abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87299319
quote:
Ik zou nu ook natuurlijk voor die 2000 euro een aflossingsvrije hypotheek met variabele rente kunnen nemen omdat de rente nu laag staat, wanneer we een flinke inflatie krijgen zal de rente zomaar flink kunnen stijgen en bereik ik met die hypotheekvorm vanzelf wel de 4000 euro.
De geschiedenis:

'Huizenprijzen dalen 20%'
'Huizenprijzen dalen 20%' #2
'Huizenprijzen dalen 20%' #3
Huizenprijzen dalen 20% deel 3
'Huizenprijzen dalen 20%' #4
'Huizenprijzen dalen 20%' #5: De daling is begonnen
Huizenmarkt #6: kopers staken, verkopers geven niet toe.
Huizenmarkt #7: waar de markt muurvast zit
Huizenmarkt # 8: Woningmarkt totaal ingestort
De huizenmarkt #9: *pop* goes the bubble.
Huizenmarkt #10 waar nog steeds een stijging waarneembaar is
Huizenmarkt #11 Woningen in de ramsj?
Huizenmarkt #12 Stevige fundering of door en door rot?
Huizenmarkt #13 Ongeluksgetal? Of blijft het nog stabiel?
Huizenmarkt #14 Waar de meningen verdeeld zijn...
Huizenmarkt #15 Is 't al tijd voor stimuleringsmaatregelen?
Huizenmarkt #16: Waar makelaars hun aanbod photoshoppen
Huizenmarkt 17. Is er verschil in Koop en Huur?
De Huizenmarkt #18: Waar de tophypotheken worden afgeschaft
De Huizenmarkt #19: Waar de tophypotheken toch nog mogen
De Huizenmarkt #20: Waar de bubble in stand moet blijven
De Huizenmarkt #21 Over sukkels en fundimentalisten
De Huizenmarkt #22: waar het CDA de de HRA wil beperken
De Huizenmarkt #23: Waar het er heet aan toe gaat
De Huizenmarkt #24
Huizenmarkt deeltje 25
De Huizenmarkt #26: De discussie gaat door
De Huizenmarkt #27: Fundamenteel discusiėren
Huizenmarkt #28: Stilte voor de storm?
Huizenmarkt #29: Stilstand is achteruitgang!
Huizenmarkt #30: Waar er nog steeds mensen in fase 2 zitten
De Huizenmarkt #31 - Waar de koopjes worden gevonden
De Huizenmarkt 32: Waar 6% in 18 maanden een bubble is
Huizenmarkt #33: Waar de boerderijen in Brabant nog verkopen
Huizenmarkt# 34: De woningmarkt vrij maken of niet?
Huizenmarkt #35: Speculeer hier over wijzigingen HRA
Huizenmarkt #36: Vol verwachting klopt ons hart
Huizenmarkt #37: Waar we ingesneeuwd raken
Huizenmarkt #38 Waar we bullshit verkopen, en anderen dissen
Huizenmarkt #39: Waar aflossen weer de norm wordt?
Huizenmarkt #40: Vals plat
Huizenmarkt #41: Waar heen leidt de weg...
Huizenmarkt #42: 'Geen verdere prijsdaling woningen'
Huizenmarkt #43: Wat doet de lokale politiek aan de crisis?
Huizenmarkt #44: We waar we vrolijk van baan wisselen
Huizenmarkt #45: Bevinden we ons in het oog van de storm?
Huizenmarkt #46: Waar de hippies het nog niet kunnen
Huizenmarkt deeltje 47: Waar de prijzen 50% dalen
Huizenmarkt #48: Waar de HRA-beperking in zicht is
Huizenmarkt #49: Afschaffen HRA? Huizenprijs -13%!
huizenmarkt #50: Jubileum uitgave
Huizenmarkt deeltje 51: -51% wordt gehaald. Let maar op!!!!
Huizenmarkt # 52: Waar de politieke strijd losbarst?
Huizenmarkt #53: Het word in ieder geval een mooie zomer
huizenmarkt #54: Groene blaadjes aan de bomen
Huizenmarkt deel 55: EU wil de sociale huursector beperken
Huizenmarkt #56: Rabo ziet ´t helemaal zitten.
Huizenmarkt #57: waar de prijs harder daalt dan de euro
Huizenmarkt #58: Duizenden gaan in de problemen komen
Huizenmarkt #59: De huizenprijzen blijven nog jaren dalen
Huizenmarkt #60: Waar de bouwproductie is gehalveerd.
Huizenmarkt #61: Troll country
Huizenmarkt #62: nieuw kabinet ver weg, onzekerheid troef.
Huizenmarkt #63: Het word een hete zomer, koop een caravan!
Huizenmarkt #64: Hoe stevig is de fundering?
Huizenmarkt #65 Waar de Griekse zon in Nederland opkomt
Huizenmarkt #66: waar we zakken als een veertje
Huizenmarkt #67: rechts kabinet? Renteaftrek veilig.
Huizenmarkt #68: Alles over rechts?
Huizenmarkt #69: Waar de 'communisten' de macht grijpen.
Huizenmarkt #70: Waar alleen de crisis staat als een huis
Huizenmarkt #71: Geen 2e huis meer in Amsterdam
Huizenmarkt #73: Waar koper en verkoper elkaar niet vinden
Huizenmarkt #74: NHG, HRA, BTW allemaal kansloze acroniemen
Huizenmarkt #75: komt de dubbel dip nog voor deeltje 100?
Huizenmarkt #76: nu toch weer richting rechts?
Huizenmarkt #77: Hoe harder je werkt , hoe hoger de huur
pi_87299350
HRA procentueel gezien of absoluut? Als je een enorm inkomen hebt en je hebt heel veel afgetikt, maar nog een rest hypotheek van 100k, krijg je minder dan iemand...... nou je kent het wel
pi_87299493
Aankomend vastgoed-eigenaar meld zich weer. Gek gevoel om een huis te kopen, wel leuk. Nu nog rondbreien.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87299701
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 20:37 schreef Drive-r het volgende:
Aankomend vastgoed-eigenaar meld zich weer. Gek gevoel om een huis te kopen, wel leuk. Nu nog rondbreien.
Waar ga je wat kopen? NL of UK and good luck.. Mooie tijden om voor het eerst iets te kopen. Enjoy
pi_87300024
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 20:41 schreef draaijer het volgende:

[..]

Waar ga je wat kopen? NL of UK and good luck.. Mooie tijden om voor het eerst iets te kopen. Enjoy
A'dam, kleine "pied-a-terre" zeg maar. Leuk buurtje, net helemaal opgeknapt en perfect voor weekendjes, etc... Misschien een leuke investering, maar ik gok niet zo op vastgoed. Meer iets dat ik snel af wil betalen en dan als appeltje voor de dorst hou.
pi_87300137
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 20:48 schreef Drive-r het volgende:

[..]

A'dam, kleine "pied-a-terre" zeg maar. Leuk buurtje, net helemaal opgeknapt en perfect voor weekendjes, etc... Misschien een leuke investering, maar ik gok niet zo op vastgoed. Meer iets dat ik snel af wil betalen en dan als appeltje voor de dorst hou.
Leuk en fijne stad! Ga je ook een K&W topic openen? Waar hangt het nog vanaf? Of de banken je geven wat je wilt of ga je het aftikken?
pi_87300505
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 20:50 schreef draaijer het volgende:

[..]

Leuk en fijne stad! Ga je ook een K&W topic openen? Waar hangt het nog vanaf? Of de banken je geven wat je wilt of ga je het aftikken?
Ik ben iets te graag anoniem voor een K&W, denk ik. Daarbij is het toch al helemaal geklust, ik moet er enkel nog een nieuwe vloer en keuken in gooien, maar alles is al voorbereid. Verder alles gedaan, maar dan ook echt alles. Wel makkelijk voor mij, anders moet ik telkens klussen in de weekenden.

Het hangt nu enkel nog af van de banken. Ik financier zelf 30% en kosten, dus heb een beperkte hypotheek (die ik in 2 jaar af wil lossen). Maar goed, banken zijn minder makkelijk met buitenland inkomen, dus lastig. Maar iedereen vertrouwt op goeie afloop, en we hebben genoeg tijd.
pi_87300637
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 20:57 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik ben iets te graag anoniem voor een K&W, denk ik. Daarbij is het toch al helemaal geklust, ik moet er enkel nog een nieuwe vloer en keuken in gooien, maar alles is al voorbereid. Verder alles gedaan, maar dan ook echt alles. Wel makkelijk voor mij, anders moet ik telkens klussen in de weekenden.

Het hangt nu enkel nog af van de banken. Ik financier zelf 30% en kosten, dus heb een beperkte hypotheek (die ik in 2 jaar af wil lossen). Maar goed, banken zijn minder makkelijk met buitenland inkomen, dus lastig. Maar iedereen vertrouwt op goeie afloop, en we hebben genoeg tijd.
Nice.. Good luck en geniet ervan.. Laat wel even weten wanneer alles afgetikt is..
  donderdag 7 oktober 2010 @ 21:04:31 #9
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_87300880
Voor die paar mensen die dit nog niet wisten: http://blog.jaap.nl/2010/10/nvm-liegt.html
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_87301294
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:00 schreef draaijer het volgende:

[..]

Nice.. Good luck en geniet ervan.. Laat wel even weten wanneer alles afgetikt is..
Dank je, ik laat het zeker weten wanneer het rond is. En natuurlijk over de vele avonturen in de wondere wereld van hypotheken. Het mooie is nu dat ik bij de meeste banken geen hypotheek kan krijgen, door mijn buitenland status hebben ze "strengere" regels. In principe betekent "strenger" eigenlijk "onmogelijk". Zo mag ik van de ING maar liefst een maximum van 30% van mijn jaarlijkse brutto salaris lenen _O-

Nu heb ik ook relatief weinig nodig (ongeveer 90% van een brutto salaris), maar dit vond ik wel helemaal gortig. Het risico voor de bank is natuurlijk laag, zodra je 30% zelf financiert (en dus redelijkwijs minder dan executiewaard leent).
pi_87302289
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:00 schreef draaijer het volgende:

[..]

ik las afgefikt :{
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_87302302
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:32 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

ik las afgefikt :{
_O-

Dan hoor je het ook.
pi_87302312
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 20:02 schreef JellieVrolijk het volgende:
De reden waarom het aankomende kabinet niet de HRA gaat aanpakken en wel de huurmarkt is omdat de huizenverkopen drastisch dalen. Daarnaast gaan steeds meer mensen huren. Dus op koopwoningen wordt al bezuinigt, minder HRA, en dus moet de huurtoeslag worden aangepakt en de hoogte van de huren.
Dit kabinet is niet bezig met mensen maar met een begroting. Voor huizenkopers: sta in de startblokken voor over ongeveer een jaar en je hebt een koopje.
Een koopje _O-
Man.... je negeert de economische realiteit. Waar is de economische groei? Die moet toch echt van onderaf komen want de benadering van bovenaf werkt gewoon niet. De keynesiaanse aanpak heeft bewezen niet het instrument te zijn waarmee we deze crisis moeten aanpakken. Saneren is de beste optie... maar dan verliezen bepaalde invloedrijke mensen veel invloed en dat doet pijn.

quote:
De woningmarkt wordt met een omweg weer aangewakkerd. Slachtoffers tellen niet.
Dus huurders worden straks door een onbetaalbare huur hun woningen uit gedwongen (aanpak huurtoeslag+vrijgeven huren) en dan worden die woningen weer op de verkoopmarkt geslingerd.
De huursector houdt de koopsector in stand, niet andersom.
Hoe ga je met een 'omweg' de koopmarkt aanwakkeren, met nog meer subprime hypotheken? Huurders gaan niet hun woning uit gepest worden, dat is misschien wel de natte droom van veel vastgoedjongens maar dat gaat echt niet gebeuren. Don't worry... je onderschat de druk die nu al reeds op een hoop mensen staat, voeg daar een vleugje onrecht aan toe en het kruidvat staat op springen :X

quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 20:06 schreef Sjabba het volgende:

Nu heb je het verklapt....

Onee, wacht Xeno gelooft het toch niet.... Die verwacht da uiteindelijk de regering alles correct afhandelt en aanpakt wat ze moeten doen en vooruit kijken.
In jouw wereld kan dat Sjabba :')
Je zou moeten weten dat ik een enorm wantrouwen jegens de overheid heb, ik verwacht helemaal geen correcte behandeling van burgers door de overheid, al helemaal niet door vriendjes Mark, Maxime en Geert. Dat geeft ook niet want dat geeft alleen maar een goede voedingsbodem voor een hoop onvrede, we leven in mooie tijden *O*
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  donderdag 7 oktober 2010 @ 21:55:02 #14
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_87303580
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:04 schreef droom_econoom8 het volgende:
Voor die paar mensen die dit nog niet wisten: http://blog.jaap.nl/2010/10/nvm-liegt.html
Dat NVM liegt over het aantal te koop staande huizen valt wel mee. Als je de onder voorbehoud verkochte woningen wegneemt en de nieuwbouwprojecten zal het aantal bestaande woningen dat te koop staat bij NVM makelaars inderdaad iets boven de 185.000 zijn.

Als ik Amsterdam staan er 8900 op Jaap en 6981 op Funda. Jaap heeft gewoon heel veel rotzooi op de pagina staan dat niet klopt.

Voor de rest lullen ze wel een eind in de ruimte overigens.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bayswater op 07-10-2010 22:14:46 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_87313516
Scheefwonens (politiek correct gekozen) zijn de nieuwe Joden.

http://www.youtube.com/user/vastgoedzeepbel#p/u/0/47XQqiJkKSk

Het aanwijzen van een schuldige is begonnen, in plaats van de werkelijke oorzaak aan te wijzen nl. het niet bouwen van woningen waar vraag naar is. Rob Mulder noemt dit wel tussen neus en lippen door maar vooral het scheefwonen is de oorzaak, wat een demagoog *O*
Oh.. ja.... de overdrachtsbelasting en het scheefwonen.... bla bla... die mensen houden woningen bezet voor mensen die ze eigenlijk nodig hebben... het scheefwonen.... bla bla... 8)7
Hij is voorstander van nog meer regels, regels, regels.... niet zo raar om te horen uit de mond van een organisatie die voornamelijk het belang van cashende babyboomers behartigt :) Goed om te horen dat hij nog steeds van mening is dat de huizenmarkt de motor van de economie is, welke idioot gelooft dat nog... de welvaart is gebracht door de industriėle productie van goederen, niet met het bouwen van luchtkastelen w/
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 10:28:41 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87315134
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 09:18 schreef xenobinol het volgende:
Scheefwonens (politiek correct gekozen) zijn de nieuwe Joden.

http://www.youtube.com/user/vastgoedzeepbel#p/u/0/47XQqiJkKSk

Het aanwijzen van een schuldige is begonnen, in plaats van de werkelijke oorzaak aan te wijzen nl. het niet bouwen van woningen waar vraag naar is. Rob Mulder noemt dit wel tussen neus en lippen door maar vooral het scheefwonen is de oorzaak, wat een demagoog *O*
Oh.. ja.... de overdrachtsbelasting en het scheefwonen.... bla bla... die mensen houden woningen bezet voor mensen die ze eigenlijk nodig hebben... het scheefwonen.... bla bla... 8)7
Hij is voorstander van nog meer regels, regels, regels.... niet zo raar om te horen uit de mond van een organisatie die voornamelijk het belang van cashende babyboomers behartigt :) Goed om te horen dat hij nog steeds van mening is dat de huizenmarkt de motor van de economie is, welke idioot gelooft dat nog... de welvaart is gebracht door de industriėle productie van goederen, niet met het bouwen van luchtkastelen w/
Ik vond deze man hele redelijke standpunten hebben anders.
The End Times are wild
pi_87315924
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 10:28 schreef LXIV het volgende:

Ik vond deze man hele redelijke standpunten hebben anders.
Werkelijk? Het scheefwonen is anders een volkomen ongeldig argument. Het concept scheefwonen bestaat alleen in de geest van degene die geld willen verdienen aan de woningmarkt. Zij hebben voor ogen wat jij volgens hun moet uitgeven aan huisvesting, dat is natuurlijk volslagen krankzinnig. De supermarkt heeft ook wel zo zijn idee over hoeveel geld jij als klant daar zou moeten uitgeven (ALLES natuurlijk ;) ), maar ze zullen je nooit beschuldigen dat je een scheefkoper bent als je het huismerk koopt. Dat komt omdat supermarkten wel hun best doen de klant te verleiden met aantrekkelijke aanbieding, iets wat niet gebeurt op de woningmarkt.
Daar is het motto... laat de klant zo hard mogelijk bloeden voor een paar stenen en een lekkend dak :X
De vastgoedsector is een georganiseerde criminele organisatie, alle grote jongens doen er aan mee en vreten uit de ruif.
I'll sing you a lullaby.
pi_87316538
Let ik even niet op, en heb ik gelijk deeltje 78 t/m 87 gemist. :(
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_87316588
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 11:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Let ik even niet op, en heb ik gelijk deeltje 78 t/m 87 gemist. :(
Ja... gaat hard, alleen de fundateller loopt nog harder op :+
I'll sing you a lullaby.
pi_87317311
Vandaag weer euforie in het ad.

Makelaars : Kopen maar!
Veh verwacht op basis van een onderzoek onder 2000 mensen dat ongeveer 150.000 mensen dit jaar alsnog een huis zullen kopen.
Voor kopers staan nu alle seinen op groen zeggen makelaarsorganisaties en vastgoedpro waarschuwt alweer voor te grote prijsstijgingen.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 11:49:55 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87317512
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 11:43 schreef corus het volgende:
en vastgoedpro waarschuwt alweer voor te grote prijsstijgingen.
:') :') !! Dus nu snel kopen, anders mis je de boot!
The End Times are wild
pi_87317550
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 11:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het beste kun je panden voor de verhuur kopen, en dan alleen scheefhuurders erin zetten, dan mag je de huren flink door laten stijgen. :P
pi_87318134
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 11:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Aangezien vroeger het geld met bakken binnenkwam hebben deze bedrijven geen enkele kwaliteit ontwikkeld, dat uit zich in de creativiteit van hun marketing leuzen _O_
I'll sing you a lullaby.
  Moderator vrijdag 8 oktober 2010 @ 12:14:33 #24
236264 crew  capricia
pi_87318240
Als ze scheefhuren aan gaan pakken, en mensen gaan stimuleren hun huurwoning te kopen, krijgen we meer en meer mensen die HRA genieten.
Hoe meer mensen er 'afhankelijk' van zijn, hoe groter de groep de het in stand wil houden.
De ideale manier toch?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87319251
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 12:14 schreef capricia het volgende:
Als ze scheefhuren aan gaan pakken, en mensen gaan stimuleren hun huurwoning te kopen, krijgen we meer en meer mensen die HRA genieten.
Hoe meer mensen er 'afhankelijk' van zijn, hoe groter de groep de het in stand wil houden.
De ideale manier toch?
Juist de overdaad aan stimulatie heeft ervoor gezorgd dat we in deze situatie terecht gekomen zijn, nog meer stimulans is vast en zeker het medicijn :)

Ik snap best dat de gemiddelde Nederlander niet heel erg intelligent is en dat er daarom zoveel mensen zijn die mee doen aan het nationale pyramidespel, probleem is dat de voorraad 'greater fools' op is. Je kan dan wel allerlei listen gaan verzinnen maar dat heeft maar een hele beperkte uitwerking. "Wat we nodig hebben is meer sukkels" zou een slogan van de VVD elite kunnen zijn, dus de pil halen we uit de basisverzekering *O*
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')