Is dat hekken gezeik nu klaar of moet ik me er ook nog even tegenaan komen bemoeien?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 23:17 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
denk je dat het echt iemand zal tegenhouden?
Maar wordt het nu echt een verplichting in al het nieuwe materieel of is dit vooralsnog een uitzondering? En zo ja, is het dan ook echt zo'n irritant piepgeluid of mag het ook een wat vriendelijker geluid zijn (zoals SGMm/SLT)? Ik weet dat niet precies namelijk. Ik hoop het laatste.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 00:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind het ook zwaar overdreven. Dit dient geen enkel doel. En als de aanbestedende overheden blijkbaar een piepje extra belangrijker vinden dan een toilet, dan moeten we de aanbestedende overheden ook als incapabel beschouwen en als belastingbetalers ZELF het heft in handen nemen.
Zelfs al zou dat zo zijn.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 00:32 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Maar wordt het nu echt een verplichting in al het nieuwe materieel of is dit vooralsnog een uitzondering? En zo ja, is het dan ook echt zo'n irritant piepgeluid of mag het ook een wat vriendelijker geluid zijn (zoals SGMm/SLT)? Ik weet dat niet precies namelijk. Ik hoop het laatste.
Dat is vast hier ergens terug te vinden.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 00:32 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Maar wordt het nu echt een verplichting in al het nieuwe materieel of is dit vooralsnog een uitzondering? En zo ja, is het dan ook echt zo'n irritant piepgeluid of mag het ook een wat vriendelijker geluid zijn (zoals SGMm/SLT)? Ik weet dat niet precies namelijk. Ik hoop het laatste.
Bij de Post T Simulatie Hengelo zit een pdf met daarop alle bovenleidings-secties ingetekend op het sporenplan: http://www.spoornieuws.nl/temp/secties_bovenleiding.pdfquote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:11 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik zat trouwens te zoeken hoe groot de stukken bovenleiding zijn waar ze de spanning van kunnen regelen. Soms moet er een stuk bovenleiding spanningsloos worden gemaakt wegens ontsporing, of andere problemen...Stel dat er bij Gouda een probleem is, met dan van het hele deel Utrecht - Den Haag de spanning eraf? En is dat aan beide rijkanten of kunnen ze het ook nog per kant regelen?
Tussen Utrecht en Den Haag zitten natuurlijk meerdere onderstations, je kunt altijd van onderstation naar onderstation (of schakelstation) per spoor afschakelen. Soms zitten er nog scheidingen tussendoor in verband met wissels. Met het huidige net zou je kunnen zeggen dat je minstens elke 5 à 6 km een scheiding hebt. Op emplacementen kun je vaak nog per spoor of sporenbundel de boel spanningsloos schakelen.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:11 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik zat trouwens te zoeken hoe groot de stukken bovenleiding zijn waar ze de spanning van kunnen regelen. Soms moet er een stuk bovenleiding spanningsloos worden gemaakt wegens ontsporing, of andere problemen...Stel dat er bij Gouda een probleem is, met dan van het hele deel Utrecht - Den Haag de spanning eraf? En is dat aan beide rijkanten of kunnen ze het ook nog per kant regelen?
Dat is echt al minstens tien jaar de norm en er wordt niet erg veel over gepiept. Dus of hij is in de praktijk flexibeler, of iedereen weet dat die termijn zinnig is.quote:Wat schetst mijn verbazing: "Afhankelijk van het baanvak, spoor of emplacement waar de werkzaamheden uitgevoerd gaan worden moet men 13 tot 26 weken vooraf, een verzoek indienen bij Prorail voor een buitendienst en spanningsloosstelling." [site]
Pardon? 3 tot 6 maanden vantevoren aanvragen? Wat voor bureaucratie is dit?
Ja makkelijk lullen he als je er niks vanaf weet?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:11 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat schetst mijn verbazing: "Afhankelijk van het baanvak, spoor of emplacement waar de werkzaamheden uitgevoerd gaan worden moet men 13 tot 26 weken vooraf, een verzoek indienen bij Prorail voor een buitendienst en spanningsloosstelling." [site]
Pardon? 3 tot 6 maanden vantevoren aanvragen? Wat voor bureaucratie is dit?
Voor mensen die onbekend zijn met de materie komt het toch ook over als een achterlijke termijn? Ik bedoel: toen laatst die spoorstaaf bij Rotterdam versleten was, kon het wel stante pede buiten dienst.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:23 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ja makkelijk lullen he als je er niks vanaf weet?
Klopt ben ik met je eens. Maar dat moest blijkbaar met spoed gerepareerd worden. Dan wegen de baten hoger dan de kosten.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Voor mensen die onbekend zijn met de materie komt het toch ook over als een achterlijke termijn? Ik bedoel: toen laatst die spoorstaaf bij Rotterdam versleten was, kon het wel stante pede buiten dienst.
Beetje dooddoener niet? Dan vind je er vast ook niks van als je 6 maanden op een kapvergunning moet wachten als je een boompje in je tuin om wil choppen. Duurt te lang? Makkelijk lullen als je er niks vanaf weet!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:23 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ja makkelijk lullen he als je er niks vanaf weet?
Exact. En denk ook aan Gemeenten die eventueel wegen moeten afsluiten etc.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:33 schreef Duvel het volgende:
En de veiligheid moet geregeld zijn, en eventueel alternatief vervoer voor reizigers, omleidingen voor goederentreinen, etc etc etc...
Geen idee hoe dat in elkaar steektquote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:33 schreef arkkey het volgende:
[..]
Beetje dooddoener niet? Dan vind je er vast ook niks van als je 6 maanden op een kapvergunning moet wachten als je een boompje in je tuin om wil choppen. Duurt te lang? Makkelijk lullen als je er niks vanaf weet!
gewoon een stukje vd-draad tussen de bovenleiding en .... waar maak je kortsluiting mee?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:25 schreef Duvel het volgende:
Voor een 52-urige (= lang weekend) buitendienststelling is de termijn een jaar. Dus als een groot project door een of andere reden zo'n buitendienststelling mist, hebben ze een enorm probleem.
Een VD-draad (zelfs 6mm2) ontploft als je er een kortsluiting mee maakt.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
gewoon een stukje vd-draad tussen de bovenleiding en .... waar maak je kortsluiting mee?
precies, daarom stel ik het ook voor.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een VD-draad (zelfs 6mm2) ontploft als je er een kortsluiting mee maakt.
Hier zie je wat 6 mm2 doet als je er een kortsluitstroom doorheen jaagt.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:48 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
precies, daarom stel ik het ook voor.
Dat is de kleinste zaak, personeelsplanningen van zowel aannemer, vervoerder als busmaatschappij moeten aangepast worden. Daardoor loopt het ver vooruit. Verder worden alle aanvragen beoordeelt door de vervoerder op haalbaarheid en beschikbaarheid dienstregeling voor uitvoering treintjes rijden. Het is wel leuk om keertje rond te lopen bij het ProRail Planbureau hoorquote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:33 schreef Duvel het volgende:
En de veiligheid moet geregeld zijn, en eventueel alternatief vervoer voor reizigers, omleidingen voor goederentreinen, etc etc etc...
De aannemer regelt de verkeersregelaar.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:34 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Exact. En denk ook aan Gemeenten die eventueel wegen moeten afsluiten etc.
Eh... Bedankt.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 00:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is vast hier ergens terug te vinden.
Succes
edit: in dit document kan ik in ieder geval niks vinden aan eisen over geluidssignalen bij openende en sluitende deuren, maar er zijn meer documenten.
Ja. Ik denk dat het ook wel goed zou zijn als ze eens een achter de schermen bij Prorail uitzending zouden doen, om mensen te laten zien wat voor logistieke toestand het eigenlijk is en dat het makkelijk klagen is over vertraging terwijl er op dat moment flinke uitdagingen gaande zijn.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:10 schreef b2py het volgende:
Het is wel leuk om keertje rond te lopen bij het ProRail Planbureau hoor.
Op een zijspoor: bij ons zijn wel eens wegopbrekingen geweest waarbij de ene omleidingroute je precies de richting van de andere wegopbrekingen stuurde. Gevalletje Jammer.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:22 schreef dennistd het volgende:
Maar het is wel handig dat een gemeente weet dat een overweg het hele weekend afgesloten is, zodat ze niet net zelf gaan klussen aan de weg bij de volgende overweg
Het proces is te complex om uit te leggen aan iemand zonder inhoudelijke kennis. Er zijn teveel aspecten en facetten om tot een eenduidig antwoord te komen. De verschillen tussen een spoedje, 13 wekelijkse aanvraag, 26 wekelijkse aanvraag en 40 wekelijkse aanvraag zijn zo groot dat je dit niet even kan samenvatten.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:37 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja. Ik denk dat het ook wel goed zou zijn als ze eens een achter de schermen bij Prorail uitzending zouden doen, om mensen te laten zien wat voor logistieke toestand het eigenlijk is en dat het makkelijk klagen is over vertraging terwijl er op dat moment flinke uitdagingen gaande zijn.
Bij SBS6 hebben ze een tijdje terug een 'in het spoor van' serie gehad. Staan op YouTube nog wel filmpjes van.
Kun je niet even op en neer naar Ètampes?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Groeten. Vanaf station Angerville waar ik al uren wacht op een trein. Nee geen chaos op het spoor. 5 treinen per dag + pech = Kutdag![]()
Was ik maar in etampes... Daar hebben ze nog een klein stadsbusnetwerkje. Dr gaan 3 bussen op zaterdag naar etampes vanaf hierquote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:10 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Kun je niet even op en neer naar Ètampes?
Nee. Dat zat hem in het niet eerder kunnen huren van de TRAXX locs door de NMBS.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:06 schreef gebrokenglas het volgende:
Misschien is het wel te complex. Of te complex gemaakt.
Is het ook de reden dat het zo lang duurt voor er een regulier rijdend Fyra-vervangend IC ingescheduled is? Ik dacht dat je zoiets wel in pakweg een week kon regelen, afgezien van het niet tijdig landelijk kunnen communiceren misschien....
Aha. Kijk, als Wilma dat soort zaken nu gewoon vertelt, dan snappen de mensen tenminste waarom het zolang duurt en waar ze aan toe zijn, en dat er tenminste aan gewerkt wordt.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee. Dat zat hem in het niet eerder kunnen huren van de TRAXX locs door de NMBS.
Mooi land.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maar de trein van 13.18 komt zo hopenlijk. Ze moeten nog wel het station openmaken, wanr dat gaat tussentijds dicht
Dat vergeten ze altijd te vertellen wanneer er een nieuwe HSL wordt geopendquote:
Dat heeft Wilma verteld.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:26 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Aha. Kijk, als Wilma dat soort zaken nu gewoon vertelt, dan snappen de mensen tenminste waarom het zolang duurt en waar ze aan toe zijn, en dat er tenminste aan gewerkt wordt.
Toepasselijke naam welquote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Groeten. Vanaf station Angerville waar ik al uren wacht op een trein. Nee geen chaos op het spoor. 5 treinen per dag + pech = Kutdag![]()
Oef, dan heb ik niet goed opgelet.quote:
Hoezo?quote:
Nee, helaas. Die rijden nu voor 100% op lijn H, had begrepen dat ze op lijn P begonnen zijn met de instroom.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:55 schreef James1988 het volgende:
Dan heb je als het goed is één van de nieuwe LSD-treinen? (Francilien / Spacium 3.O6)
http://www.dichtbij.nl/za(...)eest-en-zaandam.aspxquote:Message zaterdag 2 maart 2013, 14:17 :
Reason: onverwachte werkzaamheden
Tussen Uitgeest en Zaandam rijden geen treinen door onverwachte werkzaamheden.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting 03 maart rond 14:00 uur verholpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |