volgens mij zit Hamilton ook helemaal niet fout. Sterker nog, dit is gewoon racenquote:Op zondag 7 september 2008 16:21 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Zie ook pas nu dat Kimi zijn voorvleugel voor een deel is stuk gegaan toen hij het achterwiel van Hamilton raakte en vandaar dat hij zoveel moeite had om de auto op de baan te houden. Lijkt wel of Kimi na start/finish nog probeerde om Hamilton iets te blokken maar Hamilton reageerde alert en kon uitwijken om er volgens er toch weer langs te gaan.
Juist en dus was het racevoordeel weer in handen van Kimi. Alleen reageerde Hamilton gewoon geniaal.quote:Op zondag 7 september 2008 16:21 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Zie ook pas nu dat Kimi zijn voorvleugel voor een deel is stuk gegaan toen hij het achterwiel van Hamilton raakte en vandaar dat hij zoveel moeite had om de auto op de baan te houden. Lijkt wel of Kimi na start/finish nog probeerde om Hamilton iets te blokken maar Hamilton reageerde alert en kon uitwijken om er volgens er toch weer langs te gaan.
maar hij was wel leeg (te zien na de crash, of misschien gezichts bedrog?) en hij heeft niet de muur geraakt met band? Wel heeft Hamilton die band geraakt volgens mij. Maar goed als Kimi het zelf zegtquote:Op zondag 7 september 2008 16:28 schreef -Hans- het volgende:
Kepler, Dr.Daggla, wat jullie dus zeggen.![]()
Overigens heeft Kimi al gezegd dat het uitvallen zijn schuld was en niet een lege band ofzo iets.
Hij breekt toch wel heel raak uit en op het filmpje is inderdaad te zien dat zijn achterband leeg is. Of het moet inderdaad gezichtsbedrog zijn, maar daar twijfel ik wel aan. Kimi zat naast de baan toen het fout ging dus misschien lag daar wat scherps (rommel andere wagens), oid.quote:Op zondag 7 september 2008 16:29 schreef kepler het volgende:
[..]
maar hij was wel leeg (te zien na de crash, of misschien gezichts bedrog?) en hij heeft niet de muur geraakt met band? Wel heeft Hamilton die band geraakt volgens mij. Maar goed als Kimi het zelf zegt![]()
quote:Op zondag 7 september 2008 16:49 schreef sasquatsch het volgende:
Raikkonen raakte Hamilton in de Bus Stop, niet omgekeerd. Hierdoor moest Hamilton van de baan af en won hij zijn positie, die hij ook meteen teruggaf. En vervolgens meteen weer terugpakte.
^Wat ik zei in een ander topic.quote:Op zondag 7 september 2008 16:34 schreef rycemasta het volgende:
Raikkonen mag in principe Hamilton naar buiten duwen, hij rijdt voor hem bij het ingaan van de bocht en kan zijn eigen lijn kiezen; de snelste (waar je gaten laat vallen) en verdedigend. Ik geloof dat Hamilton Raikkonen nog raakte, daar was hij imo te opdringerig.
Dat zal wel zijn vanwege mijn brandend kruis.quote:Op zondag 7 september 2008 16:24 schreef Sinister-D- het volgende:
Aah hier zijn we, vond het al vreemd dat 't ene topique dicht was
Bronquote:While the stewards are probing the Bus Stop chicane and La Source incident, it is believed Ferrari have also taken exception to a separate element of Hamilton's racing tactics.
gadverdammequote:Op zondag 7 september 2008 17:20 schreef sasquatsch het volgende:
Ook Ferrari tekent protest aan tegen de overwinning van Hamilton.
[..]
Bron
Nee, Lewis had toch echt meer snelheid. Hij kon de bocht afsnijden, maar had daarna een beter uitgangspositie voor het recht stuk.quote:Op zondag 7 september 2008 17:21 schreef Light het volgende:
Dus eerst zaten ze bij elkaar en leek Lewis de snelste van de twee, na de bocht en na het teruggeven van de plek had Kimi meer snelheid (anders kwam hij Lewis immers niet voorbij). Het lijkt me dan ook niet dat Lewis echt voordeel had van die actie. Dat Lewis meteen daarna Kimi weer terug kon pakken, geeft alleen maar aan dat Kimi aan het prutsen was. Hij had meer snelheid en heeft dat niet kunnen uitbuiten.
Volgens mij moest Lews inhouden om Kimi voorbij te laten. Dan heeft Kimi meer snelheid als'ie voorbij komt.quote:Op zondag 7 september 2008 17:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, Lewis had toch echt meer snelheid. Hij kon de bocht afsnijden, maar had daarna een beter uitgangspositie voor het recht stuk.
Ik Hamilton, ondanks zijn arrogantie. Toch meer een racer dan Massa, die vandaag weer eens kleurloos was en verder in het seizoen te wisselvallig.quote:Op zondag 7 september 2008 17:27 schreef NED het volgende:
Overigens moest ik bijna kotsen tijdens de persconferentie met die neger.
Ja, ik hoopte op regen, want ja........(slikt even weg wat ie eigenlijk wilde zeggen: dat ie o zo veel beter is dan kimi in de regen)...... ik wist dat ik alles onder controle had.
Bahbah, wat een zelfingenomen arrogante kutneger is dat zeg![]()
![]()
Ik hoop van harte dat Massa WK word.
Die gun ik het nog meer dan Lewis.
nicequote:Op zondag 7 september 2008 17:41 schreef Trystar het volgende:
Laatste 7 minuten van de Grand Prix van Belgie 2008:
[ afbeelding ]
Download part1: Klik
Download part2: Klik
(je hebt beide nodig, komt door 100mb upload limit)
quote:Kimi Raikkonen was niet van plan om genoegen te nemen met de tweede plaats in de Grand Prix van België. De Ferrari-coureur lag de hele race aan de leiding, maar crashte in de voorlaatste ronde, na een keihard gevecht met Lewis Hamilton. Raikkonen is ook niet te spreken over de inhaalmanoeuvre van de Brit in de Bus Stop-chicane.
"Ik was bereid om alles of niets te spelen en helaas verloor ik de controle en gleed ik van de baan", zei Raikkonen na afloop. "Ik wilde alleen maar voor de zege gaan. Ik ging wijd in de snelle linkerbocht, probeerde weer terug op de baan te komen en verloor de controle over de auto. Ik wilde winnen, ik wilde niet als tweede finishen en weer punten verlizen."
Over het gevecht met Hamilton was Raikkonen kort van stof. "Volgens mij zijn er regels aangaande het afsnijden van de chicane, maar ik heb er verder niks over te zeggen."
goed puntquote:Op zondag 7 september 2008 17:33 schreef Light het volgende:
[..]
Volgens mij moest Lews inhouden om Kimi voorbij te laten. Dan heeft Kimi meer snelheid als'ie voorbij komt.
Precies dat dusquote:Op zondag 7 september 2008 17:58 schreef kepler het volgende:
[..]
goed puntLewis kan dan wel met meer snelheid die chicane uitkomen omdat hij afsnijdt, maar zodra hij Kimi voorbij laat is Kimi natuurlijk sneller
Dan is zijn (die van Lewis) eventuele voordeel ook gelijk weg
quote:Belgian Grand Prix after receiving a 25-second penalty. First place goes to Felipe Massa (Ferrari), with Nick Heidfeld (BMW) promoted to second place.
Bij Mega-upload gaat ie bij mij wat sneller: linkjequote:Op zondag 7 september 2008 17:41 schreef Trystar het volgende:
Laatste 7 minuten van de Grand Prix van Belgie 2008:
[ afbeelding ]
Download part1: Klik
Download part2: Klik
(je hebt beide nodig, komt door 100mb upload limit)
Joh? Bron pls, Hans....?quote:Op zondag 7 september 2008 18:10 schreef -Hans- het volgende:
GV ! Hamilton bestraft..... P3 voor hem en Massa wint dus.
[..]
OMG!quote:Op zondag 7 september 2008 18:10 schreef -Hans- het volgende:
GV ! Hamilton bestraft..... P3 voor hem en Massa wint dus.
[..]
Het werd net ook op het journaal op Een gemeld (alleen hadden die het over een 4e plek voor Hamilton).quote:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/70401 betrouwbaarder kun je het niet krijgen, helaas...quote:
Ok, thanks: heb het maar gelijk op de FP gezet.quote:Op zondag 7 september 2008 18:14 schreef -Hans- het volgende:
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/70401 betrouwbaarder kun je het niet krijgen, helaas...
Naja, ik weet echt niet hoe ik nou weer moet reageren op de beslissing van de FIA. Terwijl Mosley eerder al riep dat McLaren niets viel te verwijten. Het verschil tussen Massa en Hamilton is nu maar 2 punten i.p.v. 8 punten in het voordeel van Hamilton en dan heb ik het nog niet eens gehad over de constructeurs titel.. Ik vind het jammer dat de FIA zich weer op zo'n manier meent te moeten bemoeien met het kampioensschap. Straks kun je geen scheet meer laten of je wordt al bestraft. Jammer...quote:Op zondag 7 september 2008 18:13 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
OMG!
Ik hoop echt dat Felipe dit seizoen kampioen wordt, maar deze straf slaat eigenlijk nergens op....
Hij had voordeel van de situatie, maar dat is gewoon racen.
Er zijn geen duidelijke regels voor over hoe je de plek terug geeft maar er wordt wel gestraft of er ergens staat geschreven dat je de plek terug moet geven en er minstens een ronde achter moet blijven, ofzo.quote:Op zondag 7 september 2008 18:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ok, thanks: heb het maar gelijk op de FP gezet.
Vind het ook een lastige. Hamilton had wel degelijk voordeel door zijn actie, ongeacht of ie de plek teruggaf, maar 25 seconden is wel een straffe straf.
Het staat inmiddels ook op BBC: http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/7602830.stm
Nou, dan weten we vanaf vandaag dat je als coureur niet een centimeter ruimte moet teruggeven om vervolgens je tegenstander weer in te halen. Hamilton geeft de plek zeer beperkt terug en trapt daarna gelijk het gas weer in.quote:Op zondag 7 september 2008 18:22 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Er zijn geen duidelijke regels voor over hoe je de plek terug geeft maar er wordt wel gestraft of er ergens staat geschreven dat je de plek terug moet geven en er minstens een ronde achter moet blijven, ofzo.
Wijs maar aan dan.quote:Op zondag 7 september 2008 18:25 schreef Bruce117 het volgende:
mja, als het in de regels staat, dan is het terecht.
Hoe had Hamilton normaal de chicane kunnen nemen dan? Raikkonen gaf 'm geen centimeter ruimte.quote:Op zondag 7 september 2008 18:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Nou, dan weten we vanaf vandaag dat je als coureur niet een centimeter ruimte moet teruggeven om vervolgens je tegenstander weer in te halen. Hamilton geeft de plek zeer beperkt terug en trapt daarna gelijk het gas weer in.
Voordeel is voordeel; had Hamilton normaal die chicane genomen, dan had ie Raikkonen nooit bij La Source in kunnen halen.
Niet? Ik dacht toch echt dat zodra de regen viel Hamilton vele malen sneller was op de baan dan Raikonnen....quote:Op zondag 7 september 2008 18:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Nou, dan weten we vanaf vandaag dat je als coureur niet een centimeter ruimte moet teruggeven om vervolgens je tegenstander weer in te halen. Hamilton geeft de plek zeer beperkt terug en trapt daarna gelijk het gas weer in.
Voordeel is voordeel; had Hamilton normaal die chicane genomen, dan had ie Raikkonen nooit bij La Source in kunnen halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |