Ff crosspost, zal TS nog aanpassenquote:Ja hoor, ¤ccl¤ston¤ wil nog meer geld zien. Iedereen moet besparen in de F1, maar ¤ccl¤ston¤ moet nog meer geld hebben
Oude geldwolf, nu wil ie Monaco eruit gooien omdat ze te weinig betalen. Dat het ondertussen een publiekslieveling is geworden vergeten we dan even, naast het feit dat de teams en coureur het hartstikke mooi vinden om daar tussen die nauwe muren te racen
Helemaal waar, al zal ik er geen traan om laten als Monaco niet meer opgenomen wordt in het seizoen. Eén grote poppenkast met alleen maar bobo's, en de meest saaie baan ever..quote:Op maandag 19 juli 2010 18:06 schreef Schunckelstar het volgende:
het word tijd dat die seniele oude gek eens een keer omvalt en nooit meer opstaat
daar ben ik het op zich wel mee eens, vaak is het een ernstig saaie optocht.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:13 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Helemaal waar, al zal ik er geen traan om laten als Monaco niet meer opgenomen wordt in het seizoen. Eén grote poppenkast met alleen maar bobo's, en de meest saaie baan ever..
Helaas heb ik dat met de complete F1 dit jaar. Ik kijk elke keer weer uit naar de race, wil alles zien en volgen maar weet eigenlijk niet meer waaromquote:Op maandag 19 juli 2010 18:24 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
daar ben ik het op zich wel mee eens, vaak is het een ernstig saaie optocht.
maar toch zou ik monaco ontzettend missen, kijk er altijd naar uit, weet ook niet precies waarom
Kun je ook uitleggen waarom? Het enige wat ik kan bedenken is de uitgang van de tunnel..quote:Op maandag 19 juli 2010 19:28 schreef bodylotion het volgende:
Ik vind Monaco een van de meest spectaculaire races van het jaar
er gebeurt altijd wel wat. Verder is het cool om ze zo dicht langs de muren te zien gaan. Elk foutje word afgestraftquote:Op maandag 19 juli 2010 19:32 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Kun je ook uitleggen waarom? Het enige wat ik kan bedenken is de uitgang van de tunnel..
Dat zet me aan het denken. wat is er de laatste keer gebeurt? Hulkenberg in het begin in de muur, schumacher die nog even snel in wilde halen en twee op/over elkaar (liuzzi?). Of nog meer?quote:Op maandag 19 juli 2010 19:39 schreef kepler het volgende:
[..]
er gebeurt altijd wel wat. Verder is het cool om ze zo dicht langs de muren te zien gaan. Elk foutje word afgestraft
Alonso in de muur, wel de training. Verder ben ik niet zo goed in het onthouden van zulke dingenquote:Op maandag 19 juli 2010 20:04 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dat zet me aan het denken. wat is er de laatste keer gebeurt? Hulkenberg in het begin in de muur, schumacher die nog even snel in wilde halen en twee op/over elkaar (liuzzi?). Of nog meer?
Maar wel claimen dat er altijd wat gebeurtquote:Op maandag 19 juli 2010 20:07 schreef kepler het volgende:
[..]
Alonso in de muur, wel de training. Verder ben ik niet zo goed in het onthouden van zulke dingen
De inhaalmanoeuvre van Schumacher op Alonso in de laatste ronde toen de SC naar binnen ging.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:07 schreef kepler het volgende:
[..]
Alonso in de muur, wel de training. Verder ben ik niet zo goed in het onthouden van zulke dingen
Pitpass/Independent is de bron. Dievenjournalistiek van Sport1, niets nieuws.quote:
Ik kijk al lang geen F1 meer voor de inhaalactiesquote:Op maandag 19 juli 2010 20:10 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Maar wel claimen dat er altijd wat gebeurt
Voor coureurs is het ook extra speciaal om Monaco te winnen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:29 schreef Sinister-D- het volgende:
Ach het is misschien niet altijd een even spectaculaire race, maar het is er eentje die wel gewoon op de kalender moet blijven staan. Denk dat er vrij veel weerstand gaat komen van (oud)coureurs en teams uit diverse klasses als die geldwolf de race van de kalender wil halen.
quote:“We zullen een aanpassing aan de reglementen aanvragen. Als de wedstrijdleiding binnen drie of vier bochten niets van zich laat weten, dan moet de actie als correct worden beschouwd”, zei Domenicali
Mwah, de manier waarop dit gebeurde schept weer een precedent. Als je ingehaald wordt dan kan je dus je tegenstander van de baan dwingen, en vervolgens is hij de sjaak omdat hij afsneed... Beetje krom lijkt mequote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:51 schreef Ermanon het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)ing-aan-reglementen/
Korte versie, als de FIA niet binnen 3~4 bochten zegt dat het illegaal was, is het een correcte inhaal-actie.
Niet mee eens, te korte tijd om het goed te kunnen beoordelen, en bovendien moeten Ferrari en Alonso eens ophouden met huilen hierover, ze wisten heel goed dat Kubica zijn plek zwaar zou verdedigen, en ook dat het een illegale inhaalactie was, ongeacht het feit dat Alonso nog zo hard stond te roepen dat er niks was gebeurt was.
Had Alonso wel willen horen als coureur <X> hem zo had ingehaald, had ie meteen op de radio zitten huilen om Charlie, dat ie "benadeeld" is![]()
Selectieve zeikerd. Geweldige racer, dat wel, maar erbuiten en kwal van een vent.
Nee, want die regel bestaat nog helemaal nietquote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Met die logica heeft Hamilton dus legaal de SC ingehaald...
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:28 schreef kepler het volgende:
[..]
Mwah, de manier waarop dit gebeurde schept weer een precedent. Als je ingehaald wordt dan kan je dus je tegenstander van de baan dwingen, en vervolgens is hij de sjaak omdat hij afsneed... Beetje krom lijkt meAlonso was direct naast Kubica, aan de binnenkant en vervolgens krijgt hij geen ruimte. Ik snap wel waarom Ferrari/Alonso hier duidelijkheid over wil
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:33 schreef kepler het volgende:
[..]
Nee, want die regel bestaat nog helemaal niet
en het inhalen van een SC is iets anders dan het inhalen van een andere coureur
ah nu wel, het gaat over elke actiequote:
Nee, hij had Alonso genoeg ruimte moeten geven. Alonso zat er gewoon naast, het lijkt me niet meer dan normaal om zo'n iemand ruimte te geven. Hij schat de situatie niet verkeerd in, Kubica duwt hem gewoon op het gras. Waarom zou Alonso ruimte moeten geven, maar Kubica niet?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:28 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Wat had Kubica dan moeten doen, remmen, en z'n wagen aan de kant parkeren om Alonso te laten passeren?![]()
Ferrari doet alsof er iets bijzonder gebeurt is, maar het komt zo vaak voor dat een coureur iemand inhaalt door de bocht af te steken. De coureur moet over het gras omdat hij de situatie verkeerd ingeschatte; hij zag een mogelijkheid die er niet was.
Normaal gesproken geeft je die plek terug en is er niks aan de hand.
Om één of andere reden deed Alonso dat niet, dus die straf was niet meer dan terecht. Aan die regel hoeft niks verduidelijkt te worden.
Ben het er wel mee eens dat het sneller kon, maar dat is dan ook alles
Voorbij is een groot woord, maar ze zaten echt naast elkaarquote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:42 schreef Tarabass het volgende:
Uit de onboard blijkt ook dat Alonso voor de 'actie" er al voorbij was. Hij had mijns inziens kubica al ingehaald voordat hij op het gras ging. Maar de penalty sloeg werkelijk alles
In de bocht voor de beruchte bocht was Alonso er voorbij. Maar doordat Kubica op zijn lijn bleef (wat dus imo discutabel is omdat Alonso er voorbij was) moest Alonso uitwijken.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:59 schreef kepler het volgende:
[..]
Voorbij is een groot woord, maar ze zaten echt naast elkaar
er naast is er naast, en hij koos de goede lijn want erna zat hij aan de binnenkant. Iedereen roept dat er ingehaald moet worden, maar zulke straffen nodigen niet uit om net iets meer risico te nemen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:34 schreef Aresdreams het volgende:
Als ik zo die beelden bekijk zit alonso voor de eerste bocht aan de buitenkant, als hij daar iets meer tijd had genomen had hij waarschijnlijk na die bocht alsnog op een goede manier er langs kunnen komen, en had hij geen straf hoeven te ontvangen...
in maleisie mocht het niet. Gewoon 2 tassen meenemen, eentje met wat broodjes en de ander vol bier. Broodjes inleveren en vaak controleren ze je andere tas niet meerquote:Op woensdag 21 juli 2010 21:49 schreef bodylotion het volgende:
Dit weekend ga ik naar de Grand Prix toe. Weet iemand of je bier en Snickers mee mag nemen naar het circuit?
In Spa vorig jaar waren er mensen die hadden een diepvries op een steekwagen gelast, vol met bierquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:02 schreef kepler het volgende:
[..]
in maleisie mocht het niet. Gewoon 2 tassen meenemen, eentje met wat broodjes en de ander vol bier. Broodjes inleveren en vaak controleren ze je andere tas niet meer
quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:52 schreef Tarabass het volgende:
Maar goed, waar het meer om gaat is de belachelijke beslissing om hem zo'n penalty te geven. Als men vindt dat je een foute inhaalactie gemaakt hebt dan kan je de plek teruggeven. In dit geval was dat echter niet meer mogelijk en had Alonso gewoon geluk.
Hij zit er inderdaad naast, en misschien was de straf wel zwaar, maar aan de nadere kant had hij ook z'n auto kunnen laten staan, hadden we een mooie crash gekregen, hadden we nog meer om te zien...quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:24 schreef kepler het volgende:
[..]
er naast is er naast, en hij koos de goede lijn want erna zat hij aan de binnenkant. Iedereen roept dat er ingehaald moet worden, maar zulke straffen nodigen niet uit om net iets meer risico te nemen.
Ecclestone zit dus de ACM op te hitsen in de hoop meer geld te krijgen. Echt, hoop van harte dat ie vandaag nog dood neervalt, heel nare vent die ¤ccl¤ston¤quote:---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
STATEMENT FROM ACM
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
‘The Automobile Club of Monaco does not wish to comment on the statement given by Mr. Ecclestone relating to the future of the Monaco Grand Prix Formula 1.
Assuming that this information has been verified with Mr. Ecclestone by the media which published it, one should not even interpret the context and spirit of the statement.
The reality is much simpler: a negotiation is ongoing between the Automobile Club de Monaco and Formula One Management.
In time, the Automobile Club will not fail to communicate from the signing of an agreement.’
het is geen plotselinge beweging, Alonso krijgt gewoon geen ruimte. Was hij niet rechtdoor gegaan waren ze in elkaar gehaakt.quote:Op donderdag 22 juli 2010 09:28 schreef Ermanon het volgende:
Zoals ik het nu zie op beeld, was Alonso er naast voor de bocht, duiken ze naast elkaar de bocht in en verdedigt Kubica zijn lijn/plek in de bocht. Echter als Alonso gewoon een beetje richting Kubica was gegaan, had die wel aan de kant gemoeten om erger te voorkomen. Alonso zelf gaat nu ineens rechtdoor, ik zie nergens een plotselinge beweging van Kubica die Alonso "dwingt" er af te gaan. Terechte straf dus, moet Alonso maar leren eerlijk te spelen, ook tegen mensen die niet bang voor hem zijn.
Realiseer je wel dat de FIA bijna meteen na de actie al bij Stefano aangegeven heeft dat ze het niet vonden kunnen en dat als Alonso meteen de plek terug gaf er verder geen sancties zouden zijn....quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:52 schreef Tarabass het volgende:
Maar goed, waar het meer om gaat is de belachelijke beslissing om hem zo'n penalty te geven. Als men vindt dat je een foute inhaalactie gemaakt hebt dan kan je de plek teruggeven. In dit geval was dat echter niet meer mogelijk en had Alonso gewoon geluk. Blijkbaar dacht men daar anders over en zonder toedoen van Ferrari valt Kubica uit en krijgt Ferrari (Alonso) wel een hele zware straf voor een lullige inhaalactie. Imo dan, hé
Welk circuit is dat dan?quote:Op zondag 25 juli 2010 21:00 schreef nils7 het volgende:
Hehehe net op m'n iPad een applicatie gezet met alle F1 circuits en info ervan zie ik net dat er 1 tussen zit waarbij Google een luchtfoto heeft waaar de F1 daadwerkelijk is
Hungaroringquote:
quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:22 schreef Big-Ern het volgende:
Ecclestone over HRT en Virgin Racing: “Die kunnen we missen”
Bernie Ecclestone heeft de verwachting uitgesproken dat de Formule 1 voor het einde van het jaar een of twee teams kwijt raakt. En dat vindt de commerciële baas van de koningsklasse van de autosport geen ramp. “Er zijn momenteel een paar teams in de Formule 1 die daar niet in thuis horen, ze leven boven hun stand”, zegt Ecclestone in gesprek met de Daily Telegraph.
Hij zegt het niet expliciet, maar hij zou het niet erg vinden als Hispania Racing en Virgin Racing ten onder zouden gaan. “We willen minstens tien teams. Lotus is een goede naam, die wil ik niet verliezen. Maar over het algemeen is het een last, want het kost geld om ze erin te houden. We betalen ze om mee te doen. En ze geven daar weinig extra waarde voor terug. Als ze niet meer op zouden komen dagen bij races, zouden de fans dan thuisblijven, de televisiekijkers niet meer kijken en de kranten niets meer schrijven? Ik denk het niet.”
Bron: F1 TodayWat kan die vent dom lullen. Ik zie ook wel dat de teams niet erg snel zijn, maar heeft dit er niet mee te maken dat die teams zo laat een startbewijs kregen? Welk team heeft in zijn eerste jaar wel een snelle auto gebouwd? Geef ze eens een kans zeg en boor ze niet keer op keer de grond in.
Het toewijzen van de laatste startplek duurt ook alweer zolang. Dat laatste team zal ook in alle haast een auto moeten bouwen! Dat doet de sport geen goed, Bernie!
Als dat zo is, dan snap ik Bernie opzich wel. Waarom zou de FIA nieuwe teams moeten betalen? Als je je eigen team niet kan onderhouden, dan heb je weinig in de F1 te zoeken. Ja, het eerste jaar (jaren) zijn moeilijk, maar dat weet je als je begint.quote:Maar over het algemeen is het een last, want het kost geld om ze erin te houden. We betalen ze om mee te doen.
Hmm, ik dacht dat die deposit er allang was. Dat vond ik namelijk wel een goed systeemquote:Op woensdag 28 juli 2010 20:42 schreef Googolplexian het volgende:
En het zal ook wel niet meer zijn dan de deposit: Ecclestone: New teams to pay 16 million deposit
Vertrouw die vent nou gewoon niet. Als je de F1 in wilt ben je meer aan hem kwijt dan hij aan jou.
Een beetje het WK voetbal verhaal, denk ik. Het evenement halen kost je waarschijnlijk meer dan dat je eraan overhoudt.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:42 schreef Googolplexian het volgende:
En het zal ook wel niet meer zijn dan de deposit: Ecclestone: New teams to pay 16 million deposit
Vertrouw die vent nou gewoon niet. Als je de F1 in wilt ben je meer aan hem kwijt dan hij aan jou.
Irvinequote:“I'm not going to sit down and have a discussion with a load of people I don't know about whether someone should be done. I totally disagree with what happened to Lewis (Hamilton) at Spa in 2008. I can't be bothered having arguments about stuff that doesn't make any difference to me.”
quote:Exclusive Rubens Barrichello Q&A: I thought Ferrari had changed
Williams’ Rubens Barrichello confesses he found himself rubbing his eyes in disbelief at what he saw at Hockenheim
Barcelona vorig jaar, Rubensquote:Q: What happened at Hockenheim must have rung bells with you. Is Felipe Massa walking in your shoes now? And why is it that Ferrari think they have to lean towards one driver?
RB: You know, at the end of the day - as I just said - the big bosses that I was confronted by at Ferrari have all left. There were differences then and I thought that it would never happen again. And then all of a sudden I see that again. My first emotion was anger - just like everybody else. I didn’t like what I saw! As for what makes Ferrari think that they have to act in this manner, I don’t know. I can only say that I am happy with where I am. There is nothing like having no problems in a team! I understood and have learned a lot from the past and I am just happy right here right now.
Verandering van strategie van Button, omdat hij vastzat achter een coureur. Dat waren geen teamorders waarbij hij iemand voorbij moest laten. Achteraf blijkt die veranderde strategie beter te zijn en voelde Barrichello zich benadeeld.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:19 schreef wimderon het volgende:
http://www.formula1.com/news/interviews/2010/7/11089.html
[..]
[..]
Barcelona vorig jaar, Rubens?
Je mag ervan maken wat je wil, voor mij was het duidelijk en net zo goed bedoeld om de een voor de ander te krijgen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Verandering van strategie van Button, omdat hij vastzat achter een coureur. Dat waren geen teamorders waarbij hij iemand voorbij moest laten. Achteraf blijkt die veranderde strategie beter te zijn en voelde Barrichello zich benadeeld.
quote:"I'm very experienced and if it happens again I won't be accepting team orders. I'm making that clear now. There is pressure on my side. He's won four races and I've won nothing. I can't believe I lost that race. I thought I had it in the bag."
Vind ik onzin. Dat Alonso Massa niet in kan halen ligt vooral aan Alonso en ook een beetje veel aan de nieuwe layout van de Hockenheimring, waar inhalen sowieso bijna maar op één plek kan. Op de oude ring had Alonso met twee vingers in z'n neus Massa voorbij gereden, zoveel sneller was 'ie.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:42 schreef Googolplexian het volgende:
Ferrari is in deze situatie geduwd door het falen van de FIA om inhalen uberhaupt mogelijk te maken.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:34 schreef wimderon het volgende:
[..]
Je mag ervan maken wat je wil, voor mij was het duidelijk en net zo goed bedoeld om de een voor de ander te krijgen.
Voor Rubens was het ook duidelijk (voordat hij terugkrabbelde):
[..]
Button zat op p2 achter Barri, toen hebben ze Barri vakkundig achter button geplaatst met een 3 stopper. Overigens bij de GP op de Nurburgring ook een tactisch trucje, maar het viel allemaal minder op voor het publiek i.t.t Ferrari.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Verandering van strategie van Button, omdat hij vastzat achter een coureur. Dat waren geen teamorders waarbij hij iemand voorbij moest laten. Achteraf blijkt die veranderde strategie beter te zijn en voelde Barrichello zich benadeeld.
autosport.comquote:The FIA has set the date for the disciplinary hearing of the World Motor Sport Council to judge Ferrari's actions during the German Grand Prix.
The Italian squad was fined $100,000 for the illegal use of team orders during the Hockenheim event, where Felipe Massa handed the lead of the race to team-mate Fernando Alonso.
Ferrari broke article 39.1 of the sporting regulations, which state that "team orders which interfere with a race result are prohibited."
Apart from the fine, Ferrari was summoned to the WMSC.
The governing body announced on Monday that the WMSC hearing will take place in Paris on 8 September.
quote:Liselore Albers komt met Formule 1-roman
03 augustus 2010
Liselore Albers, de vrouw van voormalig Formule 1-coureur Christijan Albers, heeft een roman geschreven. Het boek, dat de titel 'Pumps in de pits' draagt, wordt op 22 augustus tijdens Bavaria City Racing in Rotterdam gepresenteerd.
Ondanks dat de roman van Liselore per definitie een werk van fictie is, belooft het boek echter wel een intiem inkijkje in de wereld van de Formule 1 te geven. Het boek vertelt het verhaal van Isa, die samen met haar man, de veelbelovende Formule 1-coureur Frank, van het ene circuit naar het andere reist. "Frank wordt totaal in beslag genomen door het racen en lijkt haar bestaan soms volledig te vergeten. Wanneer hij een nieuwe PA krijgt in de persoon van de mooie, rondborstige Caro, wordt het Isa teveel. Ze zoekt en vindt steun bij Julian, de engineer en rechterhand van Frank", luidt de omschrijving.
Het eerste hoofdstuk van 'Pumps in de pits' kun je hier lezen
Gaat het over Massa dan?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
Zou hij bij de pitstop ook de tankinstallatie meenemen?
Ooh, het licht niet zien en zo de tankslang meenemenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Combinatie van Albers en Massa
Dat klinkt echt als een roman uit de Bouqueet reeksquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 13:03 schreef LeXX het volgende:
Voor de vrouwelijke F1 fans(al zal de beschrijving van de PA ook mannelijke geinteresseerden trekken
)
[..]
De vraag is dan ook of de hele fabriek in Engeland ook in d'r heeft gezeten, net zoals de pitcrewquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:46 schreef kepler het volgende:
[..]
Dat klinkt echt als een roman uit de Bouqueet reeks
Die gaven burning rubber een wat andere betekenis.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:43 schreef LeXX het volgende:
[..]
De vraag is dan ook of de hele fabriek in Engeland ook in d'r heeft gezeten, net zoals depitcrew
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 13:47 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dus die is in ieder geval niet gebaseerd op Albers.
begrijpelijk, maar jammerquote:Op donderdag 5 augustus 2010 02:10 schreef Googolplexian het volgende:
BBC CHANGES F1 PRESENTER WITH AN EYE ON THE 2012 OLYMPICS
Hij doet het inderdaad goed maar wat mij betreft is Martin Brundle het belangrijkst voor BBC F1quote:
Het is een goeie anchor, maar daar hebben ze er nog wel meer van... Overigens kan Coulthard of Jordan het prima overnemenquote:
Lee McKenzie wordt de "Anchor Woman" , eerste keer dat een vrouw dat wordt bij de BBCquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:59 schreef Kill_em_all het volgende:
Haha ja lijkt me een erg strak plan om Eddie het over te laten nemenDie gast probeert de hele tijd alleen maar dure woorden te gebruiken en ingewikkelde zinnen te maken maar 3 kwart van de tijd verslikt ie zichzelf erin en komt er een of ander half gare zin uit
Sowieso zijn die 2 juist niet geschikt omdat het doel van een anchor is om het gesprek te lijden, niet zozeer om zelf opmerkingen of een visie te geven. Daar zijn DC en EJ juist voor en die 2 zijn daarom ook niet geschikt als anchor omdat ze alleen maar hun inzichten kunnen geven.
je hebt hem er wel echt bij nodig vind ik, ze vullen elkaar gewoon prima aanquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 01:11 schreef Kill_em_all het volgende:
Of die gast gewoon helemaal weg en Martin alles laten doen. Die gast is echt cool. Altijd lekker droog en hier en daar lekker sarcastisch. Vind het altijd prachtig als die Leggard weer eens als een aap loopt te schreeuwen over iets (auto die 5mm van de baan gaat ofzo) en dat Brundle daar dan met zo'n uberdroge reactie achteraan komt van lekker boeiend
Is dat de Adrian Newey ? Ja dus..quote:f1fanatic_co_uk Adrian Newey's crashed in the #BTCC-supporting Ginetta G50 race at Snetterton. Race red-flagged. #F1
8 minutes ago via TweetDeck
bronquote:Adrian Newey hospitalised after crash
8 August 2010 by Keith Collantine Adrian Newey has been taken to hospital for precautionary checks following a crash at Snetterton
The Red Bull technical director was competing in a Ginetta G50 race supporting the British Touring Car Championship at the Norfolk circuit.
The race was red-flagged after his crash in which two other cars made contact with his G50. He was removed from the car on a stretcher.
Newey, designer of the championship-leading RB6 which has won six races this year, was appearing in the race as a guest driver.
He was also involved in a crash while racing in the Le Mans classic in 2006. Earlier this year Red Bull presented him with a 2009 RB5 to thank him for his work for the team.
Wederom een crash die er niet ernstig uitziet, maar wel iemand verwond...quote:
The car channel net als de Indyquote:Op zondag 8 augustus 2010 13:55 schreef Atreidez het volgende:
Zit DTM te kijken op ARD.. Start over 5 min. denk ik? Wordt dat nergens anders meer uitgezonden
Nope, was het niet opquote:
Was er wel op, heb het zelf gezien.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:39 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Nope, was het niet opAlthans, stond niet in de EPG, weet niet of ik t wel heb gechecked
EPG klopt nooit op the carchannel althans bij ons op ziggo nooit in ieder gevalquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:39 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Nope, was het niet opAlthans, stond niet in de EPG, weet niet of ik t wel heb gechecked
ARD,Sportschau?quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:55 schreef Atreidez het volgende:
Zit DTM te kijken op ARD.. Start over 5 min. denk ik? Wordt dat nergens anders meer uitgezonden
Ik hoop dattie meteen weer aan de slag kanquote:Newey hospitalised after Ginetta crash.
Red Bull Racing technical director Adrian Newey has been taken to hospital for precautionary checks after an accident in a Ginetta G50 race at Snetterton today.
Newey was driving a guest car in the British Touring Car Championship event when he was spun into the path of another car. After a heavy side-on impact, he was removed from the car by stretcher.
Ginetta chairman Lawrence Tomlinson issued a statement to confirm that Newey had escaped serious injury.
"Adrian has been taken to a local hospital as a precautionary measure after being clipped by Julien Draper of Barwell Motorsport which caused Tony Hughes of Speedworks to have a side on collision with Newey's DynoJet car," said Tomlinson.
"It's testament to the strength of the G50 roll cage that the car withstood heavy impact and there were no serious injuries."
Volgens mij was dat bericht van vrij kort na de crash. Hij is naar het ziekenhuis gebracht voor onderzoek, betekent nog niet dat er ook daadwerkelijk iets ernstigs aan de hand is.quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:41 schreef Googolplexian het volgende:
OjeeSlechtste timing EVERRRrrr
[..]
Volgens mij staat er twee keer "no serious injuries" en niet "no injuries".quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij was dat bericht van vrij kort na de crash. Hij is naar het ziekenhuis gebracht voor onderzoek, betekent nog niet dat er ook daadwerkelijk iets ernstigs aan de hand is.
Lol! Ja, een heleboel kleintjes is hetzelfde als een paar grote zullen we maar zeggenquote:Op maandag 9 augustus 2010 18:46 schreef Atreidez het volgende:
Schaal 1:43 en weg ivm ruimtegebrek. Sorry, ik moest lachen
Pmquote:Op maandag 9 augustus 2010 19:50 schreef Googolplexian het volgende:
Wel interesse ... geen budget ^_^
Oh vast welquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:22 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Er zit hier toch niemand die echt dat boek gaat lezen, laat staan kopen?
wtfquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:14 schreef Sally het volgende:
[..]
Oh vast welUit de bieb
Ik ben net als Christijan een Ram, en hij is van het bouwjaar van mijn broer, dus ik ben wel benieuwd naar hoe autobiografisch het isEn anders heb ik toch een amusant F1-romannetje gelezen
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:26 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Vrouwenlogica, bodylotion, vrouwenlogica
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:26 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Vrouwenlogica, bodylotion, vrouwenlogica
daar is het al te laat voor...eau rouge en busstop zijn al verneuktquote:
quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:54 schreef Tarabass het volgende:
Jongens, compleet offtopic maar ik heb nog een schaalmodel (1:43) staan van minichamp (DieCast). Het gaat om de 2007 Williams-Toyota auto van Nico Rosberg. Deze auto is nieuw en vergelijkbare auto's kosten ¤43,-. Voor een goed en redelijk bod mag hij weg ivm ruimtegebrek. Mocht niemand hem van jullie willen dat gaat hij het grote boze internet op (v&a, mp, ebay), maar wilde eerst jullie de kans geven.
[ afbeelding ]
Meer info
Als dat je enieg inkomstenbron is zou ik de lhk gewoon aanzettenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:37 schreef Sally het volgende:
Zit nu nog even met een salaris zonder loonheffingskorting, dus ik hou niet heel veel over per maand...
Dat werd dus al per 1 juli gedaan (had een 2-maandencontract, en dat werd verlengd met een half jaar), maar blijkbaar was het formulier van eind juni - nog altijd, overigens - niet aangekomen...quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Als dat je enieg inkomstenbron is zou ik de lhk gewoon aanzettendan hou je iets meer over
Jij welquote:
quote:
Dank je, Sally! Klikspaanquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:43 schreef Sally het volgende:
[..]
Dat werd dus al per 1 juli gedaan (had een 2-maandencontract, en dat werd verlengd met een half jaar), maar blijkbaar was het formulier van eind juni - nog altijd, overigens - niet aangekomen...![]()
Dus afgelopen en deze week er maar eens *spoed* van laten maken. Grm-hmpf.
Ik hoop dat het in augustus dus wel goed gaat. Ik krijg momenteel slechts netto 80 euro meer voor 24 uur dan mijn eerdere WAO-uitkering (16 uur maatmanloon)
/offtopic
@ Tarabass: PM gezienKom er nog op terug, goed weekendje!
Je bent helemaal geen meisje
http://www.jamesallenonf1(...)liable-than-mclaren/quote:The German magazine Auto Motor und Sport, an opinion leader in F1 circles, has published a table reviewing the finishing record of the Formula 1 teams in the season to date.
Ferrari comes out well on top with an astonishing 1471 racing laps covered, out of a maximum of 1474! Fernando Alonso’s engine failure in the closing stages of the Malaysian Grand Prix is the only blot on its copybook. Felipe Massa has a flawless finishing record.
And interestingly Red Bull has come out second, with 1,373 laps covered. This is despite a reputation for shaky reliability early in the season. Vettel had a retirement in Australia due to a wheel failure, but otherwise, there were occasions when things broke on the car and slowed it down, robbing it of a win, but didn’t actually force it to retire, such as the ignition issue with Vettel in Bahrain. He also had a raft of problems in Spain which consigned him to a 3rd place finish.
Beyond that he had niggly issues, such as the suspension problem in qualifying in Turkey which cost him the pole. They don’t really show on the records because he qualified, raced and finished, but they all add up in terms of points dropped.
There were of course the notorious accidents; Vettel and Webber’s collision in Turkey, which eliminated the German and Webber’s somersault in Valencia.
Mercedes are just behind Red Bull, with three retirements this season and one lap dropped when Michael Schumacher was lapped in Hungary!
Despite operating smoothly in general this season on all levels, McLaren has been more unreliable than its two key rivals. Lewis Hamilton lost a certain 18 points for 2nd place in Spain with a wheel failure, then in Hungary he had a driveshaft failure early on in the race. Even earlier in the Monaco Grand Prix was Jenson Button’s retirement with a cooked engine due to a bung left in the engine by a forgetful mechanic.
At the other end of the scale Sauber’s appalling early season reliability puts them at the bottom of the pile with only 854 laps covered, just over 50%. Kobayashi didn’t see the chequered flag until the fifth round of the championship, while De la Rosa has missed it on seven of the 12 races so far. Since the arrival of James Key as technical director, however, the relaibility and the performance have improved and Kobayashi has been in the points in three of the last four races.
Of the new teams Lotus has covered 1049 laps, six more than Hispania, which is a 71% record. Kovalainen has had six non finishes, of which one was when he was hit by Webber in Valencia, while Trulli has five.
As with the points scoring teams at the front, reliability is critically important at the back of the field. On days when cars in front don’t finish, the new teams can potentially score a result which could transform their championship finishing position and their prize money for the season. At the moment Lotus are ahead thanks to a single 13th place for Kovalainen.
So a 12th place for Virgin or Hispania, which would need quite a few retirements in the midfield, would change the game completely.
Virgin’s car wasn’t able to see the chequered flag in the early races as the fuel tank wasn’t big enough and since the larger car was introduced, Di Grassi and Glock have each had six finishes.
F1 TEAMS FINISHING RECORD, FIRST 12 RACES
1. Ferrari 99.8%
2. Red Bull 93.1%
3. Mercedes 92.7%
4. McLaren 91.4%
5. Renault 86.4%
6 Williams 86.1%
7. Force India 85.5%
8. Toro Rosso 80%
9. Lotus 71.1%
10. Hispania 70.7%
11. Virgin 65.2%
12 Sauber 57.9%
ik ga zoiets op Assen doen, met een Formule 3000. Verjaardagscadeautjequote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:21 schreef Atreidez het volgende:
Pfff, gaaf hoor, als ik ooit t geld over heb ga ik t ook doen.. Ff met een ligier over een frans circuitje scheuren
http://www.gpupdate.net/n(...)net-rijdt-formule-1/
[..]
wat kost zoiets? lijkt mij ook wel leuk om eens te doenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:06 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik ga zoiets op Assen doen, met een Formule 3000. Verjaardagscadeautje
Inderdaad erg leukquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:21 schreef Atreidez het volgende:
Pfff, gaaf hoor, als ik ooit t geld over heb ga ik t ook doen.. Ff met een ligier over een frans circuitje scheuren
http://www.gpupdate.net/n(...)net-rijdt-formule-1/
[..]
Dat kostte toen 100 bij ibood, maar normaal 300 of 400 geloof ik. En je mag maar 15 km rijden. Ik was helaas een half uurtje te laat, want ze waren om twee uur uitverkocht of zo.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:13 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
wat kost zoiets? lijkt mij ook wel leuk om eens te doen
(of vaker, maar het zal wel duur zijn verwacht ik)
Ik heb ooit een race-experience gewonnen op zandvoort. Beetje rijden met een Formule Ford, Porsche, karten, etc.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:13 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
wat kost zoiets? lijkt mij ook wel leuk om eens te doen
(of vaker, maar het zal wel duur zijn verwacht ik)
pfff, dan laat maarquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:41 schreef Waffle het volgende:
[..]
Dat kostte toen 100 bij ibood, maar normaal 300 of 400 geloof ik. En je mag maar 15 km rijden. Ik was helaas een half uurtje te laat, want ze waren om twee uur uitverkocht of zo.
ja, daar heb ik ook al voor gekeken..wilde dat toen regelen voor ons jaarlijkse vriendengroepdag-uitje..quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:58 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik heb ooit een race-experience gewonnen op zandvoort. Beetje rijden met een Formule Ford, Porsche, karten, etc.
Vooral die Formule Ford was erg leukMaar je kon alleen niet door rijden
Yup, je rijdt achter een begeleider aan. Ik was steeds laatste, maar als je te ver achter blijft dan wachten ze op jequote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:58 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ja, daar heb ik ook al voor gekeken..wilde dat toen regelen voor ons jaarlijkse vriendengroepdag-uitje..
maar had idd al begrepen dat het meer colonne rijden was dan echt racen
Ik vond die Porsche GT3 eigenlijk het coolste...die dingen trekken op als een malloot. Hoorde wel dat er onlangs iemand is omgekomen tijdens een race experience door een crash met een Formule Ford.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:58 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik heb ooit een race-experience gewonnen op zandvoort. Beetje rijden met een Formule Ford, Porsche, karten, etc.
Vooral die Formule Ford was erg leukMaar je kon alleen niet door rijden
Ik had ook nog quad-rijden erbij, en met je eigen wagen op het circuit. Als ik er 300 voor had betaald had ik het een beetje suf gevonden, maar ik had het gewonnenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 23:19 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ja. Die GT3 en de FF zijn de enige hoogtepunten. Karts zijn niks; gaan niet hard en de baan is te suf voor woorden. Dan is er nog zoiets als ijsbaanrijden (winkelwagenwieltjes onder een auto), meerijden met een driftrit in een afgeragde BMW die water over zijn achterbanden spuit om het wat spectaculairder te maken en nog wat slalom gedoe, en volgens mij een paar rondjes over het circuit in een BMW hatchback
Als je de GT3 en FF hebt gehad, kun je eigenlijk wel naar huis gaan.
Sorryquote:
http://www.gpupdate.net/e(...)-f1-tyres-on-monday/quote:Mercedes Grand Prix test and reserve driver Nick Heidfeld is hired by Pirelli to test the tyre manufacturer's first set of Formula 1 tyres Spanish newspaper AS reports on Sunday. According to AS Heidfeld will be testing for three days at Mugello.
Heidfeld, who is currently contracted by Mercedes Grand Prix, will be testing in Italy for Italian tyre manufacturer Pirelli for three days in a Toyota TF109, which is Toyota's 2009 chassis. The three days of testing were not confirmed by Pirelli just yet.
Ik niet (paar jaar geleden geweest als fotograaf) maar mss kun je hier meer mensen vinden?quote:Op zondag 15 augustus 2010 21:53 schreef kepler het volgende:
Gaan er nog mensen naar City Racing in Rotterdam volgende week?
Voorlopig is alleen Renault bevestigd, maar het lijkt me dat er nog meer teams komen? (McLaren?)
Ik hoef niet perse als pers daarnaar toe (mn camera is niet goed genoegquote:Op zondag 15 augustus 2010 22:25 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik niet (paar jaar geleden geweest als fotograaf) maar mss kun je hier meer mensen vinden?
Hier de 1e oproep van FOK!sport: FOK!fotografen topic deel 14 - Festivalzomer!
En het nieuwe topic: FOK!fotografen topic deel 15 - Festivalzomer! (nog niet veel doorgelezen, sorry)
Oh zoquote:Op zondag 15 augustus 2010 22:33 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik hoef niet perse als pers daarnaar toe (mn camera is niet goed genoeg), vroeg me gewoon af of er meer over het programma bekend was
Er is een site, maar dat staat Ho Ping Tung nog als rijden (die allang heeft afgemeld)quote:Op zondag 15 augustus 2010 22:41 schreef Sally het volgende:
[..]
Oh zo
Ik dacht dat je ook wilde weten wie er gingen![]()
Is er geen site, dan? www.bcr.nl ofzo? En SMS6 () gaat het uitzenden, begreep ik, dus wellicht is er ook wat via www.sbs.nl te vinden?
FF off topic...quote:Op zondag 15 augustus 2010 22:41 schreef Sally het volgende:
[..]
Oh zo
Ik dacht dat je ook wilde weten wie er gingen![]()
Is er geen site, dan? www.bavariacityracing.nl ofzo? En SMS6 () gaat het uitzenden, begreep ik, dus wellicht is er ook wat via www.sbs.nl te vinden?
quote:Hey Sally,
Tot op heden is het enige dat ik in de manager mis,het overzicht van de punten per onderdeel, totaal en per race...
Voor de rest: Hulde voor de verbeteringen!!
Ik zie de punten en budget, niet de samenstelling van de teams...
Door wat vervelende persoonlijke omstandigheden is mijn Experience wat vertraagd geweest, maar stom toevallig hebben mijn broer en ik deze vorige week vrijdag 'geint'...de dag na dat vreselijke ongeluk op Zandvoort, wat gebeurd is tijdens net zo'n arrangement als ik gewonnen had...
Doordat we met z'n tweeen deelnamen heb ik helaas niet veel foto's gemaakt...maar het was ontzettend gaaf! Als ik wat meer tijd heb zal ik kijken of ik een verslagje kan maken!
Alvast een klein hoogtepuntje: Lamborghini V10...geil!
quote:F1: Schumi Blames Car For Comeback Struggle
Michael Schumacher insists that his struggle to get up to speed is due to Mercedes' 2010 car...
SPEED Staff / GMM | Posted August 16, 2010 GMM Newswire
The seven time world champion is just ninth in the drivers' championship after 12 races, 56 points behind his teammate Nico Rosberg and yet to stand on the podium.
"Looking at the points table then of course we cannot be satisfied," German Schumacher, 41, told his sponsor DVAG in an interview.
"But there are reasons why the deficit is so great," he explained.
Brackley based Mercedes GP was purchased by the German marque from 2009 drivers' and constructors' champions Brawn, and according to Schumacher it is for this reason that the W01 is not performing well.
Jenson Button said recently that the car, with a tendency to understeer rather than provide Schumacher with the 'pointy' front that he desires, was designed for him before he decided to switch to McLaren.
Schumacher confirmed: "This is the car that was put into our hands.
"It is a remnant of what was created last year," he explained. "As a result there are many compromises that the driver has to deal with.
"The car is not at all in harmony with the tires, or also with us as the drivers," said the record winner of 91 Grands Prix.
Mercedes has now effectively turned its development attention to the 2011 car.
"We have to ensure that the (new) car blends correctly with the drivers, and we are on the right track to be competitive in 2011," Schumacher continued.
"We are working harder than ever so that we can go for the titles."
quote:Pirelli is to begin testing its new Formula 1 tyres ahead of its return to the sport in 2011 at Mugello tomorrow, AUTOSPORT has learned.
The Italian manufacturer will replace Bridgestone as Formula 1's sole tyre supplier from next season, and has engaged Toyota Motorsport to run a 2009-specification Toyota TF109 for its test programme.
Although Toyota and Pirelli are at Mugello today, it is understood that this is only an installation day and that the test will be held over two days on Tuesday and Wednesday. Mercedes GP reserve driver Nick Heidfeld is expected to drive.
Toyota is providing the operational platform for the test programme, and will do preliminary analysis of the data before passing it onto Pirelli. However, its deal with the Italian tyre manufacturer is only to run the car, and tyre development will be spearheded by Pirelli itself.
The TF109 chassis that Pirelli is using is believed never to have raced, but was used during pre-season testing in 2009. It will run a late-season aerodynamic package.
This deal will continue with further tests at venues such as Paul Ricard.
AUTOSPORT understands that Pirelli is using a 2009 Toyota after a recommendation from the Formula One Teams' Association (FOTA), which saw the TF109 as the only car available that was both relevant to current F1 machinery and not affiliated with any current team.
Mooiquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:49 schreef bodylotion het volgende:
Bahrein laat extra lus links liggen in 2011
Top. Elke malloot kon voor de race al zien dat t niks zou worden, maar gelukkig blijft het bij 1 keer.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:49 schreef bodylotion het volgende:
Bahrein laat extra lus links liggen in 2011
Toevalligquote:Op maandag 16 augustus 2010 09:25 schreef Sally het volgende:
Excuseer, bcr.nl klopt niet, het moet http://www.bavariacityracing.nl zijn(had het in mijn eerdere post al wel aangepast).
Het Nieuws lijkt me toch redelijk recent (laatste van 13/8/10)
Psst... Dat is niet zó offtopic hier: FOK! Formule 1-manager 2010 #5quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Ik hoor een kapotte plaat, geloof ik...quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:53 schreef Stiggie het volgende:
[[ F1: Schumi Blames Car For Comeback Struggle ]]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/85989quote:The Mercedes GP team has confirmed that it has released Nick Heidfeld from his contract in order for the German to become Pirelli's official test driver.
Heidfeld was the team's reserve driver for this season, but will start driving for Pirelli at the start of today's test at the Mugello circuit, where the German will be at the wheel of a 2009 Toyota F1 car.
"We can confirm that the team is pleased to allow Nick Heidfeld the opportunity to join Pirelli and contribute to their development work for the company's imminent return to Formula 1," said Mercedes GP boss Ross Brawn.
"Nick is an extremely experienced driver and we are confident that his racing knowledge and technical feedback will prove extremely useful to Pirelli and therefore of benefit to the sport as a whole.
"Nick has been a real asset to Mercedes GP Petronas since joining our team this year and we are pleased to see his career progressing."
Heidfeld was left without a racing seat following last season, when he raced for BMW Sauber before the German car maker withdrew from the sport.
He joined Mercedes this season as third and reserve driver but has not driven the car.
"First of all I would like to thank Ross Brawn, Norbert Haug and Nick Fry for allowing me the opportunity to become Pirelli's official test driver," he said. "The team has always said that they would not stand in my way if such a chance arose and they have kindly allowed me to take up this exciting new role.
"I would like to thank everyone at Mercedes GP Petronas for the great cooperation that we have had this year. I have greatly enjoyed supporting the team in my position as Reserve Driver and have felt welcome right from the outset.
"It was impressive to have the opportunity to work with the current World Champions and I wish the team all the best for the remainder of the season and beyond."
Leuk voor hem. Alhoewel ik het toch nog steeds zonde vind dat hij geen races rijdt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:07 schreef Tarado het volgende:
Mercedes releases Heidfeld from contract
By Pablo Elizalde Tuesday, August 17th 2010, 09:03 GMT
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/85989
Ik wil niet ontkennen dat Heidfeld geen potje kan sturen, of dat ie geen goeie races heeft gereden in het verleden. Maar geef eens eerlijk toe: mis je hem?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:43 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Leuk voor hem. Alhoewel ik het toch nog steeds zonde vind dat hij geen races rijdt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik wil niet ontkennen dat Heidfeld geen potje kan sturen, of dat ie geen goeie races heeft gereden in het verleden. Maar geef eens eerlijk toe: mis je hem?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het is wel zo dat er toch heel wat mindere goden wel rijden in F1
Misschien dat hij hierdoor gewild wordt bij enkele teams omdat hij dan ervaring heeft met de nieuwe banden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:43 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Leuk voor hem. Alhoewel ik het toch nog steeds zonde vind dat hij geen races rijdt.
Het is de TF109, de Toyota van 2009quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:34 schreef Waffle het volgende:
Zou dat de Toyota worden of hebben ze zelf even snel een auto ontwikkeld?
Dit zou de nieuwe Toyota worden.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:34 schreef Waffle het volgende:
Zou dat de Toyota worden of hebben ze zelf even snel een auto ontwikkeld?
Gewoon dezelfde als de toyota van vorig jaar hoor!quote:
Een F1 weekend (training, kwalificatie of race) is een van de weinige activiteiten die ik ook tof vind om alleen naar toe te gaan als er niemand mee gaat.quote:Maar zaterdags ga ik dus alleen, of helemaal niet... ik twijfel nog!
Ooh cool.... ga ik vanavond proberen te regelen dat die gasten zondags mee gaan alleen moet dan wel bij hen kunnen zitten op die dag (heheh zaterdag lekker plek om de tas weg te leggen enzo whahaha)quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Een F1 weekend (training, kwalificatie of race) is een van de weinige activiteiten die ik ook tof vind om alleen naar toe te gaan als er niemand mee gaat.
Ik vermaak me daar altijd kostelijk. Wat bier zuipen, smerige hamburgers vreten en naar vette wagens kijken
Gewoon gaan dus, en anders bel je mij maar, loop je maar met ons mee de zaterdag,
die had die uitsteeksels naar onder toch niet?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:15 schreef nils7 het volgende:
[..]
Gewoon dezelfde als de toyota van vorig jaar hoor!
Ze hebben geloof ik wel wat 2010 updates op de auto gezet omdat Toyota die toch al had gemaakt in voorbereiding op 2010quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:18 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
die had die uitsteeksels naar onder toch niet?
Zal wel de laatste upgrade van 2009 zijn, aangezien de 2010 vleugels totaal anders zijnquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze hebben geloof ik wel wat 2010 updates op de auto gezet omdat Toyota die toch al had gemaakt in voorbereiding op 2010
Ik heb dat ergens gelezen maar kan het niet meer terug vinden dus het zou ook de laatste upgrade van 2009 kunnen zijn
quote:KIMI RAIKKONEN DEAD TO F1
By Jason @ Mclaren Addicts - August 18 2010
Will F1 ever enjoy the single minded Finn KR again?
You have to say that his rally foray is not working out how he planned.
The two hot shoe rookies Kimi and American Ken Block have both put in very poor performances. Unbelievable when you think Kimi should rightly be a 3 time world F1 champion if it were not for the unreliable Mclaren (forgive me Ron). The last rally for Kimi was the worst of all when after an eight year lay off and only a brief stint of preperation Juha Kankkunen finished a respectable 8th after dicing with Kimi briefly before the Finn crashed again, finally finishing 25th. Currently Kimi is sitting 11th in the WRC title chase with15 points. 151 points behind the leader Loeb. Surely at a rumored $10M in 2010 Citreon are not happy. Keep this in mind, Redbull who sponsor the junior rally team of Kimi's only pays a retainer of $3.5M without performance related bonuses to Mark and Seb. But surely the thought of him staying in WRC is just PR. Because the mistakes are simply too many to ignore. Dare I say Nelsinho Piquet did a stirling job in comparison. How many cars or cans do such performances from personalities sell any way. Now the news is that KR was offered the Pirelli test driver job? I say rumour becaause the last thing F1 would want is a drunk Finn who says nought showing the Pirelli Calender Girls where he has parked his yacht. Let us not forget in his debut press conference for Ferrari KR went missing and was found asleep in a Fiat Punto out side the ski resort where their annual press conference is held. While I hate Fernando with a passion and Luca even more, I do believe the Ferrari President when he said they got more in one hour from SWEET FA than from Kimi in three years. Is it any wonder we now hear the distant thunder of Champcar and Lemans calling Kimi >>> the vodka is this way. There you have the crux of the problem. Kimi can do anything in a car when he wants to and as we have seen in 2008 - 2009, he just has not wanted to. Maybe the toll of being denied champion twice stung the most after taking the title in 2007? If Michael the work horse can no longer cut it what chance has MR FALLING DOWN DRUNK ON YOUTUBE got.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/86011quote:The ongoing dispute between Force India and Aerolab looks set to escalate after the Italian aerodynamics company hinted on Friday about fresh legal exchanges.
In a statement issued by Aerolab, in the wake of Force India being forced to pay it more than one million Euros in unpaid fees, the company said that it expected its director, Jean Claude Migeot, to soon be charged following a criminal complaint filed against him in Bologna.
However, with both the Formula 1 team and the Italian company having further outstanding legal issues relating to windtunnel models produced for the Lotus team, Aerolab hinted that it could launch its own action at the forthcoming Italian Grand Prix.
The statement said: "It appears that Force India's strategy will be to try and force Aerolab into a settlement that the company has no intention of accepting.
"The upcoming Italian Grand Prix at Monza, during which Force India's assets will be present under Italian jurisdiction, could trigger further exchanges of action between the two parties."
Aerolab said that Force India had been ordered to pay 1,074,730 Euros, plus damages and interest at the rate of eight per cent, to it over unpaid fees for services it provided to the Silverstone-based team.
It added: "As a result of the retaliatory action already taken by Force India, it is expected that Aerolab's Director, Mr Jean Claude Migeot, will soon be charged pursuant to a criminal complaint filed in Bologna. Aerolab is confident in the positive outcome of all judicial matters in this affair."
http://www.patronisef1.co(...)iver-salaries-reportquote:A report from the Spanish media has claimed that Fernando Alonso is now the highest-paid Formula One driver on the grid, with the Spaniard being paid a salary of around 30 million Euros by the Ferrari team this season.
Alonso celebrates topping the table that matters in 2010.
The report from the El Mundo newspaper claims that Alonso has leapt to the top of the F1 salary chart, following the departure of former overpaid Ferrari team leader Kimi Raikkonen from the grid.
Oddly, though, thanks to the salary that Ferrari still owes to Raikkonen for 2010 after they bought out his contract, the Finn is believed to have earned a figure near to Alonso's retainer for this year.
Alonso's 30 million Euro retainer is almost double any other salary on the grid, with McLaren driver Lewis Hamilton sitting second on the list with a 'mere' 16 million Euros.
Slightly surprisingly, Felipe Massa is third, with a 14 million Euro salary from the money-mad Ferrari. Reigning champion Jenson Button is the fourth highest-paid driver with 9 million Euros.
More surprising is the relatively low wage of the Red Bull drivers. Mark Webber is 9th on the list with a reported 4.2 million Euro salary, while Sebastian Vettel earns just 2 million Euros, less even than Lotus driver Jarno Trulli.
Elsewhere on the list, Timo Glock is earning a cool 1 million Euros for his Virgin Racing nightmare, Force India are spending just 200,000 Euros per driver for 2010, and Karun Chandhok looks to have been driving for free throughout the few races he completed for the Hispania Racing team.
The figures are solely based on their team salary, and do not factor in external sponsorship and performance-related bonuses. Meaning that some drivers might actually be even more ludicrously rich than the El Mundo list suggests.
2010 Driver Salaries (Reported)
Pos Driver Salary (Euros)
1 Fernando Alonso (Ferrari) 30,000,000
2 Lewis Hamilton (McLaren) 16,000,000
3 Felipe Massa (Ferrari) 14,000,000
4 Jenson Button (McLaren) 9,000,000
5 Michael Schumacher (Mercedes) 8,000,000
6 Nico Rosberg (Mercedes) 8,000,000
7 Robert Kubica (Renault) 7,500,000
8 Rubens Barrichello (Williams) 5,500,000
9 Mark Webber (Red Bull) 4,200,000
10 Jarno Trulli (Lotus) 3,000,000
11 Sebastian Vettel (Red Bull) 2,000,000
12 Heikki Kovalainen (Lotus) 2,000,000
13 Timo Glock (Virgin) 1,000,000
14 Nico Hulkenberg (Williams) 700,000
15 Kamui Kobayashi (Sauber) 500,000
16 Pedro de la Rosa (Sauber) 500,000
17 Vitaly Petrov (Renault) 400,000
18 Jaime Alguersuari (Toro Rosso) 400,000
19 Sebastien Buemi (Toro Rosso) 400,000
20 Adrian Sutil (Force India) 200,000
21 Vitantonio Liuzzi (Force India) 200,000
22 Lucas di Grassi (Virgin) 200,000
23 Bruno Senna (HRT) 150,000
24 Karun Chandhok (HRT) n/a
Gekke redenatie ... maar nee, dusquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 12:21 schreef vosss het volgende:
Mooi om te zien dat Rosberg evenveel krijgt als Schumacher.
Dat is pas geen eerste en tweede coureur hebben.
Gewoon dezelfde paycheck.
Alonso vangt meer dan het dubbele van Massa, Jenson moet het met 7 miljoen minder doen dan Lewis en ook Petrov vangt 7 miljoen minder dan zijn teamgenoot.
Dan is toch meteen al duidelijk wie er eerste en tweede coureur is of niet?
Vettel krijgt anders minder dan de bekendste 'second driver' van het veldquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 12:21 schreef vosss het volgende:
Dan is toch meteen al duidelijk wie er eerste en tweede coureur is of niet?
Ander bonus systeem! Normaal is 70/30, bij Red Bull is dit 40/60;quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:56 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Vettel krijgt anders minder dan de bekendste 'second driver' van het veld
Op de blog van James Allen las ik dat Webber & Vettel hetzelfde basissalaris van ¤3,5 miljoen krijgen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:56 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Vettel krijgt anders minder dan de bekendste 'second driver' van het veld
Dat zal wel kloppen, zie ook bovenstaande post (#203) van Googolplexian over KImiquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:20 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Op de blog van James Allen las ik dat Webber & Vettel hetzelfde basissalaris van ¤3,5 miljoen krijgen.
triestquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 18:40 schreef Atreidez het volgende:
[ afbeelding ]Zie geenstijl voor t bericht.
geen ruitenwisser... hmmmquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 18:40 schreef Atreidez het volgende:
[ afbeelding ]Zie geenstijl voor t bericht.
ik hoorde iets over Straus?? Verder verstond ik bar weinig van het commentaarquote:Op zondag 22 augustus 2010 20:04 schreef Atreidez het volgende:
Was dat niet Kalff die met die indycar een klassieke F1 in mekaar reedt?
Iedereen maakte daar Donuts, dus beetje raar van Kalff om iemand daar (zo hard) in te halenquote:Op zondag 22 augustus 2010 20:07 schreef Atreidez het volgende:
Ja, ik lees in de comments dat Strous in de indy zat en Kalff in een ouwe Lotus van een kennis van m.
Gelden natuurlijk ook aangepaste regels op zo'n circuit, dus weet niet of ie uberhaupt wel mocht inhalenMaar het is nogal klungerig natuurlijk, op zo'n presentatiedag.
Beetje raar van Strouss om net op het moment dat Kalff voorbij komt een donut te maken. Toen Kalff hem in wilde halen stond hij nog stil.quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:15 schreef kepler het volgende:
[..]
Iedereen maakte daar Donuts, dus beetje raar van Kalff om iemand daar (zo hard) in te halen
Als er auto's stil stonden dan hing er geelquote:Op zondag 22 augustus 2010 20:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Beetje raar van Strouss om net op het moment dat Kalff voorbij komt een donut te maken. Toen Kalff hem in wilde halen stond hij nog stil.
Nou, Kalff had maar beter op moeten letten, die bleef gewoon gas geven terwijl Strouss de donut maakt.quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Beetje raar van Strouss om net op het moment dat Kalff voorbij komt een donut te maken. Toen Kalff hem in wilde halen stond hij nog stil.
In de eerste instantie kan je Kalff natuurlijk niets kwalijk nemen. Het is wel raar dat hij niet op de rem trapt, ook niet na de crash. Net alsof dat ding geen rem heeft of iets..quote:Op maandag 23 augustus 2010 08:18 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Nou, Kalff had maar beter op moeten letten, die bleef gewoon gas geven terwijl Strouss de donut maakt.
Maarja, Kalff is toch een omhoog gevallen wannabe coureur, dus zo raar is het niet dat ie dat niet snapt en erna crasht
Ja vreemd, op die manier rijdt hij de wielophanging ook nog ff naar de knoppen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:15 schreef Tarabass het volgende:
[..]
In de eerste instantie kan je Kalff natuurlijk niets kwalijk nemen. Het is wel raar dat hij niet op de rem trapt, ook niet na de crash. Net alsof dat ding geen rem heeft of iets..
Haha, waarschijnlijk 1,5 uur lopen van het circuit. Maar dat heeft z'n charmes op Spa. Heuvel op, heuvel af. Vooral bij regen erg leuk, veel mensen die op hun bek glijden.quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:49 schreef nils7 het volgende:
Damn staanplaatsen bij Spamaatje van mij wilde er geen geld aan besteden...
Waar we gaan wel (alleen op zondag dan)... parkeerkaarten geel genomen dus ben benieuwd waar the F dat is
quote:Voormalig FIA-president Max Mosley vindt dat Ferrari de punten van de Grand Prix van Duitsland in moet leveren vanwege het gebruik van teamorders.
Teamorders
Na afloop van de Duitse Grand Prix kreeg Ferrari van de stewards op Hockenheim en boete opgelegd van 100.000 euro voor het vermeende gebruik van teamorders. Tijdens de race liet leider Felipe Massa opzichtig zijn teamgenoot Fernando Alonso voorbij.
WMSC
Naast de opgelegde boete werd Ferrari ook doorgestuurd naar de World Motor Sport Council van de FIA. Daar moet het Italiaanse team zich verantwoorden voor haar acties. De kans bestaat dat er nog een zwaardere straf volgt.
Zware straf
Als het aan Mosley ligt, raakt Ferrari al haar punten uit Duitsland kwijt. "Beide auto's en coururs moeten hun punten kwijtraken," zei Mosley tegenover Welt am Sonntag. "Ik zal geen voorstellen doen, maar er moeten naast een boete ook andere maatregelen worden getroffen. Het gebruik van teamorders moet zwaar worden bestraft."
Ze hebben vast een goede verzekeringquote:Op maandag 23 augustus 2010 15:02 schreef Migue het volgende:
De rekeningen stapelen zich op voor Junior Strous
Het scheelt niet zoveel bij de nieuwe teams. Lotus heeft een 13de plaats, HRT 2 14de plaatsen en Virgin 1 14de plaats.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:12 schreef ElmarO het volgende:
Ik heb een overzichtje van het verloop van de stand bij de coureurs/constructeurs per GP gemaakt. Heb bij de coureurs alleen de huidige top 10 gepakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
HRT en Virgin zijn in ieder geval lekker constant.
Geel zijn waarschijnlijk de parkeerplekken in en rond het plaatsje Francorchamps.quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:49 schreef nils7 het volgende:
Damn staanplaatsen bij Spamaatje van mij wilde er geen geld aan besteden...
Waar we gaan wel (alleen op zondag dan)... parkeerkaarten geel genomen dus ben benieuwd waar the F dat is
Klopt. Er hoeft maar één gekke race te zijn en er kan daar een aardige verschuiving plaatsvinden.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het scheelt niet zoveel bij de nieuwe teams. Lotus heeft een 13de plaats, HRT 2 14de plaatsen en Virgin 1 14de plaats.
Virgin heeft aan een 14de plaats genoeg om HRT voorbij te gaan en aan een 12de plaats om Lotus voorbij te gaan.
Zijn gemaakt met Excel 2007.quote:Waar maak je die grafieken mee?
Daar hebben we ons tentje ook opgezet in 2005quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:38 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Wij zitten weer op camping l'eau rouge, dus hoeven maar twintig minuten te lopen naar het circuit.
quote:SCHIPHOL - Schiphol wordt tijdelijk een racecircuit. Op 13 september zal Formule 1-coureur Lewis Hamilton, wereldkampioen in 2008, een aantal ronden rijden over het platform van de luchthaven.
De race is door belbedrijf Vodafone georganiseerd, de hoofdsponsor van het McLarenteam waarvoor Hamilton rijdt.
Het is de bedoeling dat de coureur de rondes op Schiphol sneller aflegt dan de tijd die het kost om een bestand via het mobiele netwerk van Vodafone op te laden. Het belbedrijf claimt het snelste netwerk in Nederland te hebben.
Het gaat om een besloten evenement, waarbij circa honderd genodigdn aanwezig kunnen zijn - pers en partners van Vodafone. Een aantal klanten van het belbedrijf kan via een wedstrijd kaarten voor de race winnen.
Schiphol bevestigt met Vodafone in gesprek te zijn over de exacte locatie op het vliegveld.
Vodafone zelf geeft 'om veiligheidsredenen' geen details. Het bedrijf wil voorkomen dat fans van Hamilton zonder kaarten naar Schiphol komen. De luchthaven blijft tijdens het evenement gewoon operationeel.
Hamiltons werkgever McLaren bevestigt de deelname aan de race op Schiphol echter direct. ''We prepareren momenteel onze demonstratiewagen voor het evenement op Schiphol,'' aldus een woordvoerder van het racebedrijf.
De demonstratiewagen, een volwaardige Formule 1-bolide, wordt gebruikt omdat de wagens waarmee het team racet een dag voor het evenement deelnemen aan de Grand Prix van Italië. (HERMAN STIL)
Zo bijzonder is het niet anders dat er druppels vallen op Spa hoor.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:28 schreef Googolplexian het volgende:
Wordt trouwens een lekker nat weekendje als het zo doorgaatop Spa notabene!
raceuitlaatgassen smaken fiiijjjjnnnnquote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Zo bijzonder is het niet anders dat er druppels vallen op Spa hoor.
Ik neemin elk geval mijn paraplu mee, want ik moet geen zure regen in mijn bier
moah ... druppels en een wolkbreuk is nogal een verschil. Hopelijk blijft het er tussen in en krijgen we geen rode sessie.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Zo bijzonder is het niet anders dat er druppels vallen op Spa hoor.
Ik neemin elk geval mijn paraplu mee, want ik moet geen zure regen in mijn bier
quote:I have been accused of bias because I have addressed Ferrari at Hockenheim and ignored McLaren. Ferrari has been fined, so I am on firm ground. McLaren did not commit an offence so I would have been wrong to say they did. This is a process known in the trade as 'logic', something beyond the grasp of some tifosi.
Pittig stukjequote:According to some. I am part of a British media conspiracy and that is news to me. There are some British journalists I would not piss on if they were on fire. No national media has a cosy arrangement, every single one of us is in competition with all others in our field. We all compete for your attention. It is the reader who decides.
According to La Gazzetta dello Sport, if the WMSC rules against Ferrari, the Scuderia may take legal action against the FIA. Nothing like playing to the rules.
Selectief quoten kunnen we allemaal: uit het bericht.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:48 schreef Googolplexian het volgende:
I'm not on Rosberg's level - Schumacher
Geinig ... bij de vorige grote update dat Schumi het ineens (heeeeel effe) beter deed was het geen voortrekken en waren de rijstijlen volgens Rosberg en Schumacher identiek aan elkaar. Ook hier stonden de Schumi-fanaten meteen op hoge poten.
Goed dat ook dit dan weer van de mond van de meester zelf komt. Trek uw conclusies
Er is volgens mij nooit iets anders gezegd door de Schumacherfans. Of fanaten.quote:True, with how the car behaves at the moment I am not driving at his level.
True, every driver has his own driving style and you have to work with the team so that you feel comfortable with the package," Schumacher added. "I achieved that with Ferrari. But that doesn't happen overnight. It is no secret that at the moment our car has characteristics that don't suit me. Now it is up to us to change that. Then the situation will be different.
Laatste keer regen in Spa gaf een toffe race!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:28 schreef Googolplexian het volgende:
Wordt trouwens een lekker nat weekendje als het zo doorgaatop Spa notabene!
Mjah ... selectief lezen & denken en een gebrek aan logica schijnt ook een deugd te zijn.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Selectief quoten kunnen we allemaal: uit het bericht.
[..]
Er is volgens mij nooit iets anders gezegd door de Schumacherfans. Of fanaten.
Leugen 2 :quote:What helps us in developing the car is that we have pretty similar requests, ” said Schumacher.
LOGICA:quote:Rosberg : No, definitely not. We drive exactly the same way me and Michael, so it is not that you can build something that suits him better than me. The only fact is that I really struggle with understeer, which we have in the car at the moment. But we are looking into that to try to improve it because for sure it is not a good thing for Michael either. It is a bad thing for both of us, and that could be the only thing where I might struggle a bit more in the end.
quote:There we go again folks.When he was struggling in the first four races,they said he’s done.When his fortunes start turning around,they say he’s being favoured by Mercedes at the expense of his teammate. I guess when it comes to Schumi,some people just loose their cool
quote:Mercedes needs the name Schumacher! It is a brand in itself and if anyone knows anything about marketing… it costs a lot of money to build such a brand.
So if push came to shove… do you think Mercedes would not put more effort into pleasing Schumacher? If he is beat at every race by Rosberg do you think he would hand around in year 2 and 3 of his contract??? come on.
quote:Clearly the conspiracy theories are mistaken; it would only make sense to use Schumacher’s time at Mercedes to build brand as well as a racing car for the future. Who is better placed to help Mercedes enter F1 at the front? Is there anybody else alive who would be better at getting the car happening, and from the driver’s seat?
If he doesn’t win championships then so be it, but his influence upon the team will in time prove to be pivotal.
Opmerkingen uit slechts 1 (één) James Allen draadje. Quotes uit de eerste vier races zeggen wellicht meer maar ach ... ik kan zo wel doorgaan maar je zult altijd mensen hebben die ervoor kiezen slechts één kant van het verhaal te lezen / horen.quote:Right…I hate this…Why does everyone hold something against Schu? Even if Mercedes had “hurt” Rosberg to help Schu, what is wrong with that? He is a 7 time WDC…does he not deserve it?
Anyway this is completely untrue, go on the following link and you’ll know what im talking about. Rosberg made a disasterous decision on set-up, which was the main cause for his lack of pace AND because Shumi found his “sparkle”!
Mercedes REALLY needs to push on development!
http://www.autosport.com/news/report.php/id/83555
quote:Apparently, it’s all a big coincidence that the changes all make the car better for Schumacher. Whether you believe that or not, it is clear that Schumacher was always going to assert his seniority at some point.
En dat is een probleem, want...? Je trekt een 7-voudig wereldkampioen nou niet eenmaal zo maar uit zijn pensioen zonder dat je (een paar van) zijn eisen inwilligt...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:53 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Mjah ... selectief lezen & denken en een gebrek aan logica schijnt ook een deugd te zijn.
Maargoed :
LIEGEN:
Leugen 1 :
[..]
Leugen 2 :
[..]
LOGICA:
Resultaten teamgenoten tijdens Schamacher's tijd @ Ferrari ("I achieved that with Ferrari")
plus
Het OF Rosberg OF Schumacher verhaal in behaalde resultaten bij Merc
plus
De eerder genoemde leugentjes
plus
Het ervan uitgaan van Schumacher (bevestid door Brawn) dat de auto -net als bij Ferrari- om hem heen gebouwd zal worden
plus
Rosberg stond ooit in 2010 tweede in het kampioenschap (goh ... net voor Spanje)
is ???
Nou ... in ieder geval in mijn boekje voortrekkerij.
QUOTES: (Voor als je zelf geen internet hebt
[..]
[..]
[..]
[..]
Opmerkingen uit slechts 1 (één) James Allen draadje. Quotes uit de eerste vier races zeggen wellicht meer maar ach ... ik kan zo wel doorgaan maar je zult altijd mensen hebben die ervoor kiezen slechts één kant van het verhaal te lezen / horen.
Waar het uiteindelijk op neerkomt is dit :
[..]
Het is een probleem WANT dat hadden ze dan ook wel in de eerste helft van het jaar eerlijk kunnen toegeven, of niet? Zeker als het allemaal zo logisch is.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
En dat is een probleem, want...? Je trekt een 7-voudig wereldkampioen nou niet eenmaal zo maar uit zijn pensioen zonder dat je (een paar van) zijn eisen inwilligt...
Als Schumacher in de auto van volgend jaar en/of het daaropvolgend jaar nog steeds geen potten kan breken tov zijn teamgenoot, dan praten we hier nog wel 's over.
Wie zijn ze dan? Heb je het nou over Mercedes, over Schumacher, over Rosberg, over Schumacher fanaten?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:12 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Het is een probleem WANT dat hadden ze dan ook wel in de eerste helft van het jaar eerlijk kunnen toegeven, of niet? Zeker als het allemaal zo logisch is.
Wat van het lange bovenstaande verhaal en bijgaande quotes is aan je voorbij gegaan? Quote ik het nog een keer. De (Schumacher-)fans lullen gewoon mee met de status quo zoals het hun uitpakt. Een verwaarloosbare factor.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Wie zijn ze dan? Heb je het nou over Mercedes, over Schumacher, over Rosberg, over Schumacher fanaten?
Ik denk dat Fisichella en Badoer daar heel anders over denken. Logischer.quote:Ik had ook graag gezien dat Schumacher gelijk vanaf moment 1 vooraan reed en races won, terwijl hij zelf al vanaf race 1 elke verwachting temperde.
Tja, ik ben een Schumacher fan, maar ik probeer alles objectief te zien en lul niet mee zoals het mij uitpakt; volgens mij kun je al jaren van mij eenzelfde verhaal horen over hem en andere coureurs.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Wat van het lange bovenstaande verhaal en bijgaande quotes is aan je voorbij gegaan? Quote ik het nog een keer. De (Schumacher-)fans lullen gewoon mee met de status quo zoals het hun uitpakt. Een verwaarloosbare factor.
[..]
Ik denk dat Fisichella en Badoer daar heel anders over denken. Logischer.
Waar ik het grootste probleem mee heb zijn de overduidelijke mis-informatie en PR fratsen die aan de ene kant zo ongeloveloos doorzichtig zijn maar aan de andere kant altijd steun vinden van subjectievelingen.
Het lijkt bijna onmogelijk kritiek te hebben op een coureur of een team (zie team-orders zeer recentelijk, maar ook Schumi's actie tegen Barrichello) ook al krijg je een paar uren / dagen / weken later confirmatie in de vorm van officiële uitspraken, bekentenissen of gewoon een U-bocht in de PR.
Voorlopig start Schumi in Spa -10 plaatsen op de grid door iets wat met hand en tand verdedigd werd door ... tsja... vul maar in. Nu nog Ferrari een vette straf voor team-orders en Rosberg vet boven Schumi in het kampioenschap eind dit jaar en alles is weer wat eerlijker.
Nee ... ik ben geen Rosberg fan. Ja, ik gun Schumi wat hij zou verdienen.
Crap .... zit ik gewoon met een oerechte Schumi-fan te praten. Nou, nog 1 zinloze poging dan.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:19 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Tja, ik ben een Schumacher fan, maar ik probeer alles objectief te zien en lul niet mee zoals het mij uitpakt; volgens mij kun je al jaren van mij eenzelfde verhaal horen over hem en andere coureurs.
Ik ga niet over de straffen, maar vond de actie van Schumacher ook gevaarlijk. Daarbij teken ik wel aan dat hij niet de enige en eerste is, geillustreerd door het voorbeel van Webber die zoiets drie jaar geleden ook deed bij Massa, bij hogere snelheid en in de regen (!). Daar waren de reacties van menigeen totaal anders
- Massa werd voor gek verklaard dat ie door ging met zijn actie (terwijl Rubens ook al over de witte lijn was toen ie nog niet halverwege Schumacher was)
- Webber kreeg geen straf.
Verder kun je vast nog wel het incident met Raikkonen en Hamilton herinneren twee jaar geleden in Spa. Toen stond je ook van de daken te schreeuwen FIARRARI, maar kreeg Hamilton straf en hoon van zijn medecoureurs.
Als de straf van Schumacher nu een argument van je is dat hij wel degelijk fout zat, had je diezelfde argumentatie ook toen moeten gebruiken. Selectiviteit is jou ook niet vreemd, blijkbaar.
Zoals ik al eerder zei : gesprek met jou heeft geen zin.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik durf hem wel aan; je spoort niet.
Geen argumenten en op de man spelen. Je bent een kind van 10 met het intellect van een kleuter van 3. Met bijpassende F1-kennis.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei : gesprek met jou heeft geen zin.
Veel fun dus met het baden in je eigen realiteit.
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Geen argumenten en op de man spelen. Je bent een kind van 10 met het intellect van een kleuter van 3. Met bijpassende F1-kennis.
Dwaas.
Toch doorgaan in een zinloze discussie getuigt inderdaad van consistentie die zijn weerga niet kent. Je weet van voren echt niet wat er zich van achter bij je afspeelt he?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:37 schreef Googolplexian het volgende:
[..]Aan je argumentatie te horen had ik je pa kunnen zijn ... maar ga door! Zo ken ik je weer.
Kom op ... meer van dat! Je koos ervoor om jezelf voor schut te zetten in deze dus ik laat je totaal de vrije baan.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:53 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Toch doorgaan in een zinloze discussie getuigt inderdaad van consistentie die zijn weerga niet kent. Je weet van voren echt niet wat er zich van achter bij je afspeelt he?![]()
Om maar te zwijgen van de zelfverklaarde mensenkennis: DSM-IV is nog niet in staat om jou te categoriseren. Maar met 'selectieve dwaas met het F1-intellect van een kind van 3' komen we een heel eind.
In ieder geval speel ik niet op de man, zoals het dwaasje Googol doet.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:00 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Kom op ... meer van dat! Je koos ervoor om jezelf voor schut te zetten in deze dus ik laat je totaal de vrije baan.
DSM-Iv heb ik trouwens moeten opzoeken. Je zal er wel beroepsmatig mee te maken hebben gehad, hoop ik
..........................................................................................................................quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
In ieder geval speel ik niet op de man, zoals het dwaasje Googol doet.
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik durf hem wel aan; je spoort niet.
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Je bent een kind van 10 met het intellect van een kleuter van 3. Met bijpassende F1-kennis.
Dwaas.
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:53 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Om maar te zwijgen van de zelfverklaarde mensenkennis: DSM-IV is nog niet in staat om jou te categoriseren. Maar met 'selectieve dwaas met het F1-intellect van een kind van 3' komen we een heel eind.
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik geef toe: ik kan me niet verlagen tot het dwazenniveau van Googol. Geen wonder dat ie 'Think Harder' heeft staan; het zal wel een cue voor zichzelf zijn.
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Past wel bij je F1-kennis. Dwaas.
Ah, nog zo'n een met emoticons ipv argumenten: prima niveau hier. Googol zal het vast met je kunnen vinden.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:08 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
..........................................................................................................................
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
je ziet zelf niet in dat je reacties een beetje belachelijk zijn?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:10 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ah, nog zo'n een met emoticons ipv argumenten: prima niveau hier. Googol zal het vast met je kunnen vinden.
Nou ... jouw objectiviteit is bij deze wel bewezen, lijkt me zo.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
In ieder geval speel ik niet op de man, zoals het dwaasje Googol doet.
En die beroepsmatigheid klopt. Alleen niet op die manier die jij denkt. Die mensenkennis van je faalt keer op keer.
Past wel bij je F1-kennis. Dwaas.
Lol @ het laatste! Want 'nul' bestaat niet zeker in jouw wereld? Een WC-tegel opmerking; niks meer, niks minder. Dat past wel bij je niveau, want logisch nadenken lijkt je echt totaal vreemd.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:12 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nou ... jouw objectiviteit is bij deze wel bewezen, lijkt me zo.
Ik geloof niet dat je nog meer op de kast kunt (en als je terug gaat lezen toch echt je eigen schuld) dus laat ik je maar in die waan van superioriteit.
Nog effe het volgende : Je zal misschien een wandelende F1-database zijn (waarvan akte en waarvoor hulde) maar laat het nou niet je logica en/of je beoordelingsvermogen beïnvloeden... daar komen echt de domste uitspraken van, ondanks je massieve F1 kennis. Of iets eerlijk is, of iets gelogen is ... hoef je niet de statistieken van afgelopen 50 15 jaar voor in je hoofd te hebben ... Gewoon ogen en oren open houden en (als je dan toch beroepsmatig in het veld zit) je beoordelingen lekker vlak en objectief houden.
Hoef je ook niet elke keer als eerste de aangewezen Schumi-fan te zijn.
PS.: Mijn onderschrift is zeker niet voor jou bedoeld ... met moet eerst denken eer men harder kan denken.
Nee hoor ... vanaf een paar posts geleden ging het niet meer om Rosberg of om Schumacher maar om jou en mij. Waarom zou ik anderen een mooi popcorn-moment door de neus boren? Ik moedig je aan! Laat jezelf (zo mogelijk) nog meer kennen!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:19 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Lol @ het laatste! Want 'nul' bestaat niet zeker in jouw wereld? Een WC-tegel opmerking; niks meer, niks minder. Dat past wel bij je niveau, want logisch nadenken lijkt je echt totaal vreemd.
Vandaar al die eenvoudige projectie en je bijna niet te stoppen behoefte om te blijven reageren terwijl je al een half uur geleden meldde dat het zinloos was.
Fanatiek wellicht?
Hier wat aan?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:35 schreef vosss het volgende:
Heeft iemand toevallig enig idee wat een kaartje voor de zaterdag kost? Gewoon het goedkoopste zegmaar?
Ik vind Webber ook te ver gaan bij die actie, vooral omdat hij hem bewust richting de muur stuurtquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:34 schreef Aresdreams het volgende:
Kunnen we het verder weer gezellig houden?
als ik trouwens die inhaal manouvre van Massa op Webber kijk, dan denk ik: mooi gedaan van Massa, en een stukje minder lomp zoals die van Schumacher overkwam, gezien Massa voor het gras begon weer naar links kon voor de bocht.
Het was mooi gedaan van Massa, net zoals het mooi gedaan was van Barrichello. Maar het was absoluut gevaarlijk van Webber, net als van Schumacher. En dat was mijn punt; de hele wereld valt over Schumacher, niemand valt over Webber. En erger nog: sommigen, waaronder ene A. Kalff, noemden Massa een mafketel dat ie zo iemand ging inhalen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:34 schreef Aresdreams het volgende:
Kunnen we het verder weer gezellig houden?
als ik trouwens die inhaal manouvre van Massa op Webber kijk, dan denk ik: mooi gedaan van Massa, en een stukje minder lomp zoals die van Schumacher overkwam, gezien Massa voor het gras begon weer naar links kon voor de bocht.
Mjah ... daar sla je de spijker op z'n kop. Feit blijft wel dat de situaties niet vergelijkbaar zijn omdat de regelgeving in de laatste gevallen anders is. Natuurlijk ad ik ook liever gezien dat er nomaal geracet wordt op de baan maar juist van iemand als Schumacher (met de bijbehorende ervaring) verwacht je dat -ZEKER wanneer hij in een minder-dan-top-auto rijdt - hij het juiste doet. Tenminste ... als je Schumacher hoog hebt zitten.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hoge bomen en veel wind. Of zoiets.
Tot het moment dat toegegeven wordt dat de auto naar Schumacher's hand ontwikkeld wordt natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:38 schreef Waffle het volgende:
Hoezo heeft Rosberg het minder bij Mercedes? Doordat hij aan het begin van het jaar goed in het wk stond? Volgens mij kwam dat vooral door toevalligheden dat Rosberg zo hoog stond. Snel was de auto eerst niet bepaald. En ik geloof niet dat de updates Rosberg langzamer hebben gemaakt. Hij is nog steeds langzamer dan Red Bull, Ferrari en Mclaren. De auto zit ongeveer op hetzelfde level als Renault en dat was hij aan het begin van het jaar ook. Dat de updates voor Schumacher beter uitvallen dat is mogelijk, maar dat hoeft niet te betekenen dat Rosberg per definitie benadeeld wordt.
Voorlopig heeft dat rijden met Schumacher Rosberg geen windeieren gelegd, qua status dan, het was natuurlijk vanaf dag 1 duidelijk toen Schumacher kwam dat het team om heen gebouwd zou worden, ik neem ook aan dat de updates allemaal gedaan zijn voor hem (voor zijn manier van rijden), dat Rosberg die beter oppakt is alleen maar knap.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 01:35 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Tot het moment dat toegegeven wordt dat de auto naar Schumacher's hand ontwikkeld wordt natuurlijk.
Zou jij daar nog willen rijden als je Rosberg was?
Trouwens ... Van Mercedes haar kant af gezien hebben ze momenteel een zo-goed-als-waardeloze 7-voudig wereldkampioen die ze -ongetwijfeld- een aardig jaarslaris kost. Ze kunnen twee dingen doen : OF de auto die helemaal voor Jensen was ontwikkeldomzetten naar Schumi's preferences OF de auto doorontwikkelen op een algemeen vlak (helaas wat moeilijker met het testverbod) en volgend jaar hopen op een kwiekere rookie naast Rosberg. Ow wacht ... Schumi heeft natuurlijk voor 3 jaar getekend ...
Dus ... zou jij daar nog willen rijden als je Rosberg was?
Mee eens maar dit geldt voor beide coureursquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:28 schreef Googolplexian het volgende:
[quote]@ Tarado : Natuurlijk werkt het wel voor Rosberg z'n rep maar zoals alle ex-kampioenen roepen / eisen en zoals alle andere coureurs denken : ze willen in een race-winnende auto rijden. Beetje zuur dan als je weet dat het -hoe goed je ook rijdt - dit jaar niet voor je gaat gebeuren.
Mee eens dat de verschillen klein zijn maar toch steken er enkelen bovenuit qua snelheid, ik laat maar even in het midden wie.quote:Fisi en Badoer kwamen in een auto terecht die totaal om iemand anders heen was gebouwd. Ik vind de vergelijking dus wel opgaan want ik denk niet dat Schumacher het een haar beter had gedaan (ware het niet voor z'n onfortuinlijke maar goed getimede nek-blessure). Ik denk dan ook niet dat F1 coureurs zo onwijs veel van elkaar verschillen.
Ja zou kunnen, maar ik denk eerder dat het een samenloop van omstandigheden was en Brawn heeft bij Schumacher natuurlijk wel een streepje voor op iedere andere persoon in F1quote:Wel een groot verschil : als Schumacher inderdaad in de Ferrari terecht was gekomen en onvermijdelijk slecht had gepresteed dan was het niet automatisch het einde van ZIJN carrière. Logisch ook. Aan de andere kant; wellicht heeft Schumi het vertrekt van Badoer en Fisi als een voorteken gezien om het niet te riskeren bij Ferrari.
Genoeg, maar dat kwam omdat er een wiel overheen/tegenaan reedquote:Op maandag 30 augustus 2010 18:26 schreef Googolplexian het volgende:
SPA topic vol ... dus dan maar hier:
Heeft iemand nog een Spa-vleugel zien flexxen?
Flexi wing testsquote:Op maandag 30 augustus 2010 18:26 schreef Googolplexian het volgende:
SPA topic vol ... dus dan maar hier:
Heeft iemand nog een Spa-vleugel zien flexxen?
Ze kunnen heel 'makkelijk' de wing draaien, zodat de pitch minder wordt. Dan heb je niet echt zichtbare flex, maar wel veel winst. Dat is gewoon heel moeilijk te controlerenquote:Op maandag 30 augustus 2010 18:41 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Flexi wing tests
After the heated debate in Germany and Hungary about the Red Bull front wing flexing to increase front downforce, a new more stringent test was introduced by the FIA. Red Bull passed the test.
The Red Bull wing at Spa featured fewer elements than the Hungary wing and observers say that it did not flex out on track as much as in Budapest. The team says that they have changed nothing in the wing apart from things they would normally do when moving from an ultra high downforce circuit like Hungary to a faster circuit like Spa. However senior composites technicians from the team’s Milton Keynes base, who do not normally attend Grands Prix, were noticed in the paddock, which means that something out of the ordinary was taking place. The theory is that the wing flexes outwards due to a sophisticated layering process of the carbon composite material.
The new test involved double the load being placed on the wing, so now it was now 100kg. As the severity of the new test is arbitrary, there has been a considerable amount of lobbying of the FIA technical people by Red Bull and Ferrari on the one hand and McLaren and Mercedes on the other.
The outcome from Spa was that McLaren and Mercedes were both privately unsatisfied that the test was stringent enough, while observing that the Red Bull wing flexed less than it had in Budapest, when out on track. The car was much closer to the performance of its rivals than it had been in Budapest, but there are several possible explanations for that, including the weather and the fact that the wing has significantly fewer flaps and thus is creating less downforce anyway.
Rivals suspect that the flexibility of the floor stay may be a larger contributing factor to Red Bull’s speed and have successfully lobbied the FIA to introduce a more stringent test for Monza.
As Monza is a low downforce, power circuit and Red Bull’s deficiency is in engine power, they are likely to be at a disadvantage there anyway and it will be tricky to draw many conclusions on what effect these new tests have had. We should see any differences more clearly in Singapore and particularly Suzuka.
Ja, als dat gebeurt moet ik nog eens goed nadenken of ik het dan wel wil blijven kijken... De limiet van de techniek opzoeken hoort gewoon bij Formule 1. En laat de vleugels nu 1 van de belangrijkste technische onderdelen zijn van een Formule-wagenquote:Op maandag 30 augustus 2010 18:54 schreef Atreidez het volgende:
Zal me niks verbazen als ze over een jaar of 2 komen met standaard vleugels
Dat is heel slecht nieuws, jammer als dat doorgaat, Ecclestone zou toch ook moeten beseffen dat SPA pure promotie voor de sport is en daar zijn maar heel weinig circuits vanquote:Op maandag 30 augustus 2010 18:37 schreef Googolplexian het volgende:
Belgian GP in trouble, to run every other year?
NEEE!
alleen daarom hoop ik dat hij wdc wordt. gewoon omdat het een baas isquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |