Betty de Boer = VVDtwitter:bgdeboer twitterde op donderdag 28-02-2013 om 12:54:13In 2e termijn dien ik met @ducohoogland motie in waarin we op 1 juli as uitsluitsel willen hebben van #ns over technische haalbaarheid #fyra reageer retweet
twitter:IngeLengton twitterde op donderdag 28-02-2013 om 12:30:22SP baalt van afwachtende houding Mansveld. "Mijn geduld is op, wanneer is het uwe eigenlijk op? #Fyrafiasco reageer retweet
twitter:IngeLengton twitterde op donderdag 28-02-2013 om 13:01:55CDA en D66 vinden Mansveld te traag. Er moet eerder dan 1 juli helderheid komen over toekomst #Fyra. reageer retweet
Aach, wat boeit hetquote:Op donderdag 28 februari 2013 12:22 schreef Peterselieman het volgende:
Het vertrouwen in de staatssecretaris krijgt weer een deuk.
Die De Boer en Hoogland werken goed samen overigens, viel me al op aan de tweets inderdaad.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:17 schreef James1988 het volgende:
Betty de Boer = VVDtwitter:bgdeboer twitterde op donderdag 28-02-2013 om 12:54:13In 2e termijn dien ik met @ducohoogland motie in waarin we op 1 juli as uitsluitsel willen hebben van #ns over technische haalbaarheid #fyra reageer retweet
Duco Hoogland = PvdAtwitter:IngeLengton twitterde op donderdag 28-02-2013 om 12:30:22SP baalt van afwachtende houding Mansveld. "Mijn geduld is op, wanneer is het uwe eigenlijk op? #Fyrafiasco reageer retweet
twitter:IngeLengton twitterde op donderdag 28-02-2013 om 13:01:55CDA en D66 vinden Mansveld te traag. Er moet eerder dan 1 juli helderheid komen over toekomst #Fyra. reageer retweet
De NS komt in april met duidelijkheid, want dan lopen die drie maanden aan AnsaldoTilburg af. Daarna komt het ministerie pas weer in actie.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:27 schreef arkkey het volgende:
1 Juli duidelijkheid van NS, en dan hopen dat je voor het zomerreces nog wat geregeld krijgt? Nee geweldig hoor, voordat het weer gaat sneeuwen horen we er wel wat van misschien. En zoniet tja dan niet?
ik denk dat zij wel door willen pakkenquote:Op donderdag 28 februari 2013 13:29 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ben dan eerder benieuwd wat de belgen gaan doen.
Meerdere scenario's uitwerken zorgt er per definitie voor dat er werk voor niets wordt gedaan. Het is veel beter om af te wachten wat er besloten is en dan in één keer het juiste scenario uit te werken. Efficienter voor iedereen die meetelt, en dat er dan een paar reizigers en kamerleden in de kou blijven staan, ach.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan hebben ze toch zelf ook vanaf half januari 3 maanden om uit te werken wat ze gaan doen als het wel of niet lukt?
en dan wachten ze nog 3 maanden om te vragen wat ze in april al wisten.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De NS komt in april met duidelijkheid, want dan lopen die drie maanden aan AnsaldoTilburg af. Daarna komt het ministerie pas weer in actie.
Dat is niet wat ik van de staatssecretaris begrijp? Die heeft het er sowieso over dat die 3 maanden "rekbaar" zijn en dat ze van de NS een technische analyse oid verwacht wat betreft inzet van Fyra materieel, wat er voor de zomer moet liggen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De NS komt in april met duidelijkheid, want dan lopen die drie maanden aan AnsaldoTilburg af. Daarna komt het ministerie pas weer in actie.
Die doen een Jolande Sapje:quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:29 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ben dan eerder benieuwd wat de belgen gaan doen.
als dat rekbaar is dan moet de NS dat aangeven en niet de staatssecretaris.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:31 schreef arkkey het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik van de staatssecretaris begrijp? Die heeft het er sowieso over dat die 3 maanden "rekbaar" zijn en dat ze van de NS een technische analyse oid verwacht wat betreft inzet van Fyra materieel, wat er voor de zomer moet liggen.
Juffrouw Stekkerdoosquote:Op donderdag 28 februari 2013 13:32 schreef MPG het volgende:
[..]
Die doen een Jolande Sapje:
Hoppa, de stekker eruit!
mja, mogelijk ook niet, want als de toestemming voor reizigersvervoer in België er weer komt dan kan de NS ook zonder NMBS rijden. Treinpaden gaan immers via Infrabelquote:Op donderdag 28 februari 2013 13:33 schreef James1988 het volgende:
Zelfs als NS zegt "het zijn prima treinen en we gaan ermee door" is er nog een afhankelijkheid van de NMBS. Als zij de stekker eruit trekken staat NS nog steeds met lege handen.
quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:32 schreef MPG het volgende:
[..]
Die doen een Jolande Sapje:
Hoppa, de stekker eruit!
zonder de belg zijn er toch niet genoeg treinen? of hebben de belgen alleen treinen besteld voor breda - antwerpen?quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, mogelijk ook niet, want als de toestemming voor reizigersvervoer in België er weer komt dan kan de NS ook zonder NMBS rijden. Treinpaden gaan immers via Infrabel
Wat houden de 3 NS-maanden in dan? Staatssecretaris wil voor eind juni/begin juli een "technisch haalbaarheidsonderzoek" van de NS hebben waar in staat of en zoja hoe de fyra weer gaat rijden. Zelf had ik het idee dat de NS nog tot pakweg mei aanmoddert, en dat er dan nog eoa bureautje voor een paar miljoen eypo's naar kijkt, die het dan eind juni/begin juli oplevert.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als dat rekbaar is dan moet de NS dat aangeven en niet de staatssecretaris.
Verder zou Mansveld HSA meer aan het contract moeten houden, maar in plaats daarvan krijgt HSA alle ruimte om maar wat aan te modderen
klopt, maar ik ga er vanuit dat hiervoor een oplossing gevonden wordt, zeker als je het stuk Rotterdam - Breda bijvoorbeeld opneemt in het binnenlandse vervoer.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
zonder de belg zijn er toch niet genoeg treinen? of hebben de belgen alleen treinen besteld voor breda - antwerpen?
Voor Amsterdam - Brussel zijn 6 treinen nodig, waarvan 1 reserve. Tussen NS en NMBS is afgesproken dat ze beide voor 50% van het materieel zorgen, ofwel 3 treinen per vervoerder. Als NMBS de boel afblaast komt NS 3 treinen tekort.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
zonder de belg zijn er toch niet genoeg treinen? of hebben de belgen alleen treinen besteld voor breda - antwerpen?
De NS heeft in januari AnsaldoTilburg drie maanden de tijd gegeven om de problemen op te lossen. Half april loopt deze termijn af en zal al het een en ander duidelijk moeten wordenquote:Op donderdag 28 februari 2013 13:39 schreef arkkey het volgende:
[..]
Wat houden de 3 NS-maanden in dan? Staatssecretaris wil voor eind juni/begin juli een "technisch haalbaarheidsonderzoek" van de NS hebben waar in staat of en zoja hoe de fyra weer gaat rijden. Zelf had ik het idee dat de NS nog tot pakweg mei aanmoddert, en dat er dan nog eoa bureautje voor een paar miljoen eypo's naar kijkt, die het dan eind juni/begin juli oplevert.
Kortom, echt schot in de zaak!
Mansveld wil 4 opties, wat als er 0, 9, 16 en 19 fyra's gaan rijden. Zonder de belgen is dan de optie 9 of 16 denk ik?quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
zonder de belg zijn er toch niet genoeg treinen? of hebben de belgen alleen treinen besteld voor breda - antwerpen?
Tja, je zou de V250 nog altijd in binnenlandse dienst kunnen gebruiken. Over de softwareproblemen lees je in de media dat het vooral gaat om de verschillende beveiligingssystemen waar problemen mee worden ondervonden. Als je het ding optimaliseert voor alleen het Nederlandse veiligheidssysteem op de HSL, gaat dat misschien wel beter... Maar ja helaas weten we uit ervaring dat de problemen echt niet alleen op de grensovergang plaatsvonden.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]![]()
de toelating voor het belgische deel van de HSL is ingetrokken. Die moeten ze eerst krijgen. Hoe lang zou zoiets duren. Zeker gezien de software nog steeds vol met fouten zit.
Tot nu toe zijn er 9 treinen afgeleverd. 16 treinen is de omvang van de NS-order. 19 treinen is de NS-order + NMBS-order.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:40 schreef arkkey het volgende:
[..]
Mansveld wil 4 opties, wat als er 0, 9, 16 en 19 fyra's gaan rijden. Zonder de belgen is dan de optie 9 of 16 denk ik?
De media zoomt in op de problemen bij de grensovergang omdat het artikel in De Ingenieur daar uitvoerig op in ging. Er zijn echter meer problemen dan de grensovergang.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:42 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Tja, je zou de V250 nog altijd in binnenlandse dienst kunnen gebruiken. Over de softwareproblemen lees je in de media dat het vooral gaat om de verschillende beveiligingssystemen waar problemen mee worden ondervonden. Als je het ding optimaliseert voor alleen het Nederlandse veiligheidssysteem op de HSL, gaat dat misschien wel beter... Maar ja helaas weten we uit ervaring dat de problemen echt niet alleen op de grensovergang plaatsvonden.
Vergeet vooral die 0 niet.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:40 schreef arkkey het volgende:
[..]
Mansveld wil 4 opties, wat als er 0, 9, 16 en 19 fyra's gaan rijden. Zonder de belgen is dan de optie 9 of 16 denk ik?
met name het inbellen van het modem op GSM-R vind ik een mooiequote:Op donderdag 28 februari 2013 13:42 schreef James1988 het volgende:
De media zoomt in op de problemen bij de grensovergang omdat het artikel in De Ingenieur daar uitvoerig op in ging. Er zijn echter meer problemen dan de grensovergang.
Sommige mensentwitter:aldomarkus twitterde op donderdag 28-02-2013 om 12:52:10Hè? @NS_online "Alle #ic's hebben #toilet," staat op NS-website. Maar ic Utrecht - Almere Oostvaarders wordt gereden met #toiletloze #SLT! reageer retweet
is dan ook een sprinterquote:Op donderdag 28 februari 2013 13:59 schreef zoem het volgende:
Sommige mensentwitter:aldomarkus twitterde op donderdag 28-02-2013 om 12:52:10Hè? @NS_online "Alle #ic's hebben #toilet," staat op NS-website. Maar ic Utrecht - Almere Oostvaarders wordt gereden met #toiletloze #SLT! reageer retweet
Foei! Dat is veel te praktisch gedacht!quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:59 schreef Peterselieman het volgende:
er zou toch wel een technische oplossing moeten zijn waarbij de gehele procedure veel sneller kan verlopen. Bijvoorbeeld dat er vanaf tien kilometer voor de grens al contact kan worden gezocht met het netwerk van het buurland door de dekking van de netwerken te vergroten.
Heb je net even wat meer tijd en hoeft een trein minder vaak stilgezet te worden.
Ook Thalys heeft zo nu en dan problemen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:02 schreef arkkey het volgende:
Tja, maar de Thalys dendert toch ook over dat spoor? Lijkt me sterk dat die nou zoveel meer ontvangst heeft dan een Fyra? Kortom, waarom zou je er masten bij plaatsen als dat het probleem helemaal niet is.
Maar minder dan V250 had.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ook Thalys heeft zo nu en dan problemen.
Nee, want de NS zegt: Al onze intercities hebben toiletten. Hij zit in de intercity Utrecht - Almere Oostvaarders, dat de NS sprintermaterieel inzet doet niet af dat het een intercity is. De bewering dat in alle intercities dus een toilet zit klopt niet.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:09 schreef zoem het volgende:
[..]
Precies, die kerel beanwoordt zijn eigen vraag
Dat is volgens mij niet eens een intercitydienst. Utrecht - Almere Oostvaarders is gewoon een sprinterdienst.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:18 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Nee, want de NS zegt: Al onze intercities hebben toiletten. Hij zit in de intercity Utrecht - Almere Oostvaarders, dat de NS sprintermaterieel inzet doet niet af dat het een intercity is. De bewering dat in alle intercities dus een toilet zit klopt niet.
Sneltreinquote:Op donderdag 28 februari 2013 14:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat een gedoe over een stickertje op een verbinding die duidelijk niet in beide categorieën past zeg..
maar is wel de oplossingquote:Op donderdag 28 februari 2013 14:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Foei! Dat is veel te praktisch gedacht!
Het was officieel een intercitydienst totdat het materieel vervangen werd door toiletloze sprinters.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:21 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Dat is volgens mij niet eens een intercitydienst. Utrecht - Almere Oostvaarders is gewoon een sprinterdienst.
Ook ergernis bij MVBOV:quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zit me dood te ergeren aan heel dat gekut. Ik ga wat anders doen. Hoor later wel wat het geworden is.
Ajuus [ afbeelding ]
Het was een intercitydienst omdat die trein de drie minst drukke stations onderweg oversloeg en het dus geen sprinter mocht heten. Volkomen systeemautisme.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:54 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het was officieel een intercitydienst totdat het materieel vervangen werd door toiletloze sprinters.
Klopt. De luchthaven Kyiv-Borispol ligt een paar kilometer verder van het gelijknamige dorp Borispol, wat aangesloten is op het spoorwegnet. Om naar de luchthaven te gaan moet je SkyBus nemen (www.skybus.kiev.ua).quote:Op donderdag 28 februari 2013 00:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Klopt het echt dat er vanaf station Kiev Airport (Borispol) maar 4 treinen per dag rijden?
Ook dit klopt. De BCh heeft naar het schijnt wat rijtuigproblemen waardoor ze bij de RZD een rijtuig huren en vanaf Minsk rijdt die direct door als trein 022Е naar Moskou.quote:Op donderdag 28 februari 2013 11:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Laatste paar dagen was er wel weer een Moskou rijtuig aanwezig in de EuroNight, dus het is een beetje vaag.
heb jij dat niet, als je de NID ziet dat je denkt.... hij is niet echt. het is een animatie.quote:Op donderdag 28 februari 2013 11:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hoe zo'n ding eruit ziet weten we wel. Wat is je punt?
Ik vind het sowieso lachwekkend dat zo'n een verbinding een intercity zou moeten zijn, als je ziet welke stations er worden aangedaanquote:Op donderdag 28 februari 2013 14:54 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het was officieel een intercitydienst totdat het materieel vervangen werd door toiletloze sprinters.
Toch waren het op twee na allemaal stations met meer reizigers dan bijvoorbeeld Heerenveen waar een Ic stopt.quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:07 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso lachwekkend dat zo'n een verbinding een intercity zou moeten zijn, als je ziet welke stations er worden aangedaan.
Dan zou er volgens jouw logica hier in de stadsregio (Rotterdam) een speciale IC moeten komen van Schiedam Centrum tot Barendrecht, via Rotterdam Centraal, Blaak, Zuid en Lombardijen aangezien de meerderheid hiervan ook meer reizigers heeft dan Heerenveen waar een IC stopt.quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Toch waren het op twee na allemaal stations met meer reizigers dan bijvoorbeeld Heerenveen waar een Ic stopt.
Appels met peren vergelijken.quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:17 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Dan zou er volgens jouw logica hier in de stadsregio (Rotterdam) een speciale IC moeten komen van Schiedam Centrum tot Barendrecht, via Rotterdam Centraal, Blaak, Zuid en Lombardijen aangezien de meerderheid hiervan ook meer reizigers heeft dan Heerenveen waar een IC stopt.
De 600-stoeptegels-slakkengang-boemelquote:Op donderdag 28 februari 2013 15:05 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
Die marketingleus gaat tegenwoordig niet meer op...
Wat eigenlijk wel interessant is aan de Nederlandse intercity is dat de kleurstelling na meer dan 40 jaar nog steeds volop gebruikt wordt. Er zijn niet zo veel landen of bedrijven waar dat zo lang hetzelfde blijft.
Ik vind hem mooier dan DDAR. Zelfs van de buitenkant. En helemaal van binnenquote:Op donderdag 28 februari 2013 15:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
heb jij dat niet, als je de NID ziet dat je denkt.... hij is niet echt. het is een animatie.
er klopt gewoon iets niet en ik kan het niet uitleggen wat het is.
Bring it on, laat de sneltrein maar weer terugkomen, dan kan win ik weer 8 min op mijn reisquote:Op donderdag 28 februari 2013 15:17 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Dan zou er volgens jouw logica hier in de stadsregio (Rotterdam) een speciale IC moeten komen van Schiedam Centrum tot Barendrecht, via Rotterdam Centraal, Blaak, Zuid en Lombardijen aangezien de meerderheid hiervan ook meer reizigers heeft dan Heerenveen waar een IC stopt.
Ik vind het jammer dat de sneltrein weg is. Was er een groot voorstander van. Nu heb je intercities met te veel stops... zoals Amsterdam Centraal - Dordrecht/Vlissingen. Dat kan je niet echt een intercity noemenquote:Op donderdag 28 februari 2013 15:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bring it on, laat de sneltrein maar weer terugkomen, dan kan win ik weer 8 min op mijn reis
Ik vind überhaupt het bestaan van een doorgaande IC Deventer - Enkhuizen al geweldigquote:Op donderdag 28 februari 2013 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw. Drie keer Virm4 als IC Deventer - Enkhuizen
Is dat niet gewoon alvast 3x VIRM4 langs het perron zetten waarvan de voorste (twee) alvast gaan rijden en de achterste als versterkingsstel gebruikt wordt? (gebeurde ervoor met de twee VIRM-VI'tjes in de vroegere IC (Deventer-)Amersfoort-Rotterdam.)quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw. Drie keer Virm4 als IC Deventer - Enkhuizen
Sterker, ik heb een paar weken geleden ook een ICMm met Enkhuizen als bestemming gefotografeerd op station Apeldoornquote:Op donderdag 28 februari 2013 16:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik vind überhaupt het bestaan van een doorgaande IC Deventer - Enkhuizen al geweldig
Worden zeilweekendjes ineens een stuk simpeler qua reizen
Heb je een foto?quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw. Drie keer Virm4 als IC Deventer - Enkhuizen
Zou kunnen, ben er niet langs gelopenquote:Op donderdag 28 februari 2013 16:17 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon alvast 3x VIRM4 langs het perron zetten waarvan de voorste (twee) alvast gaan rijden en de achterste als versterkingsstel gebruikt wordt? (gebeurde ervoor met de twee VIRM-VI'tjes in de vroegere IC (Deventer-)Amersfoort-Rotterdam.)
Alle Zeeuwse station zijn IC-stationsquote:Op donderdag 28 februari 2013 15:24 schreef arkkey het volgende:
En wat dacht je van Vlissingen Souburg? Kan je overal wel IC's van maken denk ik(ik ga er vanuit dat Souburg nog steeds IC station is, dat was het tot een paar jaar geleden iig nog wel)
Je bedoelt: De enige provincie waar ze de stoptrein "intercity" noemen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
De enige provincie met alleen maar IC-stations![]()
Lang niet de enige hoor.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:53 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Je bedoelt: De enige provincie waar ze de stoptrein "intercity" noemen.
IC Venlo - Blerick - Horst/Sevenum - Deurne - Helmond - Eindhoven -quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Lang niet de enige hoor.
Intercity Nijmegen - Nijmegen Lent - Elst - Arnhem Zuid - Arnhem![]()
Intercity Dordrecht - Rotterdam Blaak - Schiedam Centrum - Den Haag HS
Die laatste is gewoon een sneltrein, maar iemand heeft bedacht dat sneltrein een lelijk woord is dus nu noemen ze die ook maar intercity.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Lang niet de enige hoor.
Intercity Nijmegen - Nijmegen Lent - Elst - Arnhem Zuid - Arnhem![]()
Intercity Dordrecht - Rotterdam Blaak - Schiedam Centrum - Den Haag HS
Nijmegen - Den Helder boven Alkmaar.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Lang niet de enige hoor.
Intercity Nijmegen - Nijmegen Lent - Elst - Arnhem Zuid - Arnhem![]()
Intercity Dordrecht - Rotterdam Blaak - Schiedam Centrum - Den Haag HS
Geen idee wat je wilde posten, maar ik moet een microsoft account aanmaken en inloggen om erbij te mogenquote:Op donderdag 28 februari 2013 17:17 schreef Tellorian het volgende:
Zojuist op Amsterdam Centraal gespot!
https://skydrive.live.com(...)key=!AKge-PCI6fHYEwY
https://skydrive.live.com(...)key=!AP3PwM9uDSUvEk4
Ik zag twee foto's van een V-250 op Amsterdam Centraal.quote:Op donderdag 28 februari 2013 17:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Geen idee wat je wilde posten, maar ik moet een microsoft account aanmaken en inloggen om erbij te mogen
Ah, vogelbekdier ... Dat kan nooit een mooie foto zijn, laat maar zittenquote:Op donderdag 28 februari 2013 17:32 schreef Tellorian het volgende:
Ja, met mijn telefoon kan ik het ff niet anders doen. Bij thuiskomst zal ik het even fatsoenlijk hosten. Maar idd de V250 mocht even bij daglicht op het station komen. Werd daarna gauw weer afgerangeerd.
Die intercity stopt helemaal niet tussen Arnhem en Nijmegenquote:Op donderdag 28 februari 2013 16:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Lang niet de enige hoor.
Intercity Nijmegen - Nijmegen Lent - Elst - Arnhem Zuid - Arnhem![]()
Intercity Dordrecht - Rotterdam Blaak - Schiedam Centrum - Den Haag HS
Ongetwijfeld met humoristisch bedoelde ondertoonquote:Op donderdag 28 februari 2013 18:06 schreef zoem het volgende:
"Wegens de fantastische inzet van het treinpersoneel komen wij op tijd aan op station leiden", aldus de HC
Dusss..![]()
Ja, uiteraardquote:Op donderdag 28 februari 2013 18:40 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ongetwijfeld met humoristisch bedoelde ondertoon
Waar denk je dat IC in IC naar Roosendaal voor staatquote:Op donderdag 28 februari 2013 18:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die intercity stopt helemaal niet tussen Arnhem en Nijmegendat doen de sprinters en de IC naar Roosendaal.
Ik heb één keer inde Pimpel (Berlijn - Amsterdam) gezeten, volgende stop Amersfoort, maar conducteur begon naar mijn idee extreeeeeem vroeg met omroepen, nog voor Barneveld al. Die tijd had die inderdaad nodig, want naast het standaard verhaaltje incl. overstapmogelijkheden in Nederlands, Engels en Duits moest er nog een uitleg bij dat Amersfoort eindbestemming was wegens de te hoge vertraging en hoe men verder kon richting Amsterdam etc. Ow, en naast de drie al genoemde talen deed die het vervolgens ook nog eventjes in het Frans en Spaans!quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:35 schreef arkkey het volgende:
...
Ik zou het eens moeten timen, maar zo af en toe haalt ie de 3 minuten ook nog wel, iig voor mijn gevoel wel makkelijk.
Die kerel zit er wel vaker op ja. Die doet het in heel veel talen jaquote:Op donderdag 28 februari 2013 19:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik heb één keer inde Pimpel (Berlijn - Amsterdam) gezeten, volgende stop Amersfoort, maar conducteur begon naar mijn idee extreeeeeem vroeg met omroepen, nog voor Barneveld al. Die tijd had die inderdaad nodig, want naast het standaard verhaaltje incl. overstapmogelijkheden in Nederlands, Engels en Duits moest er nog een uitleg bij dat Amersfoort eindbestemming was wegens de te hoge vertraging en hoe men verder kon richting Amsterdam etc. Ow, en naast de drie al genoemde talen deed die het vervolgens ook nog eventjes in het Frans en Spaans!![]()
Baas![]()
Inderdaad zeg, vooral in Plan V staat die blikkerige en zeer schelle omroep soms echt enorm hard.quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:58 schreef Panthera. het volgende:
Maar ze doen het daar wel op een prettig volume en stemniveau, niet dat geschreeuw wat je soms bij de NS hebt.
lekker echoënquote:Op donderdag 28 februari 2013 20:08 schreef Panthera. het volgende:
Ja dat snap ik ook niet, soms wordt er dubbel omgeroepen. Horen ze zelf de omroepen niet?
Dat heb ik ook al eens gehoord! Voor MSTS hebben een paar hobbyisten eens een programmaatje in elkaar gezet met alle omroepen die in de SGMm/SLT zijn geprogrameerd. Ik kon het niet laten zelf ook even m'n fantasie de vrije loop te laten gaan.quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:46 schreef WhiteJoker het volgende:
Volgens mij heeft OBIS ook een automatisch omroep functie, maar is die nog niet aangezet. Bovendien wil mijn moeder ook graag weten waar de trein op dat moment stopt. Ik zou het dus niet als overbodig willen afdoen.
Ha geweldig! Hoe kom je bij dat programmatje ?quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:20 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Dat heb ik ook al eens gehoord! Voor MSTS hebben een paar hobbyisten eens een programmaatje in elkaar gezet met alle omroepen die in de SGMm/SLT zijn geprogrameerd. Ik kon het niet laten zelf ook even m'n fantasie de vrije loop te laten gaan.
Resultaat: http://www.upl.co/uploads/NS-Sprinter-geflipt-99.mp3
Verrek!quote:Op donderdag 28 februari 2013 17:17 schreef Tellorian het volgende:
Zojuist op Amsterdam Centraal gespot!
https://skydrive.live.com(...)key=!AKge-PCI6fHYEwY
https://skydrive.live.com(...)key=!AP3PwM9uDSUvEk4
quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:20 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Resultaat: http://www.upl.co/uploads/NS-Sprinter-geflipt-99.mp3
Je bent niet bekend met het feit dat er ook gewoon een rechtstreekse IC vanaf Arnhem vertrekt? Die stopt slechts in Nijmegen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 18:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Waar denk je dat IC in IC naar Roosendaal voor staat
Tuurlijk weet ie dat wel. Jij zit ernaastquote:Op donderdag 28 februari 2013 21:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je bent niet bekend met het feit dat er ook gewoon een rechtstreekse IC vanaf Arnhem vertrekt? Die stopt slechts in Nijmegen.
Mijn IC naar Enschede is ingekort TOT Deventer. Nèt genoeg. In Apeldoorn is iedereen die verder wil, eruit getrapt voor het boemel ritje Zutphen Hengeloquote:Op donderdag 28 februari 2013 22:05 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Stroomstoring in Wierden...
De berlijn trein staat al een paar uur hier bij t station in hengelo.
Mogen dan mensen zomaar met de trein van Arriva met een kaartje van de NS?quote:Op donderdag 28 februari 2013 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mijn IC naar Enschede is ingekort TOT Deventer. Nèt genoeg. In Apeldoorn is iedereen die verder wil, eruit getrapt voor het boemel ritje Zutphen Hengelo
Ik had in dat geval geen id kaart gegeven. Ik zou dan wel een beetje tegen stribbelen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 22:36 schreef dennistd het volgende:
Nouja, ik kan me een geval van Veolia herinneren die mensen een boete gaven omdat ze Eindhoven-Venlo-Roermond reisden bij een stremming Eindhoven-Roermond...
quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:01 schreef greavy het volgende:
Één van de oorzaken van de schipholtunnel-"branden" in Januari was de anti-icing installatie op Hoofddorp Opstel. Doordat het materieel er "warm" wordt geplaatst, en in de keertijd de anti-icinginstallatie werd gebruikt, kwam er veel damp van oa de rijweerstanden. Die damp kwam zelfs nog voor in de Schipholtunnel waardoor een aantal keer loos alarm werd geslagen voor brand ...
We hebben in Nederland een trein die 31 stations aandoet, dus als je die om moet roepen dan ben je nog wel even bezig en dan hebben we het nog niet eens over andere talenquote:Op donderdag 28 februari 2013 19:35 schreef arkkey het volgende:
Haha nou ik maak het hier ook regelmatig mee hoorDames en heren, over enkele minuten bereiken wij Deventer. Te Deventer kunt u overstappen in de richting van Olst, Wijhe en Zwolle alsmede de intercity in de richting van Zutphen, Arnhem. Nijmegen met als eindbestemming Roosendaal. Tevens kunt u hier overstappen op de sprinter in de richting van Apeldoorn. Deze trein zal verdergaan als intercity in de richting van Utrecht Centraal en Den Haag Centraal. Te Deventer zal deze trein gecombineerd worden met een treinstel voor de richting van Gouda, Rotterdam Alexander en Rotterdam Centraal. Hierdoor kunnen de deuren iets langer gesloten blijven dan u van ons gewend bent.
Combineer dit verhaal met een korte samenvatting in het duits en engels (sporadisch) en iemand die na de combineren-mededeling de overstappen nogmaals opdreunt en je komt al snel aan de 3 minuten. Optionele toevoeging: Reist u met de ov-chipkaart en is Deventer uw eindbestemming vergeet dan niet uit te checken en vergeet u uw bagage niet mee te nemen.
Ik zou het eens moeten timen, maar zo af en toe haalt ie de 3 minuten ook nog wel, iig voor mijn gevoel wel makkelijk.
wehehehequote:Op donderdag 28 februari 2013 20:12 schreef KnightSolaire het volgende:
Van het NS-facebookaccount:
[ afbeelding ]
![]()
toegegeven, soms zijn ze best origineelquote:
Haquote:Op donderdag 28 februari 2013 20:12 schreef KnightSolaire het volgende:
Van het NS-facebookaccount:
[ afbeelding ]
![]()
GA GODVERDOMME GEWOON RIJDEN MET DIE HOERETREINquote:Op donderdag 28 februari 2013 23:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
toegegeven, soms zijn ze best origineel
Hoeveel stops had dat ene ding Utrecht - Hilversum - Dordrecht ook weer?quote:Op donderdag 28 februari 2013 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
We hebben in Nederland een trein die 31 stations aandoet, dus als je die om moet roepen dan ben je nog wel even bezig en dan hebben we het nog niet eens over andere talen
U wilt van Amsterdam Prinsengracht naar Station Deventer? Nee dat kan niet hoor dan gaat onze SurVurt op zijn kop staan. U kunt de schadeclaim binnenkort per post verwachtenquote:
Ik probeerde te kijken voor die stopper waar je het over had. Maar lastig te vinden. Hij geeft telkens een of meerdere overstappen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
U wilt van Amsterdam Prinsengracht naar Station Deventer? Nee dat kan niet hoor dan gaat onze SurVurt op zijn kop staan. U kunt de schadeclaim binnenkort per post verwachten
de klootzak wisselt onderweg ook een keer van treinnummer geloof ik.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:15 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik probeerde te kijken voor die stopper waar je het over had. Maar lastig te vinden. Hij geeft telkens een of meerdere overstappen.
Zwolle Roosendaal, dat zijn er 16. Ik dacht dat dat er wel meer zouden zijn.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
de klootzak wisselt onderweg ook een keer van treinnummer geloof ik.
quote:20:19 Station Zwolle
Tussenstop: 20:28 Station Wijhe
Tussenstop: 20:34 Station Olst
Tussenstop: 20:45 Station Deventer
Tussenstop: 20:58 Station Zutphen
Tussenstop: 21:07 Station Dieren
Tussenstop: 21:24 Station Arnhem
Tussenstop: 21:30 Station Arnhem Zuid
Tussenstop: 21:34 Station Elst
Tussenstop: 21:39 Station Nijmegen Lent
Tussenstop: 21:48 Station Nijmegen
Tussenstop: 22:06 Station Oss
Tussenstop: 22:20 Station s-Hertogenbosch
Tussenstop: 22:37 Station Tilburg
Tussenstop: 22:52 Station Breda
Tussenstop: 22:59 Station Etten-Leur
Aankomst: 23:11 Station Roosendaal
Rittijd 2:57, materieel: SLT.quote:Utrecht Centraal
Utrecht Overvecht
Hollandsche Rading
Hilversum Sportpark
Hilversum
Hilversum Noord
Bussum Zuid
Naarden-Bussum
Weesp
Diemen Zuid
Duivendrecht
Amsterdam RAI
Amsterdam Zuid
Schiphol (Airport)
Hoofddorp
Nieuw Vennep
Sassenheim
Leiden Centraal
De Vink
Voorschoten
Den Haag Mariahoeve
Den Haag Laan van Nieuw Oost Indie
Den Haag Centraal
De mensen op de afdeling communicatie hebben daar weinig mee te maken, gun ze ook hun lolletje, de klanten waarderen datquote:Op donderdag 28 februari 2013 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
GA GODVERDOMME GEWOON RIJDEN MET DIE HOERETREINWAAR JE VOOR BETAALD WORDT
![]()
in plaats van een beetje leuk te lopen doen.
Gelukkig zal de gemiddelde reiziger er niet zo lang in zittenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:28 schreef James1988 het volgende:
Utrecht Centraal - Den Haag Centraal via Hilversum maakt 21 tussenstops:
[..]
Rittijd 2:57, materieel: SLT.
Dan doe ik het wel uit mijn hoofd.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:25 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zwolle Roosendaal, dat zijn er 16. Ik dacht dat dat er wel meer zouden zijn.
[..]
quote:Op donderdag 28 februari 2013 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
GA GODVERDOMME GEWOON RIJDEN MET DIE HOERETREINWAAR JE VOOR BETAALD WORDT
![]()
in plaats van een beetje leuk te lopen doen.
Die rijdt toch al niet meer? De enige sprinters op Den Haag Moerwijk gaan naar Den Haag Centraal en naar Breda/Roosendaal.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan doe ik het wel uit mijn hoofd.
Utrecht Centraal
Utrecht Overvecht
Hollandse Rading
Hilversum Sportpark
Hilversum (5)
Hilversum Noord
Bussum Zuid
Naarden-Bussum
Weesp
Diemen Zuid (10)
Duivendrecht
Amsterdam RAI
Amsterdam Zuid
Schiphol
Hoofddorp (15)
Nieuw Vennep
Sassenheim
Leiden Centraal
De Vink
Voorschoten (20)
Den Haag Mariahoeve
Den Haag Laan van NOI
Den Haag HS
Den Haag Moerwijk
Rijswijk (25)
Delft
Delft Zuid
Schiedam Centrum
Rotterdam Centraal
Rotterdam Blaak (30)
Rotterdam Zuid
STOPT NIET IN ROTTERDAM STADION MENSEN![]()
Rotterdam Lombardijen
Barendrecht
Zwijndrecht
Dordrecht (35)
35 dus![]()
Naa
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:32 schreef eti het volgende:
11:25 + Utrecht Centraal
11:30 + Utrecht Overvecht
11:37 + Hollandsche Rading
11:41 + Hilversum Sportpark
11:45 + Hilversum
11:47 + Hilversum Noord
11:50 + Bussum Zuid
11:53 + Naarden-Bussum
12:09 + Weesp
12:16 + Diemen Zuid
12:20 + Duivendrecht
12:23 + Amsterdam RAI
12:26 + Amsterdam Zuid
12:33 + Schiphol
12:37 + Hoofddorp
12:42 + Nieuw Vennep
12:48 + Sassenheim
12:54 + Leiden Centraal
12:58 + De Vink
13:01 + Voorschoten
13:06 + Den Haag Mariahoeve
13:09 + Den Haag Laan v NOI
13:12 + Den Haag Centraal
Volgens mij rijdt ie niet meer verder naar Dordrecht. Althans, alle treinen van Den Haag naar Dordrecht vertrekken van andere sporen dan waar deze aankomt. Het zijn dus maar 23 stations.
Vroegah nog welquote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:34 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Die rijdt toch al niet meer? De enige sprinters op Den Haag Moerwijk gaan naar Den Haag Centraal en naar Breda/Roosendaal.
Ja het was ook altijd zo dat deeltrajecten met een andere trein sneller waren. Utrecht - Schiphol, Utrecht - Leiden, Utrecht - Den Haag, utrecht - Rotterdam en ook Schiphol - Dordrecht en nog wel meer. Maar het MOCHT, want geen overstappen. Ik heb weleens Utrecht Centraal - Delft Zuid met die trein geredenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:39 schreef eti het volgende:
Hij reed ook altijd een beetje stiekem door naar Dordrecht. De trein werd in Utrecht aangekondigd als de trein naar Weesp, dit om mensen die verder te willen te ontmoedigen deze omweg te nemen. Op de trein zelf stond dan altijd Leiden, en in het echt ging hij dan ook nog door naar Dordrecht.
Nu staat er in Utrecht 'Weesp' op de borden maar de trein zelf geeft 'Den Haag' aan.
Nee, gewoon 1.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:50 schreef James1988 het volgende:
Rotterdam Alexander - Breda mag je ook via Deventer doen, want dat zijn minder overstappen. Toch?
Ja tuurlijk manquote:Op vrijdag 1 maart 2013 01:01 schreef James1988 het volgende:
De route via Düsseldorf vind ik nog het leukste eigenlijk
Die deed 3 treinseries, Dordrecht-Leiden(17 stops), Leiden-Utrecht(17 stops) bovenlangs via Weesp, Utrecht-Almere Centrum(7 stops).quote:Op donderdag 28 februari 2013 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoeveel stops had dat ene ding Utrecht - Hilversum - Dordrecht ook weer?
Rotterdam Alexander-Etten=Leur mag wel via Deventer, maar alleen in het weekend (dan zit de IC uit Rotterdam ook aan de IC naar Deventer vast, doordeweeks moet je een extra overstap maken en dan zijn het twee overstappen, en dat is het ook via Rotterdam-Breda/Roosendaal)quote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:50 schreef James1988 het volgende:
Rotterdam Alexander - Breda mag je ook via Deventer doen, want dat zijn minder overstappen. Toch?
Dit soort meuk kan je heel eenvoudig uit hafas trekken ben ik achter gekomen...quote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan doe ik het wel uit mijn hoofd.
Utrecht Centraal
Utrecht Overvecht
Hollandse Rading
Hilversum Sportpark
Hilversum (5)
Hilversum Noord
Bussum Zuid
Naarden-Bussum
Weesp
Diemen Zuid (10)
Duivendrecht
Amsterdam RAI
Amsterdam Zuid
Schiphol
Hoofddorp (15)
Nieuw Vennep
Sassenheim
Leiden Centraal
De Vink
Voorschoten (20)
Den Haag Mariahoeve
Den Haag Laan van NOI
Den Haag HS
Den Haag Moerwijk
Rijswijk (25)
Delft
Delft Zuid
Schiedam Centrum
Rotterdam Centraal
Rotterdam Blaak (30)
Rotterdam Zuid
STOPT NIET IN ROTTERDAM STADION MENSEN![]()
Rotterdam Lombardijen
Barendrecht
Zwijndrecht
Dordrecht (35)
35 dus![]()
Naa
dat waren twee aan elkaar geknoopte treinen met bijbehorende nummerverandering onderweg, dus telt niet hequote:Op donderdag 28 februari 2013 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoeveel stops had dat ene ding Utrecht - Hilversum - Dordrecht ook weer?
Als ze langer dan een week stil staan roesten de wielen vast.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 11:21 schreef James1988 het volgende:
Ja, testritten gaan door. Ik weet niet waarvoor, maar het zal vast wel z'n nut hebben.
En als ze langer dan een week bewegen pleuren ze uit elkaar?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 11:24 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Als ze langer dan een week stil staan roesten de wielen vast.
ik mag hopen van niet, maar door de softwarefouten die erin zitten zal het nog wel even duren voordat de stellen weer in reizigersdienst toegelaten zullen kunnen worden, als dat al gebeurt.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:10 schreef arkkey het volgende:
[..]
En als ze langer dan een week bewegen pleuren ze uit elkaar?
degene die ik zag ook! Ze hebben er eentje losgelaten.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 11:18 schreef MTL het volgende:
Hé, die Fyra (of een zusje er van) kwam ik gisteren ook tegen op zowel Nijmegen als Roosendaal (reed vanaf Nijmegen voor ons uit):
[ afbeelding ]
De andere kant van het ding zat onder de graffiti, toch weer een beetje jammer (even het design van die trein buiten beschouwing gelaten)
Het is een beetje raar. Vanaf september tot aan januari was het echt minimaal. Maar recent is het schering en inslag met aanrijdingen en defecte bruggen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:02 schreef Monopoly het volgende:
Op de Zaanlijn is het wel vaker raak zeg. Zit daar een inrichting/gesticht ofzo ?
Hmm, al die aanrijdingen zijn behalve voor de reizigers ook nog eens enorm belastend voor de machinist. Niemand wint.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is een beetje raar. Vanaf september tot aan januari was het echt minimaal. Maar recent is het schering en inslag met aanrijdingen en defecte bruggen.
En de inrichting zit verderop, die zit bij Heiloo.
Ja, de Zaanstreek is één groot gesticht.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:02 schreef Monopoly het volgende:
Op de Zaanlijn is het wel vaker raak zeg. Zit daar een inrichting/gesticht ofzo ?
Niet geheel onlogisch als je vlakbij die verschrikkelijke stad moet wonen die onze hoofdstad isquote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, de Zaanstreek is één groot gesticht.
Ik vraag me af heh. Stel je staat op schiphol en je bent er zojuist door het vertrektijdenbord van verzekerd dat voor de Fyra naar Amsterdam toch echt toeslag verplicht is. Dus je denkt: "ik ga voor de zekerheid wel even langs die paal". En een half uur later check je uit in Amsterdam. Wordt er dan toeslag afgeschreven of niet?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:06 schreef Bitlord het volgende:
Een Fyra-toeslagpaal. Eindelijk eens een goed idee.
[ afbeelding ]
Je hoeft niet uit te checken, ergens terug had ik het principe en paal al geplaatst.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:10 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik vraag me af heh. Stel je staat op schiphol en je bent er zojuist door het vertrektijdenbord van verzekerd dat voor de Fyra naar Amsterdam toch echt toeslag verplicht is. Dus je denkt: "ik ga voor de zekerheid wel even langs die paal". En een half uur later check je uit in Amsterdam. Wordt er dan toeslag afgeschreven of niet?
Voor de normale reis moet je wel in en uitcheckenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Je hoeft niet uit te checken, ergens terug had ik het principe en paal al geplaatst.
Wat je een goed idee noemt.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:06 schreef Bitlord het volgende:
Een Fyra-toeslagpaal. Eindelijk eens een goed idee.
[ afbeelding ]
Geweldig plan idd, laten we overal een aparte paal voor plaatsen want een paal per vervoerder hebben we nog niet genoeg aanquote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:06 schreef Bitlord het volgende:
Een Fyra-toeslagpaal. Eindelijk eens een goed idee.
Leuk paintklusje voor zondagmiddagquote:Op vrijdag 1 maart 2013 16:33 schreef V2 het volgende:
Een meereispaal, een weekendretourpaal, een fietsenpaal ... legio mogelijkheden voor het creeren van een mooi palenwoud!
Dieseltractie bij ACTSquote:Op vrijdag 1 maart 2013 16:36 schreef bork het volgende:
Als je op Palenwoud zoekt via google
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ook wel een leuk woord voor het treingerelateerde woordenboekje
Er zijn mensen die daar serieus voorstander van zijn.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 16:33 schreef V2 het volgende:
Een meereispaal, een weekendretourpaal, een fietsenpaal ... legio mogelijkheden voor het creeren van een mooi palenwoud!
Uiteindelijk was het ACTS element eerder ter ziele dan de dieseltractiequote:
Wordt net als het 112 verkeer geherrouteerd, is redundant uitgevoerdquote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:40 schreef Monopoly het volgende:
Het GSM-r netwerk gaat toch via KPN meen ik?
Nu met die storing van KPN rond Amsterdam, vraag ik me af of het treinverkeer hier ook last van ondervind!
Ik heb geleerd dat wanneer het GSM-r netwerk weg valt en een "vervanging" wordt toegepast dat men als machinist rekening moet houden met:quote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Wordt net als het 112 verkeer geherrouteerd, is redundant uitgevoerd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Dit is vooral hinderlijk als je vlakbij de deur zit op een druk moment van de dag. Open... en dicht en dan zie je alweer volk aan komen lopen en dan zitten ze weer met hun tengeltjes aan die knop precies bij de deur waar jij zit. Gaat ie weer open... en dichtquote:Op vrijdag 1 maart 2013 18:45 schreef arkkey het volgende:
Ik neem aan dat dit wel bekend is, maar zoniet: dit is het geweldige geluid dat die Arriva Spurt dingetjes maken. Tis in het echt erger dan hoe het op video overkomt moet ik zeggen. Maar probeer je maar eens in te denken dat je daar 5 a 10 minuten op vertrek in zit te wachten met mensen die continue aankomen lopen...
Staat niet in Goes. Er staan er 3 in Amersfoort (zijn van LOCON) maar niet rijvaardig en er is er 1 van LOCON diep in Duitsland verstopt voor motorrevisie en inbouw radiografische besturing. Er schijnen alleen wat problemen met de loc te zijn en dus nog niet retour komen ....quote:Op vrijdag 1 maart 2013 18:04 schreef b2py het volgende:
Ik zag die dieselloc laatst staan, volgens mij in Goes.
Is dat die rangeerloc die bij Apeldoorn toen een Mercedes heeft geraakt?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:09 schreef greavy het volgende:
Oh, nog meer nieuws: Op het Badslipperexpres-forum wordt gemeld dat de RRF5 in huur bij LOCON in LOCON-kleurstelling wordt gebracht. Het lijkt erop dat LOCON die loc heeft gekocht.
mooi he? Wen er maar aan, want het schijnen de nieuwe regels te zijn ...quote:Op vrijdag 1 maart 2013 18:45 schreef arkkey het volgende:
Ik neem aan dat dit wel bekend is, maar zoniet: dit is het geweldige geluid dat die Arriva Spurt dingetjes maken. Tis in het echt erger dan hoe het op video overkomt moet ik zeggen. Maar probeer je maar eens in te denken dat je daar 5 a 10 minuten op vertrek in zit te wachten met mensen die continue aankomen lopen...
Hebben hem inderdaad nooit meer gezien hier.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Hebben we trouwens ooit nog iets van RubenK vernomen? Had zich aangemeld voor het nieuwjaarsrondje, kwam niet opdagen, nooit meer gezien
Was die niet redelijk recentelijk onder handen genomen al?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:42 schreef Peterselieman het volgende:
volgende stationsproject: Assen
http://blog.prorail.nl/ve(...)-nieuw-station-assen
neen. Er zijn wel plannen van de gemeente Assen om ook het gebied rond het station een forse opknapbeurt te gevenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:11 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Was die niet redelijk recentelijk onder handen genomen al?
Dan zou ik die regels wel eens willen lezen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mooi he? Wen er maar aan, want het schijnen de nieuwe regels te zijn ...
Stel je voor dat er minder mensen zelfmoord plegen, minder mensen een geliefde verliezen en dat het treinverkeer niet stilgelegd hoeft te worden.. Dat zou wel slecht zijn want dan kunnen we minder goede foto's maken.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:06 schreef greavy het volgende:
Arcadis is momenteel bezig met een rapportage te maken over de situatie rond overwegen(Landelijk!) waar al meerdere zelfdodingen geweest zijn. Bij elke overweg met deze status wordt er door Arcadis foto's en/of tekeningen gemaakt, de situatie van geplaatste hekken bekeken en daarop worden uiteindelijk adviezen aan ProRail gegeven om de veiligheid te verbeteren en zelfdodingen op het spoor in te perken.
Ja, dit kan als gevolg hebben dat de status "HekkenGekken" nog meer groeit bij ProRail ....
Uit onderzoek blijkt dat een groot gedeelte van de zelfdodingen in een impulsieve bui gebeurt. Als je het die mensen moeilijk maakt dan kan dat die bui breken.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik denk ook niet dat het plaatsen van hekken het aantal zelfdodingen zal doen afnemen. Maar een onderzoek kan geen kwaad.
Als een mens toch wel een eind wilt maken, zijn die hekken imo te laag om zo iemand tegen te houden. Je klimt zo over die dingen heen joh.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Uit onderzoek blijkt dat een groot gedeelte van de zelfdodingen in een impulsieve bui gebeurt. Als je het die mensen moeilijk maakt dan kan dat die bui breken.
Bij een flink gedeelte van de potentiële "kandidaten" kan een hek voldoende zijn om de trance te doorbreken blijkt uit divers onderzoek. Het dient dus zeker een doel.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Als een mens toch wel een eind wilt maken, zijn die hekken imo te laag om zo iemand tegen te houden. Je klimt zo over die dingen heen joh.
Denk je nou echt dat GSM-R netwerk van KPN verweven is met het "commerciële" GSM/UMTS/LTE netwerk?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:40 schreef Monopoly het volgende:
Het GSM-r netwerk gaat toch via KPN meen ik?
Nu met die storing van KPN rond Amsterdam, vraag ik me af of het treinverkeer hier ook last van ondervind!
Oh, nevermindquote:http://nos.nl/artikel/479863-kpnstoring-amsterdam-voorbij.html
Door de storing bij KPN lag ook het interne communicatienetwerk van de hulpdiensten rond Amsterdam een paar uur plat.
Ja, dat ding heeft regelmatig vertraging. De dienst op België is nog niet betrouwbaar, en er zijn maar een beperkt aantal treinstellen die naar België mogen, net zoals met Nederland. Dan wordt er ergens voor de grens gewisseld van treinstel.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:53 schreef James1988 het volgende:
En daarnaast, die ProRail-hekken vallen ontzettend mee vergeleken met Network Rail's hekwerk.
De ICE tussen Brussel en Keulen/Frankfurt schijnt niet heel erg betrouwbaar te zijn. Ik volg iemand op Twitter die die trein dit jaar 6x heeft genomen, en bij alle ritten een flinke vertraging heeft opgelopen door ETCS-problemen.
Hij zit nu in ICE 10 (Keulen -> Brussel) en heeft in Düren van treinstel moeten wisselen. Reizigers in de ICE 19 Brussel -> Frankfurt hebben eveneens moeten overstappen.
Er is ook structureel te weinig reserve in de ICE 3-pool geloof ik. Dat is niet echt handig als je onderhoud wilt plegen en fouten wilt opsporen en oplossen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 21:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat ding heeft regelmatig vertraging. De dienst op België is nog niet betrouwbaar, en er zijn maar een beperkt aantal treinstellen die naar België mogen, net zoals met Nederland. Dan wordt er ergens voor de grens gewisseld van treinstel.
Dat gaat je nog tegenvallen. Ik moest laatst tussen Zevenaar en Didam bij een relaiskast zijn, maar trof zo'n hek onderweg. Ik kon mooi een paar honderd meter omlopen...quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Als een mens toch wel een eind wilt maken, zijn die hekken imo te laag om zo iemand tegen te houden. Je klimt zo over die dingen heen joh.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:42 schreef Peterselieman het volgende:
volgende stationsproject: Assen
http://blog.prorail.nl/ve(...)-nieuw-station-assen
Doen ze vrij rap dan, ding is in 1 maand voorzien van ETCS en getest.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 23:09 schreef James1988 het volgende:
De eerste SLT met ETCS is vandaag gepresenteerd, voor de spotters: het is de 2611.
denk je dat het echt iemand zal tegenhouden?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Stel je voor dat er minder mensen zelfmoord plegen, minder mensen een geliefde verliezen en dat het treinverkeer niet stilgelegd hoeft te worden.. Dat zou wel slecht zijn want dan kunnen we minder goede foto's maken.
Doe ff normaal man!
Als die piep echt in al het materieel verplicht wordt, moeten we tijdig actie ondernemen om dat te voorkomen. Echt een ramp. Als er zo nodig geluid moet worden gemaakt bij het openen/sluiten van de deuren, doe dan tenminste niet zo'n oorverdovende pieptoon. Wat dat betreft heeft SGMm nog mijn voorkeur, en dat van SLT kan ook nog wel door de beugel, maar da's wel de grens als je het mij vraagt...quote:Op vrijdag 1 maart 2013 23:09 schreef James1988 het volgende:
Ah, de irritante klotepiep zit ook in buitenlands materieel:
Ik vind het ook zwaar overdreven. Dit dient geen enkel doel. En als de aanbestedende overheden blijkbaar een piepje extra belangrijker vinden dan een toilet, dan moeten we de aanbestedende overheden ook als incapabel beschouwen en als belastingbetalers ZELF het heft in handen nemen.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 00:05 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Als die piep echt in al het materieel verplicht wordt, moeten we tijdig actie ondernemen om dat te voorkomen. Echt een ramp. Als er zo nodig geluid moet worden gemaakt bij het openen/sluiten van de deuren, doe dan tenminste niet zo'n oorverdovende pieptoon. Wat dat betreft heeft SGMm nog mijn voorkeur, en dat van SLT kan ook nog wel door de beugel, maar da's wel de grens als je het mij vraagt...
Is dat hekken gezeik nu klaar of moet ik me er ook nog even tegenaan komen bemoeien?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 23:17 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
denk je dat het echt iemand zal tegenhouden?
Maar wordt het nu echt een verplichting in al het nieuwe materieel of is dit vooralsnog een uitzondering? En zo ja, is het dan ook echt zo'n irritant piepgeluid of mag het ook een wat vriendelijker geluid zijn (zoals SGMm/SLT)? Ik weet dat niet precies namelijk. Ik hoop het laatste.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 00:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind het ook zwaar overdreven. Dit dient geen enkel doel. En als de aanbestedende overheden blijkbaar een piepje extra belangrijker vinden dan een toilet, dan moeten we de aanbestedende overheden ook als incapabel beschouwen en als belastingbetalers ZELF het heft in handen nemen.
Zelfs al zou dat zo zijn.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 00:32 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Maar wordt het nu echt een verplichting in al het nieuwe materieel of is dit vooralsnog een uitzondering? En zo ja, is het dan ook echt zo'n irritant piepgeluid of mag het ook een wat vriendelijker geluid zijn (zoals SGMm/SLT)? Ik weet dat niet precies namelijk. Ik hoop het laatste.
Dat is vast hier ergens terug te vinden.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 00:32 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Maar wordt het nu echt een verplichting in al het nieuwe materieel of is dit vooralsnog een uitzondering? En zo ja, is het dan ook echt zo'n irritant piepgeluid of mag het ook een wat vriendelijker geluid zijn (zoals SGMm/SLT)? Ik weet dat niet precies namelijk. Ik hoop het laatste.
Bij de Post T Simulatie Hengelo zit een pdf met daarop alle bovenleidings-secties ingetekend op het sporenplan: http://www.spoornieuws.nl/temp/secties_bovenleiding.pdfquote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:11 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik zat trouwens te zoeken hoe groot de stukken bovenleiding zijn waar ze de spanning van kunnen regelen. Soms moet er een stuk bovenleiding spanningsloos worden gemaakt wegens ontsporing, of andere problemen...Stel dat er bij Gouda een probleem is, met dan van het hele deel Utrecht - Den Haag de spanning eraf? En is dat aan beide rijkanten of kunnen ze het ook nog per kant regelen?
Tussen Utrecht en Den Haag zitten natuurlijk meerdere onderstations, je kunt altijd van onderstation naar onderstation (of schakelstation) per spoor afschakelen. Soms zitten er nog scheidingen tussendoor in verband met wissels. Met het huidige net zou je kunnen zeggen dat je minstens elke 5 à 6 km een scheiding hebt. Op emplacementen kun je vaak nog per spoor of sporenbundel de boel spanningsloos schakelen.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:11 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik zat trouwens te zoeken hoe groot de stukken bovenleiding zijn waar ze de spanning van kunnen regelen. Soms moet er een stuk bovenleiding spanningsloos worden gemaakt wegens ontsporing, of andere problemen...Stel dat er bij Gouda een probleem is, met dan van het hele deel Utrecht - Den Haag de spanning eraf? En is dat aan beide rijkanten of kunnen ze het ook nog per kant regelen?
Dat is echt al minstens tien jaar de norm en er wordt niet erg veel over gepiept. Dus of hij is in de praktijk flexibeler, of iedereen weet dat die termijn zinnig is.quote:Wat schetst mijn verbazing: "Afhankelijk van het baanvak, spoor of emplacement waar de werkzaamheden uitgevoerd gaan worden moet men 13 tot 26 weken vooraf, een verzoek indienen bij Prorail voor een buitendienst en spanningsloosstelling." [site]
Pardon? 3 tot 6 maanden vantevoren aanvragen? Wat voor bureaucratie is dit?
Ja makkelijk lullen he als je er niks vanaf weet?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:11 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat schetst mijn verbazing: "Afhankelijk van het baanvak, spoor of emplacement waar de werkzaamheden uitgevoerd gaan worden moet men 13 tot 26 weken vooraf, een verzoek indienen bij Prorail voor een buitendienst en spanningsloosstelling." [site]
Pardon? 3 tot 6 maanden vantevoren aanvragen? Wat voor bureaucratie is dit?
Voor mensen die onbekend zijn met de materie komt het toch ook over als een achterlijke termijn? Ik bedoel: toen laatst die spoorstaaf bij Rotterdam versleten was, kon het wel stante pede buiten dienst.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:23 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ja makkelijk lullen he als je er niks vanaf weet?
Klopt ben ik met je eens. Maar dat moest blijkbaar met spoed gerepareerd worden. Dan wegen de baten hoger dan de kosten.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Voor mensen die onbekend zijn met de materie komt het toch ook over als een achterlijke termijn? Ik bedoel: toen laatst die spoorstaaf bij Rotterdam versleten was, kon het wel stante pede buiten dienst.
Beetje dooddoener niet? Dan vind je er vast ook niks van als je 6 maanden op een kapvergunning moet wachten als je een boompje in je tuin om wil choppen. Duurt te lang? Makkelijk lullen als je er niks vanaf weet!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:23 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ja makkelijk lullen he als je er niks vanaf weet?
Exact. En denk ook aan Gemeenten die eventueel wegen moeten afsluiten etc.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:33 schreef Duvel het volgende:
En de veiligheid moet geregeld zijn, en eventueel alternatief vervoer voor reizigers, omleidingen voor goederentreinen, etc etc etc...
Geen idee hoe dat in elkaar steektquote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:33 schreef arkkey het volgende:
[..]
Beetje dooddoener niet? Dan vind je er vast ook niks van als je 6 maanden op een kapvergunning moet wachten als je een boompje in je tuin om wil choppen. Duurt te lang? Makkelijk lullen als je er niks vanaf weet!
gewoon een stukje vd-draad tussen de bovenleiding en .... waar maak je kortsluiting mee?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:25 schreef Duvel het volgende:
Voor een 52-urige (= lang weekend) buitendienststelling is de termijn een jaar. Dus als een groot project door een of andere reden zo'n buitendienststelling mist, hebben ze een enorm probleem.
Een VD-draad (zelfs 6mm2) ontploft als je er een kortsluiting mee maakt.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
gewoon een stukje vd-draad tussen de bovenleiding en .... waar maak je kortsluiting mee?
precies, daarom stel ik het ook voor.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een VD-draad (zelfs 6mm2) ontploft als je er een kortsluiting mee maakt.
Hier zie je wat 6 mm2 doet als je er een kortsluitstroom doorheen jaagt.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:48 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
precies, daarom stel ik het ook voor.
Dat is de kleinste zaak, personeelsplanningen van zowel aannemer, vervoerder als busmaatschappij moeten aangepast worden. Daardoor loopt het ver vooruit. Verder worden alle aanvragen beoordeelt door de vervoerder op haalbaarheid en beschikbaarheid dienstregeling voor uitvoering treintjes rijden. Het is wel leuk om keertje rond te lopen bij het ProRail Planbureau hoorquote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:33 schreef Duvel het volgende:
En de veiligheid moet geregeld zijn, en eventueel alternatief vervoer voor reizigers, omleidingen voor goederentreinen, etc etc etc...
De aannemer regelt de verkeersregelaar.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:34 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Exact. En denk ook aan Gemeenten die eventueel wegen moeten afsluiten etc.
Eh... Bedankt.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 00:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is vast hier ergens terug te vinden.
Succes
edit: in dit document kan ik in ieder geval niks vinden aan eisen over geluidssignalen bij openende en sluitende deuren, maar er zijn meer documenten.
Ja. Ik denk dat het ook wel goed zou zijn als ze eens een achter de schermen bij Prorail uitzending zouden doen, om mensen te laten zien wat voor logistieke toestand het eigenlijk is en dat het makkelijk klagen is over vertraging terwijl er op dat moment flinke uitdagingen gaande zijn.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:10 schreef b2py het volgende:
Het is wel leuk om keertje rond te lopen bij het ProRail Planbureau hoor.
Op een zijspoor: bij ons zijn wel eens wegopbrekingen geweest waarbij de ene omleidingroute je precies de richting van de andere wegopbrekingen stuurde. Gevalletje Jammer.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:22 schreef dennistd het volgende:
Maar het is wel handig dat een gemeente weet dat een overweg het hele weekend afgesloten is, zodat ze niet net zelf gaan klussen aan de weg bij de volgende overweg
Het proces is te complex om uit te leggen aan iemand zonder inhoudelijke kennis. Er zijn teveel aspecten en facetten om tot een eenduidig antwoord te komen. De verschillen tussen een spoedje, 13 wekelijkse aanvraag, 26 wekelijkse aanvraag en 40 wekelijkse aanvraag zijn zo groot dat je dit niet even kan samenvatten.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:37 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja. Ik denk dat het ook wel goed zou zijn als ze eens een achter de schermen bij Prorail uitzending zouden doen, om mensen te laten zien wat voor logistieke toestand het eigenlijk is en dat het makkelijk klagen is over vertraging terwijl er op dat moment flinke uitdagingen gaande zijn.
Bij SBS6 hebben ze een tijdje terug een 'in het spoor van' serie gehad. Staan op YouTube nog wel filmpjes van.
Kun je niet even op en neer naar Ètampes?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Groeten. Vanaf station Angerville waar ik al uren wacht op een trein. Nee geen chaos op het spoor. 5 treinen per dag + pech = Kutdag![]()
Was ik maar in etampes... Daar hebben ze nog een klein stadsbusnetwerkje. Dr gaan 3 bussen op zaterdag naar etampes vanaf hierquote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:10 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Kun je niet even op en neer naar Ètampes?
Nee. Dat zat hem in het niet eerder kunnen huren van de TRAXX locs door de NMBS.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:06 schreef gebrokenglas het volgende:
Misschien is het wel te complex. Of te complex gemaakt.
Is het ook de reden dat het zo lang duurt voor er een regulier rijdend Fyra-vervangend IC ingescheduled is? Ik dacht dat je zoiets wel in pakweg een week kon regelen, afgezien van het niet tijdig landelijk kunnen communiceren misschien....
Aha. Kijk, als Wilma dat soort zaken nu gewoon vertelt, dan snappen de mensen tenminste waarom het zolang duurt en waar ze aan toe zijn, en dat er tenminste aan gewerkt wordt.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee. Dat zat hem in het niet eerder kunnen huren van de TRAXX locs door de NMBS.
Mooi land.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maar de trein van 13.18 komt zo hopenlijk. Ze moeten nog wel het station openmaken, wanr dat gaat tussentijds dicht
Dat vergeten ze altijd te vertellen wanneer er een nieuwe HSL wordt geopendquote:
Dat heeft Wilma verteld.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:26 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Aha. Kijk, als Wilma dat soort zaken nu gewoon vertelt, dan snappen de mensen tenminste waarom het zolang duurt en waar ze aan toe zijn, en dat er tenminste aan gewerkt wordt.
Toepasselijke naam welquote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Groeten. Vanaf station Angerville waar ik al uren wacht op een trein. Nee geen chaos op het spoor. 5 treinen per dag + pech = Kutdag![]()
Oef, dan heb ik niet goed opgelet.quote:
Hoezo?quote:
Nee, helaas. Die rijden nu voor 100% op lijn H, had begrepen dat ze op lijn P begonnen zijn met de instroom.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:55 schreef James1988 het volgende:
Dan heb je als het goed is één van de nieuwe LSD-treinen? (Francilien / Spacium 3.O6)
http://www.dichtbij.nl/za(...)eest-en-zaandam.aspxquote:Message zaterdag 2 maart 2013, 14:17 :
Reason: onverwachte werkzaamheden
Tussen Uitgeest en Zaandam rijden geen treinen door onverwachte werkzaamheden.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting 03 maart rond 14:00 uur verholpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |