Moskou rijdt toch nog?quote:Op donderdag 28 februari 2013 10:00 schreef James1988 het volgende:
In de afgelopen jaren zijn een aantal bestemmingen geschrapt. De doorgaande verbinding met Moskou is verdwenen, net als Amsterdam - Milaan en Amsterdam - Wenen. Die rijtuigen hangen dus niet meer in de CNL of EN.
Laatste paar dagen was er wel weer een Moskou rijtuig aanwezig in de EuroNight, dus het is een beetje vaag.quote:Op donderdag 28 februari 2013 11:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Amsterdam - Moskou is verdwenen per dienstregeling 2013.
Klopt. Ze hebben op hun site een pagina over Wenen waarvan de titel is: "Trein Wenen: Met ICE Internationaal direct naar Wenen", dit terwijl je moet overstappen in Frankfurt. Met CityNightLine moet je overstappen in Mnchen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 11:40 schreef eti het volgende:
Op Hispeed staat namelijk dat ie nog rijdt... maar ze hebben daar wel vaker hun zaakjes niet op orde.
Oh? Opvallend.quote:Op donderdag 28 februari 2013 11:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Laatste paar dagen was er wel weer een Moskou rijtuig aanwezig in de EuroNight, dus het is een beetje vaag.
Ja hoe zo'n ding eruit ziet weten we wel. Wat is je punt?quote:Op donderdag 28 februari 2013 11:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
de NID zie ik als een botox-trein. er is iets heel raar.
!
Oeh, daar knalde ik vanochtend nog met 130 overheen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 11:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
de NID zie ik als een botox-trein. er is iets heel raar.
!
Maar de uitwerking laat vervolgens dus wel maanden op zich wachten, als ik je goed begrijp.quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:25 schreef Peterselieman het volgende:
kun je toch parallel uitwerken? Dan heb je direct na het oordeel van de NS alles op tafel
Die Windhoff-dingen hebben toch maar aan n kant een cabine? Of worden ze nu samen ingezet als trek-trek-trein?quote:Op donderdag 28 februari 2013 11:21 schreef b2py het volgende:
nfraspeed Maintenance breidt onderhoud op HSL uit
Gepubliceerd op 28-02-2013 om 10:11
Infraspeed Maintenance mag voortaan ook op in dienst gesteld spoor rijden met haar onderhoudsvoertuigen. Dat mocht voorheen alleen als het spoor niet in gebruik was. Ook mag het onderhoudsbedrijf de bovenleiding ontijzelen en opereren volgens ECTS-veiligheidseisen. Daardoor kan Infraspeed Maintenance het onderhoud op de HSL-Zuid optimaal uitvoeren. Onderzoeks- en adviesbureau Plurel regelde onlangs de vergunningen voor het spoorbedrijf.
Infraspeed Maintenance onderhoudt sinds 2006 het spoor en de bovenleidingsystemen van de HSL-Zuid. Het bedrijf werkt met twee Windhoff-railvoertuigen die wereldwijd worden gebruikt voor de bouw en het onderhoud van spoornetten en bovenleidingsystemen. Ook worden ze ingezet bij expeditie en voor calamiteiten. Voorheen werd het ene voertuig op het zuidelijke deel van van de HSL van Rotterdam tot Belgi ingezet en het andere voor onderhoud het spoor van Rotterdam tot Amsterdam.
IJzel
Doordat de onderhoudsvoertuigen nu ook gecertificeerd zijn voor een in dienst gesteld spoor, kunnen ze nu op gehele traject worden ingezet. Dat scheelt tijd en geld. Ook de speciale stroomafnemer die ijzel van de bovenleidingsdraden afschraapt is goedgekeurd voor het gebruik op de HSL. Daardoor kan de HSL ook tijdens de winter in gebruik blijven.
Om toelating op het ETCS-spoor van de HSL te krijgen werden er tests uitgevoerd voor de baan-treinintegratie. De Windhoff-railvoertuigen zijn voorzien van cabines, een Palfinger-kraan en het ECTS-systeem. De voertuigen zijn 22 meter lang en 81 ton zwaar.
Bron
Ik denk vooral doordat de zijruiten van de cabine dichtgemaakt zijnquote:Op donderdag 28 februari 2013 11:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
de NID zie ik als een botox-trein. er is iets heel raar.
!
in het plan van Mansveld wel ja.quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:28 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Maar de uitwerking laat vervolgens dus wel maanden op zich wachten, als ik je goed begrijp.
Het gaat allemaal weer veel te traag.. Dat het met de V250 niet snel gaat werken snap ik. Maar scenario's met, gedeeltelijk of zonder V250 zouden toch wat sneller op tafel moeten kunnen liggen. Ik kan mij niet echt voorstellen dat ze bij NS achterover hebben gezeten in de tussentijd en niet hebben nagedacht over aangepaste toekomstplannen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in het plan van Mansveld wel ja.
precies. Het wordt tijd om door te pakken. Zo als het nu gaat blijft het wat voortkabbelen zonder dat er ook maar enig zicht is op een oplossing die in het belang van de reiziger is.quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het gaat allemaal weer veel te traag.. Dat het met de V250 niet snel gaat werken snap ik. Maar scenario's met, gedeeltelijk of zonder V250 zouden toch wat sneller op tafel moeten kunnen liggen. Ik kan mij niet echt voorstellen dat ze bij NS achterover hebben gezeten in de tussentijd en niet hebben nagedacht over aangepaste toekomstplannen.
Ze moeten in Den Haag niet telkens in het smoesje "tijd" trappen. Soms is dat reel maar voor dit soort vage plannen niet.quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Het wordt tijd om door te pakken. Zo als het nu gaat blijft het wat voortkabbelen zonder dat er ook maar enig zicht is op een oplossing die in het belang van de reiziger is.
uhuh. Er kan prima nu al een uitwerking van de scenario's komen en dan in april tegelijk met de NS-plannen naar buiten gebracht kunnen worden. Het is geen hogere wiskunde wat hiervoor nodig is.quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ze moeten in Den Haag niet telkens in het smoesje "tijd" trappen. Soms is dat reel maar voor dit soort vage plannen niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |