abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124795478
Ik vind het veel erger dat al SM'90 gesloopt is dan dat er geen DH's meer in Nederland te vinden zijn.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 16:14:40 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124796035
Bashir is weer eens bezig :')

Hij stelt grappend voor om de NS ieder jaar een boete op te leggen, zodat de topbestuurders van het bedrijf geen bonus meer kunnen krijgen _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:17:02 #153
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_124796138
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

IC naar Groningen regelmatig 14 bakken VIRM gezien inderdaad. En dan was het alsnog staan :')
14 naar Groningen past niet langs de meeste perrons. Al weet ik zo uit mijn hoofd niet hoeveel Assen kan hebben.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_124796156
Zullen we de NS anders, in plaats van dividend uitkering 'eisen', jaarlijks een boete van 250 miljoen opleggen om een of andere kutreden? :P
pi_124796185
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dan is het theoretisch mogelijk ja, maar niet met de huidige drgl met om het kwartier een kuttrein naar het oosten, die allemaal stoppen op Velperpoort.
Er is al een capaciteitsvergrotingsplan gemaakt, 1-3-2013 op de ProRail site gezet: http://www.prorail.nl/Ver(...)m%20-%20Zevenaar.pdf
quote:
[..]

Waar zou die moeten komen dan :? :P

Hier: http://goo.gl/maps/9tBBf
pi_124796214
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

14 naar Groningen past niet langs de meeste perrons. Al weet ik zo uit mijn hoofd niet hoeveel Assen kan hebben.
Klopt, er gingen er 10 of 8 door naar Groningen, de rest naar Leeuwarden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124796218
Ik vermoed dat er twee hoofdredenen aan ten grondslag liggen dat er vooralsnog geen Wadlopers bewaard zijn gebleven:
1: zķ heel oud waren ze niet waardoor er nog een behoorlijke economische restwaarde op die stellen zat. Dan is het aantrekkelijker ze 2e hands te verkopen.
2: De Wadlopers hebben eigenlijk alleen gereden op kleine lijntjes ver van de randstad. Ik vermoed dat de beslissers bij de spoorwegen en de hobbyisten "binnen het wereldje" die aan de touwtjes trekken voor wat betreft museumbeleid minder hadden met deze treinen dan bijvoorbeeld het Benelux-stuurstandrijtuig.
pi_124796303
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
Bashir is weer eens bezig :')

Hij stelt grappend voor om de NS ieder jaar een boete op te leggen, zodat de topbestuurders van het bedrijf geen bonus meer kunnen krijgen _O-
Wel weer echt een SP overhemd heeft die vent aan, die van De Rouwe is een stuk mooier! :D
pi_124796354
Lijkt me ook eigenlijk niet te doen om van alles maar eentje te bewaren, dan moet je wel achterlijk veel ruimte over hebben. Kan je onderhand beter de mallen bewaren, dan kan je er nog eens eentje bij laten drukken als je later de behoefte aan zo'n ding hebt :)
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:23:57 #160
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_124796410
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
Bashir is weer eens bezig :')

Hij stelt grappend voor om de NS ieder jaar een boete op te leggen, zodat de topbestuurders van het bedrijf geen bonus meer kunnen krijgen _O-
Hij is gewoon zenuwachtig voor het schoolreisje vrijdag!
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:24:49 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124796441
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:22 schreef arkkey het volgende:
Lijkt me ook eigenlijk niet te doen om van alles maar eentje te bewaren, dan moet je wel achterlijk veel ruimte over hebben. Kan je onderhand beter de mallen bewaren, dan kan je er nog eens eentje bij laten drukken als je later de behoefte aan zo'n ding hebt :)
In het buitenland bewaren ze vrij veel hoor. Het probleem in Nederland is dat er weinig plaats is om iets te bewaren, en niemand heeft het geld om meer ruimte te laten bouwen.
pi_124796445
http://www.nsvanbnaara.nl/
'Ga mee van Beatrix naar Alexander'
pi_124796882
In België bewaren ze ook veel! En laten het vervolgens jarenlang wegroesten. Zo hadden we nog gewoon een Beneluxdienst in kunnen voeren met de mooie oude Beneluxhondekoppen maar jah, dat ding zal onderhand wel volledig aan de rails vastgeroest zijn.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124796924
En ohja, mijn terugreis was ook weer stipt op tijd! :D
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:41:34 #165
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_124797039
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

In het buitenland bewaren ze vrij veel hoor. Het probleem in Nederland is dat er weinig plaats is om iets te bewaren,
De nieuwste trend is daarom materieel stallen in het buitenland. Er zijn al twee NS-locs naar Duitse musea verhuist.

De Belgen zijn nu wel bezig materieel uit die langzaam wegroestende collectie op te knappen, om vanaf volgend jaar tentoon te stellen in een nieuw museum.

[ Bericht 11% gewijzigd door ReisT op 02-04-2013 16:48:03 ]
pi_124797298
Is er dan buiten Amersfoort en Blerick geen geschikt depot?
pi_124797383
Zaanstraat, maar dat is volgens mij slechts tijdelijk.
pi_124797392
Staat er nu niets meer op de Watergraafsmeer gestald?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 16:52:14 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124797404
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:49 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Is er dan buiten Amersfoort en Blerick geen geschikt depot?
niet echt. Er was nog een opslag bij Utrecht, maar daar is nu weinig meer van over.

Meer ruimte is wenselijk, maar waar en tegen welke kosten?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:53:12 #170
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124797438
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:24 schreef b2py het volgende:
http://www.nsvanbnaara.nl/
'Ga mee van Beatrix naar Alexander'
Als ik dan niet hoef te werken ben ik wel in België. 27 April zit ik in Duitsland. De groeten.
pi_124797609
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

niet echt. Er was nog een opslag bij Utrecht, maar daar is nu weinig meer van over.

Meer ruimte is wenselijk, maar waar en tegen welke kosten?
Die opslag bij die motorrijschool waar ook de koninklijke trein staat (stond?)?

Opstelspoor is inderdaad niet goedkoop maar valt er met ProRail niet iets te regelen over de kosten als het gaat om museummaterieel?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:58:22 #172
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124797638
DB heeft 12 vierdelige dubbeldeks EMU's besteld bij Bombardier van het type Twindexx Vario ter waarde van 113 miljoen euro. Deze treinstellen gaan ingezet worden op de Main-Spessart verbinding, tussen Bamberg, Würzburg, Aschaffenburg en Frankfurt. DB heeft deze aanbesteding voor een periode van 2015 t/m 2027. Per treinstel kunnen er 48(!!) fietsen mee, lagevloers instap. Zie ook Railway Gazette
  dinsdag 2 april 2013 @ 17:03:22 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124797790
In Duitsland is een vader (27 jaar) met zijn baby van 7 maanden oud voor een trein gesprongen. Hij is het einde van het perron gesprongen, en toen de RE langs kwam is hij bewust voor de trein gesprongen, aldus de politie.
http://www.bild.de/region(...)g-29731270.bild.html

Hoe ziek ben je dan?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 17:04:06 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124797820
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Die opslag bij die motorrijschool waar ook de koninklijke trein staat (stond?)?
daar ja. de koninklijke trein staat tegenwoordig in Amersfoort
quote:
Opstelspoor is inderdaad niet goedkoop maar valt er met ProRail niet iets te regelen over de kosten als het gaat om museummaterieel?
ProRail is redelijk schappelijk qua prijzen, alleen blijft er steeds minder stallingsruimte voor omdat veel ongebruikte sporen weggesaneerd worden en met name in de randstad de rest door de vervoerders behoorlijk benut wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 2 april 2013 @ 17:07:36 #175
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_124797967
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is later vervangen door een DH1 ;)
Jup de Veenexxpress

pi_124798048
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:58 schreef greavy het volgende:
DB heeft 12 vierdelige dubbeldeks EMU's besteld bij Bombardier van het type Twindexx Vario ter waarde van 113 miljoen euro. Deze treinstellen gaan ingezet worden op de Main-Spessart verbinding, tussen Bamberg, Würzburg, Aschaffenburg en Frankfurt. DB heeft deze aanbesteding voor een periode van 2015 t/m 2027. Per treinstel kunnen er 48(!!) fietsen mee, lagevloers instap. Zie ook Railway Gazette
[ afbeelding ]
Dit zijn ook Twindexxen maar deze vind ik véél mooier dan die meuk die DB er van heeft gemaakt.. :{w
pi_124798126
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 17:09 schreef b2py het volgende:

[..]

[ afbeelding ]Dit zijn ook Twindexxen maar deze vind ik véél mooier dan die meuk die DB er van heeft gemaakt.. :{w
Edit: nee deadlock, dat is geen FLIRT.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124798128
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 17:09 schreef b2py het volgende:

[..]

[ afbeelding ]Dit zijn ook Twindexxen maar deze vind ik véél mooier dan die meuk die DB er van heeft gemaakt.. :{w
Dat is de expressversie. De DB heeft de varioversie gekocht.
pi_124798232
‘Nederland krijgt 80 nieuwe lightrail-trajecten in 2040′
Gepubliceerd op 02-04-2013 om 16:52



Er komen voor het jaar 2040 in totaal 80 nieuwe lightrail-trajecten tussen verschillende regio’s en steden in Nederland. Het aantal opstapplaatsen zal in dat jaar verdrievoudigd zijn van 400 naar 1200. Dat schrijft Platform Do Lightrail in de visie ‘Lightrail op de kaart’. 

In de visie staan tien kaarten van mogelijke lightrail-netwerken rondom stedelijke regio’s in Nederland.

Het platform verwacht dat er in 2040 40 nieuwe knooppunten met spoor- en snelwegen zijn die reizen in alle richtingen mogelijk maken. Om deze doelen te realiseren is er naar verwachting een investering van tussen 300 en 500 miljoen euro nodig.

Succesvol

Volgens de organisatie is Randstadrail tussen Rotterdam, Den Haag en Zoetermeer hčt succesvolle voorbeeld van lightrail. Zoetermeerlijn en Hofplein-lijn zijn op een slime manier verknoopt aan het Haagse en Rotterdamse stadsnet. Dat trok duizenden nieuwe gebruikers. De Zoetermeerlijn ging van 66.000 naar 95.000, de Hofpleinlijn van 7.000 naar 27.000 dagelijkse reizen. Do Lightrail wil dat dit ook in andere stedelijke regio’s wordt toegepast.

Do Lightrail introduceert de Runner. Een Runner is een lightrailverbinding die vaker stopt en dieper doordringt in de stad. Hij verbindt de regio met kantoorparken, universiteiten, ziekenhuizen, winkelcentra, stations, luchthavens, P+R-terreinen en grote woonwijken. 

De Runner neemt de plaats in van de huidige 10 metroverbindingen en 40 tramlijnen in Nederland. Van de ruim 60 Sprinterdiensten worden er 10 in Runners omgezet.

Platform

Do Lightrail is een intitiatief van zeven decentrale overheden die eerder een lightrail-project realiseerden onder leiding van ChristenUnie-wethouder Tymon de Weger (Lansingerland). Het platform is sinds 2013 aangesloten bij Railforum en informeert en ondersteunt deelnemende overheden, ondernemingen en instellingen op het gebied.

Als onze steden niet snel bereikbaar zijn, dan stagneert onze welvaart vreest Do Lightrail. Als Nederland aan de economische top wil blijven, dan dienen we in de stedelijke mobiliteit te investeren.

Lightrail

Ruim de helft van de Nederlandse bevolking woont in de stedelijke regio’s en tweederde werkt daar. Velen leggen tweemaal per dag de nodige kilometers af tussen huis en werk waar de meeste files ontstaan.

Lightrail is een railgebonden vorm van openbaar vervoer dat gebruikt wordt op de schaal van de stedelijke regio en de stad. In tegenstelling tot trein en metro is lightrail geschikt om tot op zekere hoogte te integreren in de openbare ruimte en desgewenst te mengen met regulier wegverkeer. Daarnaast kan lightrail ook gebruik maken van het hoofdspoor en dus integreren met treindiensten.

Bron
pi_124798268
Wij van WC-Eend...
pi_124798335
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 17:11 schreef remcoP het volgende:

[..]

Dat is de expressversie. De DB heeft de varioversie gekocht.
Hmm ok.

Weet nu ook waarom er weer van die lelijke grijze bumpertjes op zitten. Stadler doet ook mee aan het project..
pi_124798407
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 17:14 schreef b2py het volgende:
‘Nederland krijgt 80 nieuwe lightrail-trajecten in 2040′
Gepubliceerd op 02-04-2013 om 16:52

Grote lap tekst
Een lightrail tussen Enschede en Oldenzaal? Daar tussen ligt helemaal niets! :')
pi_124798569
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 17:18 schreef remcoP het volgende:

[..]

Een lightrail tussen Enschede en Oldenzaal? Daar tussen ligt helemaal niets! :')
Een Lightrail tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch..
De enige die kansen geef is die rond Den Haag - Leiden en Almelo - Enschede. Zeker richting de Campus.

Wel mooi, is een uitgave van twee infrabouwers en twee materieelbouwers. Dikke lobby dit :P
pi_124798628
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 17:24 schreef b2py het volgende:

[..]

Een Lightrail tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch..
De enige die kansen geef is die rond Den Haag - Leiden en Almelo - Enschede. Zeker richting de Campus.
Die nog wel ja. Arnhem - Nijmegen was ook wel leuk. Gewoon ter vervanging van alle sprinters een lightrail. Zo kan ik ook nieuwe verbindingen maken. 8)7
pi_124798694
Voor meer info over de twindexx is dit wel een mooi documentje: http://bombardier-transpo(...)1_BR_TWINDEXX_de.pdf
pi_124798833
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 17:25 schreef remcoP het volgende:

[..]

Die nog wel ja. Arnhem - Nijmegen was ook wel leuk. Gewoon ter vervanging van alle sprinters een lightrail. Zo kan ik ook nieuwe verbindingen maken. 8)7
Als je die over nieuwe infrastructuur laat rijden los je wel gezeik het een en ander aan knelpunten op :P
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124798848
foute topic :')
  dinsdag 2 april 2013 @ 18:24:30 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124800714

CapTrain 1627 + Laaiis ed voor Heezik (51001)
27 juni 2012 was CapTrain weer actief op de Lage Weide, ditmaal met de 1627. Omdat de G1206'en detectieproblemen (kunnen) hebben, moet er een extra wagen meegenomen worden bij losseloc ritten op de hoofdbaan. Vrijwel zeker is er een trein heen- en terug, maar om de detectiewagen niet te vergeten, wordt hij gewoon meegenomen. Hier passeert de trein de overweg bij de Isotoopweg.


CapTrain 1627 + Laaiis ed (51000)
Als eerste werden de wagens bij Heezik uitgehaald. Hier staat de loc van CapTrain te wachten tot de rangeerder het sein veilig geeft om te vertrekken.


CT 1627+1 gelede wagen (51001)
6 Augustus 2012 reed de papiertrein van CapTrain naar Heezik weer onderlangs via Breda, Den Bosch en Utrecht naar Maarsen. Af en toe rijdt hij ook over Gouda, en moet dan extra omlopen. Vandaag betrof de belading maar één wagen. De wagen tussen de lok en de schuifwandwagen is voor detectieproblemen met de G1206.
pi_124800793

Bovenleiding palen bij de fly-over bij 's-Hertogenbosch, prachtige bogen! _O_
pi_124800836
Rofl, NS item op 1vandaag, over te drukke treinen/slechte dienstregeling/slecht in het algemeen. Komt er ff zo'n NS muts die vertelt dat het allemaal beter wordt. dat er geen enorme problemen zijn etc... daar kan ik echt kwaad om worden. Ik sta ook elke dag in de spits, overvolle treinen, veel vertragingen, te weinig materieel en ga maar door..
There are only 151 Pokémon.
pi_124801099
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 18:28 schreef Eenskijken het volgende:
Rofl, NS item op 1vandaag, over te drukke treinen/slechte dienstregeling/slecht in het algemeen. Komt er ff zo'n NS muts die vertelt dat het allemaal beter wordt. dat er geen enorme problemen zijn etc... daar kan ik echt kwaad om worden. Ik sta ook elke dag in de spits, overvolle treinen, veel vertragingen, te weinig materieel en ga maar door..
Ja ik kreeg er ook een beetje dit idee bij:
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 2 april 2013 @ 18:38:42 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124801247
Tsja, je mag hopen dat zoiemand zelf weet dat ze staat te liegen. Anders heeft men blijkbaar niet eens in de gaten dat er wat aan de hand is. -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 2 april 2013 @ 18:54:01 #193
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_124801802
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 18:24 schreef greavy het volgende:
[...] Omdat de G1206'en detectieproblemen (kunnen) hebben, moet er een extra wagen meegenomen worden bij losseloc ritten op de hoofdbaan. [...]
Ik blijft dat zo'n raar iets vinden he. Enorme loc, grote aslast, wordt niet gedetecteerd. En dan zo'n los licht wagentje wel? Mysterieus.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 2 april 2013 @ 18:56:57 #194
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124801918
"Ja, want nu heeft de trein meer assen" :')
  dinsdag 2 april 2013 @ 18:58:27 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124801963
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 april 2013 18:54 schreef V2 het volgende:

[..]

Ik blijft dat zo'n raar iets vinden he. Enorme loc, grote aslast, wordt niet gedetecteerd. En dan zo'n los licht wagentje wel? Mysterieus.
Fleischmann locje op een Märklin baan he. Gaat ook niet. Plastic asjes :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_124802164
Andersom gaat trouwens prima als de Märklinmodellen tenminste een respectabele leeftijd hebben bereikt van zo'n dertig jaar. Er moet geen elektronica inzitten :P
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 2 april 2013 @ 19:04:49 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124802221
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Andersom gaat trouwens prima als de Märklinmodellen tenminste een respectabele leeftijd hebben bereikt van zo'n dertig jaar. Er moet geen elektronica inzitten :P
Nee. Dan krijg je kortsluiting. Heb ik zelf gehad :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_124802254
Iets met wisselspanning en gelijkspanning toch ook? :P
Het lijkt het echte spoor wel!
pi_124802271
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Dan krijg je kortsluiting. Heb ik zelf gehad :P
Is het nee kan niet of nee klopt kan wel maar niet als er elektronica inzit?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 2 april 2013 @ 19:06:22 #200
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_124802281
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 18:28 schreef Eenskijken het volgende:
Rofl, NS item op 1vandaag, over te drukke treinen/slechte dienstregeling/slecht in het algemeen.
Als dat inderdaad op die wijze werd gezegd, is dat ook niet bepaald waarheidsgetrouw. Ik maak het zelf zelden tot nooit mee in ieder geval en ik reis op diverse trajecten en diverse tijdstippen. Wil niet zeggen dat er nergens (structureel) problemen zijn, maar altijd "te drukke treinen te slechte dienstregeling slecht slecht slecht" is ook onzin. Zoals een paar pagina's terug (of in het vorige deel) werd gezegd: NS is zo'n slechte vervoerder nog niet. Alleen hoor je vooral het negatieve om een of andere reden. :')

[ Bericht 16% gewijzigd door KnightSolaire op 02-04-2013 19:12:49 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')