Het idee is voor Nederland ook het overwegen waard. Zo kun je bestaand materieel laten rijden totdat het op is en daarna tegen relatief lagere meerkosten opwaarderen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:21 schreef James1988 het volgende:
Mocht men hetzelfde tempo aanhouden als de Denen, dan loopt dat wel tot 2024.
Ondertussen zit ook de SBB niet stil. Eind 2017 moet het hele Zwitserse netwerk zijn voorzien van ETCS Level 1 Limited Supervision.
Limited Supervision is een nieuwe ERTMS-modus en zal worden toegevoegd aan de Baseline 3.0.0-specificaties die dit najaar gefinaliseerd zullen worden.
Dat is wel redelijk duidelijk. ERTMS Level 2, versie 2.3.0d. In de toekomst een upgrade naar ERTMS Level 3 (met bewegende blokken)quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is men het al eens over welke versie er ingebouwd gaat worden dan? Ik meen dat er vorig jaar in België nog geklungel was omdat er op de HSL-zuid een andere versie van ERTMS lag dan op een ander stuk lijn, en dat dat ook weer lekker botste met elkaar
Bewegende blokken...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is wel redelijk duidelijk. ERTMS Level 2, versie 2.3.0d. In de toekomst een upgrade naar ERTMS Level 3 (met bewegende blokken)
op RER lijn A werken bewegende blokken iig primaquote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Bewegende blokken...Bewegende treinen!! Dat lijkt me een veel beter plan!
Bewegende blokken zijn juist zeer wenselijk om je capaciteit te verhogen! Een lange goederentrein beweegt langzamer en heeft langere remwegen nodig dan een SLT. Door met die factoren rekening te houden kun je meer treinen op hetzelfde spoor proppen zonder dat ze allemaal 40 km/h moeten rijden.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Bewegende blokken...Bewegende treinen!! Dat lijkt me een veel beter plan!
En de vergunning van de tijdelijke containeroverslag bij Almelo is t/m 1 April verleend. Hoewel, ze zijn aan het kijken om daar ergens een nieuwe terminal te bouwen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
@Fles: er moesten onderdelen voor de sluis gefabriceerd worden. Deze worden nu op dit moment geplaatst. Het kanaal is dan ook gestremd voor alle verkeer. Op de 26e zou het weer moeten functioneren.
Aan een tramtrein zijn géén speciale eisen gesteld wat betreft botsbestendigheid. Wat ook precies de reden is dat Prorail geen tramtreinen wil in Nederland. En waarom er zo veel moeite is gedaan om de lijnen van Randstadrail los te koppelen van het hoofdrailnet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 01:26 schreef James1988 het volgende:
Een tramtrein is - zoals ik het begrijp - een voertuig dat geschikt is om in een stad te rijden (als tram of metro) maar daarnaast ook op het hoofdspoor mee kan rijden tussen 'echte' treinen. Daar zijn andere eisen aan gesteld qua botsbestendigheid en beveiligingssysteem dan aan een tram of metro.
Nou... eigenlijk op de snelste goederentrein. Want die heeft doorgaans de langste remweg.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het huidige blokstelsel is immers gebaseerd op de traagste goederentrein die er rijdt.
Ohja, natuurlijk. De traagste goederentrein staat namelijk stilquote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou... eigenlijk op de snelste goederentrein. Want die heeft doorgaans de langste remweg.
Daar hebben ze geen issues met treinintegriteit. Immers alleen treinstellen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op RER lijn A werken bewegende blokken iig prima
top inbouwen die handel. Als we dan in de winter stranden kunnen we de SBB als schuldige aanwijzen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:21 schreef James1988 het volgende:
Mocht men hetzelfde tempo aanhouden als de Denen, dan loopt dat wel tot 2024.
Ondertussen zit ook de SBB niet stil. Eind 2017 moet het hele Zwitserse netwerk zijn voorzien van ETCS Level 1 Limited Supervision.
Limited Supervision is een nieuwe ERTMS-modus en zal worden toegevoegd aan de Baseline 3.0.0-specificaties die dit najaar gefinaliseerd zullen worden.
Waar blijkt dat uit?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:06 schreef Peterselieman het volgende:
De arriva-stellen in de achterhoek krijgen trouwens geen rode maar witte deuren:
http://www.arriva.nl/goedemorgen-achterhoek/beeldverslag/
Ja roep maar wanneerquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:05 schreef James1988 het volgende:
Toch grappig wat één mailtje van mij naar IL&T als resultaat heeft
@Fles ik moet nog eens langskomen voor dat kratje
Nou ja, ook bij treinstellen kan het een rol spelen. Theoretisch dan. Maar of je dáár rekening mee moet houden...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar hebben ze geen issues met treinintegriteit. Immers alleen treinstellen.
Natuurlijk wel. Alles kan immers kapot.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou ja, ook bij treinstellen kan het een rol spelen. Theoretisch dan. Maar of je dáár rekening mee moet houden...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |