abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 maart 2012 @ 15:28:11 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109315586
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 15:21 schreef James1988 het volgende:
Mocht men hetzelfde tempo aanhouden als de Denen, dan loopt dat wel tot 2024.

Ondertussen zit ook de SBB niet stil. Eind 2017 moet het hele Zwitserse netwerk zijn voorzien van ETCS Level 1 Limited Supervision.

Limited Supervision is een nieuwe ERTMS-modus en zal worden toegevoegd aan de Baseline 3.0.0-specificaties die dit najaar gefinaliseerd zullen worden.
Het idee is voor Nederland ook het overwegen waard. Zo kun je bestaand materieel laten rijden totdat het op is en daarna tegen relatief lagere meerkosten opwaarderen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 20 maart 2012 @ 15:29:56 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109315648
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is men het al eens over welke versie er ingebouwd gaat worden dan? Ik meen dat er vorig jaar in België nog geklungel was omdat er op de HSL-zuid een andere versie van ERTMS lag dan op een ander stuk lijn, en dat dat ook weer lekker botste met elkaar :')
Dat is wel redelijk duidelijk. ERTMS Level 2, versie 2.3.0d. In de toekomst een upgrade naar ERTMS Level 3 (met bewegende blokken)
pi_109315714
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 15:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is wel redelijk duidelijk. ERTMS Level 2, versie 2.3.0d. In de toekomst een upgrade naar ERTMS Level 3 (met bewegende blokken)
Bewegende blokken... :') Bewegende treinen!! Dat lijkt me een veel beter plan! :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 maart 2012 @ 15:36:06 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109315797
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 15:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Bewegende blokken... :') Bewegende treinen!! Dat lijkt me een veel beter plan! :P
op RER lijn A werken bewegende blokken iig prima
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 20 maart 2012 @ 15:37:32 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109315824
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 15:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Bewegende blokken... :') Bewegende treinen!! Dat lijkt me een veel beter plan! :P
Bewegende blokken zijn juist zeer wenselijk om je capaciteit te verhogen! Een lange goederentrein beweegt langzamer en heeft langere remwegen nodig dan een SLT. Door met die factoren rekening te houden kun je meer treinen op hetzelfde spoor proppen zonder dat ze allemaal 40 km/h moeten rijden.

Het huidige blokstelsel is immers gebaseerd op de traagste goederentrein die er rijdt. :)
pi_109315947
Wauw, allemaal mensen die serieus ingaan op mijn onzin geblaat :o :s)
  dinsdag 20 maart 2012 @ 16:24:02 #97
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109317120
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
@Fles: er moesten onderdelen voor de sluis gefabriceerd worden. Deze worden nu op dit moment geplaatst. Het kanaal is dan ook gestremd voor alle verkeer. Op de 26e zou het weer moeten functioneren.
En de vergunning van de tijdelijke containeroverslag bij Almelo is t/m 1 April verleend. Hoewel, ze zijn aan het kijken om daar ergens een nieuwe terminal te bouwen.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 16:32:41 #98
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_109317285
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 01:26 schreef James1988 het volgende:
Een tramtrein is - zoals ik het begrijp - een voertuig dat geschikt is om in een stad te rijden (als tram of metro) maar daarnaast ook op het hoofdspoor mee kan rijden tussen 'echte' treinen. Daar zijn andere eisen aan gesteld qua botsbestendigheid en beveiligingssysteem dan aan een tram of metro. :)
Aan een tramtrein zijn géén speciale eisen gesteld wat betreft botsbestendigheid. Wat ook precies de reden is dat Prorail geen tramtreinen wil in Nederland. En waarom er zo veel moeite is gedaan om de lijnen van Randstadrail los te koppelen van het hoofdrailnet.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 16:34:30 #99
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_109317313
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 15:37 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het huidige blokstelsel is immers gebaseerd op de traagste goederentrein die er rijdt. :)
Nou... eigenlijk op de snelste goederentrein. Want die heeft doorgaans de langste remweg. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 16:39:01 #100
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109317394
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 16:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nou... eigenlijk op de snelste goederentrein. Want die heeft doorgaans de langste remweg. ;)
Ohja, natuurlijk. De traagste goederentrein staat namelijk stil :s)
  dinsdag 20 maart 2012 @ 16:44:30 #101
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_109317563
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 15:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

op RER lijn A werken bewegende blokken iig prima
Daar hebben ze geen issues met treinintegriteit. Immers alleen treinstellen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_109318724
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 15:21 schreef James1988 het volgende:
Mocht men hetzelfde tempo aanhouden als de Denen, dan loopt dat wel tot 2024.

Ondertussen zit ook de SBB niet stil. Eind 2017 moet het hele Zwitserse netwerk zijn voorzien van ETCS Level 1 Limited Supervision.

Limited Supervision is een nieuwe ERTMS-modus en zal worden toegevoegd aan de Baseline 3.0.0-specificaties die dit najaar gefinaliseerd zullen worden.
top inbouwen die handel. Als we dan in de winter stranden kunnen we de SBB als schuldige aanwijzen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 maart 2012 @ 18:06:36 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109320693
De arriva-stellen in de achterhoek krijgen trouwens geen rode maar witte deuren:
http://www.arriva.nl/goedemorgen-achterhoek/beeldverslag/
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 20 maart 2012 @ 18:09:24 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109320796
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 18:06 schreef Peterselieman het volgende:
De arriva-stellen in de achterhoek krijgen trouwens geen rode maar witte deuren:
http://www.arriva.nl/goedemorgen-achterhoek/beeldverslag/
Waar blijkt dat uit? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 maart 2012 @ 18:10:51 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109320846


tenminste, als ze die deuren niet vervangen door andere exemplaren of de witte nog gaan spuiten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 20 maart 2012 @ 18:13:36 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109320952
Jezus :') Nja. Misschien zitten ze nog wel in het plastic :P Ik hoop ECHT dat ze rood worden :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 20 maart 2012 @ 18:37:55 #107
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109321735
Maar binnenkort is er een andere leuke 1600 te zien, nóg beter als de 1612.

DBS 1615 in Verkehrsrot
Ik had enkele weken geleden een vraag uitgezet naar DB Schenker, Connexxion en LOCON. Dit betreffende de witte contrastvlakken op de trein, die sinds 2010 niet meer verplicht zijn.

Connexxion antwoordde dat er voor gekozen is, omdat de Valleilijn enkele overgangen kent zonder slagbomen. De Plan V is niet op de neuzen bestickerd ivm de vele bochten en draaiingen.
DB Schenker had geantwoord dat ik nog een antwoord zou krijgen, die vandaag in de digitale brievenbus binnen kwam, met deze foto.

Hier zie je DBS 1615 met de DB Verkehrsrot kleurstelling, zoals hij hoort. Het contrastvlak is verwijderd, en het logo is aangepast. Hier staat de 1615 bij Shunter Waalhaven gereed.

Foto: J. Rebbers, DB Schenker Rail Nederland.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 18:39:28 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109321807
ik zie nog steeds wit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 20 maart 2012 @ 18:43:44 #109
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109321931
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
ik zie nog steeds wit.
Maar dat hebben ze in DE ook ;) Dit is de kleurstelling als daar ook gebruikt word.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 maart 2012 @ 18:44:41 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109321954
Staat veel mooier dan bij de 1612 :Y
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 20 maart 2012 @ 18:46:54 #111
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109322034
Oja, Fles, door jou voortuin komt morgen de Muizenneus van het NSM met de Love Train. Doorkomst 13:28.
Doet een rondje Maliebaan-Driebergen Zeist-Utrecht-Amersfoort-Deventer-Zutphen-Arnhem-Utrecht-Driebergen Zeist-Maliebaan
  dinsdag 20 maart 2012 @ 18:55:29 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109322396
Hmm. Zal eens zien of ik er aan denk :P

M'n moeder komt ook langs morgenochtend :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 20 maart 2012 @ 19:05:57 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109322924
Toch grappig wat één mailtje van mij naar IL&T als resultaat heeft :s)

@Fles ik moet nog eens langskomen voor dat kratje :D
  dinsdag 20 maart 2012 @ 19:09:02 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109323077
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 19:05 schreef James1988 het volgende:
Toch grappig wat één mailtje van mij naar IL&T als resultaat heeft :s)

@Fles ik moet nog eens langskomen voor dat kratje :D
Ja roep maar wanneer :D Ik ga het niet op voorraad zetten want dan moet ik toch steeds een nieuwe halen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 20 maart 2012 @ 19:20:11 #115
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109323697
Ik ga morgen ook op pad voor dat ding. Weet nog niet waar, maar ff kijken. Denk Driebergen-Zeist en dan naar de spoorbrug bij Zutphen
  dinsdag 20 maart 2012 @ 20:08:15 #116
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_109326440
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 16:44 schreef Duvel het volgende:

[..]

Daar hebben ze geen issues met treinintegriteit. Immers alleen treinstellen.
Nou ja, ook bij treinstellen kan het een rol spelen. Theoretisch dan. Maar of je dáár rekening mee moet houden...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 20:11:04 #117
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109326581
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 20:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nou ja, ook bij treinstellen kan het een rol spelen. Theoretisch dan. Maar of je dáár rekening mee moet houden...
Natuurlijk wel. Alles kan immers kapot. :s)
  dinsdag 20 maart 2012 @ 22:00:22 #118
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109333750
‘Belgen bevestigen Fyra Breda – Antwerpen’
20/03/2012 Tijd: 20:33 | Auteur: Erik Eggens

BREDA – De NMBS, het Belgische equivalent van de NS, bevestigt dat vanaf september dit jaar de Fyra tussen Breda en Antwerpen rijdt. Dat bevestigen de Belgen tegenover wethouder Saskia Boelema (D66, Financiën) van Breda. Een ritje Breda-Antwerpen duurt vanaf dan 20 minuten.

Eerder meldde wethouder Willems tegenover BredaVandaag.nl al dat de verbinding in september zou gaan rijden. Met die bevestiging lijkt een verbinding tussen Brabant en de België verzekerd. Die was eerder onzeker geworden toen bekend werd dat de Beneluxtrein zou vervallen zonder dat daar een plaatsvervanger voor kwam.

Woordvoerder Rose Theunissen van NS Hispeed meldt dinsdag dat de nieuwe Fyra-trein, de AnsaldoBreda V250, nog dit jaar kan worden ingezet als definitief Fyratoestel. Nu rijdt die nog met verouderd materiaal. Momenteel worden NS-personeel en als het traject opgeleid en getest om de dienst met het materiaal te rijden. Theunissen laat zich door de opstapelende vertragingen bij de HSL eerder niet verleiden tot een exacte datum.

Bron: BredaVandaag
  dinsdag 20 maart 2012 @ 22:04:37 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109334022
Bloody hell -O-

net even een docu zitten kijken op BBC4 over de Bombay Railway. Daar vervoeren ze alleen in het stadsverkeer gewoon 6,5 miljoen mensen per dag (6 keer zoveel als alle spoorvervoerders bij elkaar in heel Nederland), rijden er 1730 treinen per 24 uur (meer dan 1 per minuut gemiddeld). Daar rijden ze ook per dag gemiddeld 10 spoorlopers dood, en prakken ze routinely 5000 man in een trein die bij 1200 man zit- en sta-vol is. "Super Heavy Crush Load" noemen ze dat. Is iedere dag van 6 to half 9 smorgens en van 4 tot half 7 savonds.

Doodnormaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 20 maart 2012 @ 22:35:13 #120
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109335981
Vandaag even 'Rondje Noordelijke Maaslijn' uitgevoerd, te beginnen met de MerwedeLingeLijn naar Geldermalsen, stopper naar Tiel, en dan tot de conclusie komen dat je 45 minuten moet wachten op de boemel naar Arnhem }:| Maar even met de bus gereisd via Druten, toch OV. Scheelde ruim een uur ^O^

NSR SLT en VIRM te Geldermalsen


Herstelwerkzaamheden Nijmegen


Veolia D-GTW
station Cuijk


Veolia D-GTW
Per OV-fiets naar de brug tussen Mook en Katwijk/Cuijk, over de Maas heen.

Veolia D-GTW

Toen te Boxmeer:

Veolia D-GTW


Station Venray

Vanwege andere verplichtingen (en het later was als gehoopt) ben ik te Venlo terug naar huis gegaan. Anders had ik ook Reuver als mooie toevoeging hierin gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')