14 naar Groningen past niet langs de meeste perrons. Al weet ik zo uit mijn hoofd niet hoeveel Assen kan hebben.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
IC naar Groningen regelmatig 14 bakken VIRM gezien inderdaad. En dan was het alsnog staan
Er is al een capaciteitsvergrotingsplan gemaakt, 1-3-2013 op de ProRail site gezet: http://www.prorail.nl/Ver(...)m%20-%20Zevenaar.pdfquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan is het theoretisch mogelijk ja, maar niet met de huidige drgl met om het kwartier een kuttrein naar het oosten, die allemaal stoppen op Velperpoort.
Hier: http://goo.gl/maps/9tBBfquote:[..]
Waar zou die moeten komen dan![]()
Klopt, er gingen er 10 of 8 door naar Groningen, de rest naar Leeuwarden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
14 naar Groningen past niet langs de meeste perrons. Al weet ik zo uit mijn hoofd niet hoeveel Assen kan hebben.
Wel weer echt een SP overhemd heeft die vent aan, die van De Rouwe is een stuk mooier!quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
Bashir is weer eens bezig
Hij stelt grappend voor om de NS ieder jaar een boete op te leggen, zodat de topbestuurders van het bedrijf geen bonus meer kunnen krijgen
Hij is gewoon zenuwachtig voor het schoolreisje vrijdag!quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
Bashir is weer eens bezig
Hij stelt grappend voor om de NS ieder jaar een boete op te leggen, zodat de topbestuurders van het bedrijf geen bonus meer kunnen krijgen
In het buitenland bewaren ze vrij veel hoor. Het probleem in Nederland is dat er weinig plaats is om iets te bewaren, en niemand heeft het geld om meer ruimte te laten bouwen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:22 schreef arkkey het volgende:
Lijkt me ook eigenlijk niet te doen om van alles maar eentje te bewaren, dan moet je wel achterlijk veel ruimte over hebben. Kan je onderhand beter de mallen bewaren, dan kan je er nog eens eentje bij laten drukken als je later de behoefte aan zo'n ding hebt
De nieuwste trend is daarom materieel stallen in het buitenland. Er zijn al twee NS-locs naar Duitse musea verhuist.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
In het buitenland bewaren ze vrij veel hoor. Het probleem in Nederland is dat er weinig plaats is om iets te bewaren,
niet echt. Er was nog een opslag bij Utrecht, maar daar is nu weinig meer van over.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:49 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Is er dan buiten Amersfoort en Blerick geen geschikt depot?
Als ik dan niet hoef te werken ben ik wel in België. 27 April zit ik in Duitsland. De groeten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:24 schreef b2py het volgende:
http://www.nsvanbnaara.nl/
'Ga mee van Beatrix naar Alexander'
Die opslag bij die motorrijschool waar ook de koninklijke trein staat (stond?)?quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet echt. Er was nog een opslag bij Utrecht, maar daar is nu weinig meer van over.
Meer ruimte is wenselijk, maar waar en tegen welke kosten?
daar ja. de koninklijke trein staat tegenwoordig in Amersfoortquote:Op dinsdag 2 april 2013 16:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die opslag bij die motorrijschool waar ook de koninklijke trein staat (stond?)?
ProRail is redelijk schappelijk qua prijzen, alleen blijft er steeds minder stallingsruimte voor omdat veel ongebruikte sporen weggesaneerd worden en met name in de randstad de rest door de vervoerders behoorlijk benut wordt.quote:Opstelspoor is inderdaad niet goedkoop maar valt er met ProRail niet iets te regelen over de kosten als het gaat om museummaterieel?
Jup de Veenexxpressquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is later vervangen door een DH1
quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:58 schreef greavy het volgende:
DB heeft 12 vierdelige dubbeldeks EMU's besteld bij Bombardier van het type Twindexx Vario ter waarde van 113 miljoen euro. Deze treinstellen gaan ingezet worden op de Main-Spessart verbinding, tussen Bamberg, Würzburg, Aschaffenburg en Frankfurt. DB heeft deze aanbesteding voor een periode van 2015 t/m 2027. Per treinstel kunnen er 48(!!) fietsen mee, lagevloers instap. Zie ook Railway Gazette
[ afbeelding ]
Edit: nee deadlock, dat is geen FLIRT.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:09 schreef b2py het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Dit zijn ook Twindexxen maar deze vind ik véél mooier dan die meuk die DB er van heeft gemaakt..
Dat is de expressversie. De DB heeft de varioversie gekocht.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:09 schreef b2py het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Dit zijn ook Twindexxen maar deze vind ik véél mooier dan die meuk die DB er van heeft gemaakt..
Hmm ok.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:11 schreef remcoP het volgende:
[..]
Dat is de expressversie. De DB heeft de varioversie gekocht.
Een lightrail tussen Enschede en Oldenzaal? Daar tussen ligt helemaal niets!quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:14 schreef b2py het volgende:
‘Nederland krijgt 80 nieuwe lightrail-trajecten in 2040′
Gepubliceerd op 02-04-2013 om 16:52
Grote lap tekst
Een Lightrail tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch..quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:18 schreef remcoP het volgende:
[..]
Een lightrail tussen Enschede en Oldenzaal? Daar tussen ligt helemaal niets!
Die nog wel ja. Arnhem - Nijmegen was ook wel leuk. Gewoon ter vervanging van alle sprinters een lightrail. Zo kan ik ook nieuwe verbindingen maken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Een Lightrail tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch..
De enige die kansen geef is die rond Den Haag - Leiden en Almelo - Enschede. Zeker richting de Campus.
Als je die over nieuwe infrastructuur laat rijden los je wel gezeik het een en ander aan knelpunten opquote:Op dinsdag 2 april 2013 17:25 schreef remcoP het volgende:
[..]
Die nog wel ja. Arnhem - Nijmegen was ook wel leuk. Gewoon ter vervanging van alle sprinters een lightrail. Zo kan ik ook nieuwe verbindingen maken.
Ja ik kreeg er ook een beetje dit idee bij:quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:28 schreef Eenskijken het volgende:
Rofl, NS item op 1vandaag, over te drukke treinen/slechte dienstregeling/slecht in het algemeen. Komt er ff zo'n NS muts die vertelt dat het allemaal beter wordt. dat er geen enorme problemen zijn etc... daar kan ik echt kwaad om worden. Ik sta ook elke dag in de spits, overvolle treinen, veel vertragingen, te weinig materieel en ga maar door..
Ik blijft dat zo'n raar iets vinden he. Enorme loc, grote aslast, wordt niet gedetecteerd. En dan zo'n los licht wagentje wel? Mysterieus.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:24 schreef greavy het volgende:
[...] Omdat de G1206'en detectieproblemen (kunnen) hebben, moet er een extra wagen meegenomen worden bij losseloc ritten op de hoofdbaan. [...]
Fleischmann locje op een Märklin baan he. Gaat ook niet. Plastic asjesquote:Op dinsdag 2 april 2013 18:54 schreef V2 het volgende:
[..]
Ik blijft dat zo'n raar iets vinden he. Enorme loc, grote aslast, wordt niet gedetecteerd. En dan zo'n los licht wagentje wel? Mysterieus.
Nee. Dan krijg je kortsluiting. Heb ik zelf gehadquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Andersom gaat trouwens prima als de Märklinmodellen tenminste een respectabele leeftijd hebben bereikt van zo'n dertig jaar. Er moet geen elektronica inzitten
Is het nee kan niet of nee klopt kan wel maar niet als er elektronica inzit?quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Dan krijg je kortsluiting. Heb ik zelf gehad
Als dat inderdaad op die wijze werd gezegd, is dat ook niet bepaald waarheidsgetrouw. Ik maak het zelf zelden tot nooit mee in ieder geval en ik reis op diverse trajecten en diverse tijdstippen. Wil niet zeggen dat er nergens (structureel) problemen zijn, maar altijd "te drukke treinen te slechte dienstregeling slecht slecht slecht" is ook onzin. Zoals een paar pagina's terug (of in het vorige deel) werd gezegd: NS is zo'n slechte vervoerder nog niet. Alleen hoor je vooral het negatieve om een of andere reden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:28 schreef Eenskijken het volgende:
Rofl, NS item op 1vandaag, over te drukke treinen/slechte dienstregeling/slecht in het algemeen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |