Nee, Märklin karretjes op een Fleischmann baan kan niet. Die asjes zijn niet geīsoleerd en dan krijg je kortsluiting. Wat de gevolgen voor eventuele electronica aan boord zijn weet ik niet.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Is het nee kan niet of nee klopt kan wel maar niet als er elektronica inzit?
in theorie klopt het, maar de beleving van de reiziger is toch echt andersquote:Op dinsdag 2 april 2013 18:28 schreef Eenskijken het volgende:
Rofl, NS item op 1vandaag, over te drukke treinen/slechte dienstregeling/slecht in het algemeen. Komt er ff zo'n NS muts die vertelt dat het allemaal beter wordt. dat er geen enorme problemen zijn etc... daar kan ik echt kwaad om worden. Ik sta ook elke dag in de spits, overvolle treinen, veel vertragingen, te weinig materieel en ga maar door..
Ik had vanmorgen negen bakken naar Utrecht, om tien over half zeven. Alle volgende zijn korter.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:28 schreef Eenskijken het volgende:
Rofl, NS item op 1vandaag, over te drukke treinen/slechte dienstregeling/slecht in het algemeen. Komt er ff zo'n NS muts die vertelt dat het allemaal beter wordt. dat er geen enorme problemen zijn etc... daar kan ik echt kwaad om worden. Ik sta ook elke dag in de spits, overvolle treinen, veel vertragingen, te weinig materieel en ga maar door..
Een Märklin-loc heeft een sleper, de Fleischmann baan niet, er gebeurt niks met de loc.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, Märklin karretjes op een Fleischmann baan kan niet. Die asjes zijn niet geīsoleerd en dan krijg je kortsluiting. Wat de gevolgen voor eventuele electronica aan boord zijn weet ik niet.
Ja, en bij alle andere merken behalve Trix, is het dus zo dat de + door de linker- en de - door de rechterspoorstaaf gaat. Dan heb je dus geīsoleerde asjes nodig in je wieltjes. Dat hebben Märklintreintjes niet nodig want die hebben de middenrail met sleper.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een Märklin-loc heeft een sleper, de Fleischmann baan niet, er gebeurt niks met de loc.
Wat kom je hier doenquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nee, zaterdag ga ik naar Almelo retour
Ik mis de spoorlijn Zwolle-Wierden heel erg. Vroeger ging ik toch twee keer per week via Almelo en Hengelo naar Goor, laatste jaren altijd via Zutphen. Zin in!quote:
Nee. Mijn probleem is alweer een dikke kwart eeuw geleden opgelost met behulp van een zich bereidwillig opensperrende vuilnisbakquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:29 schreef dennistd het volgende:
Hier moet je zijn: PTA / Modelspoor, deel IX
Ah zo, het is bij Nijverdal erg mooi geworden vind ik, gisteren zelf Almelo - Zwolle gedaan en terug.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik mis de spoorlijn Zwolle-Wierden heel erg. Vroeger ging ik toch twee keer per week via Almelo en Hengelo naar Goor, laatste jaren altijd via Zutphen. Zin in!
Aah nee joh, ik stelde de vraag oprecht goedbedoeld.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Altijd aardig voor hun mede-Nederlanders die Almelo'ers
Nope, ik ben van plan om zaterdag wat kilometers door Duitsland te jakkeren.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
net besloten dat ik op zeker zaterdag een kijkje ga nemen in het Spoorwegmuseum.
Nog meer mensen die er die dag heen gaan?
Er is toch altijd juist gezegd dat Zwolle-Wierden in aanmerking komt voor elektrificatie vanwege de hoge reizigersaantallen?quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:39 schreef RichardHammond het volgende:
Wel weer wennen die drukte als je in Nijverdal instapt, de trein zat vandaag bij Nijverdal al vol. En dan zeggen ze dat de spoorlijn niet rendabel genoeg is. Zowel op de heen- en terugweg en volle trein en dan ook nog midden op de middag.
Station Nijverdal.
Zou best kunnen, maar heb ook al verhalen gehoord dat het tegen zou vallen, maar dat heb ik mij nog nooit voor kunnen stellen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er is toch altijd juist gezegd dat Zwolle-Wierden in aanmerking komt voor elektrificatie vanwege de hoge reizigersaantallen?
Ik ben gisteren geweestquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
net besloten dat ik op zeker zaterdag een kijkje ga nemen in het Spoorwegmuseum.
Nog meer mensen die er die dag heen gaan?
Wat is daar nou weer te doen dan!?quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik dacht dat je naar Leeuwarden zou
je kunt onderweg de contouren van de Haak om Leeuwarden zien en op het station de bijna af zijnde lift bewonderenquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:44 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wat is daar nou weer te doen dan!?
De bus naar Dokkum nemen, goed idee, doe ik ook altijd.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:44 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wat is daar nou weer te doen dan!?
Ik ga morgen denk ik van Wierden naar Zwolle. Moet toch even naar of Zwolle of Enschede maar op deze manier kunnen we direct de vernieuwde lijn testen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:39 schreef RichardHammond het volgende:
Wel weer wennen die drukte als je in Nijverdal instapt, de trein zat vandaag bij Nijverdal al vol. En dan zeggen ze dat de spoorlijn niet rendabel genoeg is. Zowel op de heen- en terugweg en volle trein en dan ook nog midden op de middag.
Station Nijverdal.
Oke, dat is één uurtje. Moet ik nog minstens 2 uur daar door brengen voor m'n reistijd "terugverdiend" isquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je kunt onderweg de contouren van de Haak om Leeuwarden zien en op het station de bijna af zijnde lift bewonderen
En verder in de stad zelf het opgeknapte Wilhelminaplein met daaraan het gloednieuwe gebouw van het Fries Museum.
moeten ze er al een stelletje bij gaan plakken?quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:39 schreef RichardHammond het volgende:
Wel weer wennen die drukte als je in Nijverdal instapt, de trein zat vandaag bij Nijverdal al vol. En dan zeggen ze dat de spoorlijn niet rendabel genoeg is. Zowel op de heen- en terugweg en volle trein en dan ook nog midden op de middag.
Station Nijverdal.
Er loopt op dit moment een studie van de provincie Overijssel naar het opwaarderen van Zwolle - Enschede met grote delen dubbelspoor en elektrificatie inderdaad.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er is toch altijd juist gezegd dat Zwolle-Wierden in aanmerking komt voor elektrificatie vanwege de hoge reizigersaantallen?
als het mooi weer is dan is het terras van de Dikke van Dale aan te raden. Op zomerse dagen vergeet je dan de tijdquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Oke, dat is één uurtje. Moet ik nog minstens 2 uur daar door brengen voor m'n reistijd "terugverdiend" is
Hebben ze daar ook een Dikke van Dale ja? Ik in Deventer nog wel eens gezeten op het terras van de Dikke van Dalequote:Op dinsdag 2 april 2013 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als het mooi weer is dan is het terras van de Dikke van Dale aan te raden. Op zomerse dagen vergeet je dan de tijd
Niet studeren, gelijk beginnen!quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:50 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Er loopt op dit moment een studie van de provincie Overijssel naar het opwaarderen van Zwolle - Enschede met grote delen dubbelspoor en elektrificatie inderdaad.
Co'Co op een VIRMquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:48 schreef ReisT het volgende:
[..]
Zou dat soms ook het idee geweest zijn bij deze zesassige motorwagen?
[ afbeelding ]
Ja, op de heenweg was het een stelletje en op de terugweg werd er een bijgeplaatst. Maar twee overdag en drie in de spits is wat mij betreft geen overbodige luxe.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
moeten ze er al een stelletje bij gaan plakken?
Neequote:Op dinsdag 2 april 2013 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik dacht dat je naar Leeuwarden zou
Dat zal wel gebeuren met het eerstvolgende wijzigingsblad (8 april)quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:53 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ja, op de heenweg was het een stelletje en op de terugweg werd er een bijgeplaatst. Maar twee overdag en drie in de spits is wat mij betreft geen overbodige luxe.
Wat wel apart is is de reisinfo van de NS. Op de borden in Zwolle geven ze aan dat de trein naar Nijverdal West vervalt en dat de (stop)trein sprinter naar Enschede een extra trein is. Veel verwarde gezichten vandaag in Zwolle. Gewoon Nijverdal West uit de info halen en Enschede als reguliere trein aangeven. Mensen zullen er een keer aan moeten wennen.
uhuh. De laatste keer dat ik er op het terras zat stikte het er van de mooie damesquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hebben ze daar ook een Dikke van Dale ja? Ik in Deventer nog wel eens gezeten op het terras van de Dikke van Dale
Nog een beetje onbekend met de materie zeker? Doorgaans wordt het geldt eerst opgestudeerd om dan te zeggen dat het niet zonder extra financiële injectie door kan gaan.quote:
Op de terugweg zag ik gisteren in Hengelo sprinter Nijverdal staan, met in kleine lettertjes eronder "rijdt verder naar Zwolle"quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:53 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ja, op de heenweg was het een stelletje en op de terugweg werd er een bijgeplaatst. Maar twee overdag en drie in de spits is wat mij betreft geen overbodige luxe.
Wat wel apart is is de reisinfo van de NS. Op de borden in Zwolle geven ze aan dat de trein naar Nijverdal West vervalt en dat de (stop)trein sprinter naar Enschede een extra trein is. Veel verwarde gezichten vandaag in Zwolle. Gewoon Nijverdal West uit de info halen en Enschede als reguliere trein aangeven. Mensen zullen er een keer aan moeten wennen.
De investering betaalt zichzelf wel terug. Ze zitten boven die grens van zoveel duizend reizigers per dag en helemaal nu de subsidie op diesel is afgeschaft voor alles wat niet door een kanaal vaart.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:54 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Nog een beetje onbekend met de materie zeker? Doorgaans wordt het geldt eerst opgestudeerd om dan te zeggen dat het niet zonder extra financiële injectie door kan gaan.
denk ik ook ja. Dan wordt er weer een grote update in de systemen doorgevoerdquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zal wel gebeuren met het eerstvolgende wijzigingsblad (8 april)
Als ik zaterdag niet hoef te werken (dat weer ik morgen of vrijdag pasquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nee, zaterdag ga ik naar Almelo retour
Meteen even verdubbelen als ze toch bezig zijn. Kan er een keer een fatsoenlijke IC rijden. Oh, en een flyover bij Wierden niet vergeten natuurlijk, anders zit je daar nog krap.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er is toch altijd juist gezegd dat Zwolle-Wierden in aanmerking komt voor elektrificatie vanwege de hoge reizigersaantallen?
NRW? Zit ik 27 april. Snel Nederland ontvluchten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nope, ik ben van plan om zaterdag wat kilometers door Duitsland te jakkeren.
Flash en ik zullen naar je zwaaien.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:58 schreef greavy het volgende:
[..]
NRW? Zit ik 27 april. Snel Nederland ontvluchten.
Sowieso, want hoe de sprinter nu naar Nijverdal afbuigt bij Wierden is nogal koddig.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:58 schreef Q. het volgende:
[..]
Meteen even verdubbelen als ze toch bezig zijn. Kan er een keer een fatsoenlijke IC rijden. Oh, en een flyover bij Wierden niet vergeten natuurlijk, anders zit je daar nog krap.
traject pak ik zaterdag ook nog ff mee. Utrecht - Almelo en dan terugstekenquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Als ik zaterdag niet hoef te werken (dat weer ik morgen of vrijdag pas) ga ik zaterdag Zwolle-Enschede ff rechtstreeks buffelen.
Past daar überhaupt wel een flyover midden in het dorp?quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:58 schreef Q. het volgende:
[..]
Meteen even verdubbelen als ze toch bezig zijn. Kan er een keer een fatsoenlijke IC rijden. Oh, en een flyover bij Wierden niet vergeten natuurlijk, anders zit je daar nog krap.
Ook in Duitsland? Niet alleen maar treingerelateerd voor mij. Met een paar vrienden ff richting de Rheinstrecke en dan in Keulen een terrasje pakken, en de één na laatste trein huiswaarts de grens over ri huis.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Flash en ik zullen naar je zwaaien.
Als we OOIT nog wat over die kaartjes horen bedoel je.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Flash en ik zullen naar je zwaaien.
Bij Oldenzaal of Enschede de grens over en bij Venlo terug het land in, denk ik. Valt dat allemaal onder NRW?quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:58 schreef greavy het volgende:
[..]
NRW? Zit ik 27 april. Snel Nederland ontvluchten.
Mooie plaat. Terug naar de tekentafel want daar past nooit een A35 doorheenquote:
Als het donker is kun je de ISO best omhoog gooien, 200 is niet zo heel hoogquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Gisteren dus even naar die tentoonstelling "Sporen naar het Front" geweest in het Spoorwegmuseum. Hier wat plaatjes.
Plaatjes
Enjoy
Voor de foto was RSP (Rechterspoor) idd wat fraaier.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:06 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Wat ik van de huidige situatie bij Nijverdal niet snap is waarom ze nog steeds (net als vroeger) linkerspoor rijden.
Vroeger was dat vanwege de overweg naar het perron toe die zo niet overdreven lang dicht hoefde te liggen. Maar nu ligt er een tunnel en is er van overwegen helemaal geen sprake meer.
Of met langere sluitertijden gaan werken. Maar daar heb je veelal een statief nodig, en het NSM is daar niet zo happig omquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:06 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Als het donker is kun je de ISO best omhoog gooien, 200 is niet zo heel hoog
Gisteren geweest! Wel erg leuk hoorquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
net besloten dat ik op zeker zaterdag een kijkje ga nemen in het Spoorwegmuseum.
Nog meer mensen die er die dag heen gaan?
Daar past prima 2x2 met vangrail ertussen doorheen!quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Mooie plaat. Terug naar de tekentafel want daar past nooit een A35 doorheen
Ah, dankjewel.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:04 schreef greavy het volgende:
Als je bij Enschede de grens over gaat heb je geen aanvullende ticket nodig. Bij Oldenzaal wel, want dan ga je een stuk(je) door Niedersachsen.
Bij Enschede de grens over is vanaf Enschede je NRW-ticket oid geldig.
Edit: Ja, bij Venlo ook niet nodig.
Anders moeten ze maar gewoon dat dorp slopen, gaat niemand missen. Kunnen ze meteen dat station opdoeken, scheelt weer reistijd.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:01 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Past daar überhaupt wel een flyover midden in het dorp?
I know thatquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:06 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Als het donker is kun je de ISO best omhoog gooien, 200 is niet zo heel hoog
quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
I know that![]()
Maar verder wat greavy zegt. Statief + rondrennende kinderen = janken en bloed en onwelvoeglijke praat uit mond van Dr_Flash en al dat soort onwenselijkheden meer
Hij was best lief gisteren! Hij had namelijk een kater van hier tot aan Maastricht.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Dat lukt zonder statief ook wel hoor!
Dat is ook een mogelijkheid ja, maar die zal vast niet bij iedereen in de smaak vallenquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:12 schreef Q. het volgende:
[..]
Anders moeten ze maar gewoon dat dorp slopen, gaat niemand missen. Kunnen ze meteen dat station opdoeken, scheelt weer reistijd.
Heuy, niks tegen Wierden!quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:12 schreef Q. het volgende:
[..]
Anders moeten ze maar gewoon dat dorp slopen, gaat niemand missen. Kunnen ze meteen dat station opdoeken, scheelt weer reistijd.
Abellio Lint? Waar zijn die treinen dan voor?quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:24 schreef greavy het volgende:
De eerste nieuwe Abellio LINT is inmiddels afgeleverd ...
[ afbeelding ]
Weet ik veel? Misschien wel voor trajecten waar Abellio rijdt?quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:26 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Abellio Lint? Waar zijn die treinen dan voor?
Ik dacht even: 'Wat zijn dat voor radar dingen op het dak van die trein?' Maar het bleek gelukkig perron verlichting te zijn..quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:24 schreef greavy het volgende:
De eerste nieuwe Abellio LINT is inmiddels afgeleverd ...
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik dacht even: 'Wat zijn dat voor radar dingen op het dak van die trein?' Maar het bleek gelukkig perron verlichting te zijn..
Het was trouwens best een aardige gelegenheid geweest om eens wat met ISO te spelen idd. Gewoon eens kijken tot waar het acceptabel blijft. Heb deze cam nog niet zo lang..quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:06 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Als het donker is kun je de ISO best omhoog gooien, 200 is niet zo heel hoog
zo te zien voor RB47 die ze vanaf december dit jaar gaan berijdenquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:27 schreef greavy het volgende:
Dat vraag ik mij ook af. Ik dacht dat Abellio alleen nog maar Flirts had besteld de afgelopen jaren.
Rijdt hij al in de dienstregeling? Zat vanmorgen nog in zo'n oude kreng.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:07 schreef Bitlord het volgende:
Hadden we hier al goede foto's van?
[ afbeelding ]
Eehm JA, volgens onze collegae van Somda is hij vanmiddag in elk geval gezien in de pendel Amersfoort - Barneveld.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:08 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Rijdt hij al in de dienstregeling? Zat vanmorgen nog in zo'n oude kreng.
het stel vervangt het stelletje Plan V dat nog op de Kippenlijn rijdtquote:Op dinsdag 2 april 2013 21:17 schreef o.us2.0 het volgende:
Zou jammer als die GTW de Protos zou vervangen. Ik vind de Protos oprecht een zeer mooie trein (van binnen en buiten). Jammer dat FTD failliet is gegaan.
Er reed nog een Plan V bij Connexxion (eentje). Die ene wordt nu vervangen door de GTW.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:17 schreef o.us2.0 het volgende:
Zou jammer als die GTW de Protos zou vervangen. Ik vind de Protos oprecht een zeer mooie trein (van binnen en buiten). Jammer dat FTD failliet is gegaan.
Maar kan er dan uberhaubt nog een onderhoudsschema gedraaid worden?quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het stel vervangt het stelletje Plan V dat nog op de Kippenlijn rijdt
Door dat vee'tje wel jaquote:Op dinsdag 2 april 2013 21:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar kan er dan uberhaubt nog een onderhoudsschema gedraaid worden?
Vanwege de plaats waar die GTW onderhouden moet worden? Want er verandert verder toch niet wezenlijk iets?quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar kan er dan uberhaubt nog een onderhoudsschema gedraaid worden?
Heuy, in dat treinstel heb ik de reis van Zwolle naar Nijverdal op de terugweg gemaakt. Hij is dus al vanuit Nijverdal met vertraging vertrokken. Op de terugweg ook al +5 te pakken.quote:
Dankzij de extra bak dezelfde capaciteit. Een 2-delige GTW is nogal kort vergeleken met een Protos dus moest er een bakje bij.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:20 schreef Bitlord het volgende:
[..]
De 2-delige protos heeft trouwens 170 zitplaatsen, de 3-delige GTW (152+19 klapzittingen=) 17 zitplaatsen. Ondanks de extra bak dus dezelfde capaciteit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |