abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:27:08 #101
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124794016
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:24 schreef b2py het volgende:
Zwolle - kampen, Haarlem - Zandvoort, De Haar Aansluiting - Rhenen. ;)
Die zijn inderdaad nog een slagje korter _O-

Ik heb trouwens wel eens gelezen dat men een traject wilde aanleggen richting Apeldoorn, vanuit Arnhem, maar hier toch maar vanaf gezien is. Ze gingen liever voor een snelbus :')

Logisch.. want als ik nu naar Apeldoorn wil vanuit Velp/Arnhem ben ik bijna een uur onderweg, want via Zutphen. Met de auto doe ik er 15 minuten over :{
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 15:28:40 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124794056
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Apeldoorn - Zutphen, moet haast wel 1 van de kortste trajectjes in het land zijn :+ Daar heb je trouwens ook een mini-race met de sprinter vanuit Nijmegen. Da's tevens dezelfde trein die ik hebben moet. Zit je een beetje glazig de andere mensen aan te staren(spurtjes hebben grote ramen y0)

Ik vind trouwens wel dat die spurt motoren instabiel lopen, maar dat kan zijn omdat ik er als een automonteur naar luister en kijk. Voor mij is het persoonlijk onacceptabel als je de motor voelt bokken en stoten in de cabine. Dat gebeurd in die spurtjes erg veel. In ander diesel-mat ervoer ik dat wel een stuk minder(dm90, lint)

Ze zijn wel rap :)
komt ook door het ontwerp. Bij de GTW heb je als het ware wagons met een locomotief er tussen in. verder zijn slechts een gering aantal assen aangedreven en hangen de bakken als het ware aan elkaar met slechts draaistellen aan één zijde van de bak, waardoor het bonken wat makkelijker plaats kan vinden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124794089
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Die zijn inderdaad nog een slagje korter _O-

Ik heb trouwens wel eens gelezen dat men een traject wilde aanleggen richting Apeldoorn, vanuit Arnhem, maar hier toch maar vanaf gezien is. Ze gingen liever voor een snelbus :')

Logisch.. want als ik nu naar Apeldoorn wil vanuit Velp/Arnhem ben ik bijna een uur onderweg, want via Zutphen. Met de auto doe ik er 15 minuten over :{
Er ligt natuurlijk een veel kortere spoorlijn maar daar vindt geen regulier reizigersvervoer meer op plaats.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124794120
Ja ik vind die spurt dingen ook best geinig (los van het deur-geluid). Gevoelsmatig hebben ze echter veel minder zitplaatsen dan het ns regio materieel. Voor mn gevoel ben je ook veel ruimte/zitplaatsen kwijt omdat ze in het midden een paar meter motor-blok hebben tussen gepropt?
pi_124794158
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

komt ook door het ontwerp. Bij de GTW heb je als het ware wagons met een locomotief er tussen in. verder zijn slechts een gering aantal assen aangedreven en hangen de bakken als het ware aan elkaar met slechts draaistellen aan één zijde van de bak, waardoor het bonken wat makkelijker plaats kan vinden
Ik zit trouwens even kort te filosoferen naar aanleiding van een gedachte over die powerpacks. Zitten daar sowieso vrijwel alle vitale onderdelen van de Spurt in? Want in dat geval kunnen die treinen wel eens een heel lange levensduur hebben, als je na 20 jaar alleen "even" een nieuw powerpack hoeft te kopen. Als dat nieuwe powerpack dan ook gelijk voldoet aan de nieuwste eisen qua uitstoot en verbruik is dat helemaal prima.
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:31:27 #106
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124794160
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
ok door het ontwerp. Bij de GTW heb je als het ware wagons met een locomotief er tussen in. verder zijn slechts een gering aantal assen aangedreven en hangen de bakken als het ware aan elkaar met slechts draaistellen aan één zijde van de bak, waardoor het bonken wat makkelijker plaats kan vinden
Ja klopt. De/het ( :+) powerpack ligt in het midden. Ik zat ook te denken of het geen cilinder-uitschakeling kon zijn. Het is namelijk voornamelijk stationair, belast is het er niet meer. In principe is er wel veel ruimte om zulke resonanties/bewegingen door te geven. Het is gelukkig niet oncomfortabel of heel erg merkbaar, maar mij als top of the range kast-autist viel dat op :D

Ik vind het verder wel geweldige moderne treintjes.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_124794218
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Die zijn inderdaad nog een slagje korter _O-

Ik heb trouwens wel eens gelezen dat men een traject wilde aanleggen richting Apeldoorn, vanuit Arnhem, maar hier toch maar vanaf gezien is. Ze gingen liever voor een snelbus :')

Logisch.. want als ik nu naar Apeldoorn wil vanuit Velp/Arnhem ben ik bijna een uur onderweg, want via Zutphen. Met de auto doe ik er 15 minuten over :{
Er is onderzoek gedaan naar het activeren en gereed maken voor reizigerstreinen van Dieren naar Apeldoorn.
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:33:36 #108
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124794256
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Er ligt natuurlijk een veel kortere spoorlijn maar daar vindt geen regulier reizigersvervoer meer op plaats.
Ligt die daar ja? Als ik op maps kijkt, is een rechtstreeks IC-traject best wel rendabel. Dan ben je misschien in 10 minuten in Apeldoorn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:30 schreef arkkey het volgende:
Ja ik vind die spurt dingen ook best geinig (los van het deur-geluid). Gevoelsmatig hebben ze echter veel minder zitplaatsen dan het ns regio materieel. Voor mn gevoel ben je ook veel ruimte/zitplaatsen kwijt omdat ze in het midden een paar meter motor-blok hebben tussen gepropt?
Dat hebben ze in deze regio, na heel veel klachten :D zachter gezet. Dat was ook belachelijk, want ik soms stonden er 2 of 3 op Arnhem centraal, moet je je voortstellen wat voor teringlawaai het maakt als al die deuren open en dicht blijven gaan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_124794267
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:30 schreef arkkey het volgende:
Ja ik vind die spurt dingen ook best geinig (los van het deur-geluid). Gevoelsmatig hebben ze echter veel minder zitplaatsen dan het ns regio materieel. Voor mn gevoel ben je ook veel ruimte/zitplaatsen kwijt omdat ze in het midden een paar meter motor-blok hebben tussen gepropt?
Dat gevoel kan ook wel kloppen hoor. De Spurtjes zijn echter ook een stuk korter. De DM90 is 52 meter, de kortste Spurt 41 meter. Dat is een verschil wat je toch wel merkt en ziet.
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:34:24 #110
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124794285
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Er is onderzoek gedaan naar het activeren en gereed maken voor reizigerstreinen van Dieren naar Apeldoorn.
Really :D heb er niks over gehoord. Zou voor mij weinig winst opleveren, maar het is in ieder geval iets. Ligt wel mooi temidden van alle steden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:35:00 #111
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124794305
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:34 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Dat gevoel kan ook wel kloppen hoor. De Spurtjes zijn echter ook een stuk korter. De DM90 is 52 meter, de kortste Spurt 41 meter. Dat is een verschil wat je toch wel merkt en ziet.
Kortste treintje waar ik in heb gezeten was een lintje op zondagavond. 2 bakjes geloof ik :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 15:35:01 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124794307
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:31 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik zit trouwens even kort te filosoferen naar aanleiding van een gedachte over die powerpacks. Zitten daar sowieso vrijwel alle vitale onderdelen van de Spurt in? Want in dat geval kunnen die treinen wel eens een heel lange levensduur hebben, als je na 20 jaar alleen "even" een nieuw powerpack hoeft te kopen. Als dat nieuwe powerpack dan ook gelijk voldoet aan de nieuwste eisen qua uitstoot en verbruik is dat helemaal prima.
het motorisch en aandrijfgedeelte zit volledig in het powerpack, iets wat bij het onderhoud best handig is, omdat je er beter bij kunt dan bij treinstellen waar de motoren onder de bak hangen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124794329
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Really :D heb er niks over gehoord. Zou voor mij weinig winst opleveren, maar het is in ieder geval iets. Ligt wel mooi temidden van alle steden.
Ja en je hoeft dan niet meer over te stappen cq terug te rijden. Maar dat gaat ten noordoosten van Arnhem denk ik nooit passen helaas.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124794374
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Really :D heb er niks over gehoord. Zou voor mij weinig winst opleveren, maar het is in ieder geval iets. Ligt wel mooi temidden van alle steden.
Ja. Weg met die stoomtrein en knallen met een dieseltje en elektrificeren, alhoewel ik vermoed dat dat te duur is. Een snelbus is in dit geval goedkoper, eventueel met aanleg vrije busbaan.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 15:38:26 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124794437
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:31 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja klopt. De/het ( :+) powerpack ligt in het midden. Ik zat ook te denken of het geen cilinder-uitschakeling kon zijn. Het is namelijk voornamelijk stationair, belast is het er niet meer. In principe is er wel veel ruimte om zulke resonanties/bewegingen door te geven. Het is gelukkig niet oncomfortabel of heel erg merkbaar, maar mij als top of the range kast-autist viel dat op :D

Ik vind het verder wel geweldige moderne treintjes.
Arriva rommelt iig wel met de motoren om ze zo zuinig mogelijk te laten lopen. Heeft in het noorden al wat defecten opgeleverd :P

In het noorden wordt bij het keren een van de motoren uitgeschakeld, waarna de andere krachtbron iets meer toeren gaat draaien. Voordeel hiervan is dat de resonantie behoorlijk afneemt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124794491
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja en je hoeft dan niet meer over te stappen cq terug te rijden. Maar dat gaat ten noordoosten van Arnhem denk ik nooit passen helaas.
Sprinter Nijmegen - Zutphen uitbuigen vanaf Dieren naar Apeldoorn in plaats van naar Zutphen.
pi_124794521
En Brummen dan?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124794576
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En Brummen dan?
Sprinter Apeldoorn - Zutphen naar toe brengen, of de ic Roosendaal - Zwolle daar laten stoppen. Of opheffen.
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:42:09 #119
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124794592
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja en je hoeft dan niet meer over te stappen cq terug te rijden. Maar dat gaat ten noordoosten van Arnhem denk ik nooit passen helaas.
Klopt. Als het een sprinter zou worden zou ik daarmee hier in Velp kunnen opstappen. Dat dat niet gaat passen weet ik wel zeker, want die moet dan ook een stukje over het traject richting Zutphen, door Arnhem, Rheden etc heen. Daar rijd nu, tot half 10 's avonds elk kwartier een trein. Ik denk dat je dan een heleboel babyboomers aan het klagen krijgt hier. :r
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja. Weg met die stoomtrein en knallen met een dieseltje en elektrificeren, alhoewel ik vermoed dat dat te duur is. Een snelbus is in dit geval goedkoper, eventueel met aanleg vrije busbaan.
Dat wat jij nu zegt is ook het laatst bekende plan. Een snelbus met vrije busbaan op de snelweg. Goedkoper ja of de nee, dat vind ik een kulargument van de NS. Want die presteren het om op zondagavond meerdere malen met 2 praktisch lege SGM-3 aan te komen kakken.

Er zijn zoveel lijnen die onrendabel zijn. Volgens mij valt het nog wel mee. Als het spoor er al ligt.. er staat volgens mij nog een zooitje dm90' te rotten ergens in de buurt van Arnhem. :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En Brummen dan?
Boer'ngat :+

Desnoods pak je 2 stellen en splits je bij dieren..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_124794607
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Sprinter Apeldoorn - Zutphen naar toe brengen, of de ic Roosendaal - Zwolle daar laten stoppen. Of opheffen.
Makes me wonder, stopt de sprinter vanuit Apeldoorn dan eerst in Brummen, of eerst in Zutphen? :P
In any case moet er dan voor dat klote stukje nog kop gemaakt worden ook
pi_124794694
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Sprinter Apeldoorn - Zutphen naar toe brengen, of de ic Roosendaal - Zwolle daar laten stoppen. Of opheffen.
Of de IC Zwolle-Roosendaal niet meer in Olst, Wijhe, Brummen, Arnhem-Zuid, Elst, Nijmegen-Lent, Oss & Etten-Leur laten stoppen maar er een echte IC van maken en er een sprinter naast inleggen!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:47:24 #122
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124794809
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Arriva rommelt iig wel met de motoren om ze zo zuinig mogelijk te laten lopen. Heeft in het noorden al wat defecten opgeleverd :P

In het noorden wordt bij het keren een van de motoren uitgeschakeld, waarna de andere krachtbron iets meer toeren gaat draaien. Voordeel hiervan is dat de resonantie behoorlijk afneemt.
Dat heb ik vaker gehoord ja. Kan me voorstellen dat ze dat hier ook doen. Goedkoop is duurkoop natuurlijk.. _O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Of de IC Zwolle-Roosendaal niet meer in Olst, Wijhe, Brummen, Arnhem-Zuid, Elst, Nijmegen-Lent, Oss & Etten-Leur laten stoppen maar er een echte IC van maken en er een sprinter naast inleggen!
Dat ding wil ik ook geen IC noemen. Ik verwacht alleen niet dat er ruimte is om dat te doen..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_124794869
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Kortste treintje waar ik in heb gezeten was een lintje op zondagavond. 2 bakjes geloof ik :D
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Kortste treintje waar ik in heb gezeten was een lintje op zondagavond. 2 bakjes geloof ik :D
Ik weet niet of ze helemaal op schaal zijn











Verschil moet er zijn...
pi_124794886
Als je de knoop in Zwolle een beetje ontvlecht zou het moeten kunnen. Of je bouwt er gewoon een vijfde perron bij in Zwolle. Ook bij Arnhem heb je misschien wat moeilijkheden maar ach.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124794891
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Of de IC Zwolle-Roosendaal niet meer in Olst, Wijhe, Brummen, Arnhem-Zuid, Elst, Nijmegen-Lent, Oss & Etten-Leur laten stoppen maar er een echte IC van maken en er een sprinter naast inleggen!
Daar moet je dan drie extra sprinterdiensten voor inleggen terwijl het nu met 1 'IC' ook kan. Of wou je die sprinter achter de IC aan laten rijden tussen Zwolle en Roosendaal? :P
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:51:31 #126
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124795008
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als je de knoop in Zwolle een beetje ontvlecht zou het moeten kunnen. Of je bouwt er gewoon een vijfde perron bij in Zwolle. Ook bij Arnhem heb je misschien wat moeilijkheden maar ach.
De echte bottleneck zit tussen Arnhem en Dieren. Je hebt Velperpoort waar het al bijna uit z'n voegen barst en tussen Velperpoort en Dieren heb je 1 spoor elke kant op, waar elk kwartier al een sprinter danwel IC voorbij komt knallen.

Zeker in de spits word dat spannend met elk kwartier een trein richting Doetinchem/Winterswijk. :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 15:51:45 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124795022
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Of de IC Zwolle-Roosendaal niet meer in Olst, Wijhe, Brummen, Arnhem-Zuid, Elst, Nijmegen-Lent, Oss & Etten-Leur laten stoppen maar er een echte IC van maken en er een sprinter naast inleggen!
je kunt wel dan op deeltrajecten met stoppers rijden. Stopper (Amsterdam -) Zwolle - Deventer, stopper Zutphen - Wychen, stopper Utrecht - Breda doortrekken tot Roosendaal, etc
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124795079
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als je de knoop in Zwolle een beetje ontvlecht zou het moeten kunnen. Of je bouwt er gewoon een vijfde perron bij in Zwolle. Ook bij Arnhem heb je misschien wat moeilijkheden maar ach.
Die dive-under vanuit Arnhem naar Dieren komt er in de toekomst toch wel.
pi_124795096
Ook een leuk contrast

Noord-Oost






VS.

Almelo - Mariënberg / Leeuwarden - Sneek
pi_124795145
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

De echte bottleneck zit tussen Arnhem en Dieren. Je hebt Velperpoort waar het al bijna uit z'n voegen barst en tussen Velperpoort en Dieren heb je 1 spoor elke kant op, waar elk kwartier al een sprinter danwel IC voorbij komt knallen.

Zeker in de spits word dat spannend met elk kwartier een trein richting Doetinchem/Winterswijk. :D
Over de Zaanlijn knallen ieder uur 4 intercity's en 4 sprinter per richting het baanvak over. Valt wel mee dus, behalve bij velperbroek aansluiting.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 15:54:26 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124795155
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:52 schreef b2py het volgende:

[..]

Die dive-under vanuit Arnhem naar Dieren komt er in de toekomst toch wel.
waarom niet eentje vanuit Zevenaar? kan imo net zo goed, zeker als je het goederenvervoer meer over de IJssellijn wilt hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124795161
15 bakken ben ik alleen maar op Amersfoort-Deventer tegengekomen, nooit op Amersfoort-Zwolle. En dan gingen er in Deventer natuurlijk wel zes bakken af. Ik had iedere dag die trein in 2001.

Almelo-Mariënberg reed met DE2 trouwens.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124795175
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:53 schreef Bitlord het volgende:
Ook een leuk contrast

Noord-Oost
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]

VS.

Almelo - Mariënberg / Leeuwarden - Sneek
[ afbeelding ]
Die combinatie bestaat niet meer sinds drgl2013.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 15:55:48 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124795205
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
15 bakken ben ik alleen maar op Amersfoort-Deventer tegengekomen, nooit op Amersfoort-Zwolle. En dan gingen er in Deventer natuurlijk wel zes bakken af. Ik had iedere dag die trein in 2001.
ook op Amersfoort - Zwolle reden ze wel. Tot december vorig jaar reed er zelfs een viertienbaks VIRM-trein. Was planmatig nog niet eerder voorgekomen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124795209
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

waarom niet eentje vanuit Zevenaar? kan imo net zo goed, zeker als je het goederenvervoer meer over de IJssellijn wilt hebben
Maakt allebei niet zoveel uit nee, misschien is die nog wel goedkoper ja.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 15:56:40 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124795242
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Almelo-Mariënberg reed met DE2 trouwens.
is later vervangen door een DH1 ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124795267
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ook op Amersfoort - Zwolle reden ze wel. Tot december vorig jaar reed er zelfs een viertienbaks VIRM-trein. Was planmatig nog niet eerder voorgekomen.
IC naar Groningen regelmatig 14 bakken VIRM gezien inderdaad. En dan was het alsnog staan :')
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:57:18 #138
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124795270
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Over de Zaanlijn knallen ieder uur 4 intercity's en 4 sprinter per richting het baanvak over. Valt wel mee dus, behalve bij velperbroek aansluiting.
Dan is het theoretisch mogelijk ja, maar niet met de huidige drgl met om het kwartier een kuttrein naar het oosten, die allemaal stoppen op Velperpoort.
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:52 schreef b2py het volgende:

[..]

Die dive-under vanuit Arnhem naar Dieren komt er in de toekomst toch wel.
Waar zou die moeten komen dan :? :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_124795309
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is later vervangen door een DH1 ;)
Is er eigenlijk iets van de wadlopertjes bewaard gebleven in Nederland?
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:58:17 #140
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124795311
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

waarom niet eentje vanuit Zevenaar? kan imo net zo goed, zeker als je het goederenvervoer meer over de IJssellijn wilt hebben
Dat laatste gaat dus alleen niet gebeuren, tenminste.. dat zijn de geluiden hier in het dorp.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 15:58:27 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124795319
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

IC naar Groningen regelmatig 14 bakken VIRM gezien inderdaad. En dan was het alsnog staan :')
waren 8 naar Groningen en zes naar Leeuwarden ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 15:58:50 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124795330
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:58 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Is er eigenlijk iets van de wadlopertjes bewaard gebleven in Nederland?
neen. Alles is het land uit ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:59:02 #143
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124795341
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:58 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Is er eigenlijk iets van de wadlopertjes bewaard gebleven in Nederland?
Die zijn allemaal pleite. Sterker nog, die staan geloof ik ergens in een oostblokland. Zonder gebruikt te worden :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_124795383
Alleen de wadlopertjes die naar Brazilië zijn gegaan staan er werkeloos bij. Die naar Polen en Roemenië worden dagelijks ingezet.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 16:00:11 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124795386
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Die zijn allemaal pleite. Sterker nog, die staan geloof ik ergens in een oostblokland. Zonder gebruikt te worden :D
In Polen en Roemenië worden ze wel gebruikt. In Argentinië niet meer ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124795411
Nee, geld was op ofzo.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124795418
Jammer, was toch wel een heel mooi treintje voor in bijvoorbeeld een spoorwegmuseum...
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 16:00:48 #148
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124795423
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In Polen en Roemenië worden ze wel gebruikt. In Argentinië niet meer ...
Was het dan Argentinië die ze ook niet afbetaald had? Of was dat met ander materieel..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 16:01:17 #149
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124795445
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:00 schreef GlenSpey het volgende:
Jammer, was toch wel een heel mooi treintje voor in bijvoorbeeld een spoorwegmuseum...
Vind persoonlijk dat je sowieso 1 of 2 stellen moet behouden van een serie om in een museum op te slaan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 16:01:58 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124795473
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Was het dan Argentinië die ze ook niet afbetaald had? Of was dat met ander materieel..
dat waren de wadlopers ja. Daarnaast is de spoorvergunning van het bedrijf dat er mee reed ingetrokken omdat het spoor waarop gereden werd onveilig was.

geld om op te knappen is er niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124795478
Ik vind het veel erger dat al SM'90 gesloopt is dan dat er geen DH's meer in Nederland te vinden zijn.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 16:14:40 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124796035
Bashir is weer eens bezig :')

Hij stelt grappend voor om de NS ieder jaar een boete op te leggen, zodat de topbestuurders van het bedrijf geen bonus meer kunnen krijgen _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:17:02 #153
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_124796138
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

IC naar Groningen regelmatig 14 bakken VIRM gezien inderdaad. En dan was het alsnog staan :')
14 naar Groningen past niet langs de meeste perrons. Al weet ik zo uit mijn hoofd niet hoeveel Assen kan hebben.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_124796156
Zullen we de NS anders, in plaats van dividend uitkering 'eisen', jaarlijks een boete van 250 miljoen opleggen om een of andere kutreden? :P
pi_124796185
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dan is het theoretisch mogelijk ja, maar niet met de huidige drgl met om het kwartier een kuttrein naar het oosten, die allemaal stoppen op Velperpoort.
Er is al een capaciteitsvergrotingsplan gemaakt, 1-3-2013 op de ProRail site gezet: http://www.prorail.nl/Ver(...)m%20-%20Zevenaar.pdf
quote:
[..]

Waar zou die moeten komen dan :? :P

Hier: http://goo.gl/maps/9tBBf
pi_124796214
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

14 naar Groningen past niet langs de meeste perrons. Al weet ik zo uit mijn hoofd niet hoeveel Assen kan hebben.
Klopt, er gingen er 10 of 8 door naar Groningen, de rest naar Leeuwarden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124796218
Ik vermoed dat er twee hoofdredenen aan ten grondslag liggen dat er vooralsnog geen Wadlopers bewaard zijn gebleven:
1: zķ heel oud waren ze niet waardoor er nog een behoorlijke economische restwaarde op die stellen zat. Dan is het aantrekkelijker ze 2e hands te verkopen.
2: De Wadlopers hebben eigenlijk alleen gereden op kleine lijntjes ver van de randstad. Ik vermoed dat de beslissers bij de spoorwegen en de hobbyisten "binnen het wereldje" die aan de touwtjes trekken voor wat betreft museumbeleid minder hadden met deze treinen dan bijvoorbeeld het Benelux-stuurstandrijtuig.
pi_124796303
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
Bashir is weer eens bezig :')

Hij stelt grappend voor om de NS ieder jaar een boete op te leggen, zodat de topbestuurders van het bedrijf geen bonus meer kunnen krijgen _O-
Wel weer echt een SP overhemd heeft die vent aan, die van De Rouwe is een stuk mooier! :D
pi_124796354
Lijkt me ook eigenlijk niet te doen om van alles maar eentje te bewaren, dan moet je wel achterlijk veel ruimte over hebben. Kan je onderhand beter de mallen bewaren, dan kan je er nog eens eentje bij laten drukken als je later de behoefte aan zo'n ding hebt :)
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:23:57 #160
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_124796410
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
Bashir is weer eens bezig :')

Hij stelt grappend voor om de NS ieder jaar een boete op te leggen, zodat de topbestuurders van het bedrijf geen bonus meer kunnen krijgen _O-
Hij is gewoon zenuwachtig voor het schoolreisje vrijdag!
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:24:49 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124796441
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:22 schreef arkkey het volgende:
Lijkt me ook eigenlijk niet te doen om van alles maar eentje te bewaren, dan moet je wel achterlijk veel ruimte over hebben. Kan je onderhand beter de mallen bewaren, dan kan je er nog eens eentje bij laten drukken als je later de behoefte aan zo'n ding hebt :)
In het buitenland bewaren ze vrij veel hoor. Het probleem in Nederland is dat er weinig plaats is om iets te bewaren, en niemand heeft het geld om meer ruimte te laten bouwen.
pi_124796445
http://www.nsvanbnaara.nl/
'Ga mee van Beatrix naar Alexander'
pi_124796882
In België bewaren ze ook veel! En laten het vervolgens jarenlang wegroesten. Zo hadden we nog gewoon een Beneluxdienst in kunnen voeren met de mooie oude Beneluxhondekoppen maar jah, dat ding zal onderhand wel volledig aan de rails vastgeroest zijn.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124796924
En ohja, mijn terugreis was ook weer stipt op tijd! :D
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:41:34 #165
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_124797039
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

In het buitenland bewaren ze vrij veel hoor. Het probleem in Nederland is dat er weinig plaats is om iets te bewaren,
De nieuwste trend is daarom materieel stallen in het buitenland. Er zijn al twee NS-locs naar Duitse musea verhuist.

De Belgen zijn nu wel bezig materieel uit die langzaam wegroestende collectie op te knappen, om vanaf volgend jaar tentoon te stellen in een nieuw museum.

[ Bericht 11% gewijzigd door ReisT op 02-04-2013 16:48:03 ]
pi_124797298
Is er dan buiten Amersfoort en Blerick geen geschikt depot?
pi_124797383
Zaanstraat, maar dat is volgens mij slechts tijdelijk.
pi_124797392
Staat er nu niets meer op de Watergraafsmeer gestald?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 16:52:14 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124797404
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:49 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Is er dan buiten Amersfoort en Blerick geen geschikt depot?
niet echt. Er was nog een opslag bij Utrecht, maar daar is nu weinig meer van over.

Meer ruimte is wenselijk, maar waar en tegen welke kosten?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:53:12 #170
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124797438
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:24 schreef b2py het volgende:
http://www.nsvanbnaara.nl/
'Ga mee van Beatrix naar Alexander'
Als ik dan niet hoef te werken ben ik wel in België. 27 April zit ik in Duitsland. De groeten.
pi_124797609
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

niet echt. Er was nog een opslag bij Utrecht, maar daar is nu weinig meer van over.

Meer ruimte is wenselijk, maar waar en tegen welke kosten?
Die opslag bij die motorrijschool waar ook de koninklijke trein staat (stond?)?

Opstelspoor is inderdaad niet goedkoop maar valt er met ProRail niet iets te regelen over de kosten als het gaat om museummaterieel?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:58:22 #172
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124797638
DB heeft 12 vierdelige dubbeldeks EMU's besteld bij Bombardier van het type Twindexx Vario ter waarde van 113 miljoen euro. Deze treinstellen gaan ingezet worden op de Main-Spessart verbinding, tussen Bamberg, Würzburg, Aschaffenburg en Frankfurt. DB heeft deze aanbesteding voor een periode van 2015 t/m 2027. Per treinstel kunnen er 48(!!) fietsen mee, lagevloers instap. Zie ook Railway Gazette
  dinsdag 2 april 2013 @ 17:03:22 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124797790
In Duitsland is een vader (27 jaar) met zijn baby van 7 maanden oud voor een trein gesprongen. Hij is het einde van het perron gesprongen, en toen de RE langs kwam is hij bewust voor de trein gesprongen, aldus de politie.
http://www.bild.de/region(...)g-29731270.bild.html

Hoe ziek ben je dan?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 17:04:06 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124797820
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Die opslag bij die motorrijschool waar ook de koninklijke trein staat (stond?)?
daar ja. de koninklijke trein staat tegenwoordig in Amersfoort
quote:
Opstelspoor is inderdaad niet goedkoop maar valt er met ProRail niet iets te regelen over de kosten als het gaat om museummaterieel?
ProRail is redelijk schappelijk qua prijzen, alleen blijft er steeds minder stallingsruimte voor omdat veel ongebruikte sporen weggesaneerd worden en met name in de randstad de rest door de vervoerders behoorlijk benut wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 2 april 2013 @ 17:07:36 #175
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_124797967
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is later vervangen door een DH1 ;)
Jup de Veenexxpress

pi_124798048
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:58 schreef greavy het volgende:
DB heeft 12 vierdelige dubbeldeks EMU's besteld bij Bombardier van het type Twindexx Vario ter waarde van 113 miljoen euro. Deze treinstellen gaan ingezet worden op de Main-Spessart verbinding, tussen Bamberg, Würzburg, Aschaffenburg en Frankfurt. DB heeft deze aanbesteding voor een periode van 2015 t/m 2027. Per treinstel kunnen er 48(!!) fietsen mee, lagevloers instap. Zie ook Railway Gazette
[ afbeelding ]
Dit zijn ook Twindexxen maar deze vind ik véél mooier dan die meuk die DB er van heeft gemaakt.. :{w
pi_124798126
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 17:09 schreef b2py het volgende:

[..]

[ afbeelding ]Dit zijn ook Twindexxen maar deze vind ik véél mooier dan die meuk die DB er van heeft gemaakt.. :{w
Edit: nee deadlock, dat is geen FLIRT.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124798128
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 17:09 schreef b2py het volgende:

[..]

[ afbeelding ]Dit zijn ook Twindexxen maar deze vind ik véél mooier dan die meuk die DB er van heeft gemaakt.. :{w
Dat is de expressversie. De DB heeft de varioversie gekocht.
pi_124798232
‘Nederland krijgt 80 nieuwe lightrail-trajecten in 2040′
Gepubliceerd op 02-04-2013 om 16:52



Er komen voor het jaar 2040 in totaal 80 nieuwe lightrail-trajecten tussen verschillende regio’s en steden in Nederland. Het aantal opstapplaatsen zal in dat jaar verdrievoudigd zijn van 400 naar 1200. Dat schrijft Platform Do Lightrail in de visie ‘Lightrail op de kaart’. 

In de visie staan tien kaarten van mogelijke lightrail-netwerken rondom stedelijke regio’s in Nederland.

Het platform verwacht dat er in 2040 40 nieuwe knooppunten met spoor- en snelwegen zijn die reizen in alle richtingen mogelijk maken. Om deze doelen te realiseren is er naar verwachting een investering van tussen 300 en 500 miljoen euro nodig.

Succesvol

Volgens de organisatie is Randstadrail tussen Rotterdam, Den Haag en Zoetermeer hčt succesvolle voorbeeld van lightrail. Zoetermeerlijn en Hofplein-lijn zijn op een slime manier verknoopt aan het Haagse en Rotterdamse stadsnet. Dat trok duizenden nieuwe gebruikers. De Zoetermeerlijn ging van 66.000 naar 95.000, de Hofpleinlijn van 7.000 naar 27.000 dagelijkse reizen. Do Lightrail wil dat dit ook in andere stedelijke regio’s wordt toegepast.

Do Lightrail introduceert de Runner. Een Runner is een lightrailverbinding die vaker stopt en dieper doordringt in de stad. Hij verbindt de regio met kantoorparken, universiteiten, ziekenhuizen, winkelcentra, stations, luchthavens, P+R-terreinen en grote woonwijken. 

De Runner neemt de plaats in van de huidige 10 metroverbindingen en 40 tramlijnen in Nederland. Van de ruim 60 Sprinterdiensten worden er 10 in Runners omgezet.

Platform

Do Lightrail is een intitiatief van zeven decentrale overheden die eerder een lightrail-project realiseerden onder leiding van ChristenUnie-wethouder Tymon de Weger (Lansingerland). Het platform is sinds 2013 aangesloten bij Railforum en informeert en ondersteunt deelnemende overheden, ondernemingen en instellingen op het gebied.

Als onze steden niet snel bereikbaar zijn, dan stagneert onze welvaart vreest Do Lightrail. Als Nederland aan de economische top wil blijven, dan dienen we in de stedelijke mobiliteit te investeren.

Lightrail

Ruim de helft van de Nederlandse bevolking woont in de stedelijke regio’s en tweederde werkt daar. Velen leggen tweemaal per dag de nodige kilometers af tussen huis en werk waar de meeste files ontstaan.

Lightrail is een railgebonden vorm van openbaar vervoer dat gebruikt wordt op de schaal van de stedelijke regio en de stad. In tegenstelling tot trein en metro is lightrail geschikt om tot op zekere hoogte te integreren in de openbare ruimte en desgewenst te mengen met regulier wegverkeer. Daarnaast kan lightrail ook gebruik maken van het hoofdspoor en dus integreren met treindiensten.

Bron
pi_124798268
Wij van WC-Eend...
pi_124798335
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 17:11 schreef remcoP het volgende:

[..]

Dat is de expressversie. De DB heeft de varioversie gekocht.
Hmm ok.

Weet nu ook waarom er weer van die lelijke grijze bumpertjes op zitten. Stadler doet ook mee aan het project..
pi_124798407
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 17:14 schreef b2py het volgende:
‘Nederland krijgt 80 nieuwe lightrail-trajecten in 2040′
Gepubliceerd op 02-04-2013 om 16:52

Grote lap tekst
Een lightrail tussen Enschede en Oldenzaal? Daar tussen ligt helemaal niets! :')
pi_124798569
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 17:18 schreef remcoP het volgende:

[..]

Een lightrail tussen Enschede en Oldenzaal? Daar tussen ligt helemaal niets! :')
Een Lightrail tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch..
De enige die kansen geef is die rond Den Haag - Leiden en Almelo - Enschede. Zeker richting de Campus.

Wel mooi, is een uitgave van twee infrabouwers en twee materieelbouwers. Dikke lobby dit :P
pi_124798628
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 17:24 schreef b2py het volgende:

[..]

Een Lightrail tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch..
De enige die kansen geef is die rond Den Haag - Leiden en Almelo - Enschede. Zeker richting de Campus.
Die nog wel ja. Arnhem - Nijmegen was ook wel leuk. Gewoon ter vervanging van alle sprinters een lightrail. Zo kan ik ook nieuwe verbindingen maken. 8)7
pi_124798694
Voor meer info over de twindexx is dit wel een mooi documentje: http://bombardier-transpo(...)1_BR_TWINDEXX_de.pdf
pi_124798833
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 17:25 schreef remcoP het volgende:

[..]

Die nog wel ja. Arnhem - Nijmegen was ook wel leuk. Gewoon ter vervanging van alle sprinters een lightrail. Zo kan ik ook nieuwe verbindingen maken. 8)7
Als je die over nieuwe infrastructuur laat rijden los je wel gezeik het een en ander aan knelpunten op :P
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124798848
foute topic :')
  dinsdag 2 april 2013 @ 18:24:30 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124800714

CapTrain 1627 + Laaiis ed voor Heezik (51001)
27 juni 2012 was CapTrain weer actief op de Lage Weide, ditmaal met de 1627. Omdat de G1206'en detectieproblemen (kunnen) hebben, moet er een extra wagen meegenomen worden bij losseloc ritten op de hoofdbaan. Vrijwel zeker is er een trein heen- en terug, maar om de detectiewagen niet te vergeten, wordt hij gewoon meegenomen. Hier passeert de trein de overweg bij de Isotoopweg.


CapTrain 1627 + Laaiis ed (51000)
Als eerste werden de wagens bij Heezik uitgehaald. Hier staat de loc van CapTrain te wachten tot de rangeerder het sein veilig geeft om te vertrekken.


CT 1627+1 gelede wagen (51001)
6 Augustus 2012 reed de papiertrein van CapTrain naar Heezik weer onderlangs via Breda, Den Bosch en Utrecht naar Maarsen. Af en toe rijdt hij ook over Gouda, en moet dan extra omlopen. Vandaag betrof de belading maar één wagen. De wagen tussen de lok en de schuifwandwagen is voor detectieproblemen met de G1206.
pi_124800793

Bovenleiding palen bij de fly-over bij 's-Hertogenbosch, prachtige bogen! _O_
pi_124800836
Rofl, NS item op 1vandaag, over te drukke treinen/slechte dienstregeling/slecht in het algemeen. Komt er ff zo'n NS muts die vertelt dat het allemaal beter wordt. dat er geen enorme problemen zijn etc... daar kan ik echt kwaad om worden. Ik sta ook elke dag in de spits, overvolle treinen, veel vertragingen, te weinig materieel en ga maar door..
There are only 151 Pokémon.
pi_124801099
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 18:28 schreef Eenskijken het volgende:
Rofl, NS item op 1vandaag, over te drukke treinen/slechte dienstregeling/slecht in het algemeen. Komt er ff zo'n NS muts die vertelt dat het allemaal beter wordt. dat er geen enorme problemen zijn etc... daar kan ik echt kwaad om worden. Ik sta ook elke dag in de spits, overvolle treinen, veel vertragingen, te weinig materieel en ga maar door..
Ja ik kreeg er ook een beetje dit idee bij:
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 2 april 2013 @ 18:38:42 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124801247
Tsja, je mag hopen dat zoiemand zelf weet dat ze staat te liegen. Anders heeft men blijkbaar niet eens in de gaten dat er wat aan de hand is. -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 2 april 2013 @ 18:54:01 #193
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_124801802
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 18:24 schreef greavy het volgende:
[...] Omdat de G1206'en detectieproblemen (kunnen) hebben, moet er een extra wagen meegenomen worden bij losseloc ritten op de hoofdbaan. [...]
Ik blijft dat zo'n raar iets vinden he. Enorme loc, grote aslast, wordt niet gedetecteerd. En dan zo'n los licht wagentje wel? Mysterieus.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 2 april 2013 @ 18:56:57 #194
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124801918
"Ja, want nu heeft de trein meer assen" :')
  dinsdag 2 april 2013 @ 18:58:27 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124801963
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 april 2013 18:54 schreef V2 het volgende:

[..]

Ik blijft dat zo'n raar iets vinden he. Enorme loc, grote aslast, wordt niet gedetecteerd. En dan zo'n los licht wagentje wel? Mysterieus.
Fleischmann locje op een Märklin baan he. Gaat ook niet. Plastic asjes :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_124802164
Andersom gaat trouwens prima als de Märklinmodellen tenminste een respectabele leeftijd hebben bereikt van zo'n dertig jaar. Er moet geen elektronica inzitten :P
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 2 april 2013 @ 19:04:49 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124802221
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Andersom gaat trouwens prima als de Märklinmodellen tenminste een respectabele leeftijd hebben bereikt van zo'n dertig jaar. Er moet geen elektronica inzitten :P
Nee. Dan krijg je kortsluiting. Heb ik zelf gehad :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_124802254
Iets met wisselspanning en gelijkspanning toch ook? :P
Het lijkt het echte spoor wel!
pi_124802271
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Dan krijg je kortsluiting. Heb ik zelf gehad :P
Is het nee kan niet of nee klopt kan wel maar niet als er elektronica inzit?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 2 april 2013 @ 19:06:22 #200
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_124802281
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 18:28 schreef Eenskijken het volgende:
Rofl, NS item op 1vandaag, over te drukke treinen/slechte dienstregeling/slecht in het algemeen.
Als dat inderdaad op die wijze werd gezegd, is dat ook niet bepaald waarheidsgetrouw. Ik maak het zelf zelden tot nooit mee in ieder geval en ik reis op diverse trajecten en diverse tijdstippen. Wil niet zeggen dat er nergens (structureel) problemen zijn, maar altijd "te drukke treinen te slechte dienstregeling slecht slecht slecht" is ook onzin. Zoals een paar pagina's terug (of in het vorige deel) werd gezegd: NS is zo'n slechte vervoerder nog niet. Alleen hoor je vooral het negatieve om een of andere reden. :')

[ Bericht 16% gewijzigd door KnightSolaire op 02-04-2013 19:12:49 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')