Is me nou nog nooit opgevallen. Merk je dat bij iedere ICM?quote:Op woensdag 10 april 2013 17:19 schreef arkkey het volgende:
Wat is die enorme klap eigenlijk als zo'n "koploper" vanuit zn vrij in de versnelling gezet wordt? Lijkt wel of iemand een grote hefboom van 100 kilo omdondert ofzo. Bij andere treinen hoor/voel ik dat nooit.
Dat is volgens mij alleen bij de chopperstellen. Daarmee zal het dus ook wel te maken hebben.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:27 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Is me nou nog nooit opgevallen. Merk je dat bij iedere ICM?
Ik neem aan dat je het geluid bedoelt dat te horen is op 0:31 en 3:36 in dit filmpje:quote:Op woensdag 10 april 2013 17:30 schreef arkkey het volgende:
Ja dat merk ik bij iedere ICM, maar ik heb er nog nooit op gelet of het uitmaakt in welke bak je zit eigenlijk, zal daar eens op letten
Het oorzaak-gevolg-spelletje werkt nietquote:Op woensdag 10 april 2013 16:17 schreef Pino112 het volgende:
[..]twitter:paololaconi twitterde op woensdag 10-04-2013 om 16:15:37Politie twittert dat ontsnapte psychiatrisch patiënt in Deventer gezocht wordt, vandaar dat alle treinverkeer naar Deventer stil ligt. reageer retweet
Bingoquote:Op woensdag 10 april 2013 17:31 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het geluid bedoelt dat te horen is op 0:31 en 3:36 in dit filmpje:
Ik weet alleen van de HSL zeker dat het zo werkt.quote:Op woensdag 10 april 2013 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan blijf ik me verbazen over het feit dat het setje SLT wel door de spanningssluis heen kwam. Helemaal op de hoofdspoorbaan van de Betuweroute kwam het spul uiteraard niet.
Dat zal wel het inschakelen van een relais zijn of iets dergelijks.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:31 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het geluid bedoelt dat te horen is op 0:31 en 3:36 in dit filmpje:
Ander woord voor "Kijk het echt onze schuld niet! grgr ProRail"-TV?quote:
Vindt het eigenlijk totaal geen goed idee die tv's op het perron. Volgens mij gaat niemand daar naar staan kijken. Of gaan ze elke dag een nieuw filmpje maken? Want de dagelijkse reiziger heeft het na 1 dag natuurlijk wel gezien...quote:
of misschien het releasen van een parkeerrem ofzo?quote:Op woensdag 10 april 2013 18:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat zal wel het inschakelen van een relais zijn of iets dergelijks.
niet echtquote:Op woensdag 10 april 2013 18:42 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
of misschien het releasen van een parkeerrem ofzo?
dit lijkt er op:quote:Op woensdag 10 april 2013 18:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat zal wel het inschakelen van een relais zijn of iets dergelijks.
Het is positief. Ik vond het wachten in de metro in volgens mij Londen ook aangenamer toen daar beelden werden uitgezonden. En wachten op station wordt nog steeds als drie keer langer ervaren dan reizen met de trein. Charme offensief meer dan effectief iets voor de reiziger.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:40 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Vindt het eigenlijk totaal geen goed idee die tv's op het perron. Volgens mij gaat niemand daar naar staan kijken. Of gaan ze elke dag een nieuw filmpje maken? Want de dagelijkse reiziger heeft het na 1 dag natuurlijk wel gezien...
Ja, dat hoor ik ook regelmatig, maar ook vaak weer niet. Tot nu toe nam ik altijd maar aan dat de motor wellicht een flexibele ophanging heeft of dat het het bewegen van blikpakketten in de stator danwel rotor zou zijn. Ik heb ook wel eens gedacht dat de tractie al in kwam terwijl de remmen nog niet volledig gelost waren, maar eigenlijk heb ik ook geen idee en ben ik ook wel eens benieuwd naar de oorzaak.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:31 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
quote:
De dag is dus toch gekomen! Fijn dat je speciaal voor het HSL foldertje je H0-baan even opgeruimd hebt! We wachten in spanning af.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:41 schreef Duvel het volgende:
Op de zolder hier lag een vrij grote H0 baan, maar toen moest ik opruimen. Nu tijdelijk in dozen.
quote:Op woensdag 10 april 2013 19:05 schreef b2py het volgende:
Het bevochtigen van spoorrails in de herfst voorkomt gladheid
Het was vooral info van en over ProRail. Bij EditieNL zag ik een stukje over de schouwtreinen.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:40 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Vindt het eigenlijk totaal geen goed idee die tv's op het perron. Volgens mij gaat niemand daar naar staan kijken. Of gaan ze elke dag een nieuw filmpje maken? Want de dagelijkse reiziger heeft het na 1 dag natuurlijk wel gezien...
Als het nou maar eens regende in de herfst, dan hoefden we de natuur geen handje te helpen. Oh, wacht...quote:Op woensdag 10 april 2013 19:05 schreef b2py het volgende:
dat ze dat niet eerder bedacht hebbenquote:Op woensdag 10 april 2013 19:05 schreef b2py het volgende:
Moeten die er wel zijnquote:Op woensdag 10 april 2013 19:47 schreef b2py het volgende:
Iedereen aanmoedigen in de trein naar het toilet te gaan.
daar heb je bij een gesloten systeem veel aanquote:Op woensdag 10 april 2013 19:47 schreef b2py het volgende:
Iedereen aanmoedigen in de trein naar het toilet te gaan.
Hebben ze in '53 al gedaan met de badkuipspoorweg (niet te verwarren met het badkuip-tracé in de Flevolijn).quote:
Dat vroeg ik mij ook al af ja. Duidelijk. Zit onder het lampje van de treinleiding meen ik.quote:Op woensdag 10 april 2013 19:11 schreef Hr-Flip het volgende:
De klap die je hoort bij ICM stellen, is het inkomen van de lijnschakelaars, Elke motorgroep heeft een lijnschakelaar, die als een soort veiligheid dient, bij een te hoge motorstroom valt de lijnschakelaar af, in de cabine krijg je dan de melding door middel van de lamp LS die gaat branden.
Inkomen lijnschakelaar bij geven van tractie
uitschakelen lijnschakelaar bij te hoge motorstroom of uitschakelen tractie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |