Ik ga morgen denk ik van Wierden naar Zwolle. Moet toch even naar of Zwolle of Enschede maar op deze manier kunnen we direct de vernieuwde lijn testen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:39 schreef RichardHammond het volgende:
Wel weer wennen die drukte als je in Nijverdal instapt, de trein zat vandaag bij Nijverdal al vol. En dan zeggen ze dat de spoorlijn niet rendabel genoeg is. Zowel op de heen- en terugweg en volle trein en dan ook nog midden op de middag.
Station Nijverdal.
Oke, dat is één uurtje. Moet ik nog minstens 2 uur daar door brengen voor m'n reistijd "terugverdiend" isquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je kunt onderweg de contouren van de Haak om Leeuwarden zien en op het station de bijna af zijnde lift bewonderen
En verder in de stad zelf het opgeknapte Wilhelminaplein met daaraan het gloednieuwe gebouw van het Fries Museum.
moeten ze er al een stelletje bij gaan plakken?quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:39 schreef RichardHammond het volgende:
Wel weer wennen die drukte als je in Nijverdal instapt, de trein zat vandaag bij Nijverdal al vol. En dan zeggen ze dat de spoorlijn niet rendabel genoeg is. Zowel op de heen- en terugweg en volle trein en dan ook nog midden op de middag.
Station Nijverdal.
Er loopt op dit moment een studie van de provincie Overijssel naar het opwaarderen van Zwolle - Enschede met grote delen dubbelspoor en elektrificatie inderdaad.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er is toch altijd juist gezegd dat Zwolle-Wierden in aanmerking komt voor elektrificatie vanwege de hoge reizigersaantallen?
als het mooi weer is dan is het terras van de Dikke van Dale aan te raden. Op zomerse dagen vergeet je dan de tijdquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Oke, dat is één uurtje. Moet ik nog minstens 2 uur daar door brengen voor m'n reistijd "terugverdiend" is
Hebben ze daar ook een Dikke van Dale ja? Ik in Deventer nog wel eens gezeten op het terras van de Dikke van Dalequote:Op dinsdag 2 april 2013 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als het mooi weer is dan is het terras van de Dikke van Dale aan te raden. Op zomerse dagen vergeet je dan de tijd
Niet studeren, gelijk beginnen!quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:50 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Er loopt op dit moment een studie van de provincie Overijssel naar het opwaarderen van Zwolle - Enschede met grote delen dubbelspoor en elektrificatie inderdaad.
Co'Co op een VIRMquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:48 schreef ReisT het volgende:
[..]
Zou dat soms ook het idee geweest zijn bij deze zesassige motorwagen?
[ afbeelding ]
Ja, op de heenweg was het een stelletje en op de terugweg werd er een bijgeplaatst. Maar twee overdag en drie in de spits is wat mij betreft geen overbodige luxe.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
moeten ze er al een stelletje bij gaan plakken?
Neequote:Op dinsdag 2 april 2013 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik dacht dat je naar Leeuwarden zou
Dat zal wel gebeuren met het eerstvolgende wijzigingsblad (8 april)quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:53 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ja, op de heenweg was het een stelletje en op de terugweg werd er een bijgeplaatst. Maar twee overdag en drie in de spits is wat mij betreft geen overbodige luxe.
Wat wel apart is is de reisinfo van de NS. Op de borden in Zwolle geven ze aan dat de trein naar Nijverdal West vervalt en dat de (stop)trein sprinter naar Enschede een extra trein is. Veel verwarde gezichten vandaag in Zwolle. Gewoon Nijverdal West uit de info halen en Enschede als reguliere trein aangeven. Mensen zullen er een keer aan moeten wennen.
uhuh. De laatste keer dat ik er op het terras zat stikte het er van de mooie damesquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hebben ze daar ook een Dikke van Dale ja? Ik in Deventer nog wel eens gezeten op het terras van de Dikke van Dale
Nog een beetje onbekend met de materie zeker? Doorgaans wordt het geldt eerst opgestudeerd om dan te zeggen dat het niet zonder extra financiële injectie door kan gaan.quote:
Op de terugweg zag ik gisteren in Hengelo sprinter Nijverdal staan, met in kleine lettertjes eronder "rijdt verder naar Zwolle"quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:53 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ja, op de heenweg was het een stelletje en op de terugweg werd er een bijgeplaatst. Maar twee overdag en drie in de spits is wat mij betreft geen overbodige luxe.
Wat wel apart is is de reisinfo van de NS. Op de borden in Zwolle geven ze aan dat de trein naar Nijverdal West vervalt en dat de (stop)trein sprinter naar Enschede een extra trein is. Veel verwarde gezichten vandaag in Zwolle. Gewoon Nijverdal West uit de info halen en Enschede als reguliere trein aangeven. Mensen zullen er een keer aan moeten wennen.
De investering betaalt zichzelf wel terug. Ze zitten boven die grens van zoveel duizend reizigers per dag en helemaal nu de subsidie op diesel is afgeschaft voor alles wat niet door een kanaal vaart.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:54 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Nog een beetje onbekend met de materie zeker? Doorgaans wordt het geldt eerst opgestudeerd om dan te zeggen dat het niet zonder extra financiële injectie door kan gaan.
denk ik ook ja. Dan wordt er weer een grote update in de systemen doorgevoerdquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zal wel gebeuren met het eerstvolgende wijzigingsblad (8 april)
Als ik zaterdag niet hoef te werken (dat weer ik morgen of vrijdag pasquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nee, zaterdag ga ik naar Almelo retour
Meteen even verdubbelen als ze toch bezig zijn. Kan er een keer een fatsoenlijke IC rijden. Oh, en een flyover bij Wierden niet vergeten natuurlijk, anders zit je daar nog krap.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er is toch altijd juist gezegd dat Zwolle-Wierden in aanmerking komt voor elektrificatie vanwege de hoge reizigersaantallen?
NRW? Zit ik 27 april. Snel Nederland ontvluchten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nope, ik ben van plan om zaterdag wat kilometers door Duitsland te jakkeren.
Flash en ik zullen naar je zwaaien.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:58 schreef greavy het volgende:
[..]
NRW? Zit ik 27 april. Snel Nederland ontvluchten.
Sowieso, want hoe de sprinter nu naar Nijverdal afbuigt bij Wierden is nogal koddig.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:58 schreef Q. het volgende:
[..]
Meteen even verdubbelen als ze toch bezig zijn. Kan er een keer een fatsoenlijke IC rijden. Oh, en een flyover bij Wierden niet vergeten natuurlijk, anders zit je daar nog krap.
traject pak ik zaterdag ook nog ff mee. Utrecht - Almelo en dan terugstekenquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Als ik zaterdag niet hoef te werken (dat weer ik morgen of vrijdag pas) ga ik zaterdag Zwolle-Enschede ff rechtstreeks buffelen.
Past daar überhaupt wel een flyover midden in het dorp?quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:58 schreef Q. het volgende:
[..]
Meteen even verdubbelen als ze toch bezig zijn. Kan er een keer een fatsoenlijke IC rijden. Oh, en een flyover bij Wierden niet vergeten natuurlijk, anders zit je daar nog krap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |