abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86688875

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics:
CLXIII | CLXII | CLXI
CLX | CLIX | CLVIII | CLVII | CLVI | CLV | CLIV | CLIII | CLII | CLI
CL | CXLIX | CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco

====

NIeuw! Een top 3 van de vaste users van dit topic, post je top3 van aanraders die je afgelopen maand gezien hebt!

Torero;
1 - The Fountain
2 - Cidade de Deus
3 - The Fall
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_86688897
Machete _O_
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:08:18 #3
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_86688982
Ik ga The Machinist maar kijken.
In mijn 'game/filmkijkhoek' :P

:W

edit: wou eerst Dead Snow gaan kijken, maar die had alleen een Duits audiospoor :@

[ Bericht 22% gewijzigd door haakon op 21-09-2010 21:33:50 ]
The Outside Agency
pi_86690537
Lock, Stock and Two Smoking Barrels
Had deze nog nooit gezien :@ , deed me erg aan snatch denken. Heb me er enorm mee vermaakt *O*

8/10

Tillsammans
Ik blijf hem hartverwarmend vinden O+ 3de keer dat ik hem kijk geloof ik _O_

7/10

Heb geprobeerd het iets beter te doen dan de oldskool tvp :D :P
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_86691302
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:08 schreef haakon het volgende:
Ik ga The Machinist maar kijken.
In mijn 'game/filmkijkhoek' :P
[ afbeelding ]

:W

edit: wou eerst Dead Snow gaan kijken, maar die had alleen een Duits audiospoor :@
the machinist is een hele coole film echt een aanrader, en verpest je tijd nou niet met dead snow das een BUT film!
pi_86691441
L'immortel (22 bullets)

Frankrijk
Misdaad / Actie
115 minuten

geregisseerd door Richard Berry
met Jean Reno, Kad Merad en Jean-Pierre Darroussin

Charly Matteï heeft de pagina van zijn wetteloze geschiedenis omgeslagen. Hij leeft sinds drie jaar een vredig, rustig leventje, toegewijd aan zijn vrouw en twee kinderen. Maar op een winterochtend wordt Charly voor dood achtergelaten op het parkeerterrein van een oude haven in Marseille, met 22 kogels in zijn lichaam. Hoe dan ook, Charly weigert te sterven...

Ik vond dit 1 van de betere actie/misdaad/revenge films die ik de laatste tijd gezien heb, ik vond het verhaal erg goed uitgewerkt en ook werd er erg sterk geacteerd in de film. Er zat een lekkere vaart in de film en de actie was ook goed. Echt een aanrader om te kijken. Dikke 7.75!!
pi_86691836
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:01 schreef casper019 het volgende:
L'immortel (22 bullets)

[ afbeelding ]

Frankrijk
Misdaad / Actie
115 minuten

geregisseerd door Richard Berry
met Jean Reno, Kad Merad en Jean-Pierre Darroussin

Charly Matteï heeft de pagina van zijn wetteloze geschiedenis omgeslagen. Hij leeft sinds drie jaar een vredig, rustig leventje, toegewijd aan zijn vrouw en twee kinderen. Maar op een winterochtend wordt Charly voor dood achtergelaten op het parkeerterrein van een oude haven in Marseille, met 22 kogels in zijn lichaam. Hoe dan ook, Charly weigert te sterven...

Ik vond dit 1 van de betere actie/misdaad/revenge films die ik de laatste tijd gezien heb, ik vond het verhaal erg goed uitgewerkt en ook werd er erg sterk geacteerd in de film. Er zat een lekkere vaart in de film en de actie was ook goed. Echt een aanrader om te kijken. Dikke 7.75!!
Vanavond :Y :Y :Y
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:10:57 #8
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_86691879
Black Sheep
Duidelijk geinspireerd op en een homage aan Cronenberg`s meesterwerk The Fly is dit een nieuwe variatie op het mutanten sub-genre in de horror: genetisch gemanipuleerde, Nieuw-Zeelandse schapen!
Het is een erg leuke film met een compleet niet origineel verhaal, een mengeling van humor en horror en verassend goed uitziende special effects.
Zeer goed te doen!

IMDB Cijfer: 6,0/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:17:48 #9
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_86692220
Machete (2010, VS, Robert Rodriguez & Ethan Maniquis)
Volop genieten geblazen dit; goede bijpassende muziek, hete vrouwen, stoere coole karakters, grappige one-liners (Machete don't text _O-), maar natuurlijk bovenal heerlijke gave brute actie.
cijfer: 9
pi_86692308
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:10 schreef znarch het volgende:

[..]

Vanavond :Y :Y :Y
laat me weten hoe je em vond!
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:30:09 #11
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_86692883
I'm A Legend.

Matige film.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_86695622
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:30 schreef JimmyJames het volgende:
I'm A Legend.

Matige film.
Ik vond I Am Legend beter inderdaad.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_86695780
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Machete (2010, VS, Robert Rodriguez & Ethan Maniquis)
Volop genieten geblazen dit; goede bijpassende muziek, hete vrouwen, stoere coole karakters, grappige one-liners (Machete don't text _O-), maar natuurlijk bovenal heerlijke gave brute actie.
cijfer: 9
Machete improvises.
You just burnt your last burrito :D
Machtig _O_
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_86696433
the fountain... ik snap hem echt niet

na 10 minuten moest ie gewoon uit
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_86696785
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:54 schreef Teteteterek het volgende:

Ik vond hem wel mooi, maar dat is gewoon iets wat je moet kunnen, veel vrienden zouden hem ook nooit uit kunnen zitten. Ik kan weer niet tegen soaps e.d. :P
pi_86700907

Days of Heaven

Days of Heaven. Wat moet ik daar van zeggen. Het is zo'n film waar je niet bepaalt hoogte van kan krijgen. Natuurlijk, de beelden zijn van een uitzonderlijk mooi en bijzonder hoog niveau en de score van Ennio is heerlijk. Maar de film zelf, het lukt me gewoon niet om de aandacht daar bij te houden.
Het vervelende wat ik van deze film vind is dat je het idee dat je midden in de "conversaties" valt. Voor zover je het conversaties kan noemen, want er worden denk ik tien zinnen, maximaal, tegen elkaar gezegd, en het gesprek is weer klaar.
En zo kabbelt de hele film voort. Misschien is het poëzie. Ik weet het niet.

Cijfer: 7.0
  woensdag 22 september 2010 @ 11:11:11 #17
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_86704378
The Machinist dus gekeken.

Heel goede film.
Gaat over een man die een jaar niet heeft geslapen en dingen ziet die er eigenlijk niet zijn... of wel?
Een fokking dikke pluim voor Bale ^O^ Acteerwerk en hoe die eruit ziet (WTF?)

Ik had eerlijk gezegd na een half uur ongeveer het verhaal al door, maar aan het einde was er wel een klein ding dat ik niet had verwacht, maar wel logisch was. :)

7,8 ,echt een mooie!
The Outside Agency
pi_86706307

Mesrine tweeluik gezien:

L'Instinct de Mort (2008) en L'Ennemi Public N° 1 (2008)

Ongepolijst misdaad verhaal dat zich voornamelijk afspeelt in Parijs rond de sixties/seventies. Tja, wat kan ik ervan zeggen, ik vond ze erg goed. Deeltje 2 net iets minder dan 1 maar beiden erg goed onderhouden. Acteerwerk iets minder sterk, cinematografie dik in orde. En tijdens die scene in de bar moest ik in mijn handjes wrijven van genot! 8/10 voor beide films.
pi_86709128
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:19 schreef casper019 het volgende:

[..]

laat me weten hoe je em vond!
Heb La Horde gekeken, miss vanavond :@
pi_86709732
Ik zat net te denken aan een film die ik een tijd geleden heb gezien. naam van de film is: The invention of lying.

Het speelt zich af in een wereld waar liegen niet bestaat, letterlijk niet. :)
De hoofdrolspeler(Ricky Gervais) is een man waarmee het bergafwaarts gaat. Hij wordt ontslagen, word belachelijk gemaakt door mensen en word uit zijn huis gegooit omdat hij deze niet meer kan betalen. Op een gegeven moment gaat hij denken over het leven en wat er aan vast zit. Dan gaat een lampje bij hem branden...

Een vermakelijke droge film. Ik vond dit zeer zeker de moeite waard om te kijken en heb een flink deel van de film met een glimlach op me gezicht gekeken.

Ik: 8.5/10
IMDB: 6.5/10
pi_86710847
Watchmen (2009)

Mooie superhelden/mysterie film.
De meeste superhelden zijn helemaal niet zo super als het lijkt en eigenlijk ook gewone mensen.
Velen zijn gestopt of dood terwijl enkelen nog doorgaan. Als de Comedian wordt vermoord lijkt het erop dat iemand het op de overgebleven superhelden heeft gemunt.
Naast een spannend verhaal krijgen we ook af en toe inzicht in hoe de superhelden hun leven leiden.
Imdb/ik: 7.8/8.0
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  woensdag 22 september 2010 @ 15:00:13 #22
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_86711841
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:34 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Ik vond I Am Legend beter inderdaad.
Is dat die met Will Smith erin? :P

Maar goed hij krijgt op IMdb een 7.1

Mijn cijfer: 5.0

Te hollywoodachtig, te cliché, te weinig achtergronden over de plaag etc.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_86715243
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:54 schreef Teteteterek het volgende:

Ach kom! De mooiste, beste, meest ingenieuze film ooit!

Bekijk hem nog een keer in alle rust. Geluid hard en groot beeld en eventueel een blowtje erbij. Dan issie nog mooier dan anders. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_86717746

Splice
Ik had een sci-fi horror verwacht maar echt horror kan Splice niet genoemd worden. Wel een interessant gegeven over 2 wetenschappers die een nieuw soort wezen creeëren en er vervolgens aan gehecht raken. Maar overal viel het toch wat tegen. De hoofdrolspelers maken rare beslissingen en de spanning wist me ook niet te pakken te krijgen.
6.1
pi_86720120
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:24 schreef planethugo het volgende:
[ afbeelding ]
Splice
Ik had een sci-fi horror verwacht maar echt horror kan Splice niet genoemd worden. Wel een interessant gegeven over 2 wetenschappers die een nieuw soort wezen creeëren en er vervolgens aan gehecht raken. Maar overal viel het toch wat tegen. De hoofdrolspelers maken rare beslissingen en de spanning wist me ook niet te pakken te krijgen.
6.1
Hier kan ik me volledig in vinden.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')