Tja, je zou de V250 nog altijd in binnenlandse dienst kunnen gebruiken. Over de softwareproblemen lees je in de media dat het vooral gaat om de verschillende beveiligingssystemen waar problemen mee worden ondervonden. Als je het ding optimaliseert voor alleen het Nederlandse veiligheidssysteem op de HSL, gaat dat misschien wel beter... Maar ja helaas weten we uit ervaring dat de problemen echt niet alleen op de grensovergang plaatsvonden.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]![]()
de toelating voor het belgische deel van de HSL is ingetrokken. Die moeten ze eerst krijgen. Hoe lang zou zoiets duren. Zeker gezien de software nog steeds vol met fouten zit.
Tot nu toe zijn er 9 treinen afgeleverd. 16 treinen is de omvang van de NS-order. 19 treinen is de NS-order + NMBS-order.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:40 schreef arkkey het volgende:
[..]
Mansveld wil 4 opties, wat als er 0, 9, 16 en 19 fyra's gaan rijden. Zonder de belgen is dan de optie 9 of 16 denk ik?
De media zoomt in op de problemen bij de grensovergang omdat het artikel in De Ingenieur daar uitvoerig op in ging. Er zijn echter meer problemen dan de grensovergang.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:42 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Tja, je zou de V250 nog altijd in binnenlandse dienst kunnen gebruiken. Over de softwareproblemen lees je in de media dat het vooral gaat om de verschillende beveiligingssystemen waar problemen mee worden ondervonden. Als je het ding optimaliseert voor alleen het Nederlandse veiligheidssysteem op de HSL, gaat dat misschien wel beter... Maar ja helaas weten we uit ervaring dat de problemen echt niet alleen op de grensovergang plaatsvonden.
Vergeet vooral die 0 niet.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:40 schreef arkkey het volgende:
[..]
Mansveld wil 4 opties, wat als er 0, 9, 16 en 19 fyra's gaan rijden. Zonder de belgen is dan de optie 9 of 16 denk ik?
met name het inbellen van het modem op GSM-R vind ik een mooiequote:Op donderdag 28 februari 2013 13:42 schreef James1988 het volgende:
De media zoomt in op de problemen bij de grensovergang omdat het artikel in De Ingenieur daar uitvoerig op in ging. Er zijn echter meer problemen dan de grensovergang.
Sommige mensentwitter:aldomarkus twitterde op donderdag 28-02-2013 om 12:52:10Hè? @NS_online "Alle #ic's hebben #toilet," staat op NS-website. Maar ic Utrecht - Almere Oostvaarders wordt gereden met #toiletloze #SLT! reageer retweet
is dan ook een sprinterquote:Op donderdag 28 februari 2013 13:59 schreef zoem het volgende:
Sommige mensentwitter:aldomarkus twitterde op donderdag 28-02-2013 om 12:52:10Hè? @NS_online "Alle #ic's hebben #toilet," staat op NS-website. Maar ic Utrecht - Almere Oostvaarders wordt gereden met #toiletloze #SLT! reageer retweet
Foei! Dat is veel te praktisch gedacht!quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:59 schreef Peterselieman het volgende:
er zou toch wel een technische oplossing moeten zijn waarbij de gehele procedure veel sneller kan verlopen. Bijvoorbeeld dat er vanaf tien kilometer voor de grens al contact kan worden gezocht met het netwerk van het buurland door de dekking van de netwerken te vergroten.
Heb je net even wat meer tijd en hoeft een trein minder vaak stilgezet te worden.
Ook Thalys heeft zo nu en dan problemen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:02 schreef arkkey het volgende:
Tja, maar de Thalys dendert toch ook over dat spoor? Lijkt me sterk dat die nou zoveel meer ontvangst heeft dan een Fyra? Kortom, waarom zou je er masten bij plaatsen als dat het probleem helemaal niet is.
Maar minder dan V250 had.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ook Thalys heeft zo nu en dan problemen.
Nee, want de NS zegt: Al onze intercities hebben toiletten. Hij zit in de intercity Utrecht - Almere Oostvaarders, dat de NS sprintermaterieel inzet doet niet af dat het een intercity is. De bewering dat in alle intercities dus een toilet zit klopt niet.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:09 schreef zoem het volgende:
[..]
Precies, die kerel beanwoordt zijn eigen vraag
Dat is volgens mij niet eens een intercitydienst. Utrecht - Almere Oostvaarders is gewoon een sprinterdienst.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:18 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Nee, want de NS zegt: Al onze intercities hebben toiletten. Hij zit in de intercity Utrecht - Almere Oostvaarders, dat de NS sprintermaterieel inzet doet niet af dat het een intercity is. De bewering dat in alle intercities dus een toilet zit klopt niet.
Sneltreinquote:Op donderdag 28 februari 2013 14:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat een gedoe over een stickertje op een verbinding die duidelijk niet in beide categorieën past zeg..
maar is wel de oplossingquote:Op donderdag 28 februari 2013 14:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Foei! Dat is veel te praktisch gedacht!
Het was officieel een intercitydienst totdat het materieel vervangen werd door toiletloze sprinters.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:21 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Dat is volgens mij niet eens een intercitydienst. Utrecht - Almere Oostvaarders is gewoon een sprinterdienst.
Ook ergernis bij MVBOV:quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zit me dood te ergeren aan heel dat gekut. Ik ga wat anders doen. Hoor later wel wat het geworden is.
Ajuus [ afbeelding ]
Het was een intercitydienst omdat die trein de drie minst drukke stations onderweg oversloeg en het dus geen sprinter mocht heten. Volkomen systeemautisme.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:54 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het was officieel een intercitydienst totdat het materieel vervangen werd door toiletloze sprinters.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |