abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86688875

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics:
CLXIII | CLXII | CLXI
CLX | CLIX | CLVIII | CLVII | CLVI | CLV | CLIV | CLIII | CLII | CLI
CL | CXLIX | CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco

====

NIeuw! Een top 3 van de vaste users van dit topic, post je top3 van aanraders die je afgelopen maand gezien hebt!

Torero;
1 - The Fountain
2 - Cidade de Deus
3 - The Fall
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_86688897
Machete _O_
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:08:18 #3
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_86688982
Ik ga The Machinist maar kijken.
In mijn 'game/filmkijkhoek' :P

:W

edit: wou eerst Dead Snow gaan kijken, maar die had alleen een Duits audiospoor :@

[ Bericht 22% gewijzigd door haakon op 21-09-2010 21:33:50 ]
The Outside Agency
pi_86690537
Lock, Stock and Two Smoking Barrels
Had deze nog nooit gezien :@ , deed me erg aan snatch denken. Heb me er enorm mee vermaakt *O*

8/10

Tillsammans
Ik blijf hem hartverwarmend vinden O+ 3de keer dat ik hem kijk geloof ik _O_

7/10

Heb geprobeerd het iets beter te doen dan de oldskool tvp :D :P
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_86691302
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:08 schreef haakon het volgende:
Ik ga The Machinist maar kijken.
In mijn 'game/filmkijkhoek' :P
[ afbeelding ]

:W

edit: wou eerst Dead Snow gaan kijken, maar die had alleen een Duits audiospoor :@
the machinist is een hele coole film echt een aanrader, en verpest je tijd nou niet met dead snow das een BUT film!
pi_86691441
L'immortel (22 bullets)

Frankrijk
Misdaad / Actie
115 minuten

geregisseerd door Richard Berry
met Jean Reno, Kad Merad en Jean-Pierre Darroussin

Charly Matteï heeft de pagina van zijn wetteloze geschiedenis omgeslagen. Hij leeft sinds drie jaar een vredig, rustig leventje, toegewijd aan zijn vrouw en twee kinderen. Maar op een winterochtend wordt Charly voor dood achtergelaten op het parkeerterrein van een oude haven in Marseille, met 22 kogels in zijn lichaam. Hoe dan ook, Charly weigert te sterven...

Ik vond dit 1 van de betere actie/misdaad/revenge films die ik de laatste tijd gezien heb, ik vond het verhaal erg goed uitgewerkt en ook werd er erg sterk geacteerd in de film. Er zat een lekkere vaart in de film en de actie was ook goed. Echt een aanrader om te kijken. Dikke 7.75!!
pi_86691836
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:01 schreef casper019 het volgende:
L'immortel (22 bullets)

[ afbeelding ]

Frankrijk
Misdaad / Actie
115 minuten

geregisseerd door Richard Berry
met Jean Reno, Kad Merad en Jean-Pierre Darroussin

Charly Matteï heeft de pagina van zijn wetteloze geschiedenis omgeslagen. Hij leeft sinds drie jaar een vredig, rustig leventje, toegewijd aan zijn vrouw en twee kinderen. Maar op een winterochtend wordt Charly voor dood achtergelaten op het parkeerterrein van een oude haven in Marseille, met 22 kogels in zijn lichaam. Hoe dan ook, Charly weigert te sterven...

Ik vond dit 1 van de betere actie/misdaad/revenge films die ik de laatste tijd gezien heb, ik vond het verhaal erg goed uitgewerkt en ook werd er erg sterk geacteerd in de film. Er zat een lekkere vaart in de film en de actie was ook goed. Echt een aanrader om te kijken. Dikke 7.75!!
Vanavond :Y :Y :Y
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:10:57 #8
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_86691879
Black Sheep
Duidelijk geinspireerd op en een homage aan Cronenberg`s meesterwerk The Fly is dit een nieuwe variatie op het mutanten sub-genre in de horror: genetisch gemanipuleerde, Nieuw-Zeelandse schapen!
Het is een erg leuke film met een compleet niet origineel verhaal, een mengeling van humor en horror en verassend goed uitziende special effects.
Zeer goed te doen!

IMDB Cijfer: 6,0/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:17:48 #9
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_86692220
Machete (2010, VS, Robert Rodriguez & Ethan Maniquis)
Volop genieten geblazen dit; goede bijpassende muziek, hete vrouwen, stoere coole karakters, grappige one-liners (Machete don't text _O-), maar natuurlijk bovenal heerlijke gave brute actie.
cijfer: 9
pi_86692308
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:10 schreef znarch het volgende:

[..]

Vanavond :Y :Y :Y
laat me weten hoe je em vond!
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:30:09 #11
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_86692883
I'm A Legend.

Matige film.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_86695622
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:30 schreef JimmyJames het volgende:
I'm A Legend.

Matige film.
Ik vond I Am Legend beter inderdaad.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_86695780
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Machete (2010, VS, Robert Rodriguez & Ethan Maniquis)
Volop genieten geblazen dit; goede bijpassende muziek, hete vrouwen, stoere coole karakters, grappige one-liners (Machete don't text _O-), maar natuurlijk bovenal heerlijke gave brute actie.
cijfer: 9
Machete improvises.
You just burnt your last burrito :D
Machtig _O_
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_86696433
the fountain... ik snap hem echt niet

na 10 minuten moest ie gewoon uit
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_86696785
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:54 schreef Teteteterek het volgende:

Ik vond hem wel mooi, maar dat is gewoon iets wat je moet kunnen, veel vrienden zouden hem ook nooit uit kunnen zitten. Ik kan weer niet tegen soaps e.d. :P
pi_86700907

Days of Heaven

Days of Heaven. Wat moet ik daar van zeggen. Het is zo'n film waar je niet bepaalt hoogte van kan krijgen. Natuurlijk, de beelden zijn van een uitzonderlijk mooi en bijzonder hoog niveau en de score van Ennio is heerlijk. Maar de film zelf, het lukt me gewoon niet om de aandacht daar bij te houden.
Het vervelende wat ik van deze film vind is dat je het idee dat je midden in de "conversaties" valt. Voor zover je het conversaties kan noemen, want er worden denk ik tien zinnen, maximaal, tegen elkaar gezegd, en het gesprek is weer klaar.
En zo kabbelt de hele film voort. Misschien is het poëzie. Ik weet het niet.

Cijfer: 7.0
  woensdag 22 september 2010 @ 11:11:11 #17
213010 haakon
pi_86704378
The Machinist dus gekeken.

Heel goede film.
Gaat over een man die een jaar niet heeft geslapen en dingen ziet die er eigenlijk niet zijn... of wel?
Een fokking dikke pluim voor Bale ^O^ Acteerwerk en hoe die eruit ziet (WTF?)

Ik had eerlijk gezegd na een half uur ongeveer het verhaal al door, maar aan het einde was er wel een klein ding dat ik niet had verwacht, maar wel logisch was. :)

7,8 ,echt een mooie!
The Outside Agency
pi_86706307

Mesrine tweeluik gezien:

L'Instinct de Mort (2008) en L'Ennemi Public N° 1 (2008)

Ongepolijst misdaad verhaal dat zich voornamelijk afspeelt in Parijs rond de sixties/seventies. Tja, wat kan ik ervan zeggen, ik vond ze erg goed. Deeltje 2 net iets minder dan 1 maar beiden erg goed onderhouden. Acteerwerk iets minder sterk, cinematografie dik in orde. En tijdens die scene in de bar moest ik in mijn handjes wrijven van genot! 8/10 voor beide films.
pi_86709128
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:19 schreef casper019 het volgende:

[..]

laat me weten hoe je em vond!
Heb La Horde gekeken, miss vanavond :@
pi_86709732
Ik zat net te denken aan een film die ik een tijd geleden heb gezien. naam van de film is: The invention of lying.

Het speelt zich af in een wereld waar liegen niet bestaat, letterlijk niet. :)
De hoofdrolspeler(Ricky Gervais) is een man waarmee het bergafwaarts gaat. Hij wordt ontslagen, word belachelijk gemaakt door mensen en word uit zijn huis gegooit omdat hij deze niet meer kan betalen. Op een gegeven moment gaat hij denken over het leven en wat er aan vast zit. Dan gaat een lampje bij hem branden...

Een vermakelijke droge film. Ik vond dit zeer zeker de moeite waard om te kijken en heb een flink deel van de film met een glimlach op me gezicht gekeken.

Ik: 8.5/10
IMDB: 6.5/10
pi_86710847
Watchmen (2009)

Mooie superhelden/mysterie film.
De meeste superhelden zijn helemaal niet zo super als het lijkt en eigenlijk ook gewone mensen.
Velen zijn gestopt of dood terwijl enkelen nog doorgaan. Als de Comedian wordt vermoord lijkt het erop dat iemand het op de overgebleven superhelden heeft gemunt.
Naast een spannend verhaal krijgen we ook af en toe inzicht in hoe de superhelden hun leven leiden.
Imdb/ik: 7.8/8.0
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  woensdag 22 september 2010 @ 15:00:13 #22
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_86711841
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:34 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Ik vond I Am Legend beter inderdaad.
Is dat die met Will Smith erin? :P

Maar goed hij krijgt op IMdb een 7.1

Mijn cijfer: 5.0

Te hollywoodachtig, te cliché, te weinig achtergronden over de plaag etc.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_86715243
quote:

Ach kom! De mooiste, beste, meest ingenieuze film ooit!

Bekijk hem nog een keer in alle rust. Geluid hard en groot beeld en eventueel een blowtje erbij. Dan issie nog mooier dan anders. ;)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_86717746

Splice
Ik had een sci-fi horror verwacht maar echt horror kan Splice niet genoemd worden. Wel een interessant gegeven over 2 wetenschappers die een nieuw soort wezen creeëren en er vervolgens aan gehecht raken. Maar overal viel het toch wat tegen. De hoofdrolspelers maken rare beslissingen en de spanning wist me ook niet te pakken te krijgen.
6.1
pi_86720120
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:24 schreef planethugo het volgende:
[ afbeelding ]
Splice
Ik had een sci-fi horror verwacht maar echt horror kan Splice niet genoemd worden. Wel een interessant gegeven over 2 wetenschappers die een nieuw soort wezen creeëren en er vervolgens aan gehecht raken. Maar overal viel het toch wat tegen. De hoofdrolspelers maken rare beslissingen en de spanning wist me ook niet te pakken te krijgen.
6.1
Hier kan ik me volledig in vinden.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_86722257

A Short Film About Killing (Krótki film o zabijaniu)

Indrukwekkende film over een jongen die zonder duidelijke reden een taxichauffeur vermoord en daarvoor de doodstraf krijgt. Vooral het laatste kwartier, waarin de jongen een gesprek heeft met zijn (net afgestuurde) advocaat, is erg sterk.

Cijfer: 8/10
pi_86722586
Laatst ook een film gezien over een bedrijfje, die test spellen, moeten ze elk door een level. Werken allemaal kids en 2 wat ouderen, daar gaat de film over. Komt het spel niet op tijd af, krijgen ze zo'n lekker mokkel als manager ofzo. Hoe heet ie ook alweer?

Wel een 7, zeker vermakelijk!
  woensdag 22 september 2010 @ 20:17:48 #28
213010 haakon
pi_86724673
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:24 schreef JDx het volgende:
Laatst ook een film gezien over een bedrijfje, die test spellen, moeten ze elk door een level. Werken allemaal kids en 2 wat ouderen, daar gaat de film over. Komt het spel niet op tijd af, krijgen ze zo'n lekker mokkel als manager ofzo. Hoe heet ie ook alweer?

Gametesting Company - Be quick! (if not, get a hot chick for free)

die ?
The Outside Agency
pi_86729958
House of 1000 corpses

Verenigde Staten
Horror / Komedie
88 minuten

geregisseerd door Rob Zombie
met Sid Haig, Karen Black en Bill Moseley

Als twee jonge koppels verdwalen, krijgen ze van de vreemde clown Captain Spaulding het verhaal van de legendarische Dr. Satan te horen. Vervolgens worden ze door Spaulding doorverwezen naar een groot en oud huis, iets verderop. De vier tieners besluiten het huis te bezoeken en komen zo terecht bij de gestoorde familie Firefly, die zich bezig houdt met moord, hekserij en kannibalisme. In het veld achter het huis liggen dan ook meer dan 1000 geheimen begraven ...

ik geef de film een 4, ik vond the devils rejects (een film die deze regiseur later gemaakt heeft) heel cool en gaaf en ben daarom deze film ook gaan kijken. Maar deze film is misschien wel goed maar het is niks voor mij, ik vond die extreme flashbacks niet leuk en kreeg en geen lekker gevoel bij. Ik hou van horror, maar die rare flashbacks hoeven van mij niet. Dat verpeste de film voor mij een beetje.. dus ben na 20 minuten afgekapt...
pi_86730362
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:17 schreef haakon het volgende:

[..]

Gametesting Company - Be quick! (if not, get a hot chick for free)

die ?
Nee commercieler, beetje Superbad stijl.
  woensdag 22 september 2010 @ 22:14:40 #31
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_86730564
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:24 schreef JDx het volgende:

Grandma's Boy?
pi_86737169
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:01 schreef casper019 het volgende:
House of 1000 corpses

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Horror / Komedie
88 minuten

geregisseerd door Rob Zombie
met Sid Haig, Karen Black en Bill Moseley

Als twee jonge koppels verdwalen, krijgen ze van de vreemde clown Captain Spaulding het verhaal van de legendarische Dr. Satan te horen. Vervolgens worden ze door Spaulding doorverwezen naar een groot en oud huis, iets verderop. De vier tieners besluiten het huis te bezoeken en komen zo terecht bij de gestoorde familie Firefly, die zich bezig houdt met moord, hekserij en kannibalisme. In het veld achter het huis liggen dan ook meer dan 1000 geheimen begraven ...

ik geef de film een 4, ik vond the devils rejects (een film die deze regiseur later gemaakt heeft) heel cool en gaaf en ben daarom deze film ook gaan kijken. Maar deze film is misschien wel goed maar het is niks voor mij, ik vond die extreme flashbacks niet leuk en kreeg en geen lekker gevoel bij. Ik hou van horror, maar die rare flashbacks hoeven van mij niet. Dat verpeste de film voor mij een beetje.. dus ben na 20 minuten afgekapt...
The Devil's Rejects is zelfs het vervolg van deze film..

Een cijfer geven als je een film maar 20 minuten de kans geeft lijkt me ook nutteloos ;(
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  donderdag 23 september 2010 @ 11:32:39 #33
213010 haakon
pi_86743043
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:10 schreef JDx het volgende:

[..]

Nee commercieler, beetje Superbad stijl.
Duh :') dat was een gigantisch slechte grap :P

Ik heb net L'Immortel gekeken, en damn, wat een supervette film !

Heb hem de hele tijd vol spanning zitten kijken. Jean Reno is echt ^O^
Dit vind ik echt een aanrader ! Ik geef em een 7,5.
The Outside Agency
pi_86744185
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:32 schreef haakon het volgende:

[..]

Duh :') dat was een gigantisch slechte grap :P

Ik heb net L'Immortel gekeken, en damn, wat een supervette film !

Heb hem de hele tijd vol spanning zitten kijken. Jean Reno is echt ^O^
Dit vind ik echt een aanrader ! Ik geef em een 7,5.
Het was idd Grandma's Boy :')
pi_86744859
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:06 schreef JDx het volgende:

[..]

Het was idd Grandma's Boy :')
en was dat een aanrader??? ik heb em ook nog liggen om te gaan kijken
pi_86744899
Vrijdag/Zaterdagavond filmpje. Blowfilm, ik blow zelf niet, dus bij mij is het meer een drankfilm haha. Gewoon lachen.
pi_86746169
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:25 schreef casper019 het volgende:

[..]

Echt een film om met vrienden te kijken :)
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  donderdag 23 september 2010 @ 13:43:36 #38
213010 haakon
pi_86747518
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:26 schreef JDx het volgende:
Vrijdag/Zaterdagavond filmpje. Blowfilm, ik blow zelf niet, dus bij mij is het meer een drankfilm haha. Gewoon lachen.
Beste drankfilm: Beerfest _O_
The Outside Agency
pi_86750488
quote:

meeste films die ik na 10 minuten uitzet daar snap ik ook weinig van ja
pi_86751245
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:43 schreef haakon het volgende:

[..]

Beste drankfilm: Beerfest _O_
Hangover en Hot Tub Time Machine vind ik beter om een kratje bier bij weg te tikken, maar Beerfest is inderdaad bijna non-stop BIEAH!!!
pi_86754444
-edit: dit topic is om aan te geven welke films je gezien hebt, niet om te slowchatten-

[ Bericht 85% gewijzigd door Mike op 23-09-2010 16:48:42 ]

pi_86771071
The Machinist

Gedownload en ging er helemaal voor zitten, blijkt dat ik hem ooit al eens gehuurd heb. Was in het begin echt raar, want alles leek wel een deja vu, terwijl die film er ook over ging. Maar weet zeker dat ik hem al heb gezien een keer.

Woonde vroeger boven een videotheek dus kon bijna zonder naar buiten te gaan een filmpje huren en dat ding was tot 11uur savonds open, dus was elke dag feest ;) zoveel films gezien niet normaal.

Blijft een 8,5!
pi_86772894
Into the wild

Verenigde Staten
Roadmovie / Drama
148 minuten

geregisseerd door Sean Penn
met Emile Hirsch, Catherine Keener en Marcia Gay Harden

Christopher McCandless (Emile Hirsch) laat zijn leventje voor wat het is en vertrekt naar de wildernis van Alaska. Zijn kaart van het gebied gooit hij weg, en zijn voedselvoorraad lijkt bij lange na niet voldoende te zijn. Een verhaal over de aantrekkingskracht van de natuur en complexe relaties tussen een vader en zoon.

Hoewel er soms wel wat meer mocht gebeuren of wat meer vaart in had mogen is dit echt een geweldig unieke film! een film waar er maar weinig van zijn, echt een MUST see
dikke 8!
pi_86774819
La Horde

Had er redelijk hoge verwachtingen van na de vele goeie reacties overal maar hij viel erg tegen. actiescenes zijn onoverzichtelijk en niet spannend geschoten, zombies zien er ook niet heel goed uit. matige zombiefilm.
  vrijdag 24 september 2010 @ 01:02:10 #45
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_86775509
Invictus (2009, VS, Clint Eastwood)
Al heel lang zit men te wachten op een film over de grootste nog levende legende op de wereld, Nelson Mandela. Zo ook Morgan Freeman, die geboren lijkt te zijn voor deze rol. Jammer genoeg dat als die film er dan eindelijk is, het niet veel meer is dan een "underdog wordt kampioen"-film. Ik snap de symbolische waarde van rugby voor het vormen van eenheid in het land. Maar een film met Freeman als Mandela verdient veel wel meer dan dit.
Morgan Freeman doet het dan ook prima als Mandela. De scené's met hem zijn de beste momenten in de film. De film begon dan ook nog hoopgevend. Veel minder interessant zijn de scené's met het rugbyteam en Matt Damon als aanvoerder Francois Pienaar. Vooral de finale wedstrijd vond ik te lang duren. Terwijl dat het moment van de film zou moeten zijn dat m'n hart sneller gaat kloppen. Al moet ik zeggen dat het op zich wel goed gefilmd is. Het is dan ook allemaal heel degelijk gemaakt, zoals kan verwacht worden van vakman Eastwood. Maar de film wist me niet te raken. De echte emotionele lading ontbrak. Ik stond niet te juichen toen ze kampioen werden. Ik liet geen traan toen blank en zwart samen feest vierde.
Mijn grootste kritiekpunt is op het schrijfwerk. Op het ene moment wordt het rugbyteam nog kansloos afgemaakt in oefenwedstrijden, worden ze compleet kansloos geacht, zit het stadium vol met apartheidvlag-zwaaiers en veegt het merendeel van het team zelf ook hun kont af met het nieuwe volkslied, het volgende moment winnen ze opeens, staan ze in de finale, is iedereen fan van rugby en dansen zwarte straatkinderen met blanke politiemannen. Die overgang van rugby als grote verdeler naar grote vereniger ging me allemaal iets te snel en te makkelijk. Ook werd mij nooit echt duidelijk wat het effect van Mandela op de spelers was. Kwam het echt allemaal door een kopje thee, wat handen schudden met Mandela en het verplichte bezoekje aan Robbeneiland? Ik miste het grote inspirerende moment waarin m'n hart gevuld werd met hoop en ik ook vol achter de bokken ging staan. De film slaagt er niet in om de spanningen in Zuid-Afrika in die tijd en de kracht van de overwinningen van het rugbyteam te vangen.
Wat echt helemaal om van te kotsen was, waren die afgrijselijke geschreven zoetsappige nummer van zoon Kyle.
cijfer: 6.5
  vrijdag 24 september 2010 @ 02:55:32 #46
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_86776868
Ten things I hate about you.

7/10

Aardige film die ik na zeker 10 jaar niet gezien te hebben weer zag.

[ Bericht 45% gewijzigd door ChickenTonight op 24-09-2010 03:46:12 ]
  vrijdag 24 september 2010 @ 04:23:57 #47
318295 Ratso
I'm walking here!
pi_86777258

Beide actrices zijn meer dan 30 minuten van de film naakt in beeld. Dus alleen al daarom de moeite van het kijken waard. verder is het ook zeer boeiend, dus KIJKEN!!!

Cijjfer: 8
  vrijdag 24 september 2010 @ 04:25:34 #48
318295 Ratso
I'm walking here!
pi_86777260
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:25 schreef casper019 het volgende:

[..]

Met 'Marie' van 'Everybody loves raymond' (een van debeste comedies ooit), dus alleen al daarom de moeie waard!
pi_86777261
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:10 schreef Timo20 het volgende:
Black Sheep
Duidelijk geinspireerd op en een homage aan Cronenberg`s meesterwerk The Fly is dit een nieuwe variatie op het mutanten sub-genre in de horror: genetisch gemanipuleerde, Nieuw-Zeelandse schapen!
Het is een erg leuke film met een compleet niet origineel verhaal, een mengeling van humor en horror en verassend goed uitziende special effects.
Zeer goed te doen!

IMDB Cijfer: 6,0/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
Black Sheep is echt 1 van de slechtste en sneuste films die ik ooit heb moeten aanschouwen. The Fly is van een totaal andere orde.
pi_86778912
Up

IMDB: 8,4
Mijn cijfer: 7+

Vermakelijke Pixar film, maar mijn inziens geen 8,4 waard.
pi_86782717
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 09:19 schreef Waldheini het volgende:
mijn inziens geen 8,4 waard.
eens. vond m totaal niet grappig.
pi_86783049
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:33 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

eens. vond m totaal niet grappig.
het was een mooie film, maar inderdaad helaas wat weinig humor
pi_86784717
Dat was ook meer een avonturenfilm, niet zoals Shrek met die funny donkey enzo. Ik zou 'm een 7 geven denk ik. Is ook geen film om 2x te kijken.

Ik ga vanavond nog even Wallstreet kijken (ooit gekocht toen ie net op DVD kwam), geniale film, dikke 8,5! En hopelijk dit weekend Wallstreet 2, als ik iemand mee kan krijgen.
pi_86784843
Drag me to hell

Deze film zal vast bedoeld zijn als een soort ode aan oude B-horrorfilms maar deze film was dus absoluut niet aan mij besteed. De special effects vond ik echt niet om aan te zien en dieptepunten voor mij waren toch wel de pratende geit, dat oude vrouwtje dat zo nodig elke keer de hoofdrolspeelster moest onder kotsen en de ontzettend overdreven bloed fontein in het kantoor. Het verhaal stelde naar mijn mening ook niet echt bijster veel voor en het eind
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zag je ook al aankomen. Ik heb de film gekeken omdat hij op IMDB toch een vrij aardig cijfer kreeg voor een horrorfilm maar ik snap absoluut niet waar dit cijfer vandaan komt.
IMDB: 7,1
Mijn cijfer: 2
pi_86789387
Knight and Day

Actie met Cruise en Cameron Diaz. Aardig actiefimpje met een gaaf einde. Maar niet superdenderend ofzo.
7.

Children of Men
Schitterende eng-realistische distopie, oorlogsfilm en hippiefilm. Mooi verhaal, diepzinnig en toch toegankelijk. Speelt in de UK, beter dan in een neppe Amerikaanse hypermoderne samenleving.

9 en komt binnen op 3 in mijn top100. _O_

pi_86790929
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 14:32 schreef El_Matador het volgende:

Children of Men
Schitterende eng-realistische distopie, oorlogsfilm en hippiefilm. Mooi verhaal, diepzinnig en toch toegankelijk. Speelt in de UK, beter dan in een neppe Amerikaanse hypermoderne samenleving.

9 en komt binnen op 3 in mijn top100. _O_
De scene met muziek van King Crimson is prachtig, goeie film inderdaad, vooral visueel.
pi_86791595
The Expendables (Sylvester Stallone, 2010)
Je krijgt precies wat je verwacht, een lekkere harde aktiefilm met aktiehelden van toen en nu. Lekker wat verwijzingen en enkele memorabele scenes. Verhaaltje mag geen naam hebben en het acteerwerk is soms bar slecht, kon Dolph Lundgren soms niet eens verstaan, maar toch is dat bij een film als deze van ondergeschikt belang. Kom maar op met deel twee! 7.5

Johnny Firecloud (William Allen Castleman, 1975)
Als de jonge indiaan Johnny Firecloud terugkomt uit het leger, merkt hij dat zijn geboortedorpje wordt geterroriseerd door een meedogenloze grootgrondbezitter. Johnny laat zich echter niet op de kop zitten en neemt het recht in eigen handen. Fijne wraakfilm die minder oppervlakkig is dan dat het in eerste instantie allemaal lijkt en een goede combinatie van meerdere genres. Aangename verrassing dus, de film ligt voor een mooi prijsje in de schappen onder het American Grindhouse label. 7.8

Machete (Robert Rodriguez, 2010)
Op en top vermaak dit, de tijd vloog voorbij. Het gaat natuurlijk allemaal nergens over, maar dat mag de pret zeker niet drukken. Lekker veel overdreven vette aktiescenes, foute oneliners en mooie vrouwen. Grappige samenstelling van de cast ook, waaronder Lindsay Lohan in haar beste rol tot nu toe. 8.0
pi_86791750
Even een update van de afgelopen dagen

Resurrecting the Champ (imdb) (wiki)

Een wat minder bekende film van Samuel Jackson maar dan ook gelijk 1 van de beste. (naast Pulp Fiction, Unthinkable). Een boeiend verhaal, vooral als je van boksen houd ( :9~ ). Samuel Jackson speelt een bokser die zijn beste dagen heeft gehad en bij toeval wordt herkend door een journalist.

500 Days of Summer (imdb) (wiki)

Een hele aparte romantische-komedie-drama mix. Verteld eigenlijk over elke situatie die je in een relatie kan meemaken. Van het begin tot het einde. Niet mijn favoriete genre maar was het zeker wel waard om te kijken. ^O^

Man on Wire (imdb) (wiki)

In 1 woord: Geweldig !! Een docu-film over een koorddanser die tussen de Twin Towers over een touwtje heeft gelopen in de jaren 70'. Te kijken als een bron van inspiratie !! _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2010 16:29:13 ]
pi_86792203
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:10 schreef trebremmit het volgende:

[..]

De scene met muziek van King Crimson is prachtig, goeie film inderdaad, vooral visueel.
Helemaal.

Muziek en beeld maken een film ssmen met het verhaal natuurlijk.

pi_86793802
The Experiment (2010)
'The Experiment' volgt 26 mannen die gekozen zijn om mee te doen aan een psychologisch spel waar ze verdeeld worden in bewakers en gevangenen. In een nagemaakte gevangenis moeten de bewakers orde zien te houden, terwijl de gevangenen opdrachten moeten uitvoeren. In het begin lijkt alles goed te gaan, maar de verstandhouding tussen beide groepen neemt steeds drastischere vormen aan.

Wel mooi om te zien dat sommige deelnemers in ware psychopaten veranderen. Het 'moet' doorgaan, anders gaat het rode licht aan. Appart om te zien :Y

IMDb: 6,4
Ik: 7,0

pi_86793897
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 16:24 schreef GuitarJJ het volgende:
The Experiment (2010)
'The Experiment' volgt 26 mannen die gekozen zijn om mee te doen aan een psychologisch spel waar ze verdeeld worden in bewakers en gevangenen. In een nagemaakte gevangenis moeten de bewakers orde zien te houden, terwijl de gevangenen opdrachten moeten uitvoeren. In het begin lijkt alles goed te gaan, maar de verstandhouding tussen beide groepen neemt steeds drastischere vormen aan.
Wanneer stoppen ze nou eindelijk eens met het maken van zinloze remakes? :(
pi_86794106
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 16:24 schreef GuitarJJ het volgende:
The Experiment (2010)

Wel mooi om te zien dat sommige deelnemers in ware psychopaten veranderen. Het 'moet' doorgaan, anders gaat het rode licht aan. Appart om te zien :Y

IMDb: 6,4
Ik: 7,0

[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_86794234
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 16:32 schreef Tim86 het volgende:

[..]

SPOILER
Ja, ik snap alleen niet waarom dat reclamefilmpje van hem erin zit :')
pi_86794340
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:33 schreef Darkzell het volgende:
Drag me to hell
[ afbeelding ]
Deze film zal vast bedoeld zijn als een soort ode aan oude B-horrorfilms maar deze film was dus absoluut niet aan mij besteed. De special effects vond ik echt niet om aan te zien en dieptepunten voor mij waren toch wel de pratende geit, dat oude vrouwtje dat zo nodig elke keer de hoofdrolspeelster moest onder kotsen en de ontzettend overdreven bloed fontein in het kantoor. Het verhaal stelde naar mijn mening ook niet echt bijster veel voor en het eind
SPOILER
zag je ook al aankomen. Ik heb de film gekeken omdat hij op IMDB toch een vrij aardig cijfer kreeg voor een horrorfilm maar ik snap absoluut niet waar dit cijfer vandaan komt.
IMDB: 7,1
Mijn cijfer: 2
waaaaaaaaaaaaaaat nee die film drag me to hell isjuist geniaal!!!
dikke 8
pi_86794416

The House of the Devil >:)

Hey, fijne film. w/

Verhaal speelt zich af in de jaren '80. Een meisje gaat babysitten en er is die avond een maansverduistering. Het lijkt net of de film in de jaren '80 is gemaakt en ze hem even op de plank hebben laten liggen (de film is ook uitgekomen op VHS :')). Een hit vorig jaar onder de horrorliefhebbers. En verder ga ik niets zeggen.

7.8

Verder nog gezien:
The American: wel mooie beelden en goed spel van Clooney, maar ook een beetje saai. 7.0
Adam: leuk, fris en origineel verhaal over een jongen met asperger die verliefd wordt. 8.0
Sunshine: SF/thriller van Danny Boyle en ook wel goed gelukt. Aardig verhaaltje, mooie beelden. 8.0

[ Bericht 5% gewijzigd door Toad op 24-09-2010 17:02:50 ]
pi_86813247
Get him to the greek

Verenigde Staten
Komedie
109 minuten

geregisseerd door Nicholas Stoller
met Jonah Hill, Russell Brand en Rose Byrne

Aaron Greenberg (Jonah Hill) is een gedreven, net afgestudeerde jongen die stage wil lopen bij een platenmaatschappij. Zijn grote droom begint als hij de Engelse muzikant Aldous Snow (Russell Brand) naar een concert moet brengen in het 'Los Angeles Greek Theater'...

Ik ging met hoge verwachtingne deze film kijken omdat het van dezelfde regisseur is als forgetting sarah marshall, een film die ik echt heel cool en leuk vind. En het is opzich een leuke en goeie film (deze film get him to the greek) maar ik had toch meer verwacht, tis zeker nog een leuke film met leuke momenten en zeker waard om te zien. Maar het had gewoon beter en leuker gekunt.
een 7+
pi_86814245
Predators

Ik begon deze film me hoge verwachtingen omdat ik na het zien van de trailer het idee had dat ze eindelijk geleerd hadden van slechte films als: Alien vs Predator 1/2 en dit de redding van de franchise zou zijn. Maar helaas heeft dit niet kunnen gebeuren. Vanaf het eerste moment dat de Predator in beeld kwam had ik al het idee dat dit niets ging worden, maar dit was een gevoel.

De build-up naar de Predators was slecht, de gevechten tussen mensen en Predators waren echt WTF momenten waarbij je dacht....waarom reageert een Predator/mens zo op een moment als dit. Deze film was zeer bedroevend en kon mij geen enkel moment gekluisterd houden aan het scherm.

Misschien was Predator 1 een geweldige film voor mij omdat ik nog een kind was en dat Arnold de held in mijn ogen was. Maar franchises zoals Predators en Alien worden vandaag de dag geen eer aangedaan en missen de charme die ze hadden in de 80's/90's. Hollywood wilt altijd een feel good ending voor de film hebben waar ik mij steeds meer aan begin te storen.

Cijfer: 5
RT: 6.3
pi_86814751
keeping mum

Pastoor Walter Goodfellow is geobsedeerd door het schrijven van de perfecte preek en ziet niet dat zijn vrouw Gloria overspel pleegt met de golfinstructeur, en ook de streken van zijn kinderen gaan aan hem voorbij. De nieuwe hulp in de huishouding zal een reddende engel zijn maar brengt ook een aantal geheimen met haar mee

heb wel gelachen, maar britse humor doet het bij mij bijna altijd goed.
iig zeer aparte film die eigenlijk helemaal nergens op slaat.
een 7 van mij 8)7

oh en the box

bleek een science fiction en daar ben ik niet zo van.
verhaal is op zich wel redelijk goed, maar je moet je aandacht er echt heeeeel goed bij houden. snapte er het grootste deel van de film helemaal geen barst van dus hij krijgt een 5
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_86820546
Het enige wat ik leuk vond aan The Box is, hoe mensen denken, iemand gaat dood, iemand die je niet kent en je zal er ook nooit iets van merken. Bijna niemand vind dat in eerste instantie echt erg. Totdat jij het zelf bent natuurlijk.
pi_86824174
The Fifth Element

Verhaal:
Rond 2300 is Korben Dallas (Bruce Willis) taxichauffeur. Hij krijgt een vrouw (Milla Jovovich) op zijn dak en die blijkt een superwezen te zijn, het vijfde element. Alleen zij kan het aankomende kwaad stoppen, maar dan moeten ze nog een paar stenen vinden. Natuurlijk werkt de slechterik (Gary Oldman) hen nog tegen...

Beoordeling:
Slechtste sciencefiction film die ik ooit heb gezien.
Voor de eerste scene krijg je nog de namen van de acteurs. Chris Tucker. Shit. Nouja, eens kijken of het nog wat kan worden, Bruce Willis speelt ook mee.
Al in een van de eerste scenes zie je een ruimteschip wat verdacht veel op die van Star Wars lijkt, en je krijgt al een gevoel van een slechte film.
Je weet dat het redelijk slecht is, maar je kijkt er nog naar.
In het midden van de film komt de niet-grappige Chris Tucker nog even aanzetten en de film is helemaal verkloot. De slechte effecten kunnen de film niet redden en de humor al helemaal niet. En de future-shots zijn ook nog ongeloofwaardig.
Hoe heeft Bruce Willis zich hier tot kunnen verlagen?
Cijfer: 1
IMDB: 7,4 (WTF?????)
pi_86824215
Hahaha, die film is GE-NI-AAL... echt wel een van mn favorieten!

Milla O+

Even terug gezocht... heb ik op IMDB een 9 gegeven zelfs ooit. Was echt wel een vette film hoor, misschien had je hem in 1997 moeten kijken ;)
pi_86824260
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 12:41 schreef Klipnap het volgende:
Hoe heeft Bruce Willis zich hier tot kunnen verlagen?
Cijfer: 1
IMDB: 7,4 (WTF?????)
:')
pi_86824331
Paar tegelijk dan:

L'immortel

Toffe vlotte actiefilm, verveelt door het hoge tempo geen moment. Verder vond ik hem niet bijzonder ofzo.

6 of 7

La Horde

Zeer matige zombiefilm. Echt saai is of wordt hij nooit maar ik vond hem op geen enkel vlak erg goed.

5 of 6

Machete

Het is al vaker gezegd maar deze is gewoon zo tof en heerlijk over de top. *O* Heel tarantino achtig. Cijfer ben ik nog niet over uit.
pi_86824358
The Fifht Element is echt briljant! Slechte effecten? Bruce Willis verlagen? een 1? Onbegrijpelijk.
pi_86824437

Sherlock Holmes
Beetje een deceptie wmb. Was totaal verrast door de karakters Holmes en Watson die verre stonden van de herinneringen die ik heb aan boekjes gelezen in mijn jeugd, deels verplicht op school.. Zal misschien een persoonlijke ervaring zijn, ken te weinig feiten van Sherlock Holmes om daar een goeie mening over te hebebn. Buiten dat vond ik het verhaal zelf ook veels te fictief en vergezocht. Had misschien een leukere film gevonden als het niet om een bekend icoon geweest zou zijn.. Zag er verder prima uit qua beeld, maar had moeite me te vermaken over het algemeen.
Where facts are few, experts are many.
pi_86824570
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 12:47 schreef trebremmit het volgende:
The Fifht Element is echt briljant! Slechte effecten? Bruce Willis verlagen? een 1? Onbegrijpelijk.
Misschien was het toch geen film voor mij :')
pi_86831028
5th Element is een geniale film; actie, humor, gave muziek, die blauwe zangeres, het verhaal. Top!

Gisteren gezien:

Superbad
Grappig, lekker kaasfilmpje, niet hoogstaand.

6,5

zaterdag 25 september 2010 @ 16:14:43 #78
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_86831052
The Mask
Een van de eerste films met Jim Carrey in de bekende Jim Carrey-rol. De overactieve houding en gekke bekkentrekkerij irriteren nog niet eens zo gelukkig. De jonge en frisse Cameron Diaz is zelfs leuk om te zien. Afijn, niet hoogstaand allemaal, het script is erg kinderachtig, maar uiteindelijk valt het allemaal wel mee. Cijfer: 6,5

Toy Story 3
Oef! Het laatste kwartier is onevenwichtig, gehaast en dan besluit de film met zo'n oversentimenteel einde. Zonde, want Toy Story 3 was daarvoor echt genieten geblazen. De film is mooi geanimeerd, zoals je mag verwachten. Waar Pixar echter nog vooruitgang boekt op animatiegebied, blijven de plots van hun films gemakkelijk en nooit uitdagend. Toegegeven, met speelgoedfiguren is dat natuurlijk lastig, maar na 15 jaar Pixar-films kun je alleen van Wall-E zeggen dat deze film buiten de conventionele verhaallijnen baant. Ik snap niet dat men dr nog steeds in trapt en heb het idee dat ook deze Pixar overgewaardeerd is. Cijfer: 7

Lethal Weapon 4
Het slotstuk van de Lethal Weapon-reeks heeft last van overtreffingsdrang. Alles moet nog een keer extra overdreven aangezet worden. Wat dat betreft is dit een typische :')-film. Vooral de snelwegscene met die woonwagen deed mijn wenkbrauwen fronsen. Maar goed heel negatief wil ik ook weer niet zijn, Danny Glover en Mel Gibson blijven redelijk tof (ook in de dubieuze scenes) en de irriterende Pesci komt gelukkig niet teveel aan bod. Cijfer: 6
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_86831385
Machete

Fantastisch, hilarisch en leerzaam, een 9
Danny Trejo _O_ _O_ _O_ eindelijk terecht een hoofdrol
Robert de Niro ^O^ ^O^
Don Johnson _O_ _O_
Steven Segal _O_ _O_
Jessica Alba :9~ :9~
Michelle Rodriguez :9~ :9~ :9~ met ooglapje nu nog lekkerder
Lindsey Lohan :9~ ~O> hoefde niet eens te acteren
Wel een enorme jongentjesfilm, zaten een paar dames in de zaal en die hadden het toch wat minder naar de zin.

Black Snake Moan

Hele coole film in het hete zuiden van Amerika. Samuel L. Jackson en Christina Ricci hebben allebei hun eigen problemen en worden door een speling van het lot in elkaars buurt gebracht, Jackson grijpt het lot met beide handen aan en probeert zo Ricci en ook zichzelf te redden. Beide spelen erg sterk en ik was ook wel verrast door Justin Timberlake.
IMDB zegt een 7, ik een 8 maar dat kan ook komen omdat ik stiekem nog steeds verliefd ben op Ricci :@

Where the wild things are

Prachtig gemaakte film over de levendige fantasie van een opstandig opgroeiend jongentje dat zijn plek probeert te vinden terwijl de wereld om hem heen verandert. Prachtig gemaakte monsters die ook als karakters het kinderlijke houden dat past bij de leeftijd van de hoofdpersoon. Ik vond het einde ook heel sterk.
SPOILER
IMDB denkt 7,2 ik doe een 7,5
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_86833314
3 sterke films inderdaad. Ik was Black Snake Moan alweer vergeten, maar die heb ik ook ooit gezien, echt een vette film, geef ik ook een dikke 8.

Where the Wild Things Are leek me echt niks voor mij, van die rare poppen, maar toen ik hem gezien had vond ik hem best wel goed. Je leeft echt mee, die geef ik ook een 7,5 haha.

Machete ga ik vanavond aan beginnen!
  zaterdag 25 september 2010 @ 20:33:05 #81
213010 haakon
pi_86839679
A Nightmare on Elm Street 2010

Vette film!
Erg vet gedaan vind ik het hoe ze in hun droom van de ene locatie zo in de andere laten overgaan.
Einde is echt bruuuuuuut !!!! :D :D
7
The Outside Agency
pi_86839938
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 20:33 schreef haakon het volgende:

Vette film!
Erg vet gedaan vind ik het hoe ze in hun droom van de ene locatie zo in de andere laten overgaan.
7
Ik vond het origineel niets, ga ik deze leuk vinden?
  zaterdag 25 september 2010 @ 20:42:28 #83
213010 haakon
pi_86839979
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 20:41 schreef znarch het volgende:

[..]

Ik vond het origineel niets, ga ik deze leuk vinden?
Ik vond het niet echt een bijster bijzondere film, maar de effects zijn wel tof, en als je alleen het vetste(einde) wilt zien, moet je gewoon ff youtuben :P
The Outside Agency
pi_86841640
[REC]
"REC" turns on a young TV reporter and her cameraman who cover the night shift at the local fire station. Receiving a call from an old lady trapped in her house, they reach her building to hear horrifying screams -- which begin a long nightmare and a uniquely dramatic TV report.

Normaal gesproken ben ik niet van de horrorfilms, maar bij deze heb ik echt op het puntje van mijn stoel gezeten.

IMDb: 7,7
Mijn cijfer: 8,0
pi_86846311
The piano

Prachtige dramafilm spelend in 1830, over een stomme vrouw die uitgehuwelijkt word aan een landbezitter in Nieuw-Zeeland.

Misschien echt een meidenfilm, maar het acteerwerk is echt heel sterk en de muziek is ook ontzettend mooi!
Ik kan 'm wel 1000 keer zien, vandaar een 9,5 _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Selyn op 26-09-2010 04:27:53 ]
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_86846726
Predators

Verenigde Staten
Actie / Avontuur
107 minuten

geregisseerd door Nimród Antal
met Adrien Brody, Alice Braga en Topher Grace

De film speelt zich af op de jungle-achtige thuisplaneet van de Predators. Op deze planeet huist ook een 'Mega-Predator' die elk jaar een groep van de gevaarlijkste individuen van de planeet aarde ontvoert, om ze vervolgens als prooi vrij te laten in de dodelijke jungle van de Predator-thuisplaneet. Royce (Adrien Brody) is de leider van een groepje huurlingen, dat onder andere bestaat uit een taaie vrouwelijke moordenaar, een man die totaal niet bang is om te sterven en een voormalige Russisch geheimagent. Samen moeten ze zien te overleven in de wildernis terwijl ze wanhopig proberen uit te vinden wat er met hen is gebeurd en door wie of wat ze worden opgejaagd...

Dit is de 1e alien/predator film die ik kijk en ik vond hem echt cool, kijkt heel lekker weg.. goeie actie.. en vind adrien brody ook altijd goed acteren! ik vind deze film echt een aanrader. Toffe film.
7.5!
pi_86849981
The Tournament
Elke zeven jaar vindt er in een willekeurige stad 'The Tournament' plaats. Dit is een strijd tot de dood tussen de beste 30 huurmoordenaars ter wereld. De laatste persoon die overblijft krijgt een prijs van 10 miljoen dollar en de titel van 's werelds nummer 1. Dit gebeurt allemaal onder het toezicht van een select groepje miljardairs die gokken op een mogelijke uitkomst.
7- / 10
  zondag 26 september 2010 @ 01:52:48 #88
298024 HalloweenJack
Mein Führer! I can walk!
pi_86850377
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 20:33 schreef haakon het volgende:

Vette film!
7
Die remake was tocht echt wel bedroevend slecht :{
Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth.” ~Oscar Wilde
pi_86853934
quote:
Op zondag 26 september 2010 01:52 schreef HalloweenJack het volgende:

[..]

nee ik vond hem ook cool, ik zou hem een dikke 7 geven ook!
pi_86856175
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:11 schreef haakon het volgende:
The Machinist dus gekeken.

Heel goede film.
Gaat over een man die een jaar niet heeft geslapen en dingen ziet die er eigenlijk niet zijn... of wel?
Een fokking dikke pluim voor Bale ^O^ Acteerwerk en hoe die eruit ziet (WTF?)

Ik had eerlijk gezegd na een half uur ongeveer het verhaal al door, maar aan het einde was er wel een klein ding dat ik niet had verwacht, maar wel logisch was. :)

7,8 ,echt een mooie!
Die heb ik gisterne gekeken.
Ik verwachtte er denk ik teveel van - vond het wel een goede film, met name Christian Bale, maar ik kwam er niet helemaal lekker in. Ik ben er nog niet over uit of dat dan komt door de verwachtingen die ik van de film had, of omdat ik gewoon te moe was om de film te kijken.
Wel jammer...
pi_86856459
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 16:39 schreef Toad het volgende:
[ afbeelding ]

The House of the Devil >:)

Hey, fijne film. w/

Verhaal speelt zich af in de jaren '80. Een meisje gaat babysitten en er is die avond een maansverduistering. Het lijkt net of de film in de jaren '80 is gemaakt en ze hem even op de plank hebben laten liggen (de film is ook uitgekomen op VHS :')). Een hit vorig jaar onder de horrorliefhebbers. En verder ga ik niets zeggen.

7.8

Hier ben ik wel heel benieuwd naar - horrorfilms uit de jaren 80 vind ik sowieso al creepy, dus dat is al een plus ;)
pi_86856543
quote:
Op zondag 26 september 2010 12:34 schreef musicfreakyme het volgende:

[..]

Die heb ik gisterne gekeken.
Ik verwachtte er denk ik teveel van - vond het wel een goede film, met name Christian Bale, maar ik kwam er niet helemaal lekker in. Ik ben er nog niet over uit of dat dan komt door de verwachtingen die ik van de film had, of omdat ik gewoon te moe was om de film te kijken.
Wel jammer...
the mahcinist is juist een GEWELDIGE film, dikke 8
pi_86856867
quote:
Op zondag 26 september 2010 01:52 schreef HalloweenJack het volgende:

[..]

Ik vond de remake ook tof, vond het origineel juist bedroevend slecht :P
  zondag 26 september 2010 @ 13:43:33 #94
298024 HalloweenJack
Mein Führer! I can walk!
pi_86858301
quote:
Op zondag 26 september 2010 12:57 schreef znarch het volgende:

[..]

Ik vond de remake ook tof, vond het origineel juist bedroevend slecht :P
Gebrek aan smaak dus. Oke.
Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth.” ~Oscar Wilde
pi_86858541
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:43 schreef HalloweenJack het volgende:

[..]

Gebrek aan smaak dus. Oke.
Nee hoor, het origineel is cult en daarom vind iedereen hem tof. Het is echter een enorm overgewaardeerde film. Het acteerwerk, de kop van de hoofdrolspeelster en ook het script is zeer onder de maat.
pi_86859587
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:50 schreef znarch het volgende:

[..]

Nee hoor, het origineel is cult en daarom vind iedereen hem tof. Het is echter een enorm overgewaardeerde film. Het acteerwerk, de kop van de hoofdrolspeelster en ook het script is zeer onder de maat.
Volgens mij wordt een film eerst gewaardeerd en daarna pas cult c_/
  Moderator zondag 26 september 2010 @ 14:40:01 #97
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86860081
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:50 schreef znarch het volgende:

[..]

Nee hoor, het origineel is cult en daarom vind iedereen hem tof.
Dat is bij mij in ieder geval niet het geval. A Nightmare on Elmstreet is de enige film die ik me kan herinneren die ik als jonge jongen echt eng vond.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_86860666
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:40 schreef Mike het volgende:

[..]

Dat is bij mij in ieder geval niet het geval. A Nightmare on Elmstreet is de enige film die ik me kan herinneren die ik als jonge jongen echt eng vond.
Dat heb ik bij IT. Ooit gezien op de basisschool, niet op de school zelf, maar toen ik erop zat, kon dagen niet slapen! :P

Die geef ik trouwens een 8.
pi_86860744
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:40 schreef Mike het volgende:

[..]

Oh maar dat kan best kloppen =) Maar dat komt denk ik meer door het gebrek aan beter in die tijd. Maar als je hem nu ziet, :'( komop zeg, dan kun je echt niet beweren dat dat zon geweldige film is.
pi_86860926
Je moet een film wel in het perspectief van die tijd plaatsen natuurlijk..
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  zondag 26 september 2010 @ 15:43:45 #101
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_86862361
Iron Man 2
Gisteren Iron Man 2 gezien. Erg toffe film weer. Deel 1 vond ik ook al goed, maar die film ging af en toe zo snel dat ik wat moeite had om het allemaal bij te benen. Het tempo in deze film ligt iets lager. Persoonlijk geef ik daarom de voorkeur aan deze film. De karakters zijn bekend en er wordt iets meer tijd genomen om het verhaal op te bouwen. Omdat de actie wat beter gedoseerd springen de actiescenes er echt uit.
Goed vervolg!
8

Vreemd Bloed
Nederlandse film over 3 generaties slagers en de wereld die langzaam verandert.
Deze film die het vooral moet hebben van enkele goede scenes en de acteurs. Wim Opbrouck steelt de show als vader van het gezin. De kinderen Arie en Bolle zijn ook goed gecast en zijn goed voor enkele van de meer bizarre scenes. Vooral de bruiloftscene is hilarisch. Ik heb ook erg moeten lachen om de scene waarin Arie en Bolle aangeven dat ze gaan trouwen.
Helaas komt de film nooit echt helemaal tot leven. De dialogen zijn gezwollen en vaak hoor je karakters zinnen uitspreken waarna je vooral 'wat????' denkt. Dit haalde mij nogal uit de film. Halfgelukte film. Een tragikomische film als De Helaasheid der Dingen behandelde het onderwerp van een disfunctioneel gezin beter.
6
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_86863651
Around the world in 80 days
Verhaallijn:
Rond 1800: Jackie Chan heeft net een Jaden Boeddha van de Engelse Bank gestolen en wil naar zijn Chinese dorpje terug om de Boeddha terug te brengen. Hij zorgt dat een uitvinder een weddenschap sluit dat hij rond de wereld reist in 80 dagen, en Jackie reist mee als butler, zonder dat hij zijn echte doel aan de uitvinder vertelt. Onderweg hebben de Britten besloten dat de uitvinder het beeldje heeft gestolen en achtervolgen hem.

Beoordeling:
Leuke familiefilm, met Arnold Schwarzenegger als Turkse prins.
7,9/10
pi_86868417
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:04 schreef Tim86 het volgende:
Je moet een film wel in het perspectief van die tijd plaatsen natuurlijk..
Dan nog, ik heb zelden een film gezien waar ik me zo aan heb geërgerd.
pi_86869463
Sorority Row (op film1 net)
De studentes Cassidy, Jessica, Claire, Ellie en Megan zijn lid van dezelfde studentenvereniging. Een groep meiden die elkaar trouw, geheimhouding en solidariteit heeft gezworen, zonder enige uitzondering. Maar hun loyaliteit wordt getest op een huisfeest, wanneer Megan na een mislukte grap komt te overlijden. Omdat de meiden bang zijn om hun toekomst te vergooien als ze de misdaad bekennen, verbergen ze het lijk en zweren ze elkaar de gebeurtenis voor altijd geheim te houden.
Matig -> 6,3
pi_86870521
Schemer

The haunting search to discover why fifteen-year old Jessie was murdered by her closest friends.

Gebaseerd op een waargebeurd verhaal (Maja Bradaric). Merkte in de zaal dat men het soms erg moeilijk vond om te kijken, omdat het vaak erg rauw was. Maar dit vond ik juist een van de sterke punten van de film. Door deze 'ruwheid' en de manier waarop elke scene belicht wordt vanuit het perspectief van een ander karakter, maakt juist dat je deze ruwheid enige plaatsing kunt geven.

7/10
pi_86871961
Hard candy

quote:
Een 32-jarige man maakt contact met een 14-jarig meisje op het internet. Hij maakt een afspraak met het meisje en neemt haar mee naar huis. Al snel blijkt echter dat de verhoudingen wat anders komen te liggen dan de man had gedacht.
Gave film!
Goed onderwerp ook, nou ja, het begin dan ;)
Zo zie je maar, online is niemand te vertrouwen :P
pi_86871965
House of the Devil

Echt serieus, waar gaat dit naartoe? Er is helemaal niks te doen de eerste 70 minuten, dan alle actie in 10 minuutjes, echt een verhaal wat op een post-it past.

4.
pi_86872040
quote:
Op zondag 26 september 2010 20:02 schreef JDx het volgende:
House of the Devil

Echt serieus, waar gaat dit naartoe? Er is helemaal niks te doen de eerste 70 minuten, dan alle actie in 10 minuutjes, echt een verhaal wat op een post-it past.

4.
Dat wist ik al wel op basis van de posters en trailer..wat doe je jezelf aan joh :D
edit: oh wacht, ik ben volgens mij in de war met een B-film die vorige week is uitgekomen..
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_86872077
quote:
House of the Devil

4.
Heb je hem gekeken nav. mijn post? :D

Het gaat ook helemaal niet om de 'actie' op het einde. De weg ernaar toe is veel leuker. Samen met Orphan mijn favoriete horror van vorig jaar, denk ik. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Toad op 26-09-2010 20:12:50 ]
pi_86872100
quote:
House of the Devil

4.
Oh, die had ik vanmiddag "geleend" - maar ik hoorde al dat het een hele slechte film was...
Jammer, want hij klonk veelbelovend!
pi_86872196
quote:
Op zondag 26 september 2010 20:06 schreef musicfreakyme het volgende:

[..]

Oh, die had ik vanmiddag "geleend" - maar ik hoorde al dat het een hele slechte film was...
Lekker gaan kijken joh.
RT is lovend en op IMDB scoort hij ook hoog voor een horrorfilm.

[ Bericht 3% gewijzigd door Toad op 26-09-2010 20:15:24 ]
pi_86872306
salt

wel aardige film... beetje cliché, maar opzich is de actie wel ok :) 7tje
pi_86872611
quote:
Op zondag 26 september 2010 20:06 schreef Toad het volgende:

[..]

Heb je hem gekeken nav. mijn post? :D

Het gaat ook helemaal niet om de 'actie' op het einde. De weg ernaar toe is veel leuker. Samen met Orphan mijn favoriete horror van vorig jaar, denk ik. :)
Jaaaa :D daar is dit topic toch voor ;)

Orphan is idd wel een topper. Totaal andere film ook. Ik vond die rare horror met die pompoenhoofd zelfs een stuk leuker dan deze.

quote:
Op zondag 26 september 2010 20:06 schreef musicfreakyme het volgende:

[..]

Wat leuk dat je zo vertrouwd op mijn review ;)
pi_86872790
quote:
Op zondag 26 september 2010 20:19 schreef JDx het volgende:

[..]

Jaaaa :D daar is dit topic toch voor ;)

Orphan is idd wel een topper. Totaal andere film ook. Ik vond die rare horror met die pompoenhoofd zelfs een stuk leuker dan deze.
Haha leuk. :)

Welke bedoel je? Trick r Treat?
pi_86873826
quote:
Op zondag 26 september 2010 20:23 schreef Toad het volgende:

[..]

Haha leuk. :)

Welke bedoel je? Trick r Treat?
Ja die, hij was niet heel sterk ofzo, maar geef m toch wel een 7,5 voor het leuke Twilight Zone achtige verhaaltje.
  zondag 26 september 2010 @ 20:48:12 #116
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_86874079

The American

Teleurstellende film van Corbijn. Mooie shots, mooie locaties, maar het verhaal is voorspelbaar en zit vol met filmcliche's en loze scènes. Jammer.

Mijn cijfer: 5/10
IMDB: 6.8/10

[ Bericht 1% gewijzigd door ChickenTonight op 26-09-2010 21:29:45 ]
  zondag 26 september 2010 @ 21:14:39 #117
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_86875590
Wall Street: Money Never Sleeps

De financiële wereld heeft mijn interesse en vooral hoe de banken en overheden opereerden voor en tijdens de kredietcrisis. Oef oef! Dat is niet misselijk welk een ellende over jan en alleman uitgebraakt wordt. Oliver Stone zag zijn kans schoon en hoppa, een sequel op het toffe Wall Street uit 1987 was geboren. De laatste tijd vallen zijn films tegen, maar dit verdiende wel een kans.

Ik ben niet teleurgesteld gelukkig. Michael Douglas is _O_ en Shia LaBeouf heeft het in zich om een grote meneer in Hollywood te worden als hij meer van dit soort rollen gaat kiezen. Het plot is leuk gevonden met een enigszins afleidend love interest-lijntje erin, dat gelukkig niet rechttoe rechtaan is. Hier en daar een bontkleurig Oliver Stone-ADHD-intermezzootje drtussen, wat de film er alleen maar gaver uit laat zien. Cijfer: 7,5

Iron Man 2
Prima sequel van één van de leukere comic book-franchises. Jammer alleen dat Iron Man 2 maar weinig actie bevat. Het geneuzel drtussen was over het algemeen gelukkig amusant. De scenes tussen Sam Rockwell en Mickey Rourke waren bijzonder lollig en ook Robery Downey Jr. had zijn lollige momenten. Kom maar op met de volgende Iron-Man-film ^O^. Cijfer: 7,5

Loverboy
Deze film bevat één van de geniaalste quotes uit de Nederlandse filmhistorie! De hoofdpersoon staat met andere prostituees te tippelen langs een industrieweg. Twee lamzakken komen aankakken, waarvan d'r eentje brult tegen de hoeren: "Wie is hier nog maagd, wij willen onze AIDS kwijt!" :D :'( :D. Potdomme, wat een bazenquote _O_.

Verder matig Neerlands product dat het moet hebben van de thematiek. De stomme splitscreens slaan de plank mis. Verder had het last van onnodige uitgerekte scenes en natuurlijk een voorspelbaar verloop. Iets als Lilja 4-ever pakt dit veel beter aan. Cijfer: 5

Highlander
Mwah, geinige actie-fantasy film :P. De scenes uit het verleden vind ik het beste. Wat een schitterende plaatjes van Schotland :Y. De sprongen naar het heden vond ik daardoor storend, al werd het op eind gelukkig toch nog erg gaaf met zo'n enorm stoere eindbattle. Af en toe wat klunzig en de gillende gitaren van Queen doen me ook niet zo veel. Maar al met al vermakelijk genoeg om eens te zien. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_86878951
soul kitchen

Duitsland
Komedie
99 minuten

geregisseerd door Fatih Akin
met Adam Bousdoukos, Moritz Bleibtreu en Birol Ünel

Zinos is een getroebleerde Griekse bareigenaar in Hamburg. Zijn leven neemt een duik in het diepe wanneer zijn vriendin Nadine haar toevlucht zoekt in Shanghai. Dan blijken ook nog eens zijn klanten weg te blijven en moet hij alle zeilen bijzetten om zijn tent draaiende te houden. Hij ontwikkelt derhalve een nieuw bedrijfsconcept, waardoor hij weer uit de geldzorgen raakt. Maar de liefdesproblemen blijven en om dichter bij zijn vriendin te zijn, geeft hij de leiding over de bar in handen van zijn broer Ilias. Echter, die is helaas nogal crimineel aangelegd, waardoor de zorgen niet bepaald voorbijgaan.

Ik vond dit een hele leuke relaxte film om te kijken maar een aantal grappige momenten. Zeker een aanrader om te zien
7.5 tot een 8
  zondag 26 september 2010 @ 22:53:08 #119
213010 haakon
pi_86881895
Predators gezien.

Wel leuk, niets bijzonders. 6je
The Outside Agency
  zondag 26 september 2010 @ 23:02:17 #120
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_86882354
Law Abiding Citizen gezien met Jamie Foxx en Gerard Butler. Als je er zo'n 20 minuten in zit, denk je: standaard thriller, ik weet al hoe dit af gaat lopen. Maar er zitten toch een aantal heel verrassende wendingen in, spel van de hoofdrolspelers is goed, spanning en vaart zitten er goed in.

Ik geef hem toch wel een 7,5 uit 10. :)
Smell the flowers while you can....
pi_86884039

La Horde, heerlijke ouderwetse zombie-slasher _O_
Enig punt waar ik mij aan irriteerde, was dat ze zo weinig zombies door het hoofd schoten. Vooral bij die eerste zombie staan ze met zijn 4ren 500 kogels op hem te schieten, en niet één denkt van: Laat ik een keer 20 centimeter hoger schieten in zijn hoofd :')

Verder was hij wel vet. Die gast op de auto kwam nog lekker dicht bij de Zombie Genocide Achievement :D
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_86884095
30 Days of Night: Dark Days (2010)

quote:
"Dark Days" vertelt het verhaal van Stella Olemaun die onderweg is naar Los Angeles nadat ze de vampierenaanval in Barrow, Alaska heeft overleefd. Ze trekt expres de aandacht van de plaatselijke vampieren, om de dood van haar man Ebens te wreken.
30 Days of Night was een verrassend sterke film in mijn ogen en ik was dan ook nieuwsgierig naar deel 2. De verwachtingen waren vrij laag aangezien het een straight to dvd release betreft, maar het viel me zeker niet tegen. In deel 2 uiteraard geen Josh Hartnett meer, maar ook geen Melissa George, terwijl het verhaal wel om haar karakter gaat. In deze film wordt het daar karakter vertolkt door Kiele Sanchez (A Perfect Getaway) en dat is bepaald geen verkeerde keuze, alleen al qua uiterlijk :+ . Ik was zelfs blij verrast om zelfs nog wat bekende gezichten tegen te komen met "Billy Walsh" van Entourage en "Michael" van Lost. Deel 1 was absoluut origineler, maar het was gewoon een degelijke vampire-movie eigenlijk. Vlot lopend verhaal, prima acteerwerk..lekker vermaak, zeker als je dit genre kan waarderen :)
IMDB: 5.1 (358 votes pas)
Zelf: 6.7
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_86889492
Gisteren Prince of Persia: The Sands of Time (2010) gekeken.

Verenigde Staten
Avontuur / Fantasy
116 minuten

geregisseerd door Mike Newell
met Jake Gyllenhaal, Gemma Arterton en Ben Kingsley

Dastan (Jake Gyllenhaal) groeit op als weesjongen in de straten van de koninklijke stad Nasaf. De koning ziet potentie in hem en besluit Dastan te adopteren en op te nemen in de koninklijke familie. Eenmaal volwassen gaat Dastan samen met zijn stiefbroers op veldtocht om zijn rijk te verdedigen. Ook het afgelegen bergkoninkrijk van de mooie prinses Tamina (Gemma Arterton) fungeert als doelwit. Maar Dastan weet niet dat de prinses de hoeder is van een magische ‘dolk der tijd’, waarmee de tijd enkele ogenblikken kan worden teruggehaald. Een machtig wapen, dat niet in verkeerde handen mag vallen. Maar een verrader binnen het Perzische koningshuis heeft het echter op de magische dolk voorzien...

Ik vond het een zeer vermakelijke film. Genoeg actie, mooie beelden met passende muziek, gorgeous princess :), goed verhaal, herkenbare raakvlakken met het spel, special effects waren top. Al bij al een goede film
(De Assassijnen waren cool 8-) )

Ik geef 8/10
IMDB 6.8/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_86889876
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:39 schreef Tim86 het volgende:
30 Days of Night: Dark Days (2010)
[ afbeelding ]
[..]

30 Days of Night was een verrassend sterke film in mijn ogen en ik was dan ook nieuwsgierig naar deel 2. De verwachtingen waren vrij laag aangezien het een straight to dvd release betreft, maar het viel me zeker niet tegen. In deel 2 uiteraard geen Josh Hartnett meer, maar ook geen Melissa George, terwijl het verhaal wel om haar karakter gaat. In deze film wordt het daar karakter vertolkt door Kiele Sanchez (A Perfect Getaway) en dat is bepaald geen verkeerde keuze, alleen al qua uiterlijk :+ . Ik was zelfs blij verrast om zelfs nog wat bekende gezichten tegen te komen met "Billy Walsh" van Entourage en "Michael" van Lost. Deel 1 was absoluut origineler, maar het was gewoon een degelijke vampire-movie eigenlijk. Vlot lopend verhaal, prima acteerwerk..lekker vermaak, zeker als je dit genre kan waarderen :)
IMDB: 5.1 (358 votes pas)
Zelf: 6.7
dus tis wel een aanrader om te zien??
pi_86892779
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:38 schreef MaxC het volgende:
[ afbeelding ]

La Horde, heerlijke ouderwetse zombie-slasher _O_
Enig punt waar ik mij aan irriteerde, was dat ze zo weinig zombies door het hoofd schoten. Vooral bij die eerste zombie staan ze met zijn 4ren 500 kogels op hem te schieten, en niet één denkt van: Laat ik een keer 20 centimeter hoger schieten in zijn hoofd :')

Verder was hij wel vet. Die gast op de auto kwam nog lekker dicht bij de Zombie Genocide Achievement :D
ik vond m echt tegenvallen, slechte special effects en niet echt spannend.
pi_86892891
Robin Hood (2010) gezien gisteren, maar ik vond het maar een warrig vertelde, niet zo indrukwekkende film. Ik ben beter gewend van Ridley Scott.
Beetje vergelijkbaar met King Arthur: De legende anders benaderen, wat altijd leuk is, maar uiteindelijk niets fundamenteels toevoegen.
Een magere 7. Het zag er overigens wel prima uit allemaal.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_86898545
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:52 schreef casper019 het volgende:

[..]

dus tis wel een aanrader om te zien??
Jij altijd met je "is het een aanrader?" :')
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_86900080
Wall Street

Gevoed door het vervolg deze film voor de 1ste keer gezien. Vond het karakter Gordon Gekko eigenlijk niet zo legendarisch als alle commentaren doen vermoeden. Zeker een aardige film en ook een prima rol voor Douglas en in mindere mate (Charlie) Sheen. Uiteindelijk toch een redelijk standaard verhaal verpakt in de beurswereld met een wel heel plots einde. 7.5
pi_86902878
Dog Pound

Vette film, veel actie. Vooral Butch vond ik vet.

"Never do that again!".

Cijfers geven doe ik niet, dat mag ieder voor zichzelf bepalen.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2010 15:41:12 ]
pi_86902991
Ik tracht alle films die in dit topic genoemd worden te downloaden legaal te verkrijgen en ze dan te bekijken. Heb nog een lijst van 150 nog te verkrijgen films, bovenop mijn lijst van 140 nog te bekijken films. 8-)

Maar mijn top50 allertijden is sinds dit topic en het vele filmkijken van de afgelopen maanden drastisch gewijzigd! ^O^

maandag 27 september 2010 @ 15:54:20 #131
213010 haakon
pi_86903507
Four Lions gekeken.
Staat aangegeven als komedie, wat er ook wel in zit, maar vond het uiteindelijk meer een drama.
Mooie film, verhaal zit goed in elkaar en goed geacteerd !
7
The Outside Agency
  maandag 27 september 2010 @ 21:08:03 #132
170987 Dennis1969
De Vectrex leeft
pi_86918012
Predators (Nimród Antal, 2010) :: 7.5

Ik heb er verrassend genoeg van kunnen genieten, deze B film. Oscars zullen er niet gewonnen worden, de film zal waarschijnlijk in weinig jaarlijstjes zijn opwachting maken, maar de film deed wat waarschijnlijk wat de bedoeling was....een goed anderhalf uur vermaak.
Ultravox 26 april in Paradiso....eindelijk!!!!!
pi_86918101
What's Eating Gilbert Grape

Mooie, ontroerende heftige film met Depp en een piepjonge Leonardo diCaprio die de sterren van de hemel spelen.

Veel te lage score op IMDB (7,8). Dit is zeker een 8,5.

maandag 27 september 2010 @ 21:12:29 #134
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_86918273
Get Him to the Greek (2010, VS, Nicholas Stoller)
Die Aldous Snow was leuk in zijn bijrol in Forgetting Sarah Marshall , maar niet leuk genoeg om een film van 109 minuten te dragen. Erg matige komedie. Wel met een verschrikkelijk lekkere Rose Byrne.
cijfer: 5.5

Verder heb ik geprobeerd Home (2009, Fr, Yann Arthus-Bertrand) te kijken. Maar ik zat me zo te ergeren aan de verschrikkelijk neerbuigende beschuldigende schoolmeesteres toon waarin ik als kijker werd aangesproken en de overdramatische muziek, dat ik het na een half uur niet meer hield en hem heb uitgezet. Jammer want het zag er wel mooi uit.
pi_86919468

State of Play: 6
Ik ben vaak een beetje kritisch als het gaat om films over de journalistiek. The Insider is op zich aardig gemaakt, maar het is zo'n koude, negatieve film. Het beklijft niet en je zet het niet voor de lol op. Ook State of Play is op zich goed gemaakt, maar slaat de plank regelmatig mis. Het is ook een behoorlijk pretentieuze film. De film wil iets zeggen over de journalistiek, ethiek, politiek, contractors bij Defensie etc. Maar het komt er allemaal niet echt goed uit. Ook al die plotwisselingen vind ik overbodig. De film raakt er ook een beetje in verstrikt ofzo... Ze willen allemaal veel te veel.

Wat dat betreft blijft All the President's Men ver boven alle andere films over de journalistiek uitstijgen. Of ik moet iets gemist hebben, dan hoor ik het graag... ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Toad op 27-09-2010 22:53:32 ]
pi_86921757
Secret defense

Frankrijk
Thriller
100 minuten

geregisseerd door Philippe Haïm
met Gérard Lanvin, Vahina Giocante en Simon Abkarian

Elke dag leveren in Frankrijk terroristische organisaties en inlichtingendiensten een genadeloze oorlog in naam van hun tegengestelde ideologieën. Nochtans leiden de terroristen en de geheime agenten bijna hetzelfde leven. Veroordeeld onder te duiken in een clandestiene wereld gehoorzamen de strategen van de manipulatie aan dezelfde methoden. Alex en Al Barad zijn er twee onder hen. De ene staat aan het hoofd van de spionagediensten en de andere is leider van een terroristisch netwerk. Ze worden met elkaar geconfronteerd en gebruiken daarbij schromeloos de ergste wapens.

Ik vond dit een hele sterke spannende thriller, die lekker snel gaat en geen seconde verveelt. En nog een toffe twist op het einde ook. Het acteerwerk is ook zeer goed.
Ik geef deze film dikke 7.75
het verbaast me btw dat deze film niet zoveel aandacht heeft vind wel dat ie veel meer aandacht verdiend! ik vind het een topper! echt een aanrader
pi_86921834
quote:
Op maandag 27 september 2010 21:32 schreef Toad het volgende:
[ afbeelding ]

State of Play: 6
Ik ben vaak een beetje kritisch als het gaat om films over de journalistiek. The Insider is op zich aardig gemaakt, maar het is zo'n koude, negatieve film. Het beklijft niet en je zet het niet voor de lol op. Ook State of Play is op zich goed gemaakt, maar slaat de plank regelmatig mis. Het is ook een behoorlijk pretentieuze film. De film wil iets zeggen over de journalistiek, ethiek, politiek, contractors bij Defensie etc. Maar het komt er allemaal niet echt goed uit. Ook al die plotwisselingen vind ik overbodig. De film raakt er ook een beetje in verstrikt ofzo... Ze willen allemaal veel te veel.

Wat dat betreft blijft All the President's Men ver boven alle andere films over de journalistiek uitstijgen. Of ik moet iets gemist hebben, dan hoor ik het graag... ;)
Interview is vele malen beter. O+

pi_86922368
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:40 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Dog Pound

Vette film, veel actie. Vooral Butch vond ik vet.

"Never do that again!".

Cijfers geven doe ik niet, dat mag ieder voor zichzelf bepalen.
Thanks voor de tip, dan moet ik em ook maar gauw is gaan kijken .. k zie dat het een franse film is.
die fransen kunnen er wat van films maken.. laatste tijd veel goeie franse films gezien!
  maandag 27 september 2010 @ 22:19:41 #139
310990 Granduppaaaaah
Dolfijnen Reiki Specialist
pi_86922549

Cyberpunk film van 55 Minuten, lekkere weirde en bij vlagen indringende film met interessante en esthetische shots en ditto personages, laagje cool er over heen en je hebt een sappige cult-film. 7 sterren.
  dinsdag 28 september 2010 @ 00:22:17 #140
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_86927720
The Expendables (2010, VS, Sylvester Stallone)
Gewoon een zeer vermakelijke actiefilm, niet meer niet minder, met natuurlijk een top actieheldencast met o.a.Sylvester Stallone, Jason Statham, Jet Li, Dolph Lundgren, Mickey Rourke, Eric Roberts als slechterik en cameos van Bruce Willis en Arnold Schwarzenegger
cijfer: 7.5
pi_86935015
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:22 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Expendables (2010, VS, Sylvester Stallone)
Gewoon een zeer vermakelijke actiefilm, niet meer niet minder, met natuurlijk een top actieheldencast met o.a.Sylvester Stallone, Jason Statham, Jet Li, Dolph Lundgren, Mickey Rourke, Eric Roberts als slechterik en cameos van Bruce Willis en Arnold Schwarzenegger
die heb ik gister ook gezien maar vond m echt vies tegenvallen. tis veel te standaard op een paar leuke stukjes na. de supercast voegt nauwelijks iets toe

[ Bericht 2% gewijzigd door jimjim1983 op 28-09-2010 11:28:01 ]
pi_86935173
The Chosen One (2010)
Wat was dit zeg :{ . Wat een achterlijke film zeg en wat een verdomde kutdialogen. Nee, dit hoefde voor mij echt niet. Aan deze film is gewoon helemaal niets goed aan te vinden.
0.5

Ca$h (2010)
Redelijke film, en grappig om te zien wat mensen over hebben voor geld. Iets wat natuurlijk al duidelijk was. Daarvoor hadden we deze film niet echt nodig. Toch vond ik deze film lekker wegkijken. Geen spetterende actie met rondvliegende kogels en weerzinwekkende achtervolgingen. Gewoon een rustig, goed uitgewerkt verhaal. Het verveelt geen seconde en dat is altijd goed meegenomen voor een film.
Het moet ook gezegd: Sean Bean zet hier een schitterende acteerprestatie neer })
8

[ Bericht 0% gewijzigd door banaantjeEE op 28-09-2010 11:42:32 ]
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_86935296
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 16:27 schreef Hulkio het volgende:

[..]

Wanneer stoppen ze nou eindelijk eens met het maken van zinloze remakes? :(
Ja, dat dus. :{
pi_86941973
Predators

dit vond ik toch een fikse tegenvaller. Onzinnig verhaal, matige acteerprestaties. Wazige rol van fishburne en spanning die ver te zoeken is. Bovendien is het vaak zo donker en warrig gefilmd dat je niet veel ziet. Een b-film met dito dialogen en one-liners. De Predators zijn vette wezens maar deze film doet ze geen eer aan. 4.5
pi_86948546
quote:
Op maandag 27 september 2010 22:07 schreef casper019 het volgende:
Secret defense

[ afbeelding ]

Frankrijk
Thriller
100 minuten

geregisseerd door Philippe Haïm
met Gérard Lanvin, Vahina Giocante en Simon Abkarian

Elke dag leveren in Frankrijk terroristische organisaties en inlichtingendiensten een genadeloze oorlog in naam van hun tegengestelde ideologieën. Nochtans leiden de terroristen en de geheime agenten bijna hetzelfde leven. Veroordeeld onder te duiken in een clandestiene wereld gehoorzamen de strategen van de manipulatie aan dezelfde methoden. Alex en Al Barad zijn er twee onder hen. De ene staat aan het hoofd van de spionagediensten en de andere is leider van een terroristisch netwerk. Ze worden met elkaar geconfronteerd en gebruiken daarbij schromeloos de ergste wapens.

Ik vond dit een hele sterke spannende thriller, die lekker snel gaat en geen seconde verveelt. En nog een toffe twist op het einde ook. Het acteerwerk is ook zeer goed.
Ik geef deze film dikke 7.75
het verbaast me btw dat deze film niet zoveel aandacht heeft vind wel dat ie veel meer aandacht verdiend! ik vind het een topper! echt een aanrader
Ook net gekeken, op jou aanraden. Echt een leuke film, spanning blijft erin zitten en verveelt inderdaad nergens. ^O^
pi_86954658
Get Him to the Greek

Voor mij een geweldige film, er zijn heel veel mensen die The Hangover briljant vonden, zelf heb ik me aardig met die film vermaakt. Maar Get Him to the Greek was voor mij toch wat grappiger, ontzettend vaak moeten lachen om de humor. Geen idee hoe je de humor moet omschrijven. Dit onderstaande filmpje is echt briljant.

quote:
ieuwe komedie van producer Judd Apatow (The 40-Year-Old Virgin, Knocked Up, Funny People). Een stagiair van een platenmaatschappij, Aaron Greenberg (Jonah Hill), moet binnen twee dagen een legendarische, maar lastige rocker Aldous Snow (Russell Brand) zover zien te krijgen dat hij naar Hollywood komt voor een comeback concert in het Greek Theatre in L.A. Maar de Britse rocker is naast een briljante muziekmaker ook een vrouwenjager, die na zijn wilde leven op zoek is naar de zin van het leven. Wanneer hij ontdekt dat zijn ware liefde in Californië woont, wil Aldous nog maar een ding: Haar terugkrijgen… net voor het eerste concert van zijn veelbelovende wereldtournee begint.

[ Bericht 1% gewijzigd door Svubeqak op 28-09-2010 20:24:50 ]
  dinsdag 28 september 2010 @ 21:48:19 #147
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_86959513
The Hitcher (1986, VS, Robert Harmon)
Aardige horrorthriller over een jongen die een lifter oppakt, die (natuurlijk) een seriemoordenaar blijkt te zijn. Daarna wordt de jongen zelf steeds door verwarring aangezien als de dader door de politie. Rutger Hauer is lekker goed creepy. C. Thomas Howell overtuigt als de doodnormale jongen, die steeds verder in de problemen komt en zich geen raad weet.
pi_86960225
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:18 schreef Svubeqak het volgende:
Get Him to the Greek

[ afbeelding ]

Voor mij een geweldige film, er zijn heel veel mensen die The Hangover briljant vonden, zelf heb ik me aardig met die film vermaakt. Maar Get Him to the Greek was voor mij toch wat grappiger, ontzettend vaak moeten lachen om de humor. Geen idee hoe je de humor moet omschrijven. Dit onderstaande filmpje is echt briljant.

[..]

Same here :) Kan niet begrijpen waarom iedereen "the hangover" geweldig vond.
pi_86960241
Bienvenue chez les Ch'tis

Frankrijk
Komedie
106 minuten

geregisseerd door Dany Boon
met Kad Merad, Dany Boon en Zoé Félix

Philippe Abrams is post-directeur in Salon-de Provence. Hij is getrouwd met Julie, wiens depressieve buien hem het leven haast onmogelijk maken. Om zijn vrouw een plezier te doen probeert hij zich te laten overplaatsen naar de Côte d'Azur. Maar zijn plannetje mislukt en als straf wordt hij tewerkgesteld in Bergues, een boerendorpje in het noorden. Abrams staat allerminst te popelen om naar deze, in zijn ogen, verschrikkelijke regio te verhuizen. Al snel blijkt dat het beeld dat hij van het noorden heeft, niet helemaal strookt met de werkelijkheid.

Na het lezen van vele positieve recensies, ben ik deze film gaan kijken met vrij hoge verwachtingen. En het is inderdaad een leuke film. Maar hij viel me toch enigzins tegen, het is een goeie film... maar niet zo over de top goed als er gezegd word vind ik. Ik vond het een gewone leuke film die lekker wegkijkt.
een 6+
pi_86960445
Charley Varrick (Don Siegel, 1973)
Charley Varrick en zijn vrienden beroven een kleine bank in een rustig dorpje. Verwachtend een klein geldbedrag aan te treffen blijkt dat ze een enorm bedrag mee kunnen nemen, al snel ontdekken ze dat het geld van de maffia is. Fijne film van Don Siegel met een sterke Walter Matthau in de hoofdrol. 8.0

Il grande racket (Enzo G. Castellari, 1976)
Nico Palmieri is een politie inspecteur die strijdt tegen criminelen die mensen afpersen in een klein Italiaans dorp. Palmieri wordt van de zaak gehaald, maar zet toch in zijn eentje door en recruteert slachtoffers van de bende om de strijd aan te gaan. Begin zo langzaam aan een groot fan te worden van aktiefilms uit de jaren '70, ook dit was weer een heerlijke film. Je ziet af en toe dat het budget wat beperkt was, maar dat mag de pret niet drukken. Enkele fraaie scenes en een fijne score ter ondersteuning. Wel erg jammer, de Engelse dub op de dvd... 8.3

pi_86961872
[Rec]

Wat een heerlijke horror. Heb deze Spaanse film (ik had geen idee wat voor film het was, dacht dat het een Engelstalige was) zonder ondertiteling gekeken. Was erg heftig.

8.2

pi_86962154
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:02 schreef Regenbui het volgende:

[..]

Same here :) Kan niet begrijpen waarom iedereen "the hangover" geweldig vond.
Dat had ik nu ook, vond er geen zak aan terwijl velen om mij heen het een superleuke film vonden.
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:40:14 #153
213010 haakon
pi_86962251
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 21:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Hitcher (1986, VS, Robert Harmon)
Aardige horrorthriller over een jongen die een lifter oppakt, die (natuurlijk) een seriemoordenaar blijkt te zijn. Daarna wordt de jongen zelf steeds door verwarring aangezien als de dader door de politie. Rutger Hauer is lekker goed creepy. C. Thomas Howell overtuigt als de doodnormale jongen, die steeds verder in de problemen komt en zich geen raad weet.
Heb je die uit 2007 ook gezien ?
Die vond ik echt tof !
Sean Bean speelt echt super, en de 2 jongeren spelen ook erg sterk !

Die uit 2007 geef ik een 7,2 , het orgineel nog nooit gezien :@
The Outside Agency
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:45:20 #154
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_86962572
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:40 schreef haakon het volgende:

[..]

Heb je die uit 2007 ook gezien ?
Die vond ik echt tof !
Sean Bean speelt echt super, en de 2 jongeren spelen ook erg sterk !

Die uit 2007 geef ik een 7,2 , het orgineel nog nooit gezien :@
Heb de remake ook ooit gezien. Vond hem wel aardig, gaf ik een 6. Orgineel is wel net iets beter. Dus zeker een aanrader als je de remake tof vond.
pi_86969212
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:33 schreef El_Matador het volgende:
[Rec]

Wat een heerlijke horror. Heb deze Spaanse film (ik had geen idee wat voor film het was, dacht dat het een Engelstalige was) zonder ondertiteling gekeken. Was erg heftig.

8.2
ik had em laatts ook gekeken vanwege allemaal positieve mensen maar ik vond het maar niks,
een 4
pi_86970985
The Boat that Rocked
Best wel genoten van deze aparte film over een radiopiraat op een boot voor de kust van Engeland, waar ze 24/7 rock muziek draaien. Uitgebreide en leuke cast, niet vervelende en redelijk doordachte humor, gave personages en een soundtrack om een puntje aan te zuigen :9 Wel erg lang, en was hier en daar wat afgeleid.. maar erg vermakelijk met een mooi knallend einde.
pi_86971438
Get Him To The Greek (2010)
Zeer leuke, humoristische film. Verveelt geen seconde en het verhaal zit ook wel goed ineen. Er gebeurt altijd wel iets en dat is fijn om volgen. Ook het acteerwerk vond ik tevredenstellend. Wat een geweldige acteur is het ook die Russell Brand :Y .
8
  woensdag 29 september 2010 @ 11:48:21 #158
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_86974465
Gister ook naar The American geweest, ik weet niet zo goed wat ik er van vond eigenlijk. Of ik hem nou mooi of saai vond. De plaatjes waren super, mooie plekken in Italie en Zweden. Maar er gebeurd dus niet heel veel. Einde was verrassend..

SPOILER
  woensdag 29 september 2010 @ 13:13:15 #159
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_86977354
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:02 schreef banaantjeEE het volgende:
Get Him To The Greek (2010)
Zeer leuke, humoristische film. Verveelt geen seconde en het verhaal zit ook wel goed ineen. Er gebeurt altijd wel iets en dat is fijn om volgen. Ook het acteerwerk vond ik tevredenstellend. Wat een geweldige acteur is het ook die Russell Brand :Y .
8
Vond de film dan nog wel wat beter dan 'Funny People', maar had toch eigenlijk wel veel beter verwacht van een grote naam als Apatow. Waar was de kwaliteit die we zagen in 'Forgetting Sarah Marshall' en 'Knocked Up'?

Dit was niet meer dan een voortdenderende road-trip film met veel overbodige scenes. Bijv.
SPOILER
Veel scenes die waarschijnlijk als grappig bedoeld waren kwamen bij mij over als gemaakt, over the top en voorspelbaar.

5
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
pi_86977885
heb get him to the greek nog niet gezien maar hoorde dat men Jiskefet op de achtergrond in een scene aan heeft staan ^O^
pi_86978776
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:29 schreef planethugo het volgende:
heb get him to the greek nog niet gezien maar hoorde dat men Jiskefet op de achtergrond in een scene aan heeft staan ^O^
Klopt :D
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  woensdag 29 september 2010 @ 19:18:12 #162
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86991813
Franz + Polina

Aardige WWII film met romantische verhaallijn, gesitueerd in Wit-Rusland. Franz is SS-er, Polina een Wit-Russische jongedame. Verstaan elkaar niet, rennen een beetje door het bos heen en weer, in de sneeuw natuurlijk, en drama, drama.

Het is niet allemaal even origineel, maar ik vond het toch wel heel aardig. Al is het maar om de mooie nazomer beelden van Wit-Rusland en de aangename hoofdrolspelers. Beetje melodramatisch allemaal, en vooral rustig aan, maar kijkt wel lekker weg. Minpunt was voor mij de slechte ondertiteling. Nu wordt er niet bar veel gesproken en zijn de gesprekken niet heel belangrijk om het verhaal te kunnen volgen (Franz en Polina verstaan elkaar immers ook niet), maar toch storend.

IMDB geeft een 7,2. Kan me daar wel in vinden.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_87000539
Dogpound

Frankrijk
Drama
91 minuten

geregisseerd door Kim Chapiron
met Adam Butcher, Shane Kippel en Mateo Morales

De drie jonge wetsovertreders Carlin, Angel en Davis arriveren in de jeugdgevangenis Maplewood, onder het toeziend oog van Goodyear, een strenge maar meelevende bewaker. Carlin, overgeplaatst uit een andere instelling voor mishandeling, wacht zijn tijd af tot hij naar een normale gevangenis wordt gestuurd. Hij en Davis worden al vrij snel het slachtoffer van Banks, de meest gevreesde jongen van het instituut. Beiden willen niets over de gebeurtenis kwijt, en belanden daarom in de isoleercel. Eenmaal terug verslaat Carlin Banks en claimt de positie van "Top Dog".

damn vond dit een hele indrukwekkende film, Sterk geacteerd en inderdaad eng gevangenisdrama. Ik vond wel het middenstuk een tikkie traag maar het sterke en spannende einde maakt dat zeker goed.
een 7
pi_87003860
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:29 schreef planethugo het volgende:
Ja, dat vond ik het enige leuke in de film :P
  woensdag 29 september 2010 @ 23:29:16 #165
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_87004993

Zes Jaar geleden ontdekte de NASA mogelijk buitenaards leven in ons zonnestelsel. Een sonde werd de ruimte ingestuurd om monsters te verzamelen, maar bij terugkomst op aarde stort deze neer in Centraal Amerika. Wanneer er nieuw leven blijkt te ontstaan wordt half Mexico in quarantaine genomen en bestempeld als geïnfecteerde zone. Vandaag de dag zijn de Mexicaanse en Amerikaanse militairen nog steeds bezig om de wezens te beheersen. Een Amerikaanse journalist stemt er mee in om een bange toerist te begeleiden door de geïnfecteerde zone in Mexico, naar de veilige grens van Amerika.

Zeer positief verrast! Ik verwachte actie, veel 'monsters' en eigenlijk zeer weinig van de film maar had toch niks beters te doen. Het is meer een drama en een soort combinatie van Cloverfield, District 9 en The Mist en dat met een budget van 15.000 schijnt. Goede soundtrack, mooie beelden, ben verliefd op de hoofdrolspeelster en als ik van te voren had geweten dat ik hem zo goed zou vinden en dat hij in de bios komt, wat ik ook niet wist, had ik gewacht tot hij ook daadwerkelijk daar draaide (17 februari 2011). Ga hem denk ik alsnog wel kijken in de bios, ben wel benieuwd hoe het er visueel uitziet op een bioscoopschermpje.

Aanrader dus ^O^
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  donderdag 30 september 2010 @ 00:18:24 #166
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_87006789
Gisteren in de bios:

The American
Drie jaar geleden verraste de wereldberoemde fotograaf Anton Corbijn vriend en vijand met z`n speelfilm debuut over het leven Joy Division zanger Ian Curtis.
Nu is hij terug met z`n tweede prent en daarmee gooit hij het over een totaal andere boeg. Waar veel regisseurs er wellicht voor zouden kiezen om met hun tweede film in het spoor van de eerste te kruipen,kiest Corbijn er voor om een totaal ander soort film af te leveren.

Natuurlijk is het grootste verschil dat deze in kleur is en Control in zwart-wit.
Daarnaast is dit,alhoewel het misschien op het eerste gezicht niet zo lijkt, ook niet zo`n deprimerende film. Hierin is het personage en het geweldige acteerwerk van George Clooney essentieel. Hij maakt van Jack een man die gaandeweg medeleven opwekt en hiermee een van z`n beste rollen neerzet.

Ondanks dat de film vaak hemeltergend langzaam is, gaat het nergens vervelen.Het mooie,indringende en existentieele verhaal boeit de hele tijd en de film is een plaatje om naar te kijken. Hier komt duidelijk Corbijn`s kant als fotograaf naar voren. Vooral aan het einde zitten een aantal scene`s die net zo goed foto`s van de beste man konden zijn.

Met The American overtuigd Anton Corbijn opnieuw als film regisseur, een film die het beste van Hollywood (een geweldige acteer prestatie van George Clooney) en de klassieke Europese gangster films van onder andere Melville (waarbij zijn meesterwerk Le Samourai een duidelijke bron van inspiratie lijkt te zijn geweest) op ingenieuze wijze mengt.

IMDB Cijfer: 6,7/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_87009555
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:29 schreef N-E-R-D het volgende:
[ afbeelding ]

Zes Jaar geleden ontdekte de NASA mogelijk buitenaards leven in ons zonnestelsel. Een sonde werd de ruimte ingestuurd om monsters te verzamelen, maar bij terugkomst op aarde stort deze neer in Centraal Amerika. Wanneer er nieuw leven blijkt te ontstaan wordt half Mexico in quarantaine genomen en bestempeld als geïnfecteerde zone. Vandaag de dag zijn de Mexicaanse en Amerikaanse militairen nog steeds bezig om de wezens te beheersen. Een Amerikaanse journalist stemt er mee in om een bange toerist te begeleiden door de geïnfecteerde zone in Mexico, naar de veilige grens van Amerika.

Zeer positief verrast! Ik verwachte actie, veel 'monsters' en eigenlijk zeer weinig van de film maar had toch niks beters te doen. Het is meer een drama en een soort combinatie van Cloverfield, District 9 en The Mist en dat met een budget van 15.000 schijnt. Goede soundtrack, mooie beelden, ben verliefd op de hoofdrolspeelster en als ik van te voren had geweten dat ik hem zo goed zou vinden en dat hij in de bios komt, wat ik ook niet wist, had ik gewacht tot hij ook daadwerkelijk daar draaide (17 februari 2011). Ga hem denk ik alsnog wel kijken in de bios, ben wel benieuwd hoe het er visueel uitziet op een bioscoopschermpje.

Aanrader dus ^O^
waar heb jeem nu gezien dan?
pi_87012822

Haute Tension
Ik wist voor het kijken al wel dat deze film wat schokkende beelden zou bevatten, maar dat bleek meer overdreven tot lachwekkende gore te zijn, en dat was dan ook meteen een van de weinige aspecten die de spanning minder maakte.. Vanaf het begin had ik al wel door dat het allemaal niet zo professioneel in elkaar zat, maar het vermaakte me allemaal wel. De spanningsmomenten zijn lichtelijk cliche maar erg effectief, waardoor je regelmatig toch even de neiging hebt met een scheef oog te kijken. Jammer wel dat er eigenlijk weinig gedaan is met de mooie omgeving, mede omdat het pikkedonker was natuurlijk en de karakterontwikkeling laat flink te wensen over, maar daar was het ws. gewoon de film niet voor...

quote:
Op donderdag 30 september 2010 07:37 schreef casper019 het volgende:
Ook benieuwd, kan m zelf niet vinden maar klinkt als een goed verhaal.
pi_87013561
Daar is deze week een rip van verschenen.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_87015537
Space Chimps (2008)
Slap en voorspelbaar verhaal, had wat beter uitgewerkt kunnen worden. Desalniettemin heb ik genoten van de prachtige kleuren en de leuke sfeer die er zich afspeelt, maar het is en blijft een kinderfilm vind ik.
6
  donderdag 30 september 2010 @ 16:28:39 #171
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_87025789
quote:
Op donderdag 30 september 2010 07:37 schreef casper019 het volgende:

[..]

Er gaat een TVrip rond via de bekende wegen. Dacht daarom ook dat het een tv film was en verwachte er daarom nog minder van.
pi_87028623
A Nightmare On Elm Street (2010)
Erg matige film dit. De spanning is ver zoek, net zoals de acteerprestaties. Ook vond ik het gezicht van Freddy Kueger weinig origineel en en minder uitzien dan de oorspronkelijke delen. Een leuke remake maar daarmee is dan ook alles mee gezegd.
6.5
pi_87034022
Resident evil: Afterlife 3D (2010)
Lekker ongecompliceerd plaatjes en vechtscenes kijken.
Verder niet origineel en geen bijzonder verhaal.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_87035137
quote:
[ afbeelding ]

Aanrader dus ^O^
Bedankt voor de tip. Deze ga ik wel zien. :)
pi_87037820
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:29 schreef banaantjeEE het volgende:
A Nightmare On Elm Street (2010)
Erg matige film dit. De spanning is ver zoek, net zoals de acteerprestaties. Ook vond ik het gezicht van Freddy Kueger weinig origineel en en minder uitzien dan de oorspronkelijke delen. Een leuke remake maar daarmee is dan ook alles mee gezegd.
6.5
Dra-ma-tisch vond ik hem.. Ze hebben ook echt gekozen voor een kansloos slechte vervanger van Robert Englund zeg...Monotone vervormde stem, gaar gezicht...bah. OF gewoon met Englund, OF een Englund-lookalike/impersonator OF gewoon niet, dit was echt kut.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_87040970
Punch-Drunk Love

Verenigde Staten
Komedie / Drama
95 minuten

geregisseerd door Paul Thomas Anderson
met Adam Sandler, Emily Watson en Philip Seymour Hoffman

Barry Egan is de eigenaar van een klein zaakje. Dankzij de manier waarop hij door zijn zeven zusters behandeld is, is het voor hem onmogelijk om verliefd te worden. Wanneer een harmonium en een mysterieuze vrouw zijn leven binnen komen begint hij aan een romantische trip.

ik vond het een hele relaxte gezellige en leuke film om te zien, die lekker wegkijkt. Met een paar grappige momenten. Ik heb me er prima mee vermaakt.
Een 7
  donderdag 30 september 2010 @ 22:53:00 #177
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_87043672
Mulholland Dr.
Nog steeds mijn favoriete Lynch film over de farce, de nachtmerrie die Hollywood eigenlijk is.Ik kan `m oneindig vaak zien en tijdens iedere kijkbeurt lijken weer nieuwe dingen en details op te vallen. Ook kun je `t verhaal iedere keer weer opnieuw en anders in elkaar zetten.
Een geweldig script waaraan trouwens wel te merken is dat het eigenlijk bedoeld was als pilot voor een tv serie.
Naomi Watts is als altijd ook hier briljant en het feit dat ik dit jaar tijdens m`n verblijf in Los Angeles zelf op Mulholland Dr. ben geweest voegt een leuke extra dimensie toe aan de kijk ervaring. Zoals Lynch in de extra`s ook zegt: een spannende, mysterieuze weg vanwaar je een prachtig uitzicht heb over Los Angeles en je je heel groot voelt.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 9,3/10

In één van de extra`s wordt trouwens een interessantie opmerking gemaakt over hoe (volgens die persoon) het verhaal in elkaar zit. Hij zegt dat
SPOILER
Hoe denken jullie hier over? zou dit kunnen? Benieuwd naar jullie meningen *)

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 30-09-2010 23:08:00 ]
  donderdag 30 september 2010 @ 22:56:55 #178
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_87043869
Net naar Wallstreet: Money Never Sleeps geweest. Leuke film, Michael Douglas is goed op dreef. Actueel verhaal natuurlijk, maar moest mijn aandacht er af en toe goed bij houden met het strooien met alle betrokken (bedrijfs)namen en dergelijke.

Toch goed vermaakt. Ik geef hem een 6,5. :)
  donderdag 30 september 2010 @ 22:57:53 #179
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_87043927
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:53 schreef Timo20 het volgende:
Mulholland Dr.

Verhaal .....
Inderdaad een fantastische film. :) Wat ik er zo mooi aan vind, is dat iedereen deze film op zijn/haar eigen manier kan uitleggen. Maar de versie die jij aangeeft, is ook goed mogelijk.
  donderdag 30 september 2010 @ 23:07:44 #180
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_87044454
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:57 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Inderdaad een fantastische film. :) Wat ik er zo mooi aan vind, is dat iedereen deze film op zijn/haar eigen manier kan uitleggen. Maar de versie die jij aangeeft, is ook goed mogelijk.
Maar als dat zo is hoe verklaar je dan de verschillende namen? dan zijn
SPOILER
  donderdag 30 september 2010 @ 23:11:35 #181
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_87044630
September
Films
174. Hellraiser (Clive Barker, 1987) :: 9.0
175. Underworld (Josef von Sternberg, 1927) :: 8.3
176. The Last Command (Josef von Sternberg, 1928) :: 9.0
177. The Docks of New York (Josef von Sternberg, 1928) :: 8.5
178. Mothlight (Stan Brakhage, 1963) :: 6.0
179. Cat's Cradle (Stan Brakhage, 1959) :: 6.3
180. Chinjeolhan geumjassi (Chan-wook Park, 2005) :: 9.5
181. Luftslottet som sprängdes (Daniel Alfredson, 2009) :: 7.5
182. Machete (Robert Rodriguez, 2010) :: 8.5
183. United 93 (Paul Greengrass, 2006) :: 9.7
184. Black Narcissus (Michael Powell, Emeric Pressburger, 1947) :: 7.7
185. Nema-ye Nazdik (Abbas Kiarostami, 1990) :: 8.0
186. Mega Shark vs. Giant Octopus (Jack Perez, 2009) :: 2.0
187. Die Austernprinzessin (Ernst Lubitsch, 1919) :: 7.0
188. Hatchet (Adam Green, 2006) :: 7.8
189. Run! Bitch Run! (Joseph Guzman, 2009) :: 1.0
190. Black Sheep (Jonathan King, 2006) :: 7.0
191. The American (Anton Corbijn, 2010) :: 9.0
192. Mulholland Dr. (David Lynch, 2001) :: 9.3

Statistieken
Totaal 19 films (maandgemiddelde: 20.7) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 2.
- Middel (21 t/m 75 min.): 1.
- Lang (meer dan 75 min.): 16.

Totale speelduur: 1682 min.
Aantal films / series herzien: 3.

Best beoordeeld: United 93 (9.7, 11de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Run! Bitch Run! (1.0).

Media-verdeling
2.
7.
7.
3.
  donderdag 30 september 2010 @ 23:20:25 #182
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_87044989
Cheung fo (The Mission) (1999, HK, Johnnie To)
To houdt het lekker simpel. Het verhaal is rechttoe en rechtaan zonder afleidende subplotten en ook de actie is lekker strak zonder veel poespas. Vooral de shoot-out in het winkelcentrum is om je vingers bij af te likken.

Labyrinth (1986, VS, Jim Henson)
Erg leuk en lief fantasy filmpje van Jim Henson (de man van The Muppets, Sesamstraat en die andere jaren 80 poppenfantasyfilm, The Dark Crystal) met een jonge en schattige Jennifer Connely. Het ene karakter, of beter gezegd pop, is nog origineler en leuker dan de andere. De film was voornamelijk ook heel grappig. Het bevat lekker droge humor. Het screenplay is dan ook geschreven door Monty Python's Terry Jones. De film had wel wat weg van The Princess Bride in dat het naast een fantasy film tegelijkertijd ook het genre parodieert.
De film is ook bekend door dat David Bowie erin speelt. Die vond ik echter erg tegenvallen. Het is natuurlijk een riskante casting om een zanger zo'n rol te geven in een film, die geregisseerd wordt door iemand die normaliter met poppen werkt. De nummers die David Bowie zingt in de film had ik ook kunnen missen als kiespijn.
Hoewel de poppen mooi gemaakt zijn, zien de achtergronden en decors er soms erg nep uit. Ook is soms duidelijk te zien dat Jennifer erin geplakt is. Maar dat mag de pret zeker niet te veel drukken in deze leuke fantasyfilm voor jong en oud.
cijfer: 8
  donderdag 30 september 2010 @ 23:23:13 #183
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_87045088
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:11 schreef Timo20 het volgende:
reviews
Het ligt aan mij, maar ik snap echt niet waarom mensen The American goed vinden. Ik vind 'm voorspelbaar, sommige dingen zijn niet goed uitgewerkt of gewoonweg fout en er zitten loze scenes in. De film bevat overigens wel prachtige shots, maar dat had ik ook wel van Corbijn verwacht.
SPOILER
  donderdag 30 september 2010 @ 23:24:49 #184
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_87045147
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:07 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Maar als dat zo is hoe verklaar je dan de verschillende namen? dan zijn
SPOILER
Hm, goede vraag. :) Denk dat het tijd wordt dat ik deze film weer een keertje ga kijken, then I get back to you! ;)
  donderdag 30 september 2010 @ 23:26:02 #185
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_87045199
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:11 schreef Timo20 het volgende:
September
Films
174. [ afbeelding ] [ Hellraiser (Clive Barker, 1987) :: 9.0 link | afbeelding ]
175. [ afbeelding ] [ Underworld (Josef von Sternberg, 1927) :: 8.3 link | afbeelding ]
176. [ afbeelding ] [ The Last Command (Josef von Sternberg, 1928) :: 9.0 link | afbeelding ]
177. [ afbeelding ] [ The Docks of New York (Josef von Sternberg, 1928) :: 8.5 link | afbeelding ]
178. [ afbeelding ] Mothlight (Stan Brakhage, 1963) :: 6.0
179. [ afbeelding ] Cat's Cradle (Stan Brakhage, 1959) :: 6.3
180. [ afbeelding ] [ Chinjeolhan geumjassi (Chan-wook Park, 2005) [ afbeelding ] :: 9.5 link | afbeelding ]
181. [ afbeelding ] [ Luftslottet som sprängdes (Daniel Alfredson, 2009) :: 7.5 link | afbeelding ]
182. [ afbeelding ] [ Machete (Robert Rodriguez, 2010) :: 8.5 link | afbeelding ]
183. [ afbeelding ] [ United 93 (Paul Greengrass, 2006) [ afbeelding ] :: 9.7 link | afbeelding ]
184. [ afbeelding ] [ Black Narcissus (Michael Powell, Emeric Pressburger, 1947) :: 7.7 link | afbeelding ]
185. [ afbeelding ] [ Nema-ye Nazdik (Abbas Kiarostami, 1990) :: 8.0 link | afbeelding ]
186. [ afbeelding ] [ Mega Shark vs. Giant Octopus (Jack Perez, 2009) :: 2.0 link | afbeelding ]
187. [ afbeelding ] [ Die Austernprinzessin (Ernst Lubitsch, 1919) :: 7.0 link | afbeelding ]
188. [ afbeelding ] [ Hatchet (Adam Green, 2006) :: 7.8 link | afbeelding ]
189. [ afbeelding ] [ Run! Bitch Run! (Joseph Guzman, 2009) :: 1.0 link | afbeelding ]
190. [ afbeelding ] [ Black Sheep (Jonathan King, 2006) :: 7.0 link | afbeelding ]
191. [ afbeelding ] [ The American (Anton Corbijn, 2010) :: 9.0 link | afbeelding ]
192. [ afbeelding ] [ Mulholland Dr. (David Lynch, 2001) [ afbeelding ] :: 9.3 link | afbeelding ]

Statistieken
Totaal 19 films (maandgemiddelde: 20.7) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 2.
- Lang (meer dan 75 min.): 16.

Totale speelduur: 1682 min.

Best beoordeeld: United 93 (9.7, 11de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Run! Bitch Run! (1.0).

Media-verdeling
[ afbeelding ] 2.
[ afbeelding ] 7.
[ afbeelding ] 7.
[ afbeelding ] 3.
Cool, ook bezig om de top-250 van IMDB te zien?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:48:09 #186
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_87047634
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:26 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Cool, ook bezig om de top-250 van IMDB te zien?
Neuh niet per se in die volgorde. jij wel?

quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:24 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Hm, goede vraag. :) Denk dat het tijd wordt dat ik deze film weer een keertje ga kijken, then I get back to you! ;)
ben benieuwd :Y ^O^
pi_87049940
Wall Street: Money Never Sleeps (Oliver Stone, 2010)
Heb zelf een beetje een haat/liefde verhouding met Oliver Stone en helaas was dit vervolg op Wall Street een behoorlijke teleurstelling. Met name het script vond ik vrij matig. Had echt moeite om mijn aandacht erbij te houden, mede vanwege de te lange speelduur, maar ook omdat de financiele verhaallijn me echt niet kon boeien ditmaal. Gordon Gekko is een bijrol geworden en LaBeouf moet de hele film eigenlijk in zijn eentje dragen, iets wat hij in mijn ogen (nog) niet aan kan. Wel enkele mooi geschoten scenes, maar daar tegenover staan dan weer nogal merkwaardige en ongepaste montagetechnieken. 5.0
pi_87049957
September

Films
150. Foxy Brown (Jack Hill, 1974) :: 7.3
151. Sweet Smell of Success (Alexander Mackendrick, 1957) :: 7.8
152. Creature from the Black Lagoon (Jack Arnold, 1954) :: 7.0
153. The Sting (George Roy Hill, 1973) :: 7.8
154. The Expendables (Sylvester Stallone, 2010) :: 7.5
155. Johnny Firecloud (William Allen Castleman, 1975) :: 7.8
156. Machete (Robert Rodriguez, 2010) :: 8.0
157. Charley Varrick (Don Siegel, 1973) :: 8.0
158. Il grande racket (Enzo G. Castellari, 1976) :: 8.3
159. Wall Street: Money Never Sleeps (Oliver Stone, 2010) :: 5.0

Series
160. Entourage - Seizoen 7 (Doug Ellin, 2004) :: 7.3
161. Hung - Seizoen 2 (Colette Burson, Dmitry Lipkin, 2009) :: 7.0
162. True Blood - Seizoen 3 (Alan Ball, 2008) :: 8.5
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:59:16 #189
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_87051814
Direct Contact (2009)
Nee dit hoefde echt niet. Erbarmelijk acteerwerk, verhaal klopt niet, men schiet blijkbaar met losse flodders, special effects waren lachwekkend, muziek trok op niets. Kortom hilarisch.
0.5
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:00:35 #190
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_87051854
Dit is mijn lijstje van september:

1. Toy Story 3
2. The Bounty Hunter
3. Marmaduke
4. Operation Endgame
5. Frozen
6. Karate Kid
7. Order Of Chaos
8. Dossier K
9. Deadline
10. Abandoned
11. Open House
12. Twelve
13. Splice
14. The Chosen One
15. Ca$h
16. Get Him To The Greek
17. Space Chimps
18. A Nightmare On Elm Street
pi_87054158
Get him to the Greek

Matige film, je kan je er anderhalf uur mee vermaken, maar ik zou hem niet nog een keer kijken, ook niet aanraden aan anderen. Ik raad hem niet af, maar zou er niet mee te koop lopen, gewoon een film.

6

Hopelijk is binnenkort Toy Story 3 en How to Train your Dragon te vinden.
pi_87056351
The Full Monty
Komedie
7.2 op IMDB
quote:
Twee ontslagen staalarbeiders uit het Engelse Sheffield trachten een oplossing te vinden voor hun uitzichtloos bestaan. Geïnspireerd door een optreden van de Chippendales, denken zij erover om een dansact te creëren waarbij ze zouden gaan voor 'the full monty', een plaatselijke uitdrukking voor volledig naakt. Probleem is dat ze niet kunnen dansen en ook niet bepaald de meest sexy jongens van de stad zijn. Toch vinden ze nog vier kompanen en beginnen ze schoorvoetend te oefenen.
Tja, de beschrijving klonk alsof het wel komisch kon zijn en de score op IMDB is ook niet slecht. Wat een tegenvaller zeg. De film duurt zo'n 1,5 uur maar heb hem na een uur ofzo uitgezet. Tot die tijd heeft de film niet 1x meer dan een glimlach op mijn gezicht kunnen toveren dus had ik geen zin meer om hem af te kijken. Een 4 voor de moeite.

Loser
Komedie
5 op IMDB
quote:
De loser Paul verhuist van het platteland naar New York om daar te studeren. De overgang valt niet mee: hij heeft geen vrienden, en z'n kamergenoten maken 'm constant belachelijk. Dan ontmoet hij Dora, die een verhouding heeft met een professor aan de universiteit. Hij wordt verliefd.
Nogal standaard komedie die niks anders doet dan andere films maar toch wel vermakelijk is. Een 6.

Machete
Actie/Komedie
7.5 op IMDB
Dat is het betere werk. Het verhaal is hier wel bekend en veel hoef ik er niet over te zeggen, heb me er erg mee vermaakt dus ik geef hem een 8+.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:46:25 #193
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_87057382
September

Films
184. The Road (John Hillcoat, 2009) :: 9.0
185. Breaking the Waves (Lars von Trier, 1996) :: 9.0
186. Machete (Robert Rodriguez, 2010) :: 9.0
187. In the Bedroom (Todd Field, 2001) :: 8.5
188. 35 rhums (Claire Denis, 2008) :: 8.5
189. Inception (Christopher Nolan, 2010) :: 8.5
190. Labyrinth (Jim Henson, 1986) :: 8.0
191. 49 Up (Michael Apted, 2005) :: 8.0
192. Sunrise: A Song of Two Humans (F.W. Murnau, 1927) :: 8.0
193. City Island (Raymond De Felitta, 2009) :: 7.5
194. Crumb (Terry Zwigoff, 1994) :: 7.5
195. Cheung fo (Johnny To, 1999) :: 7.5
196. Out of the Past (Jacques Tourneur, 1947) :: 7.5
197. Los abrazos rotos (Pedro Almodóvar, 2009) :: 7.5
198. The Expendables (Sylvester Stallone, 2010) :: 7.5
199. The A-Team (Joe Carnahan, 2010) :: 7.5
200. Gangs of New York (Martin Scorsese, 2002) :: 7.0
201. The Hitcher (Robert Harmon, 1986) :: 6.5
202. Invictus (Clint Eastwood, 2009) :: 6.5
203. The Book of Eli (Albert Hughes, Allen Hughes, 2010) :: 6.5
204. Prince of Persia: The Sands of Time (Mike Newell, 2010) :: 6.0
205. Henry: Portrait of a Serial Killer (John McNaughton, 1986) :: 5.5
206. Get Him to the Greek (Nicholas Stoller, 2010) :: 5.5
207. The Dungeon Masters (Keven McAlester, 2008) :: 5.0
208. Home (Yann Arthus-Bertrand, 2009) :: 2.0

Series
209. Bleach - Seizoen 15 (2010): Aflevering 22 t/m 25 (nog niet af gezien)
210. Boardwalk Empire - Seizoen 1 (Terence Winter, 2010): Aflevering 1 t/m 2 (nog niet af gezien)
211. Chuck - Seizoen 4 (Chris Fedak, Josh Schwartz, 2010): Aflevering 1 t/m 2 (nog niet af gezien)
212. Entourage - Seizoen 7 (Doug Ellin, 2010): Aflevering 10 :: 9.0
213. Family Guy - Seizoen 9 (Seth MacFarlane, 2010): Aflevering 1 (nog niet af gezien)
214. Futurama - Seizoen 6 (Matt Groening, 2010): Aflevering 12 t/m 13 (nog niet af gezien) 8.0
215. How I Met Your Mother - Seizoen 6 (Carter Bays, Craig Thomas, 2010): Aflevering 1 t/m 2 (nog niet af gezien)
216. An Idiot Abroad - Seizoen 1 (Ricky Gervais, Stephen Merchant, 2010): Aflevering 1 (nog niet af gezien)
217. In Treatment - Seizoen 1 (Rodrigo García, 2008): Aflevering 1 t/m 18 (nog niet af gezien)
218. Mad Men - Seizoen 4 (Matthew Weiner, 2010): Aflevering 7 t/m 10 (nog niet af gezien)
219. Modern Family - Seizoen 2 (Steven Levitan, Christopher Lloyd, 2010): Aflevering 1 t/m 2 (nog niet af gezien)
220. Naruto: Shippûden - Seizoen 8 (Masashi Kishimoto, 2010): Aflevering 25 t/m 27 :: 9.5
221. Robot Chicken - Seizoen 4 (Seth Green, Matthew Senreich, 2008): Aflevering 14 t/m 20 :: 6.5
222. The Simpsons - Seizoen 22 (Matt Groening, 2010): Aflevering 1 (nog niet af gezien)
223. True Blood - Seizoen 3 (Alan Ball, 2010): Aflevering 8 t/m 12 :: 6.5
224. Weeds - Seizoen 6 (Jenji Kohan, 2010): Aflevering 3 t/m 6 (nog niet af gezien)

Statistieken
Totaal 25 films (maandgemiddelde: 21.2) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 25.

Totaal 59 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 4850 min.
Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Naruto: Shippûden - Seizoen 8 (9.5, 4de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Home (2.0).

Media-verdeling
4.
1.
33.
2.
1.
pi_87059114
dan doe ik ook maar mee ;)

September
Films
131. London (Hunter Richards, 2005) :: 6.3
132. Toy Story (John Lasseter, 1995) :: 8.3
133. Iron Man 2 (Jon Favreau, 2010) :: 8.0
134. Grown Ups (Dennis Dugan, 2010) :: 4.0
135. Machete (Robert Rodriguez, 2010) :: 8.8
136. Knight and Day (James Mangold, 2010) :: 7.1
137. Splice (Vincenzo Natali, 2009) :: 6.1
138. Wall Street (Oliver Stone, 1987) :: 7.5
139. Predators (Nimród Antal, 2010) :: 4.5
140. Machete (Robert Rodriguez, 2010) :: 8.8

Series
141. Boardwalk Empire - Seizoen 1 (Terence Winter, 2010): Aflevering 1 t/m 2 (nog niet af gezien)
142. Burn Notice - Seizoen 3 (Matt Nix, 2009): Aflevering 16 :: 7.4
143. Burn Notice - Seizoen 4 (Matt Nix, 2010): Aflevering 1 t/m 12 (nog niet af gezien)
144. Chuck - Seizoen 4 (Chris Fedak, Josh Schwartz, 2010): Aflevering 1 t/m 2 (nog niet af gezien)
145. Dexter - Seizoen 5 (James Manos Jr., 2010): Aflevering 1 (nog niet af gezien)
146. Eastbound & Down - Seizoen 1 (Ben Best, Jody Hill, Danny McBride, 2009): Aflevering 2 t/m 6 :: 9.0
147. Eastbound & Down - Seizoen 2 (Ben Best, Jody Hill, Danny McBride, 2010): Aflevering 1 (nog niet af gezien)
148. Entourage - Seizoen 7 (Doug Ellin, 2010): Aflevering 9 t/m 10 :: 8.2
149. The Shield - Seizoen 5 (Shawn Ryan, 2006): Aflevering 1 t/m 7 (nog niet af gezien)
150. Spider-Man: The Animated Series - Seizoen 1 (Bob Richardson, 1994) : Aflevering 1 t/m 13 :: 8.0
151. Spider-Man: The Animated Series - Seizoen 2 (Bob Richardson, 1995) : Aflevering 1 t/m 6 (nog niet af gezien)
152. True Blood - Seizoen 3 (Alan Ball, 2010): Aflevering 11 t/m 12 :: 8.4
153. Weeds - Seizoen 6 (Jenji Kohan, 2010): Aflevering 3 t/m 6 (nog niet af gezien)

Statistieken
Totaal 10 films (maandgemiddelde: 13.2) gekeken:
- Lang (meer dan 75 min.): 10.

Totaal 58 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 3248 min.
Aantal films / series herzien: 5.

Best beoordeeld: Eastbound & Down - Seizoen 1 (9.0, 5de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Grown Ups (4.0).

Media-verdeling
1.
5.
17.
pi_87060781
Iets te veel tegenvallende films gezien deze maand met als grootste teleurstelling het extreem voorspelbare (en dan bedoel ik niet het remake gedeelte :P) en saaie A Nightmare on Elm street. Gelukkig was een kleine meerderheid in ieder geval minimaal vermakelijk. Vooral El secreto de sus ojos (The Secret in Their Eyes), The Square, Ai no mukidashi (Love Exposure) en Celda 211 (Cell 211) zijn wel aan te raden.

September
Films
207. El secreto de sus ojos (Juan José Campanella, 2009) :: 7.5
208. The Square (Nash Edgerton, 2008) :: 7.5
209. Ai no mukidashi (Shion Sono, 2008) :: 7.0
210. Celda 211 (Daniel Monzón, 2009) :: 7.0
211. Fair Game (Mario Andreacchio, 1986) :: 7.0
212. La piscine (Jacques Deray, 1969) :: 7.0
213. Pisma myortvogo cheloveka (Konstantin Lopushansky, 1986) :: 7.0
214. April Fool's Day (Fred Walton, 1986) :: 6.5
215. Retroactive (Louis Morneau, 1997) :: 6.5
216. Speed Racer (Andy Wachowski, Larry Wachowski, 2008) :: 6.5
217. Exit Through the Gift Shop (Banksy, 2010) :: 6.0
218. Poseidon (Wolfgang Petersen, 2006) :: 6.0
219. Devil (John Erick Dowdle, 2010) :: 5.5
220. The Killing Room (Jonathan Liebesman, 2009) :: 5.5
221. Superbad (Greg Mottola, 2007) :: 5.5
222. Der Baader Meinhof Komplex (Uli Edel, 2008) :: 5.0
223. Cracks (Jordan Scott, 2009) :: 5.0
224. Kin-Dza-Dza (Georgi Daneliya, 1986) :: 5.0
225. Taking Woodstock (Ang Lee, 2009) :: 5.0
226. A Nightmare on Elm Street (Samuel Bayer, 2010) :: 4.5

Statistieken
Totaal 20 films (maandgemiddelde: 24.9) gekeken:
- Lang (meer dan 75 min.): 20.

Totale speelduur: 2270 min.

Best beoordeeld: El secreto de sus ojos, The Square (7.5, 9de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: A Nightmare on Elm Street (4.5).
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
pi_87061935
Hoe doen jullie die lijsten plaatsen? Zoiets wil ik ook! Een mooi overzicht van films dat ik nu noodgedwongen in Excel gestopt heb. :')

pi_87061988
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:45 schreef El_Matador het volgende:
Hoe doen jullie die lijsten plaatsen? Zoiets wil ik ook! Een mooi overzicht van films dat ik nu noodgedwongen in Excel gestopt heb. :')
www.whatiwatch.net
pi_87062213
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:53 schreef Timo20 het volgende:
Mulholland Dr.

Ook gezien gisteren, maar ik vond het het niet zo'n topfilm. Hij was spannend en boeiend, maar aan het einde verwacht ik wel een logische verklaring voor alles wat gebeurd is en niet een hoop random scènes die het alleen maar waziger maken. De grote lijn had ik wel, maar een hoop was ook té onlogsich. Er zal vast over nagedacht zijn, maar ik heb het idee dat als ik 'm nog drie keer kijk ik er alleen maar minder van snap.

SPOILER
Expres allemaal ingewikkelde dingen erin gooien die je alleen snapt als je het commentaar van de regisseur erbij hebt, maakt voor mij een film niet goed.

Krijgt van mij een 6 voor de moeite.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:58:58 #199
148823 znarch
ondertitel
pi_87062439
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:53 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Ook gezien gisteren, maar ik vond het het niet zo'n topfilm. Hij was spannend en boeiend, maar aan het einde verwacht ik wel een logische verklaring voor alles wat gebeurd is en niet een hoop random scènes die het alleen maar waziger maken. De grote lijn had ik wel, maar een hoop was ook té onlogsich. Er zal vast over nagedacht zijn, maar ik heb het idee dat als ik 'm nog drie keer kijk ik er alleen maar minder van snap.

SPOILER
Expres allemaal ingewikkelde dingen erin gooien die je alleen snapt als je het commentaar van de regisseur erbij hebt, maakt voor mij een film niet goed.

Krijgt van mij een 6 voor de moeite.
Dat had je kunnen weten van een David Lynch film? :9
pi_87062462
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:46 schreef Lonewolf2003 het volgende:

208. [ afbeelding ] [ Home (Yann Arthus-Bertrand, 2009) :: 2.0 link | afbeelding ]

Home een 2??

Hebben we wel dezelfde documentaire gekeken? Hij was leerzaam en mooi. Een prachtig beeld van de planeet waar we blij mee moeten zijn dat we erop leven en dan de tegenstelling met hoe we ermee omgaan. _O_
pi_87062533
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:47 schreef Toad het volgende:

[..]

www.whatiwatch.net
Gracias, T.! ;)

Mulholland Drive lang niet meer gezien, maar Lynch is een baas. Een dikke baas. ^O^

pi_87062548
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:53 schreef rijsttafel het volgende:

Lynch geeft toch geen uitleg over zijn films?
pi_87062613
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:01 schreef Toad het volgende:

[..]

Lynch geeft toch geen uitleg over zijn films?
Klopt. O+

pi_87062614
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:58 schreef znarch het volgende:

[..]

Dat had je kunnen weten van een David Lynch film? :9
Ik wist dat hij wazig zou zijn, maar zo wazig? Nee :P
pi_87062677
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:02 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Ik wist dat hij wazig zou zijn, maar zo wazig? Nee :P
Mulholland Drive is Lynch' meest toegankelijke. ;)

Bekijk Eraserhead, Lost Highway O+ of het extreem bizarre Inland Empire es... ;)

pi_87062865
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bekijk Eraserhead, Lost Highway O+ of het extreem bizarre Inland Empire es... ;)
The Straight Story is vrij gemakkelijk. ;)
pi_87062876
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Klopt. O+
Ik dacht al, heb ik iets gemist!?

Eraserhead is denk ik mijn favoriete Lynchfilm.
pi_87062933
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:08 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

The Straight Story is vrij gemakkelijk. ;)
Die vond ik dan ook echt ruk. ;)

vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:43:27 #209
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_87066806
Mulholland Drive moet ik nog altijd een keer kijken, van het weekend maar eens doen :)

Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole
Gezien in IMAX en ziet er echt prachtig uit maar voor de rest is het allemaal net niet.

30 Days of Night: Dark Days
Eerste deel vond ik nog wel ok deze was gewoon kut.
pi_87066835
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:47 schreef Toad het volgende:

[..]

www.whatiwatch.net
Mooie site, maar tering wat sloom... :')

vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:50:13 #211
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_87067050
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mooie site, maar tering wat sloom... :')
Is inderdaad traag :')
pi_87070083
Afgelopen tijd gezien:

Showgirls 1995 Paul Verhoeven
Deze film wordt nogal eens afgekraakt en beschouwd als heel slecht. Geheel onterecht vind ik, Verhoeven is gewoon lekker gewaagd bezig en maakte een film zoals nog niet eerder vertoond.
Visueel prachtig met de naakt en dansscenes, een geweldige Elizabeth Berkley en de dialogen zijn over the top goed! Voor iedereen die van sex, geweld en naakt houdt! 7/10

Avanti 1972 Biily Wilder
Een wat latere Wilder film in kleur, het speelt zich af in Italie waar Jack Lemmon zijn overleden vader op komt halen. Eenmaal aangekomen blijkt ook dat Juliet Mills haar overleden moeder komt ophalen.
Schitterende locaties en een heel goed acterende Lemmon, af en toe erg komisch. Toch duurt de film wel erg lang, meestal is dat niet erg maar hier wordt het wat langdradig. 7/10

Man of the West 1958 Anthony Mann
Een van de hardste Amerikaanse westerns die ik gezien heb, Garry Cooper komt tegen wil en dank weer in aanraking met zijn oude bende, deze bende staat onder leiding van Lee J Cobb die een erg afschrikwekkend figuur speelt.
Laat westerns maar over aan Mann, ook hier maakt hij er weer een boeiende film van met een paar hele mooie shots.
8/10

[ Bericht 0% gewijzigd door trebremmit op 01-10-2010 20:23:27 ]
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:06:44 #213
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_87071333
Films
215. Sunset Blvd. (Billy Wilder, 1950) :: 8.6
216. Zusje (Robert Jan Westdijk, 1995) :: 7.7
217. Superbad (Greg Mottola, 2007) :: 7.8
218. American Beauty (Sam Mendes, 1999) :: 9.2
219. Mr. Nobody (Jaco Van Dormael, 2009) :: 8.1
220. Almost Famous (Cameron Crowe, 2000) :: 8.4
221. The Squid and the Whale (Noah Baumbach, 2005) :: 7.7
222. Garden State (Zach Braff, 2004) :: 8.0
223. Fight Club (David Fincher, 1999) :: 9.5
224. You Can Count on Me (Kenneth Lonergan, 2000) :: 7.8
225. The Royal Tenenbaums (Wes Anderson, 2001) :: 8.4
226. The Visitor (Thomas McCarthy, 2007) :: 7.6
227. The Departed (Martin Scorsese, 2006) :: 8.4
228. A Single Man (Tom Ford, 2009) :: 8.2
229. Breakfast at Tiffany's (Blake Edwards, 1961) :: 7.9
230. Salinui chueok (Joon-ho Bong, 2003) :: 8.3
231. Pi (Darren Aronofsky, 1998) :: 8.2
232. Kick-Ass (Matthew Vaughn, 2010) :: 8.5
233. Rendition (Gavin Hood, 2007) :: 6.3
234. Once (John Carney, 2006) :: 8.4
235. Sideways (Alexander Payne, 2004) :: 8.3
236. The Fountain (Darren Aronofsky, 2006) :: 8.0
237. Shi mian mai fu (Yimou Zhang, 2004) :: 8.3
238. Lilja 4-ever (Lukas Moodysson, 2002) :: 8.4
239. Yeopgijeogin geunyeo (Jae-young Kwak, 2001) :: 8.4
240. (500) Days of Summer (Marc Webb, 2009) :: 8.8
241. Life of Brian (Terry Jones, 1979) :: 7.0

Series
242. The Big Bang Theory - Seizoen 3 (Chuck Lorre, Bill Prady, 2009): Aflevering 3 t/m 23 :: 8.4
243. Chuck - Seizoen 1 (Chris Fedak, Josh Schwartz, 2007): Aflevering 1 t/m 8 (nog niet af gezien)
244. Dexter - Seizoen 4 (James Manos Jr., 2009): Aflevering 1 t/m 12 :: 9.0
245. Entourage - Seizoen 7 (Doug Ellin, 2010): Aflevering 9 t/m 10 :: 8.0
246. How I Met Your Mother - Seizoen 5 (Carter Bays, Craig Thomas, 2009): Aflevering 1 t/m 24 :: 8.0
247. Modern Family - Seizoen 1 (Steven Levitan, Christopher Lloyd, 2009): Aflevering 10 t/m 24 :: 8.5

Statistieken
Totaal 27 films (maandgemiddelde: 23.1) gekeken:
- Lang (meer dan 75 min.): 27.

Totaal 82 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 5540 min.
Aantal films / series herzien: 6.

Best beoordeeld: Fight Club (9.5, 5de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Rendition (6.3).

Media-verdeling
2.
15.
16.
pi_87072456
The Killing Room
Met het doel om wat meer geld te verdienen, melden vier vrijwilligers zich aan voor een betaalde psychologische onderzoek-studie. In plaats daarvan, gaan de vier een van de slechtste nachten van hun leven tegemoet. Ze krijgen te maken met een dodelijk, geclassificeerd overheidsprogramma dat 20 jaar geleden werd ingesteld.

Gewoon een heel vaag experiment, tot dat je weet wat het doel ervan is!

IMDb: 5,7
Ik: 6,4

vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:37:44 #215
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_87072612
Valkyrie

Droge film over een stel Duitse uniformen die in het Engels een moordcomplot op Adolf Hitler beramen. Het verhaal mag enigszins bekend verondersteld worden, waardoor het nooit spannend wil worden. De bijrol van Carice van Houten stelt trouwens niets voor. Cijfer: 6

Enchanted

Oeps! Zo'n kinderachtig filmpje had ik niet van tevoren verwacht. Amy Adams is best een jofele dame, maar in deze film is ze een naïef overdreven acterend sprookjesfiguur. Het is inherent aan het script uiteraard, maar bij mij komt het alleen maar vervelend over. Suf onnodig King Kong-achtig einde overigens, het maakt een Disneyfilm zoals deze er echt niet origineler op. Cijfer: 5
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:40:56 #216
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_87072738
Ik heb in september 22 films gezien en ben ondertussen een groot fan geworden van acteur Michael Douglas _O_.

1] The Game
2] Wall Street: Money Never Sleeps
3] Brute Force
4] Iron Man 2
5] Mutiny on the Bounty

Leuke films hoor, maar helaas heb ik ook veel kutfilms gezien in spetember. Te denken valt aan Shoot 'em Up en You Don't Mess with the Zohan
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:14:04 #217
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_87074054
Manhattan
Een mooie,warme film over mijn favoriete stad waar ik nog nooit ben geweest.
In Allen`s eerste in zwart-wit geschoten film zorgt hij voor een soort klassieke Hollywood sfeer dat vooral wordt neergezet door de jazzy muziek en het sfeervolle camera werk. Hierin zet hij zijn stad neer als een apart personage en niet slechts als een decor waarin zijn verhaal speelt.
Een mooi en tijdloos verhaal trouwens met een sterke rol van Allen zelf die een neurotische schrijver speelt die een meisje van 17 date en last heeft van een midlife crisis.
Het levert een erg aangename film op met mooie dialogen en de nodige humor die makkelijk tot één van Allen`s beste werk gerekend mag worden.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:40:23 #218
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_87075107
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

INLAND EMPIRE is 1 van de grootste meesterwerken van het afgelopen decennium :Y _O_ _O_
pi_87083001
Bedtime Stories

Verenigde Staten
Komedie / Fantasy
95 minuten

geregisseerd door Adam Shankman
met Adam Sandler, Keri Russell en Guy Pearce

Wanneer klusjesman Skeeter (Adam Sandler) een tijdje op de kinderen van zijn zus Wendy moet passen blijkt hij een getalenteerd verhalenverteller. Hij vertelt de mooiste en meest fantasierijke verhalen aan zijn kleine neefje en nichtje, allemaal met zichzelf in de hoofdrol. Ook geeft Skeeter ze de gelegenheid om met hem mee te doen: allebei de kinderen mogen elke avond verzinnen hoe de verhalen aflopen. Maar dan gebeurt er iets vreemds. Alle verzinsels die Skeeter’s neefje en nichtje in de verhalen met hem laten gebeuren, komen de dag nadat ze die uitgesproken hebben uit. In het begin is dat nog leuk, maar de dingen die de twee kinderen verzinnen worden steeds groter en gevaarlijker, waardoor ome Skeeter al gauw niet meer weet wat hij meemaakt.

ik vond dit een hele leuke film waar ik met veel plezier naar gekeken heb, en het is zeker niet te kinderachtig. Ik heb me geen seconde met de film verveeld. de film kijkt erg lekker weg en duurt precies lang genoeg. Tis zeker een aanrader om te zien een keertje, voor jong en oud (ben zelf 22)
dikke 7.5
pi_87090841
September
Films
31. Shelter (Måns Mårlind, Björn Stein, 2010) :: 6.3
32. The Da Vinci Code (Ron Howard, 2006) :: 7.0
33. The Collector (Marcus Dunstan, 2009) :: 6.9
34. Chapter 27 (J.P. Schaefer, 2007) :: 6.0
35. Panic Room (David Fincher, 2002) :: 7.5
36. Frozen (Adam Green, 2010) :: 7.0
37. The Expendables (Sylvester Stallone, 2010) :: 6.9
38. The Machinist: Breaking the Rules (Nacho Cerdà, 2005) :: 6.5
39. Loverboy (Lodewijk Crijns, 2003) :: 7.4
40. Hard Candy (David Slade, 2005) :: 7.4

Statistieken
Totaal 10 films (maandgemiddelde: 4.4) gekeken:
- Lang (meer dan 75 min.): 9.

Totale speelduur: 949 min.

Best beoordeeld: Panic Room (7.5, 9de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Chapter 27 (6.0).

Media-verdeling
1.
1.
4.
4.

----------

De machinist krijgt nog een keer een herhaling, ik denk dat ik er gewoon te moe voor was....
pi_87107518
Zombi 2

Erg coole zombiefilm. De sfeer, de locaties, de muziek, de geniale shark vs zombie scène _O_. En verder waren een aantal scènes ook erg mooi geschoten. Binnenkort nog maar eens wat meer films zien van Fulci.
Cijfer: 8.5/10
pi_87107886
September
Films
1. On the Waterfront (Elia Kazan, 1954) :: 8.0
2. Inception (Christopher Nolan, 2010) :: 8.5
3. The Insider (Michael Mann, 1999) :: 7.5
4. Days of Heaven (Terrence Malick, 1978) :: 7.0
5. Avatar (James Cameron, 2009) :: 7.5

Series
6. Six Feet Under - Seizoen 1 (Alan Ball, 2001) :: 8.5
pi_87108739
Der Himmel über Berlin (Wings of Desire)

Damiel is een engel, die samen met andere engelen boven Berlijn zweeft om de eenzame en verdrietige inwoners te helpen. Na eeuwen als engel te hebben geleefd, wil hij eigenlijk eens als normaal mens van vlees en bloed leven, om te zien wat hij allemaal mist en om ook eens van de geneugten van de mens te proeven. Dan ontmoet hij een circusacrobate, en nu weet hij zeker dat hij liever tot de levenden wil behoren.

Ik geef de film een 7.5/10
pi_87117709
Finding Nemo

Had 'm nog niet gezien. Wel leuke film.
Children of the night. What music they make.
pi_87117884
quote:
[ afbeelding ]

Aanrader dus ^O^
Zo, wat een onverwacht leuke film was dit zeg. Ongelooflijk knap gedaan met het minibudget en origineel uitgewerkt. En ik ben uiteraard ook verliefd op de vrouwelijke lead :)
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_87118237
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:24 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Zo, wat een onverwacht leuke film was dit zeg. Ongelooflijk knap gedaan met het minibudget en origineel uitgewerkt. En ik ben uiteraard ook verliefd op de vrouwelijke lead :)
ik wil die film (mONSTERS) morgen gaan kijken, maar wat voor soort film is het? ik heb gehoord dat hij een beetje op de docu film district 9 lijkt.. dat is toch hopelijk niet zo??
pi_87118303
De gelukkige huisvrouw

Nederland
Drama / Komedie
100 minuten

geregisseerd door Antoinette Beumer
met Carice van Houten, Waldemar Torenstra en René van 't Hof

Maak kennis met Lea Meijer, een vrouw die jong, mooi, rijk en gelukkig getrouwd is met Harry. Op een kwade dag besluit Harry dat hij een kind wil. Lea stemt toe, nadat ze zijn overeengekomen dat hij haar elke avond zal nemen. En met een fulltime au-pair hoeft haar leven toch niet echt te veranderen? De bevalling wordt een langdurige hel compleet met tangverlossing en totaalruptuur. Maar Junior blijkt gezond en Harry is dolgelukkig. Maar Lea niet.

Ik vond de film een heel sterk begin en einde hebben, in het middenstuk was er even een domper. Ook vond ik het minder dat het 'gekkenhuis'' waar ze in terecht kwam dat de mensen die daar kwamen afgeschilderd werden alsof er alleen maar gekken komen. Ik ken zelf genoeg mensen die bij dat soort instanties terecht zijn gekomen en dat is alles behalfe waar. dus op een paar minpuntjes na alsnog een hele sterke en goeie film om gezien te hebben. Carice van houten acteerd echt goed.
een 7.5
pi_87121699
Inglourious Basterds
Dit is de actiefilm die Quentin Tarantino inspireerde tot 'Inglourious Basterds', zijn meesterlijke oorlogsfilm met Brad Pitt in de hoofdrol. Het origineel is een spectaculaire en gewelddadige actiefilm, over een groep veroordeelde criminelen die tijdens de Tweede Wereldoorlog wordt ingezet voor een zelfmoordmissie in het bezette Frankrijk, waarbij ze een spoor van nazilijken achterlaten. Deze Bastards zijn niet te stoppen!

Eindelijk deze film eens gezien. Gewoon top! Het verhaal, de humor, de muziek, etc. Je herkent het werk van Tarantino meteen! :Y
Cijfer: 8
  zondag 3 oktober 2010 @ 09:57:57 #229
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_87125288
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:34 schreef casper019 het volgende:

[..]

ik wil die film (mONSTERS) morgen gaan kijken, maar wat voor soort film is het? ik heb gehoord dat hij een beetje op de docu film district 9 lijkt.. dat is toch hopelijk niet zo??
Enige overeenkomst is dat er aliens (monsters) op aarde zijn en dat ze die proberen af te zonderen. Voor de rest eigenlijk totaal anders, het is ook meer een drama film.

Going The Distance
Weer een meevaller, hij was leuker dan verwacht. Een romantische komedie dus het is allemaal lekker voorspelbaar (het gaat goed, gaat fout en dan komt het weer goed) maar heb wel een paar keer goed moeten lachen. Tegen het einde aan werd het allemaal wat minder maar vond het toch een leuke film.

Jonah Hex
Ik snap het lage cijfer en waarom hij hier niet meer in de bios komt. Megan Fox zag er wel lekker uit.

Vanmiddag misschien even naar Exit Through the Gift Shop, ben erg benieuwd naar deze documentaire.
pi_87125345
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 09:57 schreef N-E-R-D het volgende:

[..]

Enige overeenkomst is dat er aliens (monsters) op aarde zijn en dat ze die proberen af te zonderen. Voor de rest eigenlijk totaal anders, het is ook meer een drama film.

Going The Distance
Weer een meevaller, hij was leuker dan verwacht. Een romantische komedie dus het is allemaal lekker voorspelbaar (het gaat goed, gaat fout en dan komt het weer goed) maar heb wel een paar keer goed moeten lachen. Tegen het einde aan werd het allemaal wat minder maar vond het toch een leuke film.

Jonah Hex
Ik snap het lage cijfer en waarom hij hier niet meer in de bios komt. Megan Fox zag er wel lekker uit.

Vanmiddag misschien even naar Exit Through the Gift Shop, ben erg benieuwd naar deze documentaire.
ik twijfel eraan jonah hex te gaan kijken, kan je er miss wat meer over vertellen?
over de film zelf en niet of de vrouwen mooi zijn :p
pi_87125695
Devil

quote:
Bowden (Chris Messina), een detective die net van de drank af is, krijgt te maken met een veel voorkomende situatie. Vijf mensen zitten vast in een lift en kunnen om de één of andere reden niet verder. Na een reeks onverklaarbare gebeurtenissen komen ze er achter dat één van hen de duivel zelf is. Er zit daarnaast meer achter de vijf personen dan menigeen zal denken. Een strijd op leven en dood begint. Wie zal er de lift levend verlaten?
Ik verwachtte niet zoveel van deze film maar denk dat ik daarom juist verrast was, ik vond het best een goede film, natuurlijk wel voorspelbaar hier en daar, maar af en toe best spannend, ook grappig, alleen een beetje een eind dat je denkt tja, ik had wel wat leukers kunnen verzinnen
SPOILER
Ik zou de film niet nog een keer kijken, maar ik heb me wel prima vermaakt met deze film.
Het schijnt het eerste deel van drie film te zijn waarin mensen in een normale situatie vas tkomen te zitten, en als het 2e deel komt ga ik die toch wel even kijken.
  zondag 3 oktober 2010 @ 12:29:07 #232
148823 znarch
ondertitel
pi_87128213
Snabba Cash

Trage scandinavische misdaadfilm. Zoals de meeste zweedse films kon ook deze mij goed bekoren. Hoewel hij zeker niet kort is en alles vrij gestaag gaat heb ik mij geen moment verveeld.

6.5-7
  zondag 3 oktober 2010 @ 12:31:48 #233
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_87128296
Gisteren Machete gekeken. Heerlijke onzinfilm met leuke oneliners en vette overdreven actie. Verstand op nul en je hebt eeb goeie avond ^O^
pi_87128448
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:29 schreef znarch het volgende:
Snabba Cash

[ afbeelding ]

Trage scandinavische misdaadfilm. Zoals de meeste zweedse films kon ook deze mij goed bekoren. Hoewel hij zeker niet kort is en alles vrij gestaag gaat heb ik mij geen moment verveeld.

6.5-7
ik ga em ook kijken, ik kan niet zo goed tegen trage films.. zit er wel wat van spanning in??
  zondag 3 oktober 2010 @ 12:38:43 #235
148823 znarch
ondertitel
pi_87128503
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:36 schreef casper019 het volgende:

[..]

ik ga em ook kijken, ik kan niet zo goed tegen trage films.. zit er wel wat van spanning in??
Naja, echt "spanning" valt mee. En ja hij is vrij traag :P Ik zou hem laten liggen als ik jou was.
pi_87131059
Gisteren op Canvas trouwens een stuk van het eerste deel van de Millenium-triologie zitten kijken.
Alle films worden in 2 delen uitgezonden, dat is wel jammer.
Ik vond het eerste deel van de eerste film behoorlijk indrukwekkend, maar het is wel irritant dat je dan een week moet wachten op de rest van de film.
Aan de andere kant - beter dat ze hem nu al helemaal uitzenden!
(volgende week hopelijk wel eerst een korte terugblik naar het eerste deel...)
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:08:57 #237
148823 znarch
ondertitel
pi_87131351
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:58 schreef musicfreakyme het volgende:
Gisteren op Canvas trouwens een stuk van het eerste deel van de Millenium-triologie zitten kijken.
Ik vond het eerste deel van de eerste film behoorlijk indrukwekkend, maar het is wel irritant dat je dan een week moet wachten op de rest van de film.
Wtf xD gaan ze het dan in 6 delen uitzenden of wat?
pi_87135729
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:08 schreef znarch het volgende:

[..]

Wtf xD gaan ze het dan in 6 delen uitzenden of wat?
Yep!

quote:
Canvas programmeert de drie films in televisiepremière als een zesdelige reeks (90’). Vanaf zaterdag 2 oktober om 21:10 uur.
http://www.luistercijfers(...)n-premiere-op-canvas
pi_87135902
Pandorum

quote:
Payton (Dennis Quaid) en Bower (Ben Foster) zijn twee ruimtereizigers die wakker worden op hun schip zonder dat ze nog weten wat hun missie was. Als ze door wat wazige herinneringen proberen uit te vinden wat hun doel was op deze missie, komen ze erachter dat ze niet alleen zijn, maar dat ''iets'' het op hen heeft gemunt...
Superspannend!
Ben me een aantal keer rot geschrokken, maar daar heb ik best snel last van.
Alleen vond ik het eind van de film niet zo sterk.
pi_87138454
Monsters

Best vermakelijk voor een B-film.

7.
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:40:03 #241
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_87144513
Mr. Deeds Goes to Town
Hmm, typische Capra-film waarbij het goede het moet winnen van het slechte. In de jaren '30 werd dit nog allemaal als zoete koek geslikt en ach, ik wil daar ook wel mee ingaan ;). Het verhaal an sich is grappig gevonden en verloopt lekker vlot. Ik vond alleen Gary Cooper een miscast. Bij dit soort films zie je toch eerder een Jimmy Stewart een rol als naïeve goedzak vervullen ipv iemand die ik eerder met een western associeer. Jean Arthur was daarentegen wel oke. Al met al een redelijke film dus. Cijfer: 7

Midnight Cowboy
Lekker ruwe film over de hoop die de jongeman Joe (Voight) meeneemt naar de grote stad. In New York probeert hij in al zijn naïeviteit zijn dromen te realiseren samen met zijn maatje Ratzo Rizzo (Hoffman). Laatstgenoemde staat wat realistischer in het leven en lijkt zijn teleurstellende leven in de goot te eindigen. Van beide acteerprestaties was ik onder de indruk, alleen vond ik het onophoudelijke gekauw van Voight onsmakelijk.

Midnight Cowboy was aardig revolutionair en expliciet voor zijn tijd (1969). De sfeer in de film is verbitterd en laat New York niet van zijn beste kant te zien. Daartussendoor zijn er flitsende flashbacks gemonteerd en ook nog enkele hallucinerende shots, die nu nog steeds cool zijn om te zien. Cijfer: 7,5

4: Rise of the Silver Surfer
Bweuh, wat een vervelende irriterende film. Het verhaal is van A tot Z voorspelbaar en wordt ondersteund door quotes die elkaar overtreffen qua stompzinnigheid. Ondanks de korte lengte van de film, verlangde ik al gauw naar het einde. Nee bah, dit is echt heel matig ;(. Cijfer: 4,5
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:54:53 #242
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_87145265
Bottle Rocket
Wes Anderson`s eerste speelfilm schreef hij samen met Owen Wilson, die samen met z`n broer Luke, de hoofdrol speelt in deze bonte mengeling van genres. Het is een komische-heist-romcom-road movie. En het werkt. Het is een heel leuke heist film waarin veel (soms wat offbeat) humor zit.
Geregeld neemt Anderson een stapje terug en laat hij het romantische gedeelte de boventoon voeren. Het één doet niet onder voor het ander en dat zorgt voor een goede balans in het geheel.
Erg aangenaam.

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:27:42 #243
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_87147223
Predators
Deze probeert zonder al te veel succes de originele Predator te imiteren. Het begin van de film wist nog wel te boeien en de cast deed het ook niet slecht, maar veel verder dan dat raakt de film niet. Het is gewoon nooit spannend, het is een routineus afslachten van personages tot de voorspelbare overblijvers hun apotheose afwerken. Vooral na de introductie van het personage van Laurence Fishburne krijgt de film een serieuze dip. Verder ook nog een hoop plotholes, maar die horen er nu eenmaal bij, dus die storen minder. Conclusie is dat ik het niet veel beter vond dan de Alien Vs. Predator films (al vond ik die nu ook weer niet zó slecht) en dat had ik wel gehoopt.

Crossing Over
Een paar jaar terug werd je doodgegooid met de zogeheten mozaiekfilms, films waarin verschillende verhaallijnen over hetzelfde thema elkaar kruisten (met Crash als bekendste). Dit is dus ook zoiets, deze keer is de terugkerende factor immigratie. Tuurlijk is 't allemaal weer schrijnend met onheus behandelde latino's, aziaten en het neusje van de zalm: moslims. Al bij al wel een goede film met goede acteerprestaties van Cliff Curtis, Jim Sturgess en Harrison Ford. Het wordt nergens té geforceerd, iets waar Crash wel last van had. Tot slot wist ook de overvloedige naaktheid van Alice Eve mij diep te ontroeren.

A Nightmare on Elm Street
Oei, oei, oei. Al die remakes ook. Bij die van Halloween kon ik de iets andere insteek (meer jeugd van Michael Myers) nog wel appreciëren. Friday the 13th was al wat minder, maar daar vond ik het origineel eigenlijk ook weinig memorabel en na de verschrikking Jason X was alles een verbetering. Maar deze Nightmare :N. Er is wel meer mis met de film (personages vallen echt te pas en te onpas in slaap om Freddy toch maar te kunnen opvoeren) maar het meest storende was gewoon Freddy. De vorige Freddy was grappig, eng en ook gewoon bijzonder, want hij was niet als andere badguys. Deze nieuwe werkt gewoon helemaal niet, dit is een dertien in een dozijn freak die er nep uitziet. Jackie Earle Haley probeert wel en 't ligt ook niet echt aan hem, de chemistry is er gewoon niet. Sommige personages kunnen maar door 1 acteur gespeeld worden, blijkbaar hoort de combo Englund/Kruger daar ook bij.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_87149423
Monsters (2010)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Science-Fiction
94 minuten

geregisseerd door Gareth Edwards
met Whitney Able en Scoot McNairy

Vanaf 17 februari 2011 in de bioscoop (overige bioscoopreleases)

damn wat een tegenvallende film, ik had de trailer gezien en die zag er echt heel tof uit. Maar ik vond de film totaal niet spannend. Er gebeurde weinig en vond dat er ook weinig sfeer in de film zat. Ik had helemaal niet het gevoel te kijken naar wereld die verwoest was door aliens en bombardementen.. maar kreeg meer het idee dat ze door de jungle met afentoe een stadje trokken. Ik heb em nog afgekeken omdat ik toch wou weten hoe het zou aflopen en of er nog iets zou gebeuren maar wat een slappe film. En dat ze op het eind plots een ''roamnce''krijgen valt ook een beetje uit het niets, nergens uit opgebouwd. Slappen film
een 3.5/4
pi_87149958
The Beast from 20,000 Fathoms

Vermakelijke film uit 1953 over een uitgestorven dinosauriër die tot leven wordt gewekt door het plaatsvinden van een nucleaire test in de Antarctische gebieden, en vervolgens een ravage aanricht in NYCity.

[ Bericht 7% gewijzigd door DeHovenier op 03-10-2010 22:13:16 ]
Children of the night. What music they make.
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:31:17 #246
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_87151593

submarino

mmmmhhh...deze moet nog even bezinken.
= there is a light that never goes out =
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:47:01 #247
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_87154568
Predators (2010, VS, Nimród Antal)
De beste Predator-film na Predator. Maar dat zegt meer over de kwaliteit van die andere vervolgen (Predator 2 en de AVP-films) dan over de kwaliteit van deze film. Jammer genoeg, want ik had er ook meer van gehoopt.
De film begint nog wel aardig. Tot dat ze door hebben wat er aan de hand is, is de film nog het spannendst. Ook daarna kent de film nog wel gave momenten, met als persoonlijke hoogtepunt
SPOILER
Maar de film kent ook te veel van die typische minpunten als plotholes
SPOILER
) en voorspelbaarheden zoals de volgorde van doodgaan. Bovendien Adrien Brody :') :') :')

Tian bian yi duo yun (The Wayward Cloud) (2005, Taiwan, Tsai Ming-liang)
Nee, hier kon ik echt heel weinig mee. Het was me allemaal te wazig en vaag. Ik bleef hopen dat het ergens een beetje begrijpbaarder werd. Of dat de film me toch wist te pakken, maar dat deed het me nooit. Het bleef te veel een soort ranzige wazige halve porno. Het zal allemaal wel symbolisch zijn over het gebrek en verlangen naar liefde. Maar de film wist me nooit te raken. De muzikale intermezzo's waren wel geinig, maar dan ook vooral omdat ze zo bizar waren. Maar leken verder ook weinig te maken te hebben met het plot of de thematiek van de voorgaande scene's.
Na het zien van deze film heb ik iig voorlopig geen trek meer in watermeloen.
cijfer: 4.5
  maandag 4 oktober 2010 @ 08:46:02 #248
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_87159210
September, het was geen grootste filmmaand voor mij..

September
Films
54. Four Lions (Christopher Morris, 2010) :: 7.4
55. The Ghost Writer (Roman Polanski, 2010) :: 7.0
56. Stand by Me (Rob Reiner, 1986) :: 7.7

Statistieken
Totaal 3 films (maandgemiddelde: 6.2) gekeken:
- Lang (meer dan 75 min.): 3.

Totale speelduur: 318 min.

Best beoordeeld: Stand by Me (7.7, 21ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: The Ghost Writer (7.0).

Media-verdeling
1.
2.
Overal verstand van.
pi_87160290
How to Train Your Dragon (2010)

Prachtig gemaakt, ik ben groot liefhebber van computer-animatie. Maar net als de laatste Pixars vind ik deze toch een beetje tegenvallen. Heeft wel leuke humor van tijd tot tijd maar het verhaaltje is weer zo standaard, cliché en voorspelbaar. Boy saves world and gets the girl, KOM OP ZEG dat hebben we al zo vaak gehad. De draken zijn wel erg leuk gemaakt, daarom een 7/10.
  maandag 4 oktober 2010 @ 10:24:55 #250
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_87161167
Exit through the gift shop
quote:
Een film over een man die een film over Banksy probeerde te maken. De excentrieke Franse winkeleigenaar Thierry Guetta probeert de wereld van graffiti te vangen door de bekendste vandalen tijdens de creatie van hun werk te volgen. We volgen Thierry vervolgens bij zijn pogingen om Banksy te vinden en vriendschap met hem te sluiten. Maar het gevolg is dat de kunstenaar de camera omdraait naar de Fransman. Wat volgt is een verhaal over het leven van deze man, die probeerde het onfilmbare vast te leggen en daarbij faalde.
Zeer vermakelijke en goede documentaire!
  maandag 4 oktober 2010 @ 10:32:42 #251
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_87161390
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:58 schreef musicfreakyme het volgende:
Hetzelfde hier, maar ik was net in het boek begonnen voordat ik de film op tv zag.
Kon niet wachten op volgende week dus gelijk maar gedownload. Blijkt op tv de director's cut uitgezonden te worden, die net dat beetje toevoegt aan achtergrond.

Prachtige film, spannend en je gaat echt om lisbet, mikael en de rest geven. Heel heel mooi!
9.

(zijn de andere delen van millennium al verfilmd?)
pi_87161467
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 10:32 schreef toetsenbordridder het volgende:

[..]

Hetzelfde hier, maar ik was net in het boek begonnen voordat ik de film op tv zag.
Kon niet wachten op volgende week dus gelijk maar gedownload. Blijkt op tv de director's cut uitgezonden te worden, die net dat beetje toevoegt aan achtergrond.

Prachtige film, spannend en je gaat echt om lisbet, mikael en de rest geven. Heel heel mooi!
9.

[ afbeelding ]

:Y
Canvas zendt ze allemaal uit (wel in serie vorm = 6 delen)

[ Bericht 0% gewijzigd door Butterfly91 op 04-10-2010 11:28:00 ]
pi_87161700
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:31 schreef trebremmit het volgende:
Afgelopen tijd gezien:

Showgirls 1995 Paul Verhoeven
Deze film wordt nogal eens afgekraakt en beschouwd als heel slecht. Geheel onterecht vind ik, Verhoeven is gewoon lekker gewaagd bezig en maakte een film zoals nog niet eerder vertoond.
Visueel prachtig met de naakt en dansscenes, een geweldige Elizabeth Berkley en de dialogen zijn over the top goed! Voor iedereen die van sex, geweld en naakt houdt! 7/10

Ja ik snap de ophef ook niet. Ik vond het ook een prima film! Alleen als ik dat tegen mensen zei, dan gaan ze zeggen van jaja het zal niet aan de tieten liggen :')
pi_87162316
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 10:46 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Ja ik snap de ophef ook niet. Ik vond het ook een prima film! Alleen als ik dat tegen mensen zei, dan gaan ze zeggen van jaja het zal niet aan de tieten liggen :')
Ik vond het vooral een film over (oneerlijke) concurrentie, egoïsme en hoe ver je gaat voor je ambities.

Maar ja, ik lees ook de Playboy voor de interviews.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_87162516
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 10:32 schreef toetsenbordridder het volgende:

Ik weet niet hoe het zit met de laatste uit de serie, maar ik zou deel twee overslaan, zo slecht. Ze zijn nu bezig met de Amerikaanse verfilming van deze boekenreeks, ben benieuwd :)
pi_87166922
Get Him to the Greek
Viel me reuze mee. Sommige stukken waren minder maar daar volgde dan weer een scene op die wel geslaagd was. De scene met Jeffrey vond ik zelfs geniaal en zelfs een beetje herkenbaar :D 7.4 / 10

Mega Shark vs Giant Octopus
Na een kwartiertje kijken kwam ik erachter dat deze film helemaal niet zo een fun is als vooraf gedacht. Saaie dialogen, belabberde acteurs en een verhaal dat totaal overbodig is. Daarna maar op x10 gekeken tot de gevechten kwamen en ook deze waren niet boeiend en erg kort. 5 minuten mega shark & octopus, de rest was heel slecht drama. Niet dat ik een topper verwacht had maar hier was vast iets leukers van te maken. 1.0 / 10

The Shield - Seizoen 5
Tijdje geleden S1 t/m 4 gezien en dat vond ik wel genoeg. S5 is met Forest whitaker een goede acteur rijker en hij speelt de internal affairs agent erg goed en sluw. Spannend seizoen met een goede climax. Nu direct door met S6 & 7 ^O^ 8.4
pi_87168704
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:28 schreef planethugo het volgende:
Get Him to the Greek
Viel me reuze mee. Sommige stukken waren minder maar daar volgde dan weer een scene op die wel geslaagd was. De scene met Jeffrey vond ik zelfs geniaal en zelfs een beetje herkenbaar :D 7.4 / 10
Gewoon alle scenes dat ze onder invloed van iets waren, waren fking epic. :P
pi_87169189
Monsters dan ook maar gekeken.

Het budget voor deze film was zeer laag, maar ook met beperkte middelen kun je nog een goed plot in elkaar draaien. Dat is hier echter niet gebeurd. Er is te geforceerd naar een bepaalde situatie toegewerkt. De burgerluchtvaart bestaat in deze film blijkbaar niet en om een of andere reden mag er ook niet meer gevaren worden, dus gaan ze maar lopen door de jungle. Daar zijn aliens die niets aan het verhaal toevoegen. Dat was het hele plot.

Aan het einde nog de totaal onverwachte, maar toch verplichte romance. Nou, ik heb een traantje weg moeten pinken hoor..

De analogie met de immigratie van Mexicanen is ook niets, want geen Amerikaan die ze tegenhoudt, ze lopen er gewoon zo naar binnen terwijl er een 100 meter hoge muur staat :')

Ik weet niet wat ik hier voor laag cijfer aan moet geven..
pi_87169627
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:20 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Gewoon alle scenes dat ze onder invloed van iets waren, waren fking epic. :P
ja maar toen ze aan die behaarde wand stonden te aaien schoot ik echt in de lach. Ook Puffy deed het overigens wel aardig in die scene :)
pi_87170336
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:35 schreef rijsttafel het volgende:

Het budget voor deze film was zeer laag, maar ook met beperkte middelen kun je nog een goed plot in elkaar draaien. Dat is hier echter niet gebeurd. Er is te geforceerd naar een bepaalde situatie toegewerkt. De burgerluchtvaart bestaat in deze film blijkbaar niet en om een of andere reden mag er ook niet meer gevaren worden, dus gaan ze maar lopen door de jungle. Daar zijn aliens die niets aan het verhaal toevoegen. Dat was het hele plot.

Aan het einde nog de totaal onverwachte, maar toch verplichte romance. Nou, ik heb een traantje weg moeten pinken hoor..

De analogie met de immigratie van Mexicanen is ook niets, want geen Amerikaan die ze tegenhoudt, ze lopen er gewoon zo naar binnen terwijl er een 100 meter hoge muur staat :')

Begreep ook niet dat er gewoon een opening zat in die meters hoge muur :')

Alleen begreep wel dat er niemand meer was vanwege de Aliens, wellicht zat een eindje verderop het echte doorgangspunt inclusief bewaking.
pi_87171714
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:35 schreef rijsttafel het volgende:

gewoon net als mij, een 3 of een 4
want het is een sfeerloze troepfilm!
  maandag 4 oktober 2010 @ 18:40:49 #262
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_87177986
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:00 schreef casper019 het volgende:
Monsters (2010)

[ afbeelding ]

Verenigd Koninkrijk
Drama / Science-Fiction
94 minuten

geregisseerd door Gareth Edwards
met Whitney Able en Scoot McNairy

Vanaf 17 februari 2011 in de bioscoop (overige bioscoopreleases)

damn wat een tegenvallende film, ik had de trailer gezien en die zag er echt heel tof uit. Maar ik vond de film totaal niet spannend. Er gebeurde weinig en vond dat er ook weinig sfeer in de film zat. Ik had helemaal niet het gevoel te kijken naar wereld die verwoest was door aliens en bombardementen.. maar kreeg meer het idee dat ze door de jungle met afentoe een stadje trokken. Ik heb em nog afgekeken omdat ik toch wou weten hoe het zou aflopen en of er nog iets zou gebeuren maar wat een slappe film. En dat ze op het eind plots een ''roamnce''krijgen valt ook een beetje uit het niets, nergens uit opgebouwd. Slappen film
een 3.5/4
En toch geef je hem een 8.5/10? :')
pi_87178316
ben nu frozen aan het kijken... wat een slechte film zeg... et was nog wel OK, totdat:

SPOILER
  maandag 4 oktober 2010 @ 18:58:01 #264
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_87178631
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:50 schreef resque het volgende:
ben nu frozen aan het kijken... wat een slechte film zeg... et was nog wel OK, totdat:

SPOILER
Allez, dan begint de film juist :')
pi_87180915
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:40 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

En toch geef je hem een 8.5/10? :')
Ik heb 'm ook gekeken omdat er 3.5 uit 4 stond, dacht, nou dat kan ik nog eens proberen :')
pi_87181028
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:53 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik heb 'm ook gekeken omdat er 3.5 uit 4 stond, dacht, nou dat kan ik nog eens proberen :')
ik bedoelde 3.5/4 van de 10 :p !!
pi_87183260
@casper019 LOL

films recentelijk bekeken:

Within the whirlwind
beter dan verwacht. ik snap wel dat ze de gruwelijkheden achterwege laat, omdat iedereen daar wel bekend mee is, maar ik denk dat het het allemaal nog wel iets naarder had gemaakt. Ook omdat het lijkt in de film alsof de tijd best snel voorbij gaat. Er is een vrouw in de bijrollen die acteert alsof ze op het toneel staat (ergerlijk!). Maar ik zat er goed in! ga ik hem nog eens kijken - neeuh, tis geen Antonia (andere film vd regisseur) - 7,0

Four Lions
Must see, totaal ander genre, heerlijk genieten... zeker in deze tijd dat terrorismedreigingen worden verhoogd :-)
7,8

The Road
Wat een beklemmende film! Wat je er ook van moge vinden ondanks
SPOILER
de sfeer weergeven kunnen ze wel... ik werd er erg neerslachtig van etc...
maar films die dat gevoel weten over te brengen scoren bij mij erg hoog :-)
8,0

Kick-Ass
Kijken - erg leuk :-) 8,1 op IMDB, ook van mij :-D
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
pi_87187898
Four lions

Verenigd Koninkrijk
Komedie
94 minuten

geregisseerd door Christopher Morris
met Riz Ahmed, Nigel Lindsay en Kayvan Novak

In een Britse stad hebben vier mannen een geheim plan. Omar (Riz Ahmed) is verontwaardigd over de manier waarop moslims in de wereld worden behandeld en is daarom vastbesloten om een jihadstrijder te worden. Zijn niet al te slimme vriend Waj is meteen verkocht. Omars andere vrienden, de blanke Barry en Faisel doen ook mee. Faisal kan een bom maken, maar zichzelf nog niet opblazen vanwege zijn zieke vader. Ook al zijn ze niet de slimsten, ze proberen toch op hun eigen manier de stad een klap toe te brengen.

Ik vond dit een best aparte film om gezien te hebben, tis zeker geen standaard film. Tis een beetje een combinatie van een drama/komedie film. Met een aantal goeie grappige momenten. De film blijft leuk om te zien tot het einde en kijkt lekker weg. Maar tis zeker geen hoogvlieger, tis een goeie film om gezien te hebben maar meer ook niet.

een 6.5
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:24:29 #269
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_87188933
The American

Mooie plaatjes. Goede acteurs. Fijne sfeer.
7.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:57:20 #270
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_87190487

La double vie de veronique (1991)
Ik heb genoten van de bekende trilogie van Kieslowski, maar deze film kon mij ondanks de fraaie beelden niet bekoren. Zonder kennis van het verhaal deze film gaan zien bleek geen goed idee. Begreep er geen jota van, en als je dan tijdens het kijken op de iPhone maar even het verhaal opzoekt gaat het al mis. Draait dus om twee Veronique's (een Poolse en Franse), gespeeld door dezelfde mooie vrouw en ze voelen verwantschap alsof er een soort telepathie is. Nou ja, al met al een frustrerende kijk ervaring en heb hem maar afgezet. Misschien andere keer weer eens een nieuwe poging wagen.

IMDB : 7.7
Overal verstand van.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:46:58 #271
213010 haakon
pi_87200338
Jonah Hex

Tja, had er veel meer van verwacht na het zien van de trailer.
Het is een redelijk leuke film, maar ook niet meer dan dat.
Megan Fox die weinig in beeld is, en ik had ook veel meer actie verwacht, vooral na het zien van de eerste scene met de sheriff...

Een magere 6.
The Outside Agency
pi_87201725
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
A Nightmare on Elm Street
Oei, oei, oei. Al die remakes ook. Bij die van Halloween kon ik de iets andere insteek (meer jeugd van Michael Myers) nog wel appreciëren. Friday the 13th was al wat minder, maar daar vond ik het origineel eigenlijk ook weinig memorabel en na de verschrikking Jason X was alles een verbetering. Maar deze Nightmare :N. Er is wel meer mis met de film (personages vallen echt te pas en te onpas in slaap om Freddy toch maar te kunnen opvoeren) maar het meest storende was gewoon Freddy. De vorige Freddy was grappig, eng en ook gewoon bijzonder, want hij was niet als andere badguys. Deze nieuwe werkt gewoon helemaal niet, dit is een dertien in een dozijn freak die er nep uitziet. Jackie Earle Haley probeert wel en 't ligt ook niet echt aan hem, de chemistry is er gewoon niet. Sommige personages kunnen maar door 1 acteur gespeeld worden, blijkbaar hoort de combo Englund/Kruger daar ook bij.
Het allerergste vond ik nog, naast de dingen die je al noemt, dat men gewoon scenes uit de oude Nightmare reeks opnieuw hebben gebruikt. (de scene met de handschoen in bad bv.)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 13:00:13 #273
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_87204598
Gu ling jie shao nian sha ren shi jian (A Brighter Summer Day) (1991, Taiwan, Edward Yang)
Met een speelduur van maar liefst 237 minuten was dit een lange zit. Terwijl er qua verhaal niet zo heel veel gebeurd. De film gaat simpel gezegd over wat jongens, die lid zijn van jeugdbendes in Taiwan in begin jaren '60. Een jongen wordt verliefd op het meisje van een bendeleider en er wordt wat gedreigd en gevochten om geld en suprematie in de wijk. Maar in die 237 minuten weet Yang wel goed om een realistische weergave te geven van het leven van die jongens (en hun familie) in die tijd.
Yang gooit de kijker meteen in de diepte in deze film. Het duurt een hele tijd voordat ik door had wie nou wie was en wat de onderlinge relaties en verhoudingen waren. (Dat die jongens zo veel op elkaar lijken met allemaal hetzelfde kapsel helpt ook niet ;) )Als de poppetjes en het verhaal duidelijker worden, werd de film wel beter. Maar met 237 minuten zijn er ook gewoon te veel saaie momenten in de film.
Waarschijnlijk is het allemaal ook verborgen kritiek over de politieke toestand in Taiwan. (Zoals ook blijkt uit andere reviews) Maar omdat zelf uit de film te halen is mijn kennis van de Taiwanese geschiedenis jammer genoeg te beperkt.
Het grote meesterwerk wat andere erin zien vond ik het niet.
pi_87206481
Revolver (Sergio Sollima, 1973)
Wederom een fijne Poliziotteschi. Vito Cipriani is een gevangenisbewaarder wiens vrouw wordt ontvoerd. De prijs voor haar terugkeer is de vrijlating van een crimineel. Als bekend wordt dat de crimineel zijn voormalige vrienden na zijn vrijlating wil vermoorden, gaan hij en de gevangenisbewaarder achter de kidnappers aan. Zeer sterke rol van Oliver Reed, maar ook Fabio Testi mag er wezen. Fijne score van Morricone en een prima einde, kortom een toppertje! 8.0

(500) Days of Summer (Marc Webb, 2009)
Blijft ook overeind bij een tweede kijkbeurt. Leuke originele film met een goede soundtrack en natuurlijk Zooey Deschanel! 8.0

Le dernier combat (Luc Besson, 1983)
Aardig en merkwaardig regiedebuut van Luc Besson. In een post-apocalyptische wereld regent het vissen, staan wolkenkrabbers verzonken in bergen zand en slapen bandieten in de kofferbak van oude auto's. Een man probeert te overleven in deze brute wereld. De sfeer is prima (mede door de zwart-wit beelden), maar had toch wel wat problemen om mijn aandacht erbij te houden. Er zit namelijk geen enkele dialoog in de film en de score is ook zeer minimalistisch. Beetje lastig om een oordeel te vellen. 7.0
pi_87214315
The Losers
Komedie/Actie
6.4 op IMDB

quote:
De leden van een CIA Black Operation team zijn in de Boliviaanse jungle op een 'search and destroy'-missie. Het team wordt echter verraden en voor dood achtergelaten. Ze besluiten achter de verantwoordelijken aan te gaan om wraak te nemen.
Erg lekkere actiefilm. Op bepaalde momenten niet bepaald realistisch, maar heb me er erg mee vermaakt. Dit is een van de weinige films geweest waarbij ik tussendoor niet heb gekeken hoe lang de film nog duurde, wat mij betreft had het gerust nog een uur langer door kunnen gaan. Ik geef hem een een 8-.
pi_87227247
The loved ones

Australië
Horror
84 minuten

geregisseerd door Sean Byrne
met Xavier Samuel, Jessica McNamee en Richard Wilson

Brent is een 17-jarige student die nog steeds treurt om het verlies van zijn vader. Hij wordt uitgenodigd voor het schoolfeest door het meeste stille meisje van de hele school, Lola. Maar Brent weigert en hij wordt ontvoerd door Lola en haar vader. Hij zal moeten vechten om de macabere verassing, die Lola en haar vader voor hem in petto hebben, te overleven.

Goeie horror film! je kan merken dat het geen amerikaanse horror film is > niet dat typische gegil en slecht geacteer werk. Maar een leuk interessant verhaal en goed acteer werk! FIlm kijkt erg lekker weg en is zeker een aanrader om te zien
een dikke 7!
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:35:26 #277
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_87228942
The American (2010, VS, Anton Corbijn)
Prachtig geschoten film met prachtige beelden van een knappe man, mooie vrouwen, schitterende landschappen en een pittoresk dorpje. Na het zien van deze film kreeg ik heel erg zin in een vakantie in Italië.
De film heeft een heerlijke rustig tempo. Maar is daarmee zeker niet saai, vond hem eerder heel rustgevend. Juist omdat er zo weinig gebeurd en de film zo stil is, het gebruik van muziek wordt ook beperkt tot alleen het hoogstnodige minimum, wordt elke handeling van iemand verdacht en elk geluidje dreigend.
cijfer: 8.5
  woensdag 6 oktober 2010 @ 00:51:53 #278
213010 haakon
pi_87233588
Get Him to the Greek

Toch paar keer flink gelachen om deze film :)
Kijkt ook gewoon lekker weg.

7
The Outside Agency
pi_87235689
Going the Distance (Nanette Burstein, 2010)
Goh, de film had al dik tien minuten geleden moeten beginnen. Jemig er zitten wel erg veel vrouwen in de zaal. Hmz, wel erg veel slechte voorfilmpjes. He? Doet Drew Barrymore mee? En dan kom je er ineens achter dat je niet bij The American zit, maar bij Going the Distance.... altijd leuk samen met je broertje. Gezien de andere film inmiddels ruim een kwartier was begonnen toch maar besloten om te blijven zitten. Erg voorspelbare romantische komedie die ook minstens een kwartier te lang duurde. Toch nog wel een paar lichtpuntjes in de vorm van enkele vrij hilarische scenes, dat kwam niet van hoofdrolspeler Justin Long, maar meer vanuit de bijrollen. 5.5
pi_87236593

Shooter

Heb me er prima mee vermaakt. Het verhaal is niet nieuw, maar op een goede manier gepresenteerd. Vond Mark Wahlberg een goede hoofdrol vertolken.

IMDb cijfer: 7.2
Mijn cijfer: 7.5
pi_87237378
Taxi Driver
Deze film had ik nog nooit gezien, maar wel veel gehoord over de kwaliteit. Nou was ik zelf niet helemaal onder de indruk, al kan ik wel goed begrijpen dat er filmtechnisch een hoop goeds te melden is. Robert de Niro is altijd al een icoon geweest, en je kan hier goed zien dat al vroeg in zijn carriere duidelijk naar voren kwam dat het bijna een natuurtalent qua acteren is.. Het manko voor mij persoonlijk was meer het verhaal, wat misschien gewoon niet meer bij de tijd past ook, en de vreselijke soundtrack die door anderen kennelijk beter ontvangen is.. Ik had moeite de film te blijven kijken rond het middelpunt, maar het einde maakte weer wel wat goed. Over het algemeen kan ik films gemaakt rond die tijd goed waarderen, maar deze zal ik niet snel nog een keer opzetten.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 10:24:49 #282
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_87237936
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 08:28 schreef Hulkio het volgende:
Going the Distance (Nanette Burstein, 2010)
Goh, de film had al dik tien minuten geleden moeten beginnen. Jemig er zitten wel erg veel vrouwen in de zaal. Hmz, wel erg veel slechte voorfilmpjes. He? Doet Drew Barrymore mee? En dan kom je er ineens achter dat je niet bij The American zit, maar bij Going the Distance.... altijd leuk samen met je broertje. Gezien de andere film inmiddels ruim een kwartier was begonnen toch maar besloten om te blijven zitten. Erg voorspelbare romantische komedie die ook minstens een kwartier te lang duurde. Toch nog wel een paar lichtpuntjes in de vorm van enkele vrij hilarische scenes, dat kwam niet van hoofdrolspeler Justin Long, maar meer vanuit de bijrollen. 5.5
:D Dan baal je :D
pi_87238073
INCEPTION! WAT ONTZETTEND GOED!

een dikke 9!
"Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht" - Iemand ergens
pi_87252248
Machete

teeeeeeeeeeeeeeeeeeeeering

wat vet _O_

de cast alleen al is geniaal. zeer verrassende actiescenes :P en veel geile wijven. een van de vetste films die ik de afgelopen tijd heb gezien.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:34:28 #285
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_87255349
The Killer Inside Me (2010)
Saaie film, al is het acteerwerk van Casy Affleck voortreffelijk. Het verhaal schiet iets te weinig op en is moment echt saai te noemen. Het verhaal an sich was wel oké, maar hoefde echt niet zolang te duren. Daarbovenop komt nog het slecht uitgewerkte einde.
SPOILER
:{
4.5

Black Death (2010)
Prima film, geeft goed weer dat de meeste dingen toen in de naam van ( een denkbeeldige ) god werden gedaan en alles wat vreemd was met heksen te maken had en op de brandstapel hoorde.
6.5

Burn After Reading (2008)
Leuke komedie van de Coen broers. Niet zo heel bijzonder als de meeste van hun films, maar hij kijkt toch lekker weg. Hier zien we Brad Pitt in een nooit eerder geziene rol en ik vind dat hij het geweldig doet! Lekker hilarisch en er zwaar over.
7.5

[ Bericht 3% gewijzigd door Mike op 06-10-2010 18:44:01 (en bedankt :')) ]
pi_87264922
Micmacs à tire-larigot

Frankrijk
Komedie / Misdaad
105 minuten

geregisseerd door Jean-Pierre Jeunet
met Dany Boon, Dominique Pinon en André Dussollier

Jaren geleden overleed de vader van Bazil bij het onschadelijk maken van een bom midden in de Marokkaanse woestijn, zijn moeder raakte totaal gestoord en Bazil werd naar een weeshuis gestuurd. Nu werkt de volwassen Bazil bij een videotheek, als hij door een bizar toeval in zijn hoofd wordt geraakt door een kogel. Hij overleeft het ongeval maar de kogel blijft zitten, met rare bijwerkingen als gevolg. Wanneer Bazil hierdoor zijn baan verliest is de maat vol. Hij heeft het helemaal gehad met de wapenindustrie, waarvan zijn vader en hijzelf het slachtoffer zijn. Samen met zijn nieuwe vrienden bedenkt Bazil een briljant plan om de twee wapenfabrikanten ten gronde te richten.

Ik vond het een goeie film, alleen vond ik niet altijd even duidelijk wat er nou precies gebeurde/wat het doel ervan was. Ik vond met name het middenstuk even wat zwakker... Wel een heel apart en sterk einde weer.
daarom een 6 tot 6.5
  donderdag 7 oktober 2010 @ 01:21:50 #287
213010 haakon
pi_87271556
Geen zin nog te typen, dus alleen de cijfers en kleine uitleg.

Piranha
Had ik niet verwacht, was leuker dan gedacht (ghehe, dat rijmt)
6,5

Indiana Jones and the last crusade
Gewoon zo'n vette film, ik vind hem de mooiste van de IJ eraf
8,5 !

aju slapen :W
The Outside Agency
  donderdag 7 oktober 2010 @ 10:50:48 #288
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_87276967
How to Train Your Dragon (2010, VS, Dean DeBlois & Chris Sanders)
Sukkelige jongen sluit vriendschap met een (zogenaamd) levensgevaarlijke draak en temt hem daarna, zoals de titel al aangeeft. Waardoor hij een einde maakt aan de eeuwige strijd tussen Vikingen en draken. Ondertussen krijgt hij natuurlijk ook nog het meisje.
Het is allemaal niet heel bijzonder dus, maar het is dan ook gewoon een prima gedane formule film. Klein probleem is dat de film zijn eigen moraal op het einde een beetje onderuit haalt.
SPOILER
pi_87277663
Afgelopen tijd gezien:

- True Romance Eerder gezien (1993) 9.9
Schitterend, wat een genot om naar te kijken dit verhaal van Tarantino. Voor de 5e keer ofzo gezien, blijft mijn op 1 na beste film

- Berlin Calling Eerder gezien (2008) 8.8
Geweldig. Mooi en goeie muziek. Paul blijft ^O^

- (500) Days of Summer (2009) 7.2
Grappige film

- Synecdoche, New York (2008) 7.4
Erg mooi gemaakt, maar te langzaam en langdradig (2+ uur)

- The 51st State Eerder gezien (2001) 8.6
Heerlijke comedy, Samuel L Jackson in een toprol en een lekker makkelijke korte film

pi_87279079
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:07 schreef El_Matador het volgende:
Afgelopen tijd gezien:

- True Romance Eerder gezien (1993) 9.9
Schitterend, wat een genot om naar te kijken dit verhaal van Tarantino. Voor de 5e keer ofzo gezien, blijft mijn op 1 na beste film
Laatst ook weer gezien voor de zoveelste keer, heb hem ook een 10 gegeven op IMDB, aangezien een 10 onmogelijk is, is een 9,9 realistischer ;)

Wat is je nummer 1?

quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:50 schreef Lonewolf2003 het volgende:
How to Train Your Dragon (2010, VS, Dean DeBlois & Chris Sanders)
Sukkelige jongen sluit vriendschap met een (zogenaamd) levensgevaarlijke draak en temt hem daarna, zoals de titel al aangeeft. Waardoor hij een einde maakt aan de eeuwige strijd tussen Vikingen en draken. Ondertussen krijgt hij natuurlijk ook nog het meisje.
Het is allemaal niet heel bijzonder dus, maar het is dan ook gewoon een prima gedane formule film. Klein probleem is dat de film zijn eigen moraal op het einde een beetje onderuit haalt.
SPOILER
Ook gezien vannacht, heerlijk filmpje! Ben het eens met die 7.5

Haha ja, ik zat dus ook al zo van, hmmm
SPOILER
pi_87281570
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:42 schreef JDx het volgende:

[..]

Laatst ook weer gezien voor de zoveelste keer, heb hem ook een 10 gegeven op IMDB, aangezien een 10 onmogelijk is, is een 9,9 realistischer ;)

Wat is je nummer 1?
The Fountain O+ O+ O+

pi_87281841
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

The Fountain O+ O+ O+
is dat wat the fountain??
pi_87281882
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:04 schreef casper019 het volgende:

[..]

Nee, dat is helemaal niks. Daarom is het ook zijn #1 film. Dus het is zeker geen aanrader!

[ Bericht 2% gewijzigd door Toad op 07-10-2010 13:12:42 ]
pi_87281897
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:04 schreef casper019 het volgende:

[..]

wat zegt ie nou net? :|W
pi_87282764
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

The Fountain O+ O+ O+
Ok nice, die vond ik iets minder maar ook zeker wel vet, PM me je top10 please (als je die hebt), ff kijken of ik iets nog niet gezien heb ;)
  donderdag 7 oktober 2010 @ 13:48:16 #296
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_87283319
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:05 schreef Toad het volgende:

[..]

Nee, dat is helemaal niks. Daarom is het ook zijn #1 film. Dus het is zeker geen aanrader!
_O-
pi_87284316
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:32 schreef JDx het volgende:

[..]

Ok nice, die vond ik iets minder maar ook zeker wel vet, PM me je top10 please (als je die hebt), ff kijken of ik iets nog niet gezien heb ;)
Ik denk dat ie in dit topic wel op z'n plaats is, tenslotte willen we allemaal (ik dus ook!) films leren kennen die geweldig zijn dan wel lijken op films die we al kennen in hetzelfde genre/soortgelijke films.

Mijn top10:
1 - The Fountain
2 - True Romance
3 - Children of Men
4 - Lost Highway
5 - Sin City
6 - The Devil's Advocate
7 - Inglourious Basterds
8 - Snatch
9 - V for Vendetta
10 - Apocalypto

De overeenkomst tussen deze films is voor mij vooral de combinatie van meeslependheid, terugkijkmogelijkheden (een echt goede film kijk je vaker om nieuwe lagen te ontdekken), muziek en beelden.

Verder:
http://www.icheckmovies.com/profile/favorites/torero/

pi_87284375
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:06 schreef El_Matador het volgende:
.....

====

NIeuw! Een top 3 van de vaste users van dit topic, post je top3 van aanraders die je afgelopen maand gezien hebt!

Torero;
1 - The Fountain
2 - Cidade de Deus
3 - The Fall
Trouwens mede de reden dat ik de OP & TT gewijzigd heb. MIsschien een beter idee trouwens om de vaste bezoekers van dit topic een Whatiwatch ( http://www.whatiwatch.net ) of Icheckmovies ( http://www.icheckmovies.com ) link te plaatsen?

pi_87284752
Piranha 3D - Echte popcorn film met veel bloed en blote wijven.
Predators - Vermakelijke actiefilm. Echter niet zo goed als de eerste Predator film , maar zeker veel beter dan deel2.
Splice - Prima film, maar meer ook niet.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
pi_87286884
Return of the Dragon: Het vervolg op Enter The Dragon. Bruce Lee vs. Chuck Norris, een betere finale in een martial arts film kan ik me niet indenken. Komt een beetje laat op gang (net als Enter the Dragon), maar als Bruce los gaat heb je ook wat :D
7.5

(500) Days of Summer: Er zitten enkele leuke gimmicks/ideetjes in deze film die het kijken zeker de moeite waard maken. Het verhaal is matig en ik vond het personage van Summer eigenlijk niet om uit te staan.
8
"Music, man. Put that tape on!"
pi_87287405
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 15:30 schreef niesl2 het volgende:
Return of the Dragon: Het vervolg op Enter The Dragon.
Return of the Dragon heeft weinig van doen met Enter the Dragon... Het is zelfs ouder dan Enter the Dragon :P
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')