abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123444420
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 07:05 schreef greavy het volgende:
Railcatering Utrecht heeft tegenwoordig ook mandarijntjes mee in de trein, voor ¤2,00 :')
Daar haal je volgens mij een heel netje voor.. :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 februari 2013 @ 09:13:35 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123444528
Toch grappig dat Arriva:

quote:
Arriva is de eerste spoorvervoerder in Nederland die in al haar 100 treinen gratis internet aanbiedt.
http://www.arriva.nl/nieu(...)-met-internetspel-1/

Ze hebben maar 99 treinstellen rondrijden in Nederland :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123444652
quote:
10s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:13 schreef Peterselieman het volgende:
Toch grappig dat Arriva:

[..]

http://www.arriva.nl/nieu(...)-met-internetspel-1/

Ze hebben maar 99 treinstellen rondrijden in Nederland :+
En zet het even af tegen de hoeveelheid geboden zitplaatsen per wifi stel? Volgens mij zit ns al tegen de 150-200 stellen met minimaal 5x zoveel capaciteit.
  donderdag 28 februari 2013 @ 09:35:46 #260
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123445038
quote:
CDA en D66: Onderzoek een Fyra-stop

CDA en D66 willen een onafhankelijk onderzoek naar het definitief stoppen met de falende Fyra. "We willen serieus inzicht hebben in deze optie", stelt CDA-Kamerlid Sander de Rouwe.

De Rouwe wil onderzoeken wat de consequenties en kosten zijn van het openbreken van de concessie, het recht om op het spoor te rijden. Dat recht is nu in handen van HSA, een dochterbedrijf van NS en KLM. HSA heeft een contract over de Fyra's met de Italiaanse producent AnsaldoBreda. "Als we stoppen met HSA, zijn we ook de Fyra kwijt", concludeert De Rouwe in de Volkskrant.

Stientje van Veldhoven (D66) hoopt dat het niet nodig is om de concessie open te breken, maar ze wil wel duidelijk hebben wat de mogelijkheden en kosten zijn. Er moet een oplossing komen voor zowel de reiziger als de schatkist. De Rekenkamer of het onderzoeksbureau van de Kamer zou het onderzoek moeten doen.

Groen
GroenLinks en zijn Vlaamse zusterpartij Groen willen dat de Algemene Rekenkamer en het Belgische Rekenhof gezamenlijk onderzoek gaan doen. De instituten zouden niet alleen de kosten in kaart moeten brengen, maar ook moeten onderzoeken of financiële prikkels een goede treinverbinding tussen Nederland en België in de weg staan, meldt ANP.

Hopeloos
De Rouwe noemt de situatie met de Fyra 'hopeloos': "Eerst wordt de trein met jaren vertraging geleverd en dan is 'ie ook nog eens stuk". Bovendien kan de faaltrein de staat een hoop geld kosten, omdat de verliezen bij de NS terechtkomen en de staat de enige aandeelhouder van de vervoerder is. "Beide besluiten kosten geld, maar met een nieuwe concessie hebben we in elk geval de kans dat er een vervoerder met degelijk materiaal op de hogesnelheidslijn gaat rijden", vindt de CDA'er.

Eerder pleitten PVV en SP er al voor dat de treinen teruggestuurd zouden worden naar Italië. "Als ze dat tenminste halen", zei PVV-Kamerlid Machiel de Graaf toen.
Bron: PowNews

De HSA-concessie openbreken en op zoek gaan naar een andere vervoerder... beseft De Rouwe zich dat de integratie van HSL en HRN hiermee ook op het spel komt te staan?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 februari 2013 @ 09:39:24 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123445114
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:20 schreef b2py het volgende:

[..]

En zet het even af tegen de hoeveelheid geboden zitplaatsen per wifi stel? Volgens mij zit ns al tegen de 150-200 stellen met minimaal 5x zoveel capaciteit.
De NS zit al ruim over de 200 stellen heen zelfs, nu de inbouw in de VIRM-4 ook begonnen is. Maar in het stoptreinmaterieel komt helemaal niets.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 28 februari 2013 @ 09:47:51 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123445323
Reizigers worden bang gemaakt voor privatisering, aldus Manu Lageirse, CEO Veolia Transport Nederland.
pi_123445386
quote:
14s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De NS zit al ruim over de 200 stellen heen zelfs, nu de inbouw in de VIRM-4 ook begonnen is. Maar in het stoptreinmaterieel komt helemaal niets.
Ik zie het nut ook niet zo op sprinter verbindingen. Die zijn vaak kort en als ze lang zijn sneller met de ic.
pi_123445402
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:47 schreef James1988 het volgende:
Reizigers worden bang gemaakt voor privatisering, aldus Manu Lageirse, CEO Veolia Transport Nederland.
Die kerel heeft imo weinig te vertellen want dat bedrijf bestaat over een paar jaar niet meer.
  donderdag 28 februari 2013 @ 09:53:46 #265
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123445470
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Die kerel heeft imo weinig te vertellen want dat bedrijf bestaat over een paar jaar niet meer.
Wat doet de toekomst ertoe wanneer het gaat over het heden? De uitspraken hadden ook kunnen komen van Anne Hettinga (CEO Arriva NL).

Lageirse is, naast zijn rol als CEO, ook voorzitter van een vereniging voor regionale vervoerders. Ik denk dat die man wel weet waar hij over praat.
pi_123445552
Ligt het aan mij of worden de nachttreinen steeds korter? Net de Euronight die uit nog maar 9-10 rijtuigen bestond waar dat er vroeger zeker 15 waren..
  donderdag 28 februari 2013 @ 10:00:49 #267
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123445691
In de afgelopen jaren zijn een aantal bestemmingen geschrapt. De doorgaande verbinding met Moskou is verdwenen, net als Amsterdam - Milaan en Amsterdam - Wenen. Die rijtuigen hangen dus niet meer in de CNL of EN.
  donderdag 28 februari 2013 @ 10:02:52 #268
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123445753
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:47 schreef James1988 het volgende:
Reizigers worden bang gemaakt voor privatisering, aldus Manu Lageirse, CEO Veolia Transport Nederland.
Het is gewoon een politiek spel. Voorstanders overdrijven de voordelen terwijl tegenstanders slechte argumenten compleet uitmelken. (Dat terwijl er betere argumenten te verzinnen zijn.)

In ieder geval moeten we af van het idee dat de ene oplossing substantieel beter is dan de ander en andersom en ons realiseren dat beide opties ook serieuze nadelen hebben. Daarbij is bij beide constructies een zeer sterke overheid noodzakelijk.

Een veel groter probleem is de gebrekkige integratie van plannen van vervoerders en het infrabeheer. Als die goed op elkaar zijn afgestemd zou dat veel geld kunnen besparen.
  donderdag 28 februari 2013 @ 10:04:39 #269
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123445818
Daar heb je gelijk in, volgens mij geeft Lageirse dat ook aan in zijn betoog. De overheid geeft veel te weinig sturing aan wat ze nou eigenlijk willen bereiken met het OV.
  donderdag 28 februari 2013 @ 10:15:12 #270
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_123446185
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_123446421
quote:
Willen ze 'm nóg stopper zetten? :D
pi_123446866
Over kwartiertje gaat de poppenkast in den haag in debat over het terugbrengen van de Beneluxtrein (maar dan uiteraard niet naar Amsterdam maar naar de voordeur van de heren en dames in 070). Ben benieuwd of daar nog wat uit komt.
pi_123448027
quote:
14s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:21 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Willen ze 'm nóg stopper zetten? :D
Dat is weer nieuw he. Vroegah moest je betalen om een trein te laten rijden, nu kost het geld om hem te laten stoppen :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 februari 2013 @ 11:17:17 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123448265
het debat is begonnen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 28 februari 2013 @ 11:18:46 #275
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_123448319
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Volgens mij speelt iemand hier wel Train Simulator 2013, of niet?
Ik af en toe :)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_123448404
nfraspeed Maintenance breidt onderhoud op HSL uit
Gepubliceerd op 28-02-2013 om 10:11

Infraspeed Maintenance mag voortaan ook op in dienst gesteld spoor rijden met haar onderhoudsvoertuigen. Dat mocht voorheen alleen als het spoor niet in gebruik was. Ook mag het onderhoudsbedrijf de bovenleiding ontijzelen en opereren volgens ECTS-veiligheidseisen. Daardoor kan Infraspeed Maintenance het onderhoud op de HSL-Zuid optimaal uitvoeren. Onderzoeks- en adviesbureau Plurel regelde onlangs de vergunningen voor het spoorbedrijf.

Infraspeed Maintenance onderhoudt sinds 2006 het spoor en de bovenleidingsystemen van de HSL-Zuid. Het bedrijf werkt met twee Windhoff-railvoertuigen die wereldwijd worden gebruikt voor de bouw en het onderhoud van spoornetten en bovenleidingsystemen. Ook worden ze ingezet bij expeditie en voor calamiteiten. 

Voorheen werd het ene voertuig op het zuidelijke deel van van de HSL van Rotterdam tot België ingezet en het andere voor onderhoud het spoor van Rotterdam tot Amsterdam.

IJzel

Doordat de onderhoudsvoertuigen nu ook gecertificeerd zijn voor een in dienst gesteld spoor, kunnen ze nu op gehele traject worden ingezet. Dat scheelt tijd en geld. 

Ook de speciale stroomafnemer die ijzel van de bovenleidingsdraden afschraapt is goedgekeurd voor het gebruik op de HSL. Daardoor kan de HSL ook tijdens de winter in gebruik blijven.

Om toelating op het ETCS-spoor van de HSL te krijgen werden er tests uitgevoerd voor de baan-treinintegratie. 

De Windhoff-railvoertuigen zijn voorzien van cabines, een Palfinger-kraan en het ECTS-systeem. De voertuigen zijn 22 meter lang en 81 ton zwaar.

Bron
pi_123448764
Nou, ff debat gechecked voor zover dat mogelijk was ivm buffering enzo, maar tis mij wederom duidelijk geworden waarom ik geen PvdA stem :)
pi_123449015
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:00 schreef James1988 het volgende:
In de afgelopen jaren zijn een aantal bestemmingen geschrapt. De doorgaande verbinding met Moskou is verdwenen, net als Amsterdam - Milaan en Amsterdam - Wenen. Die rijtuigen hangen dus niet meer in de CNL of EN.
Moskou rijdt toch nog?
  donderdag 28 februari 2013 @ 11:37:36 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123449066
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:36 schreef eti het volgende:

[..]

Moskou rijdt toch nog?
Amsterdam - Moskou is verdwenen per dienstregeling 2013.
pi_123449084
de NID zie ik als een botox-trein. er is iets heel raar.
!
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_123449174
Op Hispeed staat namelijk dat ie nog rijdt... maar ze hebben daar wel vaker hun zaakjes niet op orde.
pi_123449200
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:37 schreef James1988 het volgende:

[..]

Amsterdam - Moskou is verdwenen per dienstregeling 2013.
Laatste paar dagen was er wel weer een Moskou rijtuig aanwezig in de EuroNight, dus het is een beetje vaag.
pi_123449277
Niet dat ik nou van plan was de trein naar Moskou te pakken... hoewel het me op zich wel een keer leuk lijkt om toch te doen.

Overigens rijdt Warschau nog wel , zie ik op Bahn.de
  donderdag 28 februari 2013 @ 11:43:38 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123449288
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:40 schreef eti het volgende:
Op Hispeed staat namelijk dat ie nog rijdt... maar ze hebben daar wel vaker hun zaakjes niet op orde.
Klopt. Ze hebben op hun site een pagina over Wenen waarvan de titel is: "Trein Wenen: Met ICE Internationaal direct naar Wenen", dit terwijl je moet overstappen in Frankfurt. Met CityNightLine moet je overstappen in München.

Het is niet foutief (het is de kortste route) maar wel misleidend: bij "direct" is de verwachting 'zonder overstappen' terwijl dat niet zo is.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Laatste paar dagen was er wel weer een Moskou rijtuig aanwezig in de EuroNight, dus het is een beetje vaag.
Oh? Opvallend.
pi_123449404
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:43 schreef James1988 het volgende:
[..]

Oh? Opvallend.
9 en 20 februari heeft er een rijtuig uit Moskou gezeten in EN446.
pi_123449554
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
de NID zie ik als een botox-trein. er is iets heel raar.
!
Ja hoe zo'n ding eruit ziet weten we wel. Wat is je punt? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123449734
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
de NID zie ik als een botox-trein. er is iets heel raar.
!
Oeh, daar knalde ik vanochtend nog met 130 overheen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 februari 2013 @ 12:22:26 #288
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123450591
Het vertrouwen in de staatssecretaris krijgt weer een deuk. In april komt ze met een brief waarin een plan van aanpak staat over welke scenario's onderzocht gaan worden. Enkele maanden daarna komt de uitwerking daarvan pas -O-

Oftewel: na de zomer ga ik er eens iets roepen ...
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')