Geen fijn einde om op te fikken terwijl je brandwerende kleding aanhebt.quote:Op het circuit van Zandvoort is donderdagmiddag een bestuurder van een open raceauto omgekomen. De wagen vloog tijdens het rijden in brand. De 51-jarige coureur uit Jistrum kon er niet meer op tijd uitkomen en kwam ter plekke om.
Door de autoriteiten zijn nog geen mededelingen gedaan, maar een woordvoerder van het circuit zou tegen GPUpdate.net hebben verklaard dat de auto van de onfortuinlijke coureur spontaan in brand vloog.
De man kon de auto vervolgens nog wel aan de kant zetten, maar slaagde er niet in uit de auto te klimmen. Hij overleed ter plekke aan zijn verwondingen.
Het is nog onduidelijk hoe de auto in brand kon vliegen. De politie doet daar onderzoek naar.
Het slachtoffer is geen professionele coureur maar een particulier, aldus directeur van het circuit Erik Weijers.
Donderdag was er in Zandvoort een zogeheten 'experience dag'. Daarbij kunnen particulieren kennismaken met de racesport. Verder is nog niets over de identiteit van het slachtoffer bekendgemaakt.
hier ook in de buurt en die bocht liep ik vorig jaar nog.. mag zelf ook graag racen... komt weer lekker dichtbij zo jaquote:Op donderdag 29 juli 2010 19:47 schreef GizartFRL het volgende:
51 jarige inwoner van Jistrum...
Das hier nog geen 15 km vandaan...
Jij loopt tijdens een race, omdat je dan meer kans hebt om te winnen dan in de Lada?quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:15 schreef Alexxxxx het volgende:
...en die bocht liep ik vorig jaar nog.. mag zelf ook graag racen...
De Niva is voor offroadenquote:Op donderdag 29 juli 2010 21:25 schreef DonJames het volgende:
[..]
Jij loopt tijdens een race, omdat je dan meer kans hebt om te winnen dan in de Lada?![]()
O ja, en RIP enzo natuurlijk
Waarom post je dit ?quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:47 schreef GizartFRL het volgende:
51 jarige inwoner van Jistrum...
Das hier nog geen 15 km vandaan...
Omdat ik daar mensen ken.quote:
foto van de crash op 29 juli 1973:quote:In de race op 29 juli 1973 kreeg Roger Williamson in de achtste ronde een lekke band waardoor zijn auto crashte en op de kop kwam te liggen. Williamson kon niet uit zijn brandende auto komen.
Holy shit.quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:51 schreef Oom_Agent het volgende:
Heh, wat een verschrikkelijk einde moet dat geweest zijn. Dat is wel toeval zeg precies op de dag, zelfde soort bocht en vast in een brandende auto.
[..]
foto van de crash op 29 juli 1973:
[ afbeelding ]
foto van de crash op 29 juli 2010:
[ afbeelding ]
Wow. Paranoia.quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:51 schreef Oom_Agent het volgende:
Heh, wat een verschrikkelijk einde moet dat geweest zijn. Dat is wel toeval zeg precies op de dag, zelfde soort bocht en vast in een brandende auto.
[..]
foto van de crash op 29 juli 1973:
[ afbeelding ]
foto van de crash op 29 juli 2010:
[ afbeelding ]
is dat wat die race experience?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:25 schreef mentholtheo het volgende:
He, Ik heb die dag ook meegedaan aan de experience en heb ook de rook pluim gezien en daarna alle brandweer en politie en ambu's.
op een tv waar alle bochten van de baan op te zien waren was ook het ongeluk te zien, er werdt een zeil omhoog gedaan dus was wel duidelijk niet goed.
wij waren precies onderweg naar de pits om te gaan BMW rijden om daarna in deze zelfde fordjes te gaan stappen, ik heb de bewuste auto's 6 min voor het ongeluk nog gefilmd zelfs...
Micheal Bleekemolen zelf heeft de dag geopend en maakte zelfs nog een opmerking over de formule fordjes, dat je tot 1,80 er gewoon inpaste maar daarboven zullen we even op je schouders moeten gaan zitten want anders gaat het allemaal niet passen. Dan weet je toch van te voren dat je er niet uit kan komen als het moet tijdens bijvoorbeeld een calamitiet? Het verbaast mij ook bijzonder dat nu bijna 3 dagen later en vanuit de organisatie een blijk van medeleven wordt getoond op bijvoorbeeld hun website?
Ook heb ik nog nergens gelezen dat RTL bezig was met opnames op de baan, Bas Muijs en M. Bleekemolen waren zelf rond dat tijdstip ook rondjes aan het maken in de Austin Martin van M. Bleekemolen.
na 30 min wachten werdt iedereen samen geroepen en kregen we te horen dat ze niet wisten wat er precies gebeurd was maar wel dat de dag niet door zou gaan en we na het weekend benaderd zouden gaan worden om een nieuwe datum te kiezen om de dag overnieuw te doen....ik denk dat ik die fordjes dan ff laat staan....
Is ook indrukwekkende documentaire over gemaakt in ik meen andere tijden.quote:
quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is ook indrukwekkende documentaire over gemaakt in ik meen andere tijden.
David Purley een andere F1 coureur probeerde met ze blote handen het wrak om te keren, maar dat lukte hem niet.
Als hij dat droeg, ik betwijfel het.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:42 schreef NorthernStar het volgende:
Geen fijn einde om op te fikken terwijl je brandwerende kleding aanhebt.
hoezo betwijfel jij dat? ik neem aan dat iedereen die met zo'n auto rijdt juist een brandwerend pak draagt. al is het maar zo'n 'papieren' overal.quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als hij dat droeg, ik betwijfel het.
Daarnaast vraag ik me af of er vooraf besproken wordt wat te doen bij brand of andere noodgevallen.
Adem inhouden is bijvoorbeeld erg praktisch zodat je je longen niet verbrandt.
pfff, wat een heftige beelden.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is ook indrukwekkende documentaire over gemaakt in ik meen andere tijden.
David Purley een andere F1 coureur probeerde met ze blote handen het wrak om te keren, maar dat lukte hem niet.
Het liedje past er ook goed bij.quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:29 schreef powerofdreams het volgende:
[..]
pfff, wat een heftige beelden.
zoveel gevoelens.
pure wanhoop, verdriet, onvermogen en toch ook weer mooi op de een of andere manier
tranen in mijn ogen hier
Zelfde soort bocht en op de foto lijkt het inderdaad heel erg op elkaarquote:Op donderdag 29 juli 2010 22:51 schreef Oom_Agent het volgende:
Heh, wat een verschrikkelijk einde moet dat geweest zijn. Dat is wel toeval zeg precies op de dag, zelfde soort bocht en vast in een brandende auto.
[..]
foto van de crash op 29 juli 1973:
[ afbeelding ]
foto van de crash op 29 juli 2010:
[ afbeelding ]
Mwah, heb het zelf gedaan 3 jaar terug of zo. Je mag eigenlijk niet echt los. Met die Formule Ford zat ik helaas nog vast achter een of andere troela die absoluut het gaspendaal niet wist te vinden. En aangezien je zo hard gaat als de gene voor je...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:28 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
is dat wat die race experience?
zit zelf ook te denken om dat met wat vrienden te gaan doen, maar twijfel nog omdat ik niet weet of je gewoon écht mag losgaan of dat je je moet inhouden?
Had een gaatje laten vallen zodat je erna weer erheen kunt rijdenquote:Op maandag 2 augustus 2010 17:06 schreef Bolter het volgende:
[..]
Mwah, heb het zelf gedaan 3 jaar terug of zo. Je mag eigenlijk niet echt los. Met die Formule Ford zat ik helaas nog vast achter een of andere troela die absoluut het gaspendaal niet wist te vinden. En aangezien je zo hard gaat als de gene voor je...
Yup, heb ik ook wel gedaan. Maar goed, echt indruk maakte die bakken toch niet. Heb vaker circuit dagen op Zandvoort gereden en dat was veeeeel spannender zelfs in autootjes die nog een stuk langzamer waren.quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:08 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Had een gaatje laten vallen zodat je erna weer erheen kunt rijdenIs geen Formule 1, dus meer dan 10 wagenlengtes mag je achter haar aan rijden
Ik ga binnenkort eens 20.8 Kilometer racebaan in Duitsland verkennenquote:Op maandag 2 augustus 2010 17:11 schreef Bolter het volgende:
[..]
Yup, heb ik ook wel gedaan. Maar goed, echt indruk maakte die bakken toch niet. Heb vaker circuit dagen op Zandvoort gereden en dat was veeeeel spannender zelfs in autootjes die nog een stuk langzamer waren.
Dat was bij Tunnel Oost, heb het even opgezocht, altijd gedacht dat het aan de binnenkant van Luyendijk bocht was...quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:50 schreef Wayfarer het volgende:
[..]
Zelfde soort bocht en op de foto lijkt het inderdaad heel erg op elkaar![]()
Maar ik heb ooit wel begrepen dat de daadwerkelijke bocht waar Williamson verongelukte, nu een stuk gras in de duinen is...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |