Ik heb één keer inde Pimpel (Berlijn - Amsterdam) gezeten, volgende stop Amersfoort, maar conducteur begon naar mijn idee extreeeeeem vroeg met omroepen, nog voor Barneveld al. Die tijd had die inderdaad nodig, want naast het standaard verhaaltje incl. overstapmogelijkheden in Nederlands, Engels en Duits moest er nog een uitleg bij dat Amersfoort eindbestemming was wegens de te hoge vertraging en hoe men verder kon richting Amsterdam etc. Ow, en naast de drie al genoemde talen deed die het vervolgens ook nog eventjes in het Frans en Spaans!quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:35 schreef arkkey het volgende:
...
Ik zou het eens moeten timen, maar zo af en toe haalt ie de 3 minuten ook nog wel, iig voor mijn gevoel wel makkelijk.
Die kerel zit er wel vaker op ja. Die doet het in heel veel talen jaquote:Op donderdag 28 februari 2013 19:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik heb één keer inde Pimpel (Berlijn - Amsterdam) gezeten, volgende stop Amersfoort, maar conducteur begon naar mijn idee extreeeeeem vroeg met omroepen, nog voor Barneveld al. Die tijd had die inderdaad nodig, want naast het standaard verhaaltje incl. overstapmogelijkheden in Nederlands, Engels en Duits moest er nog een uitleg bij dat Amersfoort eindbestemming was wegens de te hoge vertraging en hoe men verder kon richting Amsterdam etc. Ow, en naast de drie al genoemde talen deed die het vervolgens ook nog eventjes in het Frans en Spaans!![]()
Baas![]()
Inderdaad zeg, vooral in Plan V staat die blikkerige en zeer schelle omroep soms echt enorm hard.quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:58 schreef Panthera. het volgende:
Maar ze doen het daar wel op een prettig volume en stemniveau, niet dat geschreeuw wat je soms bij de NS hebt.
lekker echoënquote:Op donderdag 28 februari 2013 20:08 schreef Panthera. het volgende:
Ja dat snap ik ook niet, soms wordt er dubbel omgeroepen. Horen ze zelf de omroepen niet?
Dat heb ik ook al eens gehoord! Voor MSTS hebben een paar hobbyisten eens een programmaatje in elkaar gezet met alle omroepen die in de SGMm/SLT zijn geprogrameerd. Ik kon het niet laten zelf ook even m'n fantasie de vrije loop te laten gaan.quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:46 schreef WhiteJoker het volgende:
Volgens mij heeft OBIS ook een automatisch omroep functie, maar is die nog niet aangezet. Bovendien wil mijn moeder ook graag weten waar de trein op dat moment stopt. Ik zou het dus niet als overbodig willen afdoen.
Ha geweldig! Hoe kom je bij dat programmatje ?quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:20 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Dat heb ik ook al eens gehoord! Voor MSTS hebben een paar hobbyisten eens een programmaatje in elkaar gezet met alle omroepen die in de SGMm/SLT zijn geprogrameerd. Ik kon het niet laten zelf ook even m'n fantasie de vrije loop te laten gaan.
Resultaat: http://www.upl.co/uploads/NS-Sprinter-geflipt-99.mp3
Verrek!quote:Op donderdag 28 februari 2013 17:17 schreef Tellorian het volgende:
Zojuist op Amsterdam Centraal gespot!
https://skydrive.live.com(...)key=!AKge-PCI6fHYEwY
https://skydrive.live.com(...)key=!AP3PwM9uDSUvEk4
quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:20 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Resultaat: http://www.upl.co/uploads/NS-Sprinter-geflipt-99.mp3
Je bent niet bekend met het feit dat er ook gewoon een rechtstreekse IC vanaf Arnhem vertrekt? Die stopt slechts in Nijmegen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 18:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Waar denk je dat IC in IC naar Roosendaal voor staat
Tuurlijk weet ie dat wel. Jij zit ernaastquote:Op donderdag 28 februari 2013 21:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je bent niet bekend met het feit dat er ook gewoon een rechtstreekse IC vanaf Arnhem vertrekt? Die stopt slechts in Nijmegen.
Mijn IC naar Enschede is ingekort TOT Deventer. Nèt genoeg. In Apeldoorn is iedereen die verder wil, eruit getrapt voor het boemel ritje Zutphen Hengeloquote:Op donderdag 28 februari 2013 22:05 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Stroomstoring in Wierden...
De berlijn trein staat al een paar uur hier bij t station in hengelo.
Mogen dan mensen zomaar met de trein van Arriva met een kaartje van de NS?quote:Op donderdag 28 februari 2013 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mijn IC naar Enschede is ingekort TOT Deventer. Nèt genoeg. In Apeldoorn is iedereen die verder wil, eruit getrapt voor het boemel ritje Zutphen Hengelo
Ik had in dat geval geen id kaart gegeven. Ik zou dan wel een beetje tegen stribbelen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 22:36 schreef dennistd het volgende:
Nouja, ik kan me een geval van Veolia herinneren die mensen een boete gaven omdat ze Eindhoven-Venlo-Roermond reisden bij een stremming Eindhoven-Roermond...
quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:01 schreef greavy het volgende:
Één van de oorzaken van de schipholtunnel-"branden" in Januari was de anti-icing installatie op Hoofddorp Opstel. Doordat het materieel er "warm" wordt geplaatst, en in de keertijd de anti-icinginstallatie werd gebruikt, kwam er veel damp van oa de rijweerstanden. Die damp kwam zelfs nog voor in de Schipholtunnel waardoor een aantal keer loos alarm werd geslagen voor brand ...
We hebben in Nederland een trein die 31 stations aandoet, dus als je die om moet roepen dan ben je nog wel even bezig en dan hebben we het nog niet eens over andere talenquote:Op donderdag 28 februari 2013 19:35 schreef arkkey het volgende:
Haha nou ik maak het hier ook regelmatig mee hoorDames en heren, over enkele minuten bereiken wij Deventer. Te Deventer kunt u overstappen in de richting van Olst, Wijhe en Zwolle alsmede de intercity in de richting van Zutphen, Arnhem. Nijmegen met als eindbestemming Roosendaal. Tevens kunt u hier overstappen op de sprinter in de richting van Apeldoorn. Deze trein zal verdergaan als intercity in de richting van Utrecht Centraal en Den Haag Centraal. Te Deventer zal deze trein gecombineerd worden met een treinstel voor de richting van Gouda, Rotterdam Alexander en Rotterdam Centraal. Hierdoor kunnen de deuren iets langer gesloten blijven dan u van ons gewend bent.
Combineer dit verhaal met een korte samenvatting in het duits en engels (sporadisch) en iemand die na de combineren-mededeling de overstappen nogmaals opdreunt en je komt al snel aan de 3 minuten. Optionele toevoeging: Reist u met de ov-chipkaart en is Deventer uw eindbestemming vergeet dan niet uit te checken en vergeet u uw bagage niet mee te nemen.
Ik zou het eens moeten timen, maar zo af en toe haalt ie de 3 minuten ook nog wel, iig voor mijn gevoel wel makkelijk.
wehehehequote:Op donderdag 28 februari 2013 20:12 schreef KnightSolaire het volgende:
Van het NS-facebookaccount:
[ afbeelding ]
![]()
toegegeven, soms zijn ze best origineelquote:
Haquote:Op donderdag 28 februari 2013 20:12 schreef KnightSolaire het volgende:
Van het NS-facebookaccount:
[ afbeelding ]
![]()
GA GODVERDOMME GEWOON RIJDEN MET DIE HOERETREINquote:Op donderdag 28 februari 2013 23:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
toegegeven, soms zijn ze best origineel
Hoeveel stops had dat ene ding Utrecht - Hilversum - Dordrecht ook weer?quote:Op donderdag 28 februari 2013 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
We hebben in Nederland een trein die 31 stations aandoet, dus als je die om moet roepen dan ben je nog wel even bezig en dan hebben we het nog niet eens over andere talen
U wilt van Amsterdam Prinsengracht naar Station Deventer? Nee dat kan niet hoor dan gaat onze SurVurt op zijn kop staan. U kunt de schadeclaim binnenkort per post verwachtenquote:
Ik probeerde te kijken voor die stopper waar je het over had. Maar lastig te vinden. Hij geeft telkens een of meerdere overstappen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
U wilt van Amsterdam Prinsengracht naar Station Deventer? Nee dat kan niet hoor dan gaat onze SurVurt op zijn kop staan. U kunt de schadeclaim binnenkort per post verwachten
de klootzak wisselt onderweg ook een keer van treinnummer geloof ik.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:15 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik probeerde te kijken voor die stopper waar je het over had. Maar lastig te vinden. Hij geeft telkens een of meerdere overstappen.
Zwolle Roosendaal, dat zijn er 16. Ik dacht dat dat er wel meer zouden zijn.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
de klootzak wisselt onderweg ook een keer van treinnummer geloof ik.
quote:20:19 Station Zwolle
Tussenstop: 20:28 Station Wijhe
Tussenstop: 20:34 Station Olst
Tussenstop: 20:45 Station Deventer
Tussenstop: 20:58 Station Zutphen
Tussenstop: 21:07 Station Dieren
Tussenstop: 21:24 Station Arnhem
Tussenstop: 21:30 Station Arnhem Zuid
Tussenstop: 21:34 Station Elst
Tussenstop: 21:39 Station Nijmegen Lent
Tussenstop: 21:48 Station Nijmegen
Tussenstop: 22:06 Station Oss
Tussenstop: 22:20 Station s-Hertogenbosch
Tussenstop: 22:37 Station Tilburg
Tussenstop: 22:52 Station Breda
Tussenstop: 22:59 Station Etten-Leur
Aankomst: 23:11 Station Roosendaal
Rittijd 2:57, materieel: SLT.quote:Utrecht Centraal
Utrecht Overvecht
Hollandsche Rading
Hilversum Sportpark
Hilversum
Hilversum Noord
Bussum Zuid
Naarden-Bussum
Weesp
Diemen Zuid
Duivendrecht
Amsterdam RAI
Amsterdam Zuid
Schiphol (Airport)
Hoofddorp
Nieuw Vennep
Sassenheim
Leiden Centraal
De Vink
Voorschoten
Den Haag Mariahoeve
Den Haag Laan van Nieuw Oost Indie
Den Haag Centraal
De mensen op de afdeling communicatie hebben daar weinig mee te maken, gun ze ook hun lolletje, de klanten waarderen datquote:Op donderdag 28 februari 2013 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
GA GODVERDOMME GEWOON RIJDEN MET DIE HOERETREINWAAR JE VOOR BETAALD WORDT
![]()
in plaats van een beetje leuk te lopen doen.
Gelukkig zal de gemiddelde reiziger er niet zo lang in zittenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:28 schreef James1988 het volgende:
Utrecht Centraal - Den Haag Centraal via Hilversum maakt 21 tussenstops:
[..]
Rittijd 2:57, materieel: SLT.
Dan doe ik het wel uit mijn hoofd.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:25 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zwolle Roosendaal, dat zijn er 16. Ik dacht dat dat er wel meer zouden zijn.
[..]
quote:Op donderdag 28 februari 2013 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
GA GODVERDOMME GEWOON RIJDEN MET DIE HOERETREINWAAR JE VOOR BETAALD WORDT
![]()
in plaats van een beetje leuk te lopen doen.
Die rijdt toch al niet meer? De enige sprinters op Den Haag Moerwijk gaan naar Den Haag Centraal en naar Breda/Roosendaal.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan doe ik het wel uit mijn hoofd.
Utrecht Centraal
Utrecht Overvecht
Hollandse Rading
Hilversum Sportpark
Hilversum (5)
Hilversum Noord
Bussum Zuid
Naarden-Bussum
Weesp
Diemen Zuid (10)
Duivendrecht
Amsterdam RAI
Amsterdam Zuid
Schiphol
Hoofddorp (15)
Nieuw Vennep
Sassenheim
Leiden Centraal
De Vink
Voorschoten (20)
Den Haag Mariahoeve
Den Haag Laan van NOI
Den Haag HS
Den Haag Moerwijk
Rijswijk (25)
Delft
Delft Zuid
Schiedam Centrum
Rotterdam Centraal
Rotterdam Blaak (30)
Rotterdam Zuid
STOPT NIET IN ROTTERDAM STADION MENSEN![]()
Rotterdam Lombardijen
Barendrecht
Zwijndrecht
Dordrecht (35)
35 dus![]()
Naa
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:32 schreef eti het volgende:
11:25 + Utrecht Centraal
11:30 + Utrecht Overvecht
11:37 + Hollandsche Rading
11:41 + Hilversum Sportpark
11:45 + Hilversum
11:47 + Hilversum Noord
11:50 + Bussum Zuid
11:53 + Naarden-Bussum
12:09 + Weesp
12:16 + Diemen Zuid
12:20 + Duivendrecht
12:23 + Amsterdam RAI
12:26 + Amsterdam Zuid
12:33 + Schiphol
12:37 + Hoofddorp
12:42 + Nieuw Vennep
12:48 + Sassenheim
12:54 + Leiden Centraal
12:58 + De Vink
13:01 + Voorschoten
13:06 + Den Haag Mariahoeve
13:09 + Den Haag Laan v NOI
13:12 + Den Haag Centraal
Volgens mij rijdt ie niet meer verder naar Dordrecht. Althans, alle treinen van Den Haag naar Dordrecht vertrekken van andere sporen dan waar deze aankomt. Het zijn dus maar 23 stations.
Vroegah nog welquote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:34 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Die rijdt toch al niet meer? De enige sprinters op Den Haag Moerwijk gaan naar Den Haag Centraal en naar Breda/Roosendaal.
Ja het was ook altijd zo dat deeltrajecten met een andere trein sneller waren. Utrecht - Schiphol, Utrecht - Leiden, Utrecht - Den Haag, utrecht - Rotterdam en ook Schiphol - Dordrecht en nog wel meer. Maar het MOCHT, want geen overstappen. Ik heb weleens Utrecht Centraal - Delft Zuid met die trein geredenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:39 schreef eti het volgende:
Hij reed ook altijd een beetje stiekem door naar Dordrecht. De trein werd in Utrecht aangekondigd als de trein naar Weesp, dit om mensen die verder te willen te ontmoedigen deze omweg te nemen. Op de trein zelf stond dan altijd Leiden, en in het echt ging hij dan ook nog door naar Dordrecht.
Nu staat er in Utrecht 'Weesp' op de borden maar de trein zelf geeft 'Den Haag' aan.
Nee, gewoon 1.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:50 schreef James1988 het volgende:
Rotterdam Alexander - Breda mag je ook via Deventer doen, want dat zijn minder overstappen. Toch?
Ja tuurlijk manquote:Op vrijdag 1 maart 2013 01:01 schreef James1988 het volgende:
De route via Düsseldorf vind ik nog het leukste eigenlijk
Die deed 3 treinseries, Dordrecht-Leiden(17 stops), Leiden-Utrecht(17 stops) bovenlangs via Weesp, Utrecht-Almere Centrum(7 stops).quote:Op donderdag 28 februari 2013 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoeveel stops had dat ene ding Utrecht - Hilversum - Dordrecht ook weer?
Rotterdam Alexander-Etten=Leur mag wel via Deventer, maar alleen in het weekend (dan zit de IC uit Rotterdam ook aan de IC naar Deventer vast, doordeweeks moet je een extra overstap maken en dan zijn het twee overstappen, en dat is het ook via Rotterdam-Breda/Roosendaal)quote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:50 schreef James1988 het volgende:
Rotterdam Alexander - Breda mag je ook via Deventer doen, want dat zijn minder overstappen. Toch?
Dit soort meuk kan je heel eenvoudig uit hafas trekken ben ik achter gekomen...quote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan doe ik het wel uit mijn hoofd.
Utrecht Centraal
Utrecht Overvecht
Hollandse Rading
Hilversum Sportpark
Hilversum (5)
Hilversum Noord
Bussum Zuid
Naarden-Bussum
Weesp
Diemen Zuid (10)
Duivendrecht
Amsterdam RAI
Amsterdam Zuid
Schiphol
Hoofddorp (15)
Nieuw Vennep
Sassenheim
Leiden Centraal
De Vink
Voorschoten (20)
Den Haag Mariahoeve
Den Haag Laan van NOI
Den Haag HS
Den Haag Moerwijk
Rijswijk (25)
Delft
Delft Zuid
Schiedam Centrum
Rotterdam Centraal
Rotterdam Blaak (30)
Rotterdam Zuid
STOPT NIET IN ROTTERDAM STADION MENSEN![]()
Rotterdam Lombardijen
Barendrecht
Zwijndrecht
Dordrecht (35)
35 dus![]()
Naa
dat waren twee aan elkaar geknoopte treinen met bijbehorende nummerverandering onderweg, dus telt niet hequote:Op donderdag 28 februari 2013 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoeveel stops had dat ene ding Utrecht - Hilversum - Dordrecht ook weer?
Als ze langer dan een week stil staan roesten de wielen vast.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 11:21 schreef James1988 het volgende:
Ja, testritten gaan door. Ik weet niet waarvoor, maar het zal vast wel z'n nut hebben.
En als ze langer dan een week bewegen pleuren ze uit elkaar?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 11:24 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Als ze langer dan een week stil staan roesten de wielen vast.
ik mag hopen van niet, maar door de softwarefouten die erin zitten zal het nog wel even duren voordat de stellen weer in reizigersdienst toegelaten zullen kunnen worden, als dat al gebeurt.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:10 schreef arkkey het volgende:
[..]
En als ze langer dan een week bewegen pleuren ze uit elkaar?
degene die ik zag ook! Ze hebben er eentje losgelaten.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 11:18 schreef MTL het volgende:
Hé, die Fyra (of een zusje er van) kwam ik gisteren ook tegen op zowel Nijmegen als Roosendaal (reed vanaf Nijmegen voor ons uit):
[ afbeelding ]
De andere kant van het ding zat onder de graffiti, toch weer een beetje jammer (even het design van die trein buiten beschouwing gelaten)
Het is een beetje raar. Vanaf september tot aan januari was het echt minimaal. Maar recent is het schering en inslag met aanrijdingen en defecte bruggen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:02 schreef Monopoly het volgende:
Op de Zaanlijn is het wel vaker raak zeg. Zit daar een inrichting/gesticht ofzo ?
Hmm, al die aanrijdingen zijn behalve voor de reizigers ook nog eens enorm belastend voor de machinist. Niemand wint.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is een beetje raar. Vanaf september tot aan januari was het echt minimaal. Maar recent is het schering en inslag met aanrijdingen en defecte bruggen.
En de inrichting zit verderop, die zit bij Heiloo.
Ja, de Zaanstreek is één groot gesticht.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:02 schreef Monopoly het volgende:
Op de Zaanlijn is het wel vaker raak zeg. Zit daar een inrichting/gesticht ofzo ?
Niet geheel onlogisch als je vlakbij die verschrikkelijke stad moet wonen die onze hoofdstad isquote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, de Zaanstreek is één groot gesticht.
Ik vraag me af heh. Stel je staat op schiphol en je bent er zojuist door het vertrektijdenbord van verzekerd dat voor de Fyra naar Amsterdam toch echt toeslag verplicht is. Dus je denkt: "ik ga voor de zekerheid wel even langs die paal". En een half uur later check je uit in Amsterdam. Wordt er dan toeslag afgeschreven of niet?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:06 schreef Bitlord het volgende:
Een Fyra-toeslagpaal. Eindelijk eens een goed idee.
[ afbeelding ]
Je hoeft niet uit te checken, ergens terug had ik het principe en paal al geplaatst.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:10 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik vraag me af heh. Stel je staat op schiphol en je bent er zojuist door het vertrektijdenbord van verzekerd dat voor de Fyra naar Amsterdam toch echt toeslag verplicht is. Dus je denkt: "ik ga voor de zekerheid wel even langs die paal". En een half uur later check je uit in Amsterdam. Wordt er dan toeslag afgeschreven of niet?
Voor de normale reis moet je wel in en uitcheckenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Je hoeft niet uit te checken, ergens terug had ik het principe en paal al geplaatst.
Wat je een goed idee noemt.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:06 schreef Bitlord het volgende:
Een Fyra-toeslagpaal. Eindelijk eens een goed idee.
[ afbeelding ]
Geweldig plan idd, laten we overal een aparte paal voor plaatsen want een paal per vervoerder hebben we nog niet genoeg aanquote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:06 schreef Bitlord het volgende:
Een Fyra-toeslagpaal. Eindelijk eens een goed idee.
Leuk paintklusje voor zondagmiddagquote:Op vrijdag 1 maart 2013 16:33 schreef V2 het volgende:
Een meereispaal, een weekendretourpaal, een fietsenpaal ... legio mogelijkheden voor het creeren van een mooi palenwoud!
Dieseltractie bij ACTSquote:Op vrijdag 1 maart 2013 16:36 schreef bork het volgende:
Als je op Palenwoud zoekt via google
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ook wel een leuk woord voor het treingerelateerde woordenboekje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |