abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61453565
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:25 schreef Bruce117 het volgende:
mja, als het in de regels staat, dan is het terecht.
Wijs maar aan dan.

Wat de FIA hiermee zegt is dat het verboden is om sneller te zijn.
Calm down, please!
pi_61453608
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Nou, dan weten we vanaf vandaag dat je als coureur niet een centimeter ruimte moet teruggeven om vervolgens je tegenstander weer in te halen. Hamilton geeft de plek zeer beperkt terug en trapt daarna gelijk het gas weer in.

Voordeel is voordeel; had Hamilton normaal die chicane genomen, dan had ie Raikkonen nooit bij La Source in kunnen halen.
Hoe had Hamilton normaal de chicane kunnen nemen dan? Raikkonen gaf 'm geen centimeter ruimte.
pi_61453609
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Nou, dan weten we vanaf vandaag dat je als coureur niet een centimeter ruimte moet teruggeven om vervolgens je tegenstander weer in te halen. Hamilton geeft de plek zeer beperkt terug en trapt daarna gelijk het gas weer in.

Voordeel is voordeel; had Hamilton normaal die chicane genomen, dan had ie Raikkonen nooit bij La Source in kunnen halen.
Niet? Ik dacht toch echt dat zodra de regen viel Hamilton vele malen sneller was op de baan dan Raikonnen....
pi_61453645
quote:
Op zondag 7 september 2008 17:55 schreef rycemasta het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)elde-alles-of-niets/
[..]



Maar toch had ik liever gezien dat je als 2e over de finish kwam, met een zuur gezicht.
En nu blijkt dus dat als ie als 2e over de finish was gekomen had ie gewonnen
  zondag 7 september 2008 @ 18:37:27 #155
218527 rycemasta
rijstmeester
pi_61453801
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:26 schreef Googolplexian het volgende:

Wat de FIA hiermee zegt is dat het verboden is om sneller te zijn.
''Ja maar, maar, maar...''

Al was Hamilton sneller en kun je wel zeggen dat hij Raikkonen later toch wel had ingehaald, de regels heeft hij overtreden (volgens de FIA).

Hij moest hem er voorbij laten maar wat is voorbij laten? Helemaal voorbij laten, bochtje wachten en dan weer eens een poging wagen? Gas terug en wachten tot je tegenstander je 1 cm voorbij is en het gas er weer op? Gas terug, achteraansluiten en meteen profiteren van de slipstream?
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:28 schreef Wombcat het volgende:

Hoe had Hamilton normaal de chicane kunnen nemen dan? Raikkonen gaf 'm geen centimeter ruimte.
Remmen en er niet volhardend naast proberen te blijven. Kovalainen kreeg toch ook een drive through? Webber had al het recht om in te sturen.
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:28 schreef Hertog_Martin het volgende:

Niet? Ik dacht toch echt dat zodra de regen viel Hamilton vele malen sneller was op de baan dan Raikonnen....
Het verschil in snelheid moet je denk ik zoeken in de snelle bochtencombinaties na het rechte stuk na Eau Rouge. Na de bus stop heb je een recht stuk en valt er voor Raikkonen weinig te verliezen, tenzij hij ook problemen heeft met remmen.
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:30 schreef Hertog_Martin het volgende:

En nu blijkt dus dat als ie als 2e over de finish was gekomen had ie gewonnen
pwned.
pi_61453813
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Nou, dan weten we vanaf vandaag dat je als coureur niet een centimeter ruimte moet teruggeven om vervolgens je tegenstander weer in te halen. Hamilton geeft de plek zeer beperkt terug en trapt daarna gelijk het gas weer in.
Hamilton geeft de plek duidelijk terug, Kimi zat er duidelijk voor. Dan moet Kimi gewoon doorrijden en niet ineens de hele baan willen gebruiken, Kimi had meer snelheid (hij kwam Hamilton immers voorbij)
quote:
Voordeel is voordeel; had Hamilton normaal die chicane genomen, dan had ie Raikkonen nooit bij La Source in kunnen halen.
Voor het aanremmen bij de chicane zat Hamilton bijna helemaal voor Raikkonen. Ze zaten dus sowieso al heel dicht bij elkaar.

Was trouwens al gezegd dat Raikkonen na La Source nog een keer voor Hamilton kwam? Dat kwam door een achterblijver. Als Raikkonen daarna geen rondjes ging draaien, had'ie alsnog het voordeel.
pi_61453859
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:37 schreef rycemasta het volgende:

Remmen en er niet volhardend naast proberen te blijven. Kovalainen kreeg toch ook een drive through? Webber had al het recht om in te sturen.
Remmen en sturen gaat niet zo goed, dan had 'ie evengoed de bocht gemist.
  zondag 7 september 2008 @ 18:43:24 #158
218527 rycemasta
rijstmeester
pi_61453937
In de Bus Stop chicane zit een redelijk groot stuk waar ze eigenlijk gewoon rechtdoor rijden. Daar moest hij remmen, want Raikkonen gooide de deur dicht.
  zondag 7 september 2008 @ 18:44:57 #159
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_61453977
Als expliciet in de regels van de FIA staat vermeld dat de actie van Hamilton niet regelementair is geweest dan is de penalty geheel terecht en daarmee ook de hele discussie hier overbodig.
Ik heb alleen nog geen enkel bewijs gezien daarvan.

Als dit een beslissing is geweest die puur op intuïtie van de FIA is genomen (wij vinden dat je niet overtuigend genoeg van je gas af ging) dan is het onterecht en had de FIA zwart-op-wit moeten bepalen wat de regels zijn bij het teruggeven van een plek.
  zondag 7 september 2008 @ 18:45:13 #160
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_61453985
Nu, Raikkonen mag daar natuurlijk ook de deur dichtgooien zolang hij ervoor zit ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 7 september 2008 @ 18:46:10 #161
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_61454004
De FIA is een corrupte bende zo blijkt nu weer. Qua organisatie vergelijkbaar met andere prulsporten zoals K1 en boksen.

Die alleenheerser van een Ecclestone zorgt er iedere keer weer voor dat het 'spannend' moet worden.

in feite is het natuurlijk helemaal niet spannend omdat 9 van de 10 races saai zijn
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 7 september 2008 @ 18:46:59 #162
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_61454028
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hoe had Hamilton normaal de chicane kunnen nemen dan? Raikkonen gaf 'm geen centimeter ruimte.
Dat is de consequentie van racen onder die omstandigheden. Feit blijft dat Hamilton onevenredig veel voordeel haalde uit die korte route. Natuurlijk liet 'ie Kimi voorbij, maar hij kon alweer gaan planken toen Kimi een cm voorbij was. Als hij gewoon regulier had gereden en achter Kimi had aangesloten na de chicane had ie veel meer meters achterstand gehad, en had 'ie die actie bij La Source nooit kunnen uitvoeren.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_61454056
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:44 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Als expliciet in de regels van de FIA staat vermeld dat de actie van Hamilton niet regelementair is geweest dan is het terecht en daarmee ook de hele discussie hier overbodig.
Ik heb alleen nog geen enkel bewijs gezien daarvan.

Als dit een beslissing is geweest die puur op intuïtie van de FIA is genomen (wij vinden dat je niet overtuigend genoeg van je gas af ging) dan is het onterecht en had de FIA zwart-op-wit moeten bepalen wat de regels zijn bij het teruggeven van een plek.
Volgens mij mag je geen voordeel in plaats of tijd hebben. Plaats had hij teruggegeven. Tijd is te achterhalen via de sectortijden. Misschien was de sectortijd sneller? Als dat niet het geval is, dan heeft de FIA een foute beslissing genomen.
Ik zou het aanvechten als ik McLaren/Hamilton was. Hij ging na de chicane iig duidelijk van zijn gas af, en liet Raikkonen weer langs.
pi_61454076
Iemand een filmpje van het moment waardoor 'ie is gediskwalificeerd?
pi_61454090
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:37 schreef rycemasta het volgende:

Het verschil in snelheid moet je denk ik zoeken in de snelle bochtencombinaties na het rechte stuk na Eau Rouge. Na de bus stop heb je een recht stuk en valt er voor Raikkonen weinig te verliezen, tenzij hij ook problemen heeft met remmen.

Als je sneller door de bus stop gaat pak je ook meer snelheid mee voor het rechte stuk
  zondag 7 september 2008 @ 18:49:50 #166
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_61454102
Hamilton ging duidelijk van het gas af, dan had hij geen voordeel meer. En nee, dat was geen kwestie van een centimetertje, Hamilton zat gewoon met z'n hele auto achter Raikkonen... maar haalde bij La Source weer in.

Gewoonweg een geforceerde actie van de FIA om de spanning erin te houden. Wat een nepsport.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 7 september 2008 @ 18:50:50 #167
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_61454124
Ik ben boos.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  zondag 7 september 2008 @ 18:51:56 #168
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_61454157
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:49 schreef Klopkoek het volgende:
Hamilton ging duidelijk van het gas af, dan had hij geen voordeel meer. En nee, dat was geen kwestie van een centimetertje, Hamilton zat gewoon met z'n hele auto achter Raikkonen... maar haalde bij La Source weer in.

Gewoonweg een geforceerde actie van de FIA om de spanning erin te houden. Wat een nepsport.
Hij zat erachter ja, maar wel zodanig gepositioneerd dat 'ie meteen een halve meter achter Kimi en dus in de slipstream zat en weer kon aanvallen. In die positie had 'ie niet gezeten als 'ie niet had afgesneden. Dan was de afstand groter geweest en waren zijn inhaalkansen in La Source minimaal.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 7 september 2008 @ 18:52:52 #169
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_61454177
slipstream bestaat bij formule 1 niet meer. dat is allemaal zogeheten 'vuile wind'
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 7 september 2008 @ 18:53:49 #170
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_61454194
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:48 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij mag je geen voordeel in plaats of tijd hebben. Plaats had hij teruggegeven. Tijd is te achterhalen via de sectortijden. Misschien was de sectortijd sneller? Als dat niet het geval is, dan heeft de FIA een foute beslissing genomen.
Ik zou het aanvechten als ik McLaren/Hamilton was. Hij ging na de chicane iig duidelijk van zijn gas af, en liet Raikkonen weer langs.
Je begrijpt me verkeerd: Dat Hamilton Raikkonen weer voorbij liet gaan was voor iedereen duidelijk te zien.
Het gaat om datgene wat direct erna gebeurde, de actie van Hamilton was hoe dan ook erg twijfelachtig/verbazingwekkend, dat heb ik in de moderne formule 1 niet eerder gezien.

De vraag nu is dus wat de regels van de FIA zeggen over het moment na het voorbijlaten van de coureur.
Daar ben ik erg benieuwd naar.
pi_61454248
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hoe had Hamilton normaal de chicane kunnen nemen dan? Raikkonen gaf 'm geen centimeter ruimte.
Dat mag Raikkonen doen als ie voorop ligt; hij wijkte niet meer dan eenmaal van zijn lijn af.
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:37 schreef Light het volgende:
Voor het aanremmen bij de chicane zat Hamilton bijna helemaal voor Raikkonen. Ze zaten dus sowieso al heel dicht bij elkaar.
Door dat voordeel dat ie had door afsnijden, dus.
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:48 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij mag je geen voordeel in plaats of tijd hebben. Plaats had hij teruggegeven. Tijd is te achterhalen via de sectortijden. Misschien was de sectortijd sneller? Als dat niet het geval is, dan heeft de FIA een foute beslissing genomen.
Ik zou het aanvechten als ik McLaren/Hamilton was. Hij ging na de chicane iig duidelijk van zijn gas af, en liet Raikkonen weer langs.
Dat valt behoorlijk mee. Als je die mega-upload link bekijkt, zie je dat Hamilton amper van zijn gas gaat en al weer vol gaat aanvallen nadat ie hooguit een halve meter teruggeeft.
Calmer than you are
  zondag 7 september 2008 @ 18:58:50 #172
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_61454300
Ik denk dat het misschien niet eens over de inhaalactie op Raikkonen zelf gaat, maar meer omdat hij qua tijd en uiteindelijk ook que plaats flink voordeel had van het afsnijden van de chicane. Hier zal nog lang over nagepraat worden, en dat is misschien niet heel goed voor de sport.

Leuk voor Felipe, dat wel .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_61454338
Lewis Hamilton was stripped of victory following Sunday's Belgian Grand Prix after stewards imposed a 25-second penalty on the McLaren driver.

Hamilton had taken the chequered flag after a dramatic conclusion to the race at Spa but a stewards' inquiry was launched into an incident on lap 42 of the 44-lap race.

Two circuits from the end, Hamilton made a move on entry into the Bus Stop chicane, and collided with Kimi Raikkonen as the pair battled for the lead.

That pushed the Briton on to the run-off area and he resumed in the lead.

He then let Raikkonen through, fearing an instant penalty from the race stewards.

However, on reviewing footage of the race they decided to punish Hamilton anyway.

Raikkonen later crashed out as the wet weather took its toll.

The effect of the stewards' decision meant victory was awarded to Ferrari's Felipe Massa, with Nick Heidfeld (BMW) promoted to second place and Hamilton falling to third.

Hamilton thought he had stretched his lead in the drivers' championship to eight points by finishing first, however, his advantage over Brazilian Massa has now been reduced to two.

A consolation for Hamilton will be that Raikkonen failed to finish, despite leading going into the closing stages of the race, and it looks increasingly like a straight head to head for the title between the current top two in the standings.

McLaren looked to have clinched a fitting triumph to mark the 40th anniversary of their first Formula One victory at this track, under founder Bruce McLaren in 1968.

Hamilton, who started from pole, recovered from an early spin and steadily closed the gap on Raikkonen before the pair engaged in their thrilling tussle for the lead.

With six laps remaining the rain started to slowly fall, and it played into Hamilton's hands.

Within a heartbeat of allowing Raikkonen back in front down the start-finish straight after their Bus Stop collision, Hamilton attacked again, and passed at La Source.

The rain then scythed down and from then on the rest of the lap became a lottery as Hamilton first ran wide, allowing Raikkonen back in front.

But moments later Raikkonen slid off into a wall, out of the race.

Hamilton then tip-toed around the track for the last lap, punching the air when he finally crossed the line.

Massa managed to come home second, with Heidfeld taking advantage of the mayhem to be the third driver across the finish line.

Fernando Alonso took fourth place in his Renault, followed by Sebastian Vettel for Toro Rosso, Kubica for BMW Sauber, Sebastien Bourdais in his Toro Rosso and Toyota's Timo Glock.

Glock was later handed a 25-second time penalty by race stewards after ignoring waved yellow flags at one point late in the race.

That resulted in the German losing his single point, after previously finishing in eighth place, with Red Bull's Mark Webber promoted into the final points-scoring position
pi_61454351
Hamilton raakt zege kwijt

[ Bericht 0% gewijzigd door Tarabass op 07-09-2008 19:08:39 ]
  zondag 7 september 2008 @ 19:01:18 #175
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_61454359
Wat een fucking bullshit die tijdstraf.
And now for something completely different, I'm on a horse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')