abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85750704
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 22:35 schreef vosss het volgende:
Heeft iemand toevallig enig idee wat een kaartje voor de zaterdag kost? Gewoon het goedkoopste zegmaar? :@
Hier wat aan?

http://www.belgium-grand-prix.com/ADSU/nl

eerste link in Google ... heb verder niet echt gezocht ofzo :@
Calm down, please!
  donderdag 26 augustus 2010 @ 22:51:02 #277
34586 kepler
No bounce, no play
pi_85751313
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 22:34 schreef Aresdreams het volgende:
Kunnen we het verder weer gezellig houden?
als ik trouwens die inhaal manouvre van Massa op Webber kijk, dan denk ik: mooi gedaan van Massa, en een stukje minder lomp zoals die van Schumacher overkwam, gezien Massa voor het gras begon weer naar links kon voor de bocht.
Ik vind Webber ook te ver gaan bij die actie, vooral omdat hij hem bewust richting de muur stuurt :P
The line is a dot to you!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 augustus 2010 @ 22:59:05 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85751707
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85751849
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 22:34 schreef Aresdreams het volgende:
Kunnen we het verder weer gezellig houden?
als ik trouwens die inhaal manouvre van Massa op Webber kijk, dan denk ik: mooi gedaan van Massa, en een stukje minder lomp zoals die van Schumacher overkwam, gezien Massa voor het gras begon weer naar links kon voor de bocht.
Het was mooi gedaan van Massa, net zoals het mooi gedaan was van Barrichello. Maar het was absoluut gevaarlijk van Webber, net als van Schumacher. En dat was mijn punt; de hele wereld valt over Schumacher, niemand valt over Webber. En erger nog: sommigen, waaronder ene A. Kalff, noemden Massa een mafketel dat ie zo iemand ging inhalen.

Dat Massa eerder naar links kon, ligt natuurlijk aan de layout van S/F: die op Fuji is bijna twee keer zo lang als die van de Hungaroring volgens mij.

En zoals ik ook al eerder zei: een Alonso duwde Hamilton in Spa ook richting de muur (zij het bij lagere snelheid), Senna ragde Prost ook in Estoril zowat in de muur en ook Hill heeft Schumacher er twee keer afgeknald. Om over diens actie in Canada 1998 ook maar niet te spreken. Maar dan zijn we ineens allemaal een stuk stiller.

Hoge bomen en veel wind. Of zoiets.
Calmer than you are
  donderdag 26 augustus 2010 @ 23:24:23 #280
184465 Migue
Sensuele man
pi_85752825
Oh ja, de hele wereld is tegen Schumi, dat is waar ook!
pi_85752893
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:

Hoge bomen en veel wind. Of zoiets.
Mjah ... daar sla je de spijker op z'n kop. Feit blijft wel dat de situaties niet vergelijkbaar zijn omdat de regelgeving in de laatste gevallen anders is. Natuurlijk ad ik ook liever gezien dat er nomaal geracet wordt op de baan maar juist van iemand als Schumacher (met de bijbehorende ervaring) verwacht je dat -ZEKER wanneer hij in een minder-dan-top-auto rijdt - hij het juiste doet. Tenminste ... als je Schumacher hoog hebt zitten.

Als je Schumi wat lager hebt zitten (of realistischer of bevooroodeeld bent ... dat laat ik dan in het midden) was z'n actie op Barrichello wel te verwachten.

Maarrrrr ... ging het niet om. Het ging erom dat de PR machine van Mercedes (let op ... ik zeg geen Ferrari of FIA :o ) keihard aan het liegen was over de afstellingen en ontwikkelingen. Iedereen die een jonge F1 rijder een warm hart toesteekt zal het met Rosberg te doen hebben en de waarheid is dan wel zo verfrissend ... voor mij dan.

Hoe het gesprek van Mercedes GP op Hamilton en het verleden heeft kunnen overslaan laat ik dan ook in het midden. Punt blijft wel dat Schumi het net zo zwaar heeft als een eerder genoemde Fisi of Badoer. Maar nu is er ook een fan-base en wordt de realiteit verdraaid, in mijn ogen, om de fans (welke laat ik dan in het midden :P) een verhaal voor ogen te houden.
Calm down, please!
pi_85755986
Hoezo heeft Rosberg het minder bij Mercedes? Doordat hij aan het begin van het jaar goed in het wk stond? Volgens mij kwam dat vooral door toevalligheden dat Rosberg zo hoog stond. Snel was de auto eerst niet bepaald. En ik geloof niet dat de updates Rosberg langzamer hebben gemaakt. Hij is nog steeds langzamer dan Red Bull, Ferrari en Mclaren. De auto zit ongeveer op hetzelfde level als Renault en dat was hij aan het begin van het jaar ook. Dat de updates voor Schumacher beter uitvallen dat is mogelijk, maar dat hoeft niet te betekenen dat Rosberg per definitie benadeeld wordt.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_85757649
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 00:38 schreef Waffle het volgende:
Hoezo heeft Rosberg het minder bij Mercedes? Doordat hij aan het begin van het jaar goed in het wk stond? Volgens mij kwam dat vooral door toevalligheden dat Rosberg zo hoog stond. Snel was de auto eerst niet bepaald. En ik geloof niet dat de updates Rosberg langzamer hebben gemaakt. Hij is nog steeds langzamer dan Red Bull, Ferrari en Mclaren. De auto zit ongeveer op hetzelfde level als Renault en dat was hij aan het begin van het jaar ook. Dat de updates voor Schumacher beter uitvallen dat is mogelijk, maar dat hoeft niet te betekenen dat Rosberg per definitie benadeeld wordt.
Tot het moment dat toegegeven wordt dat de auto naar Schumacher's hand ontwikkeld wordt natuurlijk.
Zou jij daar nog willen rijden als je Rosberg was?

Trouwens ... Van Mercedes haar kant af gezien hebben ze momenteel een zo-goed-als-waardeloze 7-voudig wereldkampioen die ze -ongetwijfeld- een aardig jaarslaris kost. Ze kunnen twee dingen doen : OF de auto die helemaal voor Jensen was ontwikkeld :') omzetten naar Schumi's preferences OF de auto doorontwikkelen op een algemeen vlak (helaas wat moeilijker met het testverbod) en volgend jaar hopen op een kwiekere rookie naast Rosberg. Ow wacht ... Schumi heeft natuurlijk voor 3 jaar getekend ... :{

Dus ... zou jij daar nog willen rijden als je Rosberg was?
Calm down, please!
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:23:18 #284
131800 Tarado
capô de fusca
pi_85761459
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 01:35 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Tot het moment dat toegegeven wordt dat de auto naar Schumacher's hand ontwikkeld wordt natuurlijk.
Zou jij daar nog willen rijden als je Rosberg was?

Trouwens ... Van Mercedes haar kant af gezien hebben ze momenteel een zo-goed-als-waardeloze 7-voudig wereldkampioen die ze -ongetwijfeld- een aardig jaarslaris kost. Ze kunnen twee dingen doen : OF de auto die helemaal voor Jensen was ontwikkeld :') omzetten naar Schumi's preferences OF de auto doorontwikkelen op een algemeen vlak (helaas wat moeilijker met het testverbod) en volgend jaar hopen op een kwiekere rookie naast Rosberg. Ow wacht ... Schumi heeft natuurlijk voor 3 jaar getekend ... :{

Dus ... zou jij daar nog willen rijden als je Rosberg was?
Voorlopig heeft dat rijden met Schumacher Rosberg geen windeieren gelegd, qua status dan, het was natuurlijk vanaf dag 1 duidelijk toen Schumacher kwam dat het team om heen gebouwd zou worden, ik neem ook aan dat de updates allemaal gedaan zijn voor hem (voor zijn manier van rijden), dat Rosberg die beter oppakt is alleen maar knap.


Ik vind de vergelijking van Schumacher met Fisi en Badoer ook niet echt opgaan, de verschillen zijn toch stukken kleiner. Ik denk dat als er zoveel verschil in zat als bij die 2 dat hij nu al weer achter de geraniums had gezeten

[ Bericht 3% gewijzigd door Tarado op 27-08-2010 09:42:36 ]
pi_85769151
@ Tarado : Natuurlijk werkt het wel voor Rosberg z'n rep maar zoals alle ex-kampioenen roepen / eisen en zoals alle andere coureurs denken : ze willen in een race-winnende auto rijden. Beetje zuur dan als je weet dat het -hoe goed je ook rijdt - dit jaar niet voor je gaat gebeuren.

Fisi en Badoer kwamen in een auto terecht die totaal om iemand anders heen was gebouwd. Ik vind de vergelijking dus wel opgaan want ik denk niet dat Schumacher het een haar beter had gedaan (ware het niet voor z'n onfortuinlijke maar goed getimede nek-blessure). Ik denk dan ook niet dat F1 coureurs zo onwijs veel van elkaar verschillen.

Wel een groot verschil : als Schumacher inderdaad in de Ferrari terecht was gekomen en onvermijdelijk slecht had gepresteed dan was het niet automatisch het einde van ZIJN carrière. Logisch ook. Aan de andere kant; wellicht heeft Schumi het vertrekt van Badoer en Fisi als een voorteken gezien om het niet te riskeren bij Ferrari.
Calm down, please!
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:13:33 #286
131800 Tarado
capô de fusca
pi_85770920
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 13:28 schreef Googolplexian het volgende:


[quote]@ Tarado : Natuurlijk werkt het wel voor Rosberg z'n rep maar zoals alle ex-kampioenen roepen / eisen en zoals alle andere coureurs denken : ze willen in een race-winnende auto rijden. Beetje zuur dan als je weet dat het -hoe goed je ook rijdt - dit jaar niet voor je gaat gebeuren.
Mee eens maar dit geldt voor beide coureurs

quote:
Fisi en Badoer kwamen in een auto terecht die totaal om iemand anders heen was gebouwd. Ik vind de vergelijking dus wel opgaan want ik denk niet dat Schumacher het een haar beter had gedaan (ware het niet voor z'n onfortuinlijke maar goed getimede nek-blessure). Ik denk dan ook niet dat F1 coureurs zo onwijs veel van elkaar verschillen.
Mee eens dat de verschillen klein zijn maar toch steken er enkelen bovenuit qua snelheid, ik laat maar even in het midden wie.

Of Schumacher het beter gedaan had is moeilijk te bepalen, ik denk het wel, heeft ook met zijn geschiedenis bij Ferrari te maken en de hoeveelheid data die ze daar van hem hebben, ook al redelijk oud, vorig seizoen was het ook qua banden en tankinhoud een makkelijkere instap voor hem geweest, maar nogmaals moeilijk te bepalen.

quote:
Wel een groot verschil : als Schumacher inderdaad in de Ferrari terecht was gekomen en onvermijdelijk slecht had gepresteed dan was het niet automatisch het einde van ZIJN carrière. Logisch ook. Aan de andere kant; wellicht heeft Schumi het vertrekt van Badoer en Fisi als een voorteken gezien om het niet te riskeren bij Ferrari.
Ja zou kunnen, maar ik denk eerder dat het een samenloop van omstandigheden was en Brawn heeft bij Schumacher natuurlijk wel een streepje voor op iedere andere persoon in F1
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:17:53 #288
131800 Tarado
capô de fusca
pi_85775626
Die Eikelstone kan het lekker verkopen, hij heeft niet alleen dollartekens in zijn ogen maar ook in z'n hersenen :)
pi_85781683
Calm down, please!
pi_85880759
SPA topic vol ... dus dan maar hier:

Heeft iemand nog een Spa-vleugel zien flexxen?
Calm down, please!
  maandag 30 augustus 2010 @ 18:29:35 #291
34586 kepler
No bounce, no play
pi_85880851
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 18:26 schreef Googolplexian het volgende:
SPA topic vol ... dus dan maar hier:

Heeft iemand nog een Spa-vleugel zien flexxen?
Genoeg, maar dat kwam omdat er een wiel overheen/tegenaan reed :P
The line is a dot to you!
pi_85881198
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 18:26 schreef Googolplexian het volgende:
SPA topic vol ... dus dan maar hier:

Heeft iemand nog een Spa-vleugel zien flexxen?
Flexi wing tests
After the heated debate in Germany and Hungary about the Red Bull front wing flexing to increase front downforce, a new more stringent test was introduced by the FIA. Red Bull passed the test.

The Red Bull wing at Spa featured fewer elements than the Hungary wing and observers say that it did not flex out on track as much as in Budapest. The team says that they have changed nothing in the wing apart from things they would normally do when moving from an ultra high downforce circuit like Hungary to a faster circuit like Spa. However senior composites technicians from the team’s Milton Keynes base, who do not normally attend Grands Prix, were noticed in the paddock, which means that something out of the ordinary was taking place. The theory is that the wing flexes outwards due to a sophisticated layering process of the carbon composite material.

The new test involved double the load being placed on the wing, so now it was now 100kg. As the severity of the new test is arbitrary, there has been a considerable amount of lobbying of the FIA technical people by Red Bull and Ferrari on the one hand and McLaren and Mercedes on the other.

The outcome from Spa was that McLaren and Mercedes were both privately unsatisfied that the test was stringent enough, while observing that the Red Bull wing flexed less than it had in Budapest, when out on track. The car was much closer to the performance of its rivals than it had been in Budapest, but there are several possible explanations for that, including the weather and the fact that the wing has significantly fewer flaps and thus is creating less downforce anyway.

Rivals suspect that the flexibility of the floor stay may be a larger contributing factor to Red Bull’s speed and have successfully lobbied the FIA to introduce a more stringent test for Monza.

As Monza is a low downforce, power circuit and Red Bull’s deficiency is in engine power, they are likely to be at a disadvantage there anyway and it will be tricky to draw many conclusions on what effect these new tests have had. We should see any differences more clearly in Singapore and particularly Suzuka.
pi_85881285
Ross Brawn heeft ook geen flexibele vleugels gezien:

"All of us can see that what was visible in the last couple of races didn't seem to be the case here," said Mercedes team principal Brawn. "I don't know what has happened but it looks visually to me to be different. I think everyone can see that."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/86211
  maandag 30 augustus 2010 @ 18:49:31 #295
34586 kepler
No bounce, no play
pi_85881462
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 18:41 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Flexi wing tests
After the heated debate in Germany and Hungary about the Red Bull front wing flexing to increase front downforce, a new more stringent test was introduced by the FIA. Red Bull passed the test.

The Red Bull wing at Spa featured fewer elements than the Hungary wing and observers say that it did not flex out on track as much as in Budapest. The team says that they have changed nothing in the wing apart from things they would normally do when moving from an ultra high downforce circuit like Hungary to a faster circuit like Spa. However senior composites technicians from the team’s Milton Keynes base, who do not normally attend Grands Prix, were noticed in the paddock, which means that something out of the ordinary was taking place. The theory is that the wing flexes outwards due to a sophisticated layering process of the carbon composite material.

The new test involved double the load being placed on the wing, so now it was now 100kg. As the severity of the new test is arbitrary, there has been a considerable amount of lobbying of the FIA technical people by Red Bull and Ferrari on the one hand and McLaren and Mercedes on the other.

The outcome from Spa was that McLaren and Mercedes were both privately unsatisfied that the test was stringent enough, while observing that the Red Bull wing flexed less than it had in Budapest, when out on track. The car was much closer to the performance of its rivals than it had been in Budapest, but there are several possible explanations for that, including the weather and the fact that the wing has significantly fewer flaps and thus is creating less downforce anyway.

Rivals suspect that the flexibility of the floor stay may be a larger contributing factor to Red Bull’s speed and have successfully lobbied the FIA to introduce a more stringent test for Monza.

As Monza is a low downforce, power circuit and Red Bull’s deficiency is in engine power, they are likely to be at a disadvantage there anyway and it will be tricky to draw many conclusions on what effect these new tests have had. We should see any differences more clearly in Singapore and particularly Suzuka.
Ze kunnen heel 'makkelijk' de wing draaien, zodat de pitch minder wordt. Dan heb je niet echt zichtbare flex, maar wel veel winst. Dat is gewoon heel moeilijk te controleren :D
The line is a dot to you!
pi_85881631
Zal me niks verbazen als ze over een jaar of 2 komen met standaard vleugels :')
Where facts are few, experts are many.
  maandag 30 augustus 2010 @ 19:10:14 #297
34586 kepler
No bounce, no play
pi_85882161
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 18:54 schreef Atreidez het volgende:
Zal me niks verbazen als ze over een jaar of 2 komen met standaard vleugels :')
Ja, als dat gebeurt moet ik nog eens goed nadenken of ik het dan wel wil blijven kijken... De limiet van de techniek opzoeken hoort gewoon bij Formule 1. En laat de vleugels nu 1 van de belangrijkste technische onderdelen zijn van een Formule-wagen :D :X
The line is a dot to you!
  maandag 30 augustus 2010 @ 19:25:56 #298
131800 Tarado
capô de fusca
pi_85882727
quote:
Dat is heel slecht nieuws, jammer als dat doorgaat, Ecclestone zou toch ook moeten beseffen dat SPA pure promotie voor de sport is en daar zijn maar heel weinig circuits van
  maandag 30 augustus 2010 @ 20:49:49 #300
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_85885887
quote:
alleen daarom hoop ik dat hij wdc wordt. gewoon omdat het een baas is :7
Please, make yourself uncomfortable.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')