Spoorbreedte zegt niet zo veel over de breedte van de treinen als je misschien zou denken (in Zweden en Denemarken hebben ze bredere treinen, gewoon op normaalspoor.)quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:05 schreef V2 het volgende:
[..]
Pics!
Komt vast omdat ze daar breedspoor hebben, kunnen ze de wagens ook wat breder maken
het is meer dat de infrastructuur rond Zwolle niet berekend is op het goed afhandelen van de hele knoopquote:Op dinsdag 2 april 2013 13:49 schreef ReisT het volgende:
Keren in Utrecht duurt niet zo vreselijk lang meer tegenwoordig, sommige treinen doen dat in slechts 4 minuten.
In Zwolle draait alles om de knoop. Er stoppen daar nu eigenlijk te veel treinen voor één overstapknoop.
Stapeltje fly-overs er bij en het gaat weer een stuk beter.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is meer dat de infrastructuur rond Zwolle niet berekend is op het goed afhandelen van de hele knoop
In Zweden accepteren ze GA en GB. OPS-NL 25KV is groter. http://en.wikipedia.org/wiki/Loading_gauge#Sweden en http://nl.wikipedia.org/wiki/Omgrenzingsprofiel#Spoorwegen_Europaquote:Op dinsdag 2 april 2013 13:50 schreef ReisT het volgende:
[..]
Spoorbreedte zegt niet zo veel over de breedte van de treinen als je misschien zou denken (in Zweden en Denemarken hebben ze bredere treinen, gewoon op normaalspoor.)
Ik zie het ja, Finland is zelfs smaller dan Nederland. Wel 0.6m hoger, dus dat verklaart. Kan me van Litouwen herinneren (ook breedspoor) dat de trein erg breed oogde waar ik in zat. Maar dat heeft dus weinig met de spoorbreedte te maken. Interessante info, dank voor de links.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
In Zweden accepteren ze GA en GB. OPS-NL 25KV is groter. http://en.wikipedia.org/wiki/Loading_gauge#Sweden en http://nl.wikipedia.org/wiki/Omgrenzingsprofiel#Spoorwegen_Europa
Over Denemarken kan ik geen cijfers vinden.
Heel mooi! Daar zat ik op te wachten. Niet dat ik er zo vaak iets koop, maar dat maakt betalen wel erg handig en de OV-chipkaart nog multifunctioneler.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:48 schreef James1988 het volgende:
OV-chipkaart wordt betaalmiddel op alle stations
De opvolger van de chipknip
Je opent GreenWheels-auto's met je OV-chipkaart. Moet je natuurlijk wel een abonnement eraan gekoppeld hebben (net als bij OV-fiets).quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:14 schreef Viezze het volgende:
[..]
Volgens het nieuwsbericht straks ook een autoMoet je wel een hoop geld erop zetten
Bij Amersfoort kun je o.a. bij de Broodzaak met je OV-chipkaart betalen, maar alleen voor deelnemers aan de proef helaas.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:54 schreef eti het volgende:
[..]
Dank. Waarom eigenlijk niet? Als je er even over nadenkt, is het niet echt logisch.
Trouwens wel grappig om te lezen dat de NS OV-chipkaartbetalingen test in o.a. Amersfoort. Ik kom al ruim een halfjaar bijna dagelijks op dat station maar heb er nooit iets van gezien of gehoord.
Sure, als je met een NS-bril op kijkt misschien wel ja. 9292 geeft me 5 minuten overstap op bus wat prima te doen is, maar als er dagelijks 3 minuten afgesnoept wordt omdat er op overstappers gewacht wordt kost me dat 30min extra reistijd per dag. Leuk dat het bij de NS allemaal kan, maar hou dan op met reisplanners a la 9292.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het probleem is denk ik dat niet duidelijk is wanneer dat wel en wanneer dat niet kan. Over het algemeen kan het zelfs veel vaker dan er gedacht wordt.
Als de OV-chipkaart een betaalpas wordt - wat schijnbaar zo wordt gezien je ermee op de stations zal kunnen betalen -, wordt dat ook een optie. Of NS plannen heeft dit daadwerkelijk mogelijk te maken is mij onbekend.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:25 schreef eti het volgende:
Ik betaal toch al met die chipkaart. Althans, bij de in en uitcheckpalen... Het zou natuurlijk wel heel handig zijn als je zeker bij het kopen van andere kaartjes uit de automaat niet nog eens een tweede pasje moet pakken en een pincode intypen. Ik wil best ook mijn dagkaart fiets betalen met mijn OV Chipkaart.
De S-tog van Kopenhagen heeft in elk geval wel materieel van 3,6 m breed.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Over Denemarken kan ik geen cijfers vinden.
Het profiel wel maar de treinen niet. Finse treinen zijn 3,2 meter breed, Nederlandse treinen zijn meestal smaller.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:00 schreef V2 het volgende:
[..]
Ik zie het ja, Finland is zelfs smaller dan Nederland.
Da har du ret! Kan ook prima in Nederland ingezet worden aangezien er slechts 1500Volt op de bovenleiding staatquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:37 schreef ReisT het volgende:
[..]
De S-tog van Kopenhagen heeft in elk geval wel materieel van 3,6 m breed.
Weer wat geleerdquote:Het profiel wel maar de treinen niet. Finse treinen zijn 3,2 meter breed, Nederlandse treinen zijn meestal smaller.
Nederland maakt dus niet volledig gebruik van de beschikbare profielruimte, concludeer ik? Waarom niet, eigenlijk, als dat inderdaad zo is?quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:37 schreef ReisT het volgende:
[..]
De S-tog van Kopenhagen heeft in elk geval wel materieel van 3,6 m breed.
[..]
Het profiel wel maar de treinen niet. Finse treinen zijn 3,2 meter breed, Nederlandse treinen zijn meestal smaller.
Dat laatste las ik gisteren ook ergens, maar waar weet ik niet meer..quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:40 schreef James1988 het volgende:
Mijn vermoeden: de Belgen dumpen die treinstellen voorgoed, NS gaat er tóch mee door, of ze ooit nog naar Brussel gaan durf ik niet te zeggen.
De meest recente plannen voor Amsterdam: internationale treinen blijven naar Centraal gaan, de Fyra Amsterdam - Breda gaat naar A'dam Zuid.
Als hij deze keer maar af is om 20:45quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:13 schreef Peterselieman het volgende:
vanaf 16.00 uur is er weer een commissievergadering over het spoor
Ja half uur pauze om te lezen. Ja het kwam nogal laat laten we direct 45 min eetpauze houden. Zo is het toch ook niks voor de kijker, moeten ze beter organiseren vind ik.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het scheelt wel dat ze niet in de grote zaal zitten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |