Ik Hamilton, ondanks zijn arrogantie. Toch meer een racer dan Massa, die vandaag weer eens kleurloos was en verder in het seizoen te wisselvallig.quote:Op zondag 7 september 2008 17:27 schreef NED het volgende:
Overigens moest ik bijna kotsen tijdens de persconferentie met die neger.
Ja, ik hoopte op regen, want ja........(slikt even weg wat ie eigenlijk wilde zeggen: dat ie o zo veel beter is dan kimi in de regen)...... ik wist dat ik alles onder controle had.
Bahbah, wat een zelfingenomen arrogante kutneger is dat zeg![]()
![]()
Ik hoop van harte dat Massa WK word.
Die gun ik het nog meer dan Lewis.
nicequote:Op zondag 7 september 2008 17:41 schreef Trystar het volgende:
Laatste 7 minuten van de Grand Prix van Belgie 2008:
[ afbeelding ]
Download part1: Klik
Download part2: Klik
(je hebt beide nodig, komt door 100mb upload limit)
quote:Kimi Raikkonen was niet van plan om genoegen te nemen met de tweede plaats in de Grand Prix van België. De Ferrari-coureur lag de hele race aan de leiding, maar crashte in de voorlaatste ronde, na een keihard gevecht met Lewis Hamilton. Raikkonen is ook niet te spreken over de inhaalmanoeuvre van de Brit in de Bus Stop-chicane.
"Ik was bereid om alles of niets te spelen en helaas verloor ik de controle en gleed ik van de baan", zei Raikkonen na afloop. "Ik wilde alleen maar voor de zege gaan. Ik ging wijd in de snelle linkerbocht, probeerde weer terug op de baan te komen en verloor de controle over de auto. Ik wilde winnen, ik wilde niet als tweede finishen en weer punten verlizen."
Over het gevecht met Hamilton was Raikkonen kort van stof. "Volgens mij zijn er regels aangaande het afsnijden van de chicane, maar ik heb er verder niks over te zeggen."
goed puntquote:Op zondag 7 september 2008 17:33 schreef Light het volgende:
[..]
Volgens mij moest Lews inhouden om Kimi voorbij te laten. Dan heeft Kimi meer snelheid als'ie voorbij komt.
Precies dat dusquote:Op zondag 7 september 2008 17:58 schreef kepler het volgende:
[..]
goed puntLewis kan dan wel met meer snelheid die chicane uitkomen omdat hij afsnijdt, maar zodra hij Kimi voorbij laat is Kimi natuurlijk sneller
Dan is zijn (die van Lewis) eventuele voordeel ook gelijk weg
quote:Belgian Grand Prix after receiving a 25-second penalty. First place goes to Felipe Massa (Ferrari), with Nick Heidfeld (BMW) promoted to second place.
Bij Mega-upload gaat ie bij mij wat sneller: linkjequote:Op zondag 7 september 2008 17:41 schreef Trystar het volgende:
Laatste 7 minuten van de Grand Prix van Belgie 2008:
[ afbeelding ]
Download part1: Klik
Download part2: Klik
(je hebt beide nodig, komt door 100mb upload limit)
Joh? Bron pls, Hans....?quote:Op zondag 7 september 2008 18:10 schreef -Hans- het volgende:
GV ! Hamilton bestraft..... P3 voor hem en Massa wint dus.
[..]
OMG!quote:Op zondag 7 september 2008 18:10 schreef -Hans- het volgende:
GV ! Hamilton bestraft..... P3 voor hem en Massa wint dus.
[..]
Het werd net ook op het journaal op Een gemeld (alleen hadden die het over een 4e plek voor Hamilton).quote:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/70401 betrouwbaarder kun je het niet krijgen, helaas...quote:
Ok, thanks: heb het maar gelijk op de FP gezet.quote:Op zondag 7 september 2008 18:14 schreef -Hans- het volgende:
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/70401 betrouwbaarder kun je het niet krijgen, helaas...
Naja, ik weet echt niet hoe ik nou weer moet reageren op de beslissing van de FIA. Terwijl Mosley eerder al riep dat McLaren niets viel te verwijten. Het verschil tussen Massa en Hamilton is nu maar 2 punten i.p.v. 8 punten in het voordeel van Hamilton en dan heb ik het nog niet eens gehad over de constructeurs titel.. Ik vind het jammer dat de FIA zich weer op zo'n manier meent te moeten bemoeien met het kampioensschap. Straks kun je geen scheet meer laten of je wordt al bestraft. Jammer...quote:Op zondag 7 september 2008 18:13 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
OMG!
Ik hoop echt dat Felipe dit seizoen kampioen wordt, maar deze straf slaat eigenlijk nergens op....
Hij had voordeel van de situatie, maar dat is gewoon racen.
Er zijn geen duidelijke regels voor over hoe je de plek terug geeft maar er wordt wel gestraft of er ergens staat geschreven dat je de plek terug moet geven en er minstens een ronde achter moet blijven, ofzo.quote:Op zondag 7 september 2008 18:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ok, thanks: heb het maar gelijk op de FP gezet.
Vind het ook een lastige. Hamilton had wel degelijk voordeel door zijn actie, ongeacht of ie de plek teruggaf, maar 25 seconden is wel een straffe straf.
Het staat inmiddels ook op BBC: http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/7602830.stm
Nou, dan weten we vanaf vandaag dat je als coureur niet een centimeter ruimte moet teruggeven om vervolgens je tegenstander weer in te halen. Hamilton geeft de plek zeer beperkt terug en trapt daarna gelijk het gas weer in.quote:Op zondag 7 september 2008 18:22 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Er zijn geen duidelijke regels voor over hoe je de plek terug geeft maar er wordt wel gestraft of er ergens staat geschreven dat je de plek terug moet geven en er minstens een ronde achter moet blijven, ofzo.
Wijs maar aan dan.quote:Op zondag 7 september 2008 18:25 schreef Bruce117 het volgende:
mja, als het in de regels staat, dan is het terecht.
Hoe had Hamilton normaal de chicane kunnen nemen dan? Raikkonen gaf 'm geen centimeter ruimte.quote:Op zondag 7 september 2008 18:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Nou, dan weten we vanaf vandaag dat je als coureur niet een centimeter ruimte moet teruggeven om vervolgens je tegenstander weer in te halen. Hamilton geeft de plek zeer beperkt terug en trapt daarna gelijk het gas weer in.
Voordeel is voordeel; had Hamilton normaal die chicane genomen, dan had ie Raikkonen nooit bij La Source in kunnen halen.
Niet? Ik dacht toch echt dat zodra de regen viel Hamilton vele malen sneller was op de baan dan Raikonnen....quote:Op zondag 7 september 2008 18:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Nou, dan weten we vanaf vandaag dat je als coureur niet een centimeter ruimte moet teruggeven om vervolgens je tegenstander weer in te halen. Hamilton geeft de plek zeer beperkt terug en trapt daarna gelijk het gas weer in.
Voordeel is voordeel; had Hamilton normaal die chicane genomen, dan had ie Raikkonen nooit bij La Source in kunnen halen.
En nu blijkt dus dat als ie als 2e over de finish was gekomen had ie gewonnenquote:Op zondag 7 september 2008 17:55 schreef rycemasta het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)elde-alles-of-niets/
[..]
![]()
Maar toch had ik liever gezien dat je als 2e over de finish kwam, met een zuur gezicht.
''Ja maar, maar, maar...''quote:Op zondag 7 september 2008 18:26 schreef Googolplexian het volgende:
Wat de FIA hiermee zegt is dat het verboden is om sneller te zijn.
Remmen en er niet volhardend naast proberen te blijven. Kovalainen kreeg toch ook een drive through? Webber had al het recht om in te sturen.quote:Op zondag 7 september 2008 18:28 schreef Wombcat het volgende:
Hoe had Hamilton normaal de chicane kunnen nemen dan? Raikkonen gaf 'm geen centimeter ruimte.
Het verschil in snelheid moet je denk ik zoeken in de snelle bochtencombinaties na het rechte stuk na Eau Rouge. Na de bus stop heb je een recht stuk en valt er voor Raikkonen weinig te verliezen, tenzij hij ook problemen heeft met remmen.quote:Op zondag 7 september 2008 18:28 schreef Hertog_Martin het volgende:
Niet? Ik dacht toch echt dat zodra de regen viel Hamilton vele malen sneller was op de baan dan Raikonnen....
pwned.quote:Op zondag 7 september 2008 18:30 schreef Hertog_Martin het volgende:
En nu blijkt dus dat als ie als 2e over de finish was gekomen had ie gewonnen
Hamilton geeft de plek duidelijk terug, Kimi zat er duidelijk voor. Dan moet Kimi gewoon doorrijden en niet ineens de hele baan willen gebruiken, Kimi had meer snelheid (hij kwam Hamilton immers voorbij)quote:Op zondag 7 september 2008 18:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Nou, dan weten we vanaf vandaag dat je als coureur niet een centimeter ruimte moet teruggeven om vervolgens je tegenstander weer in te halen. Hamilton geeft de plek zeer beperkt terug en trapt daarna gelijk het gas weer in.
Voor het aanremmen bij de chicane zat Hamilton bijna helemaal voor Raikkonen. Ze zaten dus sowieso al heel dicht bij elkaar.quote:Voordeel is voordeel; had Hamilton normaal die chicane genomen, dan had ie Raikkonen nooit bij La Source in kunnen halen.
Remmen en sturen gaat niet zo goed, dan had 'ie evengoed de bocht gemist.quote:Op zondag 7 september 2008 18:37 schreef rycemasta het volgende:
Remmen en er niet volhardend naast proberen te blijven. Kovalainen kreeg toch ook een drive through? Webber had al het recht om in te sturen.
Dat is de consequentie van racen onder die omstandigheden. Feit blijft dat Hamilton onevenredig veel voordeel haalde uit die korte route. Natuurlijk liet 'ie Kimi voorbij, maar hij kon alweer gaan planken toen Kimi een cm voorbij was. Als hij gewoon regulier had gereden en achter Kimi had aangesloten na de chicane had ie veel meer meters achterstand gehad, en had 'ie die actie bij La Source nooit kunnen uitvoeren.quote:Op zondag 7 september 2008 18:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoe had Hamilton normaal de chicane kunnen nemen dan? Raikkonen gaf 'm geen centimeter ruimte.
Volgens mij mag je geen voordeel in plaats of tijd hebben. Plaats had hij teruggegeven. Tijd is te achterhalen via de sectortijden. Misschien was de sectortijd sneller? Als dat niet het geval is, dan heeft de FIA een foute beslissing genomen.quote:Op zondag 7 september 2008 18:44 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Als expliciet in de regels van de FIA staat vermeld dat de actie van Hamilton niet regelementair is geweest dan is het terecht en daarmee ook de hele discussie hier overbodig.
Ik heb alleen nog geen enkel bewijs gezien daarvan.
Als dit een beslissing is geweest die puur op intuïtie van de FIA is genomen (wij vinden dat je niet overtuigend genoeg van je gas af ging) dan is het onterecht en had de FIA zwart-op-wit moeten bepalen wat de regels zijn bij het teruggeven van een plek.
Als je sneller door de bus stop gaat pak je ook meer snelheid mee voor het rechte stukquote:Op zondag 7 september 2008 18:37 schreef rycemasta het volgende:
Het verschil in snelheid moet je denk ik zoeken in de snelle bochtencombinaties na het rechte stuk na Eau Rouge. Na de bus stop heb je een recht stuk en valt er voor Raikkonen weinig te verliezen, tenzij hij ook problemen heeft met remmen.
Hij zat erachter ja, maar wel zodanig gepositioneerd dat 'ie meteen een halve meter achter Kimi en dus in de slipstream zat en weer kon aanvallen. In die positie had 'ie niet gezeten als 'ie niet had afgesneden. Dan was de afstand groter geweest en waren zijn inhaalkansen in La Source minimaal.quote:Op zondag 7 september 2008 18:49 schreef Klopkoek het volgende:
Hamilton ging duidelijk van het gas af, dan had hij geen voordeel meer. En nee, dat was geen kwestie van een centimetertje, Hamilton zat gewoon met z'n hele auto achter Raikkonen... maar haalde bij La Source weer in.
Gewoonweg een geforceerde actie van de FIA om de spanning erin te houden. Wat een nepsport.
Je begrijpt me verkeerd: Dat Hamilton Raikkonen weer voorbij liet gaan was voor iedereen duidelijk te zien.quote:Op zondag 7 september 2008 18:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij mag je geen voordeel in plaats of tijd hebben. Plaats had hij teruggegeven. Tijd is te achterhalen via de sectortijden. Misschien was de sectortijd sneller? Als dat niet het geval is, dan heeft de FIA een foute beslissing genomen.
Ik zou het aanvechten als ik McLaren/Hamilton was. Hij ging na de chicane iig duidelijk van zijn gas af, en liet Raikkonen weer langs.
Dat mag Raikkonen doen als ie voorop ligt; hij wijkte niet meer dan eenmaal van zijn lijn af.quote:Op zondag 7 september 2008 18:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoe had Hamilton normaal de chicane kunnen nemen dan? Raikkonen gaf 'm geen centimeter ruimte.
Door dat voordeel dat ie had door afsnijden, dus.quote:Op zondag 7 september 2008 18:37 schreef Light het volgende:
Voor het aanremmen bij de chicane zat Hamilton bijna helemaal voor Raikkonen. Ze zaten dus sowieso al heel dicht bij elkaar.
Dat valt behoorlijk mee. Als je die mega-upload link bekijkt, zie je dat Hamilton amper van zijn gas gaat en al weer vol gaat aanvallen nadat ie hooguit een halve meter teruggeeft.quote:Op zondag 7 september 2008 18:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij mag je geen voordeel in plaats of tijd hebben. Plaats had hij teruggegeven. Tijd is te achterhalen via de sectortijden. Misschien was de sectortijd sneller? Als dat niet het geval is, dan heeft de FIA een foute beslissing genomen.
Ik zou het aanvechten als ik McLaren/Hamilton was. Hij ging na de chicane iig duidelijk van zijn gas af, en liet Raikkonen weer langs.
Ja, het was wel twijfelachtig, maar het is idd zeer de vraag wat de regels er nu precies over zeggen.quote:Op zondag 7 september 2008 18:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerd: Dat Hamilton Raikkonen weer voorbij liet gaan was voor iedereen duidelijk te zien.
Het gaat om datgene wat direct erna gebeurde, de actie van Hamilton was hoe dan ook erg twijfelachtig/verbazingwekkend, dat heb ik in de moderne formule 1 niet eerder gezien.
De vraag nu is dus wat de regels van de FIA zeggen over het moment na het voorbijlaten van de coureur.
Daar ben ik erg benieuwd naar.
als je dit terecht vind ben je geen echte fan. bah ik kan alleen maar aan monaco en sutil denkenquote:
Appels / Perenquote:Op zondag 7 september 2008 19:02 schreef Swindler het volgende:
[..]
als je dit terecht vind ben je geen echte fan. bah ik kan alleen maar aan monaco en sutil denken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als niet in de regels staat hoelang je van je gas af moet gaan, dan is de tijdswinst bepalend. Dat kan (neem ik aan) worden afgelezen uit de telemetrie van McLaren.quote:Op zondag 7 september 2008 18:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Dat valt behoorlijk mee. Als je die mega-upload link bekijkt, zie je dat Hamilton amper van zijn gas gaat en al weer vol gaat aanvallen nadat ie hooguit een halve meter teruggeeft.
Kan zijn, maar als Hamilton wel op de baan was gebleven waren ze gecrasht. En wiens schuld was het dan óók geweest? Juist. Die van Hamilton. "Die had dan maar van het gas af moeten gaan".quote:Op zondag 7 september 2008 18:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hij zat erachter ja, maar wel zodanig gepositioneerd dat 'ie meteen een halve meter achter Kimi en dus in de slipstream zat en weer kon aanvallen. In die positie had 'ie niet gezeten als 'ie niet had afgesneden. Dan was de afstand groter geweest en waren zijn inhaalkansen in La Source minimaal.
Je springt veel te snel tot die conclusie. Als zwart-op-wit in het 'wetboek' van de FIA staat vermeld dat de actie van Hamilton niet volgens de regels is, dan is de penalty toch 100% terecht?quote:Op zondag 7 september 2008 19:02 schreef Swindler het volgende:
[..]
als je dit terecht vind ben je geen echte fan. bah ik kan alleen maar aan monaco en sutil denken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Eens. Overigens had Hamilton vóór het aanremmen zijn neus voor.quote:Op zondag 7 september 2008 19:07 schreef Xebber het volgende:
[..]
Kan zijn, maar als Hamilton wel op de baan was gebleven waren ze gecrasht. En wiens schuld was het dan óók geweest? Juist. Die van Hamilton. "Die had dan maar van het gas af moeten gaan".
Hamilton heeft het gewoon fair gespeeld en heeft zijn kans na het teruggeven van de eerste plek gewoon duidelijk aangegrepen. Dat hij daarvoor vuile wind kreeg is gewoon logisch. Dan had Raikkonen de deur maar niet zo hard dicht moeten gooien.
Dit soort asociale beslissingen zijn gewoon de doodssteek voor de Formule 1.
Maar in de bocht niet meer, simpelweg omdat ie aan de buitenkant zat. Dan heb je geen keus en moet je of remmen of rechtdoor. Daar is niks mis mee. Het gaat erom wat er daarna gebeurde.quote:Op zondag 7 september 2008 19:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Eens. Overigens had Hamilton vóór het aanremmen zijn neus voor.
quote:Op zondag 7 september 2008 19:07 schreef Xebber het volgende:
[..]
Kan zijn, maar als Hamilton wel op de baan was gebleven waren ze gecrasht. En wiens schuld was het dan óók geweest? Juist. Die van Hamilton. "Die had dan maar van het gas af moeten gaan".
Denk ik even aan een rood stoplicht waarbij er een fin in een ferarri zwaar de lul was..quote:Op zondag 7 september 2008 19:02 schreef Swindler het volgende:
[..]
als je dit terecht vind ben je geen echte fan. bah ik kan alleen maar aan monaco en sutil denken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Denk dan ook even aan het verschil in straf.quote:Op zondag 7 september 2008 19:12 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Denk ik even aan een rood stoplicht waarbij er een fin in een ferarri zwaar de lul was..
Hier ben ik het mee eens. Heb zelf ook mijn twijfels over de straf, maar aangezien ik de regels hier omtrent niet ken, kan ik er weinig zinnigs over zeggen.quote:Op zondag 7 september 2008 19:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Om een crash te ontwijken had Hamilton hier twee dingen kunnen doen:
1. De busstop afsnijden
2. Afremmen.
Raikkonen zat er hoe dan ook overtuigend voor.
Maar nogmaals: deze situatie doet er helemaal niet toe. Hamilton sneed de chicane af, daar kunnen we het allemaal over eens zijn. Dus moet hij die plek teruggeven, wat hij ook deed.
Waar het omgaat is het moment na het terug geven die plek. En daar kan eigenlijk niemand op dit moment iets concreets over zeggen.
Het is vooral emotioneel/Kimi-vs.Hamilton-fanboy gewauwel op dit moment.
Ik denk dat er iets in de regels staat dat hij geen tijd -en plaatswinst van zo'n actie mag hebben. En ik denk dat de FIA zegt dat hij uiteindelijk voordeel van de actie had. Dit is gewoon mijn gok trouwens, ik kan er ook gewoon naast zitten.quote:Op zondag 7 september 2008 19:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Maar nogmaals: deze situatie doet er helemaal niet toe. Hamilton sneed de chicane af, daar kunnen we het allemaal over eens zijn. Dus moet hij die plek teruggeven, wat hij ook deed.
Waar het omgaat is het moment na het terug geven die plek. En daar kan eigenlijk niemand op dit moment iets concreets over zeggen.
Hamilton zat er eerder al voor.quote:Op zondag 7 september 2008 18:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Door dat voordeel dat ie had door afsnijden, dus.
quote:Op zondag 7 september 2008 19:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk dat er iets in de regels staat dat hij geen tijd -en plaatswinst van zo'n actie mag hebben. En ik denk dat de FIA zegt dat hij uiteindelijk voordeel van de actie had. Dit is gewoon mijn gok trouwens, ik kan er ook gewoon naast zitten.
Enige jammere is dat er nergens in de sporting regulations iets staat over hoe je een plek moet terug geven. De FIA zegt nu dus dat slipstreamen na het teruggeven van een plek verboden is.quote:Stewards deemed Hamilton did not properly allow Kimi Raikkonen to re-pass after overtaking the Ferrari driver by cutting the Bus Stop chicane with 3 laps to go.
Hamilton did let the Finn pass him after the chicane, but he then used the slipstream of the Ferrari to immediately launch a successful overtaking move at the next corner.
quote:Stewards deemed Hamilton did not properly allow Kimi Raikkonen to re-pass after overtaking the Ferrari driver by cutting the final chicane with just over two laps to go. Hamilton did let the Finn pass him after the chicane, but he then used the slipstream of the Ferrari to immediately launch a successful overtaking move at the next corner.
Dat denk ik dus ook, omdat Hamilton niet genoeg van zijn gas ging bij het teruggeven van die plek en in zijn gretigheid gelijk bij La Source Räikkönen meteen weer aanviel. Had hij even gewacht, dan hij ook wel gewonnen, want sneller was hij absoluut.quote:Op zondag 7 september 2008 19:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk dat er iets in de regels staat dat hij geen tijd -en plaatswinst van zo'n actie mag hebben. En ik denk dat de FIA zegt dat hij uiteindelijk voordeel van de actie had. Dit is gewoon mijn gok trouwens, ik kan er ook gewoon naast zitten.
Hij remt later inderdaad. Daarna komt hij er achter omdat hij de buitenbocht moet nemen. Raikkonen zit er voor, gooit de deur dicht en Hamilton kiest er voor om rechtdoor te gaan. Op zich is dit al veel vaker gebeurd. Ik gok dat het gaat om wat er hierna gebeurde.quote:Op zondag 7 september 2008 19:15 schreef Light het volgende:
[..]
Hamilton zat er eerder al voor.
Vanaf ongeveer 30 seconden.
Nee, dat is niet het maximale. Hij zat er helemaal achter, anders kan 'ie ook niet slipstreamen.quote:Op zondag 7 september 2008 19:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is het maximale wat Hamilton teruggeeft. En dus is het begrijpelijk dat de stewards dit besluiten
[..]
Inderdaad. Ik heb net ook zo'n beetje alle regulations van de FIA doorgekeken, maar er staat nergens beschreven wat hier nu de bedoeling is.quote:Op zondag 7 september 2008 19:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[..]
Enige jammere is dat er nergens in de sporting regulations iets staat over hoe je een plek moet terug geven. De FIA zegt nu dus dat slipstreamen na het teruggeven van een plek verboden is.
Dat hadden ze dan in de reglementen moeten zetten, niet achteraf mee komenquote:Op zondag 7 september 2008 19:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[..]
Enige jammere is dat er nergens in de sporting regulations iets staat over hoe je een plek moet terug geven. De FIA zegt nu dus dat slipstreamen na het teruggeven van een plek verboden is.
quote:Op zondag 7 september 2008 19:20 schreef Xebber het volgende:
Bij het aanvangen van de chicane reed Hamilton met een halve wagen vóór Raikonnen.
En ze wiebelden nog wat van links naar rechts en terug voor de volgende bocht. Gewoon een eerlijk gevecht.quote:Op zondag 7 september 2008 19:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, dat is niet het maximale. Hij zat er helemaal achter, anders kan 'ie ook niet slipstreamen.
En als ie dus kan slipstreamen, dan heeft ie voordeel gehad.quote:Op zondag 7 september 2008 19:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, dat is niet het maximale. Hij zat er helemaal achter, anders kan 'ie ook niet slipstreamen.
Raikkonen week idd meer dan één keer van zijn lijn af, dat mag ook niet.quote:Op zondag 7 september 2008 19:27 schreef Xebber het volgende:
[..]
En ze wiebelden nog wat van links naar rechts en terug voor de volgende bocht. Gewoon een eerlijk gevecht.
Overigens is Raikonnen gewoon door zijn eigen stomme schuld uitgevallen, niet door Hamilton. Hij ging wijd in weet ik veel welke bocht, wilde terug op de baan komen, raakte in een slip en schoot de muur in. Dat heeft dus helemaal niets te maken met wat Hamilton wel of niet gedaan heeft.
De enige lachende derde is nu Massa (en Heidfeld).
quote:McLaren have lodged an appeal against Lewis Hamilton's demotion to third place in the Belgian Grand Prix, the FIA confirmed on Sunday night.
Hamilton was handed a 25-second penalty for gaining an advantage against then race leader Kimi Raikkonen after cutting the chicane two laps from home at Spa-Francorchamps.
McLaren spent some time on Sunday night evaluating whether they could appeal the penalty, but an FIA statement said that the team had indeed notified the stewards of their intention to appeal.
It means the result of the Belgian Grand Prix will now be decided at a hearing of the FIA's International Court of Appeal.
Ferrari did not hide their criticism of the way Hamilton behaved after cutting the chicane, with their team principal Stefano Domenicali saying he had no doubt the way Hamilton retook the lead was the result of the benefit he had in cutting the chicane.
"Personally, I think it was a little bit extreme," he explained. "It's normal that when you attack that you are racing, but the problem is (of) the advantage that may take by doing a manoeuvre and this is the key point of it, so I think that that's the focus that has to be considered.
"What is really the advantage that you are taking in such conditions that can be used in the second situation at the first corner? That, in my view, is the most important thing. But this is racing."
Domenicali did not wish to make any comments on the decision to impose a 25-second penalty, however.
"As I said to your Italian colleagues, we are not used to commenting on decisions. The only thing I would say is that as soon as we had been summoned by the stewards, we gave our position to the stewards and that was it.
"Then the stewards for sure listened to the Hamilton discussion on that, and that is the decision. On that we don't want to take any further comment."
Ferrari have insisted that they did not lodge any official protest with the race stewards about the matter.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/70402
Nee, het eerste deel van de bocht gingen ze zij aan zij de bocht in. Raikonnen had ruimte moeten laten voor Hamilton. Dan hoefde hij ook niet rechtdoor. Hamilton heeft in een fractie van een seconde een keuze moeten maken: Rechtdoor of crashen.quote:Op zondag 7 september 2008 19:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]. Ja dat zeg ik net. Hij moet de buitenbocht nemen, waardoor hij achter Raikkonen komt die vervolgens de deur dicht gooit. Ik snap niet wat het probleem is, dit gebeurt op elke baan waar zo'n chicane ligt.
quote:Op zondag 7 september 2008 19:28 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
En als ie dus kan slipstreamen, dan heeft ie voordeel gehad.
Dat dus.quote:Op zondag 7 september 2008 19:29 schreef Xebber het volgende:
[..]
Nee, het eerste deel van de bocht gingen ze zij aan zij de bocht in. Raikonnen had ruimte moeten laten voor Hamilton. Dan hoefde hij ook niet rechtdoor. Hamilton heeft in een fractie van een seconde een keuze moeten maken: Rechtdoor of crashen.
Waarom blijven mensen die punten aanvoeren? Het gaat echt helemaal niet om de aanvang van het duel in die chicane. Het duel van was fair en Raikkonen kwam er als winnaar uit waarna Hamilton gedwongen werd om de daarop volgende bocht af te snijden. punt.quote:Op zondag 7 september 2008 19:20 schreef Xebber het volgende:
Bij het aanvangen van de chicane reed Hamilton met een halve wagen vóór Raikonnen.
Waarom voer je het vetgedrukte in godsnaam aan in deze discussie? Er staat nergens dat het uitvallen van Raikkonen te wijten is aan Hamilton?quote:Op zondag 7 september 2008 19:27 schreef Xebber het volgende:
[..]
En ze wiebelden nog wat van links naar rechts en terug voor de volgende bocht. Gewoon een eerlijk gevecht.
Overigens is Raikonnen gewoon door zijn eigen stomme schuld uitgevallen, niet door Hamilton. Hij ging wijd in weet ik veel welke bocht, wilde terug op de baan komen, raakte in een slip en schoot de muur in. Dat heeft dus helemaal niets te maken met wat Hamilton wel of niet gedaan heeft.
De enige lachende derde is nu Massa (en Heidfeld).
Lijkt dus een erg dubieus besluit...quote:Op zondag 7 september 2008 19:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[..]
Enige jammere is dat er nergens in de sporting regulations iets staat over hoe je een plek moet terug geven. De FIA zegt nu dus dat slipstreamen na het teruggeven van een plek verboden is.
Dat vind ik juist niet. Dan ben je moedwillig de uitslag aan het bepalen, en dat lijkt me niet de bedoeling. Terecht of niet, een straf is een straf en moet je dus benadelen, vind ik.quote:Op zondag 7 september 2008 19:25 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik vind terecht dat hij een straf krijgt, maar ze hadden een tijdstraf moeten geven waarbij hij de overwinning hield.
Oh mijn god! Kijk je uberhaupt weleens autosport?quote:Op zondag 7 september 2008 19:34 schreef Xebber het volgende:
Overigens. Bij die bijna-crash met die Williams zie je ontzettend duidelijk dat Hamilton ook door het gras heen gaat. Wat moest ie anders? Crashen? Bij deze situatie haalt Raikonnen weer voordeel. Dus het is gewoon fifty-fifty.
Met het verschil dat Raikkonen gewoon de baan bleef volgenquote:Op zondag 7 september 2008 19:34 schreef Xebber het volgende:
Overigens. Bij die bijna-crash met die Williams zie je ontzettend duidelijk dat Hamilton ook door het gras heen gaat. Wat moest ie anders? Crashen? Bij deze situatie haalt Raikonnen weer voordeel. Dus het is gewoon fifty-fifty.
Mag je mij gaan vertellen waarom Ferrari dan ook een klacht heeft ingediend bij de stewards.quote:Op zondag 7 september 2008 19:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Waarom voer je het vetgedrukte in godsnaam aan in deze discussie? Er staat nergens dat het uitvallen van Raikkonen te wijten is aan Hamilton?
Je sleept er echt van alles bij!
Dat mag ik hopen! Enige uitleg lijkt me wel op z'n plaats.quote:Op zondag 7 september 2008 19:39 schreef Fir3fly het volgende:
Ik lees net dat McLaren een protest ingediend heeft, dan denk ik dat we in ieder geval de redenering van de FIA te horen krijgen.
Onzin. Hij kon makkelijk op zijn rem. De enige reden waardoor hij rechtdoor moest is omdat hij te volhardend was en er naast wilde blijven, maar eraf werd gedwongen.quote:Op zondag 7 september 2008 19:29 schreef Xebber het volgende:
Nee, het eerste deel van de bocht gingen ze zij aan zij de bocht in. Raikonnen had ruimte moeten laten voor Hamilton. Dan hoefde hij ook niet rechtdoor. Hamilton heeft in een fractie van een seconde een keuze moeten maken: Rechtdoor of crashen.
Bijna vergelijkbaar ja.quote:Op zondag 7 september 2008 19:38 schreef fuckbuddy het volgende:
Ach Ferrari wordt te vaak gematst.
Slaat nergens op gewoon.... Dan hadden ze bijv ook moeten zeggen dat Kimi zijn punten kwijt zou zijn in Monaco met het Sutil verhaal.
Ik kijk elke training, elke kwalificatie en elke race. Feit is dat Raikonnen Hamilton dwong tot de keuze van beiden crashen of rechtdoor. En hij heeft gewoon de juiste keuze gemaakt.quote:Op zondag 7 september 2008 19:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Oh mijn god! Kijk je uberhaupt weleens autosport?
Die hele situatie heeft er niks mee te maken en is zelfs niet eens vergelijkbaar.
Like that matters... die redenering zal iets zijn van" rechtdoor gegaan, voordeel, en dan over die plek terug geven dit en dat"quote:Op zondag 7 september 2008 19:39 schreef Fir3fly het volgende:
Ik lees net dat McLaren een protest ingediend heeft, dan denk ik dat we in ieder geval de redenering van de FIA te horen krijgen.
Ik geloof dat dat voor een ander incident in de race was, waarbij ik me in kan denken dat dat de spin van Hamilton in ronde twee was of iets dat we gemist hebben op beeld.quote:Op zondag 7 september 2008 19:39 schreef Xebber het volgende:
[..]
Mag je mij gaan vertellen waarom Ferrari dan ook een klacht heeft ingediend bij de stewards.
Hamilton spint, en Ferrari gaat daar over klagen.quote:Op zondag 7 september 2008 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik geloof dat dat voor een ander incident in de race was, waarbij ik me in kan denken dat dat de spin van Hamilton in ronde twee was of iets dat we gemist hebben op beeld.
Waarschijnlijk had Mosley bij de bookmakers op Massa gegokt om zo te geleden financiele schade van z'n nachtelijke escapades te beperken. En zo kwam het dus goed uit voor 'm want wie had nou gegokt op Massa in een race waar "koning ijskonijn van Spa" en "Hami" in mee doen.quote:Op zondag 7 september 2008 19:46 schreef -Hans- het volgende:
Ik hoop dat McLaren het hoger beroep wint... Dan wordt er eindelijk een inhaalactie ingezet en dan wordt dat direct zo zwaar bestraft. Als je Hamilton moet bestraffen dan had ik het eerlijker gevonden als hij een tijdstraf had gekregen tijdens de eerst volgende race. Zeker als het allemaal zo vaag is. Daarnaast kijk eens wat er de laatste ronden gebeurde en hoe de omstandigheden waren. Was de inhaalactie van Hamilton nou zo doorslaggevend voor de race-uitslag?
Volgende keer maar gewoon braaf achter de coureur blijven rijden en zeker geen inhaalacties plannen want dan kun je dit soort (belachelijke-) acties verwachten van onze "vrienden" van de FIA. Gelukkig is het kampioenschap nog niet afgelopen, maar dit maakt het er voorlopig niet leuker door.
Ah, dus Raikkonen dwong Hamilton van de baan. Helaas voor onze vrienden bij Ferrari staat in de regeltjes van de FIA dat dat niet mag.quote:Op zondag 7 september 2008 19:41 schreef rycemasta het volgende:
[..]
Onzin. Hij kon makkelijk op zijn rem. De enige reden waardoor hij rechtdoor moest is omdat hij te volhardend was en er naast wilde blijven, maar eraf werd gedwongen.
Massa. En om het verschil in het klassement kleiner te maken zodat het weer "spannend" wordt.quote:Op zondag 7 september 2008 19:49 schreef HPoi het volgende:
Kimi is toch gecrasht dus waarom nu nog een tijdstraf uitdelen?
quote:Op zondag 7 september 2008 19:50 schreef Light het volgende:
[..]
Ah, dus Raikkonen dwong Hamilton van de baan. Helaas voor onze vrienden bij Ferrari staat in de regeltjes van de FIA dat dat niet mag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |