De Hanzelijn staat er niet op, en daar staat dan 2013 boven?quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:58 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
http://www.trein-kaart.nl/ Ondanks niet helemaal up-to-date, kun je zien dat dat NS is inderdaad. Buffels waren goeie dingen btw
Buffeltjes hoeven toch niet per se aan de depotvoeding te staan? Staat me iets van bij dat ze vrij zuinig met de stroom omgaan en een koude start wel aan kunnen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:39 schreef dennistd het volgende:
Op somda lees ik dat er niet genoeg depotvoedingen zouden zijn... Vier jaar geleden kon het nog wel, dus dat lijkt me toch geen argument
Nu GTW's voor in de plaatsquote:
Klopt wel meer niet inderdaad.quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Hanzelijn staat er niet op, en daar staat dan 2013 boven?
Dan zijn ze alleen elektrisch gekoppeld en niet pneumatisch. Oftewel op sleep.quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Volgens mij is er trouwens bij ICM niet per definitie een max en moet het ook mogelijk zijn om 5x4 of 10x4 te koppelen.
Ook met 5xICM-IV? Waarom heb ik ooit mijn materieelgidsen weggepleurdquote:Op dinsdag 2 april 2013 23:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan zijn ze alleen elektrisch gekoppeld en niet pneumatisch. Oftewel op sleep.
Ye, een trein mag niet langer zijn dan het perron, tenzij sleep.quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ook met 5xICM-IV? Waarom heb ik ooit mijn materieelgidsen weggepleurd
Het zal wel op "perronlengte" rijmen of zoquote:
volgens mij zit er bijna geen grens aan het elektrisch koppelen van ICM-stellen. Slechts de afname van stroom beperkt dit. Daarom ook de grens van 15 bakken. Zeventien bakken zou misschien nog net kunnen, maar daarboven heb je een redelijke kans dat het onderstation er uit kan klappen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan zijn ze alleen elektrisch gekoppeld en niet pneumatisch. Oftewel op sleep.
Ja ho eens. Dat was niet mijn vraagquote:Op dinsdag 2 april 2013 23:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Ye, een trein mag niet langer zijn dan het perron, tenzij sleep.
Niet het onderstation hoor, maar een snelschakelaar. Er zijn ook nog tegentreinen die ook vermogen vragenquote:Op dinsdag 2 april 2013 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
volgens mij zit er bijna geen grens aan het elektrisch koppelen van ICM-stellen. Slechts de afname van stroom beperkt dit. Daarom ook de grens van 15 bakken. Zeventien bakken zou misschien nog net kunnen, maar daarboven heb je een redelijke kans dat het onderstation er uit kan klappen.
Een loc mag voorbij het perron staan, als het sein ver genoeg staat.quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Ye, een trein mag niet langer zijn dan het perron, tenzij sleep.
pneumatisch is er meer mogelijk, zolang er maar genoeg tractie voor hangt en de beremming aan de eisen voldoetquote:Op dinsdag 2 april 2013 23:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja ho eens. Dat was niet mijn vraagKan het of niet? Ook pneumatisch dus.
Ja het kan. Wenselijk?quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja ho eens. Dat was niet mijn vraagKan het of niet? Ook pneumatisch dus.
Ja dat dacht ik dus ook. Die onderstations hebben nog wel wat speling maar als er dan een 1600/1800 in de andere richting gaat optrekken is er wel een probleem.quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
volgens mij zit er bijna geen grens aan het elektrisch koppelen van ICM-stellen. Slechts de afname van stroom beperkt dit. Daarom ook de grens van 15 bakken. Zeventien bakken zou misschien nog net kunnen, maar daarboven heb je een redelijke kans dat het onderstation er uit kan klappen.
Staat toch weer anders in de ontwerpvoorschriften, ook loc of deur machinist moet naast het perron staan..quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een loc mag voorbij het perron staan, als het sein ver genoeg staat.
we bedoelen hetzelfde iigquote:Op dinsdag 2 april 2013 23:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet het onderstation hoor, maar een snelschakelaar. Er zijn ook nog tegentreinen die ook vermogen vragen
Soort aardlek jaquote:Op dinsdag 2 april 2013 23:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Snelschakelaars kun je met de hand om zetten toch?
lijkt me op bliksemafleiderquote:Op dinsdag 2 april 2013 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag in Utrecht gisteren dit:
[ afbeelding ]
En dan zat er onderaan op bedienhoogte een hendel waarmee je klats boem die schakelaar om kan gooien. Dat is dit toch, een snelschakelaar?
Dat is een bovenleidingschakelaar. Een snelschakelaar staat in een kast in het onderstation.quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag in Utrecht gisteren dit:
[ afbeelding ]
En dan zat er onderaan op bedienhoogte een hendel waarmee je klats boem die schakelaar om kan gooien. Dat is dit toch, een snelschakelaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |