dat snap ik. Maar dat het dan zo lang moet duren begrijp ik dan weer niet. En de storing zat bij het CS? Waarom kan er dan niet naar Sloterdijk gereden worden bijv dat je daar een metro pakt. Lijkt mij wel dat er alternatieven geboden moeten worden..quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:15 schreef Crientj het volgende:
[..]
Je hebt niet standaard 100 man daar in de buurt rondlopen. En het is ochtend, dus drukte op de wegen. Mensen verplaatsen gaat dan ook lastig. Roeien met de riemen die je hebt.
Aangezien Schiphol ook plat lag, denk ik niet dat het een probleem ter plaatse was, maar eerder iets in de aansturing vanuit de verkeersleidingspost. Procesleiding, EBP, EBS, VPI, relais', het kan allemaal...quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:18 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
dat snap ik. Maar dat het dan zo lang moet duren begrijp ik dan weer niet. En de storing zat bij het CS? Waarom kan er dan niet naar Sloterdijk gereden worden bijv dat je daar een metro pakt. Lijkt mij wel dat er alternatieven geboden moeten worden..
Hoor ik daar een single point of failure?quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Aangezien Schiphol ook plat lag, denk ik niet dat het een probleem ter plaatse was, maar eerder iets in de aansturing vanuit de verkeersleidingspost. Procesleiding, EBP, EBS, VPI, relais', het kan allemaal...
Duizenden reizigers! En dan even later:quote:Reizigersorganisatie Voor Beter OV heeft aan de NS om opheldering gevraagd over de evacuatie van de duizenden reizigers die nu in gestrande treinen zitten opgesloten.
Oepsquote:ProRail laat weten dat er door het vroege tijdstip van de storing geen reizigers in gestrande treinen zitten opgesloten.
Vanuit Haarlem reizen is slim. Snelbus naar Schiphol pakken en daarna van daar uit met de bus of taxi richting Amsterdam proberen te komenquote:Op donderdag 22 maart 2012 08:51 schreef greavy het volgende:
Een foto van een twitteraar te Haarlem..twitter:NS_online twitterde op donderdag 22-03-2012 om 08:43:57Alternatief voor de gestrande reizigers rond Amsterdam, carpool met @Greenwheels - je eigen auto voor af en toe http://t.co/ES7YV1Bw reageer retweet
[ link | afbeelding ]
De lijnbussen richting Amsterdam zitten daar continu overladen vol.
Amsterdam moet nog meer chaos zijn.twitter:JeroenStans twitterde op donderdag 22-03-2012 om 08:06:09#NS woordvoerder meldt nu op #BNR dat rond 11 uur treinverkeer rond Amsterdam weer op gang komt. #storing reageer retweet
Ja, dat schiet op, want er is ook echt niemand anders die van Haarlem naar Amsterdam moet en op dat idee komtquote:Op donderdag 22 maart 2012 09:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vanuit Haarlem reizen is slim. Snelbus naar Schiphol pakken en daarna van daar uit met de bus of taxi richting Amsterdam proberen te komen
minder dan je in eerste instantie zou denkenquote:Op donderdag 22 maart 2012 09:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, dat schiet op, want er is ook echt niemand anders die van Haarlem naar Amsterdam moet en op dat idee komt
Je kunt niet met oneindig veel mensen aan 1 probleem werken, daar gaat het oplossen alleen maar langzamer van.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:14 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
je zet daar toch gewoon bij wijze van spreken 100 man op?
Schiphol, Station Zuid, Arena en bijv. Marnixstraat zijn eenvoudig te bereiken.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vanuit Haarlem reizen is slim. Snelbus naar Schiphol pakken en daarna van daar uit met de bus of taxi richting Amsterdam proberen te komen
Maar gelukkig rijdt het weer langzaam
Je hebt geen flauw idee waar het over gaat.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:18 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
dat snap ik. Maar dat het dan zo lang moet duren begrijp ik dan weer niet. En de storing zat bij het CS? Waarom kan er dan niet naar Sloterdijk gereden worden bijv dat je daar een metro pakt. Lijkt mij wel dat er alternatieven geboden moeten worden..
Dat kan niet, want de treindienstleider die Sloterdijk in beheer heeft is 1 van die 100 man die ze nodig hebben om het probleem zo snel mogelijk te vindenquote:Op donderdag 22 maart 2012 09:18 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
dat snap ik. Maar dat het dan zo lang moet duren begrijp ik dan weer niet. En de storing zat bij het CS? Waarom kan er dan niet naar Sloterdijk gereden worden bijv dat je daar een metro pakt. Lijkt mij wel dat er alternatieven geboden moeten worden..
En dan? Daar kan je geen 100 treinen kwijt.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:18 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
dat snap ik. Maar dat het dan zo lang moet duren begrijp ik dan weer niet. En de storing zat bij het CS? Waarom kan er dan niet naar Sloterdijk gereden worden bijv dat je daar een metro pakt. Lijkt mij wel dat er alternatieven geboden moeten worden..
Boehoequote:Op donderdag 22 maart 2012 09:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je hebt geen flauw idee waar het over gaat.
"een" sein- en wisselstoring?quote:109 Teletekst do 22 mrt
***************************************
Storing voorbij,treinen gaan rijden
***************************************
` De storing waardoor het treinverkeer
in de Randstad vanochtend ontregeld is
geraakt,is verholpen.Het zal nog wel
uren duren voordat de treinen weer
volgens de dienstregeling rijden.Pas
in de middag zal het treinverkeer weer
normaal zijn,verwacht ProRail.
Door een sein- en wisselstoring kon er
urenlang geen enkele trein rijden op
het spoor rond Amsterdam en Schiphol.
Daardoor was ook het treinverkeer rond
onder meer Almere,Lelystad,Utrecht,
Leiden en Rotterdam ontregeld.
De storing zat in het systeem waarmee
de seinen en wisseld worden bediend.De
oorzaak is nog onbekend,zegt ProRail.
****************************zie 751 ***
volgende nieuws weer&verkeer sport
nee maar doe het dan mondjesmaat of zorg voor bussen..quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:04 schreef blup het volgende:
[..]
En dan? Daar kan je geen 100 treinen kwijt.
Ze zeggen twee dingen in het bericht: een sein- en wisselstoring en daarna komen ze ermee dat het een storing in de bediening van het geheel was. Een en ander kan elkaar overlappen, maar is niet helemaal gelijk aan elkaarquote:Op donderdag 22 maart 2012 10:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"een" sein- en wisselstoring?Gaaf
![]()
Enneh... "De oorzaak is nog onbekend" klinkt als "het kan zo weer gebeuren"![]()
![]()
Je kan nou eenmaal niet "voor bussen zorgen" bij een dergelijk omvangrijke storing. Misschien is het je weleens eerder opgevallen, maar een bus is iets anders dan een kroketje waarvan je er binnen een minuut 20 uit de muur trekt.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:06 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
nee maar doe het dan mondjesmaat of zorg voor bussen..
Ik mag hopen dat ze daarmee hetzelfde bedoelen. Als we blijkbaar het risico lopen dat één enkele sein- en wisselstoring deze ontregeling op deze schaal tot gevolg kan hebben, dan zijn er andere dingen aan de handquote:Op donderdag 22 maart 2012 10:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze zeggen twee dingen in het bericht: een sein- en wisselstoring en daarna komen ze ermee dat het een storing in de bediening van het geheel was. Een en ander kan elkaar overlappen, maar is niet helemaal gelijk aan elkaar
Nee maar nu gaat er niks. Laat de reiziger maar in de steek. Zo komt het een beetje over...quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je kan nou eenmaal niet "voor bussen zorgen" bij een dergelijk omvangrijke storing. Misschien is het je weleens eerder opgevallen, maar een bus is iets anders dan een kroketje waarvan je er binnen een minuut 20 uit de muur trekt.
Nee, ik ga geen cursus Nederlands Spoorsysteem geven. Als je had gelezen, had je doorgehad dat er geen treinen rijden in een groot gebied rond Amsterdam, doordat er een storing was aan de aansturing van seinen en wissels.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:05 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Boehoeprobeer het dan uit te leggen dan zo'n reactie..
Er is geen alternatief. Live with it.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:11 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Nee maar nu gaat er niks. Laat de reiziger maar in de steek. Zo komt het een beetje over...
ja toch in amsterdam gekomen door een lijnbus....quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er is geen alternatief. Live with it.
Tsja, dat snap ik wel. Maar goed, wat Duvel al zegt, er is geen alternatief. Het is gewoon even niet anders.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:11 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Nee maar nu gaat er niks. Laat de reiziger maar in de steek. Zo komt het een beetje over...
ja ik begrijp het wel. Maar ik vind het allemaal wat te simpel overkomen. Mensen die er verstand van hebben zullen er vast anders over denken. Maar ik zou zoiets hebben van we zorgen ervoor dat de reizigers ergens in amsterdam kunnen komen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja, dat snap ik wel. Maar goed, wat Duvel al zegt, er is geen alternatief. Het is gewoon even niet anders.
Want wat krijg je als je wel bussen inzet maar het zijn er veelte weinig? Die worden bestormd, die worden gekaapt, want jantje MOET naar Schiphol maar pietje MOET naar Zaandam etc.
Er is gewoon geen beginnen aan. Jammerdepammer.
Oh dat is een leuke ja. Hoe heet dat voor Android?quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:04 schreef blup het volgende:
[..]
En dan? Daar kan je geen 100 treinen kwijt.
Zie het als dit
[ afbeelding ]
x heel veel.. Als het in de soep loopt heb je een gigantisch domino effect. Eerst met trein Y aan de kant voor trein X, maar Y kan niet verder omdat Z een baanvak verderop staat, AdamCS staat vol, dus W kan niet aan de kant voor Z.... There's yar problem.
Tsja. Mensen die er verstand van hebben proberen jou uit te leggen waarom dat niet gaat. Misschien ben jij wel degene die wat te simpel overkomtquote:Op donderdag 22 maart 2012 10:17 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
ja ik begrijp het wel. Maar ik vind het allemaal wat te simpel overkomen. Mensen die er verstand van hebben zullen er vast anders over denken. Maar ik zou zoiets hebben van we zorgen ervoor dat de reizigers ergens in amsterdam kunnen komen.
En vervolgens heb je 150 bussen die aansluiten in de files op de A10 en de A2. Dan kun je beter met de metro. Zo gek is het reisadvies van de NS dus nog niet.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja, dat snap ik wel. Maar goed, wat Duvel al zegt, er is geen alternatief. Het is gewoon even niet anders.
Want wat krijg je als je wel bussen inzet maar het zijn er veelte weinig? Die worden bestormd, die worden gekaapt, want jantje MOET naar Schiphol maar pietje MOET naar Zaandam etc.
Er is gewoon geen beginnen aan. Jammerdepammer.
Ik zei ook dat ik het snap en bussen regelen voor zoveel 1000en is lastig. Maar dan nog is de situatie kut en blijft lastig te begrijpen..quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja. Mensen die er verstand van hebben proberen jou uit te leggen waarom dat niet gaat. Misschien ben jij wel degene die wat te simpel overkomt
Unblock Mequote:Op donderdag 22 maart 2012 10:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat is een leuke ja. Hoe heet dat voor Android?
Aangenomen dat je ergens 150 bussen vandaan kan toveren ja. Maar inderdaad, zelfs al zou dat kunnen, dan ben je er nog steeds niet.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En vervolgens heb je 150 bussen die aansluiten in de files op de A10 en de A2. Dan kun je beter met de metro. Zo gek is het reisadvies van de NS dus nog niet.
moet je dus eerst amsterdam binnen zien te komen. Daarna is het wat beter te doen met metro inderdaad.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En vervolgens heb je 150 bussen die aansluiten in de files op de A10 en de A2. Dan kun je beter met de metro. Zo gek is het reisadvies van de NS dus nog niet.
Oh ja, dat het kut is daar zijn we het over eensquote:Op donderdag 22 maart 2012 10:21 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Ik zei ook dat ik het snap en bussen regelen voor zoveel 1000en is lastig. Maar dan nog is de situatie kut en blijft lastig te begrijpen..
De situatie is idd kut. Maar reken maar dat het allemaal minder simpel is dan het lijkt. Dat mag je van me aannemen, ik weet waarover ik praat.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:21 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Ik zei ook dat ik het snap en bussen regelen voor zoveel 1000en is lastig. Maar dan nog is de situatie kut en blijft lastig te begrijpen..
unlock me free.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat is een leuke ja. Hoe heet dat voor Android?
dat het lastig is geloof ik best. Maar dat er 0,0 mogelijk is begrijp ik dan wat minder. Ajoh afijn. Je overleeft het wel weer..quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De situatie is idd kut. Maar reken maar dat het allemaal minder simpel is dan het lijkt. Dat mag je van me aannemen, ik weet waarover ik praat.
Ik had het idd een jaar of 10-12 geleden op mijn Psion, was wel vetquote:Op donderdag 22 maart 2012 10:23 schreef blup het volgende:
[..]
unlock me free.
Als je daar meester in bent ben je welkom op de post.
Me vader moest 10 jaar geleden een soort gelijke game doen bij de sollicitatie voor treindienstleider.
Er is wel 0.1 mogelijk misschien. Maar dan leidt dus tot dikke ruzie en rellen. Hij wel en ik niet!quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:25 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
dat het lastig is geloof ik best. Maar dat er 0,0 mogelijk is begrijp ik dan wat minder. Ajoh afijn. Je overleeft het wel weer..
Oh, dan merk ik wel even smalend op dat Amsterdam klaarblijkelijk nou niet direct de meest voor de hand liggende post was om zoiets voor te gaan regelenquote:Op donderdag 22 maart 2012 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
Eerst maar eens afwachten waar de verstoring precies zat. Naar wat ik begrepen heb kan de VL-post in Amsterdam nog niet overgenomen worden door andere regio's. In Groningen kan het wel, zoals ziggy vorig jaar al eens meldde geloof ik
Hoor je mij dat zeggen dan?quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:25 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
dat het lastig is geloof ik best. Maar dat er 0,0 mogelijk is begrijp ik dan wat minder.
Maar dan heb je het ook over Belgie hequote:Op donderdag 22 maart 2012 10:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is toch opgestart na die grote brand in Utrecht toen de boel 24 uur plat lag?
Overigens, wat is nou 24 uur.
Als er in België een seinhuis uitbrandt heeft het treinverkeer daar letterlijk MAANDEN last van
Echt waar??quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:39 schreef Duvel het volgende:
Als in Utrecht een andere ruimte was afgefikt, was dat net zo geweest. Ze hadden nu geluk.
Ik kan me zo voorstellen dat dat bij een post die zo complex is als Amsterdam inderdaad best lastig is. Lastiger dan bijvoorbeeld Groningen. En zie je het al voor je, dat ze het gaan testen en dat daarom heel A'dam plat gaat? Zie ik zo gebeuren hoorquote:Op donderdag 22 maart 2012 10:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, dan merk ik wel even smalend op dat Amsterdam klaarblijkelijk nou niet direct de meest voor de hand liggende post was om zoiets voor te gaan regelen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |