abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 maart 2013 @ 16:40:48 #201
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_123505808
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 16:33 schreef V2 het volgende:
Een meereispaal, een weekendretourpaal, een fietsenpaal ... legio mogelijkheden voor het creeren van een mooi palenwoud!
Er zijn mensen die daar serieus voorstander van zijn.
pi_123505833
Vergissing treindienstleider oorzaak botsing treinen Maasvlakte

Nieuwsbericht | 01-03-2013
De frontale botsing tussen twee goederentreinen van HGK en RFF op de Maasvlakte op 13 april 2012 is veroorzaakt doordat de treindienstleider per ongeluk op hetzelfde spoor twee treinen toeliet die in tegengestelde richting reden. De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) stelt dit in het rapport Botsing van twee goederentreinen op de Maasvlakte.

Deze fout kon gebeuren doordat ProRail de veiligheid van het treindienstleidingsproces in dit gebied onvoldoende had geborgd. In dit gebied werden de wissels lokaal bediend en stonden niet overal seinen. Het veiligheidszorgsysteem van ProRail schoot hierin tekort. ProRail heeft inmiddels maatregelen genomen om dergelijke incidenten te voorkomen. Het treindienstleidingsproces is verbeterd en dit jaar wordt het niet-centraal bediend gebied op de Maasvlakte opgenomen in het centrale beveiligingssysteem. Hiermee heeft de spoorbeheerder adequaat gereageerd op de geconstateerde overtreding.

Door de vergissing van de treindienstleider werd kans op een botsing aanmerkelijk groter. De gevolgen van de botsing werden groter doordat de machinist van de goederentrein van HGK (heet nu RheinCargo) , gezien de plaatselijke omstandigheden (beperkt uitzicht) met een te hoge snelheid reed waardoor de trein niet op tijd tot stilstand kon worden gebracht om een aanrijding te voorkomen. Daarmee overtrad hij de spoorwetgeving die voorschrijft dat de snelheid van een trein altijd zodanig moet zijn dat de trein binnen de afstand tot een obstakel tot stilstand kan worden gebracht. De ILT zal in 2013 bij RheinCargo een controle uitvoeren op de werking van het veiligheidszorgsysteem.

De goederentrein van RRF was onderweg van de ECT Deltaterminal naar het emplacement Maasvlakte West. De goederentrein van HGK reed de omgekeerde route. Beide machinisten kregen toestemming van de treindienstleider Maasvlakte van ProRail om hetzelfde spoor op hetzelfde moment in tegengestelde richting te berijden. De botsing deed zich voor bij het viaduct van de N15. Door dit viaduct is de zichtafstand voor de machinist op deze plek in beide richtingen zeer beperkt. Het beperkte zicht had voor machinisten aanleiding moeten zijn om met een lagere snelheid te rijden, zoals de RFF-trein deed.

De botsing veroorzaakte, mede door de hoge snelheid van de HGK-trein, veel schade aan de locomotieven, wagons, lading en spoorweginfrastructuur. Door de gevolgen van de botsing was de spooraansluiting naar de ECT Deltaterminal enkele dagen geblokkeerd.

Bron

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2013 16:41:51 ]
pi_123505895
Ik zal wel raar zijn maar ik vind die dieseltreinen best lekker ruiken. Best van al is nog de stoomtrein maar zo vaak komt die niet langs, iig niet op de tijden dat ik er ben.

Tis iig een stuk beter dan die kankerlucht die over het hele perron hangt; blijkbaar genoeg volk dat te achterlijk is om een rookpaal (hey, weer een paal! Zij het een andere soort) te herkennen.
pi_123505990
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoe lang nog ;(
Vraag het Darkwing! :D
  vrijdag 1 maart 2013 @ 17:11:40 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123506854
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 16:45 schreef b2py het volgende:

[..]

Vraag het Darkwing! :D
Uiteindelijk was het ACTS element eerder ter ziele dan de dieseltractie :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 maart 2013 @ 17:28:47 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123507411
Hebben we trouwens ooit nog iets van RubenK vernomen? Had zich aangemeld voor het nieuwjaarsrondje, kwam niet opdagen, nooit meer gezien :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123507746
Het GSM-r netwerk gaat toch via KPN meen ik?
Nu met die storing van KPN rond Amsterdam, vraag ik me af of het treinverkeer hier ook last van ondervind!
pi_123507770
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 17:40 schreef Monopoly het volgende:
Het GSM-r netwerk gaat toch via KPN meen ik?
Nu met die storing van KPN rond Amsterdam, vraag ik me af of het treinverkeer hier ook last van ondervind!
Wordt net als het 112 verkeer geherrouteerd, is redundant uitgevoerd ;)
pi_123507807
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 17:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Wordt net als het 112 verkeer geherrouteerd, is redundant uitgevoerd ;)
Ik heb geleerd dat wanneer het GSM-r netwerk weg valt en een "vervanging" wordt toegepast dat men als machinist rekening moet houden met:
– Een alarmoproep kan niet ontvangen of uitgezonden worden.
– Het indrukken van de knop [ALARM] heeft geen effect
– Een algemene oproep van de Trdl kan niet ontvangen worden
– Het indrukken van de knop [TRDL] heeft geen effect
– Een onderling verkeer oproep kan niet ontvangen worden
– Het indrukken van de knop [OV] heeft geen effect.
pi_123507929
Oh nog iets vreemds met de betrekking tot de OV kaart :')

Gisteren voor de zoveelste keer een melding: "kaart ongeldig, error 034" gehad in de tram. Ik werd er nogal moe van, want bij de NS werkte het wel afgelopen weekend.
Heb zo'n controleur aangesproken en gevraagd hoe dat nou kon. Blijkt dus dat ik ¤0,20 in de min sta op mijn kaart. Ik heb studenten Weekend-OV dus dat verklaard wel waarom die kaart in het weekend wel werkte bij de NS.

In ieder geval, vreemd dat de check-in paal in de tram niet gewoon aangeeft dat ik te laag saldo heb. Ik zat al te kijken of ik een nieuwe kaart moest aanschaffen. Vreemd.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 maart 2013 @ 17:59:55 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123508293
kan het niet laten :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123508473
Ik zag die dieselloc laatst staan, volgens mij in Goes.
pi_123508481
2 klassiekjes (één CR, één rode) gekoppeld als IC van Luik-Guillemins naar Quiévrain, ik ben blij dat ik daar niet in zit :')
pi_123509815
Ik neem aan dat dit wel bekend is, maar zoniet: dit is het geweldige geluid dat die Arriva Spurt dingetjes maken. Tis in het echt erger dan hoe het op video overkomt moet ik zeggen. Maar probeer je maar eens in te denken dat je daar 5 a 10 minuten op vertrek in zit te wachten met mensen die continue aankomen lopen...

pi_123510147
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 18:45 schreef arkkey het volgende:
Ik neem aan dat dit wel bekend is, maar zoniet: dit is het geweldige geluid dat die Arriva Spurt dingetjes maken. Tis in het echt erger dan hoe het op video overkomt moet ik zeggen. Maar probeer je maar eens in te denken dat je daar 5 a 10 minuten op vertrek in zit te wachten met mensen die continue aankomen lopen...

Dit is vooral hinderlijk als je vlakbij de deur zit op een druk moment van de dag. Open... en dicht en dan zie je alweer volk aan komen lopen en dan zitten ze weer met hun tengeltjes aan die knop precies bij de deur waar jij zit. Gaat ie weer open... en dicht :') enzovoort. Rete-irritant en ik mag het helaas dagelijks meemaken.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 18:57:24 #217
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123510185
Wat een irritante pieptoon :X
  vrijdag 1 maart 2013 @ 19:07:04 #218
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123510530
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 18:04 schreef b2py het volgende:
Ik zag die dieselloc laatst staan, volgens mij in Goes.
Staat niet in Goes. Er staan er 3 in Amersfoort (zijn van LOCON) maar niet rijvaardig en er is er 1 van LOCON diep in Duitsland verstopt voor motorrevisie en inbouw radiografische besturing. Er schijnen alleen wat problemen met de loc te zijn en dus nog niet retour komen ....
  vrijdag 1 maart 2013 @ 19:09:00 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123510616
Oh, nog meer nieuws: Op het Badslipperexpres-forum wordt gemeld dat de RRF5 in huur bij LOCON in LOCON-kleurstelling wordt gebracht. Het lijkt erop dat LOCON die loc heeft gekocht.
pi_123511028
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 19:09 schreef greavy het volgende:
Oh, nog meer nieuws: Op het Badslipperexpres-forum wordt gemeld dat de RRF5 in huur bij LOCON in LOCON-kleurstelling wordt gebracht. Het lijkt erop dat LOCON die loc heeft gekocht.
Is dat die rangeerloc die bij Apeldoorn toen een Mercedes heeft geraakt?
  vrijdag 1 maart 2013 @ 19:19:22 #221
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123511046
Jazeker
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 maart 2013 @ 19:28:53 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123511367
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 18:45 schreef arkkey het volgende:
Ik neem aan dat dit wel bekend is, maar zoniet: dit is het geweldige geluid dat die Arriva Spurt dingetjes maken. Tis in het echt erger dan hoe het op video overkomt moet ik zeggen. Maar probeer je maar eens in te denken dat je daar 5 a 10 minuten op vertrek in zit te wachten met mensen die continue aankomen lopen...

mooi he? Wen er maar aan, want het schijnen de nieuwe regels te zijn ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 maart 2013 @ 19:42:38 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123511883
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 1 maart 2013 @ 19:46:45 #224
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_123512037
Stationverbeteringen ten spijt, met zulke vroege programmering van treinspecialisten kunnen we het natuurlijk wel vergeten :o

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 1 maart 2013 @ 20:00:22 #225
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123512652
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Hebben we trouwens ooit nog iets van RubenK vernomen? Had zich aangemeld voor het nieuwjaarsrondje, kwam niet opdagen, nooit meer gezien :?
Hebben hem inderdaad nooit meer gezien hier.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 20:06:13 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123512943
Arcadis is momenteel bezig met een rapportage te maken over de situatie rond overwegen(Landelijk!) waar al meerdere zelfdodingen geweest zijn. Bij elke overweg met deze status wordt er door Arcadis foto's en/of tekeningen gemaakt, de situatie van geplaatste hekken bekeken en daarop worden uiteindelijk adviezen aan ProRail gegeven om de veiligheid te verbeteren en zelfdodingen op het spoor in te perken.

Ja, dit kan als gevolg hebben dat de status "HekkenGekken" nog meer groeit bij ProRail ....
  vrijdag 1 maart 2013 @ 20:11:12 #227
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123513165
quote:
Was die niet redelijk recentelijk onder handen genomen al?
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 maart 2013 @ 20:12:21 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123513206
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 20:11 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Was die niet redelijk recentelijk onder handen genomen al?
neen. Er zijn wel plannen van de gemeente Assen om ook het gebied rond het station een forse opknapbeurt te geven
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 1 maart 2013 @ 20:12:35 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123513218
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 19:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mooi he? Wen er maar aan, want het schijnen de nieuwe regels te zijn ...
Dan zou ik die regels wel eens willen lezen. ;)
  vrijdag 1 maart 2013 @ 20:21:16 #230
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123513563
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 20:06 schreef greavy het volgende:
Arcadis is momenteel bezig met een rapportage te maken over de situatie rond overwegen(Landelijk!) waar al meerdere zelfdodingen geweest zijn. Bij elke overweg met deze status wordt er door Arcadis foto's en/of tekeningen gemaakt, de situatie van geplaatste hekken bekeken en daarop worden uiteindelijk adviezen aan ProRail gegeven om de veiligheid te verbeteren en zelfdodingen op het spoor in te perken.

Ja, dit kan als gevolg hebben dat de status "HekkenGekken" nog meer groeit bij ProRail ....
Stel je voor dat er minder mensen zelfmoord plegen, minder mensen een geliefde verliezen en dat het treinverkeer niet stilgelegd hoeft te worden.. Dat zou wel slecht zijn want dan kunnen we minder goede foto's maken.

Doe ff normaal man! :{w
  vrijdag 1 maart 2013 @ 20:24:06 #231
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123513663
Zeg ik dat ik er tegen ben ofzo? Dat er aan gewerkt wordt is alleen maar goed. Maar er moet niet overal klakkeloos een hek gezet worden. Ligt er een 5 meter brede sloot, gaan ze nog hekken plaatsen. Enzovoorts.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 20:38:06 #232
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123514285
Ik denk ook niet dat het plaatsen van hekken het aantal zelfdodingen zal doen afnemen. Maar een onderzoek kan geen kwaad.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 20:42:36 #233
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123514517
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 20:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik denk ook niet dat het plaatsen van hekken het aantal zelfdodingen zal doen afnemen. Maar een onderzoek kan geen kwaad.
Uit onderzoek blijkt dat een groot gedeelte van de zelfdodingen in een impulsieve bui gebeurt. Als je het die mensen moeilijk maakt dan kan dat die bui breken.
pi_123514566
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 20:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Uit onderzoek blijkt dat een groot gedeelte van de zelfdodingen in een impulsieve bui gebeurt. Als je het die mensen moeilijk maakt dan kan dat die bui breken.
Als een mens toch wel een eind wilt maken, zijn die hekken imo te laag om zo iemand tegen te houden. Je klimt zo over die dingen heen joh.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 20:45:19 #235
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123514662
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 20:43 schreef b2py het volgende:

[..]

Als een mens toch wel een eind wilt maken, zijn die hekken imo te laag om zo iemand tegen te houden. Je klimt zo over die dingen heen joh.
Bij een flink gedeelte van de potentiële "kandidaten" kan een hek voldoende zijn om de trance te doorbreken blijkt uit divers onderzoek. Het dient dus zeker een doel.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 20:53:16 #236
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123515048
En daarnaast, die ProRail-hekken vallen ontzettend mee vergeleken met Network Rail's hekwerk. :')

De ICE tussen Brussel en Keulen/Frankfurt schijnt niet heel erg betrouwbaar te zijn. Ik volg iemand op Twitter die die trein dit jaar 6x heeft genomen, en bij alle ritten een flinke vertraging heeft opgelopen door ETCS-problemen. :{

Hij zit nu in ICE 10 (Keulen -> Brussel) en heeft in Düren van treinstel moeten wisselen. Reizigers in de ICE 19 Brussel -> Frankfurt hebben eveneens moeten overstappen. :')
pi_123516264
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 17:40 schreef Monopoly het volgende:
Het GSM-r netwerk gaat toch via KPN meen ik?
Nu met die storing van KPN rond Amsterdam, vraag ik me af of het treinverkeer hier ook last van ondervind!
Denk je nou echt dat GSM-R netwerk van KPN verweven is met het "commerciële" GSM/UMTS/LTE netwerk?
quote:
http://nos.nl/artikel/479863-kpnstoring-amsterdam-voorbij.html
Door de storing bij KPN lag ook het interne communicatienetwerk van de hulpdiensten rond Amsterdam een paar uur plat.
Oh, nevermind :')
  vrijdag 1 maart 2013 @ 21:27:21 #238
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123516842
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 20:53 schreef James1988 het volgende:
En daarnaast, die ProRail-hekken vallen ontzettend mee vergeleken met Network Rail's hekwerk. :')

De ICE tussen Brussel en Keulen/Frankfurt schijnt niet heel erg betrouwbaar te zijn. Ik volg iemand op Twitter die die trein dit jaar 6x heeft genomen, en bij alle ritten een flinke vertraging heeft opgelopen door ETCS-problemen. :{

Hij zit nu in ICE 10 (Keulen -> Brussel) en heeft in Düren van treinstel moeten wisselen. Reizigers in de ICE 19 Brussel -> Frankfurt hebben eveneens moeten overstappen. :')
Ja, dat ding heeft regelmatig vertraging. De dienst op België is nog niet betrouwbaar, en er zijn maar een beperkt aantal treinstellen die naar België mogen, net zoals met Nederland. Dan wordt er ergens voor de grens gewisseld van treinstel.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 21:35:55 #239
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123517285
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 21:27 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, dat ding heeft regelmatig vertraging. De dienst op België is nog niet betrouwbaar, en er zijn maar een beperkt aantal treinstellen die naar België mogen, net zoals met Nederland. Dan wordt er ergens voor de grens gewisseld van treinstel.
Er is ook structureel te weinig reserve in de ICE 3-pool geloof ik. Dat is niet echt handig als je onderhoud wilt plegen en fouten wilt opsporen en oplossen.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 21:42:09 #240
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_123517565
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 20:43 schreef b2py het volgende:

[..]

Als een mens toch wel een eind wilt maken, zijn die hekken imo te laag om zo iemand tegen te houden. Je klimt zo over die dingen heen joh.
Dat gaat je nog tegenvallen. Ik moest laatst tussen Zevenaar en Didam bij een relaiskast zijn, maar trof zo'n hek onderweg. Ik kon mooi een paar honderd meter omlopen...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 21:43:47 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123517631
De ICE-3M-pool is altijd al klein geweest terwijl de hoeveelheid diensten is uitgebreid (eerst Nederland, toen België, later Frankrijk). Door diverse aanrijdingen en ongevallen zijn er ook stellen uit de running of afgeschreven, een aantal bakken van de ICE die betrokken was bij het ongeval in Zevenaar zijn gebruikt om samen met een andere gecrashte ICE een 'nieuw' stel te bouwen.

De Velaro D zou wat meer lucht moeten bieden (voorzien inzetgebied: DE, NL, BE, FR, UK), maarja...
  vrijdag 1 maart 2013 @ 22:21:08 #242
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123519518
Maarja.... Siemens doet een Ansaldootje.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 23:07:16 #243
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_123521395
quote:
:') WTF, het huidige stationsgebouw is nog geen dertig jaar oud.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  vrijdag 1 maart 2013 @ 23:09:58 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123521525
De eerste SLT met ETCS is vandaag gepresenteerd, voor de spotters: het is de 2611.

Ah, de irritante klotepiep zit ook in buitenlands materieel:

(Vanaf 1:25)
pi_123521678
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 23:09 schreef James1988 het volgende:
De eerste SLT met ETCS is vandaag gepresenteerd, voor de spotters: het is de 2611.
Doen ze vrij rap dan, ding is in 1 maand voorzien van ETCS en getest.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 23:15:27 #246
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_123521764
Op welke lijn hebben ze 'm dan getest?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  PR/Manusje van alles vrijdag 1 maart 2013 @ 23:17:37 #247
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_123521851
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 20:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Stel je voor dat er minder mensen zelfmoord plegen, minder mensen een geliefde verliezen en dat het treinverkeer niet stilgelegd hoeft te worden.. Dat zou wel slecht zijn want dan kunnen we minder goede foto's maken.

Doe ff normaal man! :{w
denk je dat het echt iemand zal tegenhouden?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_123521854
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 23:15 schreef V2 het volgende:
Op welke lijn hebben ze 'm dan getest?
Aannemelijk Utrecht - Bijlmer Arena of Lelystad - Zwolle.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 00:05:01 #249
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_123523900
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 23:09 schreef James1988 het volgende:
Ah, de irritante klotepiep zit ook in buitenlands materieel:
Als die piep echt in al het materieel verplicht wordt, moeten we tijdig actie ondernemen om dat te voorkomen. Echt een ramp. Als er zo nodig geluid moet worden gemaakt bij het openen/sluiten van de deuren, doe dan tenminste niet zo'n oorverdovende pieptoon. Wat dat betreft heeft SGMm nog mijn voorkeur, en dat van SLT kan ook nog wel door de beugel, maar da's wel de grens als je het mij vraagt...
  zaterdag 2 maart 2013 @ 00:14:01 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123524197
quote:
13s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 00:05 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Als die piep echt in al het materieel verplicht wordt, moeten we tijdig actie ondernemen om dat te voorkomen. Echt een ramp. Als er zo nodig geluid moet worden gemaakt bij het openen/sluiten van de deuren, doe dan tenminste niet zo'n oorverdovende pieptoon. Wat dat betreft heeft SGMm nog mijn voorkeur, en dat van SLT kan ook nog wel door de beugel, maar da's wel de grens als je het mij vraagt...
Ik vind het ook zwaar overdreven. Dit dient geen enkel doel. En als de aanbestedende overheden blijkbaar een piepje extra belangrijker vinden dan een toilet, dan moeten we de aanbestedende overheden ook als incapabel beschouwen en als belastingbetalers ZELF het heft in handen nemen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')