje moet pakken en een pincode intypen. Ik wil best ook mijn dagkaart fiets betalen met mijn OV Chipkaart.
De S-tog van Kopenhagen heeft in elk geval wel materieel van 3,6 m breed.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Over Denemarken kan ik geen cijfers vinden.
Het profiel wel maar de treinen niet. Finse treinen zijn 3,2 meter breed, Nederlandse treinen zijn meestal smaller.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:00 schreef V2 het volgende:
[..]
Ik zie het ja, Finland is zelfs smaller dan Nederland.
Da har du ret! Kan ook prima in Nederland ingezet worden aangezien er slechts 1500Volt op de bovenleiding staatquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:37 schreef ReisT het volgende:
[..]
De S-tog van Kopenhagen heeft in elk geval wel materieel van 3,6 m breed.
Weer wat geleerdquote:Het profiel wel maar de treinen niet. Finse treinen zijn 3,2 meter breed, Nederlandse treinen zijn meestal smaller.
Nederland maakt dus niet volledig gebruik van de beschikbare profielruimte, concludeer ik? Waarom niet, eigenlijk, als dat inderdaad zo is?quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:37 schreef ReisT het volgende:
[..]
De S-tog van Kopenhagen heeft in elk geval wel materieel van 3,6 m breed.
[..]
Het profiel wel maar de treinen niet. Finse treinen zijn 3,2 meter breed, Nederlandse treinen zijn meestal smaller.
Dat laatste las ik gisteren ook ergens, maar waar weet ik niet meer..quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:40 schreef James1988 het volgende:
Mijn vermoeden: de Belgen dumpen die treinstellen voorgoed, NS gaat er tóch mee door, of ze ooit nog naar Brussel gaan durf ik niet te zeggen.
De meest recente plannen voor Amsterdam: internationale treinen blijven naar Centraal gaan, de Fyra Amsterdam - Breda gaat naar A'dam Zuid.
Als hij deze keer maar af is om 20:45quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:13 schreef Peterselieman het volgende:
vanaf 16.00 uur is er weer een commissievergadering over het spoor
Ja half uur pauze om te lezen. Ja het kwam nogal laat laten we direct 45 min eetpauze houden. Zo is het toch ook niks voor de kijker, moeten ze beter organiseren vind ik.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het scheelt wel dat ze niet in de grote zaal zitten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |