Ff crosspost, zal TS nog aanpassenquote:Ja hoor, ¤ccl¤ston¤ wil nog meer geld zien. Iedereen moet besparen in de F1, maar ¤ccl¤ston¤ moet nog meer geld hebben
Oude geldwolf, nu wil ie Monaco eruit gooien omdat ze te weinig betalen. Dat het ondertussen een publiekslieveling is geworden vergeten we dan even, naast het feit dat de teams en coureur het hartstikke mooi vinden om daar tussen die nauwe muren te racen
Helemaal waar, al zal ik er geen traan om laten als Monaco niet meer opgenomen wordt in het seizoen. Eén grote poppenkast met alleen maar bobo's, en de meest saaie baan ever..quote:Op maandag 19 juli 2010 18:06 schreef Schunckelstar het volgende:
het word tijd dat die seniele oude gek eens een keer omvalt en nooit meer opstaat
daar ben ik het op zich wel mee eens, vaak is het een ernstig saaie optocht.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:13 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Helemaal waar, al zal ik er geen traan om laten als Monaco niet meer opgenomen wordt in het seizoen. Eén grote poppenkast met alleen maar bobo's, en de meest saaie baan ever..
Helaas heb ik dat met de complete F1 dit jaar. Ik kijk elke keer weer uit naar de race, wil alles zien en volgen maar weet eigenlijk niet meer waaromquote:Op maandag 19 juli 2010 18:24 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
daar ben ik het op zich wel mee eens, vaak is het een ernstig saaie optocht.
maar toch zou ik monaco ontzettend missen, kijk er altijd naar uit, weet ook niet precies waarom
Kun je ook uitleggen waarom? Het enige wat ik kan bedenken is de uitgang van de tunnel..quote:Op maandag 19 juli 2010 19:28 schreef bodylotion het volgende:
Ik vind Monaco een van de meest spectaculaire races van het jaar
er gebeurt altijd wel wat. Verder is het cool om ze zo dicht langs de muren te zien gaan. Elk foutje word afgestraftquote:Op maandag 19 juli 2010 19:32 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Kun je ook uitleggen waarom? Het enige wat ik kan bedenken is de uitgang van de tunnel..
Dat zet me aan het denken. wat is er de laatste keer gebeurt? Hulkenberg in het begin in de muur, schumacher die nog even snel in wilde halen en twee op/over elkaar (liuzzi?). Of nog meer?quote:Op maandag 19 juli 2010 19:39 schreef kepler het volgende:
[..]
er gebeurt altijd wel wat. Verder is het cool om ze zo dicht langs de muren te zien gaan. Elk foutje word afgestraft
Alonso in de muur, wel de training. Verder ben ik niet zo goed in het onthouden van zulke dingenquote:Op maandag 19 juli 2010 20:04 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dat zet me aan het denken. wat is er de laatste keer gebeurt? Hulkenberg in het begin in de muur, schumacher die nog even snel in wilde halen en twee op/over elkaar (liuzzi?). Of nog meer?
Maar wel claimen dat er altijd wat gebeurtquote:Op maandag 19 juli 2010 20:07 schreef kepler het volgende:
[..]
Alonso in de muur, wel de training. Verder ben ik niet zo goed in het onthouden van zulke dingen
De inhaalmanoeuvre van Schumacher op Alonso in de laatste ronde toen de SC naar binnen ging.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:07 schreef kepler het volgende:
[..]
Alonso in de muur, wel de training. Verder ben ik niet zo goed in het onthouden van zulke dingen
Pitpass/Independent is de bron. Dievenjournalistiek van Sport1, niets nieuws.quote:
Ik kijk al lang geen F1 meer voor de inhaalactiesquote:Op maandag 19 juli 2010 20:10 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Maar wel claimen dat er altijd wat gebeurt
Voor coureurs is het ook extra speciaal om Monaco te winnen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:29 schreef Sinister-D- het volgende:
Ach het is misschien niet altijd een even spectaculaire race, maar het is er eentje die wel gewoon op de kalender moet blijven staan. Denk dat er vrij veel weerstand gaat komen van (oud)coureurs en teams uit diverse klasses als die geldwolf de race van de kalender wil halen.
quote:“We zullen een aanpassing aan de reglementen aanvragen. Als de wedstrijdleiding binnen drie of vier bochten niets van zich laat weten, dan moet de actie als correct worden beschouwd”, zei Domenicali
Mwah, de manier waarop dit gebeurde schept weer een precedent. Als je ingehaald wordt dan kan je dus je tegenstander van de baan dwingen, en vervolgens is hij de sjaak omdat hij afsneed... Beetje krom lijkt mequote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:51 schreef Ermanon het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)ing-aan-reglementen/
Korte versie, als de FIA niet binnen 3~4 bochten zegt dat het illegaal was, is het een correcte inhaal-actie.
Niet mee eens, te korte tijd om het goed te kunnen beoordelen, en bovendien moeten Ferrari en Alonso eens ophouden met huilen hierover, ze wisten heel goed dat Kubica zijn plek zwaar zou verdedigen, en ook dat het een illegale inhaalactie was, ongeacht het feit dat Alonso nog zo hard stond te roepen dat er niks was gebeurt was.
Had Alonso wel willen horen als coureur <X> hem zo had ingehaald, had ie meteen op de radio zitten huilen om Charlie, dat ie "benadeeld" is![]()
Selectieve zeikerd. Geweldige racer, dat wel, maar erbuiten en kwal van een vent.
Nee, want die regel bestaat nog helemaal nietquote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Met die logica heeft Hamilton dus legaal de SC ingehaald...
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:28 schreef kepler het volgende:
[..]
Mwah, de manier waarop dit gebeurde schept weer een precedent. Als je ingehaald wordt dan kan je dus je tegenstander van de baan dwingen, en vervolgens is hij de sjaak omdat hij afsneed... Beetje krom lijkt meAlonso was direct naast Kubica, aan de binnenkant en vervolgens krijgt hij geen ruimte. Ik snap wel waarom Ferrari/Alonso hier duidelijkheid over wil
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:33 schreef kepler het volgende:
[..]
Nee, want die regel bestaat nog helemaal niet
en het inhalen van een SC is iets anders dan het inhalen van een andere coureur
ah nu wel, het gaat over elke actiequote:
Nee, hij had Alonso genoeg ruimte moeten geven. Alonso zat er gewoon naast, het lijkt me niet meer dan normaal om zo'n iemand ruimte te geven. Hij schat de situatie niet verkeerd in, Kubica duwt hem gewoon op het gras. Waarom zou Alonso ruimte moeten geven, maar Kubica niet?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:28 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Wat had Kubica dan moeten doen, remmen, en z'n wagen aan de kant parkeren om Alonso te laten passeren?![]()
Ferrari doet alsof er iets bijzonder gebeurt is, maar het komt zo vaak voor dat een coureur iemand inhaalt door de bocht af te steken. De coureur moet over het gras omdat hij de situatie verkeerd ingeschatte; hij zag een mogelijkheid die er niet was.
Normaal gesproken geeft je die plek terug en is er niks aan de hand.
Om één of andere reden deed Alonso dat niet, dus die straf was niet meer dan terecht. Aan die regel hoeft niks verduidelijkt te worden.
Ben het er wel mee eens dat het sneller kon, maar dat is dan ook alles
Voorbij is een groot woord, maar ze zaten echt naast elkaarquote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:42 schreef Tarabass het volgende:
Uit de onboard blijkt ook dat Alonso voor de 'actie" er al voorbij was. Hij had mijns inziens kubica al ingehaald voordat hij op het gras ging. Maar de penalty sloeg werkelijk alles
In de bocht voor de beruchte bocht was Alonso er voorbij. Maar doordat Kubica op zijn lijn bleef (wat dus imo discutabel is omdat Alonso er voorbij was) moest Alonso uitwijken.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:59 schreef kepler het volgende:
[..]
Voorbij is een groot woord, maar ze zaten echt naast elkaar
er naast is er naast, en hij koos de goede lijn want erna zat hij aan de binnenkant. Iedereen roept dat er ingehaald moet worden, maar zulke straffen nodigen niet uit om net iets meer risico te nemen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:34 schreef Aresdreams het volgende:
Als ik zo die beelden bekijk zit alonso voor de eerste bocht aan de buitenkant, als hij daar iets meer tijd had genomen had hij waarschijnlijk na die bocht alsnog op een goede manier er langs kunnen komen, en had hij geen straf hoeven te ontvangen...
in maleisie mocht het niet. Gewoon 2 tassen meenemen, eentje met wat broodjes en de ander vol bier. Broodjes inleveren en vaak controleren ze je andere tas niet meerquote:Op woensdag 21 juli 2010 21:49 schreef bodylotion het volgende:
Dit weekend ga ik naar de Grand Prix toe. Weet iemand of je bier en Snickers mee mag nemen naar het circuit?
In Spa vorig jaar waren er mensen die hadden een diepvries op een steekwagen gelast, vol met bierquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:02 schreef kepler het volgende:
[..]
in maleisie mocht het niet. Gewoon 2 tassen meenemen, eentje met wat broodjes en de ander vol bier. Broodjes inleveren en vaak controleren ze je andere tas niet meer
quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:52 schreef Tarabass het volgende:
Maar goed, waar het meer om gaat is de belachelijke beslissing om hem zo'n penalty te geven. Als men vindt dat je een foute inhaalactie gemaakt hebt dan kan je de plek teruggeven. In dit geval was dat echter niet meer mogelijk en had Alonso gewoon geluk.
Hij zit er inderdaad naast, en misschien was de straf wel zwaar, maar aan de nadere kant had hij ook z'n auto kunnen laten staan, hadden we een mooie crash gekregen, hadden we nog meer om te zien...quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:24 schreef kepler het volgende:
[..]
er naast is er naast, en hij koos de goede lijn want erna zat hij aan de binnenkant. Iedereen roept dat er ingehaald moet worden, maar zulke straffen nodigen niet uit om net iets meer risico te nemen.
Ecclestone zit dus de ACM op te hitsen in de hoop meer geld te krijgen. Echt, hoop van harte dat ie vandaag nog dood neervalt, heel nare vent die ¤ccl¤ston¤quote:---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
STATEMENT FROM ACM
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
‘The Automobile Club of Monaco does not wish to comment on the statement given by Mr. Ecclestone relating to the future of the Monaco Grand Prix Formula 1.
Assuming that this information has been verified with Mr. Ecclestone by the media which published it, one should not even interpret the context and spirit of the statement.
The reality is much simpler: a negotiation is ongoing between the Automobile Club de Monaco and Formula One Management.
In time, the Automobile Club will not fail to communicate from the signing of an agreement.’
het is geen plotselinge beweging, Alonso krijgt gewoon geen ruimte. Was hij niet rechtdoor gegaan waren ze in elkaar gehaakt.quote:Op donderdag 22 juli 2010 09:28 schreef Ermanon het volgende:
Zoals ik het nu zie op beeld, was Alonso er naast voor de bocht, duiken ze naast elkaar de bocht in en verdedigt Kubica zijn lijn/plek in de bocht. Echter als Alonso gewoon een beetje richting Kubica was gegaan, had die wel aan de kant gemoeten om erger te voorkomen. Alonso zelf gaat nu ineens rechtdoor, ik zie nergens een plotselinge beweging van Kubica die Alonso "dwingt" er af te gaan. Terechte straf dus, moet Alonso maar leren eerlijk te spelen, ook tegen mensen die niet bang voor hem zijn.
Realiseer je wel dat de FIA bijna meteen na de actie al bij Stefano aangegeven heeft dat ze het niet vonden kunnen en dat als Alonso meteen de plek terug gaf er verder geen sancties zouden zijn....quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:52 schreef Tarabass het volgende:
Maar goed, waar het meer om gaat is de belachelijke beslissing om hem zo'n penalty te geven. Als men vindt dat je een foute inhaalactie gemaakt hebt dan kan je de plek teruggeven. In dit geval was dat echter niet meer mogelijk en had Alonso gewoon geluk. Blijkbaar dacht men daar anders over en zonder toedoen van Ferrari valt Kubica uit en krijgt Ferrari (Alonso) wel een hele zware straf voor een lullige inhaalactie. Imo dan, hé
Welk circuit is dat dan?quote:Op zondag 25 juli 2010 21:00 schreef nils7 het volgende:
Hehehe net op m'n iPad een applicatie gezet met alle F1 circuits en info ervan zie ik net dat er 1 tussen zit waarbij Google een luchtfoto heeft waaar de F1 daadwerkelijk is
Hungaroringquote:
quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:22 schreef Big-Ern het volgende:
Ecclestone over HRT en Virgin Racing: “Die kunnen we missen”
Bernie Ecclestone heeft de verwachting uitgesproken dat de Formule 1 voor het einde van het jaar een of twee teams kwijt raakt. En dat vindt de commerciële baas van de koningsklasse van de autosport geen ramp. “Er zijn momenteel een paar teams in de Formule 1 die daar niet in thuis horen, ze leven boven hun stand”, zegt Ecclestone in gesprek met de Daily Telegraph.
Hij zegt het niet expliciet, maar hij zou het niet erg vinden als Hispania Racing en Virgin Racing ten onder zouden gaan. “We willen minstens tien teams. Lotus is een goede naam, die wil ik niet verliezen. Maar over het algemeen is het een last, want het kost geld om ze erin te houden. We betalen ze om mee te doen. En ze geven daar weinig extra waarde voor terug. Als ze niet meer op zouden komen dagen bij races, zouden de fans dan thuisblijven, de televisiekijkers niet meer kijken en de kranten niets meer schrijven? Ik denk het niet.”
Bron: F1 TodayWat kan die vent dom lullen. Ik zie ook wel dat de teams niet erg snel zijn, maar heeft dit er niet mee te maken dat die teams zo laat een startbewijs kregen? Welk team heeft in zijn eerste jaar wel een snelle auto gebouwd? Geef ze eens een kans zeg en boor ze niet keer op keer de grond in.
Het toewijzen van de laatste startplek duurt ook alweer zolang. Dat laatste team zal ook in alle haast een auto moeten bouwen! Dat doet de sport geen goed, Bernie!
Als dat zo is, dan snap ik Bernie opzich wel. Waarom zou de FIA nieuwe teams moeten betalen? Als je je eigen team niet kan onderhouden, dan heb je weinig in de F1 te zoeken. Ja, het eerste jaar (jaren) zijn moeilijk, maar dat weet je als je begint.quote:Maar over het algemeen is het een last, want het kost geld om ze erin te houden. We betalen ze om mee te doen.
Hmm, ik dacht dat die deposit er allang was. Dat vond ik namelijk wel een goed systeemquote:Op woensdag 28 juli 2010 20:42 schreef Googolplexian het volgende:
En het zal ook wel niet meer zijn dan de deposit: Ecclestone: New teams to pay 16 million deposit
Vertrouw die vent nou gewoon niet. Als je de F1 in wilt ben je meer aan hem kwijt dan hij aan jou.
Een beetje het WK voetbal verhaal, denk ik. Het evenement halen kost je waarschijnlijk meer dan dat je eraan overhoudt.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:42 schreef Googolplexian het volgende:
En het zal ook wel niet meer zijn dan de deposit: Ecclestone: New teams to pay 16 million deposit
Vertrouw die vent nou gewoon niet. Als je de F1 in wilt ben je meer aan hem kwijt dan hij aan jou.
Irvinequote:“I'm not going to sit down and have a discussion with a load of people I don't know about whether someone should be done. I totally disagree with what happened to Lewis (Hamilton) at Spa in 2008. I can't be bothered having arguments about stuff that doesn't make any difference to me.”
quote:Exclusive Rubens Barrichello Q&A: I thought Ferrari had changed
Williams’ Rubens Barrichello confesses he found himself rubbing his eyes in disbelief at what he saw at Hockenheim
Barcelona vorig jaar, Rubensquote:Q: What happened at Hockenheim must have rung bells with you. Is Felipe Massa walking in your shoes now? And why is it that Ferrari think they have to lean towards one driver?
RB: You know, at the end of the day - as I just said - the big bosses that I was confronted by at Ferrari have all left. There were differences then and I thought that it would never happen again. And then all of a sudden I see that again. My first emotion was anger - just like everybody else. I didn’t like what I saw! As for what makes Ferrari think that they have to act in this manner, I don’t know. I can only say that I am happy with where I am. There is nothing like having no problems in a team! I understood and have learned a lot from the past and I am just happy right here right now.
Verandering van strategie van Button, omdat hij vastzat achter een coureur. Dat waren geen teamorders waarbij hij iemand voorbij moest laten. Achteraf blijkt die veranderde strategie beter te zijn en voelde Barrichello zich benadeeld.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:19 schreef wimderon het volgende:
http://www.formula1.com/news/interviews/2010/7/11089.html
[..]
[..]
Barcelona vorig jaar, Rubens?
Je mag ervan maken wat je wil, voor mij was het duidelijk en net zo goed bedoeld om de een voor de ander te krijgen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Verandering van strategie van Button, omdat hij vastzat achter een coureur. Dat waren geen teamorders waarbij hij iemand voorbij moest laten. Achteraf blijkt die veranderde strategie beter te zijn en voelde Barrichello zich benadeeld.
quote:"I'm very experienced and if it happens again I won't be accepting team orders. I'm making that clear now. There is pressure on my side. He's won four races and I've won nothing. I can't believe I lost that race. I thought I had it in the bag."
Vind ik onzin. Dat Alonso Massa niet in kan halen ligt vooral aan Alonso en ook een beetje veel aan de nieuwe layout van de Hockenheimring, waar inhalen sowieso bijna maar op één plek kan. Op de oude ring had Alonso met twee vingers in z'n neus Massa voorbij gereden, zoveel sneller was 'ie.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:42 schreef Googolplexian het volgende:
Ferrari is in deze situatie geduwd door het falen van de FIA om inhalen uberhaupt mogelijk te maken.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:34 schreef wimderon het volgende:
[..]
Je mag ervan maken wat je wil, voor mij was het duidelijk en net zo goed bedoeld om de een voor de ander te krijgen.
Voor Rubens was het ook duidelijk (voordat hij terugkrabbelde):
[..]
Button zat op p2 achter Barri, toen hebben ze Barri vakkundig achter button geplaatst met een 3 stopper. Overigens bij de GP op de Nurburgring ook een tactisch trucje, maar het viel allemaal minder op voor het publiek i.t.t Ferrari.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Verandering van strategie van Button, omdat hij vastzat achter een coureur. Dat waren geen teamorders waarbij hij iemand voorbij moest laten. Achteraf blijkt die veranderde strategie beter te zijn en voelde Barrichello zich benadeeld.
autosport.comquote:The FIA has set the date for the disciplinary hearing of the World Motor Sport Council to judge Ferrari's actions during the German Grand Prix.
The Italian squad was fined $100,000 for the illegal use of team orders during the Hockenheim event, where Felipe Massa handed the lead of the race to team-mate Fernando Alonso.
Ferrari broke article 39.1 of the sporting regulations, which state that "team orders which interfere with a race result are prohibited."
Apart from the fine, Ferrari was summoned to the WMSC.
The governing body announced on Monday that the WMSC hearing will take place in Paris on 8 September.
quote:Liselore Albers komt met Formule 1-roman
03 augustus 2010
Liselore Albers, de vrouw van voormalig Formule 1-coureur Christijan Albers, heeft een roman geschreven. Het boek, dat de titel 'Pumps in de pits' draagt, wordt op 22 augustus tijdens Bavaria City Racing in Rotterdam gepresenteerd.
Ondanks dat de roman van Liselore per definitie een werk van fictie is, belooft het boek echter wel een intiem inkijkje in de wereld van de Formule 1 te geven. Het boek vertelt het verhaal van Isa, die samen met haar man, de veelbelovende Formule 1-coureur Frank, van het ene circuit naar het andere reist. "Frank wordt totaal in beslag genomen door het racen en lijkt haar bestaan soms volledig te vergeten. Wanneer hij een nieuwe PA krijgt in de persoon van de mooie, rondborstige Caro, wordt het Isa teveel. Ze zoekt en vindt steun bij Julian, de engineer en rechterhand van Frank", luidt de omschrijving.
Het eerste hoofdstuk van 'Pumps in de pits' kun je hier lezen
Gaat het over Massa dan?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
Zou hij bij de pitstop ook de tankinstallatie meenemen?
Ooh, het licht niet zien en zo de tankslang meenemenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Combinatie van Albers en Massa
Dat klinkt echt als een roman uit de Bouqueet reeksquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 13:03 schreef LeXX het volgende:
Voor de vrouwelijke F1 fans(al zal de beschrijving van de PA ook mannelijke geinteresseerden trekken
)
[..]
De vraag is dan ook of de hele fabriek in Engeland ook in d'r heeft gezeten, net zoals de pitcrewquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:46 schreef kepler het volgende:
[..]
Dat klinkt echt als een roman uit de Bouqueet reeks
Die gaven burning rubber een wat andere betekenis.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:43 schreef LeXX het volgende:
[..]
De vraag is dan ook of de hele fabriek in Engeland ook in d'r heeft gezeten, net zoals depitcrew
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 13:47 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dus die is in ieder geval niet gebaseerd op Albers.
begrijpelijk, maar jammerquote:Op donderdag 5 augustus 2010 02:10 schreef Googolplexian het volgende:
BBC CHANGES F1 PRESENTER WITH AN EYE ON THE 2012 OLYMPICS
Hij doet het inderdaad goed maar wat mij betreft is Martin Brundle het belangrijkst voor BBC F1quote:
Het is een goeie anchor, maar daar hebben ze er nog wel meer van... Overigens kan Coulthard of Jordan het prima overnemenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |