abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR/Manusje van alles donderdag 28 februari 2013 @ 13:41:36 #26
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_123453472
dan gok ik dat ze de concessie aan gaan passen. :') wedden.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_123453528
quote:
10s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

:7

de toelating voor het belgische deel van de HSL is ingetrokken. Die moeten ze eerst krijgen. Hoe lang zou zoiets duren. Zeker gezien de software nog steeds vol met fouten zit.
Tja, je zou de V250 nog altijd in binnenlandse dienst kunnen gebruiken. Over de softwareproblemen lees je in de media dat het vooral gaat om de verschillende beveiligingssystemen waar problemen mee worden ondervonden. Als je het ding optimaliseert voor alleen het Nederlandse veiligheidssysteem op de HSL, gaat dat misschien wel beter... Maar ja helaas weten we uit ervaring dat de problemen echt niet alleen op de grensovergang plaatsvonden.
  donderdag 28 februari 2013 @ 13:42:52 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123453531
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:40 schreef arkkey het volgende:

[..]

Mansveld wil 4 opties, wat als er 0, 9, 16 en 19 fyra's gaan rijden. Zonder de belgen is dan de optie 9 of 16 denk ik?
Tot nu toe zijn er 9 treinen afgeleverd. 16 treinen is de omvang van de NS-order. 19 treinen is de NS-order + NMBS-order.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:42 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Tja, je zou de V250 nog altijd in binnenlandse dienst kunnen gebruiken. Over de softwareproblemen lees je in de media dat het vooral gaat om de verschillende beveiligingssystemen waar problemen mee worden ondervonden. Als je het ding optimaliseert voor alleen het Nederlandse veiligheidssysteem op de HSL, gaat dat misschien wel beter... Maar ja helaas weten we uit ervaring dat de problemen echt niet alleen op de grensovergang plaatsvonden.
De media zoomt in op de problemen bij de grensovergang omdat het artikel in De Ingenieur daar uitvoerig op in ging. Er zijn echter meer problemen dan de grensovergang.
pi_123453773
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:40 schreef arkkey het volgende:

[..]

Mansveld wil 4 opties, wat als er 0, 9, 16 en 19 fyra's gaan rijden. Zonder de belgen is dan de optie 9 of 16 denk ik?
Vergeet vooral die 0 niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123453835
Ik zit me dood te ergeren aan heel dat gekut. Ik ga wat anders doen. Hoor later wel wat het geworden is.

Ajuus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 februari 2013 @ 13:51:42 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123453900
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:42 schreef James1988 het volgende:
De media zoomt in op de problemen bij de grensovergang omdat het artikel in De Ingenieur daar uitvoerig op in ging. Er zijn echter meer problemen dan de grensovergang.
met name het inbellen van het modem op GSM-R vind ik een mooie :')

las dit op een ander forum: Je krijgt 30 seconden de tijd om dat te doen, daarna wordt de trein stilgezet. Je zou bij wijze van spreken beter met buitenlandse 'simkaarten' moeten gaan werken, zodat altijd het best beschikbare netwerk gekozen wordt :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 28 februari 2013 @ 13:55:16 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123454066
GSM-R werkt inderdaad met simkaarten, maar de vergelijking met het gewone GSM-netwerk slaat natuurlijk de plank volledig mis _O-
pi_123454241
aldomarkus twitterde op donderdag 28-02-2013 om 12:52:10 Hè? @NS_online "Alle #ic's hebben #toilet," staat op NS-website. Maar ic Utrecht - Almere Oostvaarders wordt gereden met #toiletloze #SLT! reageer retweet
Sommige mensen :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 februari 2013 @ 13:59:43 #34
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123454248
er zou toch wel een technische oplossing moeten zijn waarbij de gehele procedure veel sneller kan verlopen. Bijvoorbeeld dat er vanaf tien kilometer voor de grens al contact kan worden gezocht met het netwerk van het buurland door de dekking van de netwerken te vergroten.

Heb je net even wat meer tijd en hoeft een trein minder vaak stilgezet te worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 februari 2013 @ 14:00:09 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123454266
quote:
15s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:59 schreef zoem het volgende:
aldomarkus twitterde op donderdag 28-02-2013 om 12:52:10 Hè? @NS_online "Alle #ic's hebben #toilet," staat op NS-website. Maar ic Utrecht - Almere Oostvaarders wordt gereden met #toiletloze #SLT! reageer retweet
Sommige mensen :')
is dan ook een sprinter :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 28 februari 2013 @ 14:00:54 #36
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123454297
quote:
2s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:59 schreef Peterselieman het volgende:
er zou toch wel een technische oplossing moeten zijn waarbij de gehele procedure veel sneller kan verlopen. Bijvoorbeeld dat er vanaf tien kilometer voor de grens al contact kan worden gezocht met het netwerk van het buurland door de dekking van de netwerken te vergroten.

Heb je net even wat meer tijd en hoeft een trein minder vaak stilgezet te worden.
Foei! Dat is veel te praktisch gedacht!
pi_123454358
Tja, maar de Thalys dendert toch ook over dat spoor? Lijkt me sterk dat die nou zoveel meer ontvangst heeft dan een Fyra? Kortom, waarom zou je er masten bij plaatsen als dat het probleem helemaal niet is.
  donderdag 28 februari 2013 @ 14:03:45 #38
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123454405
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:02 schreef arkkey het volgende:
Tja, maar de Thalys dendert toch ook over dat spoor? Lijkt me sterk dat die nou zoveel meer ontvangst heeft dan een Fyra? Kortom, waarom zou je er masten bij plaatsen als dat het probleem helemaal niet is.
Ook Thalys heeft zo nu en dan problemen.
  donderdag 28 februari 2013 @ 14:04:53 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123454447
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ook Thalys heeft zo nu en dan problemen.
Maar minder dan V250 had.
pi_123454635
quote:
10s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is dan ook een sprinter :P
Precies, die kerel beanwoordt zijn eigen vraag :P
pi_123454959
quote:
2s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:09 schreef zoem het volgende:

[..]

Precies, die kerel beanwoordt zijn eigen vraag :P
Nee, want de NS zegt: Al onze intercities hebben toiletten. Hij zit in de intercity Utrecht - Almere Oostvaarders, dat de NS sprintermaterieel inzet doet niet af dat het een intercity is. De bewering dat in alle intercities dus een toilet zit klopt niet.
pi_123455054
Als dat zo is heeft ie idd gelijk, echter als ik op de NS reisplanner Utrecht -> Almere Oostvaarders check zie ik daar alleen Sprinters staan, iig op de 0 overstap verbinding.
  donderdag 28 februari 2013 @ 14:21:06 #43
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_123455065
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:18 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Nee, want de NS zegt: Al onze intercities hebben toiletten. Hij zit in de intercity Utrecht - Almere Oostvaarders, dat de NS sprintermaterieel inzet doet niet af dat het een intercity is. De bewering dat in alle intercities dus een toilet zit klopt niet.
Dat is volgens mij niet eens een intercitydienst. Utrecht - Almere Oostvaarders is gewoon een sprinterdienst.
  donderdag 28 februari 2013 @ 14:22:27 #44
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123455113
Wat een gedoe over een stickertje op een verbinding die duidelijk niet in beide categorieën past zeg..
  donderdag 28 februari 2013 @ 14:25:25 #45
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_123455247
Tja, de Fyra...

Ach, we hebben straks in Breda in ieder geval wel een kneiter van een station voor vier schommelboten en vier plaszakexpressen per uur.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 februari 2013 @ 14:50:25 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123456372
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat een gedoe over een stickertje op een verbinding die duidelijk niet in beide categorieën past zeg..
Sneltrein
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 februari 2013 @ 14:50:57 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123456397
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Foei! Dat is veel te praktisch gedacht!
maar is wel de oplossing :s)
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 28 februari 2013 @ 14:54:21 #48
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_123456566
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:21 schreef Vaatwastablet het volgende:

[..]

Dat is volgens mij niet eens een intercitydienst. Utrecht - Almere Oostvaarders is gewoon een sprinterdienst.
Het was officieel een intercitydienst totdat het materieel vervangen werd door toiletloze sprinters.
pi_123456692
quote:
15s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zit me dood te ergeren aan heel dat gekut. Ik ga wat anders doen. Hoor later wel wat het geworden is.

Ajuus [ afbeelding ]
Ook ergernis bij MVBOV:

http://www.voorbeterov.nl/121213.php

:(
  donderdag 28 februari 2013 @ 14:59:22 #50
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123456815
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:54 schreef ReisT het volgende:

[..]

Het was officieel een intercitydienst totdat het materieel vervangen werd door toiletloze sprinters.
Het was een intercitydienst omdat die trein de drie minst drukke stations onderweg oversloeg en het dus geen sprinter mocht heten. Volkomen systeemautisme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')