abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 maart 2013 @ 16:40:48 #201
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_123505808
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 16:33 schreef V2 het volgende:
Een meereispaal, een weekendretourpaal, een fietsenpaal ... legio mogelijkheden voor het creeren van een mooi palenwoud!
Er zijn mensen die daar serieus voorstander van zijn.
pi_123505833
Vergissing treindienstleider oorzaak botsing treinen Maasvlakte

Nieuwsbericht | 01-03-2013
De frontale botsing tussen twee goederentreinen van HGK en RFF op de Maasvlakte op 13 april 2012 is veroorzaakt doordat de treindienstleider per ongeluk op hetzelfde spoor twee treinen toeliet die in tegengestelde richting reden. De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) stelt dit in het rapport Botsing van twee goederentreinen op de Maasvlakte.

Deze fout kon gebeuren doordat ProRail de veiligheid van het treindienstleidingsproces in dit gebied onvoldoende had geborgd. In dit gebied werden de wissels lokaal bediend en stonden niet overal seinen. Het veiligheidszorgsysteem van ProRail schoot hierin tekort. ProRail heeft inmiddels maatregelen genomen om dergelijke incidenten te voorkomen. Het treindienstleidingsproces is verbeterd en dit jaar wordt het niet-centraal bediend gebied op de Maasvlakte opgenomen in het centrale beveiligingssysteem. Hiermee heeft de spoorbeheerder adequaat gereageerd op de geconstateerde overtreding.

Door de vergissing van de treindienstleider werd kans op een botsing aanmerkelijk groter. De gevolgen van de botsing werden groter doordat de machinist van de goederentrein van HGK (heet nu RheinCargo) , gezien de plaatselijke omstandigheden (beperkt uitzicht) met een te hoge snelheid reed waardoor de trein niet op tijd tot stilstand kon worden gebracht om een aanrijding te voorkomen. Daarmee overtrad hij de spoorwetgeving die voorschrijft dat de snelheid van een trein altijd zodanig moet zijn dat de trein binnen de afstand tot een obstakel tot stilstand kan worden gebracht. De ILT zal in 2013 bij RheinCargo een controle uitvoeren op de werking van het veiligheidszorgsysteem.

De goederentrein van RRF was onderweg van de ECT Deltaterminal naar het emplacement Maasvlakte West. De goederentrein van HGK reed de omgekeerde route. Beide machinisten kregen toestemming van de treindienstleider Maasvlakte van ProRail om hetzelfde spoor op hetzelfde moment in tegengestelde richting te berijden. De botsing deed zich voor bij het viaduct van de N15. Door dit viaduct is de zichtafstand voor de machinist op deze plek in beide richtingen zeer beperkt. Het beperkte zicht had voor machinisten aanleiding moeten zijn om met een lagere snelheid te rijden, zoals de RFF-trein deed.

De botsing veroorzaakte, mede door de hoge snelheid van de HGK-trein, veel schade aan de locomotieven, wagons, lading en spoorweginfrastructuur. Door de gevolgen van de botsing was de spooraansluiting naar de ECT Deltaterminal enkele dagen geblokkeerd.

Bron

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2013 16:41:51 ]
pi_123505895
Ik zal wel raar zijn maar ik vind die dieseltreinen best lekker ruiken. Best van al is nog de stoomtrein maar zo vaak komt die niet langs, iig niet op de tijden dat ik er ben.

Tis iig een stuk beter dan die kankerlucht die over het hele perron hangt; blijkbaar genoeg volk dat te achterlijk is om een rookpaal (hey, weer een paal! Zij het een andere soort) te herkennen.
pi_123505990
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoe lang nog ;(
Vraag het Darkwing! :D
  vrijdag 1 maart 2013 @ 17:11:40 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123506854
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 16:45 schreef b2py het volgende:

[..]

Vraag het Darkwing! :D
Uiteindelijk was het ACTS element eerder ter ziele dan de dieseltractie :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 maart 2013 @ 17:28:47 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123507411
Hebben we trouwens ooit nog iets van RubenK vernomen? Had zich aangemeld voor het nieuwjaarsrondje, kwam niet opdagen, nooit meer gezien :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123507746
Het GSM-r netwerk gaat toch via KPN meen ik?
Nu met die storing van KPN rond Amsterdam, vraag ik me af of het treinverkeer hier ook last van ondervind!
pi_123507770
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 17:40 schreef Monopoly het volgende:
Het GSM-r netwerk gaat toch via KPN meen ik?
Nu met die storing van KPN rond Amsterdam, vraag ik me af of het treinverkeer hier ook last van ondervind!
Wordt net als het 112 verkeer geherrouteerd, is redundant uitgevoerd ;)
pi_123507807
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 17:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Wordt net als het 112 verkeer geherrouteerd, is redundant uitgevoerd ;)
Ik heb geleerd dat wanneer het GSM-r netwerk weg valt en een "vervanging" wordt toegepast dat men als machinist rekening moet houden met:
– Een alarmoproep kan niet ontvangen of uitgezonden worden.
– Het indrukken van de knop [ALARM] heeft geen effect
– Een algemene oproep van de Trdl kan niet ontvangen worden
– Het indrukken van de knop [TRDL] heeft geen effect
– Een onderling verkeer oproep kan niet ontvangen worden
– Het indrukken van de knop [OV] heeft geen effect.
pi_123507929
Oh nog iets vreemds met de betrekking tot de OV kaart :')

Gisteren voor de zoveelste keer een melding: "kaart ongeldig, error 034" gehad in de tram. Ik werd er nogal moe van, want bij de NS werkte het wel afgelopen weekend.
Heb zo'n controleur aangesproken en gevraagd hoe dat nou kon. Blijkt dus dat ik ¤0,20 in de min sta op mijn kaart. Ik heb studenten Weekend-OV dus dat verklaard wel waarom die kaart in het weekend wel werkte bij de NS.

In ieder geval, vreemd dat de check-in paal in de tram niet gewoon aangeeft dat ik te laag saldo heb. Ik zat al te kijken of ik een nieuwe kaart moest aanschaffen. Vreemd.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 maart 2013 @ 17:59:55 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123508293
kan het niet laten :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123508473
Ik zag die dieselloc laatst staan, volgens mij in Goes.
pi_123508481
2 klassiekjes (één CR, één rode) gekoppeld als IC van Luik-Guillemins naar Quiévrain, ik ben blij dat ik daar niet in zit :')
pi_123509815
Ik neem aan dat dit wel bekend is, maar zoniet: dit is het geweldige geluid dat die Arriva Spurt dingetjes maken. Tis in het echt erger dan hoe het op video overkomt moet ik zeggen. Maar probeer je maar eens in te denken dat je daar 5 a 10 minuten op vertrek in zit te wachten met mensen die continue aankomen lopen...

pi_123510147
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 18:45 schreef arkkey het volgende:
Ik neem aan dat dit wel bekend is, maar zoniet: dit is het geweldige geluid dat die Arriva Spurt dingetjes maken. Tis in het echt erger dan hoe het op video overkomt moet ik zeggen. Maar probeer je maar eens in te denken dat je daar 5 a 10 minuten op vertrek in zit te wachten met mensen die continue aankomen lopen...

Dit is vooral hinderlijk als je vlakbij de deur zit op een druk moment van de dag. Open... en dicht en dan zie je alweer volk aan komen lopen en dan zitten ze weer met hun tengeltjes aan die knop precies bij de deur waar jij zit. Gaat ie weer open... en dicht :') enzovoort. Rete-irritant en ik mag het helaas dagelijks meemaken.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 18:57:24 #217
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123510185
Wat een irritante pieptoon :X
  vrijdag 1 maart 2013 @ 19:07:04 #218
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123510530
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 18:04 schreef b2py het volgende:
Ik zag die dieselloc laatst staan, volgens mij in Goes.
Staat niet in Goes. Er staan er 3 in Amersfoort (zijn van LOCON) maar niet rijvaardig en er is er 1 van LOCON diep in Duitsland verstopt voor motorrevisie en inbouw radiografische besturing. Er schijnen alleen wat problemen met de loc te zijn en dus nog niet retour komen ....
  vrijdag 1 maart 2013 @ 19:09:00 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123510616
Oh, nog meer nieuws: Op het Badslipperexpres-forum wordt gemeld dat de RRF5 in huur bij LOCON in LOCON-kleurstelling wordt gebracht. Het lijkt erop dat LOCON die loc heeft gekocht.
pi_123511028
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 19:09 schreef greavy het volgende:
Oh, nog meer nieuws: Op het Badslipperexpres-forum wordt gemeld dat de RRF5 in huur bij LOCON in LOCON-kleurstelling wordt gebracht. Het lijkt erop dat LOCON die loc heeft gekocht.
Is dat die rangeerloc die bij Apeldoorn toen een Mercedes heeft geraakt?
  vrijdag 1 maart 2013 @ 19:19:22 #221
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123511046
Jazeker
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 maart 2013 @ 19:28:53 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123511367
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 18:45 schreef arkkey het volgende:
Ik neem aan dat dit wel bekend is, maar zoniet: dit is het geweldige geluid dat die Arriva Spurt dingetjes maken. Tis in het echt erger dan hoe het op video overkomt moet ik zeggen. Maar probeer je maar eens in te denken dat je daar 5 a 10 minuten op vertrek in zit te wachten met mensen die continue aankomen lopen...

mooi he? Wen er maar aan, want het schijnen de nieuwe regels te zijn ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 maart 2013 @ 19:42:38 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123511883
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 1 maart 2013 @ 19:46:45 #224
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_123512037
Stationverbeteringen ten spijt, met zulke vroege programmering van treinspecialisten kunnen we het natuurlijk wel vergeten :o

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 1 maart 2013 @ 20:00:22 #225
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123512652
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Hebben we trouwens ooit nog iets van RubenK vernomen? Had zich aangemeld voor het nieuwjaarsrondje, kwam niet opdagen, nooit meer gezien :?
Hebben hem inderdaad nooit meer gezien hier.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 20:06:13 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123512943
Arcadis is momenteel bezig met een rapportage te maken over de situatie rond overwegen(Landelijk!) waar al meerdere zelfdodingen geweest zijn. Bij elke overweg met deze status wordt er door Arcadis foto's en/of tekeningen gemaakt, de situatie van geplaatste hekken bekeken en daarop worden uiteindelijk adviezen aan ProRail gegeven om de veiligheid te verbeteren en zelfdodingen op het spoor in te perken.

Ja, dit kan als gevolg hebben dat de status "HekkenGekken" nog meer groeit bij ProRail ....
  vrijdag 1 maart 2013 @ 20:11:12 #227
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123513165
quote:
Was die niet redelijk recentelijk onder handen genomen al?
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 maart 2013 @ 20:12:21 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123513206
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 20:11 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Was die niet redelijk recentelijk onder handen genomen al?
neen. Er zijn wel plannen van de gemeente Assen om ook het gebied rond het station een forse opknapbeurt te geven
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 1 maart 2013 @ 20:12:35 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123513218
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 19:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mooi he? Wen er maar aan, want het schijnen de nieuwe regels te zijn ...
Dan zou ik die regels wel eens willen lezen. ;)
  vrijdag 1 maart 2013 @ 20:21:16 #230
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123513563
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 20:06 schreef greavy het volgende:
Arcadis is momenteel bezig met een rapportage te maken over de situatie rond overwegen(Landelijk!) waar al meerdere zelfdodingen geweest zijn. Bij elke overweg met deze status wordt er door Arcadis foto's en/of tekeningen gemaakt, de situatie van geplaatste hekken bekeken en daarop worden uiteindelijk adviezen aan ProRail gegeven om de veiligheid te verbeteren en zelfdodingen op het spoor in te perken.

Ja, dit kan als gevolg hebben dat de status "HekkenGekken" nog meer groeit bij ProRail ....
Stel je voor dat er minder mensen zelfmoord plegen, minder mensen een geliefde verliezen en dat het treinverkeer niet stilgelegd hoeft te worden.. Dat zou wel slecht zijn want dan kunnen we minder goede foto's maken.

Doe ff normaal man! :{w
  vrijdag 1 maart 2013 @ 20:24:06 #231
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123513663
Zeg ik dat ik er tegen ben ofzo? Dat er aan gewerkt wordt is alleen maar goed. Maar er moet niet overal klakkeloos een hek gezet worden. Ligt er een 5 meter brede sloot, gaan ze nog hekken plaatsen. Enzovoorts.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 20:38:06 #232
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123514285
Ik denk ook niet dat het plaatsen van hekken het aantal zelfdodingen zal doen afnemen. Maar een onderzoek kan geen kwaad.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 20:42:36 #233
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123514517
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 20:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik denk ook niet dat het plaatsen van hekken het aantal zelfdodingen zal doen afnemen. Maar een onderzoek kan geen kwaad.
Uit onderzoek blijkt dat een groot gedeelte van de zelfdodingen in een impulsieve bui gebeurt. Als je het die mensen moeilijk maakt dan kan dat die bui breken.
pi_123514566
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 20:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Uit onderzoek blijkt dat een groot gedeelte van de zelfdodingen in een impulsieve bui gebeurt. Als je het die mensen moeilijk maakt dan kan dat die bui breken.
Als een mens toch wel een eind wilt maken, zijn die hekken imo te laag om zo iemand tegen te houden. Je klimt zo over die dingen heen joh.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 20:45:19 #235
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123514662
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 20:43 schreef b2py het volgende:

[..]

Als een mens toch wel een eind wilt maken, zijn die hekken imo te laag om zo iemand tegen te houden. Je klimt zo over die dingen heen joh.
Bij een flink gedeelte van de potentiële "kandidaten" kan een hek voldoende zijn om de trance te doorbreken blijkt uit divers onderzoek. Het dient dus zeker een doel.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 20:53:16 #236
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123515048
En daarnaast, die ProRail-hekken vallen ontzettend mee vergeleken met Network Rail's hekwerk. :')

De ICE tussen Brussel en Keulen/Frankfurt schijnt niet heel erg betrouwbaar te zijn. Ik volg iemand op Twitter die die trein dit jaar 6x heeft genomen, en bij alle ritten een flinke vertraging heeft opgelopen door ETCS-problemen. :{

Hij zit nu in ICE 10 (Keulen -> Brussel) en heeft in Düren van treinstel moeten wisselen. Reizigers in de ICE 19 Brussel -> Frankfurt hebben eveneens moeten overstappen. :')
pi_123516264
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 17:40 schreef Monopoly het volgende:
Het GSM-r netwerk gaat toch via KPN meen ik?
Nu met die storing van KPN rond Amsterdam, vraag ik me af of het treinverkeer hier ook last van ondervind!
Denk je nou echt dat GSM-R netwerk van KPN verweven is met het "commerciële" GSM/UMTS/LTE netwerk?
quote:
http://nos.nl/artikel/479863-kpnstoring-amsterdam-voorbij.html
Door de storing bij KPN lag ook het interne communicatienetwerk van de hulpdiensten rond Amsterdam een paar uur plat.
Oh, nevermind :')
  vrijdag 1 maart 2013 @ 21:27:21 #238
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123516842
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 20:53 schreef James1988 het volgende:
En daarnaast, die ProRail-hekken vallen ontzettend mee vergeleken met Network Rail's hekwerk. :')

De ICE tussen Brussel en Keulen/Frankfurt schijnt niet heel erg betrouwbaar te zijn. Ik volg iemand op Twitter die die trein dit jaar 6x heeft genomen, en bij alle ritten een flinke vertraging heeft opgelopen door ETCS-problemen. :{

Hij zit nu in ICE 10 (Keulen -> Brussel) en heeft in Düren van treinstel moeten wisselen. Reizigers in de ICE 19 Brussel -> Frankfurt hebben eveneens moeten overstappen. :')
Ja, dat ding heeft regelmatig vertraging. De dienst op België is nog niet betrouwbaar, en er zijn maar een beperkt aantal treinstellen die naar België mogen, net zoals met Nederland. Dan wordt er ergens voor de grens gewisseld van treinstel.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 21:35:55 #239
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123517285
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 21:27 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, dat ding heeft regelmatig vertraging. De dienst op België is nog niet betrouwbaar, en er zijn maar een beperkt aantal treinstellen die naar België mogen, net zoals met Nederland. Dan wordt er ergens voor de grens gewisseld van treinstel.
Er is ook structureel te weinig reserve in de ICE 3-pool geloof ik. Dat is niet echt handig als je onderhoud wilt plegen en fouten wilt opsporen en oplossen.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 21:42:09 #240
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_123517565
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 20:43 schreef b2py het volgende:

[..]

Als een mens toch wel een eind wilt maken, zijn die hekken imo te laag om zo iemand tegen te houden. Je klimt zo over die dingen heen joh.
Dat gaat je nog tegenvallen. Ik moest laatst tussen Zevenaar en Didam bij een relaiskast zijn, maar trof zo'n hek onderweg. Ik kon mooi een paar honderd meter omlopen...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 21:43:47 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123517631
De ICE-3M-pool is altijd al klein geweest terwijl de hoeveelheid diensten is uitgebreid (eerst Nederland, toen België, later Frankrijk). Door diverse aanrijdingen en ongevallen zijn er ook stellen uit de running of afgeschreven, een aantal bakken van de ICE die betrokken was bij het ongeval in Zevenaar zijn gebruikt om samen met een andere gecrashte ICE een 'nieuw' stel te bouwen.

De Velaro D zou wat meer lucht moeten bieden (voorzien inzetgebied: DE, NL, BE, FR, UK), maarja...
  vrijdag 1 maart 2013 @ 22:21:08 #242
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123519518
Maarja.... Siemens doet een Ansaldootje.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 23:07:16 #243
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_123521395
quote:
:') WTF, het huidige stationsgebouw is nog geen dertig jaar oud.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  vrijdag 1 maart 2013 @ 23:09:58 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123521525
De eerste SLT met ETCS is vandaag gepresenteerd, voor de spotters: het is de 2611.

Ah, de irritante klotepiep zit ook in buitenlands materieel:

(Vanaf 1:25)
pi_123521678
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 23:09 schreef James1988 het volgende:
De eerste SLT met ETCS is vandaag gepresenteerd, voor de spotters: het is de 2611.
Doen ze vrij rap dan, ding is in 1 maand voorzien van ETCS en getest.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 23:15:27 #246
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_123521764
Op welke lijn hebben ze 'm dan getest?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  PR/Manusje van alles vrijdag 1 maart 2013 @ 23:17:37 #247
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_123521851
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 20:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Stel je voor dat er minder mensen zelfmoord plegen, minder mensen een geliefde verliezen en dat het treinverkeer niet stilgelegd hoeft te worden.. Dat zou wel slecht zijn want dan kunnen we minder goede foto's maken.

Doe ff normaal man! :{w
denk je dat het echt iemand zal tegenhouden?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_123521854
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 23:15 schreef V2 het volgende:
Op welke lijn hebben ze 'm dan getest?
Aannemelijk Utrecht - Bijlmer Arena of Lelystad - Zwolle.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 00:05:01 #249
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_123523900
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 23:09 schreef James1988 het volgende:
Ah, de irritante klotepiep zit ook in buitenlands materieel:
Als die piep echt in al het materieel verplicht wordt, moeten we tijdig actie ondernemen om dat te voorkomen. Echt een ramp. Als er zo nodig geluid moet worden gemaakt bij het openen/sluiten van de deuren, doe dan tenminste niet zo'n oorverdovende pieptoon. Wat dat betreft heeft SGMm nog mijn voorkeur, en dat van SLT kan ook nog wel door de beugel, maar da's wel de grens als je het mij vraagt...
  zaterdag 2 maart 2013 @ 00:14:01 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123524197
quote:
13s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 00:05 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Als die piep echt in al het materieel verplicht wordt, moeten we tijdig actie ondernemen om dat te voorkomen. Echt een ramp. Als er zo nodig geluid moet worden gemaakt bij het openen/sluiten van de deuren, doe dan tenminste niet zo'n oorverdovende pieptoon. Wat dat betreft heeft SGMm nog mijn voorkeur, en dat van SLT kan ook nog wel door de beugel, maar da's wel de grens als je het mij vraagt...
Ik vind het ook zwaar overdreven. Dit dient geen enkel doel. En als de aanbestedende overheden blijkbaar een piepje extra belangrijker vinden dan een toilet, dan moeten we de aanbestedende overheden ook als incapabel beschouwen en als belastingbetalers ZELF het heft in handen nemen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 2 maart 2013 @ 00:21:36 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123524452
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 23:17 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

denk je dat het echt iemand zal tegenhouden?
Is dat hekken gezeik nu klaar of moet ik me er ook nog even tegenaan komen bemoeien? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 2 maart 2013 @ 00:32:52 #252
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_123524827
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 00:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik vind het ook zwaar overdreven. Dit dient geen enkel doel. En als de aanbestedende overheden blijkbaar een piepje extra belangrijker vinden dan een toilet, dan moeten we de aanbestedende overheden ook als incapabel beschouwen en als belastingbetalers ZELF het heft in handen nemen.
Maar wordt het nu echt een verplichting in al het nieuwe materieel of is dit vooralsnog een uitzondering? En zo ja, is het dan ook echt zo'n irritant piepgeluid of mag het ook een wat vriendelijker geluid zijn (zoals SGMm/SLT)? Ik weet dat niet precies namelijk. Ik hoop het laatste.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 00:34:33 #253
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123524870
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 00:32 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Maar wordt het nu echt een verplichting in al het nieuwe materieel of is dit vooralsnog een uitzondering? En zo ja, is het dan ook echt zo'n irritant piepgeluid of mag het ook een wat vriendelijker geluid zijn (zoals SGMm/SLT)? Ik weet dat niet precies namelijk. Ik hoop het laatste.
Zelfs al zou dat zo zijn.

Dan wat? "Hey we hebben geëxperimenteerd met een volstrekt belachelijke eis, EN HET WERKT!"

What's next? :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 2 maart 2013 @ 00:36:40 #254
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123524928
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 00:32 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Maar wordt het nu echt een verplichting in al het nieuwe materieel of is dit vooralsnog een uitzondering? En zo ja, is het dan ook echt zo'n irritant piepgeluid of mag het ook een wat vriendelijker geluid zijn (zoals SGMm/SLT)? Ik weet dat niet precies namelijk. Ik hoop het laatste.
Dat is vast hier ergens terug te vinden.

Succes :')

edit: in dit document kan ik in ieder geval niks vinden aan eisen over geluidssignalen bij openende en sluitende deuren, maar er zijn meer documenten. :')

[ Bericht 8% gewijzigd door James1988 op 02-03-2013 00:43:59 ]
pi_123525175
Deze vond ik nog in mn archieven, de enige keer ooit dat ik deze schitterende maar zo dure Oriënt Express in het echt zag. Op de een of andere manier was ik toen even een uurtje op pad met een Australische man toen ik er achter kwam dat deze trein toevallig in Krakau stond. Hij vond het ook wel machtig om zo'n trein te zien.

  zaterdag 2 maart 2013 @ 00:47:13 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123525226
Kraków O+ Te lang geleden dat ik daar geweest ben :@
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 2 maart 2013 @ 07:03:48 #257
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123528097
Inmiddels zijn er 3 zuurstok-rijtuigen voor de (vervangende) Benelux-dienst ontstickerd. De rest zou ook nog moeten volgen. Ze hebben nu weer de ICR-kleurstelling van NSR van buiten.
pi_123528120
Goedemorgen!
Ik zat nog eens het stuk door te lezen van ILT over dat ongeval bij de Maasvlakte.
Als mcn in opleiding lopen we bij ons in de klas wel eens te "zeuren" over het nieuwe veiligheidscommunicatie/gespreksdicipline.
Punt van discussie is toch de manier waarop de informatie wordt door gegeven.
Ik ben erg "geschrokken" van de transcriptie van de communicatie tussen Trdl en machinisten bij dat ongeval. Toch wel een punt waar echt een hoop voorkomen mee had kunnen worden.

Transcriptie (printscreens):
  zaterdag 2 maart 2013 @ 09:11:02 #259
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123528617
Nogal informeel inderdaad.
Maar afgezien daarvan is het echt de fout van de trdl die 2x spoor 891 vrijgeeft.

Is die man eruit getrapt?

Ik zat trouwens te zoeken hoe groot de stukken bovenleiding zijn waar ze de spanning van kunnen regelen. Soms moet er een stuk bovenleiding spanningsloos worden gemaakt wegens ontsporing, of andere problemen...Stel dat er bij Gouda een probleem is, met dan van het hele deel Utrecht - Den Haag de spanning eraf? En is dat aan beide rijkanten of kunnen ze het ook nog per kant regelen?

Wat schetst mijn verbazing: "Afhankelijk van het baanvak, spoor of emplacement waar de werkzaamheden uitgevoerd gaan worden moet men 13 tot 26 weken vooraf, een verzoek indienen bij Prorail voor een buitendienst en spanningsloosstelling." [site]

Pardon? 3 tot 6 maanden vantevoren aanvragen? Wat voor bureaucratie is dit?
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  Redactie Sport zaterdag 2 maart 2013 @ 09:18:52 #260
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123528674
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 09:11 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik zat trouwens te zoeken hoe groot de stukken bovenleiding zijn waar ze de spanning van kunnen regelen. Soms moet er een stuk bovenleiding spanningsloos worden gemaakt wegens ontsporing, of andere problemen...Stel dat er bij Gouda een probleem is, met dan van het hele deel Utrecht - Den Haag de spanning eraf? En is dat aan beide rijkanten of kunnen ze het ook nog per kant regelen?
Bij de Post T Simulatie Hengelo zit een pdf met daarop alle bovenleidings-secties ingetekend op het sporenplan: http://www.spoornieuws.nl/temp/secties_bovenleiding.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 2 maart 2013 @ 09:22:15 #261
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123528701
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 09:11 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik zat trouwens te zoeken hoe groot de stukken bovenleiding zijn waar ze de spanning van kunnen regelen. Soms moet er een stuk bovenleiding spanningsloos worden gemaakt wegens ontsporing, of andere problemen...Stel dat er bij Gouda een probleem is, met dan van het hele deel Utrecht - Den Haag de spanning eraf? En is dat aan beide rijkanten of kunnen ze het ook nog per kant regelen?
Tussen Utrecht en Den Haag zitten natuurlijk meerdere onderstations, je kunt altijd van onderstation naar onderstation (of schakelstation) per spoor afschakelen. Soms zitten er nog scheidingen tussendoor in verband met wissels. Met het huidige net zou je kunnen zeggen dat je minstens elke 5 à 6 km een scheiding hebt. Op emplacementen kun je vaak nog per spoor of sporenbundel de boel spanningsloos schakelen.

quote:
Wat schetst mijn verbazing: "Afhankelijk van het baanvak, spoor of emplacement waar de werkzaamheden uitgevoerd gaan worden moet men 13 tot 26 weken vooraf, een verzoek indienen bij Prorail voor een buitendienst en spanningsloosstelling." [site]

Pardon? 3 tot 6 maanden vantevoren aanvragen? Wat voor bureaucratie is dit?
Dat is echt al minstens tien jaar de norm en er wordt niet erg veel over gepiept. Dus of hij is in de praktijk flexibeler, of iedereen weet dat die termijn zinnig is. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Duvel op 02-03-2013 09:32:09 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123528717
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 09:11 schreef gebrokenglas het volgende:

Wat schetst mijn verbazing: "Afhankelijk van het baanvak, spoor of emplacement waar de werkzaamheden uitgevoerd gaan worden moet men 13 tot 26 weken vooraf, een verzoek indienen bij Prorail voor een buitendienst en spanningsloosstelling." [site]

Pardon? 3 tot 6 maanden vantevoren aanvragen? Wat voor bureaucratie is dit?
Ja makkelijk lullen he als je er niks vanaf weet?
  zaterdag 2 maart 2013 @ 09:25:35 #263
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123528742
Voor een 52-urige (= lang weekend) buitendienststelling is de termijn een jaar. Dus als een groot project door een of andere reden zo'n buitendienststelling mist, hebben ze een enorm probleem.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 2 maart 2013 @ 09:29:00 #264
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123528776
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 09:23 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Ja makkelijk lullen he als je er niks vanaf weet?
Voor mensen die onbekend zijn met de materie komt het toch ook over als een achterlijke termijn? Ik bedoel: toen laatst die spoorstaaf bij Rotterdam versleten was, kon het wel stante pede buiten dienst.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123528805
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 09:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Voor mensen die onbekend zijn met de materie komt het toch ook over als een achterlijke termijn? Ik bedoel: toen laatst die spoorstaaf bij Rotterdam versleten was, kon het wel stante pede buiten dienst.
Klopt ben ik met je eens. Maar dat moest blijkbaar met spoed gerepareerd worden. Dan wegen de baten hoger dan de kosten.

De procedure om werkzaamheden uit te voeren zal wel een proces zijn om alles te plannen. Want elk weekend ligt er bijna wel een baanvak uit.

En je hebt ook de medewerkers op die plekken nodig, en die moeten ook een slaap plek hebben etc...
  zaterdag 2 maart 2013 @ 09:33:05 #266
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123528817
En de veiligheid moet geregeld zijn, en eventueel alternatief vervoer voor reizigers, omleidingen voor goederentreinen, etc etc etc...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123528818
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 09:23 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Ja makkelijk lullen he als je er niks vanaf weet?
Beetje dooddoener niet? Dan vind je er vast ook niks van als je 6 maanden op een kapvergunning moet wachten als je een boompje in je tuin om wil choppen. Duurt te lang? Makkelijk lullen als je er niks vanaf weet!
pi_123528838
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 09:33 schreef Duvel het volgende:
En de veiligheid moet geregeld zijn, en eventueel alternatief vervoer voor reizigers, omleidingen voor goederentreinen, etc etc etc...
Exact. En denk ook aan Gemeenten die eventueel wegen moeten afsluiten etc. :Y
pi_123528861
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 09:33 schreef arkkey het volgende:

[..]

Beetje dooddoener niet? Dan vind je er vast ook niks van als je 6 maanden op een kapvergunning moet wachten als je een boompje in je tuin om wil choppen. Duurt te lang? Makkelijk lullen als je er niks vanaf weet!
Geen idee hoe dat in elkaar steekt ;)
  PR/Manusje van alles zaterdag 2 maart 2013 @ 09:44:41 #270
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_123528923
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 09:25 schreef Duvel het volgende:
Voor een 52-urige (= lang weekend) buitendienststelling is de termijn een jaar. Dus als een groot project door een of andere reden zo'n buitendienststelling mist, hebben ze een enorm probleem.
gewoon een stukje vd-draad tussen de bovenleiding en .... waar maak je kortsluiting mee? :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 2 maart 2013 @ 09:46:31 #271
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123528942
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 09:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

gewoon een stukje vd-draad tussen de bovenleiding en .... waar maak je kortsluiting mee? :')
Een VD-draad (zelfs 6mm2) ontploft als je er een kortsluiting mee maakt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123528957
Tijdje terug had iemand hier filmpje gepost van zo'n rus ofzo die kortsluiting maakte met een bovenleiding, geweldig :)
  PR/Manusje van alles zaterdag 2 maart 2013 @ 09:48:21 #273
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_123528962
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 09:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een VD-draad (zelfs 6mm2) ontploft als je er een kortsluiting mee maakt.
precies, daarom stel ik het ook voor.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 2 maart 2013 @ 09:49:44 #274
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123528974
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 09:48 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

precies, daarom stel ik het ook voor.
Hier zie je wat 6 mm2 doet als je er een kortsluitstroom doorheen jaagt.



Je ziet dat er geen kortsluiting meer is, aangezien je draad verdampt is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123529193
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 09:33 schreef Duvel het volgende:
En de veiligheid moet geregeld zijn, en eventueel alternatief vervoer voor reizigers, omleidingen voor goederentreinen, etc etc etc...
Dat is de kleinste zaak, personeelsplanningen van zowel aannemer, vervoerder als busmaatschappij moeten aangepast worden. Daardoor loopt het ver vooruit. Verder worden alle aanvragen beoordeelt door de vervoerder op haalbaarheid en beschikbaarheid dienstregeling voor uitvoering treintjes rijden. Het is wel leuk om keertje rond te lopen bij het ProRail Planbureau hoor ;).
pi_123529202
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 09:34 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Exact. En denk ook aan Gemeenten die eventueel wegen moeten afsluiten etc. :Y
De aannemer regelt de verkeersregelaar.
  Redactie Sport zaterdag 2 maart 2013 @ 10:22:51 #277
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123529357
Maar het is wel handig dat een gemeente weet dat een overweg het hele weekend afgesloten is, zodat ze niet net zelf gaan klussen aan de weg bij de volgende overweg :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_123529403
in 1995 gingen sommige dingen nogal anders
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 2 maart 2013 @ 10:35:50 #279
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_123529530
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 00:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is vast hier ergens terug te vinden.

Succes :')

edit: in dit document kan ik in ieder geval niks vinden aan eisen over geluidssignalen bij openende en sluitende deuren, maar er zijn meer documenten. :')
Eh... Bedankt. :')

Ik ga even proberen wat praktischer te denken. Als er echt zo'n eis zou zijn, zou het dan ook niet bij DDZ ingebouwd moeten worden? In tegenstelling tot bv. een gelijkvloerse instap is dat bij een revisie immers best wel te doen lijkt me. En dat is niet gebeurd.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 10:37:36 #280
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123529563
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 10:10 schreef b2py het volgende:
Het is wel leuk om keertje rond te lopen bij het ProRail Planbureau hoor ;).
Ja. Ik denk dat het ook wel goed zou zijn als ze eens een achter de schermen bij Prorail uitzending zouden doen, om mensen te laten zien wat voor logistieke toestand het eigenlijk is en dat het makkelijk klagen is over vertraging terwijl er op dat moment flinke uitdagingen gaande zijn.

Bij SBS6 hebben ze een tijdje terug een 'in het spoor van' serie gehad. Staan op YouTube nog wel filmpjes van.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 10:42:16 #281
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123529634
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 10:22 schreef dennistd het volgende:
Maar het is wel handig dat een gemeente weet dat een overweg het hele weekend afgesloten is, zodat ze niet net zelf gaan klussen aan de weg bij de volgende overweg :P
Op een zijspoor: bij ons zijn wel eens wegopbrekingen geweest waarbij de ene omleidingroute je precies de richting van de andere wegopbrekingen stuurde. Gevalletje Jammer.

Als je onbekend was met de omgeving was je wel het spoor bijster, met al die eenrichtingsweggetjes.
Je moest wel een paar keer tegen de rijrichting inrijden, de borden volgend kwam je echt de wijk niet uit.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 11:03:20 #282
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_123529975
Het Dal Vrij-abonnement is t/m 31 maart te bestellen voor ¤79 p/m in plaats van ¤99.
Aanbieding geldt ook voor een eerste klasabonnement: ¤129 in plaats van ¤172.

http://www.ns.nl/reiziger(...)ctie-maart-2013.html
pi_123531197
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 10:37 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja. Ik denk dat het ook wel goed zou zijn als ze eens een achter de schermen bij Prorail uitzending zouden doen, om mensen te laten zien wat voor logistieke toestand het eigenlijk is en dat het makkelijk klagen is over vertraging terwijl er op dat moment flinke uitdagingen gaande zijn.

Bij SBS6 hebben ze een tijdje terug een 'in het spoor van' serie gehad. Staan op YouTube nog wel filmpjes van.
Het proces is te complex om uit te leggen aan iemand zonder inhoudelijke kennis. Er zijn teveel aspecten en facetten om tot een eenduidig antwoord te komen. De verschillen tussen een spoedje, 13 wekelijkse aanvraag, 26 wekelijkse aanvraag en 40 wekelijkse aanvraag zijn zo groot dat je dit niet even kan samenvatten.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 13:06:02 #284
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123533042
Groeten. Vanaf station Angerville waar ik al uren wacht op een trein. Nee geen chaos op het spoor. 5 treinen per dag + pech = Kutdag :(
  zaterdag 2 maart 2013 @ 13:06:51 #285
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123533069
Misschien is het wel te complex. Of te complex gemaakt.

Is het ook de reden dat het zo lang duurt voor er een regulier rijdend Fyra-vervangend IC ingescheduled is? Ik dacht dat je zoiets wel in pakweg een week kon regelen, afgezien van het niet tijdig landelijk kunnen communiceren misschien....
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_123533157
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 13:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Groeten. Vanaf station Angerville waar ik al uren wacht op een trein. Nee geen chaos op het spoor. 5 treinen per dag + pech = Kutdag :(
Kun je niet even op en neer naar Ètampes?
  zaterdag 2 maart 2013 @ 13:15:34 #287
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123533301
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 13:10 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Kun je niet even op en neer naar Ètampes?
Was ik maar in etampes... Daar hebben ze nog een klein stadsbusnetwerkje. Dr gaan 3 bussen op zaterdag naar etampes vanaf hier
  zaterdag 2 maart 2013 @ 13:17:41 #288
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123533349
Maar de trein van 13.18 komt zo hopenlijk. Ze moeten nog wel het station openmaken, wanr dat gaat tussentijds dicht :')
pi_123533434
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 13:06 schreef gebrokenglas het volgende:
Misschien is het wel te complex. Of te complex gemaakt.

Is het ook de reden dat het zo lang duurt voor er een regulier rijdend Fyra-vervangend IC ingescheduled is? Ik dacht dat je zoiets wel in pakweg een week kon regelen, afgezien van het niet tijdig landelijk kunnen communiceren misschien....
Nee. Dat zat hem in het niet eerder kunnen huren van de TRAXX locs door de NMBS.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 13:26:31 #290
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123533599
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 13:20 schreef b2py het volgende:

[..]

Nee. Dat zat hem in het niet eerder kunnen huren van de TRAXX locs door de NMBS.
Aha. Kijk, als Wilma dat soort zaken nu gewoon vertelt, dan snappen de mensen tenminste waarom het zolang duurt en waar ze aan toe zijn, en dat er tenminste aan gewerkt wordt.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 13:27:25 #291
141482 Q.
JurassiQ
pi_123533626
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 13:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maar de trein van 13.18 komt zo hopenlijk. Ze moeten nog wel het station openmaken, wanr dat gaat tussentijds dicht :')
Mooi land. :')
For great justice!
  zaterdag 2 maart 2013 @ 13:29:31 #292
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_123533681
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 13:27 schreef Q. het volgende:

[..]

Mooi land. :')
Dat vergeten ze altijd te vertellen wanneer er een nieuwe HSL wordt geopend :o
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_123533833
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 13:26 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Aha. Kijk, als Wilma dat soort zaken nu gewoon vertelt, dan snappen de mensen tenminste waarom het zolang duurt en waar ze aan toe zijn, en dat er tenminste aan gewerkt wordt.
Dat heeft Wilma verteld.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 13:38:39 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123533928
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 13:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Groeten. Vanaf station Angerville waar ik al uren wacht op een trein. Nee geen chaos op het spoor. 5 treinen per dag + pech = Kutdag :(
Toepasselijke naam wel :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 2 maart 2013 @ 13:40:03 #295
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123533967
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 13:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat heeft Wilma verteld.
Oef, dan heb ik niet goed opgelet. :@
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 14:47:05 #296
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123536087
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 13:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Toepasselijke naam wel :P
Hoezo?

Het was het allerlaatste stukje ile de france waar ik nog niet geweest was. Ik liep het al maanden voor me uit te schuiven omdat ik wist dat dit ging gebeuren :{ . Nu in de sneltrein naar Meaux vanaf station Parijs Oost.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 14:55:31 #297
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123536300
Dan heb je als het goed is één van de nieuwe LSD-treinen? (Francilien / Spacium 3.O6)
  zaterdag 2 maart 2013 @ 14:59:44 #298
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123536409
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 14:55 schreef James1988 het volgende:
Dan heb je als het goed is één van de nieuwe LSD-treinen? (Francilien / Spacium 3.O6)
Nee, helaas. Die rijden nu voor 100% op lijn H, had begrepen dat ze op lijn P begonnen zijn met de instroom.

Wat doe ik met je enevelop trouwens? :)
pi_123536619
quote:
Message zaterdag 2 maart 2013, 14:17 :
Reason: onverwachte werkzaamheden

Tussen Uitgeest en Zaandam rijden geen treinen door onverwachte werkzaamheden.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting 03 maart rond 14:00 uur verholpen.
http://www.dichtbij.nl/za(...)eest-en-zaandam.aspx

Mag hopen dat ze nog iets van bussen gaan inzetten...
  zaterdag 2 maart 2013 @ 15:08:20 #300
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123536645
Het is wel schering en inslag met al die onverwachte werkzaamheden deze week..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')