abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124795478
Ik vind het veel erger dat al SM'90 gesloopt is dan dat er geen DH's meer in Nederland te vinden zijn.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 16:14:40 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124796035
Bashir is weer eens bezig :')

Hij stelt grappend voor om de NS ieder jaar een boete op te leggen, zodat de topbestuurders van het bedrijf geen bonus meer kunnen krijgen _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:17:02 #153
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_124796138
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

IC naar Groningen regelmatig 14 bakken VIRM gezien inderdaad. En dan was het alsnog staan :')
14 naar Groningen past niet langs de meeste perrons. Al weet ik zo uit mijn hoofd niet hoeveel Assen kan hebben.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_124796156
Zullen we de NS anders, in plaats van dividend uitkering 'eisen', jaarlijks een boete van 250 miljoen opleggen om een of andere kutreden? :P
pi_124796185
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dan is het theoretisch mogelijk ja, maar niet met de huidige drgl met om het kwartier een kuttrein naar het oosten, die allemaal stoppen op Velperpoort.
Er is al een capaciteitsvergrotingsplan gemaakt, 1-3-2013 op de ProRail site gezet: http://www.prorail.nl/Ver(...)m%20-%20Zevenaar.pdf
quote:
[..]

Waar zou die moeten komen dan :? :P

Hier: http://goo.gl/maps/9tBBf
pi_124796214
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

14 naar Groningen past niet langs de meeste perrons. Al weet ik zo uit mijn hoofd niet hoeveel Assen kan hebben.
Klopt, er gingen er 10 of 8 door naar Groningen, de rest naar Leeuwarden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124796218
Ik vermoed dat er twee hoofdredenen aan ten grondslag liggen dat er vooralsnog geen Wadlopers bewaard zijn gebleven:
1: zó heel oud waren ze niet waardoor er nog een behoorlijke economische restwaarde op die stellen zat. Dan is het aantrekkelijker ze 2e hands te verkopen.
2: De Wadlopers hebben eigenlijk alleen gereden op kleine lijntjes ver van de randstad. Ik vermoed dat de beslissers bij de spoorwegen en de hobbyisten "binnen het wereldje" die aan de touwtjes trekken voor wat betreft museumbeleid minder hadden met deze treinen dan bijvoorbeeld het Benelux-stuurstandrijtuig.
pi_124796303
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
Bashir is weer eens bezig :')

Hij stelt grappend voor om de NS ieder jaar een boete op te leggen, zodat de topbestuurders van het bedrijf geen bonus meer kunnen krijgen _O-
Wel weer echt een SP overhemd heeft die vent aan, die van De Rouwe is een stuk mooier! :D
pi_124796354
Lijkt me ook eigenlijk niet te doen om van alles maar eentje te bewaren, dan moet je wel achterlijk veel ruimte over hebben. Kan je onderhand beter de mallen bewaren, dan kan je er nog eens eentje bij laten drukken als je later de behoefte aan zo'n ding hebt :)
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:23:57 #160
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_124796410
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
Bashir is weer eens bezig :')

Hij stelt grappend voor om de NS ieder jaar een boete op te leggen, zodat de topbestuurders van het bedrijf geen bonus meer kunnen krijgen _O-
Hij is gewoon zenuwachtig voor het schoolreisje vrijdag!
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:24:49 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124796441
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:22 schreef arkkey het volgende:
Lijkt me ook eigenlijk niet te doen om van alles maar eentje te bewaren, dan moet je wel achterlijk veel ruimte over hebben. Kan je onderhand beter de mallen bewaren, dan kan je er nog eens eentje bij laten drukken als je later de behoefte aan zo'n ding hebt :)
In het buitenland bewaren ze vrij veel hoor. Het probleem in Nederland is dat er weinig plaats is om iets te bewaren, en niemand heeft het geld om meer ruimte te laten bouwen.
pi_124796445
http://www.nsvanbnaara.nl/
'Ga mee van Beatrix naar Alexander'
pi_124796882
In België bewaren ze ook veel! En laten het vervolgens jarenlang wegroesten. Zo hadden we nog gewoon een Beneluxdienst in kunnen voeren met de mooie oude Beneluxhondekoppen maar jah, dat ding zal onderhand wel volledig aan de rails vastgeroest zijn.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124796924
En ohja, mijn terugreis was ook weer stipt op tijd! :D
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:41:34 #165
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_124797039
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

In het buitenland bewaren ze vrij veel hoor. Het probleem in Nederland is dat er weinig plaats is om iets te bewaren,
De nieuwste trend is daarom materieel stallen in het buitenland. Er zijn al twee NS-locs naar Duitse musea verhuist.

De Belgen zijn nu wel bezig materieel uit die langzaam wegroestende collectie op te knappen, om vanaf volgend jaar tentoon te stellen in een nieuw museum.

[ Bericht 11% gewijzigd door ReisT op 02-04-2013 16:48:03 ]
pi_124797298
Is er dan buiten Amersfoort en Blerick geen geschikt depot?
pi_124797383
Zaanstraat, maar dat is volgens mij slechts tijdelijk.
pi_124797392
Staat er nu niets meer op de Watergraafsmeer gestald?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 16:52:14 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124797404
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:49 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Is er dan buiten Amersfoort en Blerick geen geschikt depot?
niet echt. Er was nog een opslag bij Utrecht, maar daar is nu weinig meer van over.

Meer ruimte is wenselijk, maar waar en tegen welke kosten?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:53:12 #170
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124797438
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:24 schreef b2py het volgende:
http://www.nsvanbnaara.nl/
'Ga mee van Beatrix naar Alexander'
Als ik dan niet hoef te werken ben ik wel in België. 27 April zit ik in Duitsland. De groeten.
pi_124797609
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

niet echt. Er was nog een opslag bij Utrecht, maar daar is nu weinig meer van over.

Meer ruimte is wenselijk, maar waar en tegen welke kosten?
Die opslag bij die motorrijschool waar ook de koninklijke trein staat (stond?)?

Opstelspoor is inderdaad niet goedkoop maar valt er met ProRail niet iets te regelen over de kosten als het gaat om museummaterieel?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:58:22 #172
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124797638
DB heeft 12 vierdelige dubbeldeks EMU's besteld bij Bombardier van het type Twindexx Vario ter waarde van 113 miljoen euro. Deze treinstellen gaan ingezet worden op de Main-Spessart verbinding, tussen Bamberg, Würzburg, Aschaffenburg en Frankfurt. DB heeft deze aanbesteding voor een periode van 2015 t/m 2027. Per treinstel kunnen er 48(!!) fietsen mee, lagevloers instap. Zie ook Railway Gazette
  dinsdag 2 april 2013 @ 17:03:22 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124797790
In Duitsland is een vader (27 jaar) met zijn baby van 7 maanden oud voor een trein gesprongen. Hij is het einde van het perron gesprongen, en toen de RE langs kwam is hij bewust voor de trein gesprongen, aldus de politie.
http://www.bild.de/region(...)g-29731270.bild.html

Hoe ziek ben je dan?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 17:04:06 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124797820
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Die opslag bij die motorrijschool waar ook de koninklijke trein staat (stond?)?
daar ja. de koninklijke trein staat tegenwoordig in Amersfoort
quote:
Opstelspoor is inderdaad niet goedkoop maar valt er met ProRail niet iets te regelen over de kosten als het gaat om museummaterieel?
ProRail is redelijk schappelijk qua prijzen, alleen blijft er steeds minder stallingsruimte voor omdat veel ongebruikte sporen weggesaneerd worden en met name in de randstad de rest door de vervoerders behoorlijk benut wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 2 april 2013 @ 17:07:36 #175
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_124797967
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is later vervangen door een DH1 ;)
Jup de Veenexxpress

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')