Welk circuit is dat dan?quote:Op zondag 25 juli 2010 21:00 schreef nils7 het volgende:
Hehehe net op m'n iPad een applicatie gezet met alle F1 circuits en info ervan zie ik net dat er 1 tussen zit waarbij Google een luchtfoto heeft waaar de F1 daadwerkelijk is
Hungaroringquote:
quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:22 schreef Big-Ern het volgende:
Ecclestone over HRT en Virgin Racing: “Die kunnen we missen”
Bernie Ecclestone heeft de verwachting uitgesproken dat de Formule 1 voor het einde van het jaar een of twee teams kwijt raakt. En dat vindt de commerciële baas van de koningsklasse van de autosport geen ramp. “Er zijn momenteel een paar teams in de Formule 1 die daar niet in thuis horen, ze leven boven hun stand”, zegt Ecclestone in gesprek met de Daily Telegraph.
Hij zegt het niet expliciet, maar hij zou het niet erg vinden als Hispania Racing en Virgin Racing ten onder zouden gaan. “We willen minstens tien teams. Lotus is een goede naam, die wil ik niet verliezen. Maar over het algemeen is het een last, want het kost geld om ze erin te houden. We betalen ze om mee te doen. En ze geven daar weinig extra waarde voor terug. Als ze niet meer op zouden komen dagen bij races, zouden de fans dan thuisblijven, de televisiekijkers niet meer kijken en de kranten niets meer schrijven? Ik denk het niet.”
Bron: F1 TodayWat kan die vent dom lullen. Ik zie ook wel dat de teams niet erg snel zijn, maar heeft dit er niet mee te maken dat die teams zo laat een startbewijs kregen? Welk team heeft in zijn eerste jaar wel een snelle auto gebouwd? Geef ze eens een kans zeg en boor ze niet keer op keer de grond in.
Het toewijzen van de laatste startplek duurt ook alweer zolang. Dat laatste team zal ook in alle haast een auto moeten bouwen! Dat doet de sport geen goed, Bernie!
Als dat zo is, dan snap ik Bernie opzich wel. Waarom zou de FIA nieuwe teams moeten betalen? Als je je eigen team niet kan onderhouden, dan heb je weinig in de F1 te zoeken. Ja, het eerste jaar (jaren) zijn moeilijk, maar dat weet je als je begint.quote:Maar over het algemeen is het een last, want het kost geld om ze erin te houden. We betalen ze om mee te doen.
Hmm, ik dacht dat die deposit er allang was. Dat vond ik namelijk wel een goed systeemquote:Op woensdag 28 juli 2010 20:42 schreef Googolplexian het volgende:
En het zal ook wel niet meer zijn dan de deposit: Ecclestone: New teams to pay 16 million deposit
Vertrouw die vent nou gewoon niet. Als je de F1 in wilt ben je meer aan hem kwijt dan hij aan jou.
Een beetje het WK voetbal verhaal, denk ik. Het evenement halen kost je waarschijnlijk meer dan dat je eraan overhoudt.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:42 schreef Googolplexian het volgende:
En het zal ook wel niet meer zijn dan de deposit: Ecclestone: New teams to pay 16 million deposit
Vertrouw die vent nou gewoon niet. Als je de F1 in wilt ben je meer aan hem kwijt dan hij aan jou.
Irvinequote:“I'm not going to sit down and have a discussion with a load of people I don't know about whether someone should be done. I totally disagree with what happened to Lewis (Hamilton) at Spa in 2008. I can't be bothered having arguments about stuff that doesn't make any difference to me.”
quote:Exclusive Rubens Barrichello Q&A: I thought Ferrari had changed
Williams’ Rubens Barrichello confesses he found himself rubbing his eyes in disbelief at what he saw at Hockenheim
Barcelona vorig jaar, Rubensquote:Q: What happened at Hockenheim must have rung bells with you. Is Felipe Massa walking in your shoes now? And why is it that Ferrari think they have to lean towards one driver?
RB: You know, at the end of the day - as I just said - the big bosses that I was confronted by at Ferrari have all left. There were differences then and I thought that it would never happen again. And then all of a sudden I see that again. My first emotion was anger - just like everybody else. I didn’t like what I saw! As for what makes Ferrari think that they have to act in this manner, I don’t know. I can only say that I am happy with where I am. There is nothing like having no problems in a team! I understood and have learned a lot from the past and I am just happy right here right now.
Verandering van strategie van Button, omdat hij vastzat achter een coureur. Dat waren geen teamorders waarbij hij iemand voorbij moest laten. Achteraf blijkt die veranderde strategie beter te zijn en voelde Barrichello zich benadeeld.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:19 schreef wimderon het volgende:
http://www.formula1.com/news/interviews/2010/7/11089.html
[..]
[..]
Barcelona vorig jaar, Rubens?
Je mag ervan maken wat je wil, voor mij was het duidelijk en net zo goed bedoeld om de een voor de ander te krijgen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Verandering van strategie van Button, omdat hij vastzat achter een coureur. Dat waren geen teamorders waarbij hij iemand voorbij moest laten. Achteraf blijkt die veranderde strategie beter te zijn en voelde Barrichello zich benadeeld.
quote:"I'm very experienced and if it happens again I won't be accepting team orders. I'm making that clear now. There is pressure on my side. He's won four races and I've won nothing. I can't believe I lost that race. I thought I had it in the bag."
Vind ik onzin. Dat Alonso Massa niet in kan halen ligt vooral aan Alonso en ook een beetje veel aan de nieuwe layout van de Hockenheimring, waar inhalen sowieso bijna maar op één plek kan. Op de oude ring had Alonso met twee vingers in z'n neus Massa voorbij gereden, zoveel sneller was 'ie.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:42 schreef Googolplexian het volgende:
Ferrari is in deze situatie geduwd door het falen van de FIA om inhalen uberhaupt mogelijk te maken.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:34 schreef wimderon het volgende:
[..]
Je mag ervan maken wat je wil, voor mij was het duidelijk en net zo goed bedoeld om de een voor de ander te krijgen.
Voor Rubens was het ook duidelijk (voordat hij terugkrabbelde):
[..]
Button zat op p2 achter Barri, toen hebben ze Barri vakkundig achter button geplaatst met een 3 stopper. Overigens bij de GP op de Nurburgring ook een tactisch trucje, maar het viel allemaal minder op voor het publiek i.t.t Ferrari.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Verandering van strategie van Button, omdat hij vastzat achter een coureur. Dat waren geen teamorders waarbij hij iemand voorbij moest laten. Achteraf blijkt die veranderde strategie beter te zijn en voelde Barrichello zich benadeeld.
autosport.comquote:The FIA has set the date for the disciplinary hearing of the World Motor Sport Council to judge Ferrari's actions during the German Grand Prix.
The Italian squad was fined $100,000 for the illegal use of team orders during the Hockenheim event, where Felipe Massa handed the lead of the race to team-mate Fernando Alonso.
Ferrari broke article 39.1 of the sporting regulations, which state that "team orders which interfere with a race result are prohibited."
Apart from the fine, Ferrari was summoned to the WMSC.
The governing body announced on Monday that the WMSC hearing will take place in Paris on 8 September.
quote:Liselore Albers komt met Formule 1-roman
03 augustus 2010
Liselore Albers, de vrouw van voormalig Formule 1-coureur Christijan Albers, heeft een roman geschreven. Het boek, dat de titel 'Pumps in de pits' draagt, wordt op 22 augustus tijdens Bavaria City Racing in Rotterdam gepresenteerd.
Ondanks dat de roman van Liselore per definitie een werk van fictie is, belooft het boek echter wel een intiem inkijkje in de wereld van de Formule 1 te geven. Het boek vertelt het verhaal van Isa, die samen met haar man, de veelbelovende Formule 1-coureur Frank, van het ene circuit naar het andere reist. "Frank wordt totaal in beslag genomen door het racen en lijkt haar bestaan soms volledig te vergeten. Wanneer hij een nieuwe PA krijgt in de persoon van de mooie, rondborstige Caro, wordt het Isa teveel. Ze zoekt en vindt steun bij Julian, de engineer en rechterhand van Frank", luidt de omschrijving.
Het eerste hoofdstuk van 'Pumps in de pits' kun je hier lezen
Gaat het over Massa dan?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
Zou hij bij de pitstop ook de tankinstallatie meenemen?
Ooh, het licht niet zien en zo de tankslang meenemenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Combinatie van Albers en Massa
Dat klinkt echt als een roman uit de Bouqueet reeksquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 13:03 schreef LeXX het volgende:
Voor de vrouwelijke F1 fans(al zal de beschrijving van de PA ook mannelijke geinteresseerden trekken
)
[..]
De vraag is dan ook of de hele fabriek in Engeland ook in d'r heeft gezeten, net zoals de pitcrewquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:46 schreef kepler het volgende:
[..]
Dat klinkt echt als een roman uit de Bouqueet reeks
Die gaven burning rubber een wat andere betekenis.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:43 schreef LeXX het volgende:
[..]
De vraag is dan ook of de hele fabriek in Engeland ook in d'r heeft gezeten, net zoals depitcrew
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 13:47 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dus die is in ieder geval niet gebaseerd op Albers.
begrijpelijk, maar jammerquote:Op donderdag 5 augustus 2010 02:10 schreef Googolplexian het volgende:
BBC CHANGES F1 PRESENTER WITH AN EYE ON THE 2012 OLYMPICS
Hij doet het inderdaad goed maar wat mij betreft is Martin Brundle het belangrijkst voor BBC F1quote:
Het is een goeie anchor, maar daar hebben ze er nog wel meer van... Overigens kan Coulthard of Jordan het prima overnemenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |