Zie ook pas nu dat Kimi zijn voorvleugel voor een deel is stuk gegaan toen hij het achterwiel van Hamilton raakte en vandaar dat hij zoveel moeite had om de auto op de baan te houden. Lijkt wel of Kimi na start/finish nog probeerde om Hamilton iets te blokken maar Hamilton reageerde alert en kon uitwijken om er volgens er toch weer langs te gaan.quote:
volgens mij zit Hamilton ook helemaal niet fout. Sterker nog, dit is gewoon racenquote:Op zondag 7 september 2008 16:21 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Zie ook pas nu dat Kimi zijn voorvleugel voor een deel is stuk gegaan toen hij het achterwiel van Hamilton raakte en vandaar dat hij zoveel moeite had om de auto op de baan te houden. Lijkt wel of Kimi na start/finish nog probeerde om Hamilton iets te blokken maar Hamilton reageerde alert en kon uitwijken om er volgens er toch weer langs te gaan.
Juist en dus was het racevoordeel weer in handen van Kimi. Alleen reageerde Hamilton gewoon geniaal.quote:Op zondag 7 september 2008 16:21 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Zie ook pas nu dat Kimi zijn voorvleugel voor een deel is stuk gegaan toen hij het achterwiel van Hamilton raakte en vandaar dat hij zoveel moeite had om de auto op de baan te houden. Lijkt wel of Kimi na start/finish nog probeerde om Hamilton iets te blokken maar Hamilton reageerde alert en kon uitwijken om er volgens er toch weer langs te gaan.
maar hij was wel leeg (te zien na de crash, of misschien gezichts bedrog?) en hij heeft niet de muur geraakt met band? Wel heeft Hamilton die band geraakt volgens mij. Maar goed als Kimi het zelf zegtquote:Op zondag 7 september 2008 16:28 schreef -Hans- het volgende:
Kepler, Dr.Daggla, wat jullie dus zeggen.![]()
Overigens heeft Kimi al gezegd dat het uitvallen zijn schuld was en niet een lege band ofzo iets.
Hij breekt toch wel heel raak uit en op het filmpje is inderdaad te zien dat zijn achterband leeg is. Of het moet inderdaad gezichtsbedrog zijn, maar daar twijfel ik wel aan. Kimi zat naast de baan toen het fout ging dus misschien lag daar wat scherps (rommel andere wagens), oid.quote:Op zondag 7 september 2008 16:29 schreef kepler het volgende:
[..]
maar hij was wel leeg (te zien na de crash, of misschien gezichts bedrog?) en hij heeft niet de muur geraakt met band? Wel heeft Hamilton die band geraakt volgens mij. Maar goed als Kimi het zelf zegt![]()
quote:Op zondag 7 september 2008 16:49 schreef sasquatsch het volgende:
Raikkonen raakte Hamilton in de Bus Stop, niet omgekeerd. Hierdoor moest Hamilton van de baan af en won hij zijn positie, die hij ook meteen teruggaf. En vervolgens meteen weer terugpakte.
^Wat ik zei in een ander topic.quote:Op zondag 7 september 2008 16:34 schreef rycemasta het volgende:
Raikkonen mag in principe Hamilton naar buiten duwen, hij rijdt voor hem bij het ingaan van de bocht en kan zijn eigen lijn kiezen; de snelste (waar je gaten laat vallen) en verdedigend. Ik geloof dat Hamilton Raikkonen nog raakte, daar was hij imo te opdringerig.
Dat zal wel zijn vanwege mijn brandend kruis.quote:Op zondag 7 september 2008 16:24 schreef Sinister-D- het volgende:
Aah hier zijn we, vond het al vreemd dat 't ene topique dicht was
Bronquote:While the stewards are probing the Bus Stop chicane and La Source incident, it is believed Ferrari have also taken exception to a separate element of Hamilton's racing tactics.
gadverdammequote:Op zondag 7 september 2008 17:20 schreef sasquatsch het volgende:
Ook Ferrari tekent protest aan tegen de overwinning van Hamilton.
[..]
Bron
Nee, Lewis had toch echt meer snelheid. Hij kon de bocht afsnijden, maar had daarna een beter uitgangspositie voor het recht stuk.quote:Op zondag 7 september 2008 17:21 schreef Light het volgende:
Dus eerst zaten ze bij elkaar en leek Lewis de snelste van de twee, na de bocht en na het teruggeven van de plek had Kimi meer snelheid (anders kwam hij Lewis immers niet voorbij). Het lijkt me dan ook niet dat Lewis echt voordeel had van die actie. Dat Lewis meteen daarna Kimi weer terug kon pakken, geeft alleen maar aan dat Kimi aan het prutsen was. Hij had meer snelheid en heeft dat niet kunnen uitbuiten.
Volgens mij moest Lews inhouden om Kimi voorbij te laten. Dan heeft Kimi meer snelheid als'ie voorbij komt.quote:Op zondag 7 september 2008 17:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, Lewis had toch echt meer snelheid. Hij kon de bocht afsnijden, maar had daarna een beter uitgangspositie voor het recht stuk.
Ik Hamilton, ondanks zijn arrogantie. Toch meer een racer dan Massa, die vandaag weer eens kleurloos was en verder in het seizoen te wisselvallig.quote:Op zondag 7 september 2008 17:27 schreef NED het volgende:
Overigens moest ik bijna kotsen tijdens de persconferentie met die neger.
Ja, ik hoopte op regen, want ja........(slikt even weg wat ie eigenlijk wilde zeggen: dat ie o zo veel beter is dan kimi in de regen)...... ik wist dat ik alles onder controle had.
Bahbah, wat een zelfingenomen arrogante kutneger is dat zeg![]()
![]()
Ik hoop van harte dat Massa WK word.
Die gun ik het nog meer dan Lewis.
nicequote:Op zondag 7 september 2008 17:41 schreef Trystar het volgende:
Laatste 7 minuten van de Grand Prix van Belgie 2008:
[ afbeelding ]
Download part1: Klik
Download part2: Klik
(je hebt beide nodig, komt door 100mb upload limit)
quote:Kimi Raikkonen was niet van plan om genoegen te nemen met de tweede plaats in de Grand Prix van België. De Ferrari-coureur lag de hele race aan de leiding, maar crashte in de voorlaatste ronde, na een keihard gevecht met Lewis Hamilton. Raikkonen is ook niet te spreken over de inhaalmanoeuvre van de Brit in de Bus Stop-chicane.
"Ik was bereid om alles of niets te spelen en helaas verloor ik de controle en gleed ik van de baan", zei Raikkonen na afloop. "Ik wilde alleen maar voor de zege gaan. Ik ging wijd in de snelle linkerbocht, probeerde weer terug op de baan te komen en verloor de controle over de auto. Ik wilde winnen, ik wilde niet als tweede finishen en weer punten verlizen."
Over het gevecht met Hamilton was Raikkonen kort van stof. "Volgens mij zijn er regels aangaande het afsnijden van de chicane, maar ik heb er verder niks over te zeggen."
goed puntquote:Op zondag 7 september 2008 17:33 schreef Light het volgende:
[..]
Volgens mij moest Lews inhouden om Kimi voorbij te laten. Dan heeft Kimi meer snelheid als'ie voorbij komt.
Precies dat dusquote:Op zondag 7 september 2008 17:58 schreef kepler het volgende:
[..]
goed puntLewis kan dan wel met meer snelheid die chicane uitkomen omdat hij afsnijdt, maar zodra hij Kimi voorbij laat is Kimi natuurlijk sneller
Dan is zijn (die van Lewis) eventuele voordeel ook gelijk weg
quote:Belgian Grand Prix after receiving a 25-second penalty. First place goes to Felipe Massa (Ferrari), with Nick Heidfeld (BMW) promoted to second place.
Bij Mega-upload gaat ie bij mij wat sneller: linkjequote:Op zondag 7 september 2008 17:41 schreef Trystar het volgende:
Laatste 7 minuten van de Grand Prix van Belgie 2008:
[ afbeelding ]
Download part1: Klik
Download part2: Klik
(je hebt beide nodig, komt door 100mb upload limit)
Joh? Bron pls, Hans....?quote:Op zondag 7 september 2008 18:10 schreef -Hans- het volgende:
GV ! Hamilton bestraft..... P3 voor hem en Massa wint dus.
[..]
OMG!quote:Op zondag 7 september 2008 18:10 schreef -Hans- het volgende:
GV ! Hamilton bestraft..... P3 voor hem en Massa wint dus.
[..]
Het werd net ook op het journaal op Een gemeld (alleen hadden die het over een 4e plek voor Hamilton).quote:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/70401 betrouwbaarder kun je het niet krijgen, helaas...quote:
Ok, thanks: heb het maar gelijk op de FP gezet.quote:Op zondag 7 september 2008 18:14 schreef -Hans- het volgende:
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/70401 betrouwbaarder kun je het niet krijgen, helaas...
Naja, ik weet echt niet hoe ik nou weer moet reageren op de beslissing van de FIA. Terwijl Mosley eerder al riep dat McLaren niets viel te verwijten. Het verschil tussen Massa en Hamilton is nu maar 2 punten i.p.v. 8 punten in het voordeel van Hamilton en dan heb ik het nog niet eens gehad over de constructeurs titel.. Ik vind het jammer dat de FIA zich weer op zo'n manier meent te moeten bemoeien met het kampioensschap. Straks kun je geen scheet meer laten of je wordt al bestraft. Jammer...quote:Op zondag 7 september 2008 18:13 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
OMG!
Ik hoop echt dat Felipe dit seizoen kampioen wordt, maar deze straf slaat eigenlijk nergens op....
Hij had voordeel van de situatie, maar dat is gewoon racen.
Er zijn geen duidelijke regels voor over hoe je de plek terug geeft maar er wordt wel gestraft of er ergens staat geschreven dat je de plek terug moet geven en er minstens een ronde achter moet blijven, ofzo.quote:Op zondag 7 september 2008 18:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ok, thanks: heb het maar gelijk op de FP gezet.
Vind het ook een lastige. Hamilton had wel degelijk voordeel door zijn actie, ongeacht of ie de plek teruggaf, maar 25 seconden is wel een straffe straf.
Het staat inmiddels ook op BBC: http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/7602830.stm
Nou, dan weten we vanaf vandaag dat je als coureur niet een centimeter ruimte moet teruggeven om vervolgens je tegenstander weer in te halen. Hamilton geeft de plek zeer beperkt terug en trapt daarna gelijk het gas weer in.quote:Op zondag 7 september 2008 18:22 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Er zijn geen duidelijke regels voor over hoe je de plek terug geeft maar er wordt wel gestraft of er ergens staat geschreven dat je de plek terug moet geven en er minstens een ronde achter moet blijven, ofzo.
Wijs maar aan dan.quote:Op zondag 7 september 2008 18:25 schreef Bruce117 het volgende:
mja, als het in de regels staat, dan is het terecht.
Hoe had Hamilton normaal de chicane kunnen nemen dan? Raikkonen gaf 'm geen centimeter ruimte.quote:Op zondag 7 september 2008 18:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Nou, dan weten we vanaf vandaag dat je als coureur niet een centimeter ruimte moet teruggeven om vervolgens je tegenstander weer in te halen. Hamilton geeft de plek zeer beperkt terug en trapt daarna gelijk het gas weer in.
Voordeel is voordeel; had Hamilton normaal die chicane genomen, dan had ie Raikkonen nooit bij La Source in kunnen halen.
Niet? Ik dacht toch echt dat zodra de regen viel Hamilton vele malen sneller was op de baan dan Raikonnen....quote:Op zondag 7 september 2008 18:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Nou, dan weten we vanaf vandaag dat je als coureur niet een centimeter ruimte moet teruggeven om vervolgens je tegenstander weer in te halen. Hamilton geeft de plek zeer beperkt terug en trapt daarna gelijk het gas weer in.
Voordeel is voordeel; had Hamilton normaal die chicane genomen, dan had ie Raikkonen nooit bij La Source in kunnen halen.
En nu blijkt dus dat als ie als 2e over de finish was gekomen had ie gewonnenquote:Op zondag 7 september 2008 17:55 schreef rycemasta het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)elde-alles-of-niets/
[..]
![]()
Maar toch had ik liever gezien dat je als 2e over de finish kwam, met een zuur gezicht.
''Ja maar, maar, maar...''quote:Op zondag 7 september 2008 18:26 schreef Googolplexian het volgende:
Wat de FIA hiermee zegt is dat het verboden is om sneller te zijn.
Remmen en er niet volhardend naast proberen te blijven. Kovalainen kreeg toch ook een drive through? Webber had al het recht om in te sturen.quote:Op zondag 7 september 2008 18:28 schreef Wombcat het volgende:
Hoe had Hamilton normaal de chicane kunnen nemen dan? Raikkonen gaf 'm geen centimeter ruimte.
Het verschil in snelheid moet je denk ik zoeken in de snelle bochtencombinaties na het rechte stuk na Eau Rouge. Na de bus stop heb je een recht stuk en valt er voor Raikkonen weinig te verliezen, tenzij hij ook problemen heeft met remmen.quote:Op zondag 7 september 2008 18:28 schreef Hertog_Martin het volgende:
Niet? Ik dacht toch echt dat zodra de regen viel Hamilton vele malen sneller was op de baan dan Raikonnen....
pwned.quote:Op zondag 7 september 2008 18:30 schreef Hertog_Martin het volgende:
En nu blijkt dus dat als ie als 2e over de finish was gekomen had ie gewonnen
Hamilton geeft de plek duidelijk terug, Kimi zat er duidelijk voor. Dan moet Kimi gewoon doorrijden en niet ineens de hele baan willen gebruiken, Kimi had meer snelheid (hij kwam Hamilton immers voorbij)quote:Op zondag 7 september 2008 18:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Nou, dan weten we vanaf vandaag dat je als coureur niet een centimeter ruimte moet teruggeven om vervolgens je tegenstander weer in te halen. Hamilton geeft de plek zeer beperkt terug en trapt daarna gelijk het gas weer in.
Voor het aanremmen bij de chicane zat Hamilton bijna helemaal voor Raikkonen. Ze zaten dus sowieso al heel dicht bij elkaar.quote:Voordeel is voordeel; had Hamilton normaal die chicane genomen, dan had ie Raikkonen nooit bij La Source in kunnen halen.
Remmen en sturen gaat niet zo goed, dan had 'ie evengoed de bocht gemist.quote:Op zondag 7 september 2008 18:37 schreef rycemasta het volgende:
Remmen en er niet volhardend naast proberen te blijven. Kovalainen kreeg toch ook een drive through? Webber had al het recht om in te sturen.
Dat is de consequentie van racen onder die omstandigheden. Feit blijft dat Hamilton onevenredig veel voordeel haalde uit die korte route. Natuurlijk liet 'ie Kimi voorbij, maar hij kon alweer gaan planken toen Kimi een cm voorbij was. Als hij gewoon regulier had gereden en achter Kimi had aangesloten na de chicane had ie veel meer meters achterstand gehad, en had 'ie die actie bij La Source nooit kunnen uitvoeren.quote:Op zondag 7 september 2008 18:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoe had Hamilton normaal de chicane kunnen nemen dan? Raikkonen gaf 'm geen centimeter ruimte.
Volgens mij mag je geen voordeel in plaats of tijd hebben. Plaats had hij teruggegeven. Tijd is te achterhalen via de sectortijden. Misschien was de sectortijd sneller? Als dat niet het geval is, dan heeft de FIA een foute beslissing genomen.quote:Op zondag 7 september 2008 18:44 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Als expliciet in de regels van de FIA staat vermeld dat de actie van Hamilton niet regelementair is geweest dan is het terecht en daarmee ook de hele discussie hier overbodig.
Ik heb alleen nog geen enkel bewijs gezien daarvan.
Als dit een beslissing is geweest die puur op intuïtie van de FIA is genomen (wij vinden dat je niet overtuigend genoeg van je gas af ging) dan is het onterecht en had de FIA zwart-op-wit moeten bepalen wat de regels zijn bij het teruggeven van een plek.
Als je sneller door de bus stop gaat pak je ook meer snelheid mee voor het rechte stukquote:Op zondag 7 september 2008 18:37 schreef rycemasta het volgende:
Het verschil in snelheid moet je denk ik zoeken in de snelle bochtencombinaties na het rechte stuk na Eau Rouge. Na de bus stop heb je een recht stuk en valt er voor Raikkonen weinig te verliezen, tenzij hij ook problemen heeft met remmen.
Hij zat erachter ja, maar wel zodanig gepositioneerd dat 'ie meteen een halve meter achter Kimi en dus in de slipstream zat en weer kon aanvallen. In die positie had 'ie niet gezeten als 'ie niet had afgesneden. Dan was de afstand groter geweest en waren zijn inhaalkansen in La Source minimaal.quote:Op zondag 7 september 2008 18:49 schreef Klopkoek het volgende:
Hamilton ging duidelijk van het gas af, dan had hij geen voordeel meer. En nee, dat was geen kwestie van een centimetertje, Hamilton zat gewoon met z'n hele auto achter Raikkonen... maar haalde bij La Source weer in.
Gewoonweg een geforceerde actie van de FIA om de spanning erin te houden. Wat een nepsport.
Je begrijpt me verkeerd: Dat Hamilton Raikkonen weer voorbij liet gaan was voor iedereen duidelijk te zien.quote:Op zondag 7 september 2008 18:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij mag je geen voordeel in plaats of tijd hebben. Plaats had hij teruggegeven. Tijd is te achterhalen via de sectortijden. Misschien was de sectortijd sneller? Als dat niet het geval is, dan heeft de FIA een foute beslissing genomen.
Ik zou het aanvechten als ik McLaren/Hamilton was. Hij ging na de chicane iig duidelijk van zijn gas af, en liet Raikkonen weer langs.
Dat mag Raikkonen doen als ie voorop ligt; hij wijkte niet meer dan eenmaal van zijn lijn af.quote:Op zondag 7 september 2008 18:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoe had Hamilton normaal de chicane kunnen nemen dan? Raikkonen gaf 'm geen centimeter ruimte.
Door dat voordeel dat ie had door afsnijden, dus.quote:Op zondag 7 september 2008 18:37 schreef Light het volgende:
Voor het aanremmen bij de chicane zat Hamilton bijna helemaal voor Raikkonen. Ze zaten dus sowieso al heel dicht bij elkaar.
Dat valt behoorlijk mee. Als je die mega-upload link bekijkt, zie je dat Hamilton amper van zijn gas gaat en al weer vol gaat aanvallen nadat ie hooguit een halve meter teruggeeft.quote:Op zondag 7 september 2008 18:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij mag je geen voordeel in plaats of tijd hebben. Plaats had hij teruggegeven. Tijd is te achterhalen via de sectortijden. Misschien was de sectortijd sneller? Als dat niet het geval is, dan heeft de FIA een foute beslissing genomen.
Ik zou het aanvechten als ik McLaren/Hamilton was. Hij ging na de chicane iig duidelijk van zijn gas af, en liet Raikkonen weer langs.
Ja, het was wel twijfelachtig, maar het is idd zeer de vraag wat de regels er nu precies over zeggen.quote:Op zondag 7 september 2008 18:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerd: Dat Hamilton Raikkonen weer voorbij liet gaan was voor iedereen duidelijk te zien.
Het gaat om datgene wat direct erna gebeurde, de actie van Hamilton was hoe dan ook erg twijfelachtig/verbazingwekkend, dat heb ik in de moderne formule 1 niet eerder gezien.
De vraag nu is dus wat de regels van de FIA zeggen over het moment na het voorbijlaten van de coureur.
Daar ben ik erg benieuwd naar.
als je dit terecht vind ben je geen echte fan. bah ik kan alleen maar aan monaco en sutil denkenquote:
Appels / Perenquote:Op zondag 7 september 2008 19:02 schreef Swindler het volgende:
[..]
als je dit terecht vind ben je geen echte fan. bah ik kan alleen maar aan monaco en sutil denken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als niet in de regels staat hoelang je van je gas af moet gaan, dan is de tijdswinst bepalend. Dat kan (neem ik aan) worden afgelezen uit de telemetrie van McLaren.quote:Op zondag 7 september 2008 18:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Dat valt behoorlijk mee. Als je die mega-upload link bekijkt, zie je dat Hamilton amper van zijn gas gaat en al weer vol gaat aanvallen nadat ie hooguit een halve meter teruggeeft.
Kan zijn, maar als Hamilton wel op de baan was gebleven waren ze gecrasht. En wiens schuld was het dan óók geweest? Juist. Die van Hamilton. "Die had dan maar van het gas af moeten gaan".quote:Op zondag 7 september 2008 18:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hij zat erachter ja, maar wel zodanig gepositioneerd dat 'ie meteen een halve meter achter Kimi en dus in de slipstream zat en weer kon aanvallen. In die positie had 'ie niet gezeten als 'ie niet had afgesneden. Dan was de afstand groter geweest en waren zijn inhaalkansen in La Source minimaal.
Je springt veel te snel tot die conclusie. Als zwart-op-wit in het 'wetboek' van de FIA staat vermeld dat de actie van Hamilton niet volgens de regels is, dan is de penalty toch 100% terecht?quote:Op zondag 7 september 2008 19:02 schreef Swindler het volgende:
[..]
als je dit terecht vind ben je geen echte fan. bah ik kan alleen maar aan monaco en sutil denken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Eens. Overigens had Hamilton vóór het aanremmen zijn neus voor.quote:Op zondag 7 september 2008 19:07 schreef Xebber het volgende:
[..]
Kan zijn, maar als Hamilton wel op de baan was gebleven waren ze gecrasht. En wiens schuld was het dan óók geweest? Juist. Die van Hamilton. "Die had dan maar van het gas af moeten gaan".
Hamilton heeft het gewoon fair gespeeld en heeft zijn kans na het teruggeven van de eerste plek gewoon duidelijk aangegrepen. Dat hij daarvoor vuile wind kreeg is gewoon logisch. Dan had Raikkonen de deur maar niet zo hard dicht moeten gooien.
Dit soort asociale beslissingen zijn gewoon de doodssteek voor de Formule 1.
Maar in de bocht niet meer, simpelweg omdat ie aan de buitenkant zat. Dan heb je geen keus en moet je of remmen of rechtdoor. Daar is niks mis mee. Het gaat erom wat er daarna gebeurde.quote:Op zondag 7 september 2008 19:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Eens. Overigens had Hamilton vóór het aanremmen zijn neus voor.
quote:Op zondag 7 september 2008 19:07 schreef Xebber het volgende:
[..]
Kan zijn, maar als Hamilton wel op de baan was gebleven waren ze gecrasht. En wiens schuld was het dan óók geweest? Juist. Die van Hamilton. "Die had dan maar van het gas af moeten gaan".
Denk ik even aan een rood stoplicht waarbij er een fin in een ferarri zwaar de lul was..quote:Op zondag 7 september 2008 19:02 schreef Swindler het volgende:
[..]
als je dit terecht vind ben je geen echte fan. bah ik kan alleen maar aan monaco en sutil denken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Denk dan ook even aan het verschil in straf.quote:Op zondag 7 september 2008 19:12 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Denk ik even aan een rood stoplicht waarbij er een fin in een ferarri zwaar de lul was..
Hier ben ik het mee eens. Heb zelf ook mijn twijfels over de straf, maar aangezien ik de regels hier omtrent niet ken, kan ik er weinig zinnigs over zeggen.quote:Op zondag 7 september 2008 19:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Om een crash te ontwijken had Hamilton hier twee dingen kunnen doen:
1. De busstop afsnijden
2. Afremmen.
Raikkonen zat er hoe dan ook overtuigend voor.
Maar nogmaals: deze situatie doet er helemaal niet toe. Hamilton sneed de chicane af, daar kunnen we het allemaal over eens zijn. Dus moet hij die plek teruggeven, wat hij ook deed.
Waar het omgaat is het moment na het terug geven die plek. En daar kan eigenlijk niemand op dit moment iets concreets over zeggen.
Het is vooral emotioneel/Kimi-vs.Hamilton-fanboy gewauwel op dit moment.
Ik denk dat er iets in de regels staat dat hij geen tijd -en plaatswinst van zo'n actie mag hebben. En ik denk dat de FIA zegt dat hij uiteindelijk voordeel van de actie had. Dit is gewoon mijn gok trouwens, ik kan er ook gewoon naast zitten.quote:Op zondag 7 september 2008 19:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Maar nogmaals: deze situatie doet er helemaal niet toe. Hamilton sneed de chicane af, daar kunnen we het allemaal over eens zijn. Dus moet hij die plek teruggeven, wat hij ook deed.
Waar het omgaat is het moment na het terug geven die plek. En daar kan eigenlijk niemand op dit moment iets concreets over zeggen.
Hamilton zat er eerder al voor.quote:Op zondag 7 september 2008 18:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Door dat voordeel dat ie had door afsnijden, dus.
quote:Op zondag 7 september 2008 19:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk dat er iets in de regels staat dat hij geen tijd -en plaatswinst van zo'n actie mag hebben. En ik denk dat de FIA zegt dat hij uiteindelijk voordeel van de actie had. Dit is gewoon mijn gok trouwens, ik kan er ook gewoon naast zitten.
Enige jammere is dat er nergens in de sporting regulations iets staat over hoe je een plek moet terug geven. De FIA zegt nu dus dat slipstreamen na het teruggeven van een plek verboden is.quote:Stewards deemed Hamilton did not properly allow Kimi Raikkonen to re-pass after overtaking the Ferrari driver by cutting the Bus Stop chicane with 3 laps to go.
Hamilton did let the Finn pass him after the chicane, but he then used the slipstream of the Ferrari to immediately launch a successful overtaking move at the next corner.
quote:Stewards deemed Hamilton did not properly allow Kimi Raikkonen to re-pass after overtaking the Ferrari driver by cutting the final chicane with just over two laps to go. Hamilton did let the Finn pass him after the chicane, but he then used the slipstream of the Ferrari to immediately launch a successful overtaking move at the next corner.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |