abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123448404
nfraspeed Maintenance breidt onderhoud op HSL uit
Gepubliceerd op 28-02-2013 om 10:11

Infraspeed Maintenance mag voortaan ook op in dienst gesteld spoor rijden met haar onderhoudsvoertuigen. Dat mocht voorheen alleen als het spoor niet in gebruik was. Ook mag het onderhoudsbedrijf de bovenleiding ontijzelen en opereren volgens ECTS-veiligheidseisen. Daardoor kan Infraspeed Maintenance het onderhoud op de HSL-Zuid optimaal uitvoeren. Onderzoeks- en adviesbureau Plurel regelde onlangs de vergunningen voor het spoorbedrijf.

Infraspeed Maintenance onderhoudt sinds 2006 het spoor en de bovenleidingsystemen van de HSL-Zuid. Het bedrijf werkt met twee Windhoff-railvoertuigen die wereldwijd worden gebruikt voor de bouw en het onderhoud van spoornetten en bovenleidingsystemen. Ook worden ze ingezet bij expeditie en voor calamiteiten. 

Voorheen werd het ene voertuig op het zuidelijke deel van van de HSL van Rotterdam tot Belgi ingezet en het andere voor onderhoud het spoor van Rotterdam tot Amsterdam.

IJzel

Doordat de onderhoudsvoertuigen nu ook gecertificeerd zijn voor een in dienst gesteld spoor, kunnen ze nu op gehele traject worden ingezet. Dat scheelt tijd en geld. 

Ook de speciale stroomafnemer die ijzel van de bovenleidingsdraden afschraapt is goedgekeurd voor het gebruik op de HSL. Daardoor kan de HSL ook tijdens de winter in gebruik blijven.

Om toelating op het ETCS-spoor van de HSL te krijgen werden er tests uitgevoerd voor de baan-treinintegratie. 

De Windhoff-railvoertuigen zijn voorzien van cabines, een Palfinger-kraan en het ECTS-systeem. De voertuigen zijn 22 meter lang en 81 ton zwaar.

Bron
pi_123448764
Nou, ff debat gechecked voor zover dat mogelijk was ivm buffering enzo, maar tis mij wederom duidelijk geworden waarom ik geen PvdA stem :)
pi_123449015
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:00 schreef James1988 het volgende:
In de afgelopen jaren zijn een aantal bestemmingen geschrapt. De doorgaande verbinding met Moskou is verdwenen, net als Amsterdam - Milaan en Amsterdam - Wenen. Die rijtuigen hangen dus niet meer in de CNL of EN.
Moskou rijdt toch nog?
  donderdag 28 februari 2013 @ 11:37:36 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123449066
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:36 schreef eti het volgende:

[..]

Moskou rijdt toch nog?
Amsterdam - Moskou is verdwenen per dienstregeling 2013.
pi_123449084
de NID zie ik als een botox-trein. er is iets heel raar.
!
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_123449174
Op Hispeed staat namelijk dat ie nog rijdt... maar ze hebben daar wel vaker hun zaakjes niet op orde.
pi_123449200
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:37 schreef James1988 het volgende:

[..]

Amsterdam - Moskou is verdwenen per dienstregeling 2013.
Laatste paar dagen was er wel weer een Moskou rijtuig aanwezig in de EuroNight, dus het is een beetje vaag.
pi_123449277
Niet dat ik nou van plan was de trein naar Moskou te pakken... hoewel het me op zich wel een keer leuk lijkt om toch te doen.

Overigens rijdt Warschau nog wel , zie ik op Bahn.de
  donderdag 28 februari 2013 @ 11:43:38 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123449288
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:40 schreef eti het volgende:
Op Hispeed staat namelijk dat ie nog rijdt... maar ze hebben daar wel vaker hun zaakjes niet op orde.
Klopt. Ze hebben op hun site een pagina over Wenen waarvan de titel is: "Trein Wenen: Met ICE Internationaal direct naar Wenen", dit terwijl je moet overstappen in Frankfurt. Met CityNightLine moet je overstappen in Mnchen.

Het is niet foutief (het is de kortste route) maar wel misleidend: bij "direct" is de verwachting 'zonder overstappen' terwijl dat niet zo is.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Laatste paar dagen was er wel weer een Moskou rijtuig aanwezig in de EuroNight, dus het is een beetje vaag.
Oh? Opvallend.
pi_123449404
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:43 schreef James1988 het volgende:
[..]

Oh? Opvallend.
9 en 20 februari heeft er een rijtuig uit Moskou gezeten in EN446.
pi_123449554
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
de NID zie ik als een botox-trein. er is iets heel raar.
!
Ja hoe zo'n ding eruit ziet weten we wel. Wat is je punt? :?
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
pi_123449734
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
de NID zie ik als een botox-trein. er is iets heel raar.
!
Oeh, daar knalde ik vanochtend nog met 130 overheen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 februari 2013 @ 12:22:26 #288
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123450591
Het vertrouwen in de staatssecretaris krijgt weer een deuk. In april komt ze met een brief waarin een plan van aanpak staat over welke scenario's onderzocht gaan worden. Enkele maanden daarna komt de uitwerking daarvan pas -O-

Oftewel: na de zomer ga ik er eens iets roepen ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123450668
In april moet NS toch al beslissen wat ze doen met de V250? Afhankelijk van wat er dan gebeurd zal het aantal resterende scenario's ongetwijfeld beperkt zijn en hoeft dat geen maanden te duren, lijkt me. Zeker als je de beslissing niet maanden uit wilt stellen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 februari 2013 @ 12:25:51 #290
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123450701
kun je toch parallel uitwerken? Dan heb je direct na het oordeel van de NS alles op tafel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123450791
quote:
14s.gif Op donderdag 28 februari 2013 12:25 schreef Peterselieman het volgende:
kun je toch parallel uitwerken? Dan heb je direct na het oordeel van de NS alles op tafel
Maar de uitwerking laat vervolgens dus wel maanden op zich wachten, als ik je goed begrijp.
  Redactie Sport donderdag 28 februari 2013 @ 12:28:31 #292
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123450793
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:21 schreef b2py het volgende:
nfraspeed Maintenance breidt onderhoud op HSL uit
Gepubliceerd op 28-02-2013 om 10:11

Infraspeed Maintenance mag voortaan ook op in dienst gesteld spoor rijden met haar onderhoudsvoertuigen. Dat mocht voorheen alleen als het spoor niet in gebruik was. Ook mag het onderhoudsbedrijf de bovenleiding ontijzelen en opereren volgens ECTS-veiligheidseisen. Daardoor kan Infraspeed Maintenance het onderhoud op de HSL-Zuid optimaal uitvoeren. Onderzoeks- en adviesbureau Plurel regelde onlangs de vergunningen voor het spoorbedrijf.

Infraspeed Maintenance onderhoudt sinds 2006 het spoor en de bovenleidingsystemen van de HSL-Zuid. Het bedrijf werkt met twee Windhoff-railvoertuigen die wereldwijd worden gebruikt voor de bouw en het onderhoud van spoornetten en bovenleidingsystemen. Ook worden ze ingezet bij expeditie en voor calamiteiten. 

Voorheen werd het ene voertuig op het zuidelijke deel van van de HSL van Rotterdam tot Belgi ingezet en het andere voor onderhoud het spoor van Rotterdam tot Amsterdam.

IJzel

Doordat de onderhoudsvoertuigen nu ook gecertificeerd zijn voor een in dienst gesteld spoor, kunnen ze nu op gehele traject worden ingezet. Dat scheelt tijd en geld. 

Ook de speciale stroomafnemer die ijzel van de bovenleidingsdraden afschraapt is goedgekeurd voor het gebruik op de HSL. Daardoor kan de HSL ook tijdens de winter in gebruik blijven.

Om toelating op het ETCS-spoor van de HSL te krijgen werden er tests uitgevoerd voor de baan-treinintegratie. 

De Windhoff-railvoertuigen zijn voorzien van cabines, een Palfinger-kraan en het ECTS-systeem. De voertuigen zijn 22 meter lang en 81 ton zwaar.

Bron
Die Windhoff-dingen hebben toch maar aan n kant een cabine? Of worden ze nu samen ingezet als trek-trek-trein?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 28 februari 2013 @ 12:28:55 #293
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123450810
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
de NID zie ik als een botox-trein. er is iets heel raar.
!
Ik denk vooral doordat de zijruiten van de cabine dichtgemaakt zijn
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 februari 2013 @ 12:30:01 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123450844
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 12:28 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Maar de uitwerking laat vervolgens dus wel maanden op zich wachten, als ik je goed begrijp.
in het plan van Mansveld wel ja.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 28 februari 2013 @ 12:33:42 #295
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123450964
quote:
2s.gif Op donderdag 28 februari 2013 12:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in het plan van Mansveld wel ja.
Het gaat allemaal weer veel te traag.. Dat het met de V250 niet snel gaat werken snap ik. Maar scenario's met, gedeeltelijk of zonder V250 zouden toch wat sneller op tafel moeten kunnen liggen. Ik kan mij niet echt voorstellen dat ze bij NS achterover hebben gezeten in de tussentijd en niet hebben nagedacht over aangepaste toekomstplannen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 februari 2013 @ 12:35:24 #296
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123451010
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 12:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het gaat allemaal weer veel te traag.. Dat het met de V250 niet snel gaat werken snap ik. Maar scenario's met, gedeeltelijk of zonder V250 zouden toch wat sneller op tafel moeten kunnen liggen. Ik kan mij niet echt voorstellen dat ze bij NS achterover hebben gezeten in de tussentijd en niet hebben nagedacht over aangepaste toekomstplannen.
precies. Het wordt tijd om door te pakken. Zo als het nu gaat blijft het wat voortkabbelen zonder dat er ook maar enig zicht is op een oplossing die in het belang van de reiziger is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 28 februari 2013 @ 12:38:44 #297
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123451121
quote:
2s.gif Op donderdag 28 februari 2013 12:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies. Het wordt tijd om door te pakken. Zo als het nu gaat blijft het wat voortkabbelen zonder dat er ook maar enig zicht is op een oplossing die in het belang van de reiziger is.
Ze moeten in Den Haag niet telkens in het smoesje "tijd" trappen. Soms is dat reel maar voor dit soort vage plannen niet.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 februari 2013 @ 12:41:43 #298
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123451242
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 12:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ze moeten in Den Haag niet telkens in het smoesje "tijd" trappen. Soms is dat reel maar voor dit soort vage plannen niet.
uhuh. Er kan prima nu al een uitwerking van de scenario's komen en dan in april tegelijk met de NS-plannen naar buiten gebracht kunnen worden. Het is geen hogere wiskunde wat hiervoor nodig is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123451365
Sterker nog, de 3 fyra-maanden zijn ook rekbaar hoor ik net en afhankelijk van wat de NS vindt :) Wat uitwerking van de scenario's betreft vindt de staatssecretaris 1 juli een geweldige datum blijkbaar?
  donderdag 28 februari 2013 @ 12:48:47 #300
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')