abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84631364
http://www.nu.nl/binnenla(...)rcuit-zandvoort.html
http://www.webregio.nl/zu(...)-park-zandvoort.aspx
http://tweetphoto.com/35553260

Twee wagens zouden op elkaar zijn gereden in de Rob Slotemaker Bocht. De auto van de onfortuinlijke coureur zou vervolgens in de vangrail zijn beland en in brand zijn gevlogen. De man overleed ter plekke aan zijn verwondingen.

De technische recherche is bezig het ongeval te onderzoeken.

Volgens Webregio kon het lichaam van de verongelukte persoon niet ter plekke uit het wrak worden gehaald. De wagen moet daarom eerst naar Beverwijk worden getransporteerd.

Het ongeval gebeurde niet tijdens een reguliere race, maar vermoedelijk tijdens een race-arrangement. Hierbij kruipen particulieren zelf achter het stuur. Hoogstwaarschijnlijk reed de man in een Formule Ford.

Williamson

Het is vandaag precies 37 jaar geleden dat er op het duinencircuit een ander dodelijk ongeluk plaatsvond. Tijdens de Formule 1-race destijds verongelukte de Brit Roger Williamson.

Iemand misschien meer informatie? Voor zover ik weet was het een Bleekemolen dagje, wat volgensmij duidt op een RaceExperience dag en onervaren rijders :X

[ Bericht 7% gewijzigd door crusher77 op 29-07-2010 16:44:10 ]
No matter how many times I tell you she'll break you heart, or how many times she does it, you'll never give up, Why you ask?...because you love her.
pi_84633604
Tja, weinig bescherming als zon Formule Ford de muur raakt :(
pi_84636819
Volgens mensen die er waren kwam de hulpverlening veels te laat op gang. Er was al een tijd rook te zien voordat er brandweerwagens en ambulances de baan op reden.

Misschien had het niet uitgemaakt... maar misschien dus wel...
  donderdag 29 juli 2010 @ 19:38:29 #6
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_84638442

Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  † In Memoriam † donderdag 29 juli 2010 @ 19:42:57 #7
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_84638600
Het is inmiddels een heel ander verhaal als in de OP

Dodelijk ongeval op circuit Zandvoort

quote:
Op het circuit van Zandvoort is donderdagmiddag een bestuurder van een open raceauto omgekomen. De wagen vloog tijdens het rijden in brand. De 51-jarige coureur uit Jistrum kon er niet meer op tijd uitkomen en kwam ter plekke om.

Door de autoriteiten zijn nog geen mededelingen gedaan, maar een woordvoerder van het circuit zou tegen GPUpdate.net hebben verklaard dat de auto van de onfortuinlijke coureur spontaan in brand vloog.

De man kon de auto vervolgens nog wel aan de kant zetten, maar slaagde er niet in uit de auto te klimmen. Hij overleed ter plekke aan zijn verwondingen.

Het is nog onduidelijk hoe de auto in brand kon vliegen. De politie doet daar onderzoek naar.

Het slachtoffer is geen professionele coureur maar een particulier, aldus directeur van het circuit Erik Weijers.

Donderdag was er in Zandvoort een zogeheten 'experience dag'. Daarbij kunnen particulieren kennismaken met de racesport. Verder is nog niets over de identiteit van het slachtoffer bekendgemaakt.
Geen fijn einde om op te fikken terwijl je brandwerende kleding aanhebt.
  donderdag 29 juli 2010 @ 19:47:02 #8
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_84638761
51 jarige inwoner van Jistrum...

Das hier nog geen 15 km vandaan...
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_84639935
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 19:47 schreef GizartFRL het volgende:

hier ook in de buurt en die bocht liep ik vorig jaar nog.. mag zelf ook graag racen... komt weer lekker dichtbij zo ja :@
pi_84642964
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 20:15 schreef Alexxxxx het volgende:
...en die bocht liep ik vorig jaar nog.. mag zelf ook graag racen...
Jij loopt tijdens een race, omdat je dan meer kans hebt om te winnen dan in de Lada? :P

O ja, en RIP enzo natuurlijk
pi_84643017
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:25 schreef DonJames het volgende:

[..]

Jij loopt tijdens een race, omdat je dan meer kans hebt om te winnen dan in de Lada? :P

O ja, en RIP enzo natuurlijk
De Niva is voor offroaden :9 ik liep er bij een truck festival :)
pi_84643734
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 19:47 schreef GizartFRL het volgende:

Waarom post je dit ?
  donderdag 29 juli 2010 @ 22:02:09 #13
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_84644818
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:41 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Waarom post je dit ?
Omdat ik daar mensen ken.
Ben er vlakbij opgegroeid.
Vraag me dus bij mezelf af of het een bekende had kunnen zijn.
Tevens stond er nog niet in dit topic waar hij vandaan kwam en wat de leeftijd was.
Dat is in de tijd dat ik het typte erin gequote.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 29 juli 2010 @ 22:51:56 #14
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_84646981
Heh, wat een verschrikkelijk einde moet dat geweest zijn. Dat is wel toeval zeg precies op de dag, zelfde soort bocht en vast in een brandende auto.

quote:
In de race op 29 juli 1973 kreeg Roger Williamson in de achtste ronde een lekke band waardoor zijn auto crashte en op de kop kwam te liggen. Williamson kon niet uit zijn brandende auto komen.
foto van de crash op 29 juli 1973:

foto van de crash op 29 juli 2010:
Wat zijn we aan het doen ???
pi_84647574
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:51 schreef Oom_Agent het volgende:
Heh, wat een verschrikkelijk einde moet dat geweest zijn. Dat is wel toeval zeg precies op de dag, zelfde soort bocht en vast in een brandende auto.
[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Holy shit.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 01:00:26 #16
12646 Oom_Agent
pi_84651673
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 23:08 schreef Disorder het volgende:

[..]

Holy shit.
Inderdaad.
pi_84679292
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:51 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wow. Paranoia.
pi_84697391
He, Ik heb die dag ook meegedaan aan de experience en heb ook de rook pluim gezien en daarna alle brandweer en politie en ambu's.

op een tv waar alle bochten van de baan op te zien waren was ook het ongeluk te zien, er werdt een zeil omhoog gedaan dus was wel duidelijk niet goed.

wij waren precies onderweg naar de pits om te gaan BMW rijden om daarna in deze zelfde fordjes te gaan stappen, ik heb de bewuste auto's 6 min voor het ongeluk nog gefilmd zelfs...

Micheal Bleekemolen zelf heeft de dag geopend en maakte zelfs nog een opmerking over de formule fordjes, dat je tot 1,80 er gewoon inpaste maar daarboven zullen we even op je schouders moeten gaan zitten want anders gaat het allemaal niet passen. Dan weet je toch van te voren dat je er niet uit kan komen als het moet tijdens bijvoorbeeld een calamitiet? Het verbaast mij ook bijzonder dat nu bijna 3 dagen later en vanuit de organisatie een blijk van medeleven wordt getoond op bijvoorbeeld hun website?

Ook heb ik nog nergens gelezen dat RTL bezig was met opnames op de baan, Bas Muijs en M. Bleekemolen waren zelf rond dat tijdstip ook rondjes aan het maken in de Austin Martin van M. Bleekemolen.

na 30 min wachten werdt iedereen samen geroepen en kregen we te horen dat ze niet wisten wat er precies gebeurd was maar wel dat de dag niet door zou gaan en we na het weekend benaderd zouden gaan worden om een nieuwe datum te kiezen om de dag overnieuw te doen....ik denk dat ik die fordjes dan ff laat staan....
pi_84697457
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 11:25 schreef mentholtheo het volgende:
He, Ik heb die dag ook meegedaan aan de experience en heb ook de rook pluim gezien en daarna alle brandweer en politie en ambu's.

op een tv waar alle bochten van de baan op te zien waren was ook het ongeluk te zien, er werdt een zeil omhoog gedaan dus was wel duidelijk niet goed.

wij waren precies onderweg naar de pits om te gaan BMW rijden om daarna in deze zelfde fordjes te gaan stappen, ik heb de bewuste auto's 6 min voor het ongeluk nog gefilmd zelfs...

Micheal Bleekemolen zelf heeft de dag geopend en maakte zelfs nog een opmerking over de formule fordjes, dat je tot 1,80 er gewoon inpaste maar daarboven zullen we even op je schouders moeten gaan zitten want anders gaat het allemaal niet passen. Dan weet je toch van te voren dat je er niet uit kan komen als het moet tijdens bijvoorbeeld een calamitiet? Het verbaast mij ook bijzonder dat nu bijna 3 dagen later en vanuit de organisatie een blijk van medeleven wordt getoond op bijvoorbeeld hun website?

Ook heb ik nog nergens gelezen dat RTL bezig was met opnames op de baan, Bas Muijs en M. Bleekemolen waren zelf rond dat tijdstip ook rondjes aan het maken in de Austin Martin van M. Bleekemolen.

na 30 min wachten werdt iedereen samen geroepen en kregen we te horen dat ze niet wisten wat er precies gebeurd was maar wel dat de dag niet door zou gaan en we na het weekend benaderd zouden gaan worden om een nieuwe datum te kiezen om de dag overnieuw te doen....ik denk dat ik die fordjes dan ff laat staan....
is dat wat die race experience?
zit zelf ook te denken om dat met wat vrienden te gaan doen, maar twijfel nog omdat ik niet weet of je gewoon écht mag losgaan of dat je je moet inhouden?
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_84703154
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 23:08 schreef Disorder het volgende:

[..]

Holy shit.
Is ook indrukwekkende documentaire over gemaakt in ik meen andere tijden.
David Purley een andere F1 coureur probeerde met ze blote handen het wrak om te keren, maar dat lukte hem niet.

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 31 juli 2010 @ 16:12:26 #22
12646 Oom_Agent
pi_84705142
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 15:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Is ook indrukwekkende documentaire over gemaakt in ik meen andere tijden.
David Purley een andere F1 coureur probeerde met ze blote handen het wrak om te keren, maar dat lukte hem niet.

;( zo machteloos.
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:12:32 #23
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_84746905
zolder
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
pi_84747027
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 20:12 schreef Parkinson_XTC het volgende: