quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Voor lightrail is niet eenduidig een definitie te geven naar mijn mening. De Randstadrail wordt lightrail genoemd, maar bestaat uit lagevloertrams (RR3 en 4,HTM) en een metrolijn (lijn E RET). De RET sneltram vind ik meer een metro die niet zo genoemd mag worden. Het is juridisch een sneltram omdat het o.a. gelijkvloerse kruisingen heeft.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:49 schreef Monopoly het volgende:
Ben ook wel benieuwd wat ze er mee bedoelen. Randstadrail is ook soort van tram toch ?
RR3 en 4 is vanaf de Grote Markt een stadstram/metro.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:53 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Voor lightrail is niet eenduidig een definitie te geven naar mijn mening. De Randstadrail wordt lightrail genoemd, maar bestaat uit lagevloertrams (RR3 en 4,HTM) en een metrolijn (lijn E RET). De RET sneltram vind ik meer een metro die niet zo genoemd mag worden. Het is juridisch een sneltram omdat het o.a. gelijkvloerse kruisingen heeft.
Lagevloer is makkelijker toegankelijk. Anders moet je de hele infra in de binnenstad van den haag ombouwen. Qua vermogen kan het verder gewoon rijden als een metro.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:54 schreef o.us het volgende:
Maar ik snap het voordeel niet van lagevloertrams icm lightrail/sneltram. Ik vind die grote bakken als de Utrechtse sneltram meer wat hebben. De bedoeling van een sneltram is dan ook een lichte metro met gelijksvloerse kruisingen. Bij een lagevloertram doet mij meer denken aan een stadstram.
Randstadrail is lightrail "redelijk" lange afstandsvervoer, achtig iets.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:52 schreef o.us het volgende:
Randstadrail is een bundel van tram- en metrolijnen.
Waar kruist E dan met iets anders dan zichzelf of rr3 en 4?quote:Op maandag 19 maart 2012 20:53 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Voor lightrail is niet eenduidig een definitie te geven naar mijn mening. De Randstadrail wordt lightrail genoemd, maar bestaat uit lagevloertrams (RR3 en 4,HTM) en een metrolijn (lijn E RET). De RET sneltram vind ik meer een metro die niet zo genoemd mag worden. Het is juridisch een sneltram omdat het o.a. gelijkvloerse kruisingen heeft.
Maar waarom dan niet naar het hoofdstation in nijmegen?quote:Op maandag 19 maart 2012 21:06 schreef ReisT het volgende:
Mag ik jullie verwijzen naar het [centraal] Tram Topic deel Twee ? Kunnen we het hier weer gewoon over treinen hebben. Het ging er nu juist om dat wat ze nu willen doortrekken naar Nijmegen géén "lightrail" is maar gewoon een trein!
En een tramtrein da's niks anders dan een tram die doet alsof-ie een trein is door op een spoorlijn te rijden.
oh wacht, ik zat scheef te lezen.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:36 schreef greavy het volgende:
@Yreal: De RET-sneltram is lijn A of B in de Alexanderpolder.
Ook lijn E, bij Melanchtonweg, Pijnacker Centrum en Pijnacker Zuid zijn er gelijksvloerse kruisingen.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:36 schreef greavy het volgende:
@Yreal: De RET-sneltram is lijn A of B in de Alexanderpolder.
bedoel je die voetgangers oversteek plaatsen?quote:Op maandag 19 maart 2012 21:37 schreef o.us het volgende:
[..]
Ook lijn E, bij Melanchtonweg, Pijnacker Centrum en Pijnacker Zuid zijn er gelijksvloerse kruisingen.
De 100% metrolijnen zijn de lijnen C en D.
Correct, en bij Melanchtonweg een overweg. Het is immers de voormalige Hofpleinlijn. Bedoeling van een metro is dat er absoluut geen gelijkvloerse kruisingen zijn, of het nou voor auto's en/of voetgangers zijn. Daarin zijn alleen metrolijnen C en D gekwalificiteerd als volwaardige metrolijnen. A en B alleen tot Capelsebrug en E tot Blijdorp. Vandaar dat de RET metrostellen aanschaft met pantograven voor de sneltramfunctie.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
bedoel je die voetgangers oversteek plaatsen?
Mooi uitgelegd, kan het niet beter verwoorden.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:42 schreef o.us het volgende:
[..]
Correct, en bij Melanchtonweg een overweg. Het is immers de voormalige Hofpleinlijn. Bedoeling van een metro is dat er absoluut geen gelijkvloerse kruisingen zijn, of het nou voor auto's en/of voetgangers zijn. Daarin zijn alleen metrolijnen C en D gekwalificiteerd als volwaardige metrolijnen. A en B alleen tot Capelsebrug en E tot Blijdorp. Vandaar dat de RET metrostellen aanschaft met pantograven voor de sneltramfunctie.
quote:Op maandag 19 maart 2012 22:19 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Mooi uitgelegd, kan het niet beter verwoorden.
Of het Nieuwe Spoorplan haalbaar is en hij een voorstander van is. Ik namelijk welquote:Op maandag 19 maart 2012 22:21 schreef Monopoly het volgende:
Ik krijg morgen gastles van de man die net onder minister Melanie Schultz staat.
Zijn taak is (onder andere) het maken van de spoorwegwet.
Nog mooie vragen die ik hem kan stellen namens jullie ?
Het nieuwe Spoorplan, met die intercity's elke 10 minuten bedoel je ?quote:Op maandag 19 maart 2012 22:24 schreef o.us het volgende:
[..]
[..]
Of het Nieuwe Spoorplan haalbaar is en hij een voorstander van is. Ik namelijk wel.
Het openbaar vervoer wordt opgeknipt in verschillende regio's (netten) en de concessiehouder doet al het openbaar vervoer in die regio.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:25 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het nieuwe Spoorplan, met die intercity's elke 10 minuten bedoel je ?
Ah zo. Had ik nog geeneens iets over gehoordquote:Op maandag 19 maart 2012 22:28 schreef o.us het volgende:
[..]
Het openbaar vervoer wordt opgeknipt in verschillende regio's (netten) en de concessiehouder doet al het openbaar vervoer in die regio.
De intercity's en de HSL blijven voor de NS, en dat de regionale treinen (Sprinters) worden voorbehouden aan de concessiehouder van die regio.
Filmpje voor u.
Je zou hem kunnen vragen hoe het proces rondom de gunning van de concessie gaat, en hoe het ministerie de ervaringen van de regionale vervoerders gebruikt om de hoofdrailnetconcessie te vormen.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:21 schreef Monopoly het volgende:
Nog mooie vragen die ik hem kan stellen namens jullie ?
Ja, en waarom die Schultz zomaar de HSL concessie aan NS(hispeed) gaf ipv een bod van o.a Virgin serieus te nemen. Zal wel gevoelig liggen, maar ik vraag het gewoonquote:Op maandag 19 maart 2012 22:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je zou hem kunnen vragen hoe het proces rondom de gunning van de concessie gaat, en hoe het ministerie de ervaringen van de regionale vervoerders gebruikt om de hoofdrailnetconcessie te vormen.
En hoe het ministerie staat tegenover decentralisatie, omdat er zo eilandconcessies ontstaan en er hierdoor bijvoorbeeld een grotere kans is op STS-passages. Zie bijvoorbeeld de Kippenlijn waar het één keer zelfs tot acuut gevaar heeft geleid.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je zou hem kunnen vragen hoe het proces rondom de gunning van de concessie gaat, en hoe het ministerie de ervaringen van de regionale vervoerders gebruikt om de hoofdrailnetconcessie te vormen.
Hoax er bestaan geen VIRM5s! Wel lache filmpjequote:Op maandag 19 maart 2012 22:28 schreef o.us het volgende:
[..]
Het openbaar vervoer wordt opgeknipt in verschillende regio's (netten) en de concessiehouder doet al het openbaar vervoer in die regio.
De intercity's en de HSL blijven voor de NS, en dat de regionale treinen (Sprinters) worden voorbehouden aan de concessiehouder van die regio.
Filmpje voor u.
Ach, op een filmpje van NS en ProRail stond een SLT-ééntje. En op een poster van NS over Flexwerken (uit 2011) stond een VIRM-drietje.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Hoax er bestaan geen VIRM5s! Wel lache filmpjeleuk gemaakt.
heb nog wel een goeie. ERTMS is inmiddels in Nederland uitgerold op de Havenspoorlijn, HSL-Zuid, Betouweroute, Amsterdam Bijlmer-Utrecht en op de nieuwe Hanzelijn. Toch gaat de invoering van het systeem traag omdat met name de reizigersvervoerders het systeem niet omarmen. Wat gaat de overheid doen om het beveiligingssysteem snel uit te rollen en de vervoerders dwingen om mee te werken om het inmiddels verouderde ATB te vervangen?quote:Op maandag 19 maart 2012 22:41 schreef Monopoly het volgende:
Ik hoop dat het gaat lukken tijdens de gastles zelf. Hij gaat volgens mij vertellen hoe die wetten worden gemaakt, en waarom.
Hoop dat er een vragenrondje is, anders stel ik schriftelijke kamervragen, zal die wel bekend mee zijn
Dat is een verdomd goede!quote:Op maandag 19 maart 2012 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
heb nog wel een goeie. ERTMS is inmiddels in Nederland uitgerold op de Havenspoorlijn, HSL-Zuid, Betouweroute, Amsterdam Bijlmer-Utrecht en op de nieuwe Hanzelijn. Toch gaat de invoering van het systeem traag omdat met name de reizigersvervoerders het systeem niet omarmen. Wat gaat de overheid doen om het beveiligingssysteem snel uit te rollen en de vervoerders dwingen om mee te werken om het inmiddels verouderde ATB te vervangen?
Het antwoord weet ik al.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat gaat de overheid doen om het beveiligingssysteem snel uit te rollen en de vervoerders dwingen om mee te werken om het inmiddels verouderde ATB te vervangen?
Leeuwarden-Werpsterhoekquote:Op maandag 19 maart 2012 22:50 schreef Monopoly het volgende:
Dat spoorplan is wel een pittig plan, maar niet onmogelijk.
Welke 13 stations staan er op de planning dan? Ik weet Dronten en Kampen-Zuid en Groningen-Euroborg, maar die andere 10 ?
Dronten en Kampen Zuid, dit jaar nog!quote:Op maandag 19 maart 2012 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Komende tijd noemt ie dat![]()
Eerst Halfweg-Zwanenburg maar eens bij dat lijstje zetten. Dat gaat er ECHT komen namelijk. En Maastricht Noord.
Ga anders een keertje mee als je durftquote:Op maandag 19 maart 2012 23:34 schreef Monopoly het volgende:
Dat is ook wel een keertje lekker ja, gewoon schieten wat je schieten kan!
Blijf het mooi vinden, leuk man!
Als ik een keer tijd heb wil ik best wel een keertje mee.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga anders een keertje mee als je durft
Tussen Lelystad en Hoofddorp buiten de spits nog regelmatig als ik mij niet vergis. Of ze moeten constant VIRM en SLT inzetten tegenwoordig, ik kom er niet zo vaak meer.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:10 schreef Jacob1 het volgende:
Rijden de DDM-1 op vaste treinen? Ik heb er nog nooit in gezeten namelijk.
Houwe zo, mis je niks aan.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:10 schreef Jacob1 het volgende:
Rijden de DDM-1 op vaste treinen? Ik heb er nog nooit in gezeten namelijk.
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:13 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Tussen Lelystad en Hoofddorp buiten de spits nog regelmatig als ik mij niet vergis. Of ze moeten constant VIRM en SLT inzetten tegenwoordig, ik kom er niet zo vaak meer.
Zijn beide DDM2/3 oftewel DD-AR.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:13 schreef Monopoly het volgende:
En Zwolle - Utrecht (stoptrein) is een DDM-1
Daar zit geregeld VIRM of ICM in tegenwoordig.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:17 schreef Peterselieman het volgende:
DDM-1 rijdt alleen in de IC's tussen (Amersfoort-) Amsterdam - Enkhuizen
klopt, maar het is het enige traject waar je het DDM-1 aan kunt treffen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar zit geregeld VIRM of ICM in tegenwoordig.
Trein.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:41 schreef Monopoly het volgende:
Ik hou het lekker bij treinen. Minder gedoe
ALS ze 100 rijden lijkt het me het stuk tussen Spijkenisse en Pernis. Lange stukken zonder haltesquote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:45 schreef hemarookworst het volgende:
De Rotterdamse metrostellen kunnen 100 km/u rijden, maar zijn er trajecten waar het echt 100 rijdt? Zelfs op het stuk Blijdorp - Den Haag rijdt ie volgens mij max. 80.
Niets overtreft Rhoon - Slinge.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:54 schreef hemarookworst het volgende:
Rhoon - Slinge is nog langer dan Tussenwater - Pernis. De snelheid valt me daar ook tegen, misschien dat die bij Rhoon - Slinge wel ietsje boven 80 gaat. Notdorp - Pijnacker Centrum is ook wel een aardige afstand.
ERTMS is nog niet voldoende ontwikkeld om er emplacementen mee te beveiligen.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het antwoord weet ik al.
Officieel: "De Nederlandse overheid laat het beleid omtrent beveiligingssystemen zoveel mogelijk over aan ProRail, de Inspectie L&T en de vervoerders. De overheid vertrouwt erop dat deze partijen samen tot een optimaal plan zullen komen voor een zoveel mogelijk kostenefficiënte invoeren van ERTMS."
Officieus: "We willen er eigenlijk geen cent instoppen, we doen het omdat het moet van Europa."
Kan je alweer lopen Dennis?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:06 schreef dennistd het volgende:
Ik ben er in elk geval bij (maar dat ben ik bijna altijd)
ATB wel dan?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
ERTMS is nog niet voldoende ontwikkeld om er emplacementen mee te beveiligen.
dat moet toch niemand tegenhouden om het alvast op de hoofdrijbaan uit te rollen naast het nog bestaande ATB?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
ERTMS is nog niet voldoende ontwikkeld om er emplacementen mee te beveiligen.
Nog niet 100% weer, maar gelukkig zijn er zitplaatsenquote:
Als ik er aan denk zal ik 'm eens klokken als ik er weer in zit. Doe ongeveer wekelijks Nootdorp - Pijnackerquote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:54 schreef hemarookworst het volgende:
Rhoon - Slinge is nog langer dan Tussenwater - Pernis. De snelheid valt me daar ook tegen, misschien dat die bij Rhoon - Slinge wel ietsje boven 80 gaat. Notdorp - Pijnacker Centrum is ook wel een aardige afstand.
Oh okee, dat wist ik nietquote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
@Fles: er moesten onderdelen voor de sluis gefabriceerd worden. Deze worden nu op dit moment geplaatst. Het kanaal is dan ook gestremd voor alle verkeer. Op de 26e zou het weer moeten functioneren.
Met de ontwikkeling van ATB-Vv wel.quote:
Hier gaan we met kerstmis 2017 nogeens naar kijkenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:45 schreef Monopoly het volgende:
en Prorail kan miepen wat 'ie wil, maar voor 2018 moet alles klaar zijn!"
Iddquote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hier gaan we met kerstmis 2017 nogeens naar kijken
En dan ook bijna alleen maar waar assentellers zijn.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat moet toch niemand tegenhouden om het alvast op de hoofdrijbaan uit te rollen naast het nog bestaande ATB?
Om de emplacementen ligt nu voornamelijk ATB-EG, als er al beveiliging is. Het betere ATB-NG ligt bijvoorbeeld alleen maar op de hoofdrijbaan.
Is men het al eens over welke versie er ingebouwd gaat worden dan? Ik meen dat er vorig jaar in België nog geklungel was omdat er op de HSL-zuid een andere versie van ERTMS lag dan op een ander stuk lijn, en dat dat ook weer lekker botste met elkaarquote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:15 schreef James1988 het volgende:
Als alles klaar moet zijn voor 2018, mogen ze wel eens haast gaan maken met planning en invoering. In Denemarken is men al sinds 2009 bezig met de voorbereidingen hiervoor, en daar staat de deadline op 2021.
En hier wil men dat in 2018 alles over is op ERTMS, terwijl er in 2012 nog niet eens contracten zijn gegund?
Het idee is voor Nederland ook het overwegen waard. Zo kun je bestaand materieel laten rijden totdat het op is en daarna tegen relatief lagere meerkosten opwaarderen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:21 schreef James1988 het volgende:
Mocht men hetzelfde tempo aanhouden als de Denen, dan loopt dat wel tot 2024.
Ondertussen zit ook de SBB niet stil. Eind 2017 moet het hele Zwitserse netwerk zijn voorzien van ETCS Level 1 Limited Supervision.
Limited Supervision is een nieuwe ERTMS-modus en zal worden toegevoegd aan de Baseline 3.0.0-specificaties die dit najaar gefinaliseerd zullen worden.
Dat is wel redelijk duidelijk. ERTMS Level 2, versie 2.3.0d. In de toekomst een upgrade naar ERTMS Level 3 (met bewegende blokken)quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is men het al eens over welke versie er ingebouwd gaat worden dan? Ik meen dat er vorig jaar in België nog geklungel was omdat er op de HSL-zuid een andere versie van ERTMS lag dan op een ander stuk lijn, en dat dat ook weer lekker botste met elkaar
Bewegende blokken...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is wel redelijk duidelijk. ERTMS Level 2, versie 2.3.0d. In de toekomst een upgrade naar ERTMS Level 3 (met bewegende blokken)
op RER lijn A werken bewegende blokken iig primaquote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Bewegende blokken...Bewegende treinen!! Dat lijkt me een veel beter plan!
Bewegende blokken zijn juist zeer wenselijk om je capaciteit te verhogen! Een lange goederentrein beweegt langzamer en heeft langere remwegen nodig dan een SLT. Door met die factoren rekening te houden kun je meer treinen op hetzelfde spoor proppen zonder dat ze allemaal 40 km/h moeten rijden.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Bewegende blokken...Bewegende treinen!! Dat lijkt me een veel beter plan!
En de vergunning van de tijdelijke containeroverslag bij Almelo is t/m 1 April verleend. Hoewel, ze zijn aan het kijken om daar ergens een nieuwe terminal te bouwen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
@Fles: er moesten onderdelen voor de sluis gefabriceerd worden. Deze worden nu op dit moment geplaatst. Het kanaal is dan ook gestremd voor alle verkeer. Op de 26e zou het weer moeten functioneren.
Aan een tramtrein zijn géén speciale eisen gesteld wat betreft botsbestendigheid. Wat ook precies de reden is dat Prorail geen tramtreinen wil in Nederland. En waarom er zo veel moeite is gedaan om de lijnen van Randstadrail los te koppelen van het hoofdrailnet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 01:26 schreef James1988 het volgende:
Een tramtrein is - zoals ik het begrijp - een voertuig dat geschikt is om in een stad te rijden (als tram of metro) maar daarnaast ook op het hoofdspoor mee kan rijden tussen 'echte' treinen. Daar zijn andere eisen aan gesteld qua botsbestendigheid en beveiligingssysteem dan aan een tram of metro.
Nou... eigenlijk op de snelste goederentrein. Want die heeft doorgaans de langste remweg.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het huidige blokstelsel is immers gebaseerd op de traagste goederentrein die er rijdt.
Ohja, natuurlijk. De traagste goederentrein staat namelijk stilquote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou... eigenlijk op de snelste goederentrein. Want die heeft doorgaans de langste remweg.
Daar hebben ze geen issues met treinintegriteit. Immers alleen treinstellen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op RER lijn A werken bewegende blokken iig prima
top inbouwen die handel. Als we dan in de winter stranden kunnen we de SBB als schuldige aanwijzen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:21 schreef James1988 het volgende:
Mocht men hetzelfde tempo aanhouden als de Denen, dan loopt dat wel tot 2024.
Ondertussen zit ook de SBB niet stil. Eind 2017 moet het hele Zwitserse netwerk zijn voorzien van ETCS Level 1 Limited Supervision.
Limited Supervision is een nieuwe ERTMS-modus en zal worden toegevoegd aan de Baseline 3.0.0-specificaties die dit najaar gefinaliseerd zullen worden.
Waar blijkt dat uit?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:06 schreef Peterselieman het volgende:
De arriva-stellen in de achterhoek krijgen trouwens geen rode maar witte deuren:
http://www.arriva.nl/goedemorgen-achterhoek/beeldverslag/
Ja roep maar wanneerquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:05 schreef James1988 het volgende:
Toch grappig wat één mailtje van mij naar IL&T als resultaat heeft
@Fles ik moet nog eens langskomen voor dat kratje
Nou ja, ook bij treinstellen kan het een rol spelen. Theoretisch dan. Maar of je dáár rekening mee moet houden...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar hebben ze geen issues met treinintegriteit. Immers alleen treinstellen.
Natuurlijk wel. Alles kan immers kapot.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou ja, ook bij treinstellen kan het een rol spelen. Theoretisch dan. Maar of je dáár rekening mee moet houden...
Da's mooi, ik heb de zuidelijke helft gedaanquote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:35 schreef greavy het volgende:
Vandaag even 'Rondje Noordelijke Maaslijn' uitgevoerd
Mijn dank blijft groot en ik snap hetquote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Na Bork en Borken (Westf) vond ik afgelopen weekend trouwens ook nog deze:
[ afbeelding ]
je begrijpt dat het nu wel weer even genoeg is met je hmm
Ik denk idd ook de hele tijd aan het KFC-logo als ik die treinen ziequote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:16 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Wat zijn die hoofden op de motorbakken van de Veolia GTW's toch lelijk. Ik denk elke keer dat het een logo van de KFC is
Ietsje dichter bij huis op de maaslijn rijdt Veolia hiermee rond:quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:42 schreef Aether het volgende:
In New York heeft een lijn nieuwe treinstellen. Lijkt me best krap vijf stoelen per rij.
Komt dit wel meer voor en/of heeft iemand ze gezien?
Is ook wel logisch, volgens mij moet dat vanwege het contrast voor slechtziendenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:06 schreef Peterselieman het volgende:
De arriva-stellen in de achterhoek krijgen trouwens geen rode maar witte deuren:
http://www.arriva.nl/goedemorgen-achterhoek/beeldverslag/
OK, kom daar weinig (en blijkbaar niet onthouden).quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:51 schreef MTL het volgende:
Veoliatreinen ook, en dat zit behoorlijk krap ja.
Zit die deur precies in het midden of ter hoogte van het gangpad (vertekend misschien?)quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ietsje dichter bij huis op de maaslijn rijdt Veolia hiermee rond:
[ afbeelding ]
Dus: ja, het komt meer voor!
uhuh. Komt ook omdat de stoeltjes an sich enkele centimeters smaller zijn gemaakt.quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:51 schreef MTL het volgende:
Veoliatreinen ook, en dat zit behoorlijk krap ja.
Alleen in de 1e klas.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:22 schreef vaagjunior het volgende:
weet ik niet of er ook stroomaansluitingen zijn, weet iemand dit toevallig?
Alvast bedankt.
Ik was lekker vier seconden eerder!quote:
En enkele VIRM's. Dat lijstje neemt snel toe trouwens, maar is nu nog kort.quote:
En een aantal VIRM-stellen inmiddels ookquote:
Sorryquote:Op woensdag 21 maart 2012 12:25 schreef dennistd het volgende:
edit: is die Fries me weer 16 seconden te snel af...
Okeequote:
Als je een ICM-III hebt, kun je in de tweede klas stiltecoupé in het midden je laptopsnoer over de glazen tussenwand hangen en in de eerste klas inpluggen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:29 schreef vaagjunior het volgende:
[..]
Okeenja jammer van de stroom dan
zonder stroom houd me laptop het net 1,5 uur uit
Koop voor het laatste half uur een 1e klas ticketquote:Op woensdag 21 maart 2012 12:29 schreef vaagjunior het volgende:
[..]
Okeenja jammer van de stroom dan
zonder stroom houd me laptop het net 1,5 uur uit
Ja dat is echt briljantquote:Op woensdag 21 maart 2012 12:31 schreef MREn het volgende:
[..]
Als je een ICM-III hebt, kun je in de tweede klas stiltecoupé in het midden je laptopsnoer over de glazen tussenwand hangen en in de eerste klas inpluggen.
Overigens vinden niet alle conducteurs dat goed
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |