abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport dinsdag 20 maart 2012 @ 12:29:37 #76
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_109309159
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kan je alweer lopen Dennis? :)
Nog niet 100% weer, maar gelukkig zijn er zitplaatsen :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 20 maart 2012 @ 12:49:46 #77
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_109309796
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 00:54 schreef hemarookworst het volgende:
Rhoon - Slinge is nog langer dan Tussenwater - Pernis. De snelheid valt me daar ook tegen, misschien dat die bij Rhoon - Slinge wel ietsje boven 80 gaat. Notdorp - Pijnacker Centrum is ook wel een aardige afstand.
Als ik er aan denk zal ik 'm eens klokken als ik er weer in zit. Doe ongeveer wekelijks Nootdorp - Pijnacker :)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 maart 2012 @ 12:55:41 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109309969
@Fles: er moesten onderdelen voor de sluis gefabriceerd worden. Deze worden nu op dit moment geplaatst. Het kanaal is dan ook gestremd voor alle verkeer. Op de 26e zou het weer moeten functioneren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 20 maart 2012 @ 13:00:37 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109310132
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
@Fles: er moesten onderdelen voor de sluis gefabriceerd worden. Deze worden nu op dit moment geplaatst. Het kanaal is dan ook gestremd voor alle verkeer. Op de 26e zou het weer moeten functioneren.
Oh okee, dat wist ik niet :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_109310250
Over sluis Eefde: er moeten nieuwe kettingen gemaakt worden om de sluis weer te kunnen heffen met de originele installatie. Dat duurt naar schatting een week of zes, en die worden komend weekend als het goed is geinstalleerd.
De huidige situatie met hefkraan er naast maakt het mogelijk om toch te schutten, maar het duurt allemaal veel langer. Om lange wachttijden enigszins in te perken zal die container-overslag in Almelo dus nog wel een goed alternatief zijn tegen de drukte.

-- edit -- (sorry Peterselieman, ik had jou post nog niet goed gelezen :@)

Sinds afgelopen vrijdag 17 maart is sluis Eefde weer geheel gesloten voor de scheepvaart, en zijn ze bezig met de definitieve herstelwerkzaamheden. Als het goed is kunnen er vanaf 26 maart weer schepen varen.
Dat verklaart misschien nog beter waarom de container-terminal in Almelo weer in gebruik is! :)

Bron: http://www.schuttevaer.nl(...)-een-week-dicht.html

[ Bericht 22% gewijzigd door Scarlet_Dragonfly op 20-03-2012 13:34:11 ]
  dinsdag 20 maart 2012 @ 13:17:14 #81
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_109310742
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 11:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

ATB wel dan?
Met de ontwikkeling van ATB-Vv wel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_109313781
Ik heb die ambtenaar vanmorgen gevraagd hoe dat nou met ERTMS zat en de uitrol hier van!

Hij zei:
"De kosten van de totale ombouw naar ERTMS in NL op de bestaande sporen en in de treinen zal zo'n 8 miljard euro gaan kosten. De EU heeft gezegd dat er een bepaalde tijd aan vast zit, en Prorail kan miepen wat 'ie wil, maar voor 2018 moet alles klaar zijn!"

Duidelijke taal. Het is overigens al verplicht om op elk nieuw stuk spoor het ERTMS aan te leggen zei die man. Dus de ERTMS op de Hanzelijn is niet "vrijwillig" of voor het gemak "alvast" aangelegd, maar dat waren keiharde voorwaarden vanuit de EU.

Interessant wel :)
  dinsdag 20 maart 2012 @ 14:47:45 #83
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109313858
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 14:45 schreef Monopoly het volgende:
en Prorail kan miepen wat 'ie wil, maar voor 2018 moet alles klaar zijn!"
Hier gaan we met kerstmis 2017 nogeens naar kijken :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_109313887
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hier gaan we met kerstmis 2017 nogeens naar kijken :D
Idd :') Heb er zelf ook weinig vertrouwen in. Zal de staat wel weer een beste bak met knaken kosten al met al.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 15:15:56 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109315152
Als alles klaar moet zijn voor 2018, mogen ze wel eens haast gaan maken met planning en invoering. In Denemarken is men al sinds 2009 bezig met de voorbereidingen hiervoor, en daar staat de deadline op 2021.

En hier wil men dat in 2018 alles over is op ERTMS, terwijl er in 2012 nog niet eens contracten zijn gegund? :')
pi_109315218
Zal al met al wel uitlopen naae 2021 denk ik. Zie het ze inderdaad niet doen. Vooral niet omdat het 8 miljard moet gaan kosten.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 maart 2012 @ 15:21:11 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109315334
2021 kan te optimistisch zijn. Ikzelf denk dat als we in het huidige tempo doorgaan 2024 wel eens realistisch kan zijn. En hé, loopt de nieuwe concessie dan niet af? Mooie combi lijkt me.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 20 maart 2012 @ 15:21:27 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109315343
Mocht men hetzelfde tempo aanhouden als de Denen, dan loopt dat wel tot 2024.

Ondertussen zit ook de SBB niet stil. Eind 2017 moet het hele Zwitserse netwerk zijn voorzien van ETCS Level 1 Limited Supervision.

Limited Supervision is een nieuwe ERTMS-modus en zal worden toegevoegd aan de Baseline 3.0.0-specificaties die dit najaar gefinaliseerd zullen worden.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 15:24:11 #89
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_109315424
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 11:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat moet toch niemand tegenhouden om het alvast op de hoofdrijbaan uit te rollen naast het nog bestaande ATB?

Om de emplacementen ligt nu voornamelijk ATB-EG, als er al beveiliging is. Het betere ATB-NG ligt bijvoorbeeld alleen maar op de hoofdrijbaan.
En dan ook bijna alleen maar waar assentellers zijn. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 15:26:33 #90
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109315522
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 15:15 schreef James1988 het volgende:
Als alles klaar moet zijn voor 2018, mogen ze wel eens haast gaan maken met planning en invoering. In Denemarken is men al sinds 2009 bezig met de voorbereidingen hiervoor, en daar staat de deadline op 2021.

En hier wil men dat in 2018 alles over is op ERTMS, terwijl er in 2012 nog niet eens contracten zijn gegund? :')
Is men het al eens over welke versie er ingebouwd gaat worden dan? Ik meen dat er vorig jaar in België nog geklungel was omdat er op de HSL-zuid een andere versie van ERTMS lag dan op een ander stuk lijn, en dat dat ook weer lekker botste met elkaar :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 maart 2012 @ 15:28:11 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109315586
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 15:21 schreef James1988 het volgende:
Mocht men hetzelfde tempo aanhouden als de Denen, dan loopt dat wel tot 2024.

Ondertussen zit ook de SBB niet stil. Eind 2017 moet het hele Zwitserse netwerk zijn voorzien van ETCS Level 1 Limited Supervision.

Limited Supervision is een nieuwe ERTMS-modus en zal worden toegevoegd aan de Baseline 3.0.0-specificaties die dit najaar gefinaliseerd zullen worden.
Het idee is voor Nederland ook het overwegen waard. Zo kun je bestaand materieel laten rijden totdat het op is en daarna tegen relatief lagere meerkosten opwaarderen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 20 maart 2012 @ 15:29:56 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109315648
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is men het al eens over welke versie er ingebouwd gaat worden dan? Ik meen dat er vorig jaar in België nog geklungel was omdat er op de HSL-zuid een andere versie van ERTMS lag dan op een ander stuk lijn, en dat dat ook weer lekker botste met elkaar :')
Dat is wel redelijk duidelijk. ERTMS Level 2, versie 2.3.0d. In de toekomst een upgrade naar ERTMS Level 3 (met bewegende blokken)
pi_109315714
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 15:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is wel redelijk duidelijk. ERTMS Level 2, versie 2.3.0d. In de toekomst een upgrade naar ERTMS Level 3 (met bewegende blokken)
Bewegende blokken... :') Bewegende treinen!! Dat lijkt me een veel beter plan! :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 maart 2012 @ 15:36:06 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109315797
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 15:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Bewegende blokken... :') Bewegende treinen!! Dat lijkt me een veel beter plan! :P
op RER lijn A werken bewegende blokken iig prima
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 20 maart 2012 @ 15:37:32 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109315824
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 15:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Bewegende blokken... :') Bewegende treinen!! Dat lijkt me een veel beter plan! :P
Bewegende blokken zijn juist zeer wenselijk om je capaciteit te verhogen! Een lange goederentrein beweegt langzamer en heeft langere remwegen nodig dan een SLT. Door met die factoren rekening te houden kun je meer treinen op hetzelfde spoor proppen zonder dat ze allemaal 40 km/h moeten rijden.

Het huidige blokstelsel is immers gebaseerd op de traagste goederentrein die er rijdt. :)
pi_109315947
Wauw, allemaal mensen die serieus ingaan op mijn onzin geblaat :o :s)
  dinsdag 20 maart 2012 @ 16:24:02 #97
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109317120
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
@Fles: er moesten onderdelen voor de sluis gefabriceerd worden. Deze worden nu op dit moment geplaatst. Het kanaal is dan ook gestremd voor alle verkeer. Op de 26e zou het weer moeten functioneren.
En de vergunning van de tijdelijke containeroverslag bij Almelo is t/m 1 April verleend. Hoewel, ze zijn aan het kijken om daar ergens een nieuwe terminal te bouwen.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 16:32:41 #98
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_109317285
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 01:26 schreef James1988 het volgende:
Een tramtrein is - zoals ik het begrijp - een voertuig dat geschikt is om in een stad te rijden (als tram of metro) maar daarnaast ook op het hoofdspoor mee kan rijden tussen 'echte' treinen. Daar zijn andere eisen aan gesteld qua botsbestendigheid en beveiligingssysteem dan aan een tram of metro. :)
Aan een tramtrein zijn géén speciale eisen gesteld wat betreft botsbestendigheid. Wat ook precies de reden is dat Prorail geen tramtreinen wil in Nederland. En waarom er zo veel moeite is gedaan om de lijnen van Randstadrail los te koppelen van het hoofdrailnet.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 16:34:30 #99
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_109317313
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 15:37 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het huidige blokstelsel is immers gebaseerd op de traagste goederentrein die er rijdt. :)
Nou... eigenlijk op de snelste goederentrein. Want die heeft doorgaans de langste remweg. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 16:39:01 #100
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109317394
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 16:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nou... eigenlijk op de snelste goederentrein. Want die heeft doorgaans de langste remweg. ;)
Ohja, natuurlijk. De traagste goederentrein staat namelijk stil :s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')