Ja, waren 10 treinstellen Plan V voorzien, de 401-408 en 410-412, en werden alleen ingezet tussen Nijmegen-Den Bosch.quote:
reserve. Ooit reden er meer stammetjes ICRm rond, maar de NS heeft wat met rijtuigen moeten schuiven richting de vervangende FYRA en er is destijds nog wat naar de Benelux gegaan.quote:Op zondag 3 februari 2013 22:42 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen, in vergelijking met een paar maanden terug staan er nog nauwelijks Plan V's in Maastricht. Er staan wel een stuk of 8 ICR stuurstandrijtuigen, wat zou daar het nut van zijn?
De fyra stammen staan ook op mt.quote:Op zondag 3 februari 2013 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
reserve. Ooit reden er meer stammetjes ICRm rond, maar de NS heeft wat met rijtuigen moeten schuiven richting de vervangende FYRA en er is destijds nog wat naar de Benelux gegaan.
die jij hebt gezien zijn Beneluxstammetjes die in Maastricht onderhoud krijgen.quote:
Hebben dezelfde kleur.quote:Op zondag 3 februari 2013 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die jij hebt gezien zijn Beneluxstammetjes die in Maastricht onderhoud krijgen.
Schiedam? wat een armoedequote:Op zondag 3 februari 2013 23:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
alle stuurstandrijtuigen staan terzijde, deze zullen niet meer ingezet worden geloof ik.
ik had niet eerder gezien dat er een stuurstandrijtuig de fyrakleuren gekregen had:
[ afbeelding ]
Had wat geweest als 10 dec NSR direct alle benelux rijtuigen had omgebouwd tot icr met stuurstand.quote:Op zondag 3 februari 2013 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
reserve. Ooit reden er meer stammetjes ICRm rond, maar de NS heeft wat met rijtuigen moeten schuiven richting de vervangende FYRA en er is destijds nog wat naar de Benelux gegaan.
jups, maar er zijn wel wat verschillen. Al zijn die niet zomaar waarneembaarquote:
Zaandam. Is nu wel mooi nu de verbouwing af is ;-)quote:Op zondag 3 februari 2013 23:06 schreef icloud het volgende:
[..]
Schiedam? wat een armoede![]()
![]()
je moet je als burgemeester toch rot schamen voor dit station
![]()
![]()
Waarvoor? de ns heeft de icr voor een groot deel aan de kant staan.quote:Op zondag 3 februari 2013 23:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Had wat geweest als 10 dec NSR direct alle benelux rijtuigen had omgebouwd tot icr met stuurstand.
dat was een grapje van het personeel. inmiddels is deze stuurstand verschroot.quote:Op zondag 3 februari 2013 23:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
alle stuurstandrijtuigen staan terzijde, deze zullen niet meer ingezet worden geloof ik.
ik had niet eerder gezien dat er een stuurstandrijtuig de fyrakleuren gekregen had:
[ afbeelding ]
Stond er niet ook nog eentje verdwaald in Amersfoort?quote:Op zondag 3 februari 2013 23:13 schreef James1988 het volgende:
Al die stuurstanden zijn verschroot, op ééntje bestemd voor het Spoorwegmuseum na.
Als ze de combinatie met de NMBS reeks 11.8 betrouwbaarder hadden gekregen dan een V250, dan wel. Maar dat was al jaren niet meer het geval.quote:Op zondag 3 februari 2013 23:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom dan? Hadden die nu niet kunnen rijden ipv de V250's.
Dat weet ik niet.quote:Op zondag 3 februari 2013 23:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Stond er niet ook nog eentje verdwaald in Amersfoort?
Gezien de huidige status van de V250 lijkt me dat redelijk simpel. Of wat het zulk oud spul?quote:Op zondag 3 februari 2013 23:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als ze de combinatie met de NMBS reeks 11.8 betrouwbaarder hadden gekregen dan een V250, dan wel. Maar dat was al jaren niet meer het geval.
En wie was nou DE 2miljardste? Vast een lekker wijf uit een excuusminderheidsgroepquote:Op zondag 3 februari 2013 23:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet.Zie hierboven.
Zo vierden de Fransen de 2 miljardste TGV-reiziger:
Net zo oud als de rest van de rijtuigen. Je had er alleen niks meer aan omdat de loc waarvoor het rijtuig was gebouwd niet meer in de Beneluxtrein reed. Het tekort werd aanvankelijk niet opgevangen ("Ja reizigers, die trein is vanaf nu KORTER"), later zijn er een aantal NS-rijtuigen ingestroomd om de treinen te verlengen. I.v.m. materieelgebrek hebben er ook Belgische (I6/I10) en Oostenrijkse rijtuigen in gereden.quote:Op zondag 3 februari 2013 23:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Gezien de huidige status van de V250 lijkt me dat redelijk simpel. Of wat het zulk oud spul?
quote:Reizigers kunnen binnenkort via app van de NS zien waar er in een trein nog zitplaatsen zijn. Dat laat de NS maandag weten.
De NS-reisplanner toont bovendien waar de eerste en tweede klas en stiltecoupés zijn. Zo zien reizigers waar op het perron ze het best kunnen gaan staan.
Maandag begint een proef met infraroodtechnologie in intercity’s op het traject Zwolle-Roosendaal (IJssellijn).
De infraroodsensoren geven actuele informatie over de bezetting van een trein. Zo is simpel te zien in welke treinstellen het nog rustig is. De informatie is te lezen op een speciale versie van de Reisplanner Xtra.
De proef kost circa 2 miljoen euro en gaat zeker enkele weken duren. Daarna kijken de Nederlandse Spoorwegen of het systeem landelijk wordt ingevoerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |