Daar haal je volgens mij een heel netje voor..quote:Op donderdag 28 februari 2013 07:05 schreef greavy het volgende:
Railcatering Utrecht heeft tegenwoordig ook mandarijntjes mee in de trein, voor ¤2,00
http://www.arriva.nl/nieu(...)-met-internetspel-1/quote:Arriva is de eerste spoorvervoerder in Nederland die in al haar 100 treinen gratis internet aanbiedt.
En zet het even af tegen de hoeveelheid geboden zitplaatsen per wifi stel? Volgens mij zit ns al tegen de 150-200 stellen met minimaal 5x zoveel capaciteit.quote:Op donderdag 28 februari 2013 09:13 schreef Peterselieman het volgende:
Toch grappig dat Arriva:
[..]
http://www.arriva.nl/nieu(...)-met-internetspel-1/
Ze hebben maar 99 treinstellen rondrijden in Nederland
Bron: PowNewsquote:CDA en D66: Onderzoek een Fyra-stop
CDA en D66 willen een onafhankelijk onderzoek naar het definitief stoppen met de falende Fyra. "We willen serieus inzicht hebben in deze optie", stelt CDA-Kamerlid Sander de Rouwe.
De Rouwe wil onderzoeken wat de consequenties en kosten zijn van het openbreken van de concessie, het recht om op het spoor te rijden. Dat recht is nu in handen van HSA, een dochterbedrijf van NS en KLM. HSA heeft een contract over de Fyra's met de Italiaanse producent AnsaldoBreda. "Als we stoppen met HSA, zijn we ook de Fyra kwijt", concludeert De Rouwe in de Volkskrant.
Stientje van Veldhoven (D66) hoopt dat het niet nodig is om de concessie open te breken, maar ze wil wel duidelijk hebben wat de mogelijkheden en kosten zijn. Er moet een oplossing komen voor zowel de reiziger als de schatkist. De Rekenkamer of het onderzoeksbureau van de Kamer zou het onderzoek moeten doen.
Groen
GroenLinks en zijn Vlaamse zusterpartij Groen willen dat de Algemene Rekenkamer en het Belgische Rekenhof gezamenlijk onderzoek gaan doen. De instituten zouden niet alleen de kosten in kaart moeten brengen, maar ook moeten onderzoeken of financiële prikkels een goede treinverbinding tussen Nederland en België in de weg staan, meldt ANP.
Hopeloos
De Rouwe noemt de situatie met de Fyra 'hopeloos': "Eerst wordt de trein met jaren vertraging geleverd en dan is 'ie ook nog eens stuk". Bovendien kan de faaltrein de staat een hoop geld kosten, omdat de verliezen bij de NS terechtkomen en de staat de enige aandeelhouder van de vervoerder is. "Beide besluiten kosten geld, maar met een nieuwe concessie hebben we in elk geval de kans dat er een vervoerder met degelijk materiaal op de hogesnelheidslijn gaat rijden", vindt de CDA'er.
Eerder pleitten PVV en SP er al voor dat de treinen teruggestuurd zouden worden naar Italië. "Als ze dat tenminste halen", zei PVV-Kamerlid Machiel de Graaf toen.
De NS zit al ruim over de 200 stellen heen zelfs, nu de inbouw in de VIRM-4 ook begonnen is. Maar in het stoptreinmaterieel komt helemaal niets.quote:Op donderdag 28 februari 2013 09:20 schreef b2py het volgende:
[..]
En zet het even af tegen de hoeveelheid geboden zitplaatsen per wifi stel? Volgens mij zit ns al tegen de 150-200 stellen met minimaal 5x zoveel capaciteit.
Ik zie het nut ook niet zo op sprinter verbindingen. Die zijn vaak kort en als ze lang zijn sneller met de ic.quote:Op donderdag 28 februari 2013 09:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De NS zit al ruim over de 200 stellen heen zelfs, nu de inbouw in de VIRM-4 ook begonnen is. Maar in het stoptreinmaterieel komt helemaal niets.
Die kerel heeft imo weinig te vertellen want dat bedrijf bestaat over een paar jaar niet meer.quote:Op donderdag 28 februari 2013 09:47 schreef James1988 het volgende:
Reizigers worden bang gemaakt voor privatisering, aldus Manu Lageirse, CEO Veolia Transport Nederland.
Wat doet de toekomst ertoe wanneer het gaat over het heden? De uitspraken hadden ook kunnen komen van Anne Hettinga (CEO Arriva NL).quote:Op donderdag 28 februari 2013 09:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Die kerel heeft imo weinig te vertellen want dat bedrijf bestaat over een paar jaar niet meer.
Het is gewoon een politiek spel. Voorstanders overdrijven de voordelen terwijl tegenstanders slechte argumenten compleet uitmelken. (Dat terwijl er betere argumenten te verzinnen zijn.)quote:Op donderdag 28 februari 2013 09:47 schreef James1988 het volgende:
Reizigers worden bang gemaakt voor privatisering, aldus Manu Lageirse, CEO Veolia Transport Nederland.
Willen ze 'm nóg stopper zetten?quote:Op donderdag 28 februari 2013 10:15 schreef MPG het volgende:
Oppositie wil kostenonderzoek naar stopzetten Fyra
Dat is weer nieuw he. Vroegah moest je betalen om een trein te laten rijden, nu kost het geld om hem te laten stoppenquote:Op donderdag 28 februari 2013 10:21 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Willen ze 'm nóg stopper zetten?
Ik af en toequote:Op woensdag 27 februari 2013 21:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Volgens mij speelt iemand hier wel Train Simulator 2013, of niet?
Moskou rijdt toch nog?quote:Op donderdag 28 februari 2013 10:00 schreef James1988 het volgende:
In de afgelopen jaren zijn een aantal bestemmingen geschrapt. De doorgaande verbinding met Moskou is verdwenen, net als Amsterdam - Milaan en Amsterdam - Wenen. Die rijtuigen hangen dus niet meer in de CNL of EN.
Laatste paar dagen was er wel weer een Moskou rijtuig aanwezig in de EuroNight, dus het is een beetje vaag.quote:Op donderdag 28 februari 2013 11:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Amsterdam - Moskou is verdwenen per dienstregeling 2013.
Klopt. Ze hebben op hun site een pagina over Wenen waarvan de titel is: "Trein Wenen: Met ICE Internationaal direct naar Wenen", dit terwijl je moet overstappen in Frankfurt. Met CityNightLine moet je overstappen in München.quote:Op donderdag 28 februari 2013 11:40 schreef eti het volgende:
Op Hispeed staat namelijk dat ie nog rijdt... maar ze hebben daar wel vaker hun zaakjes niet op orde.
Oh? Opvallend.quote:Op donderdag 28 februari 2013 11:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Laatste paar dagen was er wel weer een Moskou rijtuig aanwezig in de EuroNight, dus het is een beetje vaag.
Ja hoe zo'n ding eruit ziet weten we wel. Wat is je punt?quote:Op donderdag 28 februari 2013 11:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
de NID zie ik als een botox-trein. er is iets heel raar.
!
Oeh, daar knalde ik vanochtend nog met 130 overheen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 11:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
de NID zie ik als een botox-trein. er is iets heel raar.
!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |