abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 februari 2013 @ 19:13:51 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123468883

Een omroep, oké, maar dit slaat echt alles. 3 Minuten aan het lullen.
pi_123469889
Haha nou ik maak het hier ook regelmatig mee hoor :) Dames en heren, over enkele minuten bereiken wij Deventer. Te Deventer kunt u overstappen in de richting van Olst, Wijhe en Zwolle alsmede de intercity in de richting van Zutphen, Arnhem. Nijmegen met als eindbestemming Roosendaal. Tevens kunt u hier overstappen op de sprinter in de richting van Apeldoorn. Deze trein zal verdergaan als intercity in de richting van Utrecht Centraal en Den Haag Centraal. Te Deventer zal deze trein gecombineerd worden met een treinstel voor de richting van Gouda, Rotterdam Alexander en Rotterdam Centraal. Hierdoor kunnen de deuren iets langer gesloten blijven dan u van ons gewend bent.

Combineer dit verhaal met een korte samenvatting in het duits en engels (sporadisch) en iemand die na de combineren-mededeling de overstappen nogmaals opdreunt en je komt al snel aan de 3 minuten. Optionele toevoeging: Reist u met de ov-chipkaart en is Deventer uw eindbestemming vergeet dan niet uit te checken en vergeet u uw bagage niet mee te nemen.

Ik zou het eens moeten timen, maar zo af en toe haalt ie de 3 minuten ook nog wel, iig voor mijn gevoel wel makkelijk. :)
pi_123470015
Op zich wel interessant. Hoe breng je zo snel en compact een boodschap over wat voor iedereen goed werkt.
pi_123470363
Imho is het voor een groot deel pre-internetopjemobiel tijdperk gebeuren dat nu nog beperkt nut heeft. Veel mensen weten wel al waar ze moeten zijn. Veel mensen die het niet weten vragen het alsnog wel als ze op een station aankomen (mijn ouders bv die zelden tot nooit met de trein reizen). Ik vraag me af of iemand het mist als je t niet omroept, ik kan het me bijna niet voorstellen.

Hoe dan ook, als je toch audio af wil spelen: konden ze samen met dat OBIS geen cassetterecorder meer achter die LCD vastlijmen? Is het iig wel consistent en hoeft niet iemand diezelfde zooi steeds op te dreunen, lijkt me ook gaan vervelen als je dat moet doen namelijk.
pi_123470459
Volgens mij heeft OBIS ook een automatisch omroep functie, maar is die nog niet aangezet. Bovendien wil mijn moeder ook graag weten waar de trein op dat moment stopt. Ik zou het dus niet als overbodig willen afdoen.
pi_123470515
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 19:35 schreef arkkey het volgende:
...
Ik zou het eens moeten timen, maar zo af en toe haalt ie de 3 minuten ook nog wel, iig voor mijn gevoel wel makkelijk. :)
Ik heb één keer inde Pimpel (Berlijn - Amsterdam) gezeten, volgende stop Amersfoort, maar conducteur begon naar mijn idee extreeeeeem vroeg met omroepen, nog voor Barneveld al. Die tijd had die inderdaad nodig, want naast het standaard verhaaltje incl. overstapmogelijkheden in Nederlands, Engels en Duits moest er nog een uitleg bij dat Amersfoort eindbestemming was wegens de te hoge vertraging en hoe men verder kon richting Amsterdam etc. Ow, en naast de drie al genoemde talen deed die het vervolgens ook nog eventjes in het Frans en Spaans! :o
Baas :7 ^O^
pi_123470624
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 19:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik heb één keer inde Pimpel (Berlijn - Amsterdam) gezeten, volgende stop Amersfoort, maar conducteur begon naar mijn idee extreeeeeem vroeg met omroepen, nog voor Barneveld al. Die tijd had die inderdaad nodig, want naast het standaard verhaaltje incl. overstapmogelijkheden in Nederlands, Engels en Duits moest er nog een uitleg bij dat Amersfoort eindbestemming was wegens de te hoge vertraging en hoe men verder kon richting Amsterdam etc. Ow, en naast de drie al genoemde talen deed die het vervolgens ook nog eventjes in het Frans en Spaans! :o
Baas :7 ^O^
Die kerel zit er wel vaker op ja. Die doet het in heel veel talen ja _O- Geweldig.
  donderdag 28 februari 2013 @ 19:53:43 #108
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_123470858
Conducteur werd gebeld tijdens z'n omroepje voor Amersfoort. Kon de hele trein mee genieten van z'n Iphone ringtoon :').

Ze roepen bij NS trouwens altijd alleen de Connexion stopper richting Ede-Wageningen als overstap mogelijkheid om. Terwijl de stopper richting Barneveld Centrum eerder gaat.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 28 februari 2013 @ 19:58:51 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123471146
In de Fyra heb ik ook wel eens een omroep gehoord in het Nederlands, Duits, Frans, Engels en Italiaans. Dat was een behoorlijk lange omroep. _O-
pi_123471147
Ja en wie rijdt er vanuit Amsterdam (?) via Amersfoort naar Ede...

Ik heb wel eens gehad dat, op Utrecht centraal, de sprinter naar Rhenen vertraagt was en daardoor op een ander spoor binnenkwam. IC naar Nijmegen was wel op tijd, die kwam ongeveer tegelijk binnen. Slim genoeg mochten wij dus eerst vertrekken, zodat we niet achter de sprinter zouden hangen. Dachten we. Vlak na Utrecht werd de IC op een zijspoor gezet om de sprinter weer voor te laten :') Vervolgens daar tot de afslag naar Veenendaal achter gehangen.

Overigens, in de ICE roepen ze ook heel veel om viel me op. Echt bij elke stop minstens 5 bestemmingen, in 3 talen. Maar ze doen het daar wel op een prettig volume en stemniveau, niet dat geschreeuw wat je soms bij de NS hebt.
pi_123471559
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 19:58 schreef Panthera. het volgende:
Maar ze doen het daar wel op een prettig volume en stemniveau, niet dat geschreeuw wat je soms bij de NS hebt.
Inderdaad zeg, vooral in Plan V staat die blikkerige en zeer schelle omroep soms echt enorm hard.
  donderdag 28 februari 2013 @ 20:07:09 #112
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_123471618
Of dat eerste de ene conducteur het eerst volgende station omroept en dat dan de collega een halve minuut later alle overstappen gaat opnoemen
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_123471667
Ja dat snap ik ook niet, soms wordt er dubbel omgeroepen. Horen ze zelf de omroepen niet?
pi_123471932
Van het NS-facebookaccount:

_O-
pi_123472032
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 20:08 schreef Panthera. het volgende:
Ja dat snap ik ook niet, soms wordt er dubbel omgeroepen. Horen ze zelf de omroepen niet?
lekker echoën :+
pi_123472515
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 19:46 schreef WhiteJoker het volgende:
Volgens mij heeft OBIS ook een automatisch omroep functie, maar is die nog niet aangezet. Bovendien wil mijn moeder ook graag weten waar de trein op dat moment stopt. Ik zou het dus niet als overbodig willen afdoen.
Dat heb ik ook al eens gehoord! Voor MSTS hebben een paar hobbyisten eens een programmaatje in elkaar gezet met alle omroepen die in de SGMm/SLT zijn geprogrameerd. Ik kon het niet laten zelf ook even m'n fantasie de vrije loop te laten gaan.
Resultaat: http://www.upl.co/uploads/NS-Sprinter-geflipt-99.mp3
:+
pi_123472846
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 20:20 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

Dat heb ik ook al eens gehoord! Voor MSTS hebben een paar hobbyisten eens een programmaatje in elkaar gezet met alle omroepen die in de SGMm/SLT zijn geprogrameerd. Ik kon het niet laten zelf ook even m'n fantasie de vrije loop te laten gaan.
Resultaat: http://www.upl.co/uploads/NS-Sprinter-geflipt-99.mp3
:+
Ha geweldig! Hoe kom je bij dat programmatje ?
pi_123472915
Als ik mij niet vergis staat het op Spoorpunt.nl. Maar het werkt pas echt helemaal als je ook MSTS hebt draaien.
pi_123472945
quote:
Verrek!

Opeens realiseer ik mij iets.

Het wordt duidelijk. Waarom heeft die V250 zo'n lange neus?

Juist. Verwijzing naar een ander Italiaans icoon.

Pinokkio.

:Y
pi_123473253
quote:
_O- whaha, geweldig :D
pi_123475168
Mooie trein bij Wie is de Mol op Ned 1
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 28 februari 2013 @ 21:19:37 #122
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_123475791
Na gisteren een trein tussen Amersfoort en Hoofddorp waarvan de halve trein afgekeurd was vanmorgen een Sprinter die spontaan Amsterdam CS als eindpunt kreeg. Ding had een beetje heftige problemen met optrekken hehe.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  Forum Admin donderdag 28 februari 2013 @ 21:49:09 #123
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_123477676
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 18:59 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Waar denk je dat IC in IC naar Roosendaal voor staat 8)7
Je bent niet bekend met het feit dat er ook gewoon een rechtstreekse IC vanaf Arnhem vertrekt? Die stopt slechts in Nijmegen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_123477714
Wat een verwennerij zeg. DDZ in de sprinter Utrecht - Zwolle.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123477812
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 21:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Je bent niet bekend met het feit dat er ook gewoon een rechtstreekse IC vanaf Arnhem vertrekt? Die stopt slechts in Nijmegen.
Tuurlijk weet ie dat wel. Jij zit ernaast :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')