Ja dat is echt briljantquote:Op woensdag 21 maart 2012 12:31 schreef MREn het volgende:
[..]
Als je een ICM-III hebt, kun je in de tweede klas stiltecoupé in het midden je laptopsnoer over de glazen tussenwand hangen en in de eerste klas inpluggen.
Overigens vinden niet alle conducteurs dat goed
Dat is veel makkelijker te detecteren omdat je een doorgaand elektrisch systeem hebt. Wordt voor bijvoorbeeld goederentreinen een stuk lastiger. Dan zou je een apart protocol moeten afspreken waarmee je treinintegriteit vanuit de loc bewaakt.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou ja, ook bij treinstellen kan het een rol spelen. Theoretisch dan. Maar of je dáár rekening mee moet houden...
De treinleiding wordt doorgezet via slangen en kranen. De kans op "menselijke fout" (het niet openen van de kranen) en tegelijkertijd treinbreuk is te groot.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:10 schreef V2 het volgende:
Waarom was controleren van de integriteit van de treinleiding nou ook alweer niet voldoende? Dat heb ik al eens eerder gesuggereerd hier, maar er was een reden dat dat niet afdoende was geloof ik. Want die loopt toch duidelijk detecteerbaar leeg bij een treinbreuk...
Maar bij koppelen wordt toch een remproef gedaan? Als ik het goed snap wordt in elk geval de laatste wagon gecontroleerd. Als die remt is de treinleiding intact en staan alle kranen (van de treinleiding) open.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
De treinleiding wordt doorgezet via slangen en kranen. De kans op "menselijke fout" (het niet openen van de kranen) en tegelijkertijd treinbreuk is te groot.
Uiteindelijk, als ook het hulpreservoir leeg is, komt elke rem weer los.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:19 schreef Monopoly het volgende:
Bij de meeste locs merk je het wel dat je treinleiding niet goed is.
Sowieso doe je een remproef, en met je treinleiding druk beheers je de remmen. Dus als je druk wegloopt slaan je remmen aan, en kan je de remmen niet meer lossen, omdat je druk niet boven de X bar komt.
't Is ook bijzonder kansloos en voor paupersquote:Op woensdag 21 maart 2012 12:31 schreef MREn het volgende:
[..]
Als je een ICM-III hebt, kun je in de tweede klas stiltecoupé in het midden je laptopsnoer over de glazen tussenwand hangen en in de eerste klas inpluggen.
Overigens vinden niet alle conducteurs dat goed
Ik gebruik het ook wel eens. Heb ooit wel eens een foto hiervan hiero gepost. HC's zeggen er niks van, want nergens staat in de voorwaarden dat de stopcontacten enkel voor 1e klas reizigers zijn. En als ze dat wel doen, is dat m'n verweerquote:Op woensdag 21 maart 2012 19:10 schreef Ireyon het volgende:
[..]
't Is ook bijzonder kansloos en voor paupers
Echt een noodstop of gewoon stevig afremmen? 'k Weet wel dat alle ICs deze week vanaf spoor 5 i.p.v. 6 vertrekken richting het westen, wellicht dat ze afremmen omdat ze dus de wissel moeten nemen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:35 schreef Sandrvich het volgende:
Leuk Dr_Flash!
Weet iemand trouwens wat er in Breda in vredesnaam aan de hand is? Alle InterCity's die Breda vanuit Tilburg binnen rijden maken een noodstop halverwege de wisselstraat, al 3 dagen lang!
't Is een beetje alsof je in A'dam op het perron staat en moet pissen, maar te arm bent om daar 50 cent voor neer te leggen en dus een slangetje uitrolt naar de pisbak in de Hispeed lounge en daar je behoefte in doet.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:11 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik gebruik het ook wel eens. Heb ooit wel eens een foto hiervan hiero gepost. HC's zeggen er niks van, want nergens staat in de voorwaarden dat de stopcontacten enkel voor 1e klas reizigers zijn. En als ze dat wel doen, is dat m'n verweer
Thx, ook voor de tipquote:
Ik zat niet in de trein. Had mij er ook niet voor opgegeven.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:58 schreef hemarookworst het volgende:
@Greavy
Nog leuke dames ontmoet in en nabij de Love Train?
Niet NS, ProRail.quote:Op donderdag 22 maart 2012 07:56 schreef Eenskijken het volgende:
Drama NS, fuck dit. Waarom moet het zo LANg duren..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |