abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:49:01 #76
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_124790751
Keren in Utrecht duurt niet zo vreselijk lang meer tegenwoordig, sommige treinen doen dat in slechts 4 minuten.

In Zwolle draait alles om de knoop. Er stoppen daar nu eigenlijk te veel treinen voor één overstapknoop.
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:50:05 #77
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_124790776
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:05 schreef V2 het volgende:

[..]

Pics!
Komt vast omdat ze daar breedspoor hebben, kunnen ze de wagens ook wat breder maken ;)
Spoorbreedte zegt niet zo veel over de breedte van de treinen als je misschien zou denken (in Zweden en Denemarken hebben ze bredere treinen, gewoon op normaalspoor.)

De Finse dubbeldekkers zijn vooral erg hóóg.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 13:51:43 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124790827
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:49 schreef ReisT het volgende:
Keren in Utrecht duurt niet zo vreselijk lang meer tegenwoordig, sommige treinen doen dat in slechts 4 minuten.

In Zwolle draait alles om de knoop. Er stoppen daar nu eigenlijk te veel treinen voor één overstapknoop.
het is meer dat de infrastructuur rond Zwolle niet berekend is op het goed afhandelen van de hele knoop
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:57:38 #79
141482 Q.
JurassiQ
pi_124790988
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het is meer dat de infrastructuur rond Zwolle niet berekend is op het goed afhandelen van de hele knoop
Stapeltje fly-overs er bij en het gaat weer een stuk beter.
For great justice!
pi_124791029
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:50 schreef ReisT het volgende:

[..]

Spoorbreedte zegt niet zo veel over de breedte van de treinen als je misschien zou denken (in Zweden en Denemarken hebben ze bredere treinen, gewoon op normaalspoor.)
In Zweden accepteren ze GA en GB. OPS-NL 25KV is groter. http://en.wikipedia.org/wiki/Loading_gauge#Sweden en http://nl.wikipedia.org/wiki/Omgrenzingsprofiel#Spoorwegen_Europa

Over Denemarken kan ik geen cijfers vinden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:00:52 #81
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_124791081
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

In Zweden accepteren ze GA en GB. OPS-NL 25KV is groter. http://en.wikipedia.org/wiki/Loading_gauge#Sweden en http://nl.wikipedia.org/wiki/Omgrenzingsprofiel#Spoorwegen_Europa

Over Denemarken kan ik geen cijfers vinden.
Ik zie het ja, Finland is zelfs smaller dan Nederland. Wel 0.6m hoger, dus dat verklaart. Kan me van Litouwen herinneren (ook breedspoor) dat de trein erg breed oogde waar ik in zat. Maar dat heeft dus weinig met de spoorbreedte te maken. Interessante info, dank voor de links.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:03:09 #82
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_124791145
quote:
Heel mooi! Daar zat ik op te wachten. Niet dat ik er zo vaak iets koop, maar dat maakt betalen wel erg handig en de OV-chipkaart nog multifunctioneler.

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:14 schreef Viezze het volgende:

[..]

Volgens het nieuwsbericht straks ook een auto :D Moet je wel een hoop geld erop zetten :')
Je opent GreenWheels-auto's met je OV-chipkaart. Moet je natuurlijk wel een abonnement eraan gekoppeld hebben (net als bij OV-fiets).

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:54 schreef eti het volgende:

[..]

Dank. Waarom eigenlijk niet? Als je er even over nadenkt, is het niet echt logisch.

Trouwens wel grappig om te lezen dat de NS OV-chipkaartbetalingen test in o.a. Amersfoort. Ik kom al ruim een halfjaar bijna dagelijks op dat station maar heb er nooit iets van gezien of gehoord.
Bij Amersfoort kun je o.a. bij de Broodzaak met je OV-chipkaart betalen, maar alleen voor deelnemers aan de proef helaas.
pi_124791317
Ik weet niet of ik er wel zo blij mee ben dat de chipknip gebruikt kan worden als e-wallet. Die chip die er in die kaart zit vertrouw ik voor geen meter.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124791793
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het probleem is denk ik dat niet duidelijk is wanneer dat wel en wanneer dat niet kan. Over het algemeen kan het zelfs veel vaker dan er gedacht wordt.
Sure, als je met een NS-bril op kijkt misschien wel ja. 9292 geeft me 5 minuten overstap op bus wat prima te doen is, maar als er dagelijks 3 minuten afgesnoept wordt omdat er op overstappers gewacht wordt kost me dat 30min extra reistijd per dag. Leuk dat het bij de NS allemaal kan, maar hou dan op met reisplanners a la 9292.
pi_124791830
Ik betaal toch al met die chipkaart. Althans, bij de in en uitcheckpalen... Het zou natuurlijk wel heel handig zijn als je zeker bij het kopen van andere kaartjes uit de automaat niet nog eens een tweede pasje moet pakken en een pincode intypen. Ik wil best ook mijn dagkaart fiets betalen met mijn OV Chipkaart.
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:32:01 #86
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_124792055
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:25 schreef eti het volgende:
Ik betaal toch al met die chipkaart. Althans, bij de in en uitcheckpalen... Het zou natuurlijk wel heel handig zijn als je zeker bij het kopen van andere kaartjes uit de automaat niet nog eens een tweede pasje moet pakken en een pincode intypen. Ik wil best ook mijn dagkaart fiets betalen met mijn OV Chipkaart.
Als de OV-chipkaart een betaalpas wordt - wat schijnbaar zo wordt gezien je ermee op de stations zal kunnen betalen -, wordt dat ook een optie. Of NS plannen heeft dit daadwerkelijk mogelijk te maken is mij onbekend.

Op dit moment mag de OV-chipkaart uitsluitend gebruikt worden om treinreizen mee te betalen. Vandaar ook dat de kosten van bv. het huren van een OV-fiets niet van het saldo op de OV-chipkaart wordt betaald, maar via je bankrekening.
pi_124792129
Maar valt het kopen van treinkaartjes dan niet onder treinreizen betalen?
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:37:37 #88
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_124792234
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:

Over Denemarken kan ik geen cijfers vinden.
De S-tog van Kopenhagen heeft in elk geval wel materieel van 3,6 m breed.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:00 schreef V2 het volgende:

[..]

Ik zie het ja, Finland is zelfs smaller dan Nederland.
Het profiel wel maar de treinen niet. Finse treinen zijn 3,2 meter breed, Nederlandse treinen zijn meestal smaller.
pi_124792289
De 3 maanden termijn van Fyra begint langzamrhand toch eindelijk dichtbij te komen. Ik heb m'n hoop maar wederom gevestigd op de belgen, van Wilma hoef je denk ik niks te verwachten en al helemaal niet voor eind van de maand schat ik. Ben wel heel benieuwd wat er uit gaat komen. Blijven ze rijden met dat italiaans oud ijzer dan mogen ze wel een half jaartje gratis reizen introduceren om wat goodwill te kweken voor zover dat nog mogelijk is.
pi_124792307
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:37 schreef ReisT het volgende:

[..]

De S-tog van Kopenhagen heeft in elk geval wel materieel van 3,6 m breed.
Da har du ret! Kan ook prima in Nederland ingezet worden aangezien er slechts 1500Volt op de bovenleiding staat :D

quote:
Het profiel wel maar de treinen niet. Finse treinen zijn 3,2 meter breed, Nederlandse treinen zijn meestal smaller.
Weer wat geleerd :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:40:41 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124792324
Mijn vermoeden: de Belgen dumpen die treinstellen voorgoed, NS gaat er tóch mee door, of ze ooit nog naar Brussel gaan durf ik niet te zeggen.

De meest recente plannen voor Amsterdam: internationale treinen blijven naar Centraal gaan, de Fyra Amsterdam - Breda gaat naar A'dam Zuid.
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:49:49 #92
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_124792603
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:37 schreef ReisT het volgende:

[..]

De S-tog van Kopenhagen heeft in elk geval wel materieel van 3,6 m breed.

[..]

Het profiel wel maar de treinen niet. Finse treinen zijn 3,2 meter breed, Nederlandse treinen zijn meestal smaller.
Nederland maakt dus niet volledig gebruik van de beschikbare profielruimte, concludeer ik? Waarom niet, eigenlijk, als dat inderdaad zo is?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_124793142
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:40 schreef James1988 het volgende:
Mijn vermoeden: de Belgen dumpen die treinstellen voorgoed, NS gaat er tóch mee door, of ze ooit nog naar Brussel gaan durf ik niet te zeggen.

De meest recente plannen voor Amsterdam: internationale treinen blijven naar Centraal gaan, de Fyra Amsterdam - Breda gaat naar A'dam Zuid.
Dat laatste las ik gisteren ook ergens, maar waar weet ik niet meer..
pi_124793518
In Bangladesh laten ze tenminste goed merken dat ze ontevreden zijn :+

Demonstranten laten passagierstrein ontsporen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 15:13:26 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124793533
vanaf 16.00 uur is er weer een commissievergadering over het spoor
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124793725
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:13 schreef Peterselieman het volgende:
vanaf 16.00 uur is er weer een commissievergadering over het spoor
Als hij deze keer maar af is om 20:45 :+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 15:19:27 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124793753
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Als hij deze keer maar af is om 20:45 :+
het scheelt wel dat ze niet in de grote zaal zitten :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124793805
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het scheelt wel dat ze niet in de grote zaal zitten :P
Ja half uur pauze om te lezen. Ja het kwam nogal laat laten we direct 45 min eetpauze houden. Zo is het toch ook niks voor de kijker, moeten ze beter organiseren vind ik.
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:22:10 #99
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124793854
Apeldoorn - Zutphen, moet haast wel 1 van de kortste trajectjes in het land zijn :+ Daar heb je trouwens ook een mini-race met de sprinter vanuit Nijmegen. Da's tevens dezelfde trein die ik hebben moet. Zit je een beetje glazig de andere mensen aan te staren(spurtjes hebben grote ramen y0)

Ik vind trouwens wel dat die spurt motoren instabiel lopen, maar dat kan zijn omdat ik er als een automonteur naar luister en kijk. Voor mij is het persoonlijk onacceptabel als je de motor voelt bokken en stoten in de cabine. Dat gebeurd in die spurtjes erg veel. In ander diesel-mat ervoer ik dat wel een stuk minder(dm90, lint)

Ze zijn wel rap :)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_124793936
Zwolle - kampen, Haarlem - Zandvoort, De Haar Aansluiting - Rhenen. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')