abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 september 2008 @ 16:21:36 #101
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_61450476
quote:
Op zondag 7 september 2008 16:14 schreef kepler het volgende:

[..]

lang leve het digitale tijdperk
Zie ook pas nu dat Kimi zijn voorvleugel voor een deel is stuk gegaan toen hij het achterwiel van Hamilton raakte en vandaar dat hij zoveel moeite had om de auto op de baan te houden. Lijkt wel of Kimi na start/finish nog probeerde om Hamilton iets te blokken maar Hamilton reageerde alert en kon uitwijken om er volgens er toch weer langs te gaan.
  zondag 7 september 2008 @ 16:24:34 #102
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_61450544
Aah hier zijn we, vond het al vreemd dat 't ene topique dicht was
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 7 september 2008 @ 16:25:42 #103
34586 kepler
No bounce, no play
pi_61450574
quote:
Op zondag 7 september 2008 16:21 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Zie ook pas nu dat Kimi zijn voorvleugel voor een deel is stuk gegaan toen hij het achterwiel van Hamilton raakte en vandaar dat hij zoveel moeite had om de auto op de baan te houden. Lijkt wel of Kimi na start/finish nog probeerde om Hamilton iets te blokken maar Hamilton reageerde alert en kon uitwijken om er volgens er toch weer langs te gaan.
volgens mij zit Hamilton ook helemaal niet fout. Sterker nog, dit is gewoon racen
The line is a dot to you!
  zondag 7 september 2008 @ 16:26:24 #104
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_61450592
quote:
Op zondag 7 september 2008 16:21 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Zie ook pas nu dat Kimi zijn voorvleugel voor een deel is stuk gegaan toen hij het achterwiel van Hamilton raakte en vandaar dat hij zoveel moeite had om de auto op de baan te houden. Lijkt wel of Kimi na start/finish nog probeerde om Hamilton iets te blokken maar Hamilton reageerde alert en kon uitwijken om er volgens er toch weer langs te gaan.
Juist en dus was het racevoordeel weer in handen van Kimi. Alleen reageerde Hamilton gewoon geniaal. .
-
  zondag 7 september 2008 @ 16:28:01 #105
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_61450633
Kepler, Dr.Daggla, wat jullie dus zeggen.

Overigens heeft Kimi al gezegd dat het uitvallen zijn schuld was en niet een lege band ofzo iets.
  zondag 7 september 2008 @ 16:29:36 #106
34586 kepler
No bounce, no play
pi_61450667
quote:
Op zondag 7 september 2008 16:28 schreef -Hans- het volgende:
Kepler, Dr.Daggla, wat jullie dus zeggen.

Overigens heeft Kimi al gezegd dat het uitvallen zijn schuld was en niet een lege band ofzo iets.
maar hij was wel leeg (te zien na de crash, of misschien gezichts bedrog?) en hij heeft niet de muur geraakt met band? Wel heeft Hamilton die band geraakt volgens mij. Maar goed als Kimi het zelf zegt
The line is a dot to you!
  zondag 7 september 2008 @ 16:37:12 #107
218527 rycemasta
rijstmeester
pi_61450815
Hij raakte geloof ik wel de muur. Eerst spint hij linksaf richting de muur (met zijn wielen tegensturend naar rechts) en als de voorkant vervolgens de muur raakt, slaat zijn achterkant er tegenaan.
  zondag 7 september 2008 @ 16:38:47 #108
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_61450846
quote:
Op zondag 7 september 2008 16:29 schreef kepler het volgende:

[..]

maar hij was wel leeg (te zien na de crash, of misschien gezichts bedrog?) en hij heeft niet de muur geraakt met band? Wel heeft Hamilton die band geraakt volgens mij. Maar goed als Kimi het zelf zegt
Hij breekt toch wel heel raak uit en op het filmpje is inderdaad te zien dat zijn achterband leeg is. Of het moet inderdaad gezichtsbedrog zijn, maar daar twijfel ik wel aan. Kimi zat naast de baan toen het fout ging dus misschien lag daar wat scherps (rommel andere wagens), oid.
pi_61450905
Kimi heeft wat materiaalpech gekend dit jaar, maar is er zelf voor het grootste deel debet aan dat ie out of contention is. Iemand met zijn talent, waar ie rijkelijk voor beloond wordt, zou een Massa achter zich moeten kunnen houden.
Calmer than you are
  zondag 7 september 2008 @ 16:44:36 #110
218527 rycemasta
rijstmeester
pi_61450960
Hij laat zien dat hij gewoon snel is in een race (mits vrij baan), maar als er onvoorspelbare dingen komen gaat het meestal fout bij hem.

Stond hij er vorig jaar eigenlijk beter voor of slechter voor op dit moment?
pi_61451069
Raikkonen raakte Hamilton in de Bus Stop, niet omgekeerd. Hierdoor moest Hamilton van de baan af en won hij zijn positie, die hij ook meteen teruggaf. En vervolgens meteen weer terugpakte.

Of hij achteraf gezien voordeel had van het afsnijden? Waarschijnlijk wel, maar hij voldeed aan de regels door die plek eerst terug te geven en vervolgens meteen weer terug te pakken.

Verder lijkt het me niet dat iemand straf verdiend voor die actie, anders kun je het halve veld wel straffen gaan geven voor het ophouden of raken van je tegenstander.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 7 september 2008 @ 17:00:59 #112
218527 rycemasta
rijstmeester
pi_61451284
quote:
Op zondag 7 september 2008 16:49 schreef sasquatsch het volgende:
Raikkonen raakte Hamilton in de Bus Stop, niet omgekeerd. Hierdoor moest Hamilton van de baan af en won hij zijn positie, die hij ook meteen teruggaf. En vervolgens meteen weer terugpakte.
quote:
Op zondag 7 september 2008 16:34 schreef rycemasta het volgende:
Raikkonen mag in principe Hamilton naar buiten duwen, hij rijdt voor hem bij het ingaan van de bocht en kan zijn eigen lijn kiezen; de snelste (waar je gaten laat vallen) en verdedigend. Ik geloof dat Hamilton Raikkonen nog raakte, daar was hij imo te opdringerig.
^Wat ik zei in een ander topic.

Ik bekeek het filmpje van dat moment nog even. Ze gaan zo ongeveer tegelijk de bocht in, met Raikkonen op de binnenlijn. Daardoor ligt Raikkonen in de bocht zelf voor Hamilton.

Maar dit komt neer op pietje precies enzo..
  zondag 7 september 2008 @ 17:18:45 #113
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_61451699
De Hamilton-hype neemt wel grove vormen aan, die inhaalactie op Raikkonen was ontzettend simpel omdat ie veel meer snelheid had. Maar ja, een inhaalactie is zo zeldzaam, alleen een god als Hamilton kan dat natuurlijk .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_61451713
quote:
Op zondag 7 september 2008 16:24 schreef Sinister-D- het volgende:
Aah hier zijn we, vond het al vreemd dat 't ene topique dicht was
Dat zal wel zijn vanwege mijn brandend kruis.

Je mag wel Olav kapotschelden, maar o o o als je een plaatje van een brandend kruis plaatst, speciaal voor die fopneger, dan gaat het topic op slot
pi_61451742
Ook Ferrari tekent protest aan tegen de overwinning van Hamilton.
quote:
While the stewards are probing the Bus Stop chicane and La Source incident, it is believed Ferrari have also taken exception to a separate element of Hamilton's racing tactics.
Bron
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_61451765
Ik heb de beelden nog even teruggekeken. Lewis komt nog duidelijk voor Kimi voor het aanremmen bij de busstop. Dan is er in de bocht contact, Lewis snijdt de bocht af en komt voor Kimi weer op de baan. Hij geeft z'n plek terug aan Kimi.

Dus eerst zaten ze bij elkaar en leek Lewis de snelste van de twee, na de bocht en na het teruggeven van de plek had Kimi meer snelheid (anders kwam hij Lewis immers niet voorbij). Het lijkt me dan ook niet dat Lewis echt voordeel had van die actie. Dat Lewis meteen daarna Kimi weer terug kon pakken, geeft alleen maar aan dat Kimi aan het prutsen was. Hij had meer snelheid en heeft dat niet kunnen uitbuiten.
pi_61451835
quote:
Op zondag 7 september 2008 17:20 schreef sasquatsch het volgende:
Ook Ferrari tekent protest aan tegen de overwinning van Hamilton.
[..]

Bron
gadverdamme
<>
  zondag 7 september 2008 @ 17:24:58 #118
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_61451846
quote:
Op zondag 7 september 2008 17:21 schreef Light het volgende:

Dus eerst zaten ze bij elkaar en leek Lewis de snelste van de twee, na de bocht en na het teruggeven van de plek had Kimi meer snelheid (anders kwam hij Lewis immers niet voorbij). Het lijkt me dan ook niet dat Lewis echt voordeel had van die actie. Dat Lewis meteen daarna Kimi weer terug kon pakken, geeft alleen maar aan dat Kimi aan het prutsen was. Hij had meer snelheid en heeft dat niet kunnen uitbuiten.
Nee, Lewis had toch echt meer snelheid. Hij kon de bocht afsnijden, maar had daarna een beter uitgangspositie voor het recht stuk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_61451912
Overigens moest ik bijna kotsen tijdens de persconferentie met die neger.

Ja, ik hoopte op regen, want ja........(slikt even weg wat ie eigenlijk wilde zeggen: dat ie o zo veel beter is dan kimi in de regen)...... ik wist dat ik alles onder controle had.

Bahbah, wat een zelfingenomen arrogante kutneger is dat zeg
Ik hoop van harte dat Massa WK word.

Die gun ik het nog meer dan Lewis.
pi_61452108
quote:
Op zondag 7 september 2008 17:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, Lewis had toch echt meer snelheid. Hij kon de bocht afsnijden, maar had daarna een beter uitgangspositie voor het recht stuk.
Volgens mij moest Lews inhouden om Kimi voorbij te laten. Dan heeft Kimi meer snelheid als'ie voorbij komt.
pi_61452283
quote:
Op zondag 7 september 2008 17:27 schreef NED het volgende:
Overigens moest ik bijna kotsen tijdens de persconferentie met die neger.

Ja, ik hoopte op regen, want ja........(slikt even weg wat ie eigenlijk wilde zeggen: dat ie o zo veel beter is dan kimi in de regen)...... ik wist dat ik alles onder controle had.

Bahbah, wat een zelfingenomen arrogante kutneger is dat zeg
Ik hoop van harte dat Massa WK word.

Die gun ik het nog meer dan Lewis.
Ik Hamilton, ondanks zijn arrogantie. Toch meer een racer dan Massa, die vandaag weer eens kleurloos was en verder in het seizoen te wisselvallig.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_61452380
Laatste 7 minuten van de Grand Prix van Belgie 2008:



Download part1: Klik
Download part2: Klik
(je hebt beide nodig, komt door 100mb upload limit)
pi_61452537
quote:
Op zondag 7 september 2008 17:41 schreef Trystar het volgende:
Laatste 7 minuten van de Grand Prix van Belgie 2008:

[ afbeelding ]

Download part1: Klik
Download part2: Klik
(je hebt beide nodig, komt door 100mb upload limit)
nice
<>
pi_61452577
Was dat Rosberg of die jap?

Die zijn schuld is het
  zondag 7 september 2008 @ 17:46:48 #125
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_61452650
Glock verliest P8 aan Mark Webber.. Glock heeft een straf van 25 seconden gekregen omdat hij had ingehaald onder geel.
  zondag 7 september 2008 @ 17:50:59 #126
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_61452792
Die jap Het oosterse figuur Nakajima
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 7 september 2008 @ 17:55:06 #127
218527 rycemasta
rijstmeester
pi_61452941
http://f1.gpupdate.net/nl(...)elde-alles-of-niets/
quote:
Kimi Raikkonen was niet van plan om genoegen te nemen met de tweede plaats in de Grand Prix van België. De Ferrari-coureur lag de hele race aan de leiding, maar crashte in de voorlaatste ronde, na een keihard gevecht met Lewis Hamilton. Raikkonen is ook niet te spreken over de inhaalmanoeuvre van de Brit in de Bus Stop-chicane.

"Ik was bereid om alles of niets te spelen en helaas verloor ik de controle en gleed ik van de baan", zei Raikkonen na afloop. "Ik wilde alleen maar voor de zege gaan. Ik ging wijd in de snelle linkerbocht, probeerde weer terug op de baan te komen en verloor de controle over de auto. Ik wilde winnen, ik wilde niet als tweede finishen en weer punten verlizen."

Over het gevecht met Hamilton was Raikkonen kort van stof. "Volgens mij zijn er regels aangaande het afsnijden van de chicane, maar ik heb er verder niks over te zeggen."


Maar toch had ik liever gezien dat je als 2e over de finish kwam, met een zuur gezicht.
  zondag 7 september 2008 @ 17:58:01 #128
34586 kepler
No bounce, no play
pi_61453017
quote:
Op zondag 7 september 2008 17:33 schreef Light het volgende:

[..]

Volgens mij moest Lews inhouden om Kimi voorbij te laten. Dan heeft Kimi meer snelheid als'ie voorbij komt.
goed punt Lewis kan dan wel met meer snelheid die chicane uitkomen omdat hij afsnijdt, maar zodra hij Kimi voorbij laat is Kimi natuurlijk sneller Dan is zijn (die van Lewis) eventuele voordeel ook gelijk weg
The line is a dot to you!
  zondag 7 september 2008 @ 18:01:59 #129
67174 Dos37
Come on Twente
pi_61453102
de regie was dramatisch trouwens
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_61453103
quote:
Op zondag 7 september 2008 17:58 schreef kepler het volgende:

[..]

goed punt Lewis kan dan wel met meer snelheid die chicane uitkomen omdat hij afsnijdt, maar zodra hij Kimi voorbij laat is Kimi natuurlijk sneller Dan is zijn (die van Lewis) eventuele voordeel ook gelijk weg
Precies dat dus
Calm down, please!
  zondag 7 september 2008 @ 18:07:13 #131
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_61453178
Wat een gelul over die inhaalactie. Lewis ging van het gas waardoor dat voordeel al weer weg was, hij zat zelfs enkele ogenblikken ''vast'' achter Raikkonen door die z'n geslinger. Hoe wil die dan met meer snelheid La Source in kunnen gaan? Legitimie actie
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_61453218
Hamilton naar 4 teruggezet melden ze net op België in het journaal
  zondag 7 september 2008 @ 18:10:45 #133
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_61453239
GV ! Hamilton bestraft..... P3 voor hem en Massa wint dus.
quote:
Belgian Grand Prix after receiving a 25-second penalty. First place goes to Felipe Massa (Ferrari), with Nick Heidfeld (BMW) promoted to second place.
pi_61453250
quote:
Op zondag 7 september 2008 17:41 schreef Trystar het volgende:
Laatste 7 minuten van de Grand Prix van Belgie 2008:

[ afbeelding ]

Download part1: Klik
Download part2: Klik
(je hebt beide nodig, komt door 100mb upload limit)
Bij Mega-upload gaat ie bij mij wat sneller: linkje
Calmer than you are
  zondag 7 september 2008 @ 18:11:51 #135
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_61453259
Dit is echt lachwekkend...
  zondag 7 september 2008 @ 18:12:13 #136
67174 Dos37
Come on Twente
pi_61453265
Yeeeeeeeeesssssssssssssssssss

gerechtigheid
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_61453269
Nogal ja.
Edit: ik reageerde op Hans, niet op DOS37.

[ Bericht 72% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2008 18:12:37 ]
pi_61453282
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:10 schreef -Hans- het volgende:
GV ! Hamilton bestraft..... P3 voor hem en Massa wint dus.
[..]
Joh? Bron pls, Hans....?
Calmer than you are
pi_61453290
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:10 schreef -Hans- het volgende:
GV ! Hamilton bestraft..... P3 voor hem en Massa wint dus.
[..]
OMG!

Ik hoop echt dat Felipe dit seizoen kampioen wordt, maar deze straf slaat eigenlijk nergens op....
Hij had voordeel van de situatie, maar dat is gewoon racen.
pi_61453305
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Joh? Bron pls, Hans....?
Het werd net ook op het journaal op Een gemeld (alleen hadden die het over een 4e plek voor Hamilton).
  zondag 7 september 2008 @ 18:14:24 #141
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_61453307
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Joh? Bron pls, Hans....?
http://www.autosport.com/news/report.php/id/70401 betrouwbaarder kun je het niet krijgen, helaas...
  zondag 7 september 2008 @ 18:16:48 #143
218527 rycemasta
rijstmeester
pi_61453352
Ik hoor de ''FIARRARI'S'' er al aan komen
pi_61453358
De enige manier dat Ferrari kan winnen is door de Ferrari International Assistance

Dit verhaal gaat nog eens staartje krijgen
Calm down, please!
pi_61453376
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:14 schreef -Hans- het volgende:

[..]

http://www.autosport.com/news/report.php/id/70401 betrouwbaarder kun je het niet krijgen, helaas...
Ok, thanks: heb het maar gelijk op de FP gezet.

Vind het ook een lastige. Hamilton had wel degelijk voordeel door zijn actie, ongeacht of ie de plek teruggaf, maar 25 seconden is wel een straffe straf.

Het staat inmiddels ook op BBC: http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/7602830.stm
Calmer than you are
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 september 2008 @ 18:19:31 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61453411
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 7 september 2008 @ 18:21:01 #147
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_61453450
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:13 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

OMG!

Ik hoop echt dat Felipe dit seizoen kampioen wordt, maar deze straf slaat eigenlijk nergens op....
Hij had voordeel van de situatie, maar dat is gewoon racen.
Naja, ik weet echt niet hoe ik nou weer moet reageren op de beslissing van de FIA. Terwijl Mosley eerder al riep dat McLaren niets viel te verwijten. Het verschil tussen Massa en Hamilton is nu maar 2 punten i.p.v. 8 punten in het voordeel van Hamilton en dan heb ik het nog niet eens gehad over de constructeurs titel.. Ik vind het jammer dat de FIA zich weer op zo'n manier meent te moeten bemoeien met het kampioensschap. Straks kun je geen scheet meer laten of je wordt al bestraft. Jammer...
pi_61453479
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Ok, thanks: heb het maar gelijk op de FP gezet.

Vind het ook een lastige. Hamilton had wel degelijk voordeel door zijn actie, ongeacht of ie de plek teruggaf, maar 25 seconden is wel een straffe straf.

Het staat inmiddels ook op BBC: http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/7602830.stm
Er zijn geen duidelijke regels voor over hoe je de plek terug geeft maar er wordt wel gestraft of er ergens staat geschreven dat je de plek terug moet geven en er minstens een ronde achter moet blijven, ofzo.



Hamilton had er ook geen voordeel van want als de chicane niet was "afgesneden" (lees : als Raikkonen 'm niet van de baan had geduwd) dan had Lewis in exact dezelfde bocht erna Raikkonen gewoon ingehaald. In twee ronden reed Lewis dik 2 seconden dicht dus Kimi was gewoon z'n snelheid kwijt.
Calm down, please!
pi_61453534
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:22 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Er zijn geen duidelijke regels voor over hoe je de plek terug geeft maar er wordt wel gestraft of er ergens staat geschreven dat je de plek terug moet geven en er minstens een ronde achter moet blijven, ofzo.

Nou, dan weten we vanaf vandaag dat je als coureur niet een centimeter ruimte moet teruggeven om vervolgens je tegenstander weer in te halen. Hamilton geeft de plek zeer beperkt terug en trapt daarna gelijk het gas weer in.

Voordeel is voordeel; had Hamilton normaal die chicane genomen, dan had ie Raikkonen nooit bij La Source in kunnen halen.
Calmer than you are
pi_61453537
mja, als het in de regels staat, dan is het terecht.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_61453565
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:25 schreef Bruce117 het volgende:
mja, als het in de regels staat, dan is het terecht.
Wijs maar aan dan.

Wat de FIA hiermee zegt is dat het verboden is om sneller te zijn.
Calm down, please!
pi_61453608
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Nou, dan weten we vanaf vandaag dat je als coureur niet een centimeter ruimte moet teruggeven om vervolgens je tegenstander weer in te halen. Hamilton geeft de plek zeer beperkt terug en trapt daarna gelijk het gas weer in.

Voordeel is voordeel; had Hamilton normaal die chicane genomen, dan had ie Raikkonen nooit bij La Source in kunnen halen.
Hoe had Hamilton normaal de chicane kunnen nemen dan? Raikkonen gaf 'm geen centimeter ruimte.
pi_61453609
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Nou, dan weten we vanaf vandaag dat je als coureur niet een centimeter ruimte moet teruggeven om vervolgens je tegenstander weer in te halen. Hamilton geeft de plek zeer beperkt terug en trapt daarna gelijk het gas weer in.

Voordeel is voordeel; had Hamilton normaal die chicane genomen, dan had ie Raikkonen nooit bij La Source in kunnen halen.
Niet? Ik dacht toch echt dat zodra de regen viel Hamilton vele malen sneller was op de baan dan Raikonnen....
pi_61453645
quote:
Op zondag 7 september 2008 17:55 schreef rycemasta het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)elde-alles-of-niets/
[..]



Maar toch had ik liever gezien dat je als 2e over de finish kwam, met een zuur gezicht.
En nu blijkt dus dat als ie als 2e over de finish was gekomen had ie gewonnen
  zondag 7 september 2008 @ 18:37:27 #155
218527 rycemasta
rijstmeester
pi_61453801
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:26 schreef Googolplexian het volgende:

Wat de FIA hiermee zegt is dat het verboden is om sneller te zijn.
''Ja maar, maar, maar...''

Al was Hamilton sneller en kun je wel zeggen dat hij Raikkonen later toch wel had ingehaald, de regels heeft hij overtreden (volgens de FIA).

Hij moest hem er voorbij laten maar wat is voorbij laten? Helemaal voorbij laten, bochtje wachten en dan weer eens een poging wagen? Gas terug en wachten tot je tegenstander je 1 cm voorbij is en het gas er weer op? Gas terug, achteraansluiten en meteen profiteren van de slipstream?
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:28 schreef Wombcat het volgende:

Hoe had Hamilton normaal de chicane kunnen nemen dan? Raikkonen gaf 'm geen centimeter ruimte.
Remmen en er niet volhardend naast proberen te blijven. Kovalainen kreeg toch ook een drive through? Webber had al het recht om in te sturen.
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:28 schreef Hertog_Martin het volgende:

Niet? Ik dacht toch echt dat zodra de regen viel Hamilton vele malen sneller was op de baan dan Raikonnen....
Het verschil in snelheid moet je denk ik zoeken in de snelle bochtencombinaties na het rechte stuk na Eau Rouge. Na de bus stop heb je een recht stuk en valt er voor Raikkonen weinig te verliezen, tenzij hij ook problemen heeft met remmen.
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:30 schreef Hertog_Martin het volgende:

En nu blijkt dus dat als ie als 2e over de finish was gekomen had ie gewonnen
pwned.
pi_61453813
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Nou, dan weten we vanaf vandaag dat je als coureur niet een centimeter ruimte moet teruggeven om vervolgens je tegenstander weer in te halen. Hamilton geeft de plek zeer beperkt terug en trapt daarna gelijk het gas weer in.
Hamilton geeft de plek duidelijk terug, Kimi zat er duidelijk voor. Dan moet Kimi gewoon doorrijden en niet ineens de hele baan willen gebruiken, Kimi had meer snelheid (hij kwam Hamilton immers voorbij)
quote:
Voordeel is voordeel; had Hamilton normaal die chicane genomen, dan had ie Raikkonen nooit bij La Source in kunnen halen.
Voor het aanremmen bij de chicane zat Hamilton bijna helemaal voor Raikkonen. Ze zaten dus sowieso al heel dicht bij elkaar.

Was trouwens al gezegd dat Raikkonen na La Source nog een keer voor Hamilton kwam? Dat kwam door een achterblijver. Als Raikkonen daarna geen rondjes ging draaien, had'ie alsnog het voordeel.
pi_61453859
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:37 schreef rycemasta het volgende:

Remmen en er niet volhardend naast proberen te blijven. Kovalainen kreeg toch ook een drive through? Webber had al het recht om in te sturen.
Remmen en sturen gaat niet zo goed, dan had 'ie evengoed de bocht gemist.
  zondag 7 september 2008 @ 18:43:24 #158
218527 rycemasta
rijstmeester
pi_61453937
In de Bus Stop chicane zit een redelijk groot stuk waar ze eigenlijk gewoon rechtdoor rijden. Daar moest hij remmen, want Raikkonen gooide de deur dicht.
  zondag 7 september 2008 @ 18:44:57 #159
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_61453977
Als expliciet in de regels van de FIA staat vermeld dat de actie van Hamilton niet regelementair is geweest dan is de penalty geheel terecht en daarmee ook de hele discussie hier overbodig.
Ik heb alleen nog geen enkel bewijs gezien daarvan.

Als dit een beslissing is geweest die puur op intuïtie van de FIA is genomen (wij vinden dat je niet overtuigend genoeg van je gas af ging) dan is het onterecht en had de FIA zwart-op-wit moeten bepalen wat de regels zijn bij het teruggeven van een plek.
  zondag 7 september 2008 @ 18:45:13 #160
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_61453985
Nu, Raikkonen mag daar natuurlijk ook de deur dichtgooien zolang hij ervoor zit ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 7 september 2008 @ 18:46:10 #161
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_61454004
De FIA is een corrupte bende zo blijkt nu weer. Qua organisatie vergelijkbaar met andere prulsporten zoals K1 en boksen.

Die alleenheerser van een Ecclestone zorgt er iedere keer weer voor dat het 'spannend' moet worden.

in feite is het natuurlijk helemaal niet spannend omdat 9 van de 10 races saai zijn
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 7 september 2008 @ 18:46:59 #162
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_61454028
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hoe had Hamilton normaal de chicane kunnen nemen dan? Raikkonen gaf 'm geen centimeter ruimte.
Dat is de consequentie van racen onder die omstandigheden. Feit blijft dat Hamilton onevenredig veel voordeel haalde uit die korte route. Natuurlijk liet 'ie Kimi voorbij, maar hij kon alweer gaan planken toen Kimi een cm voorbij was. Als hij gewoon regulier had gereden en achter Kimi had aangesloten na de chicane had ie veel meer meters achterstand gehad, en had 'ie die actie bij La Source nooit kunnen uitvoeren.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_61454056
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:44 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Als expliciet in de regels van de FIA staat vermeld dat de actie van Hamilton niet regelementair is geweest dan is het terecht en daarmee ook de hele discussie hier overbodig.
Ik heb alleen nog geen enkel bewijs gezien daarvan.

Als dit een beslissing is geweest die puur op intuïtie van de FIA is genomen (wij vinden dat je niet overtuigend genoeg van je gas af ging) dan is het onterecht en had de FIA zwart-op-wit moeten bepalen wat de regels zijn bij het teruggeven van een plek.
Volgens mij mag je geen voordeel in plaats of tijd hebben. Plaats had hij teruggegeven. Tijd is te achterhalen via de sectortijden. Misschien was de sectortijd sneller? Als dat niet het geval is, dan heeft de FIA een foute beslissing genomen.
Ik zou het aanvechten als ik McLaren/Hamilton was. Hij ging na de chicane iig duidelijk van zijn gas af, en liet Raikkonen weer langs.
pi_61454076
Iemand een filmpje van het moment waardoor 'ie is gediskwalificeerd?
pi_61454090
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:37 schreef rycemasta het volgende:

Het verschil in snelheid moet je denk ik zoeken in de snelle bochtencombinaties na het rechte stuk na Eau Rouge. Na de bus stop heb je een recht stuk en valt er voor Raikkonen weinig te verliezen, tenzij hij ook problemen heeft met remmen.

Als je sneller door de bus stop gaat pak je ook meer snelheid mee voor het rechte stuk
  zondag 7 september 2008 @ 18:49:50 #166
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_61454102
Hamilton ging duidelijk van het gas af, dan had hij geen voordeel meer. En nee, dat was geen kwestie van een centimetertje, Hamilton zat gewoon met z'n hele auto achter Raikkonen... maar haalde bij La Source weer in.

Gewoonweg een geforceerde actie van de FIA om de spanning erin te houden. Wat een nepsport.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 7 september 2008 @ 18:50:50 #167
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_61454124
Ik ben boos.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  zondag 7 september 2008 @ 18:51:56 #168
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_61454157
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:49 schreef Klopkoek het volgende:
Hamilton ging duidelijk van het gas af, dan had hij geen voordeel meer. En nee, dat was geen kwestie van een centimetertje, Hamilton zat gewoon met z'n hele auto achter Raikkonen... maar haalde bij La Source weer in.

Gewoonweg een geforceerde actie van de FIA om de spanning erin te houden. Wat een nepsport.
Hij zat erachter ja, maar wel zodanig gepositioneerd dat 'ie meteen een halve meter achter Kimi en dus in de slipstream zat en weer kon aanvallen. In die positie had 'ie niet gezeten als 'ie niet had afgesneden. Dan was de afstand groter geweest en waren zijn inhaalkansen in La Source minimaal.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 7 september 2008 @ 18:52:52 #169
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_61454177
slipstream bestaat bij formule 1 niet meer. dat is allemaal zogeheten 'vuile wind'
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 7 september 2008 @ 18:53:49 #170
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_61454194
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:48 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij mag je geen voordeel in plaats of tijd hebben. Plaats had hij teruggegeven. Tijd is te achterhalen via de sectortijden. Misschien was de sectortijd sneller? Als dat niet het geval is, dan heeft de FIA een foute beslissing genomen.
Ik zou het aanvechten als ik McLaren/Hamilton was. Hij ging na de chicane iig duidelijk van zijn gas af, en liet Raikkonen weer langs.
Je begrijpt me verkeerd: Dat Hamilton Raikkonen weer voorbij liet gaan was voor iedereen duidelijk te zien.
Het gaat om datgene wat direct erna gebeurde, de actie van Hamilton was hoe dan ook erg twijfelachtig/verbazingwekkend, dat heb ik in de moderne formule 1 niet eerder gezien.

De vraag nu is dus wat de regels van de FIA zeggen over het moment na het voorbijlaten van de coureur.
Daar ben ik erg benieuwd naar.
pi_61454248
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hoe had Hamilton normaal de chicane kunnen nemen dan? Raikkonen gaf 'm geen centimeter ruimte.
Dat mag Raikkonen doen als ie voorop ligt; hij wijkte niet meer dan eenmaal van zijn lijn af.
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:37 schreef Light het volgende:
Voor het aanremmen bij de chicane zat Hamilton bijna helemaal voor Raikkonen. Ze zaten dus sowieso al heel dicht bij elkaar.
Door dat voordeel dat ie had door afsnijden, dus.
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:48 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij mag je geen voordeel in plaats of tijd hebben. Plaats had hij teruggegeven. Tijd is te achterhalen via de sectortijden. Misschien was de sectortijd sneller? Als dat niet het geval is, dan heeft de FIA een foute beslissing genomen.
Ik zou het aanvechten als ik McLaren/Hamilton was. Hij ging na de chicane iig duidelijk van zijn gas af, en liet Raikkonen weer langs.
Dat valt behoorlijk mee. Als je die mega-upload link bekijkt, zie je dat Hamilton amper van zijn gas gaat en al weer vol gaat aanvallen nadat ie hooguit een halve meter teruggeeft.
Calmer than you are
  zondag 7 september 2008 @ 18:58:50 #172
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_61454300
Ik denk dat het misschien niet eens over de inhaalactie op Raikkonen zelf gaat, maar meer omdat hij qua tijd en uiteindelijk ook que plaats flink voordeel had van het afsnijden van de chicane. Hier zal nog lang over nagepraat worden, en dat is misschien niet heel goed voor de sport.

Leuk voor Felipe, dat wel .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_61454338
Lewis Hamilton was stripped of victory following Sunday's Belgian Grand Prix after stewards imposed a 25-second penalty on the McLaren driver.

Hamilton had taken the chequered flag after a dramatic conclusion to the race at Spa but a stewards' inquiry was launched into an incident on lap 42 of the 44-lap race.

Two circuits from the end, Hamilton made a move on entry into the Bus Stop chicane, and collided with Kimi Raikkonen as the pair battled for the lead.

That pushed the Briton on to the run-off area and he resumed in the lead.

He then let Raikkonen through, fearing an instant penalty from the race stewards.

However, on reviewing footage of the race they decided to punish Hamilton anyway.

Raikkonen later crashed out as the wet weather took its toll.

The effect of the stewards' decision meant victory was awarded to Ferrari's Felipe Massa, with Nick Heidfeld (BMW) promoted to second place and Hamilton falling to third.

Hamilton thought he had stretched his lead in the drivers' championship to eight points by finishing first, however, his advantage over Brazilian Massa has now been reduced to two.

A consolation for Hamilton will be that Raikkonen failed to finish, despite leading going into the closing stages of the race, and it looks increasingly like a straight head to head for the title between the current top two in the standings.

McLaren looked to have clinched a fitting triumph to mark the 40th anniversary of their first Formula One victory at this track, under founder Bruce McLaren in 1968.

Hamilton, who started from pole, recovered from an early spin and steadily closed the gap on Raikkonen before the pair engaged in their thrilling tussle for the lead.

With six laps remaining the rain started to slowly fall, and it played into Hamilton's hands.

Within a heartbeat of allowing Raikkonen back in front down the start-finish straight after their Bus Stop collision, Hamilton attacked again, and passed at La Source.

The rain then scythed down and from then on the rest of the lap became a lottery as Hamilton first ran wide, allowing Raikkonen back in front.

But moments later Raikkonen slid off into a wall, out of the race.

Hamilton then tip-toed around the track for the last lap, punching the air when he finally crossed the line.

Massa managed to come home second, with Heidfeld taking advantage of the mayhem to be the third driver across the finish line.

Fernando Alonso took fourth place in his Renault, followed by Sebastian Vettel for Toro Rosso, Kubica for BMW Sauber, Sebastien Bourdais in his Toro Rosso and Toyota's Timo Glock.

Glock was later handed a 25-second time penalty by race stewards after ignoring waved yellow flags at one point late in the race.

That resulted in the German losing his single point, after previously finishing in eighth place, with Red Bull's Mark Webber promoted into the final points-scoring position
pi_61454351
Hamilton raakt zege kwijt

[ Bericht 0% gewijzigd door Tarabass op 07-09-2008 19:08:39 ]
  zondag 7 september 2008 @ 19:01:18 #175
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_61454359
Wat een fucking bullshit die tijdstraf.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_61454379
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Je begrijpt me verkeerd: Dat Hamilton Raikkonen weer voorbij liet gaan was voor iedereen duidelijk te zien.
Het gaat om datgene wat direct erna gebeurde, de actie van Hamilton was hoe dan ook erg twijfelachtig/verbazingwekkend, dat heb ik in de moderne formule 1 niet eerder gezien.

De vraag nu is dus wat de regels van de FIA zeggen over het moment na het voorbijlaten van de coureur.
Daar ben ik erg benieuwd naar.
Ja, het was wel twijfelachtig, maar het is idd zeer de vraag wat de regels er nu precies over zeggen.
Zoals ik al zei: je mag geen tijd of plaats winnen, dus als McLaren kan aantonen dat 'ie geen tijd heeft gewonnen, heeft 'ie volgens mij een sterke zaak. Want zijn plaats had 'ie teruggegeven. En op dat moment moet Raikkonen sneller zijn geweest.

Bovendien is de uitslag van de race hier uiteindelijk niet door bepaald, die is bepaald door wat er daarna gebeurde.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2008 19:02:59 ]
pi_61454393
quote:
als je dit terecht vind ben je geen echte fan. bah ik kan alleen maar aan monaco en sutil denken
<>
  zondag 7 september 2008 @ 19:03:24 #178
154880 Bolter
Awesomeness
pi_61454402
De NOS heeft het iig nog niet door
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_61454414
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:02 schreef Swindler het volgende:

[..]

als je dit terecht vind ben je geen echte fan. bah ik kan alleen maar aan monaco en sutil denken
Appels / Peren
pi_61454417
quote:
Zegen ook echt.
sig verwijderd door FA
pi_61454421
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:

Dat valt behoorlijk mee. Als je die mega-upload link bekijkt, zie je dat Hamilton amper van zijn gas gaat en al weer vol gaat aanvallen nadat ie hooguit een halve meter teruggeeft.
Als niet in de regels staat hoelang je van je gas af moet gaan, dan is de tijdswinst bepalend. Dat kan (neem ik aan) worden afgelezen uit de telemetrie van McLaren.
pi_61454425
Calm down, please!
pi_61454448
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:04 schreef Googolplexian het volgende:
[ afbeelding ]
<>
pi_61454472
Nah lekker dan, punten kwijt. En 25sec straf krijgen. Ronduit belachelijk!! Ferrari wordt weer gematst.

Slaat nergens op, dit verbaasd me ergens toch wel.
Maar goed Ferrari word vaker de hand boven het hoofd gehouden in de F1.
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  zondag 7 september 2008 @ 19:07:09 #185
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_61454473
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:51 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Hij zat erachter ja, maar wel zodanig gepositioneerd dat 'ie meteen een halve meter achter Kimi en dus in de slipstream zat en weer kon aanvallen. In die positie had 'ie niet gezeten als 'ie niet had afgesneden. Dan was de afstand groter geweest en waren zijn inhaalkansen in La Source minimaal.
Kan zijn, maar als Hamilton wel op de baan was gebleven waren ze gecrasht. En wiens schuld was het dan óók geweest? Juist. Die van Hamilton. "Die had dan maar van het gas af moeten gaan".

Hamilton heeft het gewoon fair gespeeld en heeft zijn kans na het teruggeven van de eerste plek gewoon duidelijk aangegrepen. Dat hij daarvoor vuile wind kreeg is gewoon logisch. Dan had Raikkonen de deur maar niet zo hard dicht moeten gooien.

Dit soort asociale beslissingen zijn gewoon de doodssteek voor de Formule 1.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  zondag 7 september 2008 @ 19:07:41 #186
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_61454485
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:02 schreef Swindler het volgende:

[..]

als je dit terecht vind ben je geen echte fan. bah ik kan alleen maar aan monaco en sutil denken
Je springt veel te snel tot die conclusie. Als zwart-op-wit in het 'wetboek' van de FIA staat vermeld dat de actie van Hamilton niet volgens de regels is, dan is de penalty toch 100% terecht?
Dan was het aan McLaren geweest om haar coureurs beter te informeren over die regels.

De vraag is alleen wat nou precies de regels zijn mbt het teruggeven van een plaats.
pi_61454508
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:04 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Zegen ook echt.
Oh, god een typfout. Zal hem even voor je weghalen, kan je vanavond ook weer slapen..
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 september 2008 @ 19:08:51 #188
163650 Greys
pi_61454519
Belachelijk
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61454530
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:07 schreef Xebber het volgende:

[..]

Kan zijn, maar als Hamilton wel op de baan was gebleven waren ze gecrasht. En wiens schuld was het dan óók geweest? Juist. Die van Hamilton. "Die had dan maar van het gas af moeten gaan".

Hamilton heeft het gewoon fair gespeeld en heeft zijn kans na het teruggeven van de eerste plek gewoon duidelijk aangegrepen. Dat hij daarvoor vuile wind kreeg is gewoon logisch. Dan had Raikkonen de deur maar niet zo hard dicht moeten gooien.

Dit soort asociale beslissingen zijn gewoon de doodssteek voor de Formule 1.
Eens. Overigens had Hamilton vóór het aanremmen zijn neus voor.
  zondag 7 september 2008 @ 19:10:31 #190
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_61454563
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:04 schreef Googolplexian het volgende:
[ afbeelding ]
Eensch.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  zondag 7 september 2008 @ 19:11:35 #191
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_61454596
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:09 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Eens. Overigens had Hamilton vóór het aanremmen zijn neus voor.
Maar in de bocht niet meer, simpelweg omdat ie aan de buitenkant zat. Dan heb je geen keus en moet je of remmen of rechtdoor. Daar is niks mis mee. Het gaat erom wat er daarna gebeurde.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 7 september 2008 @ 19:11:37 #192
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_61454598
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:07 schreef Xebber het volgende:

[..]

Kan zijn, maar als Hamilton wel op de baan was gebleven waren ze gecrasht. En wiens schuld was het dan óók geweest? Juist. Die van Hamilton. "Die had dan maar van het gas af moeten gaan".

Om een crash te ontwijken had Hamilton hier twee dingen kunnen doen:
1. De busstop afsnijden
2. Afremmen.
Raikkonen zat er hoe dan ook overtuigend voor.

Maar nogmaals: deze situatie doet er helemaal niet toe. Hamilton sneed de chicane af, daar kunnen we het allemaal over eens zijn. Dus moet hij die plek teruggeven, wat hij ook deed.
Waar het omgaat is het moment na het terug geven die plek. En daar kan eigenlijk niemand op dit moment iets concreets over zeggen.
Het is vooral emotioneel/Kimi-vs.Hamilton-fanboy gewauwel op dit moment.
pi_61454616
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:02 schreef Swindler het volgende:

[..]

als je dit terecht vind ben je geen echte fan. bah ik kan alleen maar aan monaco en sutil denken
Denk ik even aan een rood stoplicht waarbij er een fin in een ferarri zwaar de lul was..
pi_61454632
Het probleem is dat er geen duidelijkheid is qua regels. Er is een grijs gebied.
Hamilton was veel sneller dan Kimi. De rondetijden bewijzen het.
Ferrari krijgt gewoon de punten van Mclaren infeite.
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  zondag 7 september 2008 @ 19:13:56 #195
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_61454660
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:12 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Denk ik even aan een rood stoplicht waarbij er een fin in een ferarri zwaar de lul was..
Denk dan ook even aan het verschil in straf.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_61454674
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Om een crash te ontwijken had Hamilton hier twee dingen kunnen doen:
1. De busstop afsnijden
2. Afremmen.
Raikkonen zat er hoe dan ook overtuigend voor.

Maar nogmaals: deze situatie doet er helemaal niet toe. Hamilton sneed de chicane af, daar kunnen we het allemaal over eens zijn. Dus moet hij die plek teruggeven, wat hij ook deed.
Waar het omgaat is het moment na het terug geven die plek. En daar kan eigenlijk niemand op dit moment iets concreets over zeggen.
Het is vooral emotioneel/Kimi-vs.Hamilton-fanboy gewauwel op dit moment.
Hier ben ik het mee eens. Heb zelf ook mijn twijfels over de straf, maar aangezien ik de regels hier omtrent niet ken, kan ik er weinig zinnigs over zeggen.
  zondag 7 september 2008 @ 19:14:58 #197
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_61454683
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Maar nogmaals: deze situatie doet er helemaal niet toe. Hamilton sneed de chicane af, daar kunnen we het allemaal over eens zijn. Dus moet hij die plek teruggeven, wat hij ook deed.
Waar het omgaat is het moment na het terug geven die plek. En daar kan eigenlijk niemand op dit moment iets concreets over zeggen.
Ik denk dat er iets in de regels staat dat hij geen tijd -en plaatswinst van zo'n actie mag hebben. En ik denk dat de FIA zegt dat hij uiteindelijk voordeel van de actie had. Dit is gewoon mijn gok trouwens, ik kan er ook gewoon naast zitten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_61454691
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:

Door dat voordeel dat ie had door afsnijden, dus.
Hamilton zat er eerder al voor.



Vanaf ongeveer 30 seconden.
pi_61454733
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik denk dat er iets in de regels staat dat hij geen tijd -en plaatswinst van zo'n actie mag hebben. En ik denk dat de FIA zegt dat hij uiteindelijk voordeel van de actie had. Dit is gewoon mijn gok trouwens, ik kan er ook gewoon naast zitten.
quote:
Stewards deemed Hamilton did not properly allow Kimi Raikkonen to re-pass after overtaking the Ferrari driver by cutting the Bus Stop chicane with 3 laps to go.

Hamilton did let the Finn pass him after the chicane, but he then used the slipstream of the Ferrari to immediately launch a successful overtaking move at the next corner.
Enige jammere is dat er nergens in de sporting regulations iets staat over hoe je een plek moet terug geven. De FIA zegt nu dus dat slipstreamen na het teruggeven van een plek verboden is.
Calm down, please!
pi_61454734


Dit is het maximale wat Hamilton teruggeeft. En dus is het begrijpelijk dat de stewards dit besluiten
quote:
Stewards deemed Hamilton did not properly allow Kimi Raikkonen to re-pass after overtaking the Ferrari driver by cutting the final chicane with just over two laps to go. Hamilton did let the Finn pass him after the chicane, but he then used the slipstream of the Ferrari to immediately launch a successful overtaking move at the next corner.
Calmer than you are
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')