Betty de Boer = VVDtwitter:bgdeboer twitterde op donderdag 28-02-2013 om 12:54:13In 2e termijn dien ik met @ducohoogland motie in waarin we op 1 juli as uitsluitsel willen hebben van #ns over technische haalbaarheid #fyra reageer retweet
twitter:IngeLengton twitterde op donderdag 28-02-2013 om 12:30:22SP baalt van afwachtende houding Mansveld. "Mijn geduld is op, wanneer is het uwe eigenlijk op? #Fyrafiasco reageer retweet
twitter:IngeLengton twitterde op donderdag 28-02-2013 om 13:01:55CDA en D66 vinden Mansveld te traag. Er moet eerder dan 1 juli helderheid komen over toekomst #Fyra. reageer retweet
Aach, wat boeit hetquote:Op donderdag 28 februari 2013 12:22 schreef Peterselieman het volgende:
Het vertrouwen in de staatssecretaris krijgt weer een deuk.
Die De Boer en Hoogland werken goed samen overigens, viel me al op aan de tweets inderdaad.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:17 schreef James1988 het volgende:
Betty de Boer = VVDtwitter:bgdeboer twitterde op donderdag 28-02-2013 om 12:54:13In 2e termijn dien ik met @ducohoogland motie in waarin we op 1 juli as uitsluitsel willen hebben van #ns over technische haalbaarheid #fyra reageer retweet
Duco Hoogland = PvdAtwitter:IngeLengton twitterde op donderdag 28-02-2013 om 12:30:22SP baalt van afwachtende houding Mansveld. "Mijn geduld is op, wanneer is het uwe eigenlijk op? #Fyrafiasco reageer retweet
twitter:IngeLengton twitterde op donderdag 28-02-2013 om 13:01:55CDA en D66 vinden Mansveld te traag. Er moet eerder dan 1 juli helderheid komen over toekomst #Fyra. reageer retweet
De NS komt in april met duidelijkheid, want dan lopen die drie maanden aan AnsaldoTilburg af. Daarna komt het ministerie pas weer in actie.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:27 schreef arkkey het volgende:
1 Juli duidelijkheid van NS, en dan hopen dat je voor het zomerreces nog wat geregeld krijgt? Nee geweldig hoor, voordat het weer gaat sneeuwen horen we er wel wat van misschien. En zoniet tja dan niet?
ik denk dat zij wel door willen pakkenquote:Op donderdag 28 februari 2013 13:29 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ben dan eerder benieuwd wat de belgen gaan doen.
Meerdere scenario's uitwerken zorgt er per definitie voor dat er werk voor niets wordt gedaan. Het is veel beter om af te wachten wat er besloten is en dan in één keer het juiste scenario uit te werken. Efficienter voor iedereen die meetelt, en dat er dan een paar reizigers en kamerleden in de kou blijven staan, ach.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan hebben ze toch zelf ook vanaf half januari 3 maanden om uit te werken wat ze gaan doen als het wel of niet lukt?
en dan wachten ze nog 3 maanden om te vragen wat ze in april al wisten.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De NS komt in april met duidelijkheid, want dan lopen die drie maanden aan AnsaldoTilburg af. Daarna komt het ministerie pas weer in actie.
Dat is niet wat ik van de staatssecretaris begrijp? Die heeft het er sowieso over dat die 3 maanden "rekbaar" zijn en dat ze van de NS een technische analyse oid verwacht wat betreft inzet van Fyra materieel, wat er voor de zomer moet liggen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De NS komt in april met duidelijkheid, want dan lopen die drie maanden aan AnsaldoTilburg af. Daarna komt het ministerie pas weer in actie.
Die doen een Jolande Sapje:quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:29 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ben dan eerder benieuwd wat de belgen gaan doen.
als dat rekbaar is dan moet de NS dat aangeven en niet de staatssecretaris.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:31 schreef arkkey het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik van de staatssecretaris begrijp? Die heeft het er sowieso over dat die 3 maanden "rekbaar" zijn en dat ze van de NS een technische analyse oid verwacht wat betreft inzet van Fyra materieel, wat er voor de zomer moet liggen.
Juffrouw Stekkerdoosquote:Op donderdag 28 februari 2013 13:32 schreef MPG het volgende:
[..]
Die doen een Jolande Sapje:
Hoppa, de stekker eruit!
mja, mogelijk ook niet, want als de toestemming voor reizigersvervoer in België er weer komt dan kan de NS ook zonder NMBS rijden. Treinpaden gaan immers via Infrabelquote:Op donderdag 28 februari 2013 13:33 schreef James1988 het volgende:
Zelfs als NS zegt "het zijn prima treinen en we gaan ermee door" is er nog een afhankelijkheid van de NMBS. Als zij de stekker eruit trekken staat NS nog steeds met lege handen.
quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:32 schreef MPG het volgende:
[..]
Die doen een Jolande Sapje:
Hoppa, de stekker eruit!
zonder de belg zijn er toch niet genoeg treinen? of hebben de belgen alleen treinen besteld voor breda - antwerpen?quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, mogelijk ook niet, want als de toestemming voor reizigersvervoer in België er weer komt dan kan de NS ook zonder NMBS rijden. Treinpaden gaan immers via Infrabel
Wat houden de 3 NS-maanden in dan? Staatssecretaris wil voor eind juni/begin juli een "technisch haalbaarheidsonderzoek" van de NS hebben waar in staat of en zoja hoe de fyra weer gaat rijden. Zelf had ik het idee dat de NS nog tot pakweg mei aanmoddert, en dat er dan nog eoa bureautje voor een paar miljoen eypo's naar kijkt, die het dan eind juni/begin juli oplevert.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als dat rekbaar is dan moet de NS dat aangeven en niet de staatssecretaris.
Verder zou Mansveld HSA meer aan het contract moeten houden, maar in plaats daarvan krijgt HSA alle ruimte om maar wat aan te modderen
klopt, maar ik ga er vanuit dat hiervoor een oplossing gevonden wordt, zeker als je het stuk Rotterdam - Breda bijvoorbeeld opneemt in het binnenlandse vervoer.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
zonder de belg zijn er toch niet genoeg treinen? of hebben de belgen alleen treinen besteld voor breda - antwerpen?
Voor Amsterdam - Brussel zijn 6 treinen nodig, waarvan 1 reserve. Tussen NS en NMBS is afgesproken dat ze beide voor 50% van het materieel zorgen, ofwel 3 treinen per vervoerder. Als NMBS de boel afblaast komt NS 3 treinen tekort.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
zonder de belg zijn er toch niet genoeg treinen? of hebben de belgen alleen treinen besteld voor breda - antwerpen?
De NS heeft in januari AnsaldoTilburg drie maanden de tijd gegeven om de problemen op te lossen. Half april loopt deze termijn af en zal al het een en ander duidelijk moeten wordenquote:Op donderdag 28 februari 2013 13:39 schreef arkkey het volgende:
[..]
Wat houden de 3 NS-maanden in dan? Staatssecretaris wil voor eind juni/begin juli een "technisch haalbaarheidsonderzoek" van de NS hebben waar in staat of en zoja hoe de fyra weer gaat rijden. Zelf had ik het idee dat de NS nog tot pakweg mei aanmoddert, en dat er dan nog eoa bureautje voor een paar miljoen eypo's naar kijkt, die het dan eind juni/begin juli oplevert.
Kortom, echt schot in de zaak!
Mansveld wil 4 opties, wat als er 0, 9, 16 en 19 fyra's gaan rijden. Zonder de belgen is dan de optie 9 of 16 denk ik?quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
zonder de belg zijn er toch niet genoeg treinen? of hebben de belgen alleen treinen besteld voor breda - antwerpen?
Tja, je zou de V250 nog altijd in binnenlandse dienst kunnen gebruiken. Over de softwareproblemen lees je in de media dat het vooral gaat om de verschillende beveiligingssystemen waar problemen mee worden ondervonden. Als je het ding optimaliseert voor alleen het Nederlandse veiligheidssysteem op de HSL, gaat dat misschien wel beter... Maar ja helaas weten we uit ervaring dat de problemen echt niet alleen op de grensovergang plaatsvonden.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]![]()
de toelating voor het belgische deel van de HSL is ingetrokken. Die moeten ze eerst krijgen. Hoe lang zou zoiets duren. Zeker gezien de software nog steeds vol met fouten zit.
Tot nu toe zijn er 9 treinen afgeleverd. 16 treinen is de omvang van de NS-order. 19 treinen is de NS-order + NMBS-order.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:40 schreef arkkey het volgende:
[..]
Mansveld wil 4 opties, wat als er 0, 9, 16 en 19 fyra's gaan rijden. Zonder de belgen is dan de optie 9 of 16 denk ik?
De media zoomt in op de problemen bij de grensovergang omdat het artikel in De Ingenieur daar uitvoerig op in ging. Er zijn echter meer problemen dan de grensovergang.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:42 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Tja, je zou de V250 nog altijd in binnenlandse dienst kunnen gebruiken. Over de softwareproblemen lees je in de media dat het vooral gaat om de verschillende beveiligingssystemen waar problemen mee worden ondervonden. Als je het ding optimaliseert voor alleen het Nederlandse veiligheidssysteem op de HSL, gaat dat misschien wel beter... Maar ja helaas weten we uit ervaring dat de problemen echt niet alleen op de grensovergang plaatsvonden.
Vergeet vooral die 0 niet.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:40 schreef arkkey het volgende:
[..]
Mansveld wil 4 opties, wat als er 0, 9, 16 en 19 fyra's gaan rijden. Zonder de belgen is dan de optie 9 of 16 denk ik?
met name het inbellen van het modem op GSM-R vind ik een mooiequote:Op donderdag 28 februari 2013 13:42 schreef James1988 het volgende:
De media zoomt in op de problemen bij de grensovergang omdat het artikel in De Ingenieur daar uitvoerig op in ging. Er zijn echter meer problemen dan de grensovergang.
Sommige mensentwitter:aldomarkus twitterde op donderdag 28-02-2013 om 12:52:10Hè? @NS_online "Alle #ic's hebben #toilet," staat op NS-website. Maar ic Utrecht - Almere Oostvaarders wordt gereden met #toiletloze #SLT! reageer retweet
is dan ook een sprinterquote:Op donderdag 28 februari 2013 13:59 schreef zoem het volgende:
Sommige mensentwitter:aldomarkus twitterde op donderdag 28-02-2013 om 12:52:10Hè? @NS_online "Alle #ic's hebben #toilet," staat op NS-website. Maar ic Utrecht - Almere Oostvaarders wordt gereden met #toiletloze #SLT! reageer retweet
Foei! Dat is veel te praktisch gedacht!quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:59 schreef Peterselieman het volgende:
er zou toch wel een technische oplossing moeten zijn waarbij de gehele procedure veel sneller kan verlopen. Bijvoorbeeld dat er vanaf tien kilometer voor de grens al contact kan worden gezocht met het netwerk van het buurland door de dekking van de netwerken te vergroten.
Heb je net even wat meer tijd en hoeft een trein minder vaak stilgezet te worden.
Ook Thalys heeft zo nu en dan problemen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:02 schreef arkkey het volgende:
Tja, maar de Thalys dendert toch ook over dat spoor? Lijkt me sterk dat die nou zoveel meer ontvangst heeft dan een Fyra? Kortom, waarom zou je er masten bij plaatsen als dat het probleem helemaal niet is.
Maar minder dan V250 had.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ook Thalys heeft zo nu en dan problemen.
Nee, want de NS zegt: Al onze intercities hebben toiletten. Hij zit in de intercity Utrecht - Almere Oostvaarders, dat de NS sprintermaterieel inzet doet niet af dat het een intercity is. De bewering dat in alle intercities dus een toilet zit klopt niet.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:09 schreef zoem het volgende:
[..]
Precies, die kerel beanwoordt zijn eigen vraag
Dat is volgens mij niet eens een intercitydienst. Utrecht - Almere Oostvaarders is gewoon een sprinterdienst.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:18 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Nee, want de NS zegt: Al onze intercities hebben toiletten. Hij zit in de intercity Utrecht - Almere Oostvaarders, dat de NS sprintermaterieel inzet doet niet af dat het een intercity is. De bewering dat in alle intercities dus een toilet zit klopt niet.
Sneltreinquote:Op donderdag 28 februari 2013 14:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat een gedoe over een stickertje op een verbinding die duidelijk niet in beide categorieën past zeg..
maar is wel de oplossingquote:Op donderdag 28 februari 2013 14:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Foei! Dat is veel te praktisch gedacht!
Het was officieel een intercitydienst totdat het materieel vervangen werd door toiletloze sprinters.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:21 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Dat is volgens mij niet eens een intercitydienst. Utrecht - Almere Oostvaarders is gewoon een sprinterdienst.
Ook ergernis bij MVBOV:quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zit me dood te ergeren aan heel dat gekut. Ik ga wat anders doen. Hoor later wel wat het geworden is.
Ajuus [ afbeelding ]
Het was een intercitydienst omdat die trein de drie minst drukke stations onderweg oversloeg en het dus geen sprinter mocht heten. Volkomen systeemautisme.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:54 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het was officieel een intercitydienst totdat het materieel vervangen werd door toiletloze sprinters.
Klopt. De luchthaven Kyiv-Borispol ligt een paar kilometer verder van het gelijknamige dorp Borispol, wat aangesloten is op het spoorwegnet. Om naar de luchthaven te gaan moet je SkyBus nemen (www.skybus.kiev.ua).quote:Op donderdag 28 februari 2013 00:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Klopt het echt dat er vanaf station Kiev Airport (Borispol) maar 4 treinen per dag rijden?
Ook dit klopt. De BCh heeft naar het schijnt wat rijtuigproblemen waardoor ze bij de RZD een rijtuig huren en vanaf Minsk rijdt die direct door als trein 022Е naar Moskou.quote:Op donderdag 28 februari 2013 11:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Laatste paar dagen was er wel weer een Moskou rijtuig aanwezig in de EuroNight, dus het is een beetje vaag.
heb jij dat niet, als je de NID ziet dat je denkt.... hij is niet echt. het is een animatie.quote:Op donderdag 28 februari 2013 11:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hoe zo'n ding eruit ziet weten we wel. Wat is je punt?
Ik vind het sowieso lachwekkend dat zo'n een verbinding een intercity zou moeten zijn, als je ziet welke stations er worden aangedaanquote:Op donderdag 28 februari 2013 14:54 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het was officieel een intercitydienst totdat het materieel vervangen werd door toiletloze sprinters.
Toch waren het op twee na allemaal stations met meer reizigers dan bijvoorbeeld Heerenveen waar een Ic stopt.quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:07 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso lachwekkend dat zo'n een verbinding een intercity zou moeten zijn, als je ziet welke stations er worden aangedaan.
Dan zou er volgens jouw logica hier in de stadsregio (Rotterdam) een speciale IC moeten komen van Schiedam Centrum tot Barendrecht, via Rotterdam Centraal, Blaak, Zuid en Lombardijen aangezien de meerderheid hiervan ook meer reizigers heeft dan Heerenveen waar een IC stopt.quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Toch waren het op twee na allemaal stations met meer reizigers dan bijvoorbeeld Heerenveen waar een Ic stopt.
Appels met peren vergelijken.quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:17 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Dan zou er volgens jouw logica hier in de stadsregio (Rotterdam) een speciale IC moeten komen van Schiedam Centrum tot Barendrecht, via Rotterdam Centraal, Blaak, Zuid en Lombardijen aangezien de meerderheid hiervan ook meer reizigers heeft dan Heerenveen waar een IC stopt.
De 600-stoeptegels-slakkengang-boemelquote:Op donderdag 28 februari 2013 15:05 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
Die marketingleus gaat tegenwoordig niet meer op...
Wat eigenlijk wel interessant is aan de Nederlandse intercity is dat de kleurstelling na meer dan 40 jaar nog steeds volop gebruikt wordt. Er zijn niet zo veel landen of bedrijven waar dat zo lang hetzelfde blijft.
Ik vind hem mooier dan DDAR. Zelfs van de buitenkant. En helemaal van binnenquote:Op donderdag 28 februari 2013 15:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
heb jij dat niet, als je de NID ziet dat je denkt.... hij is niet echt. het is een animatie.
er klopt gewoon iets niet en ik kan het niet uitleggen wat het is.
Bring it on, laat de sneltrein maar weer terugkomen, dan kan win ik weer 8 min op mijn reisquote:Op donderdag 28 februari 2013 15:17 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Dan zou er volgens jouw logica hier in de stadsregio (Rotterdam) een speciale IC moeten komen van Schiedam Centrum tot Barendrecht, via Rotterdam Centraal, Blaak, Zuid en Lombardijen aangezien de meerderheid hiervan ook meer reizigers heeft dan Heerenveen waar een IC stopt.
Ik vind het jammer dat de sneltrein weg is. Was er een groot voorstander van. Nu heb je intercities met te veel stops... zoals Amsterdam Centraal - Dordrecht/Vlissingen. Dat kan je niet echt een intercity noemenquote:Op donderdag 28 februari 2013 15:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bring it on, laat de sneltrein maar weer terugkomen, dan kan win ik weer 8 min op mijn reis
Ik vind überhaupt het bestaan van een doorgaande IC Deventer - Enkhuizen al geweldigquote:Op donderdag 28 februari 2013 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw. Drie keer Virm4 als IC Deventer - Enkhuizen
Is dat niet gewoon alvast 3x VIRM4 langs het perron zetten waarvan de voorste (twee) alvast gaan rijden en de achterste als versterkingsstel gebruikt wordt? (gebeurde ervoor met de twee VIRM-VI'tjes in de vroegere IC (Deventer-)Amersfoort-Rotterdam.)quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw. Drie keer Virm4 als IC Deventer - Enkhuizen
Sterker, ik heb een paar weken geleden ook een ICMm met Enkhuizen als bestemming gefotografeerd op station Apeldoornquote:Op donderdag 28 februari 2013 16:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik vind überhaupt het bestaan van een doorgaande IC Deventer - Enkhuizen al geweldig
Worden zeilweekendjes ineens een stuk simpeler qua reizen
Heb je een foto?quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw. Drie keer Virm4 als IC Deventer - Enkhuizen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |