quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Voor lightrail is niet eenduidig een definitie te geven naar mijn mening. De Randstadrail wordt lightrail genoemd, maar bestaat uit lagevloertrams (RR3 en 4,HTM) en een metrolijn (lijn E RET). De RET sneltram vind ik meer een metro die niet zo genoemd mag worden. Het is juridisch een sneltram omdat het o.a. gelijkvloerse kruisingen heeft.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:49 schreef Monopoly het volgende:
Ben ook wel benieuwd wat ze er mee bedoelen. Randstadrail is ook soort van tram toch ?
RR3 en 4 is vanaf de Grote Markt een stadstram/metro.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:53 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Voor lightrail is niet eenduidig een definitie te geven naar mijn mening. De Randstadrail wordt lightrail genoemd, maar bestaat uit lagevloertrams (RR3 en 4,HTM) en een metrolijn (lijn E RET). De RET sneltram vind ik meer een metro die niet zo genoemd mag worden. Het is juridisch een sneltram omdat het o.a. gelijkvloerse kruisingen heeft.
Lagevloer is makkelijker toegankelijk. Anders moet je de hele infra in de binnenstad van den haag ombouwen. Qua vermogen kan het verder gewoon rijden als een metro.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:54 schreef o.us het volgende:
Maar ik snap het voordeel niet van lagevloertrams icm lightrail/sneltram. Ik vind die grote bakken als de Utrechtse sneltram meer wat hebben. De bedoeling van een sneltram is dan ook een lichte metro met gelijksvloerse kruisingen. Bij een lagevloertram doet mij meer denken aan een stadstram.
Randstadrail is lightrail "redelijk" lange afstandsvervoer, achtig iets.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:52 schreef o.us het volgende:
Randstadrail is een bundel van tram- en metrolijnen.
Waar kruist E dan met iets anders dan zichzelf of rr3 en 4?quote:Op maandag 19 maart 2012 20:53 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Voor lightrail is niet eenduidig een definitie te geven naar mijn mening. De Randstadrail wordt lightrail genoemd, maar bestaat uit lagevloertrams (RR3 en 4,HTM) en een metrolijn (lijn E RET). De RET sneltram vind ik meer een metro die niet zo genoemd mag worden. Het is juridisch een sneltram omdat het o.a. gelijkvloerse kruisingen heeft.
Maar waarom dan niet naar het hoofdstation in nijmegen?quote:Op maandag 19 maart 2012 21:06 schreef ReisT het volgende:
Mag ik jullie verwijzen naar het [centraal] Tram Topic deel Twee ? Kunnen we het hier weer gewoon over treinen hebben. Het ging er nu juist om dat wat ze nu willen doortrekken naar Nijmegen géén "lightrail" is maar gewoon een trein!
En een tramtrein da's niks anders dan een tram die doet alsof-ie een trein is door op een spoorlijn te rijden.
oh wacht, ik zat scheef te lezen.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:36 schreef greavy het volgende:
@Yreal: De RET-sneltram is lijn A of B in de Alexanderpolder.
Ook lijn E, bij Melanchtonweg, Pijnacker Centrum en Pijnacker Zuid zijn er gelijksvloerse kruisingen.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:36 schreef greavy het volgende:
@Yreal: De RET-sneltram is lijn A of B in de Alexanderpolder.
bedoel je die voetgangers oversteek plaatsen?quote:Op maandag 19 maart 2012 21:37 schreef o.us het volgende:
[..]
Ook lijn E, bij Melanchtonweg, Pijnacker Centrum en Pijnacker Zuid zijn er gelijksvloerse kruisingen.
De 100% metrolijnen zijn de lijnen C en D.
Correct, en bij Melanchtonweg een overweg. Het is immers de voormalige Hofpleinlijn. Bedoeling van een metro is dat er absoluut geen gelijkvloerse kruisingen zijn, of het nou voor auto's en/of voetgangers zijn. Daarin zijn alleen metrolijnen C en D gekwalificiteerd als volwaardige metrolijnen. A en B alleen tot Capelsebrug en E tot Blijdorp. Vandaar dat de RET metrostellen aanschaft met pantograven voor de sneltramfunctie.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
bedoel je die voetgangers oversteek plaatsen?
Mooi uitgelegd, kan het niet beter verwoorden.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:42 schreef o.us het volgende:
[..]
Correct, en bij Melanchtonweg een overweg. Het is immers de voormalige Hofpleinlijn. Bedoeling van een metro is dat er absoluut geen gelijkvloerse kruisingen zijn, of het nou voor auto's en/of voetgangers zijn. Daarin zijn alleen metrolijnen C en D gekwalificiteerd als volwaardige metrolijnen. A en B alleen tot Capelsebrug en E tot Blijdorp. Vandaar dat de RET metrostellen aanschaft met pantograven voor de sneltramfunctie.
quote:Op maandag 19 maart 2012 22:19 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Mooi uitgelegd, kan het niet beter verwoorden.
Of het Nieuwe Spoorplan haalbaar is en hij een voorstander van is. Ik namelijk welquote:Op maandag 19 maart 2012 22:21 schreef Monopoly het volgende:
Ik krijg morgen gastles van de man die net onder minister Melanie Schultz staat.
Zijn taak is (onder andere) het maken van de spoorwegwet.
Nog mooie vragen die ik hem kan stellen namens jullie ?
Het nieuwe Spoorplan, met die intercity's elke 10 minuten bedoel je ?quote:Op maandag 19 maart 2012 22:24 schreef o.us het volgende:
[..]
[..]
Of het Nieuwe Spoorplan haalbaar is en hij een voorstander van is. Ik namelijk wel.
Het openbaar vervoer wordt opgeknipt in verschillende regio's (netten) en de concessiehouder doet al het openbaar vervoer in die regio.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:25 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het nieuwe Spoorplan, met die intercity's elke 10 minuten bedoel je ?
Ah zo. Had ik nog geeneens iets over gehoordquote:Op maandag 19 maart 2012 22:28 schreef o.us het volgende:
[..]
Het openbaar vervoer wordt opgeknipt in verschillende regio's (netten) en de concessiehouder doet al het openbaar vervoer in die regio.
De intercity's en de HSL blijven voor de NS, en dat de regionale treinen (Sprinters) worden voorbehouden aan de concessiehouder van die regio.
Filmpje voor u.
Je zou hem kunnen vragen hoe het proces rondom de gunning van de concessie gaat, en hoe het ministerie de ervaringen van de regionale vervoerders gebruikt om de hoofdrailnetconcessie te vormen.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:21 schreef Monopoly het volgende:
Nog mooie vragen die ik hem kan stellen namens jullie ?
Ja, en waarom die Schultz zomaar de HSL concessie aan NS(hispeed) gaf ipv een bod van o.a Virgin serieus te nemen. Zal wel gevoelig liggen, maar ik vraag het gewoonquote:Op maandag 19 maart 2012 22:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je zou hem kunnen vragen hoe het proces rondom de gunning van de concessie gaat, en hoe het ministerie de ervaringen van de regionale vervoerders gebruikt om de hoofdrailnetconcessie te vormen.
En hoe het ministerie staat tegenover decentralisatie, omdat er zo eilandconcessies ontstaan en er hierdoor bijvoorbeeld een grotere kans is op STS-passages. Zie bijvoorbeeld de Kippenlijn waar het één keer zelfs tot acuut gevaar heeft geleid.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je zou hem kunnen vragen hoe het proces rondom de gunning van de concessie gaat, en hoe het ministerie de ervaringen van de regionale vervoerders gebruikt om de hoofdrailnetconcessie te vormen.
Hoax er bestaan geen VIRM5s! Wel lache filmpjequote:Op maandag 19 maart 2012 22:28 schreef o.us het volgende:
[..]
Het openbaar vervoer wordt opgeknipt in verschillende regio's (netten) en de concessiehouder doet al het openbaar vervoer in die regio.
De intercity's en de HSL blijven voor de NS, en dat de regionale treinen (Sprinters) worden voorbehouden aan de concessiehouder van die regio.
Filmpje voor u.
Ach, op een filmpje van NS en ProRail stond een SLT-ééntje. En op een poster van NS over Flexwerken (uit 2011) stond een VIRM-drietje.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Hoax er bestaan geen VIRM5s! Wel lache filmpjeleuk gemaakt.
heb nog wel een goeie. ERTMS is inmiddels in Nederland uitgerold op de Havenspoorlijn, HSL-Zuid, Betouweroute, Amsterdam Bijlmer-Utrecht en op de nieuwe Hanzelijn. Toch gaat de invoering van het systeem traag omdat met name de reizigersvervoerders het systeem niet omarmen. Wat gaat de overheid doen om het beveiligingssysteem snel uit te rollen en de vervoerders dwingen om mee te werken om het inmiddels verouderde ATB te vervangen?quote:Op maandag 19 maart 2012 22:41 schreef Monopoly het volgende:
Ik hoop dat het gaat lukken tijdens de gastles zelf. Hij gaat volgens mij vertellen hoe die wetten worden gemaakt, en waarom.
Hoop dat er een vragenrondje is, anders stel ik schriftelijke kamervragen, zal die wel bekend mee zijn
Dat is een verdomd goede!quote:Op maandag 19 maart 2012 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
heb nog wel een goeie. ERTMS is inmiddels in Nederland uitgerold op de Havenspoorlijn, HSL-Zuid, Betouweroute, Amsterdam Bijlmer-Utrecht en op de nieuwe Hanzelijn. Toch gaat de invoering van het systeem traag omdat met name de reizigersvervoerders het systeem niet omarmen. Wat gaat de overheid doen om het beveiligingssysteem snel uit te rollen en de vervoerders dwingen om mee te werken om het inmiddels verouderde ATB te vervangen?
Het antwoord weet ik al.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat gaat de overheid doen om het beveiligingssysteem snel uit te rollen en de vervoerders dwingen om mee te werken om het inmiddels verouderde ATB te vervangen?
Leeuwarden-Werpsterhoekquote:Op maandag 19 maart 2012 22:50 schreef Monopoly het volgende:
Dat spoorplan is wel een pittig plan, maar niet onmogelijk.
Welke 13 stations staan er op de planning dan? Ik weet Dronten en Kampen-Zuid en Groningen-Euroborg, maar die andere 10 ?
Dronten en Kampen Zuid, dit jaar nog!quote:Op maandag 19 maart 2012 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Komende tijd noemt ie dat![]()
Eerst Halfweg-Zwanenburg maar eens bij dat lijstje zetten. Dat gaat er ECHT komen namelijk. En Maastricht Noord.
Ga anders een keertje mee als je durftquote:Op maandag 19 maart 2012 23:34 schreef Monopoly het volgende:
Dat is ook wel een keertje lekker ja, gewoon schieten wat je schieten kan!
Blijf het mooi vinden, leuk man!
Als ik een keer tijd heb wil ik best wel een keertje mee.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga anders een keertje mee als je durft
Tussen Lelystad en Hoofddorp buiten de spits nog regelmatig als ik mij niet vergis. Of ze moeten constant VIRM en SLT inzetten tegenwoordig, ik kom er niet zo vaak meer.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:10 schreef Jacob1 het volgende:
Rijden de DDM-1 op vaste treinen? Ik heb er nog nooit in gezeten namelijk.
Houwe zo, mis je niks aan.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:10 schreef Jacob1 het volgende:
Rijden de DDM-1 op vaste treinen? Ik heb er nog nooit in gezeten namelijk.
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:13 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Tussen Lelystad en Hoofddorp buiten de spits nog regelmatig als ik mij niet vergis. Of ze moeten constant VIRM en SLT inzetten tegenwoordig, ik kom er niet zo vaak meer.
Zijn beide DDM2/3 oftewel DD-AR.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:13 schreef Monopoly het volgende:
En Zwolle - Utrecht (stoptrein) is een DDM-1
Daar zit geregeld VIRM of ICM in tegenwoordig.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:17 schreef Peterselieman het volgende:
DDM-1 rijdt alleen in de IC's tussen (Amersfoort-) Amsterdam - Enkhuizen
klopt, maar het is het enige traject waar je het DDM-1 aan kunt treffen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar zit geregeld VIRM of ICM in tegenwoordig.
Trein.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:41 schreef Monopoly het volgende:
Ik hou het lekker bij treinen. Minder gedoe
ALS ze 100 rijden lijkt het me het stuk tussen Spijkenisse en Pernis. Lange stukken zonder haltesquote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:45 schreef hemarookworst het volgende:
De Rotterdamse metrostellen kunnen 100 km/u rijden, maar zijn er trajecten waar het echt 100 rijdt? Zelfs op het stuk Blijdorp - Den Haag rijdt ie volgens mij max. 80.
Niets overtreft Rhoon - Slinge.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:54 schreef hemarookworst het volgende:
Rhoon - Slinge is nog langer dan Tussenwater - Pernis. De snelheid valt me daar ook tegen, misschien dat die bij Rhoon - Slinge wel ietsje boven 80 gaat. Notdorp - Pijnacker Centrum is ook wel een aardige afstand.
ERTMS is nog niet voldoende ontwikkeld om er emplacementen mee te beveiligen.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het antwoord weet ik al.
Officieel: "De Nederlandse overheid laat het beleid omtrent beveiligingssystemen zoveel mogelijk over aan ProRail, de Inspectie L&T en de vervoerders. De overheid vertrouwt erop dat deze partijen samen tot een optimaal plan zullen komen voor een zoveel mogelijk kostenefficiënte invoeren van ERTMS."
Officieus: "We willen er eigenlijk geen cent instoppen, we doen het omdat het moet van Europa."
Kan je alweer lopen Dennis?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:06 schreef dennistd het volgende:
Ik ben er in elk geval bij (maar dat ben ik bijna altijd)
ATB wel dan?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
ERTMS is nog niet voldoende ontwikkeld om er emplacementen mee te beveiligen.
dat moet toch niemand tegenhouden om het alvast op de hoofdrijbaan uit te rollen naast het nog bestaande ATB?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
ERTMS is nog niet voldoende ontwikkeld om er emplacementen mee te beveiligen.
Nog niet 100% weer, maar gelukkig zijn er zitplaatsenquote:
Als ik er aan denk zal ik 'm eens klokken als ik er weer in zit. Doe ongeveer wekelijks Nootdorp - Pijnackerquote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:54 schreef hemarookworst het volgende:
Rhoon - Slinge is nog langer dan Tussenwater - Pernis. De snelheid valt me daar ook tegen, misschien dat die bij Rhoon - Slinge wel ietsje boven 80 gaat. Notdorp - Pijnacker Centrum is ook wel een aardige afstand.
Oh okee, dat wist ik nietquote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
@Fles: er moesten onderdelen voor de sluis gefabriceerd worden. Deze worden nu op dit moment geplaatst. Het kanaal is dan ook gestremd voor alle verkeer. Op de 26e zou het weer moeten functioneren.
Met de ontwikkeling van ATB-Vv wel.quote:
Hier gaan we met kerstmis 2017 nogeens naar kijkenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:45 schreef Monopoly het volgende:
en Prorail kan miepen wat 'ie wil, maar voor 2018 moet alles klaar zijn!"
Iddquote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hier gaan we met kerstmis 2017 nogeens naar kijken
En dan ook bijna alleen maar waar assentellers zijn.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat moet toch niemand tegenhouden om het alvast op de hoofdrijbaan uit te rollen naast het nog bestaande ATB?
Om de emplacementen ligt nu voornamelijk ATB-EG, als er al beveiliging is. Het betere ATB-NG ligt bijvoorbeeld alleen maar op de hoofdrijbaan.
Is men het al eens over welke versie er ingebouwd gaat worden dan? Ik meen dat er vorig jaar in België nog geklungel was omdat er op de HSL-zuid een andere versie van ERTMS lag dan op een ander stuk lijn, en dat dat ook weer lekker botste met elkaarquote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:15 schreef James1988 het volgende:
Als alles klaar moet zijn voor 2018, mogen ze wel eens haast gaan maken met planning en invoering. In Denemarken is men al sinds 2009 bezig met de voorbereidingen hiervoor, en daar staat de deadline op 2021.
En hier wil men dat in 2018 alles over is op ERTMS, terwijl er in 2012 nog niet eens contracten zijn gegund?
Het idee is voor Nederland ook het overwegen waard. Zo kun je bestaand materieel laten rijden totdat het op is en daarna tegen relatief lagere meerkosten opwaarderen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:21 schreef James1988 het volgende:
Mocht men hetzelfde tempo aanhouden als de Denen, dan loopt dat wel tot 2024.
Ondertussen zit ook de SBB niet stil. Eind 2017 moet het hele Zwitserse netwerk zijn voorzien van ETCS Level 1 Limited Supervision.
Limited Supervision is een nieuwe ERTMS-modus en zal worden toegevoegd aan de Baseline 3.0.0-specificaties die dit najaar gefinaliseerd zullen worden.
Dat is wel redelijk duidelijk. ERTMS Level 2, versie 2.3.0d. In de toekomst een upgrade naar ERTMS Level 3 (met bewegende blokken)quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is men het al eens over welke versie er ingebouwd gaat worden dan? Ik meen dat er vorig jaar in België nog geklungel was omdat er op de HSL-zuid een andere versie van ERTMS lag dan op een ander stuk lijn, en dat dat ook weer lekker botste met elkaar
Bewegende blokken...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is wel redelijk duidelijk. ERTMS Level 2, versie 2.3.0d. In de toekomst een upgrade naar ERTMS Level 3 (met bewegende blokken)
op RER lijn A werken bewegende blokken iig primaquote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Bewegende blokken...Bewegende treinen!! Dat lijkt me een veel beter plan!
Bewegende blokken zijn juist zeer wenselijk om je capaciteit te verhogen! Een lange goederentrein beweegt langzamer en heeft langere remwegen nodig dan een SLT. Door met die factoren rekening te houden kun je meer treinen op hetzelfde spoor proppen zonder dat ze allemaal 40 km/h moeten rijden.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Bewegende blokken...Bewegende treinen!! Dat lijkt me een veel beter plan!
En de vergunning van de tijdelijke containeroverslag bij Almelo is t/m 1 April verleend. Hoewel, ze zijn aan het kijken om daar ergens een nieuwe terminal te bouwen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
@Fles: er moesten onderdelen voor de sluis gefabriceerd worden. Deze worden nu op dit moment geplaatst. Het kanaal is dan ook gestremd voor alle verkeer. Op de 26e zou het weer moeten functioneren.
Aan een tramtrein zijn géén speciale eisen gesteld wat betreft botsbestendigheid. Wat ook precies de reden is dat Prorail geen tramtreinen wil in Nederland. En waarom er zo veel moeite is gedaan om de lijnen van Randstadrail los te koppelen van het hoofdrailnet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 01:26 schreef James1988 het volgende:
Een tramtrein is - zoals ik het begrijp - een voertuig dat geschikt is om in een stad te rijden (als tram of metro) maar daarnaast ook op het hoofdspoor mee kan rijden tussen 'echte' treinen. Daar zijn andere eisen aan gesteld qua botsbestendigheid en beveiligingssysteem dan aan een tram of metro.
Nou... eigenlijk op de snelste goederentrein. Want die heeft doorgaans de langste remweg.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het huidige blokstelsel is immers gebaseerd op de traagste goederentrein die er rijdt.
Ohja, natuurlijk. De traagste goederentrein staat namelijk stilquote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou... eigenlijk op de snelste goederentrein. Want die heeft doorgaans de langste remweg.
Daar hebben ze geen issues met treinintegriteit. Immers alleen treinstellen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op RER lijn A werken bewegende blokken iig prima
top inbouwen die handel. Als we dan in de winter stranden kunnen we de SBB als schuldige aanwijzen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:21 schreef James1988 het volgende:
Mocht men hetzelfde tempo aanhouden als de Denen, dan loopt dat wel tot 2024.
Ondertussen zit ook de SBB niet stil. Eind 2017 moet het hele Zwitserse netwerk zijn voorzien van ETCS Level 1 Limited Supervision.
Limited Supervision is een nieuwe ERTMS-modus en zal worden toegevoegd aan de Baseline 3.0.0-specificaties die dit najaar gefinaliseerd zullen worden.
Waar blijkt dat uit?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:06 schreef Peterselieman het volgende:
De arriva-stellen in de achterhoek krijgen trouwens geen rode maar witte deuren:
http://www.arriva.nl/goedemorgen-achterhoek/beeldverslag/
Ja roep maar wanneerquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:05 schreef James1988 het volgende:
Toch grappig wat één mailtje van mij naar IL&T als resultaat heeft
@Fles ik moet nog eens langskomen voor dat kratje
Nou ja, ook bij treinstellen kan het een rol spelen. Theoretisch dan. Maar of je dáár rekening mee moet houden...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar hebben ze geen issues met treinintegriteit. Immers alleen treinstellen.
Natuurlijk wel. Alles kan immers kapot.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou ja, ook bij treinstellen kan het een rol spelen. Theoretisch dan. Maar of je dáár rekening mee moet houden...
Da's mooi, ik heb de zuidelijke helft gedaanquote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:35 schreef greavy het volgende:
Vandaag even 'Rondje Noordelijke Maaslijn' uitgevoerd
Mijn dank blijft groot en ik snap hetquote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Na Bork en Borken (Westf) vond ik afgelopen weekend trouwens ook nog deze:
[ afbeelding ]
je begrijpt dat het nu wel weer even genoeg is met je hmm
Ik denk idd ook de hele tijd aan het KFC-logo als ik die treinen ziequote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:16 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Wat zijn die hoofden op de motorbakken van de Veolia GTW's toch lelijk. Ik denk elke keer dat het een logo van de KFC is
Ietsje dichter bij huis op de maaslijn rijdt Veolia hiermee rond:quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:42 schreef Aether het volgende:
In New York heeft een lijn nieuwe treinstellen. Lijkt me best krap vijf stoelen per rij.
Komt dit wel meer voor en/of heeft iemand ze gezien?
Is ook wel logisch, volgens mij moet dat vanwege het contrast voor slechtziendenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:06 schreef Peterselieman het volgende:
De arriva-stellen in de achterhoek krijgen trouwens geen rode maar witte deuren:
http://www.arriva.nl/goedemorgen-achterhoek/beeldverslag/
OK, kom daar weinig (en blijkbaar niet onthouden).quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:51 schreef MTL het volgende:
Veoliatreinen ook, en dat zit behoorlijk krap ja.
Zit die deur precies in het midden of ter hoogte van het gangpad (vertekend misschien?)quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ietsje dichter bij huis op de maaslijn rijdt Veolia hiermee rond:
[ afbeelding ]
Dus: ja, het komt meer voor!
uhuh. Komt ook omdat de stoeltjes an sich enkele centimeters smaller zijn gemaakt.quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:51 schreef MTL het volgende:
Veoliatreinen ook, en dat zit behoorlijk krap ja.
Alleen in de 1e klas.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:22 schreef vaagjunior het volgende:
weet ik niet of er ook stroomaansluitingen zijn, weet iemand dit toevallig?
Alvast bedankt.
Ik was lekker vier seconden eerder!quote:
En enkele VIRM's. Dat lijstje neemt snel toe trouwens, maar is nu nog kort.quote:
En een aantal VIRM-stellen inmiddels ookquote:
Sorryquote:Op woensdag 21 maart 2012 12:25 schreef dennistd het volgende:
edit: is die Fries me weer 16 seconden te snel af...
Okeequote:
Als je een ICM-III hebt, kun je in de tweede klas stiltecoupé in het midden je laptopsnoer over de glazen tussenwand hangen en in de eerste klas inpluggen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:29 schreef vaagjunior het volgende:
[..]
Okeenja jammer van de stroom dan
zonder stroom houd me laptop het net 1,5 uur uit
Koop voor het laatste half uur een 1e klas ticketquote:Op woensdag 21 maart 2012 12:29 schreef vaagjunior het volgende:
[..]
Okeenja jammer van de stroom dan
zonder stroom houd me laptop het net 1,5 uur uit
Ja dat is echt briljantquote:Op woensdag 21 maart 2012 12:31 schreef MREn het volgende:
[..]
Als je een ICM-III hebt, kun je in de tweede klas stiltecoupé in het midden je laptopsnoer over de glazen tussenwand hangen en in de eerste klas inpluggen.
Overigens vinden niet alle conducteurs dat goed
Dat is veel makkelijker te detecteren omdat je een doorgaand elektrisch systeem hebt. Wordt voor bijvoorbeeld goederentreinen een stuk lastiger. Dan zou je een apart protocol moeten afspreken waarmee je treinintegriteit vanuit de loc bewaakt.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou ja, ook bij treinstellen kan het een rol spelen. Theoretisch dan. Maar of je dáár rekening mee moet houden...
De treinleiding wordt doorgezet via slangen en kranen. De kans op "menselijke fout" (het niet openen van de kranen) en tegelijkertijd treinbreuk is te groot.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:10 schreef V2 het volgende:
Waarom was controleren van de integriteit van de treinleiding nou ook alweer niet voldoende? Dat heb ik al eens eerder gesuggereerd hier, maar er was een reden dat dat niet afdoende was geloof ik. Want die loopt toch duidelijk detecteerbaar leeg bij een treinbreuk...
Maar bij koppelen wordt toch een remproef gedaan? Als ik het goed snap wordt in elk geval de laatste wagon gecontroleerd. Als die remt is de treinleiding intact en staan alle kranen (van de treinleiding) open.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
De treinleiding wordt doorgezet via slangen en kranen. De kans op "menselijke fout" (het niet openen van de kranen) en tegelijkertijd treinbreuk is te groot.
Uiteindelijk, als ook het hulpreservoir leeg is, komt elke rem weer los.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:19 schreef Monopoly het volgende:
Bij de meeste locs merk je het wel dat je treinleiding niet goed is.
Sowieso doe je een remproef, en met je treinleiding druk beheers je de remmen. Dus als je druk wegloopt slaan je remmen aan, en kan je de remmen niet meer lossen, omdat je druk niet boven de X bar komt.
't Is ook bijzonder kansloos en voor paupersquote:Op woensdag 21 maart 2012 12:31 schreef MREn het volgende:
[..]
Als je een ICM-III hebt, kun je in de tweede klas stiltecoupé in het midden je laptopsnoer over de glazen tussenwand hangen en in de eerste klas inpluggen.
Overigens vinden niet alle conducteurs dat goed
Ik gebruik het ook wel eens. Heb ooit wel eens een foto hiervan hiero gepost. HC's zeggen er niks van, want nergens staat in de voorwaarden dat de stopcontacten enkel voor 1e klas reizigers zijn. En als ze dat wel doen, is dat m'n verweerquote:Op woensdag 21 maart 2012 19:10 schreef Ireyon het volgende:
[..]
't Is ook bijzonder kansloos en voor paupers
Echt een noodstop of gewoon stevig afremmen? 'k Weet wel dat alle ICs deze week vanaf spoor 5 i.p.v. 6 vertrekken richting het westen, wellicht dat ze afremmen omdat ze dus de wissel moeten nemen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:35 schreef Sandrvich het volgende:
Leuk Dr_Flash!
Weet iemand trouwens wat er in Breda in vredesnaam aan de hand is? Alle InterCity's die Breda vanuit Tilburg binnen rijden maken een noodstop halverwege de wisselstraat, al 3 dagen lang!
't Is een beetje alsof je in A'dam op het perron staat en moet pissen, maar te arm bent om daar 50 cent voor neer te leggen en dus een slangetje uitrolt naar de pisbak in de Hispeed lounge en daar je behoefte in doet.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:11 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik gebruik het ook wel eens. Heb ooit wel eens een foto hiervan hiero gepost. HC's zeggen er niks van, want nergens staat in de voorwaarden dat de stopcontacten enkel voor 1e klas reizigers zijn. En als ze dat wel doen, is dat m'n verweer
Thx, ook voor de tipquote:
Ik zat niet in de trein. Had mij er ook niet voor opgegeven.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:58 schreef hemarookworst het volgende:
@Greavy
Nog leuke dames ontmoet in en nabij de Love Train?
Niet NS, ProRail.quote:Op donderdag 22 maart 2012 07:56 schreef Eenskijken het volgende:
Drama NS, fuck dit. Waarom moet het zo LANg duren..
En die honderdduizenden mensen die elke dag met de trein naar Amsterdam gaan krijg je ook niet echt in bussen gepropt. En daarbij: waar vind je in de spits zoveel bussen en chauffeurs?quote:Op donderdag 22 maart 2012 08:07 schreef greavy het volgende:
En die bussen gaan ook niet werken in Amsterdam. Dan sta je uren in de file.
En als je bussen gaat regelen, dan heb je nooit genoeg. Dan krijg je weer relletjes wie wel of niet mee mag.
Mijn fiets is gejat. Bij een NS station ja.quote:
Wat? Er zijn ook mensen die de driewieler ontgroeid zijn, hoor.quote:Op donderdag 22 maart 2012 08:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Goed voor je![]()
Is maar een 3 à 4 uurtjes fietsen.
wtf, dan moet je minder vaak met de trein gaan. 1u45m hooguit.quote:Op donderdag 22 maart 2012 08:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Goed voor je![]()
Is maar een 3 à 4 uurtjes fietsen.
Dat is meer dan 20 gemiddeld. Op een rustige fietsroute goed te doen, maar in stedelijk gebied met kruisingen, verkeerslichten en hordes trage kudtscholieren heb je er nog een hele kluif aan.quote:Op donderdag 22 maart 2012 08:34 schreef twiFight het volgende:
wtf, dan moet je minder vaak met de trein gaan. 1u45m hooguit.
Een foto van een twitteraar te Haarlem..twitter:NS_online twitterde op donderdag 22-03-2012 om 08:43:57Alternatief voor de gestrande reizigers rond Amsterdam, carpool met @Greenwheels - je eigen auto voor af en toe http://t.co/ES7YV1Bw reageer retweet
twitter:JeroenStans twitterde op donderdag 22-03-2012 om 08:06:09#NS woordvoerder meldt nu op #BNR dat rond 11 uur treinverkeer rond Amsterdam weer op gang komt. #storing reageer retweet
Als jij het sneller kan oplossen, dan weet je waar je moet solliciteren.quote:Op donderdag 22 maart 2012 07:56 schreef Eenskijken het volgende:
Drama NS, fuck dit. Waarom moet het zo LANg duren..
twitter:Duckstadkrant twitterde op donderdag 22-03-2012 om 09:00:00Niet iedereen is boos over treinproblemen Hamsterdam. "Er is gratis koffie!" aldus Dagobert Duck die meteen naar het station was gesneld. reageer retweet
Omdat ze eerst het probleem moeten vaststellen, daarna een oplossing moeten vinden en alles zo snel mogelijk.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:08 schreef bloodysunday het volgende:
Waarom moet het dan zo lang duren?
Men had moeite de oorzaak van de storing te vinden. En als je niet weet wat er aan de hand is, valt er ook weinig op te lossen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:08 schreef bloodysunday het volgende:
Waarom moet het dan zo lang duren?
twitter:ProRail twitterde op donderdag 22-03-2012 om 09:12:40Storing rondom Amsterdam is voorbij. Wordt nu hard gewerkt aan opstarten van het treinverkeer. Zal zeker tot begin van de middag duren. reageer retweet
je zet daar toch gewoon bij wijze van spreken 100 man op?quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Men had moeite de oorzaak van de storing te vinden. En als je niet weet wat er aan de hand is, valt er ook weinig op te lossen.
Je hebt niet standaard 100 man daar in de buurt rondlopen. En het is ochtend, dus drukte op de wegen. Mensen verplaatsen gaat dan ook lastig. Roeien met de riemen die je hebt.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:14 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
je zet daar toch gewoon bij wijze van spreken 100 man op?
Ik neem aan dat dat ook is gebeurd. Bij wijze van spreken.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:14 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
je zet daar toch gewoon bij wijze van spreken 100 man op?
dat snap ik. Maar dat het dan zo lang moet duren begrijp ik dan weer niet. En de storing zat bij het CS? Waarom kan er dan niet naar Sloterdijk gereden worden bijv dat je daar een metro pakt. Lijkt mij wel dat er alternatieven geboden moeten worden..quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:15 schreef Crientj het volgende:
[..]
Je hebt niet standaard 100 man daar in de buurt rondlopen. En het is ochtend, dus drukte op de wegen. Mensen verplaatsen gaat dan ook lastig. Roeien met de riemen die je hebt.
Aangezien Schiphol ook plat lag, denk ik niet dat het een probleem ter plaatse was, maar eerder iets in de aansturing vanuit de verkeersleidingspost. Procesleiding, EBP, EBS, VPI, relais', het kan allemaal...quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:18 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
dat snap ik. Maar dat het dan zo lang moet duren begrijp ik dan weer niet. En de storing zat bij het CS? Waarom kan er dan niet naar Sloterdijk gereden worden bijv dat je daar een metro pakt. Lijkt mij wel dat er alternatieven geboden moeten worden..
Hoor ik daar een single point of failure?quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Aangezien Schiphol ook plat lag, denk ik niet dat het een probleem ter plaatse was, maar eerder iets in de aansturing vanuit de verkeersleidingspost. Procesleiding, EBP, EBS, VPI, relais', het kan allemaal...
Duizenden reizigers! En dan even later:quote:Reizigersorganisatie Voor Beter OV heeft aan de NS om opheldering gevraagd over de evacuatie van de duizenden reizigers die nu in gestrande treinen zitten opgesloten.
Oepsquote:ProRail laat weten dat er door het vroege tijdstip van de storing geen reizigers in gestrande treinen zitten opgesloten.
Vanuit Haarlem reizen is slim. Snelbus naar Schiphol pakken en daarna van daar uit met de bus of taxi richting Amsterdam proberen te komenquote:Op donderdag 22 maart 2012 08:51 schreef greavy het volgende:
Een foto van een twitteraar te Haarlem..twitter:NS_online twitterde op donderdag 22-03-2012 om 08:43:57Alternatief voor de gestrande reizigers rond Amsterdam, carpool met @Greenwheels - je eigen auto voor af en toe http://t.co/ES7YV1Bw reageer retweet
[ link | afbeelding ]
De lijnbussen richting Amsterdam zitten daar continu overladen vol.
Amsterdam moet nog meer chaos zijn.twitter:JeroenStans twitterde op donderdag 22-03-2012 om 08:06:09#NS woordvoerder meldt nu op #BNR dat rond 11 uur treinverkeer rond Amsterdam weer op gang komt. #storing reageer retweet
Ja, dat schiet op, want er is ook echt niemand anders die van Haarlem naar Amsterdam moet en op dat idee komtquote:Op donderdag 22 maart 2012 09:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vanuit Haarlem reizen is slim. Snelbus naar Schiphol pakken en daarna van daar uit met de bus of taxi richting Amsterdam proberen te komen
minder dan je in eerste instantie zou denkenquote:Op donderdag 22 maart 2012 09:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, dat schiet op, want er is ook echt niemand anders die van Haarlem naar Amsterdam moet en op dat idee komt
Je kunt niet met oneindig veel mensen aan 1 probleem werken, daar gaat het oplossen alleen maar langzamer van.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:14 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
je zet daar toch gewoon bij wijze van spreken 100 man op?
Schiphol, Station Zuid, Arena en bijv. Marnixstraat zijn eenvoudig te bereiken.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vanuit Haarlem reizen is slim. Snelbus naar Schiphol pakken en daarna van daar uit met de bus of taxi richting Amsterdam proberen te komen
Maar gelukkig rijdt het weer langzaam
Je hebt geen flauw idee waar het over gaat.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:18 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
dat snap ik. Maar dat het dan zo lang moet duren begrijp ik dan weer niet. En de storing zat bij het CS? Waarom kan er dan niet naar Sloterdijk gereden worden bijv dat je daar een metro pakt. Lijkt mij wel dat er alternatieven geboden moeten worden..
Dat kan niet, want de treindienstleider die Sloterdijk in beheer heeft is 1 van die 100 man die ze nodig hebben om het probleem zo snel mogelijk te vindenquote:Op donderdag 22 maart 2012 09:18 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
dat snap ik. Maar dat het dan zo lang moet duren begrijp ik dan weer niet. En de storing zat bij het CS? Waarom kan er dan niet naar Sloterdijk gereden worden bijv dat je daar een metro pakt. Lijkt mij wel dat er alternatieven geboden moeten worden..
En dan? Daar kan je geen 100 treinen kwijt.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:18 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
dat snap ik. Maar dat het dan zo lang moet duren begrijp ik dan weer niet. En de storing zat bij het CS? Waarom kan er dan niet naar Sloterdijk gereden worden bijv dat je daar een metro pakt. Lijkt mij wel dat er alternatieven geboden moeten worden..
Boehoequote:Op donderdag 22 maart 2012 09:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je hebt geen flauw idee waar het over gaat.
"een" sein- en wisselstoring?quote:109 Teletekst do 22 mrt
***************************************
Storing voorbij,treinen gaan rijden
***************************************
` De storing waardoor het treinverkeer
in de Randstad vanochtend ontregeld is
geraakt,is verholpen.Het zal nog wel
uren duren voordat de treinen weer
volgens de dienstregeling rijden.Pas
in de middag zal het treinverkeer weer
normaal zijn,verwacht ProRail.
Door een sein- en wisselstoring kon er
urenlang geen enkele trein rijden op
het spoor rond Amsterdam en Schiphol.
Daardoor was ook het treinverkeer rond
onder meer Almere,Lelystad,Utrecht,
Leiden en Rotterdam ontregeld.
De storing zat in het systeem waarmee
de seinen en wisseld worden bediend.De
oorzaak is nog onbekend,zegt ProRail.
****************************zie 751 ***
volgende nieuws weer&verkeer sport
nee maar doe het dan mondjesmaat of zorg voor bussen..quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:04 schreef blup het volgende:
[..]
En dan? Daar kan je geen 100 treinen kwijt.
Ze zeggen twee dingen in het bericht: een sein- en wisselstoring en daarna komen ze ermee dat het een storing in de bediening van het geheel was. Een en ander kan elkaar overlappen, maar is niet helemaal gelijk aan elkaarquote:Op donderdag 22 maart 2012 10:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"een" sein- en wisselstoring?Gaaf
![]()
Enneh... "De oorzaak is nog onbekend" klinkt als "het kan zo weer gebeuren"![]()
![]()
Je kan nou eenmaal niet "voor bussen zorgen" bij een dergelijk omvangrijke storing. Misschien is het je weleens eerder opgevallen, maar een bus is iets anders dan een kroketje waarvan je er binnen een minuut 20 uit de muur trekt.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:06 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
nee maar doe het dan mondjesmaat of zorg voor bussen..
Ik mag hopen dat ze daarmee hetzelfde bedoelen. Als we blijkbaar het risico lopen dat één enkele sein- en wisselstoring deze ontregeling op deze schaal tot gevolg kan hebben, dan zijn er andere dingen aan de handquote:Op donderdag 22 maart 2012 10:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze zeggen twee dingen in het bericht: een sein- en wisselstoring en daarna komen ze ermee dat het een storing in de bediening van het geheel was. Een en ander kan elkaar overlappen, maar is niet helemaal gelijk aan elkaar
Nee maar nu gaat er niks. Laat de reiziger maar in de steek. Zo komt het een beetje over...quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je kan nou eenmaal niet "voor bussen zorgen" bij een dergelijk omvangrijke storing. Misschien is het je weleens eerder opgevallen, maar een bus is iets anders dan een kroketje waarvan je er binnen een minuut 20 uit de muur trekt.
Nee, ik ga geen cursus Nederlands Spoorsysteem geven. Als je had gelezen, had je doorgehad dat er geen treinen rijden in een groot gebied rond Amsterdam, doordat er een storing was aan de aansturing van seinen en wissels.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:05 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Boehoeprobeer het dan uit te leggen dan zo'n reactie..
Er is geen alternatief. Live with it.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:11 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Nee maar nu gaat er niks. Laat de reiziger maar in de steek. Zo komt het een beetje over...
ja toch in amsterdam gekomen door een lijnbus....quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er is geen alternatief. Live with it.
Tsja, dat snap ik wel. Maar goed, wat Duvel al zegt, er is geen alternatief. Het is gewoon even niet anders.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:11 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Nee maar nu gaat er niks. Laat de reiziger maar in de steek. Zo komt het een beetje over...
ja ik begrijp het wel. Maar ik vind het allemaal wat te simpel overkomen. Mensen die er verstand van hebben zullen er vast anders over denken. Maar ik zou zoiets hebben van we zorgen ervoor dat de reizigers ergens in amsterdam kunnen komen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja, dat snap ik wel. Maar goed, wat Duvel al zegt, er is geen alternatief. Het is gewoon even niet anders.
Want wat krijg je als je wel bussen inzet maar het zijn er veelte weinig? Die worden bestormd, die worden gekaapt, want jantje MOET naar Schiphol maar pietje MOET naar Zaandam etc.
Er is gewoon geen beginnen aan. Jammerdepammer.
Oh dat is een leuke ja. Hoe heet dat voor Android?quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:04 schreef blup het volgende:
[..]
En dan? Daar kan je geen 100 treinen kwijt.
Zie het als dit
[ afbeelding ]
x heel veel.. Als het in de soep loopt heb je een gigantisch domino effect. Eerst met trein Y aan de kant voor trein X, maar Y kan niet verder omdat Z een baanvak verderop staat, AdamCS staat vol, dus W kan niet aan de kant voor Z.... There's yar problem.
Tsja. Mensen die er verstand van hebben proberen jou uit te leggen waarom dat niet gaat. Misschien ben jij wel degene die wat te simpel overkomtquote:Op donderdag 22 maart 2012 10:17 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
ja ik begrijp het wel. Maar ik vind het allemaal wat te simpel overkomen. Mensen die er verstand van hebben zullen er vast anders over denken. Maar ik zou zoiets hebben van we zorgen ervoor dat de reizigers ergens in amsterdam kunnen komen.
En vervolgens heb je 150 bussen die aansluiten in de files op de A10 en de A2. Dan kun je beter met de metro. Zo gek is het reisadvies van de NS dus nog niet.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja, dat snap ik wel. Maar goed, wat Duvel al zegt, er is geen alternatief. Het is gewoon even niet anders.
Want wat krijg je als je wel bussen inzet maar het zijn er veelte weinig? Die worden bestormd, die worden gekaapt, want jantje MOET naar Schiphol maar pietje MOET naar Zaandam etc.
Er is gewoon geen beginnen aan. Jammerdepammer.
Ik zei ook dat ik het snap en bussen regelen voor zoveel 1000en is lastig. Maar dan nog is de situatie kut en blijft lastig te begrijpen..quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja. Mensen die er verstand van hebben proberen jou uit te leggen waarom dat niet gaat. Misschien ben jij wel degene die wat te simpel overkomt
Unblock Mequote:Op donderdag 22 maart 2012 10:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat is een leuke ja. Hoe heet dat voor Android?
Aangenomen dat je ergens 150 bussen vandaan kan toveren ja. Maar inderdaad, zelfs al zou dat kunnen, dan ben je er nog steeds niet.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En vervolgens heb je 150 bussen die aansluiten in de files op de A10 en de A2. Dan kun je beter met de metro. Zo gek is het reisadvies van de NS dus nog niet.
moet je dus eerst amsterdam binnen zien te komen. Daarna is het wat beter te doen met metro inderdaad.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En vervolgens heb je 150 bussen die aansluiten in de files op de A10 en de A2. Dan kun je beter met de metro. Zo gek is het reisadvies van de NS dus nog niet.
Oh ja, dat het kut is daar zijn we het over eensquote:Op donderdag 22 maart 2012 10:21 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Ik zei ook dat ik het snap en bussen regelen voor zoveel 1000en is lastig. Maar dan nog is de situatie kut en blijft lastig te begrijpen..
De situatie is idd kut. Maar reken maar dat het allemaal minder simpel is dan het lijkt. Dat mag je van me aannemen, ik weet waarover ik praat.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:21 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Ik zei ook dat ik het snap en bussen regelen voor zoveel 1000en is lastig. Maar dan nog is de situatie kut en blijft lastig te begrijpen..
unlock me free.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat is een leuke ja. Hoe heet dat voor Android?
dat het lastig is geloof ik best. Maar dat er 0,0 mogelijk is begrijp ik dan wat minder. Ajoh afijn. Je overleeft het wel weer..quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De situatie is idd kut. Maar reken maar dat het allemaal minder simpel is dan het lijkt. Dat mag je van me aannemen, ik weet waarover ik praat.
Ik had het idd een jaar of 10-12 geleden op mijn Psion, was wel vetquote:Op donderdag 22 maart 2012 10:23 schreef blup het volgende:
[..]
unlock me free.
Als je daar meester in bent ben je welkom op de post.
Me vader moest 10 jaar geleden een soort gelijke game doen bij de sollicitatie voor treindienstleider.
Er is wel 0.1 mogelijk misschien. Maar dan leidt dus tot dikke ruzie en rellen. Hij wel en ik niet!quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:25 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
dat het lastig is geloof ik best. Maar dat er 0,0 mogelijk is begrijp ik dan wat minder. Ajoh afijn. Je overleeft het wel weer..
Oh, dan merk ik wel even smalend op dat Amsterdam klaarblijkelijk nou niet direct de meest voor de hand liggende post was om zoiets voor te gaan regelenquote:Op donderdag 22 maart 2012 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
Eerst maar eens afwachten waar de verstoring precies zat. Naar wat ik begrepen heb kan de VL-post in Amsterdam nog niet overgenomen worden door andere regio's. In Groningen kan het wel, zoals ziggy vorig jaar al eens meldde geloof ik
Hoor je mij dat zeggen dan?quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:25 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
dat het lastig is geloof ik best. Maar dat er 0,0 mogelijk is begrijp ik dan wat minder.
Maar dan heb je het ook over Belgie hequote:Op donderdag 22 maart 2012 10:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is toch opgestart na die grote brand in Utrecht toen de boel 24 uur plat lag?
Overigens, wat is nou 24 uur.
Als er in België een seinhuis uitbrandt heeft het treinverkeer daar letterlijk MAANDEN last van
Echt waar??quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:39 schreef Duvel het volgende:
Als in Utrecht een andere ruimte was afgefikt, was dat net zo geweest. Ze hadden nu geluk.
Ik kan me zo voorstellen dat dat bij een post die zo complex is als Amsterdam inderdaad best lastig is. Lastiger dan bijvoorbeeld Groningen. En zie je het al voor je, dat ze het gaan testen en dat daarom heel A'dam plat gaat? Zie ik zo gebeuren hoorquote:Op donderdag 22 maart 2012 10:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, dan merk ik wel even smalend op dat Amsterdam klaarblijkelijk nou niet direct de meest voor de hand liggende post was om zoiets voor te gaan regelen![]()
Misschien waren ze daar vandaag wel mee bezigquote:Op donderdag 22 maart 2012 10:57 schreef V2 het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat dat bij een post die zo complex is als Amsterdam inderdaad best lastig is. Lastiger dan bijvoorbeeld Groningen. En zie je het al voor je, dat ze het gaan testen en dat daarom heel A'dam plat gaat? Zie ik zo gebeuren hoor
Oh man. Ik hoop zó dat dat niet waar isquote:Op donderdag 22 maart 2012 11:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien waren ze daar vandaag wel mee bezig
Ik hoop van welquote:Op donderdag 22 maart 2012 11:09 schreef V2 het volgende:
[..]
Oh man. Ik hoop zó dat dat niet waar is
JE ZOU NERGENS AAN ZITTENquote:Op donderdag 22 maart 2012 11:12 schreef b2py het volgende:
Ik was vanochtend bij ProRail te amsterdam. Heel gaaf
Voor 1000-en reizigers heb je een paar honderd bussen nodig. Vraag 1: waar haal je die vandaan? Vraag 2: hoe krijg je die allemaal Amsterdam in? Naast het overige verkeer. En wat de rest ook al zegt: iedereen wil dan met die bus mee. Mensen worden dan agressief en je krijgt alleen maar gedonder. Als je dat niet begrijpt....quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:21 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Ik zei ook dat ik het snap en bussen regelen voor zoveel 1000en is lastig. Maar dan nog is de situatie kut en blijft lastig te begrijpen..
We hebben de dader gevonden!quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:12 schreef b2py het volgende:
Ik was vanochtend bij ProRail te amsterdam.
Ja, inderdaad.quote:
Hebben ze dat in Zwitserland, lente?quote:
gras groeit als kool daar. Veel sneeuw, grote groei van gras in de lente.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hebben ze dat in Zwitserland, lente?
Dat ligt ook in Arnhem. Schijnt goedkoper te zijn.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:33 schreef Fixers het volgende:
Is struktom aan het bijbeunen met tennisbaanleg? Er ligt oranje-rood gravel ipv blauw steenslag tussen utrecht en lunetten.
Ik vind het debiel dat bij vijf centimeter sneeuw het hele lang plat ligt, bij 20 centimeter wordt het al minder.quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:40 schreef bloodysunday het volgende:
Jullie vinden de discussie dus als er een beetje sneeuw ligt en gelijk het spoor plat ligt overrated?
Ja, overigens kan het spoor daar toch wel tegen maar zijn de wissels het probleem? Die kunnen toch wel sneeuw bestendiger worden gemaakt?quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het debiel dat bij vijf centimeter sneeuw het hele lang plat ligt, bij 20 centimeter wordt het al minder.
Ja lastig. Sneeuw kun je wel laten smelten, mits je er voldoende energie in duwt. IJsklompen is een ingewikkelder punt.quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:48 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Ja, overigens kan het spoor daar toch wel tegen maar zijn de wissels het probleem? Die kunnen toch wel sneeuw bestendiger worden gemaakt?
Helemaal goed, maar die kleuren bizar gewoon (imho)quote:Op donderdag 22 maart 2012 14:12 schreef Duvel het volgende:
100+, zo te zien aan de gekleurde vlekken...?
Veolia belooft wel meer. Ik zou allereerst eens beginnen met stootblokken te laten staanquote:Op donderdag 22 maart 2012 14:00 schreef Aether het volgende:
Claimt Veolia niet dat hun treinen beter winterbestendig zijn?
Veolia belooft straks ook het reizigersvervoer te verkopen. Het overbrengen van mensen zou die Fransozen te weinig opleveren...quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:54 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Veolia belooft wel meer. Ik zou allereerst eens beginnen met stootblokken te laten staan
Onzin.quote:
Volgens mij wuift Melanie het allemaal maar een beetje weg.quote:Op donderdag 22 maart 2012 16:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Onzin.
Bert, Marion en Melanie moeten gewoon tegen de muur en boeten voor misdaden tegen de treinreiziger.
Het dagplan van vandaag wordt al eerder geladen. Daarnaast kan je dan nog treinen rijden (bijvoorbeeld aan de postgrenzen), evt met tijden vanuit verkeersleiding.quote:Op donderdag 22 maart 2012 16:02 schreef James1988 het volgende:
Elders heb ik gelezen dat de storing diep in de nacht begon, en de suggestie dat "ICT-storing" zou kunnen wijzen op het mislukken van het inlezen van het dagplan in de systemen. Echter onbevestigd.
quote:NS verzweeg inzet bussen
De NS heeft vanochtend rondom de treinstoring niet aan de grote klok gehangen dat bussen werden ingezet. De NS had maar een beperkt aantal bussen dat kon worden ingezet en als algemeen bekend was gemaakt dat er bussen reden, zouden mensen te massaal naar stations zijn gekomen. Dat stelt een woordvoerder van de vervoerder vanmiddag, zo meldt persbureau Novum.
Bij kleine verstoringen wordt volgens de woordvoerder onder meer op Teletekst gezet dat bussen worden ingezet. Bij zulke grote problemen zoals die van vandaag is het echter beleid alleen op de stations waar de bussen zijn met een omroepbericht te komen.
Het treinverkeer van en naar Amsterdam lag vanochtend ruim vier uur stil door een fout in het bedieningssysteem waardoor de seinen en wissels niet meer konden aangestuurd. Vermoedelijk heeft dat gevolgen gehad voor zo’n honderdduizend reizigers, die onder meer op stations in Haarlem en Zaandam strandden.
De oorzaak van de stremming is nog onduidelijk. GroenLinks en reizigersvereniging Rover hebben om opheldering gevraagd.
Zal de machinist leuk gevonden hebben...quote:
Ja, dacht ik ook.quote:Op donderdag 22 maart 2012 17:34 schreef blup het volgende:
[..]
Zal de machinist leuk gevonden hebben...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |