Was die niet redelijk recentelijk onder handen genomen al?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:42 schreef Peterselieman het volgende:
volgende stationsproject: Assen
http://blog.prorail.nl/ve(...)-nieuw-station-assen
neen. Er zijn wel plannen van de gemeente Assen om ook het gebied rond het station een forse opknapbeurt te gevenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:11 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Was die niet redelijk recentelijk onder handen genomen al?
Dan zou ik die regels wel eens willen lezen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mooi he? Wen er maar aan, want het schijnen de nieuwe regels te zijn ...
Stel je voor dat er minder mensen zelfmoord plegen, minder mensen een geliefde verliezen en dat het treinverkeer niet stilgelegd hoeft te worden.. Dat zou wel slecht zijn want dan kunnen we minder goede foto's maken.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:06 schreef greavy het volgende:
Arcadis is momenteel bezig met een rapportage te maken over de situatie rond overwegen(Landelijk!) waar al meerdere zelfdodingen geweest zijn. Bij elke overweg met deze status wordt er door Arcadis foto's en/of tekeningen gemaakt, de situatie van geplaatste hekken bekeken en daarop worden uiteindelijk adviezen aan ProRail gegeven om de veiligheid te verbeteren en zelfdodingen op het spoor in te perken.
Ja, dit kan als gevolg hebben dat de status "HekkenGekken" nog meer groeit bij ProRail ....
Uit onderzoek blijkt dat een groot gedeelte van de zelfdodingen in een impulsieve bui gebeurt. Als je het die mensen moeilijk maakt dan kan dat die bui breken.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik denk ook niet dat het plaatsen van hekken het aantal zelfdodingen zal doen afnemen. Maar een onderzoek kan geen kwaad.
Als een mens toch wel een eind wilt maken, zijn die hekken imo te laag om zo iemand tegen te houden. Je klimt zo over die dingen heen joh.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Uit onderzoek blijkt dat een groot gedeelte van de zelfdodingen in een impulsieve bui gebeurt. Als je het die mensen moeilijk maakt dan kan dat die bui breken.
Bij een flink gedeelte van de potentiële "kandidaten" kan een hek voldoende zijn om de trance te doorbreken blijkt uit divers onderzoek. Het dient dus zeker een doel.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Als een mens toch wel een eind wilt maken, zijn die hekken imo te laag om zo iemand tegen te houden. Je klimt zo over die dingen heen joh.
Denk je nou echt dat GSM-R netwerk van KPN verweven is met het "commerciële" GSM/UMTS/LTE netwerk?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:40 schreef Monopoly het volgende:
Het GSM-r netwerk gaat toch via KPN meen ik?
Nu met die storing van KPN rond Amsterdam, vraag ik me af of het treinverkeer hier ook last van ondervind!
Oh, nevermindquote:http://nos.nl/artikel/479863-kpnstoring-amsterdam-voorbij.html
Door de storing bij KPN lag ook het interne communicatienetwerk van de hulpdiensten rond Amsterdam een paar uur plat.
Ja, dat ding heeft regelmatig vertraging. De dienst op België is nog niet betrouwbaar, en er zijn maar een beperkt aantal treinstellen die naar België mogen, net zoals met Nederland. Dan wordt er ergens voor de grens gewisseld van treinstel.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:53 schreef James1988 het volgende:
En daarnaast, die ProRail-hekken vallen ontzettend mee vergeleken met Network Rail's hekwerk.
De ICE tussen Brussel en Keulen/Frankfurt schijnt niet heel erg betrouwbaar te zijn. Ik volg iemand op Twitter die die trein dit jaar 6x heeft genomen, en bij alle ritten een flinke vertraging heeft opgelopen door ETCS-problemen.
Hij zit nu in ICE 10 (Keulen -> Brussel) en heeft in Düren van treinstel moeten wisselen. Reizigers in de ICE 19 Brussel -> Frankfurt hebben eveneens moeten overstappen.
Er is ook structureel te weinig reserve in de ICE 3-pool geloof ik. Dat is niet echt handig als je onderhoud wilt plegen en fouten wilt opsporen en oplossen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 21:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat ding heeft regelmatig vertraging. De dienst op België is nog niet betrouwbaar, en er zijn maar een beperkt aantal treinstellen die naar België mogen, net zoals met Nederland. Dan wordt er ergens voor de grens gewisseld van treinstel.
Dat gaat je nog tegenvallen. Ik moest laatst tussen Zevenaar en Didam bij een relaiskast zijn, maar trof zo'n hek onderweg. Ik kon mooi een paar honderd meter omlopen...quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Als een mens toch wel een eind wilt maken, zijn die hekken imo te laag om zo iemand tegen te houden. Je klimt zo over die dingen heen joh.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:42 schreef Peterselieman het volgende:
volgende stationsproject: Assen
http://blog.prorail.nl/ve(...)-nieuw-station-assen
Doen ze vrij rap dan, ding is in 1 maand voorzien van ETCS en getest.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 23:09 schreef James1988 het volgende:
De eerste SLT met ETCS is vandaag gepresenteerd, voor de spotters: het is de 2611.
denk je dat het echt iemand zal tegenhouden?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Stel je voor dat er minder mensen zelfmoord plegen, minder mensen een geliefde verliezen en dat het treinverkeer niet stilgelegd hoeft te worden.. Dat zou wel slecht zijn want dan kunnen we minder goede foto's maken.
Doe ff normaal man!
Als die piep echt in al het materieel verplicht wordt, moeten we tijdig actie ondernemen om dat te voorkomen. Echt een ramp. Als er zo nodig geluid moet worden gemaakt bij het openen/sluiten van de deuren, doe dan tenminste niet zo'n oorverdovende pieptoon. Wat dat betreft heeft SGMm nog mijn voorkeur, en dat van SLT kan ook nog wel door de beugel, maar da's wel de grens als je het mij vraagt...quote:Op vrijdag 1 maart 2013 23:09 schreef James1988 het volgende:
Ah, de irritante klotepiep zit ook in buitenlands materieel:
Ik vind het ook zwaar overdreven. Dit dient geen enkel doel. En als de aanbestedende overheden blijkbaar een piepje extra belangrijker vinden dan een toilet, dan moeten we de aanbestedende overheden ook als incapabel beschouwen en als belastingbetalers ZELF het heft in handen nemen.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 00:05 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Als die piep echt in al het materieel verplicht wordt, moeten we tijdig actie ondernemen om dat te voorkomen. Echt een ramp. Als er zo nodig geluid moet worden gemaakt bij het openen/sluiten van de deuren, doe dan tenminste niet zo'n oorverdovende pieptoon. Wat dat betreft heeft SGMm nog mijn voorkeur, en dat van SLT kan ook nog wel door de beugel, maar da's wel de grens als je het mij vraagt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |