dat was gewoon NS, maar er zat personeel op dat deels zelfstandig kon opereren, zoals verantwoordelijk voor kleinschalig onderhoud, zelf met de personeelsroosters aan de slag kon, etc. Hierdoor zat bijvoorbeeld niet op iedere trein meer een conducteur, was het toilet afgesloten en was de koersfilm vervangen door een koersbord.quote:
keihandig ...quote:Op dinsdag 2 april 2013 08:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er is weer een geweldige situatie ontstaan in in Parijs![]()
Station Chatelet les Halles is tot begin 2014 niet meer per lift vanaf de straat bereikbaar. (gehandicapten)
Dwz, alle liften inpandig werken, je kan alleen niet meer naar het straatoppervlak.
Als alternatief word een overstap.. heu overrol met lijn 14 aangeboden zodat je dus een station eerder of later kan uitrollen. (te weten, lijn 14 is de lijn met de langste gemiddelde stationsafstand van heel Parijs)
Dit komt nog bovenop de situatie die er al jaren heerst op dit station met het laten uitrollen van Gehandicapten:
Normalerwijs word de rolstoel altijd bij de eerste deur naar binnen gerold, zodat het personeel precies weet waar ze klaar moeten staan. Echter op station chatelet les halles staat er een pilaar pal voor die deur zodat er geen ruimte is voor de rolstoelbrug. Over de hele lijn hangen bordjes voor de RATP medewerkers dat als een rolstoeler uit moet rollen in Chatelet les Halles, dat dat dan via de 2e deur gaat. Maar dat heb ik al regelmatig gezien dat dat vergeten is....en dat uitrollen dus niet gaat
Station Chatelet les halles is een van de belangrijkste stations voor lokaalverkeer in Parijs, en het grootste ondergrondse station ter wereld http://www.recensiekoning.nl/2010/11/7085/chatelet-les-halles
Goed voorstel van de PvdA. Enige nadeel is dat reizigerspunctualiteit minder goed te meten valt dan vertrek of aankomstpunctualiteit.quote:
Dit inderdaad. Heb ik gisteren ook nog uitgelegd hier maar men is veel te veel met zichzelf bezig. Een trein die later vertrekt op station A betekent ook een trein die later aankomt op station B. Dat heeft weer gevolgen voor trein 2 en 3 etc.quote:Op dinsdag 2 april 2013 08:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoezo is dat goed? Al die mensen die gewoon in de trein zitten kunnen het zich wel veroorloven dat hun trein minuten later weggaat?
Er zit al een tijdje zo'n ding in de kiosk op Amersfoort. Heb een keer gevraagd of ik er mee kom betalen, maar was toen nog in test. Best handigquote:Op dinsdag 2 april 2013 10:48 schreef James1988 het volgende:
OV-chipkaart wordt betaalmiddel op alle stations
De opvolger van de chipknip
De vervoerder dus, ja. En zonder een andere meetmethode dan "de treintjes rijden op tijd, wie maakt zich druk om het self-loading cargo" heeft de NS gewoon aantoonbaar die prikkel niet.quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:58 schreef arkkey het volgende:
Als je het niet redt dan plan je het maar realistischer.
Het suffe is dat een dergelijk systeem al lang in gebruik is in andere landen. In Australië bijvoorbeeld kon ik met mijn Australisch pinpas ook m'n pas voor een lezer houden en werd het bedrag rechtstreeks afgeschreven (met een max van 25AUD volgens mij).quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:48 schreef James1988 het volgende:
OV-chipkaart wordt betaalmiddel op alle stations
De opvolger van de chipknip
Je kan niet alles 100% op elkaar aan laten sluiten. Daar is het spoor te vol voor en dat ga je gewoon never nooit redden qua planning. Er zullen altijd aansluitingen zijn die gewoon niet lekker in elkaar stekenquote:Op dinsdag 2 april 2013 10:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
De vervoerder dus, ja. En zonder een andere meetmethode dan "de treintjes rijden op tijd, wie maakt zich druk om het self-loading cargo" heeft de NS gewoon aantoonbaar die prikkel niet.
Ik kan tegenwoordig een Fiets huren met mijn Chipkaartquote:Op dinsdag 2 april 2013 10:51 schreef Viezze het volgende:
[..]
Er zit al een tijdje zo'n ding in de kiosk op Amersfoort. Heb een keer gevraagd of ik er mee kom betalen, maar was toen nog in test. Best handig
Alles perfect op elkaar aansluiten is natuurlijk een illusie, maar waar het voornamelijk om gaat is het overnemen van geplande aansluitingen als een trein een kleine vertraging heeft.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:57 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Je kan niet alles 100% op elkaar aan laten sluiten. Daar is het spoor te vol voor en dat ga je gewoon never nooit redden qua planning. Er zullen altijd aansluitingen zijn die gewoon niet lekker in elkaar stekenen dat geldt natuurlijk ook voor de bussen
Klopt. Maar zoals het nu is heeft de NS gewoon reizigersaansluitingen duidelijk ondergeschikt gemaakt aan treintjespunctualiteit. Dat is uiteraard logisch gegeven de perverse prikkel die uitgaat van de meetmethode die de overheid oplegt, maar niet wenselijk. Dat je niet iedereen blij kan maken is ook logisch, maar zoals PSM hierboven al aangeeft, iets minder "regels is regels" is wel praktisch. Zeker als je nagaat dat de NS op dit moment meer een imago dan technisch probleem heeft.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:57 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Je kan niet alles 100% op elkaar aan laten sluiten. Daar is het spoor te vol voor en dat ga je gewoon never nooit redden qua planning. Er zullen altijd aansluitingen zijn die gewoon niet lekker in elkaar stekenen dat geldt natuurlijk ook voor de bussen
Volgens het nieuwsbericht straks ook een autoquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik kan tegenwoordig een Fiets huren met mijn Chipkaart
Ik vind het geen reden om over deze situatie, hoewel het niet tof is, te gaan miepen, dit gebeurd honderden keren per dag op diverse RER stations... En je hoort er nooit iemand over, behalve eens je schouders ophalenquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alles perfect op elkaar aansluiten is natuurlijk een illusie, maar waar het voornamelijk om gaat is het overnemen van geplande aansluitingen als een trein een kleine vertraging heeft.
Je ziet regelmatig gebeuren dat een trein net de deuren sluit op het moment dat een iets vertraagde trein het station binnen komt rijden. Dat is een voorbeeld van iets dat veel ergernis bij de reizigers oproept. Hun aansluitende trein weg zien rijden terwijl ze net uit de andere trein stappen.
haha ja, maar de frequentie van de treinen is wel even iets anders. Als je max 10 minuten moet wachten is het geen probleem, anders wordt het als het plots +30 wordt ...quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik vind het geen reden om over deze situatie, hoewel het niet tof is, te gaan miepen, dit gebeurd honderden keren per dag op diverse RER stations... En je hoort er nooit iemand over, behalve eens je schouders ophalen
Dat is het domino-effect. Want als jij trein 2 laat wachten op de vertraagde trein 1 dan heeft trein 2 dus ook vertraging. Het is ook niet zo dat je die vertraging op ieder willekeurig traject er zomaar uit kan rijden. De vertraagde trein 2 kan dus zomaar weer vele gevolgen hebben voor trein 3 die twee minuten achter trein 2 zit en voor trein 4 die het station niet binnen kan komen omdat trein 2 daar nog staat etc.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alles perfect op elkaar aansluiten is natuurlijk een illusie, maar waar het voornamelijk om gaat is het overnemen van geplande aansluitingen als een trein een kleine vertraging heeft.
Je ziet regelmatig gebeuren dat een trein net de deuren sluit op het moment dat een iets vertraagde trein het station binnen komt rijden. Dat is een voorbeeld van iets dat veel ergernis bij de reizigers oproept. Hun aansluitende trein weg zien rijden terwijl ze net uit de andere trein stappen.
Ik doe het niet graag, maar ik ga je een beetje tegenspreken,want wie overdags richting Tournan (E) of Malesherbes of Creil (D)wil heeft minimaal +30 of meer aan zn broek,quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
haha ja, maar de frequentie van de treinen is wel even iets anders. Als je max 10 minuten moet wachten is het geen probleem, anders wordt het als het plots +30 wordt ...
Dat kun je ook zien als een verlenging van de reisbeleving.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:18 schreef dennistd het volgende:
Of nog erger: +60 omdat je ook nog eens een bus mist die aansluiting heeft op de gemiste trein.
Op een station als -pak m beet- lage zwaluwe moet je dan wel wat te beleven hebben...quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat kun je ook zien als een verlenging van de reisbeleving.
Je kunt kijken naar passerende Thalyssen en luisteren naar de vogeltjes.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Op een station als -pak m beet- lage zwaluwe moet je dan wel wat te beleven hebben...
Er zijn in Nederland maar een paar trajecten waar het echt druk is. Op het overgrote deel van het net zit die rek er wel in. Die één of twee minuten is echt wel op te vangen, alleen op een stuk als Amsterdam Centraal - Uitgeest wordt het wat lastiger bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:18 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dat is het domino-effect. Want als jij trein 2 laat wachten op de vertraagde trein 1 dan heeft trein 2 dus ook vertraging. Het is ook niet zo dat je die vertraging op ieder willekeurig traject er zomaar uit kan rijden. De vertraagde trein 2 kan dus zomaar weer vele gevolgen hebben voor trein 3 die twee minuten achter trein 2 zit en voor trein 4 die het station niet binnen kan komen omdat trein 2 daar nog staat etc.
vaak gaat het goed, maar waar het kan zou het wel consequent moeten gebeuren. Vaak bestaan hier lokaal ook al afspraken over en waar nodig moet gekeken worden of die verbeterd kunnen worden, zodat de reiziger nog meer voorop komt te staan.quote:Het is zo makkelijk gedacht dat alles maar even moet wachten op elkaar want het is gewoon niet altijd mogelijk. Daar wil ik aan toevoegen dat het op trajecten waar dit wel mogelijk is ook al regelmatig ziet gebeuren, dat treinen net even een minuutje langer wachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |