Ik woon vlakbij het spoor richting zutphen(velp) en ik kan me nog heugen dat er practisch alleen maar plan v rondreed.. Dat is uiteindelijk vervangen door de sgm, maar die gaan nu weer terug voor onderhoud..quote:Op zondag 3 februari 2013 19:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
SGM met onderhoud. wat vliegt de tijd. het is nu al 6 jaar geleden dat de SGM een midlife-crisis revisie hebben gehad.
Heb sowieso het idee dat je ze steeds vaker ziet opduiken.quote:Op zondag 3 februari 2013 19:46 schreef Monopoly het volgende:
Ik kwam ook veel plan V tegen toen ik over de Brabantroute ging vrijdag.
Hé, dat heb ik ook een keer gezienquote:Op zondag 3 februari 2013 19:18 schreef Straatcommando. het volgende:
Hahahakomt net een lege SGM voorbij knallen met op de borden "update februari gelukt"
Wel heel kort op de IC naar Zwolle trouwens, zat maar 5 minuten tussen
Omroep van nieuwe stations, nieuwe routes?quote:Op zondag 3 februari 2013 19:58 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Hé, dat heb ik ook een keer gezien. Vraag me af wat die updates dan precies inhouden.
Dat heb ik niet gevraagd, maar verwacht dat het met de halteafroep en misschien de software van de trein zelf te maken heeft.quote:Op zondag 3 februari 2013 19:58 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Hé, dat heb ik ook een keer gezien. Vraag me af wat die updates dan precies inhouden.
Hoop SGM is defect door de aanhoudende vorst..quote:Op zondag 3 februari 2013 19:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
SGM met onderhoud. wat vliegt de tijd. het is nu al 6 jaar geleden dat de SGM een midlife-crisis revisie hebben gehad.
Uitzondering die de regel bevestigtquote:Op zondag 3 februari 2013 20:29 schreef GlenSpey het volgende:
Hoho dat alle machinisten van koffie houden is een fabeltje![]()
Ik drink het zo goed als nooit, heb er ook geen enkele behoefte aan
Hier nog een uitzonderingquote:Op zondag 3 februari 2013 20:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Uitzondering die de regel bevestigt
Inderdaad, sloten koffie gingen er doorheen toen ik nog IT-er was. Nu ook nog steeds trouwens, behalve in de nachtdienst.quote:Op zondag 3 februari 2013 19:45 schreef James1988 het volgende:
Er zijn wel meer beroepen waarbij koffie erg motiverend kan werken. De IT bijvoorbeeld.
* James1988 is ervaringsdeskundige
Zolang je niet over de Betuweroute gaat jaquote:Op zondag 3 februari 2013 20:41 schreef Zug-Chef het volgende:
Als cargo mcn moet je vaak genoeg aan de kant voor een raampjestrein. Als je het geluk hebt dat dat ergens is waar een kiosk oid is, dan kan je wel wat halen lijkt me.
Ik heb er wel een paar met thermoskan gezien. Ideaal wel. Veel cargo locs hebben ook een cuphouder.quote:Op zondag 3 februari 2013 20:39 schreef gebrokenglas het volgende:
Hoe doen machinisten dat met de koffie? Thermosfles mee in de cabine? Of gewoon een bakkie voor en na de rit, die 5 minuten dat je er tijd voor hebt?
Badslippertrein is een goederentreinquote:
trein heet dat gewoon meneer de badslipperloverquote:Op zondag 3 februari 2013 21:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Badslippertrein is een goederentrein
Dozentrein is een containertrein.
Raampjestrein is reizigersmeuk
Kolentrein van DBS, met de rode 189, is ook retesaai. Een duizend-in-een-dozijn-trein.quote:Op zondag 3 februari 2013 21:16 schreef b2py het volgende:
Ik vind een containertrein veel mooier om te zien dan een kolentrein.
VolkerRail heeft volgens mij een Senseo staan in de V100'squote:Op zondag 3 februari 2013 20:39 schreef gebrokenglas het volgende:
Hoe doen machinisten dat met de koffie? Thermosfles mee in de cabine? Of gewoon een bakkie voor en na de rit, die 5 minuten dat je er tijd voor hebt?
Ik raak altijd finaal van de kook van een dozentrein. Die lui snappen er nooit wat van godverdomme. Hier kijk dit bijvoorbeeld.quote:Op zondag 3 februari 2013 21:16 schreef b2py het volgende:
Ik vind een containertrein veel mooier om te zien dan een kolentrein.
Hangt ervan af: als ze over Bentheim gaan worden ze ineens wel interessant. Het hangt er maar net vanaf of de trein op die plek gemeengoed is. Een SLT in het westen is niet bijzonder, maar als je ze in Enschede ziet wordt het een ander verhaal.quote:Op zondag 3 februari 2013 21:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Kolentrein van DBS, met de rode 189, is ook retesaai. Een duizend-in-een-dozijn-trein.
En dan vaak een grasgroene locomotief ervoor!!quote:Op zondag 3 februari 2013 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik raak altijd finaal van de kook van een dozentrein. Die lui snappen er nooit wat van godverdomme. Hier kijk dit bijvoorbeeld.
[ afbeelding ]
Rood bij rood, wit bij wit, blauw bij blauw. Is dat nou ZO MOEILIJK?
precies. Hoe strakker het er uit ziet, hoe mooierquote:Op zondag 3 februari 2013 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik raak altijd finaal van de kook van een dozentrein. Die lui snappen er nooit wat van godverdomme. Hier kijk dit bijvoorbeeld.
[ afbeelding ]
Oeh mega, Hermannspiegel. Staat boven aan het todo-lijstje in 2013.quote:Op zondag 3 februari 2013 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja klopt, dat hadden wij nog gezien bij de opendag toen in Alkmaarquote:Op zondag 3 februari 2013 21:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
VolkerRail heeft volgens mij een Senseo staan in de V100's
Dat is geen koffiequote:Op zondag 3 februari 2013 21:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
VolkerRail heeft volgens mij een Senseo staan in de V100's
Moet ik zeker ook eens heen... Alleen zal er het komende anderhalf jaar wel niet iets van wordenquote:Op zondag 3 februari 2013 21:42 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Oeh mega, Hermannspiegel. Staat boven aan het todo-lijstje in 2013.
Of melk, for that matter.quote:Op zondag 3 februari 2013 22:25 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Koffie moet je niet verpesten met suiker!
Waarheid.quote:Op zondag 3 februari 2013 22:25 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Klein beetje hoor, sorry!quote:Op zondag 3 februari 2013 22:25 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Cappuccinoquote:Op zondag 3 februari 2013 22:30 schreef James1988 het volgende:
Een goede cappuccino kan ik anders wel waarderen
Het grootste deel haalt tussen de ritten door gewoon een bakkie bij de kiosk. Vaak heb je daar tijd zat voor (spreek nu even voor NSR). Met je bedrijfspas kan je die koffie halen voor 15 cent in plaats van de voor niet-personeel gebruikelijke 2 euro dus voor het geld hoef je het ook al niet te laten.quote:Op zondag 3 februari 2013 20:39 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat zou goed kunnen, in vergelijking met een paar maanden terug staan er nog nauwelijks Plan V's in Maastricht. Er staan wel een stuk of 8 ICR stuurstandrijtuigen, wat zou daar het nut van zijn?quote:Op zondag 3 februari 2013 19:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Heb sowieso het idee dat je ze steeds vaker ziet opduiken.
Ja, waren 10 treinstellen Plan V voorzien, de 401-408 en 410-412, en werden alleen ingezet tussen Nijmegen-Den Bosch.quote:
reserve. Ooit reden er meer stammetjes ICRm rond, maar de NS heeft wat met rijtuigen moeten schuiven richting de vervangende FYRA en er is destijds nog wat naar de Benelux gegaan.quote:Op zondag 3 februari 2013 22:42 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen, in vergelijking met een paar maanden terug staan er nog nauwelijks Plan V's in Maastricht. Er staan wel een stuk of 8 ICR stuurstandrijtuigen, wat zou daar het nut van zijn?
De fyra stammen staan ook op mt.quote:Op zondag 3 februari 2013 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
reserve. Ooit reden er meer stammetjes ICRm rond, maar de NS heeft wat met rijtuigen moeten schuiven richting de vervangende FYRA en er is destijds nog wat naar de Benelux gegaan.
die jij hebt gezien zijn Beneluxstammetjes die in Maastricht onderhoud krijgen.quote:
Hebben dezelfde kleur.quote:Op zondag 3 februari 2013 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die jij hebt gezien zijn Beneluxstammetjes die in Maastricht onderhoud krijgen.
Schiedam? wat een armoedequote:Op zondag 3 februari 2013 23:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
alle stuurstandrijtuigen staan terzijde, deze zullen niet meer ingezet worden geloof ik.
ik had niet eerder gezien dat er een stuurstandrijtuig de fyrakleuren gekregen had:
[ afbeelding ]
Had wat geweest als 10 dec NSR direct alle benelux rijtuigen had omgebouwd tot icr met stuurstand.quote:Op zondag 3 februari 2013 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
reserve. Ooit reden er meer stammetjes ICRm rond, maar de NS heeft wat met rijtuigen moeten schuiven richting de vervangende FYRA en er is destijds nog wat naar de Benelux gegaan.
jups, maar er zijn wel wat verschillen. Al zijn die niet zomaar waarneembaarquote:
Zaandam. Is nu wel mooi nu de verbouwing af is ;-)quote:Op zondag 3 februari 2013 23:06 schreef icloud het volgende:
[..]
Schiedam? wat een armoede![]()
![]()
je moet je als burgemeester toch rot schamen voor dit station
![]()
![]()
Waarvoor? de ns heeft de icr voor een groot deel aan de kant staan.quote:Op zondag 3 februari 2013 23:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Had wat geweest als 10 dec NSR direct alle benelux rijtuigen had omgebouwd tot icr met stuurstand.
dat was een grapje van het personeel. inmiddels is deze stuurstand verschroot.quote:Op zondag 3 februari 2013 23:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
alle stuurstandrijtuigen staan terzijde, deze zullen niet meer ingezet worden geloof ik.
ik had niet eerder gezien dat er een stuurstandrijtuig de fyrakleuren gekregen had:
[ afbeelding ]
Stond er niet ook nog eentje verdwaald in Amersfoort?quote:Op zondag 3 februari 2013 23:13 schreef James1988 het volgende:
Al die stuurstanden zijn verschroot, op ééntje bestemd voor het Spoorwegmuseum na.
Als ze de combinatie met de NMBS reeks 11.8 betrouwbaarder hadden gekregen dan een V250, dan wel. Maar dat was al jaren niet meer het geval.quote:Op zondag 3 februari 2013 23:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom dan? Hadden die nu niet kunnen rijden ipv de V250's.
Dat weet ik niet.quote:Op zondag 3 februari 2013 23:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Stond er niet ook nog eentje verdwaald in Amersfoort?
Gezien de huidige status van de V250 lijkt me dat redelijk simpel. Of wat het zulk oud spul?quote:Op zondag 3 februari 2013 23:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als ze de combinatie met de NMBS reeks 11.8 betrouwbaarder hadden gekregen dan een V250, dan wel. Maar dat was al jaren niet meer het geval.
En wie was nou DE 2miljardste? Vast een lekker wijf uit een excuusminderheidsgroepquote:Op zondag 3 februari 2013 23:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet.Zie hierboven.
Zo vierden de Fransen de 2 miljardste TGV-reiziger:
Net zo oud als de rest van de rijtuigen. Je had er alleen niks meer aan omdat de loc waarvoor het rijtuig was gebouwd niet meer in de Beneluxtrein reed. Het tekort werd aanvankelijk niet opgevangen ("Ja reizigers, die trein is vanaf nu KORTER"), later zijn er een aantal NS-rijtuigen ingestroomd om de treinen te verlengen. I.v.m. materieelgebrek hebben er ook Belgische (I6/I10) en Oostenrijkse rijtuigen in gereden.quote:Op zondag 3 februari 2013 23:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Gezien de huidige status van de V250 lijkt me dat redelijk simpel. Of wat het zulk oud spul?
quote:Reizigers kunnen binnenkort via app van de NS zien waar er in een trein nog zitplaatsen zijn. Dat laat de NS maandag weten.
De NS-reisplanner toont bovendien waar de eerste en tweede klas en stiltecoupés zijn. Zo zien reizigers waar op het perron ze het best kunnen gaan staan.
Maandag begint een proef met infraroodtechnologie in intercity’s op het traject Zwolle-Roosendaal (IJssellijn).
De infraroodsensoren geven actuele informatie over de bezetting van een trein. Zo is simpel te zien in welke treinstellen het nog rustig is. De informatie is te lezen op een speciale versie van de Reisplanner Xtra.
De proef kost circa 2 miljoen euro en gaat zeker enkele weken duren. Daarna kijken de Nederlandse Spoorwegen of het systeem landelijk wordt ingevoerd.
quote:Op maandag 4 februari 2013 08:21 schreef James1988 het volgende:
Waarom in een app en niet op de borden?
I6 in de Beneluxtrein?! Ik mag hopen dat dat niet in de zomer gebeurde, want dan drijf je die dingen uitquote:Op maandag 4 februari 2013 00:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Net zo oud als de rest van de rijtuigen. Je had er alleen niks meer aan omdat de loc waarvoor het rijtuig was gebouwd niet meer in de Beneluxtrein reed. Het tekort werd aanvankelijk niet opgevangen ("Ja reizigers, die trein is vanaf nu KORTER"), later zijn er een aantal NS-rijtuigen ingestroomd om de treinen te verlengen. I.v.m. materieelgebrek hebben er ook Belgische (I6/I10) en Oostenrijkse rijtuigen in gereden.
Misschien eerst als proef met de app en later eventueel op de borden, als die dingen ook eindelijk eens 100% van hun functionaliteit kunnen gebruiken.quote:Op maandag 4 februari 2013 08:21 schreef James1988 het volgende:
Waarom in een app en niet op de borden?
mja, het moet kunnen. Nu staat bij de ene trein de route in zijn geheel op de borden en wordt er bij de andere door allerlei pagina's heen gescrold. Als het allemaal scrollen wordt dan heb je opeens wel wat ruimte op de borden overquote:Op maandag 4 februari 2013 09:08 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Misschien eerst als proef met de app en later eventueel op de borden, als die dingen ook eindelijk eens 100% van hun functionaliteit kunnen gebruiken.
Moet je wel goed nadenken over hoe het op de (verschillende typen) borden past naast de reguliere reisinformatie, die weliswaar wat efficiënter kan worden weergegeven dan hoe het nu is, maar toch.
en waar kun je je aanmelden?quote:Op maandag 4 februari 2013 09:50 schreef Pino112 het volgende:
Het werkt dus via een speciale testversie van de app. Je moet je eerst aanmelden als tester.
Hij geeft het aan per treinstel zoals ik het zie op plaatjes, dus dan maakt het niet uit of mensen gaan lopenquote:Op maandag 4 februari 2013 09:55 schreef KnightSolaire het volgende:
Trouwens, over die infraroodsensoren. Als je bij een deur de trein instapt maar vervolgens door een tussendeur in een andere coupé gaat zitten, dat heeft het systeem dan toch helemaal niet door?
Misschien doe weinig reizigers dat, maar toch.
De drukte wordt per bak aangegeven:quote:Op maandag 4 februari 2013 09:58 schreef dennistd het volgende:
Hij geeft het aan per treinstel zoals ik het zie op plaatjes, dus dan maakt het niet uit of mensen gaan lopen
"Het infraroodsysteem telt het aantal in- en uitstappende reizigers op de balkons en de coupes."quote:Op maandag 4 februari 2013 10:01 schreef Pino112 het volgende:
Meer info:
http://www.ns.nl/over-ns/(...)-xtra-van-start.html
Zie nog niet waar je je kan aanmelden..
Die is toch gewoon actief?quote:Op maandag 4 februari 2013 08:36 schreef zoem het volgende:
Dit klinkt net zoals de proef met de drukte-indicator; daar hoor je ook niets meer van.
Ja, maar het zit nog steeds in de testfase en is alleen beschikbaar voor het Android-platform.quote:
ICMm volgens mij ook. Helaas heeft nog niet al het VIRM-materieel wifi. De hotspots van T-Mobile zijn helaas niet zo betrouwbaar. Dat het traag is kan ik me voorstellen omdat de verbinding met anderen gedeeld moet worden, maar de verbinding valt heel vaak weg. De KPN-hotspots werken veel beter.quote:Op maandag 4 februari 2013 08:36 schreef greavy het volgende:
In al het VIRM wordt het ingebouwd, en DDZ krijgt het ook gelijk. Alleen ICRm en stoptreinmaterieel krijgt het niet.
Later dit jaar wordt het misschien een andere aanbieder; het contract met T-Mobile loopt namelijk binnenkort af (ik geloof april). Of dat de snelheid/betrouwbaarheid ten goede komt weet ik niet.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:30 schreef zoem het volgende:
[..]
Ja, maar het zit nog steeds in de testfase en is alleen beschikbaar voor het Android-platform.
[..]
ICMm volgens mij ook. Helaas heeft nog niet al het VIRM-materieel wifi. De hotspots van T-Mobile zijn helaas niet zo betrouwbaar. Dat het traag is kan ik me voorstellen omdat de verbinding met anderen gedeeld moet worden, maar de verbinding valt heel vaak weg. De KPN-hotspots werken veel beter.
Via de Advanced Search van Flickr kun je gemakkelijk naar dat soort foto's zoeken.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:37 schreef Maxbet het volgende:
Vraagje, ik schrijf wel eens nieuwsberichten over de trein/NS en vaak is het een probleem om een beetje een nette foto te vinden waarvan ik zeker weet dat ik hem mag gebruiken.
Weet iemand hier misschien waar ik aan foto's kan komen die bijvoorbeeld onder het creative commoms licence vallen?
Als die plannen doorgaan blijft er in heel de Ardennen niks meer over, behalve Brussel - Luxemburgquote:Op maandag 4 februari 2013 09:26 schreef Reya het volgende:
Wellicht is het hier al eens voorbij gekomen, maar in België is er enige discussie over het behoud van een aantal Ardennenlijnen:
http://www.standaard.be/a(...)00456393&word=Lutgen
Luik - Aken, Welkenraedt - Eupen, Pepinster - Spa en Dinant - Athus liggen ook in de Ardennenquote:Op maandag 4 februari 2013 11:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Als die plannen doorgaan blijft er in heel de Ardennen niks meer over, behalve Brussel - Luxemburg
Bovendien hebben die lijnen ook best een toeristische functie. Heb er wel eens gebruik van gemaakt om naar het beginpunt van een wandeling te komen en toen was het in de trein juist behoorlijk druk.
Hebben ze daar zo'n 10 jaar geleden niet alles heel grondig gemoderniseerd? Toen ik daar was zag alles er heel nieuw uit, zelfs het perron was geen grindbak.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:29 schreef J.B. het volgende:
ik begrijp alleen de voorgenomen sluiting van Luik - Gouvy eerlijk gezegd niet.
Dat klopt ja, daarom verbaast het me ook. Luxemburg en de EU hebben er toentertijd veel druk achter gezet om die lijn te moderniseren, ik geloof dat er zelfs 25kV bovenleidingspanning wordt gebruikt.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:33 schreef remcoP het volgende:
[..]
Hebben ze daar zo'n 10 jaar geleden niet alles heel grondig gemoderniseerd? Toen ik daar was zag alles er heel nieuw uit, zelfs het perron was geen grindbak.
Sorry hoor, maar reizigers kunnen al 174 jaar zien waar in de trein nog zitplaatsen zijn. In reizigerstreinen zitten namelijk RAMEN. Enig idee wat je daarmee zou kunnen doen? DOORHEEN KIJKENquote:Op maandag 4 februari 2013 08:18 schreef zoem het volgende:
Reizigers kunnen binnenkort via app van de NS zien waar er in een trein nog zitplaatsen zijn. Dat laat de NS maandag weten.
Misschien is de Europese subsidie weggevallen, heel druk zijn de IR treinen daar niet.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:36 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat klopt ja, daarom verbaast het me ook. Luxemburg en de EU hebben er toentertijd veel druk achter gezet om die lijn te moderniseren, ik geloof dat er zelfs 25kV bovenleidingspanning wordt gebruikt.
Daarom staat het ook ergens in een sectie voor blinde reizigers. Die hebben daar namelijk nog wat moeite mee, met kijkenquote:Op maandag 4 februari 2013 12:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar reizigers kunnen al 174 jaar zien waar in de trein nog zitplaatsen zijn. In reizigerstreinen zitten namelijk RAMEN. Enig idee wat je daarmee zou kunnen doen? DOORHEEN KIJKEN
Alle reden voor een app dusquote:Op maandag 4 februari 2013 12:10 schreef V2 het volgende:
[..]
Daarom staat het ook ergens in een sectie voor blinde reizigers. Die hebben daar namelijk nog wat moeite mee, met kijken
Sst, niet zo moeilijk doen. Kleine stapjes!quote:Op maandag 4 februari 2013 12:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alle reden voor een app dusDaar hoef je niet te kijken toch?
Ik vraag me af of dat de genoemde lijnen rendabel zou kunnen maken, het gaat wel om zeer dunbevolkte gebieden.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:01 schreef lyolyrc het volgende:
De Belgen moeten gaan aanbesteden, net als in Nederland gebeurt. Dat heeft tot een fikse groei van het vervoer geleid op de onder NS slecht lopende lijnen.
En de lengte van de lijn is de hemelsbrede afstand keer twee door al die bochten in de rivieren daar...quote:Op maandag 4 februari 2013 12:17 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat de genoemde lijnen rendabel zou kunnen maken, het gaat wel om zeer dunbevolkte gebieden.
Het zou er ook voor zorgen dat je helemaal via Namen moet omreizen als je van Luik naar Luxemburg, Aarlen of Marche-en-Famenne wil.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:17 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat de genoemde lijnen rendabel zou kunnen maken, het gaat wel om zeer dunbevolkte gebieden.
Of via Köln en Trier. Luxemburg zal er ook wel niet blij mee zijn dus dan.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Het zou er ook voor zorgen dat je helemaal via Namen moet omreizen als je van Luik naar Luxemburg, Aarlen of Marche-en-Famenne wil.
Vanwege de slingers is de snelheid niet erg hoog, maar er zijn (i.i.g. op Luik - Marloie) ook behoorlijk wat tunnels en bruggen. De spoorlijn slingert dus wel een stuk minder dan de rivier.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
En de lengte van de lijn is de hemelsbrede afstand keer twee door al die bochten in de rivieren daar...
Ik weet het niet. Toen ik daar ben geweest waren er een hoop scholieren die met tent en slaapzak de trein namen. Veel andere toeristen zullen vast de auto nemen. En Durbuy ligt bijvoorbeeld weer net een paar kilometer van het spoor (ook al is het een erg mooie wandeling erheen).quote:Maar geen trein meer tussen Luik en Marloie en Luik en Gouvy is voor de lokale toeristeneconomie best een probleem, vermoed ik?
Christus te paard, wat is dát?!quote:
Hahaquote:Op maandag 4 februari 2013 12:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar reizigers kunnen al 174 jaar zien waar in de trein nog zitplaatsen zijn. In reizigerstreinen zitten namelijk RAMEN. Enig idee wat je daarmee zou kunnen doen? DOORHEEN KIJKEN
Klopt, ik beken.quote:
Dat is ook het dilemma waar men nu in zit. Als je het aantal lijnen (of de frequentie) nog verder doet laten afnemen, komt het bestaansrecht van het hele netwerk ten zuiden van Samber en Maas in het geding; gezien het feit dat de NMBS momenteel nog steeds fors verlies maakt zal men echter wel ergens moeten snijden, en dergelijke nevenlijnen komen dan al snel op de agenda.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of via Köln en Trier. Luxemburg zal er ook wel niet blij mee zijn dus dan.
Soweiso is het een beetje de Beeching Axe: Als die 4 lijnen gesloten worden bloedt de aanvoer naar de andere twee lijnen ook dood en hebben we plotseling geen enkel spoor meer in de Ardennen behalve 1 grote goederenlijn waar ook nog af en toe een EC op rijdt die bijna nergens stopt.
quote:Op maandag 4 februari 2013 13:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Klopt, ik beken.
Wat zijn er dan nog meer voor leuke plaatjes in de Ardennen? En liggen die aan een spoorlijn?
Zou echt doodzonde zijn, is één mijn de mooiste lijnen in België.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:29 schreef J.B. het volgende:
[..]
ik begrijp alleen de voorgenomen sluiting van Luik - Gouvy eerlijk gezegd niet.
Nee inderdaad, stel je voor dat er efficiënt gewerkt gaat worden op het Belgische Spoor. Als je ziet wat er nog steeds allemaal bemand is qua stations daar, daar waren we in NL allang mee gestopt.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:26 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat zou vermoedelijk nog de beste oplossing zijn, maar ik zie het niet snel gebeuren.
Bizar, inderdaad, maar om dat te veranderen is echt een lange adem nodig.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee inderdaad, stel je voor dat er efficiënt gewerkt gaat worden op het Belgische Spoor. Als je ziet wat er nog steeds allemaal bemand is qua stations daar, daar waren we in NL allang mee gestopt.
Ja, en tegen de tijd dat de Belgische mentaliteit toe is aan aanbesteding op het spoor, hoeft het niet meer want dan zijn al die lijnen allang gesloten waarschijnlijkquote:Op maandag 4 februari 2013 13:33 schreef Reya het volgende:
[..]
Bizar, inderdaad, maar om dat te veranderen is echt een lange adem nodig.
Voordeel is wel dat diezelfde cultuur er ook voor zorgt dat lijnen niet op stel en sprong worden gesloten (normaliter, dan toch).quote:Op maandag 4 februari 2013 13:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en tegen de tijd dat de Belgische mentaliteit toe is aan aanbesteding op het spoor, hoeft het niet meer want dan zijn al die lijnen allang gesloten waarschijnlijk
Voor de rit of na de rit of als je net ff tijd hebt (20 min) voor een andere treinserie een koffie dienst. Loop je vertraging op dan heb je pech. Als je dan zelf geen flesje water bij je hebt kan dit behoorlijk pijnlijk zijn. Ooit vijf tot 6 uur zonder drinken gezeten. Tja bij een calamiteit. Dan ga je het wel merken. Het is juist belangrijk om te drinken vooral in de zomer om alert te blijven.quote:Op zondag 3 februari 2013 20:39 schreef gebrokenglas het volgende:
Interessante contradictie, inderdaadquote:. NS-directeur Bert Meerstad beweerde weliswaar deze week dat de Beneluxtrein zoals wij die kenden, vooral op het binnenlandse vervoer was gericht en dat het aantal reizigers in die trein tussen Roosendaal en Antwerpen relatief gering was, maar de praktijk wees uit dat de treinen tussen Roosendaal en Antwerpen vaak tot de nok toe gevuld waren. Ik neem toch aan dat we kunnen rekenen op een behoorlijk aantal grensreizigers, want ik kan mij niet voorstellen dat we als land vele miljarden blijken te hebben geïnvesteerd in een internationale hogesnelheidslijn ten gerieve van slechts anderhalve man en een paardenkop.
Maar het is een prachtige lijn. Over anderhalve week nog ff met de rode klassiekjes Luik-Marloie doenquote:Op maandag 4 februari 2013 12:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Vanwege de slingers is de snelheid niet erg hoog, maar er zijn (i.i.g. op Luik - Marloie) ook behoorlijk wat tunnels en bruggen. De spoorlijn slingert dus wel een stuk minder dan de rivier.
Zie ook http://zuidas.webcam.nl/quote:Op maandag 4 februari 2013 14:37 schreef Peterselieman het volgende:
Minder treinen op de Zuidas door een gestrande trein. Een motorpost van Eurailscout staat bij station RAI stil. Geen idee of het de Jules of de Jim is
Met de app kan ik het zien VOOR de trein aankomt. En alvast op een strategische plek op het perron gaan staan.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien leuk voor de incidentele reiziger maar ik weet als dagelijkse reiziger toch echt waar ik moet staan. Sinds de invoering van de nieuwe dienstregeling is het op mijn vaste stek in Deventer een stuk drukker bijvoorbeeld. Dat komt omdat het gedeelte wat eerst het verst bij de trap vandaan zat er nu het dichtst bij zit in Zwolle dus meer kans om de overstap naar Gn te halen.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:05 schreef MPG het volgende:
[..]
Met de app kan ik het zien VOOR de trein aankomt. En alvast op een strategische plek op het perron gaan staan.
Tijd dat ze dat ook invoeren in de IC Venlo - Den Haag CS vv.
Vragenlijst ingevuld, en dan zegt-ie dat ik in de Play Store moet zoeken naar InStApp. En die is dan niet te vinden... Lekker dan.quote:Op maandag 4 februari 2013 14:53 schreef dennistd het volgende:
Zo, aangemeld voor de proef met de drukteindicatoren op Zwolle-Roosendaal. Even wat screenshots:
https://play.google.com/s(...)LmFtYmlzb2Z0LnJ0cyJdquote:Op maandag 4 februari 2013 15:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Vragenlijst ingevuld, en dan zegt-ie dat ik in de Play Store moet zoeken naar InStApp. En die is dan niet te vinden... Lekker dan.
Thanx. Goed vermomd als knullig appje dus.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:27 schreef Pino112 het volgende:
[..]
https://play.google.com/s(...)LmFtYmlzb2Z0LnJ0cyJd
Gewoon gezocht naar 'instapp'quote:Op maandag 4 februari 2013 15:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Thanx. Goed vermomd als knullig appje dus.
Kan tot 2 werkdagen duren volgens de aanmeldingspaginaquote:Op maandag 4 februari 2013 15:29 schreef dennistd het volgende:
Je hebt trouwens ook een activeringscode nodig, die staat in de PDF in de mail die je krijgt (bij mij duurde dat trouwens uren).
Jim. Reed er met de metro langs ;-).quote:Op maandag 4 februari 2013 14:37 schreef Peterselieman het volgende:
Minder treinen op de Zuidas door een gestrande trein. Een motorpost van Eurailscout staat bij station RAI stil. Geen idee of het de Jules of de Jim is
Zo heten de executables van alle beta apps lijkt me. Niks goed vermomd, gewoon half werkquote:
Als ze het dan toch zelfs per halve bak aan kunnen geven, laat ze dan ook maar aangeven welke halve bakken de stiltezones zijn. Als je nou IETS nuittigs wilt aanbieden is dat het eerste lijkt me.quote:Op maandag 4 februari 2013 14:53 schreef dennistd het volgende:
Zo, aangemeld voor de proef met de drukteindicatoren op Zwolle-Roosendaal. Even wat screenshots:
Dat doen ze toch ook? Of zouden ze die '[ s ]' per ongeluk op sommige ramen wel en op andere ramen niet getekend hebben...quote:Op maandag 4 februari 2013 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als ze het dan toch zelfs per halve bak aan kunnen geven, laat ze dan ook maar aangeven welke halve bakken de stiltezones zijn. Als je nou IETS nuittigs wilt aanbieden is dat het eerste lijkt me.
Op die benedenregel he, zodat je niet bak voor bak langs die trein hoeft te scrollenquote:Op maandag 4 februari 2013 15:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat doen ze toch ook? Of zouden ze die '[ s ]' per ongeluk op sommige ramen wel en op andere ramen niet getekend hebben...
Dat zit er ook in, maar in mijn screenshots is dat inderdaad niet heel duidelijkquote:Op maandag 4 februari 2013 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als ze het dan toch zelfs per halve bak aan kunnen geven, laat ze dan ook maar aangeven welke halve bakken de stiltezones zijn. Als je nou IETS nuittigs wilt aanbieden is dat het eerste lijkt me.
Ah, dat niet nee. Het zit er wel op deze manier in:quote:Op maandag 4 februari 2013 15:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op die benedenregel he, zodat je niet bak voor bak langs die trein hoeft te scrollen
Nu zit ik al in de stopper richting Utrecht...quote:Op maandag 4 februari 2013 16:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Schiphol-Hilversum
Maandag 4 Februari 16:16
Oorzaak
De beperkingen tussen Schiphol en Hilversum als gevolg van een gestrande trein zijn voorbij.
Kunnen ze het niet in de standaard app mikken? Kolere..quote:Op maandag 4 februari 2013 15:27 schreef Pino112 het volgende:
[..]
https://play.google.com/s(...)LmFtYmlzb2Z0LnJ0cyJd
Testfase, dus daarom nog niet openlijk beschikbaarquote:Op maandag 4 februari 2013 16:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Kunnen ze het niet in de standaard app mikken? Kolere..
Je moet je aanmelden, app downloaden en een code gebruiken. Hoe 'dicht' is het dan. En hoe wil je bereik creëeren, geen enkele forens gaat dagelijks die site controleren op bèta apps ofzo..quote:Op maandag 4 februari 2013 16:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Testfase, dus daarom nog niet openlijk beschikbaar
het staat daarom niet in de normale reisplanner. Moet tzt een nieuwe Reisplanner Xtra komen met deze info, als de testfase voorbij is.quote:Op maandag 4 februari 2013 16:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Je moet je aanmelden, app downloaden en een code gebruiken. Hoe 'dicht' is het dan. En hoe wil je bereik creëeren, geen enkele forens gaat dagelijks die site controleren op bèta apps ofzo..
Het idee van de aanbesteding is ook niet dat ze opeens winstgevend worden, want dat worden ze waarschijnlijk niet. Daar komt nog bij dat landelijk opererende spoorwegmaatschappijen eigenlijk alleen geïnteresseerd zijn in de verstedelijkte gebieden waartussen intercitydiensten kunnen worden gereden. Dat leidt ertoe dat dit soort lijnen in dunbevolkte gebieden in een neerwaartse spiraal terechtkomen. Verlieslijdend, dus diensten worden laagfrequent gereden -> potentiële reizigers kiezen meer voor de auto -> lijnen worden nog verlieslijdender -> frequentie van diensten gaat verder omlaag en materieel wordt niet gemoderniseerd -> nog meer mensen mijden deze lijnen -> nog meer verlies -> etc.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:17 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is niet zo snugger van die lui. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen...quote:Op maandag 4 februari 2013 16:36 schreef bork het volgende:
Verslaggever van de BBC was niet echt blij met de SBB, de laatstgenoemde versturen per maand voor $2 miljoen (dollars) aan boetes aan klanten! De verslaggever, kreeg zelf een flinke boete (190 francs) omdat de betaling via zijn creditkaart 4 minuten was afgeschreven na vertrek, betekent te laat is boete!
We gaan weer winterdienstregelingen!quote:DE BILT - Automobilisten moeten oppassen, want het kan dinsdag weer glad worden.
Daarvoor waarschuwt het KNMI maandag. Volgens het weerinstituut trekken komende nacht en dinsdag overdag winterse buien over het land.
Woensdagochtend valt er in het zuiden van het land mogelijk sneeuw.
Volgens Weeronline heeft de sneeuwval grote gevolgen voor de spits die ochtend. Volgens het metereologisch instituut zal er in de gebieden waar het gaat sneeuwen, een pak van gemiddeld 5 centimeter vallen. Plaatselijk zou het zelfs kunnen gaan om hoeveelheden tot 15 centimeter sneeuw.
Weeronline speculeert verder over een nieuwe schaatsperiode volgende week, mits het winterweer aanhoudt.
Dat is een Amtrak-trein op dat bord.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:02 schreef James1988 het volgende:
Was dit plaatje hier al voorbijgekomen?
[ afbeelding ]
"Ok iedereen, lachen!"
het is geen goede reclame iig, dus meneer de verslaggever zal zijn geld wel terugkrijgen.quote:Op maandag 4 februari 2013 16:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is niet zo snugger van die lui. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen...
die gezichtenquote:Op maandag 4 februari 2013 17:02 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
"Ok iedereen, lachen!"
Hij valt een beetje buiten het profiel hier denk ikquote:Op maandag 4 februari 2013 17:08 schreef V2 het volgende:
Kan zo te zien goed tegen winterweer. Ik zeg: doen
profielvrije ruimte vergrote danquote:Op maandag 4 februari 2013 17:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hij valt een beetje buiten het profiel hier denk ik
Pff. Paar keer heen en weer en alles wat niet past is opzij gebutst. Niet zo moeilijk over doen. Laten we in oplossingen denken, niet in problemen!quote:Op maandag 4 februari 2013 17:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
quote:Op maandag 4 februari 2013 17:10 schreef V2 het volgende:
[..]
Pff. Paar keer heen en weer en alles wat niet past is opzij gebutst. Niet zo moeilijk over doen. Laten we in oplossingen denken, niet in problemen!
Het valt nog mee, die rijtuigen zijn 3,2 m breed http://en.wikipedia.org/wiki/Amfleet dat is gelijk aan een Buffel.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, maar heb je gezien hoeveel lomper die loc is in vergelijking met de rijtuigen!quote:Op maandag 4 februari 2013 17:14 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het valt nog mee, die rijtuigen zijn 3,2 m breed http://en.wikipedia.org/wiki/Amfleet dat is gelijk aan een Buffel.
Diesel onder de draad, ach, het kan. Geen gedoe met spanningssluizen en dergelijke.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:03 schreef remcoP het volgende:
[..]
Dat is een Amtrak-trein op dat bord.
[ afbeelding ]
Loc is 3.05 meter breed en 4.37 meter hoog. het nederlandse omgrenzingsprofiel is. 3.6 meter breed en 4.7 meter hoog. Dus theoretisch zou het kunnen.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, maar heb je gezien hoeveel lomper die loc is in vergelijking met de rijtuigen!
Aanmelden is niet nodig, gewoon 2506 invullen.quote:Op maandag 4 februari 2013 16:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Je moet je aanmelden, app downloaden en een code gebruiken. Hoe 'dicht' is het dan. En hoe wil je bereik creëeren, geen enkele forens gaat dagelijks die site controleren op bèta apps ofzo..
Lijkt wel uit zo'n ONZ-paint-vulmaarin-topic te komenquote:Op maandag 4 februari 2013 17:02 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
"Ok iedereen, lachen!"
Het is er wel uitermate geschikt voorquote:Op maandag 4 februari 2013 18:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lijkt wel uit zo'n ONZ-paint-vulmaarin-topic te komen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: Facebook Österreichische Bundesbahnen
quote:Op maandag 4 februari 2013 18:04 schreef James1988 het volgende:
Stoom-Taurus?
[ afbeelding ]Als er vocht in de dieseltank zit krijg je dat...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: Facebook Österreichische Bundesbahnen
Als je een schoorsteen voorbij rijdt ookquote:Op maandag 4 februari 2013 18:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Als er vocht in de dieseltank zit krijg je dat...
ONZ / [PAINT] Nog maar eentje!quote:Op maandag 4 februari 2013 18:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is er wel uitermate geschikt voor
Het zou natuurlijk ook helpen als de NS ook min of meer wil proberen altijd op dezelfde plaats te stoppen (en met voorspelbare treinlengte te rijden). Alhoewel de app wellicht in het laatste eindelijk wél voorziet, houd je tot die tijd toch mensen die op het midden mikken om rennen te voorkomen.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:12 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Haha.
Ik vind dat soort reisinformatie op zich een goede ontwikkeling, maar vraag me af of mensen in de praktijk - ook als het duidelijk op de digitale borden aangegeven staat en niet enkel op app - ook daadwerkelijk elders instappen. Nu staan de meesten toch gewoon dichtbij de trap terwijl je kan raden dat het daar het drukst in de trein wordt. Daar heb je geen überhippe actuele informatie voor nodig.
quote:Op maandag 4 februari 2013 17:02 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
"Ok iedereen, lachen!"
quote:Op maandag 4 februari 2013 18:30 schreef HaJee het volgende:
Wat is dat trouwens voor (waarschijnlijk duurbetaalde) kneuzenkermis op die foto?
Apart, Rsd - Antwerpen tussen .33 en .02 zou helemaal niet moeten kunnen passen. 10 minuten later vertrekken dan het boemeltje en 10 minuten eerder aankomen op een traject zonder inhaalmogelijkhedenquote:Op maandag 4 februari 2013 15:03 schreef dennistd het volgende:
Zou me niks verbazen
De dienstregeling Den Haag-Brussel is trouwens ook bekend:
http://www.treinreiziger.(...)aag_-_brussel-144980
Strakke timing..twitter:NS_online twitterde op maandag 04-02-2013 om 18:44:25Amsterdam Muiderpoort-Duivendrecht: er rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon. http://t.co/z23egl7C #AsdmDvd reageer retweet
Dat kan niet waar zijn.quote:Op maandag 4 februari 2013 18:45 schreef b2py het volgende:
Ik lees berichten op Facebook dat iedereen in Zaandam uit de trein geflikkerd is omdat hij te vol was. Ze moeten maar met de volgende mee. Ofzo.. (richting Alkmaar)
Ik had begrepen dat de L-trein bij Kapellen opzij zou worden getrokken zodat de Benelux erlangs kan.quote:Op maandag 4 februari 2013 18:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Apart, Rsd - Antwerpen tussen .33 en .02 zou helemaal niet moeten kunnen passen. 10 minuten later vertrekken dan het boemeltje en 10 minuten eerder aankomen op een traject zonder inhaalmogelijkheden
De tering.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:02 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
"Ok iedereen, lachen!"
quote:Op zondag 3 februari 2013 23:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Stond er niet ook nog eentje verdwaald in Amersfoort?
De 101 is van het NSM en staat nu in Blerick, de 112 stond altijd opgebokt (wegens draaistellen) in Amersfoort en is dus de sloopronde ontsprongen.quote:
Weet jij wie het zijn dan?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
De tering.
Driek, heb jij ooit nog excuses gehad van die kerel in het midden?
Hij is ook in pak anders.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:15 schreef Duvel het volgende:
Die middelste is Kruyt van Rover. De rest zijn mannen in pak.
OK, de anderen zijn naamloze mannen in pak.quote:
Als je toch van rauw vlees houdt, buitenkansje!quote:
Goede vraag, ik weet het niet precies. Ik denk de presentatie van de naam voor de IC-verbinding Den Haag - Brussel die gemeente Den Haag wil opzetten.quote:
weet niet of hij daar nu zo blij mee mag zijnquote:Op maandag 4 februari 2013 19:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Die snorremans is Rover, die zat vorige week tegenover De Schuitmaecker op de Belgische TV
Hoezo?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
weet niet of hij daar nu zo blij mee mag zijn
als ze allemaal zo zijn als Berend Brulboei dan ligt die van Rover zo omverquote:
Want op ieder station zit de trap op dezelfde plaats, bedoel je?quote:Op maandag 4 februari 2013 13:12 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Haha.
Ik vind dat soort reisinformatie op zich een goede ontwikkeling, maar vraag me af of mensen in de praktijk - ook als het duidelijk op de digitale borden aangegeven staat en niet enkel op app - ook daadwerkelijk elders instappen. Nu staan de meesten toch gewoon dichtbij de trap terwijl je kan raden dat het daar het drukst in de trein wordt. Daar heb je geen überhippe actuele informatie voor nodig.
Nee maar je ziet wel duidelijke concentraties op bepaalde (deel-)trajecten. Denk aan Maastricht waar het achterin de trein naar Amsterdam druk is, dat is in Eindhoven grotendeels leeggelopen en daar is het voorin weer erg druk.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Want op ieder station zit de trap op dezelfde plaats, bedoel je?
Wie? die De Beschuytmaecker? Valt toch wel mee?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als ze allemaal zo zijn als Berend Brulboei dan ligt die van Rover zo omver
hij zal ongetwijfeld ook met Marc Descheemaecker gesproken hebbenquote:Op maandag 4 februari 2013 19:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wie? die De Beschuytmaecker? Valt toch wel mee?
Sloterdijk. Dit was de trein die op de posters stond met daar onder "Waar zouden we zijn zonder de trein?"quote:Op maandag 4 februari 2013 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ken m niet, maar is dat niet Duivendrecht?
Wanneer worden die krengen vervangen voor nieuw materieel eigenlijk? Ze zijn al redelijk oud toch?quote:
Ze zijn recentelijk gemoderniseerd naar ICMmquote:Op maandag 4 februari 2013 19:35 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Wanneer worden die krengen vervangen voor nieuw materieel eigenlijk? Ze zijn al redelijk oud toch?
Die op de foto doet het al niet meer.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:35 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Wanneer worden die krengen vervangen voor nieuw materieel eigenlijk? Ze zijn al redelijk oud toch?
Oh, ze zien er qua vormgeving vrij gedateerd uit vind ik.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:35 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ze zijn recentelijk gemoderniseerd naar ICMm
Ja, die bedoel ik, is dat zo een brulboei?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hij zal ongetwijfeld ook met Marc Descheemaecker gesproken hebben
Medio jaren '70. Even oud als SGM.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:36 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Oh, ze zien er qua vormgeving vrij gedateerd uit vind ik.
precies. Duidelijk te zien dat het ICM-0 isquote:Op maandag 4 februari 2013 19:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die op de foto doet het al niet meer.
volgens Fles welquote:Op maandag 4 februari 2013 19:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, die bedoel ik, is dat zo een brulboei?
Daar heb je het al, binnenkant van ICMm ziet er nog wel modern uit door die modernisatie. SGM ziet er uit als ouwe meuk, zowel van binnen als buitenquote:
SGMm is ook nog in deze eeuw gemoderniseerd...quote:Op maandag 4 februari 2013 19:39 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Daar heb je het al, binnenkant van ICMm ziet er nog wel modern uit door die modernisatie. SGM ziet er uit als ouwe meuk, zowel van binnen als buiten
Waaraan zie je dat het ICM-0 is en niet een later model?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Duidelijk te zien dat het ICM-0 is
Ik zat dus laatst weer eens in SGMm en ik ben het er niet mee eens.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:42 schreef James1988 het volgende:
Zowel ICMm als SGMm vind ik eigenlijk prima treinen
De plaats van de koersrol en de machinistendeur.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:42 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Waaraan zie je dat het ICM-0 is en niet een later model?
Ik heb al in geen maanden meer in een SGMm gezeten, ik mis die bromdingenquote:Op maandag 4 februari 2013 19:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zat dus laatst weer eens in SGMm en ik ben het er niet mee eens.
naast nog wat ander afwijkend plaatwerkquote:Op maandag 4 februari 2013 19:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
De plaats van de koersrol en de machinistendeur.
Het rijdt goed, maar het zit beroerd. Nog beroerder dan SLT.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb al in geen maanden meer in een SGMm gezeten, ik mis die bromdingen
SGM ziet er van binnen uit alsof het allemaal maar zo goedkoop mogelijk moest. Dingen maken een tering herrie en van die stoelen krijg je een houten reetquote:Op maandag 4 februari 2013 19:42 schreef James1988 het volgende:
Zowel ICMm als SGMm vind ik eigenlijk prima treinen
Maar dat zie je niet direct op de foto, behalve misschien dat ventilatieding op de kop.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
naast nog wat ander afwijkend plaatwerk
Daar geef ik je gelijk in, zowel SGMm als SLT zijn niet echt lekker om een uur in te zitten.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het rijdt goed, maar het zit beroerd. Nog beroerder dan SLT.
I know.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar geef ik je gelijk in, zowel SGMm als SLT zijn niet echt lekker om een uur in te zitten.
Men meent daar dat vrijwel niemand van Uitgeest naar Rotterdam hoeft. 99% van de reizigers zouden ergens onderweg nog moeten overstappen (lees: Amsterdam Centraal vanuit Uitgeest gezien), dus SLT is dan de beste optie..quote:Op maandag 4 februari 2013 19:49 schreef Duvel het volgende:
Dus waarom dat stelletje klotehorken bij NS nog steeds SLT inzet in de stoptrein tussen Uitgeest en Rotterdam is me een raadsel.
Als ik het vergelijk met andere foto's, dan lijkt het alsof juist de zwaaizwenkdeuren wat naar achteren zijn verplaatst. Koersrol zit bij de andere inderdaad op de kop.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
De plaats van de koersrol en de machinistendeur.
Er steekt een ding uit bij kop, bedoel je dat?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
naast nog wat ander afwijkend plaatwerk
twitter:NS_online twitterde op maandag 04-02-2013 om 19:53:37Update: Amsterdam Muiderpoort-Duivendrecht: er rijden minder treinen door een aanrijding met een persoon. http://t.co/z23egl7C #AsdmDvd reageer retweet
Ik denk inderdaad dat vrijwel 90 % van de bezetting bestaat uit reizigers met een bestemming of herkomst van een van de stations van Sloterdijk tot Holendrecht.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Men meent daar dat vrijwel niemand van Uitgeest naar Rotterdam hoeft. 99% van de reizigers zouden ergens onderweg nog moeten overstappen (lees: Amsterdam Centraal vanuit Uitgeest gezien), dus SLT is dan de beste optie..
Dit is wel slechts een aanname van mij
onder meerquote:Op maandag 4 februari 2013 19:54 schreef lyolyrc het volgende:
Er steekt een ding uit bij kop, bedoel je dat?
ik heb nog nooit met SLeT gereisd. Zal er later dit jaar nog wel eens van komenquote:Op maandag 4 februari 2013 19:49 schreef Duvel het volgende:
Dus waarom dat stelletje klotehorken bij NS nog steeds SLT inzet in de stoptrein tussen Uitgeest en Rotterdam is me een raadsel.
ah, dat wordt dus weer wat nieuws spotten in Leeuwarden als daar weer wat staatquote:Op maandag 4 februari 2013 19:50 schreef greavy het volgende:
Oh, RRF gaat niet meer aan de haal met de SPENO-treinen lijkt het nu op: Per 1-2-2013 heeft LOCON dit vervoer gekregen.
Buiten geplande rondjes om ga ik altijd recht door zee naar den bestemming. Behalve toen ik vroeger van Amstel naar Alexander ging. Altijd via Utrecht vanwege IC, hekel aan sprinters, zeker zonder wc.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wie prefereert een langere reistijd, boven een extra overstap?
Ikke wel, heb een keer Schiedam Centrum - Utrecht CS gedaan over leiden/Adam gewoon omdat ik idd een filmpje wou kijken en toch tijd had...
Ik zie nu ook op andere foto's dat er een ander soort sleuf bij de kop zit voor de kopdeuren. Dat is bij de nieuwere modellen volgens mij ook veranderd.quote:
ik ga voor de kortst mogelijke reistijdquote:Op maandag 4 februari 2013 20:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ikke wel, heb een keer Schiedam Centrum - Utrecht CS gedaan over leiden/Adam gewoon omdat ik idd een filmpje wou kijken en toch tijd had...
U heeft nog nooit met Plan V gereisd, meneer?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:44 schreef ArnosL het volgende:
[..]
SGM ziet er van binnen uit alsof het allemaal maar zo goedkoop mogelijk moest. Dingen maken een tering herrie en van die stoelen krijg je een houten reet
Er was ooit een NS-poster met een Boeing en een ICM, meen ik.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:04 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik zie nu ook op andere foto's dat er een ander soort sleuf bij de kop zit voor de kopdeuren. Dat is bij de nieuwere modellen volgens mij ook veranderd.
Overigens vind ik ICM nog steeds mooi materieel, ook na de modernisering. Ik vermoed dat de ontwerper met een schuin oog naar de Boeing 747 heeft gekeken bij het tekenen van ICM.
Fair enough maar ik hou persoonlijk wel van die herrie. Dan stoor ik me niet aan die rampmongool die tegenover me hard zit te smakken of zit op te scheppen over waar hij zijn leuter in heeft gehangen.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:18 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Zie het dikgedrukte gedeelte van mijn quote in de vorige post.
Ook wel eens, schrok ervan toen dat ding begon te rijdenquote:Op maandag 4 februari 2013 20:15 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
U heeft nog nooit met Plan V gereisd, meneer?
Dat is wel waar, maar tegenwoordig verbloemt de airco het meeste vervelende geluid wel. En anders ga ik zelf ergens anders zitten (of ik zeg er iets van bij bv. te hard geluid uit mp3-spelers).quote:Op maandag 4 februari 2013 20:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
F
[..]
Fair enough maar ik hou persoonlijk wel van die herrie. Dan stoor ik me niet aan die rampmongool die tegenover me hard zit te smakken of zit op te scheppen over waar hij zijn leuter in heeft gehangen.
Daarom pak ik wel eens de bus vanaf de voordeur naar Amsterdam in plaats van mijn fiets+trein+metro.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Plan je reis wel goed als je dan specifiek met de Benelux wilt, je hebt twee mogelijkheden per dagquote:Op maandag 4 februari 2013 20:22 schreef _JdM_ het volgende:
Vandaag besloten dat ik over twee weekjes het immense station van Luik ga bezoeken. En ook maar meteen via Brussel naar Roosendaal.
Sloterdijk vind ik altijd wel een prettig overstapstation.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Sloterdijk is in de afgelopen 20 jaar ongelofelijk veranderd:
(vanaf minuut 3).
Vanmiddag heb ik die geprobeerd in de avondspits. Komt er een VIRM VI aanzetten richting Groningen..quote:
Juist niet, zo tochtig als het maar kan, en door de gekke constructie boven heb je maar 4 paaltjes over het gehele perron om in en uit te checken...quote:
Dat het krap is.. Die trein kwam zitvol bij Duivendrecht aan, dan moet een vol perron er nog bij.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wat is daar erg aan? Die stopt toch voor jouw deur zo'n beetje?
quote:Op maandag 4 februari 2013 20:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Sloterdijk is in de afgelopen 20 jaar ongelofelijk veranderd:
Ja. Vind ik. Een toegevoegde metrolijn vind ik niet niks. Maar ik wist niet dat verandering zo objectief gemeten moet worden zoals het verschil tussen het huidige Sloterdijk en jouw foto of tussen het oude Rijswijk en het huidige Rijswijk.quote:
Zie PI.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja. Vind ik. Een toegevoegde metrolijn vind ik niet niks. Maar ik wist niet dat verandering zo objectief gemeten moet worden zoals het verschil tussen het huidige Sloterdijk en jouw foto of tussen het oude Rijswijk en het huidige Rijswijk.
IC's Zandvoort - Maastricht hadden toen nog genoeg aan vier à zes rijtuigen buiten de spits geloof ik.quote:Wat een ontzettende vette foto trouwens, is dit een internationale trein of waren ze in die tijd vaker zo kort?
Ah zo. Ja dat is waar. Dat is trouwens m.i.v. de nieuwe dienstregeling vaker zo. De 3600 lijkt ook 20% drukker.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat het krap is.. Die trein kwam zitvol bij Duivendrecht aan, dan moet een vol perron er nog bij.
Ik heb geen problemen met tocht en ik hou van een flinke briesquote:Op maandag 4 februari 2013 20:51 schreef the-it het volgende:
[..]
Juist niet, zo tochtig als het maar kan, en door de gekke constructie boven heb je maar 4 paaltjes over het gehele perron om in en uit te checken...
volgende keer toch maar naar Zuid reizenquote:Op maandag 4 februari 2013 20:45 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Vanmiddag heb ik die geprobeerd in de avondspits. Komt er een VIRM VI aanzetten richting Groningen..
1300!quote:
Ach verdomd, de eersten uit de jaren tachtig zijn inmiddels de dertig ook al gepasseerd inderdaad.quote:Op maandag 4 februari 2013 21:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh jah, jij bent nog vers en jong enzo eah.
Ik kan me zo voorstellen dat reizigers uit Groningen naar Den Haag niet gaan overstappen in Zwolle en Utrecht, maar liever 5 minuten langer er over doen..quote:Op maandag 4 februari 2013 20:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |