Ook in Duitsland? Niet alleen maar treingerelateerd voor mij. Met een paar vrienden ff richting de Rheinstrecke en dan in Keulen een terrasje pakken, en de één na laatste trein huiswaarts de grens over ri huis.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Flash en ik zullen naar je zwaaien.
Als we OOIT nog wat over die kaartjes horen bedoel je.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Flash en ik zullen naar je zwaaien.
Bij Oldenzaal of Enschede de grens over en bij Venlo terug het land in, denk ik. Valt dat allemaal onder NRW?quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:58 schreef greavy het volgende:
[..]
NRW? Zit ik 27 april. Snel Nederland ontvluchten.
Mooie plaat. Terug naar de tekentafel want daar past nooit een A35 doorheenquote:
Als het donker is kun je de ISO best omhoog gooien, 200 is niet zo heel hoogquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Gisteren dus even naar die tentoonstelling "Sporen naar het Front" geweest in het Spoorwegmuseum. Hier wat plaatjes.
Plaatjes
Enjoy
Voor de foto was RSP (Rechterspoor) idd wat fraaier.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:06 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Wat ik van de huidige situatie bij Nijverdal niet snap is waarom ze nog steeds (net als vroeger) linkerspoor rijden.
Vroeger was dat vanwege de overweg naar het perron toe die zo niet overdreven lang dicht hoefde te liggen. Maar nu ligt er een tunnel en is er van overwegen helemaal geen sprake meer.
Of met langere sluitertijden gaan werken. Maar daar heb je veelal een statief nodig, en het NSM is daar niet zo happig omquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:06 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Als het donker is kun je de ISO best omhoog gooien, 200 is niet zo heel hoog
Gisteren geweest! Wel erg leuk hoorquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
net besloten dat ik op zeker zaterdag een kijkje ga nemen in het Spoorwegmuseum.
Nog meer mensen die er die dag heen gaan?
Daar past prima 2x2 met vangrail ertussen doorheen!quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Mooie plaat. Terug naar de tekentafel want daar past nooit een A35 doorheen
Ah, dankjewel.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:04 schreef greavy het volgende:
Als je bij Enschede de grens over gaat heb je geen aanvullende ticket nodig. Bij Oldenzaal wel, want dan ga je een stuk(je) door Niedersachsen.
Bij Enschede de grens over is vanaf Enschede je NRW-ticket oid geldig.
Edit: Ja, bij Venlo ook niet nodig.
Anders moeten ze maar gewoon dat dorp slopen, gaat niemand missen. Kunnen ze meteen dat station opdoeken, scheelt weer reistijd.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:01 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Past daar überhaupt wel een flyover midden in het dorp?
I know thatquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:06 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
I know that![]()
Maar verder wat greavy zegt. Statief + rondrennende kinderen = janken en bloed en onwelvoeglijke praat uit mond van Dr_Flash en al dat soort onwenselijkheden meer
Hij was best lief gisteren! Hij had namelijk een kater van hier tot aan Maastricht.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Dat lukt zonder statief ook wel hoor!
Dat is ook een mogelijkheid ja, maar die zal vast niet bij iedereen in de smaak vallenquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:12 schreef Q. het volgende:
[..]
Anders moeten ze maar gewoon dat dorp slopen, gaat niemand missen. Kunnen ze meteen dat station opdoeken, scheelt weer reistijd.
Heuy, niks tegen Wierden!quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:12 schreef Q. het volgende:
[..]
Anders moeten ze maar gewoon dat dorp slopen, gaat niemand missen. Kunnen ze meteen dat station opdoeken, scheelt weer reistijd.
Abellio Lint? Waar zijn die treinen dan voor?quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:24 schreef greavy het volgende:
De eerste nieuwe Abellio LINT is inmiddels afgeleverd ...
[ afbeelding ]
Weet ik veel? Misschien wel voor trajecten waar Abellio rijdt?quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:26 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Abellio Lint? Waar zijn die treinen dan voor?
Ik dacht even: 'Wat zijn dat voor radar dingen op het dak van die trein?' Maar het bleek gelukkig perron verlichting te zijn..quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:24 schreef greavy het volgende:
De eerste nieuwe Abellio LINT is inmiddels afgeleverd ...
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik dacht even: 'Wat zijn dat voor radar dingen op het dak van die trein?' Maar het bleek gelukkig perron verlichting te zijn..
Het was trouwens best een aardige gelegenheid geweest om eens wat met ISO te spelen idd. Gewoon eens kijken tot waar het acceptabel blijft. Heb deze cam nog niet zo lang..quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:06 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
zo te zien voor RB47 die ze vanaf december dit jaar gaan berijdenquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:27 schreef greavy het volgende:
Dat vraag ik mij ook af. Ik dacht dat Abellio alleen nog maar Flirts had besteld de afgelopen jaren.
Rijdt hij al in de dienstregeling? Zat vanmorgen nog in zo'n oude kreng.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:07 schreef Bitlord het volgende:
Hadden we hier al goede foto's van?
[ afbeelding ]
Eehm JA, volgens onze collegae van Somda is hij vanmiddag in elk geval gezien in de pendel Amersfoort - Barneveld.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:08 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Rijdt hij al in de dienstregeling? Zat vanmorgen nog in zo'n oude kreng.
het stel vervangt het stelletje Plan V dat nog op de Kippenlijn rijdtquote:Op dinsdag 2 april 2013 21:17 schreef o.us2.0 het volgende:
Zou jammer als die GTW de Protos zou vervangen. Ik vind de Protos oprecht een zeer mooie trein (van binnen en buiten). Jammer dat FTD failliet is gegaan.
Er reed nog een Plan V bij Connexxion (eentje). Die ene wordt nu vervangen door de GTW.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:17 schreef o.us2.0 het volgende:
Zou jammer als die GTW de Protos zou vervangen. Ik vind de Protos oprecht een zeer mooie trein (van binnen en buiten). Jammer dat FTD failliet is gegaan.
Maar kan er dan uberhaubt nog een onderhoudsschema gedraaid worden?quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het stel vervangt het stelletje Plan V dat nog op de Kippenlijn rijdt
Door dat vee'tje wel jaquote:Op dinsdag 2 april 2013 21:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar kan er dan uberhaubt nog een onderhoudsschema gedraaid worden?
Vanwege de plaats waar die GTW onderhouden moet worden? Want er verandert verder toch niet wezenlijk iets?quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar kan er dan uberhaubt nog een onderhoudsschema gedraaid worden?
Heuy, in dat treinstel heb ik de reis van Zwolle naar Nijverdal op de terugweg gemaakt. Hij is dus al vanuit Nijverdal met vertraging vertrokken. Op de terugweg ook al +5 te pakken.quote:
Dankzij de extra bak dezelfde capaciteit. Een 2-delige GTW is nogal kort vergeleken met een Protos dus moest er een bakje bij.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:20 schreef Bitlord het volgende:
[..]
De 2-delige protos heeft trouwens 170 zitplaatsen, de 3-delige GTW (152+19 klapzittingen=) 17 zitplaatsen. Ondanks de extra bak dus dezelfde capaciteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |