abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61454379
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Je begrijpt me verkeerd: Dat Hamilton Raikkonen weer voorbij liet gaan was voor iedereen duidelijk te zien.
Het gaat om datgene wat direct erna gebeurde, de actie van Hamilton was hoe dan ook erg twijfelachtig/verbazingwekkend, dat heb ik in de moderne formule 1 niet eerder gezien.

De vraag nu is dus wat de regels van de FIA zeggen over het moment na het voorbijlaten van de coureur.
Daar ben ik erg benieuwd naar.
Ja, het was wel twijfelachtig, maar het is idd zeer de vraag wat de regels er nu precies over zeggen.
Zoals ik al zei: je mag geen tijd of plaats winnen, dus als McLaren kan aantonen dat 'ie geen tijd heeft gewonnen, heeft 'ie volgens mij een sterke zaak. Want zijn plaats had 'ie teruggegeven. En op dat moment moet Raikkonen sneller zijn geweest.

Bovendien is de uitslag van de race hier uiteindelijk niet door bepaald, die is bepaald door wat er daarna gebeurde.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2008 19:02:59 ]
pi_61454393
quote:
als je dit terecht vind ben je geen echte fan. bah ik kan alleen maar aan monaco en sutil denken
<>
  zondag 7 september 2008 @ 19:03:24 #178
154880 Bolter
Awesomeness
pi_61454402
De NOS heeft het iig nog niet door
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_61454414
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:02 schreef Swindler het volgende:

[..]

als je dit terecht vind ben je geen echte fan. bah ik kan alleen maar aan monaco en sutil denken
Appels / Peren
pi_61454417
quote:
Zegen ook echt.
sig verwijderd door FA
pi_61454421
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:

Dat valt behoorlijk mee. Als je die mega-upload link bekijkt, zie je dat Hamilton amper van zijn gas gaat en al weer vol gaat aanvallen nadat ie hooguit een halve meter teruggeeft.
Als niet in de regels staat hoelang je van je gas af moet gaan, dan is de tijdswinst bepalend. Dat kan (neem ik aan) worden afgelezen uit de telemetrie van McLaren.
pi_61454425
Calm down, please!
pi_61454448
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:04 schreef Googolplexian het volgende:
[ afbeelding ]
<>
pi_61454472
Nah lekker dan, punten kwijt. En 25sec straf krijgen. Ronduit belachelijk!! Ferrari wordt weer gematst.

Slaat nergens op, dit verbaasd me ergens toch wel.
Maar goed Ferrari word vaker de hand boven het hoofd gehouden in de F1.
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  zondag 7 september 2008 @ 19:07:09 #185
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_61454473
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:51 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Hij zat erachter ja, maar wel zodanig gepositioneerd dat 'ie meteen een halve meter achter Kimi en dus in de slipstream zat en weer kon aanvallen. In die positie had 'ie niet gezeten als 'ie niet had afgesneden. Dan was de afstand groter geweest en waren zijn inhaalkansen in La Source minimaal.
Kan zijn, maar als Hamilton wel op de baan was gebleven waren ze gecrasht. En wiens schuld was het dan óók geweest? Juist. Die van Hamilton. "Die had dan maar van het gas af moeten gaan".

Hamilton heeft het gewoon fair gespeeld en heeft zijn kans na het teruggeven van de eerste plek gewoon duidelijk aangegrepen. Dat hij daarvoor vuile wind kreeg is gewoon logisch. Dan had Raikkonen de deur maar niet zo hard dicht moeten gooien.

Dit soort asociale beslissingen zijn gewoon de doodssteek voor de Formule 1.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  zondag 7 september 2008 @ 19:07:41 #186
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_61454485
quote:

[..]

Je springt veel te snel tot die conclusie. Als zwart-op-wit in het 'wetboek' van de FIA staat vermeld dat de actie van Hamilton niet volgens de regels is, dan is de penalty toch 100% terecht?
Dan was het aan McLaren geweest om haar coureurs beter te informeren over die regels.

De vraag is alleen wat nou precies de regels zijn mbt het teruggeven van een plaats.
pi_61454508
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:04 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Zegen ook echt.
Oh, god een typfout. Zal hem even voor je weghalen, kan je vanavond ook weer slapen..
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 september 2008 @ 19:08:51 #188
163650 Greys
pi_61454519
Belachelijk
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61454530
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:07 schreef Xebber het volgende:

[..]

Kan zijn, maar als Hamilton wel op de baan was gebleven waren ze gecrasht. En wiens schuld was het dan óók geweest? Juist. Die van Hamilton. "Die had dan maar van het gas af moeten gaan".

Hamilton heeft het gewoon fair gespeeld en heeft zijn kans na het teruggeven van de eerste plek gewoon duidelijk aangegrepen. Dat hij daarvoor vuile wind kreeg is gewoon logisch. Dan had Raikkonen de deur maar niet zo hard dicht moeten gooien.

Dit soort asociale beslissingen zijn gewoon de doodssteek voor de Formule 1.
Eens. Overigens had Hamilton vóór het aanremmen zijn neus voor.
  zondag 7 september 2008 @ 19:10:31 #190
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_61454563
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:04 schreef Googolplexian het volgende:
[ afbeelding ]
Eensch.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  zondag 7 september 2008 @ 19:11:35 #191
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_61454596
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:09 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Eens. Overigens had Hamilton vóór het aanremmen zijn neus voor.
Maar in de bocht niet meer, simpelweg omdat ie aan de buitenkant zat. Dan heb je geen keus en moet je of remmen of rechtdoor. Daar is niks mis mee. Het gaat erom wat er daarna gebeurde.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 7 september 2008 @ 19:11:37 #192
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_61454598
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:07 schreef Xebber het volgende:

[..]

Om een crash te ontwijken had Hamilton hier twee dingen kunnen doen:
1. De busstop afsnijden
2. Afremmen.
Raikkonen zat er hoe dan ook overtuigend voor.

Maar nogmaals: deze situatie doet er helemaal niet toe. Hamilton sneed de chicane af, daar kunnen we het allemaal over eens zijn. Dus moet hij die plek teruggeven, wat hij ook deed.
Waar het omgaat is het moment na het terug geven die plek. En daar kan eigenlijk niemand op dit moment iets concreets over zeggen.
Het is vooral emotioneel/Kimi-vs.Hamilton-fanboy gewauwel op dit moment.
pi_61454616
quote:

[..]

Denk ik even aan een rood stoplicht waarbij er een fin in een ferarri zwaar de lul was..
pi_61454632
Het probleem is dat er geen duidelijkheid is qua regels. Er is een grijs gebied.
Hamilton was veel sneller dan Kimi. De rondetijden bewijzen het.
Ferrari krijgt gewoon de punten van Mclaren infeite.
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  zondag 7 september 2008 @ 19:13:56 #195
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_61454660
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:12 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Denk ik even aan een rood stoplicht waarbij er een fin in een ferarri zwaar de lul was..
Denk dan ook even aan het verschil in straf.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_61454674
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Om een crash te ontwijken had Hamilton hier twee dingen kunnen doen:
1. De busstop afsnijden
2. Afremmen.
Raikkonen zat er hoe dan ook overtuigend voor.

Maar nogmaals: deze situatie doet er helemaal niet toe. Hamilton sneed de chicane af, daar kunnen we het allemaal over eens zijn. Dus moet hij die plek teruggeven, wat hij ook deed.
Waar het omgaat is het moment na het terug geven die plek. En daar kan eigenlijk niemand op dit moment iets concreets over zeggen.
Het is vooral emotioneel/Kimi-vs.Hamilton-fanboy gewauwel op dit moment.
Hier ben ik het mee eens. Heb zelf ook mijn twijfels over de straf, maar aangezien ik de regels hier omtrent niet ken, kan ik er weinig zinnigs over zeggen.
  zondag 7 september 2008 @ 19:14:58 #197
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_61454683
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik denk dat er iets in de regels staat dat hij geen tijd -en plaatswinst van zo'n actie mag hebben. En ik denk dat de FIA zegt dat hij uiteindelijk voordeel van de actie had. Dit is gewoon mijn gok trouwens, ik kan er ook gewoon naast zitten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_61454691
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:

Door dat voordeel dat ie had door afsnijden, dus.
Hamilton zat er eerder al voor.

Vanaf ongeveer 30 seconden.
pi_61454733
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik denk dat er iets in de regels staat dat hij geen tijd -en plaatswinst van zo'n actie mag hebben. En ik denk dat de FIA zegt dat hij uiteindelijk voordeel van de actie had. Dit is gewoon mijn gok trouwens, ik kan er ook gewoon naast zitten.
quote:
Stewards deemed Hamilton did not properly allow Kimi Raikkonen to re-pass after overtaking the Ferrari driver by cutting the Bus Stop chicane with 3 laps to go.

Hamilton did let the Finn pass him after the chicane, but he then used the slipstream of the Ferrari to immediately launch a successful overtaking move at the next corner.
Enige jammere is dat er nergens in de sporting regulations iets staat over hoe je een plek moet terug geven. De FIA zegt nu dus dat slipstreamen na het teruggeven van een plek verboden is.
Calm down, please!
pi_61454734

Dit is het maximale wat Hamilton teruggeeft. En dus is het begrijpelijk dat de stewards dit besluiten
quote:
Stewards deemed Hamilton did not properly allow Kimi Raikkonen to re-pass after overtaking the Ferrari driver by cutting the final chicane with just over two laps to go. Hamilton did let the Finn pass him after the chicane, but he then used the slipstream of the Ferrari to immediately launch a successful overtaking move at the next corner.
Calmer than you are
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')