top inbouwen die handel. Als we dan in de winter stranden kunnen we de SBB als schuldige aanwijzen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:21 schreef James1988 het volgende:
Mocht men hetzelfde tempo aanhouden als de Denen, dan loopt dat wel tot 2024.
Ondertussen zit ook de SBB niet stil. Eind 2017 moet het hele Zwitserse netwerk zijn voorzien van ETCS Level 1 Limited Supervision.
Limited Supervision is een nieuwe ERTMS-modus en zal worden toegevoegd aan de Baseline 3.0.0-specificaties die dit najaar gefinaliseerd zullen worden.
Waar blijkt dat uit?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:06 schreef Peterselieman het volgende:
De arriva-stellen in de achterhoek krijgen trouwens geen rode maar witte deuren:
http://www.arriva.nl/goedemorgen-achterhoek/beeldverslag/
Ja roep maar wanneerquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:05 schreef James1988 het volgende:
Toch grappig wat één mailtje van mij naar IL&T als resultaat heeft
@Fles ik moet nog eens langskomen voor dat kratje
Nou ja, ook bij treinstellen kan het een rol spelen. Theoretisch dan. Maar of je dáár rekening mee moet houden...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar hebben ze geen issues met treinintegriteit. Immers alleen treinstellen.
Natuurlijk wel. Alles kan immers kapot.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou ja, ook bij treinstellen kan het een rol spelen. Theoretisch dan. Maar of je dáár rekening mee moet houden...
Da's mooi, ik heb de zuidelijke helft gedaanquote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:35 schreef greavy het volgende:
Vandaag even 'Rondje Noordelijke Maaslijn' uitgevoerd
Mijn dank blijft groot en ik snap hetquote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Na Bork en Borken (Westf) vond ik afgelopen weekend trouwens ook nog deze:
[ afbeelding ]
je begrijpt dat het nu wel weer even genoeg is met je hmm
Ik denk idd ook de hele tijd aan het KFC-logo als ik die treinen ziequote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:16 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Wat zijn die hoofden op de motorbakken van de Veolia GTW's toch lelijk. Ik denk elke keer dat het een logo van de KFC is
Ietsje dichter bij huis op de maaslijn rijdt Veolia hiermee rond:quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:42 schreef Aether het volgende:
In New York heeft een lijn nieuwe treinstellen. Lijkt me best krap vijf stoelen per rij.
Komt dit wel meer voor en/of heeft iemand ze gezien?
Is ook wel logisch, volgens mij moet dat vanwege het contrast voor slechtziendenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:06 schreef Peterselieman het volgende:
De arriva-stellen in de achterhoek krijgen trouwens geen rode maar witte deuren:
http://www.arriva.nl/goedemorgen-achterhoek/beeldverslag/
OK, kom daar weinig (en blijkbaar niet onthouden).quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:51 schreef MTL het volgende:
Veoliatreinen ook, en dat zit behoorlijk krap ja.
Zit die deur precies in het midden of ter hoogte van het gangpad (vertekend misschien?)quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ietsje dichter bij huis op de maaslijn rijdt Veolia hiermee rond:
[ afbeelding ]
Dus: ja, het komt meer voor!
uhuh. Komt ook omdat de stoeltjes an sich enkele centimeters smaller zijn gemaakt.quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:51 schreef MTL het volgende:
Veoliatreinen ook, en dat zit behoorlijk krap ja.
Alleen in de 1e klas.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:22 schreef vaagjunior het volgende:
weet ik niet of er ook stroomaansluitingen zijn, weet iemand dit toevallig?
Alvast bedankt.
Ik was lekker vier seconden eerder!quote:
En enkele VIRM's. Dat lijstje neemt snel toe trouwens, maar is nu nog kort.quote:
En een aantal VIRM-stellen inmiddels ookquote:
Sorryquote:Op woensdag 21 maart 2012 12:25 schreef dennistd het volgende:
edit: is die Fries me weer 16 seconden te snel af...
Okeequote:
Als je een ICM-III hebt, kun je in de tweede klas stiltecoupé in het midden je laptopsnoer over de glazen tussenwand hangen en in de eerste klas inpluggen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:29 schreef vaagjunior het volgende:
[..]
Okeenja jammer van de stroom dan
zonder stroom houd me laptop het net 1,5 uur uit
Koop voor het laatste half uur een 1e klas ticketquote:Op woensdag 21 maart 2012 12:29 schreef vaagjunior het volgende:
[..]
Okeenja jammer van de stroom dan
zonder stroom houd me laptop het net 1,5 uur uit
Ja dat is echt briljantquote:Op woensdag 21 maart 2012 12:31 schreef MREn het volgende:
[..]
Als je een ICM-III hebt, kun je in de tweede klas stiltecoupé in het midden je laptopsnoer over de glazen tussenwand hangen en in de eerste klas inpluggen.
Overigens vinden niet alle conducteurs dat goed
Dat is veel makkelijker te detecteren omdat je een doorgaand elektrisch systeem hebt. Wordt voor bijvoorbeeld goederentreinen een stuk lastiger. Dan zou je een apart protocol moeten afspreken waarmee je treinintegriteit vanuit de loc bewaakt.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou ja, ook bij treinstellen kan het een rol spelen. Theoretisch dan. Maar of je dáár rekening mee moet houden...
De treinleiding wordt doorgezet via slangen en kranen. De kans op "menselijke fout" (het niet openen van de kranen) en tegelijkertijd treinbreuk is te groot.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:10 schreef V2 het volgende:
Waarom was controleren van de integriteit van de treinleiding nou ook alweer niet voldoende? Dat heb ik al eens eerder gesuggereerd hier, maar er was een reden dat dat niet afdoende was geloof ik. Want die loopt toch duidelijk detecteerbaar leeg bij een treinbreuk...
Maar bij koppelen wordt toch een remproef gedaan? Als ik het goed snap wordt in elk geval de laatste wagon gecontroleerd. Als die remt is de treinleiding intact en staan alle kranen (van de treinleiding) open.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
De treinleiding wordt doorgezet via slangen en kranen. De kans op "menselijke fout" (het niet openen van de kranen) en tegelijkertijd treinbreuk is te groot.
Uiteindelijk, als ook het hulpreservoir leeg is, komt elke rem weer los.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:19 schreef Monopoly het volgende:
Bij de meeste locs merk je het wel dat je treinleiding niet goed is.
Sowieso doe je een remproef, en met je treinleiding druk beheers je de remmen. Dus als je druk wegloopt slaan je remmen aan, en kan je de remmen niet meer lossen, omdat je druk niet boven de X bar komt.
't Is ook bijzonder kansloos en voor paupersquote:Op woensdag 21 maart 2012 12:31 schreef MREn het volgende:
[..]
Als je een ICM-III hebt, kun je in de tweede klas stiltecoupé in het midden je laptopsnoer over de glazen tussenwand hangen en in de eerste klas inpluggen.
Overigens vinden niet alle conducteurs dat goed
Ik gebruik het ook wel eens. Heb ooit wel eens een foto hiervan hiero gepost. HC's zeggen er niks van, want nergens staat in de voorwaarden dat de stopcontacten enkel voor 1e klas reizigers zijn. En als ze dat wel doen, is dat m'n verweerquote:Op woensdag 21 maart 2012 19:10 schreef Ireyon het volgende:
[..]
't Is ook bijzonder kansloos en voor paupers
Echt een noodstop of gewoon stevig afremmen? 'k Weet wel dat alle ICs deze week vanaf spoor 5 i.p.v. 6 vertrekken richting het westen, wellicht dat ze afremmen omdat ze dus de wissel moeten nemen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:35 schreef Sandrvich het volgende:
Leuk Dr_Flash!
Weet iemand trouwens wat er in Breda in vredesnaam aan de hand is? Alle InterCity's die Breda vanuit Tilburg binnen rijden maken een noodstop halverwege de wisselstraat, al 3 dagen lang!
't Is een beetje alsof je in A'dam op het perron staat en moet pissen, maar te arm bent om daar 50 cent voor neer te leggen en dus een slangetje uitrolt naar de pisbak in de Hispeed lounge en daar je behoefte in doet.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:11 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik gebruik het ook wel eens. Heb ooit wel eens een foto hiervan hiero gepost. HC's zeggen er niks van, want nergens staat in de voorwaarden dat de stopcontacten enkel voor 1e klas reizigers zijn. En als ze dat wel doen, is dat m'n verweer
Thx, ook voor de tipquote:
Ik zat niet in de trein. Had mij er ook niet voor opgegeven.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:58 schreef hemarookworst het volgende:
@Greavy
Nog leuke dames ontmoet in en nabij de Love Train?
Niet NS, ProRail.quote:Op donderdag 22 maart 2012 07:56 schreef Eenskijken het volgende:
Drama NS, fuck dit. Waarom moet het zo LANg duren..
En die honderdduizenden mensen die elke dag met de trein naar Amsterdam gaan krijg je ook niet echt in bussen gepropt. En daarbij: waar vind je in de spits zoveel bussen en chauffeurs?quote:Op donderdag 22 maart 2012 08:07 schreef greavy het volgende:
En die bussen gaan ook niet werken in Amsterdam. Dan sta je uren in de file.
En als je bussen gaat regelen, dan heb je nooit genoeg. Dan krijg je weer relletjes wie wel of niet mee mag.
Mijn fiets is gejat. Bij een NS station ja.quote:
Wat? Er zijn ook mensen die de driewieler ontgroeid zijn, hoor.quote:Op donderdag 22 maart 2012 08:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Goed voor je![]()
Is maar een 3 à 4 uurtjes fietsen.
wtf, dan moet je minder vaak met de trein gaan. 1u45m hooguit.quote:Op donderdag 22 maart 2012 08:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Goed voor je![]()
Is maar een 3 à 4 uurtjes fietsen.
Dat is meer dan 20 gemiddeld. Op een rustige fietsroute goed te doen, maar in stedelijk gebied met kruisingen, verkeerslichten en hordes trage kudtscholieren heb je er nog een hele kluif aan.quote:Op donderdag 22 maart 2012 08:34 schreef twiFight het volgende:
wtf, dan moet je minder vaak met de trein gaan. 1u45m hooguit.
Een foto van een twitteraar te Haarlem..twitter:NS_online twitterde op donderdag 22-03-2012 om 08:43:57Alternatief voor de gestrande reizigers rond Amsterdam, carpool met @Greenwheels - je eigen auto voor af en toe http://t.co/ES7YV1Bw reageer retweet
twitter:JeroenStans twitterde op donderdag 22-03-2012 om 08:06:09#NS woordvoerder meldt nu op #BNR dat rond 11 uur treinverkeer rond Amsterdam weer op gang komt. #storing reageer retweet
Als jij het sneller kan oplossen, dan weet je waar je moet solliciteren.quote:Op donderdag 22 maart 2012 07:56 schreef Eenskijken het volgende:
Drama NS, fuck dit. Waarom moet het zo LANg duren..
twitter:Duckstadkrant twitterde op donderdag 22-03-2012 om 09:00:00Niet iedereen is boos over treinproblemen Hamsterdam. "Er is gratis koffie!" aldus Dagobert Duck die meteen naar het station was gesneld. reageer retweet
Omdat ze eerst het probleem moeten vaststellen, daarna een oplossing moeten vinden en alles zo snel mogelijk.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:08 schreef bloodysunday het volgende:
Waarom moet het dan zo lang duren?
Men had moeite de oorzaak van de storing te vinden. En als je niet weet wat er aan de hand is, valt er ook weinig op te lossen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:08 schreef bloodysunday het volgende:
Waarom moet het dan zo lang duren?
twitter:ProRail twitterde op donderdag 22-03-2012 om 09:12:40Storing rondom Amsterdam is voorbij. Wordt nu hard gewerkt aan opstarten van het treinverkeer. Zal zeker tot begin van de middag duren. reageer retweet
je zet daar toch gewoon bij wijze van spreken 100 man op?quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Men had moeite de oorzaak van de storing te vinden. En als je niet weet wat er aan de hand is, valt er ook weinig op te lossen.
Je hebt niet standaard 100 man daar in de buurt rondlopen. En het is ochtend, dus drukte op de wegen. Mensen verplaatsen gaat dan ook lastig. Roeien met de riemen die je hebt.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:14 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
je zet daar toch gewoon bij wijze van spreken 100 man op?
Ik neem aan dat dat ook is gebeurd. Bij wijze van spreken.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:14 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
je zet daar toch gewoon bij wijze van spreken 100 man op?
dat snap ik. Maar dat het dan zo lang moet duren begrijp ik dan weer niet. En de storing zat bij het CS? Waarom kan er dan niet naar Sloterdijk gereden worden bijv dat je daar een metro pakt. Lijkt mij wel dat er alternatieven geboden moeten worden..quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:15 schreef Crientj het volgende:
[..]
Je hebt niet standaard 100 man daar in de buurt rondlopen. En het is ochtend, dus drukte op de wegen. Mensen verplaatsen gaat dan ook lastig. Roeien met de riemen die je hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |