abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 september 2008 @ 19:17:47 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61454749
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik denk dat er iets in de regels staat dat hij geen tijd -en plaatswinst van zo'n actie mag hebben. En ik denk dat de FIA zegt dat hij uiteindelijk voordeel van de actie had. Dit is gewoon mijn gok trouwens, ik kan er ook gewoon naast zitten.
Dat denk ik dus ook, omdat Hamilton niet genoeg van zijn gas ging bij het teruggeven van die plek en in zijn gretigheid gelijk bij La Source Räikkönen meteen weer aanviel. Had hij even gewacht, dan hij ook wel gewonnen, want sneller was hij absoluut.

Het is en blijft een dubieus besluit.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 7 september 2008 @ 19:17:53 #202
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_61454752
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:15 schreef Light het volgende:

[..]

Hamilton zat er eerder al voor.



Vanaf ongeveer 30 seconden.
Hij remt later inderdaad. Daarna komt hij er achter omdat hij de buitenbocht moet nemen. Raikkonen zit er voor, gooit de deur dicht en Hamilton kiest er voor om rechtdoor te gaan. Op zich is dit al veel vaker gebeurd. Ik gok dat het gaat om wat er hierna gebeurde.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 7 september 2008 @ 19:20:20 #203
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_61454794
Bij het aanvangen van de chicane reed Hamilton met een halve wagen vóór Raikonnen.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_61454809
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is het maximale wat Hamilton teruggeeft. En dus is het begrijpelijk dat de stewards dit besluiten
[..]


Nee, dat is niet het maximale. Hij zat er helemaal achter, anders kan 'ie ook niet slipstreamen.
  zondag 7 september 2008 @ 19:21:19 #205
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_61454825
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:17 schreef Googolplexian het volgende:

[..]


[..]

Enige jammere is dat er nergens in de sporting regulations iets staat over hoe je een plek moet terug geven. De FIA zegt nu dus dat slipstreamen na het teruggeven van een plek verboden is.
Inderdaad. Ik heb net ook zo'n beetje alle regulations van de FIA doorgekeken, maar er staat nergens beschreven wat hier nu de bedoeling is.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_61454844
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:17 schreef Googolplexian het volgende:

[..]


[..]

Enige jammere is dat er nergens in de sporting regulations iets staat over hoe je een plek moet terug geven. De FIA zegt nu dus dat slipstreamen na het teruggeven van een plek verboden is.
Dat hadden ze dan in de reglementen moeten zetten, niet achteraf mee komen
pi_61454880
ik vind het een stomme beslissing. Dit is een *foutje* in het heetst van de strijd. Ik ben niet van een specifiek iemand fan, dus mij maakt het niet uit wie er op 1 komt, maar vind wel dat Hamilton gewoon goed gedaan heeft wat ie moest doen, hij heeft Kimi netjes zn plekje weer terug gegeven en heeft m daarna gewoon weer genadeloos ingehaald. Dat het daarbij ook nog met bakken uit de hemel komt op dat moment en Kimi net iets te veel risico nam op een te glibberig stukje, kan niemand wat aan doen. T tikje van Kimi tegen Hamilton is ook zo iets. Als Schumacher en iemand anders vroeger elkaar raakten in het heetst van de strijd werd er soms ook niks aan gedaan...


ach waarom zit ik dit hier te vertellen, alsof ik er wat aan kan doen
  zondag 7 september 2008 @ 19:25:02 #208
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_61454910
Ik vind terecht dat hij een straf krijgt, maar ze hadden een tijdstraf moeten geven waarbij hij de overwinning hield.
  zondag 7 september 2008 @ 19:26:55 #209
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_61454955
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:20 schreef Xebber het volgende:
Bij het aanvangen van de chicane reed Hamilton met een halve wagen vóór Raikonnen.
. Ja dat zeg ik net. Hij moet de buitenbocht nemen, waardoor hij achter Raikkonen komt die vervolgens de deur dicht gooit. Ik snap niet wat het probleem is, dit gebeurt op elke baan waar zo'n chicane ligt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 7 september 2008 @ 19:27:09 #210
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_61454963
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee, dat is niet het maximale. Hij zat er helemaal achter, anders kan 'ie ook niet slipstreamen.
En ze wiebelden nog wat van links naar rechts en terug voor de volgende bocht. Gewoon een eerlijk gevecht.

Overigens is Raikonnen gewoon door zijn eigen stomme schuld uitgevallen, niet door Hamilton. Hij ging wijd in weet ik veel welke bocht, wilde terug op de baan komen, raakte in een slip en schoot de muur in. Dat heeft dus helemaal niets te maken met wat Hamilton wel of niet gedaan heeft.

De enige lachende derde is nu Massa (en Heidfeld).
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_61454993
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee, dat is niet het maximale. Hij zat er helemaal achter, anders kan 'ie ook niet slipstreamen.
En als ie dus kan slipstreamen, dan heeft ie voordeel gehad.
Calmer than you are
pi_61455018
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:27 schreef Xebber het volgende:

[..]

En ze wiebelden nog wat van links naar rechts en terug voor de volgende bocht. Gewoon een eerlijk gevecht.

Overigens is Raikonnen gewoon door zijn eigen stomme schuld uitgevallen, niet door Hamilton. Hij ging wijd in weet ik veel welke bocht, wilde terug op de baan komen, raakte in een slip en schoot de muur in. Dat heeft dus helemaal niets te maken met wat Hamilton wel of niet gedaan heeft.

De enige lachende derde is nu Massa (en Heidfeld).
Raikkonen week idd meer dan één keer van zijn lijn af, dat mag ook niet.
  zondag 7 september 2008 @ 19:29:51 #213
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_61455020
McLaren gaat in beroep, en terecht !!!
quote:
McLaren have lodged an appeal against Lewis Hamilton's demotion to third place in the Belgian Grand Prix, the FIA confirmed on Sunday night.

Hamilton was handed a 25-second penalty for gaining an advantage against then race leader Kimi Raikkonen after cutting the chicane two laps from home at Spa-Francorchamps.

McLaren spent some time on Sunday night evaluating whether they could appeal the penalty, but an FIA statement said that the team had indeed notified the stewards of their intention to appeal.

It means the result of the Belgian Grand Prix will now be decided at a hearing of the FIA's International Court of Appeal.

Ferrari did not hide their criticism of the way Hamilton behaved after cutting the chicane, with their team principal Stefano Domenicali saying he had no doubt the way Hamilton retook the lead was the result of the benefit he had in cutting the chicane.

"Personally, I think it was a little bit extreme," he explained. "It's normal that when you attack that you are racing, but the problem is (of) the advantage that may take by doing a manoeuvre and this is the key point of it, so I think that that's the focus that has to be considered.

"What is really the advantage that you are taking in such conditions that can be used in the second situation at the first corner? That, in my view, is the most important thing. But this is racing."

Domenicali did not wish to make any comments on the decision to impose a 25-second penalty, however.

"As I said to your Italian colleagues, we are not used to commenting on decisions. The only thing I would say is that as soon as we had been summoned by the stewards, we gave our position to the stewards and that was it.

"Then the stewards for sure listened to the Hamilton discussion on that, and that is the decision. On that we don't want to take any further comment."

Ferrari have insisted that they did not lodge any official protest with the race stewards about the matter.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/70402
  zondag 7 september 2008 @ 19:29:58 #214
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_61455025
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

. Ja dat zeg ik net. Hij moet de buitenbocht nemen, waardoor hij achter Raikkonen komt die vervolgens de deur dicht gooit. Ik snap niet wat het probleem is, dit gebeurt op elke baan waar zo'n chicane ligt.
Nee, het eerste deel van de bocht gingen ze zij aan zij de bocht in. Raikonnen had ruimte moeten laten voor Hamilton. Dan hoefde hij ook niet rechtdoor. Hamilton heeft in een fractie van een seconde een keuze moeten maken: Rechtdoor of crashen.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_61455074
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:28 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

En als ie dus kan slipstreamen, dan heeft ie voordeel gehad.
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:29 schreef Xebber het volgende:

[..]

Nee, het eerste deel van de bocht gingen ze zij aan zij de bocht in. Raikonnen had ruimte moeten laten voor Hamilton. Dan hoefde hij ook niet rechtdoor. Hamilton heeft in een fractie van een seconde een keuze moeten maken: Rechtdoor of crashen.
Dat dus.
  zondag 7 september 2008 @ 19:31:43 #216
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_61455076
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:20 schreef Xebber het volgende:
Bij het aanvangen van de chicane reed Hamilton met een halve wagen vóór Raikonnen.
Waarom blijven mensen die punten aanvoeren? Het gaat echt helemaal niet om de aanvang van het duel in die chicane. Het duel van was fair en Raikkonen kwam er als winnaar uit waarna Hamilton gedwongen werd om de daarop volgende bocht af te snijden. punt.
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:27 schreef Xebber het volgende:

[..]

En ze wiebelden nog wat van links naar rechts en terug voor de volgende bocht. Gewoon een eerlijk gevecht.

Overigens is Raikonnen gewoon door zijn eigen stomme schuld uitgevallen, niet door Hamilton. Hij ging wijd in weet ik veel welke bocht, wilde terug op de baan komen, raakte in een slip en schoot de muur in. Dat heeft dus helemaal niets te maken met wat Hamilton wel of niet gedaan heeft.

De enige lachende derde is nu Massa (en Heidfeld).
Waarom voer je het vetgedrukte in godsnaam aan in deze discussie? Er staat nergens dat het uitvallen van Raikkonen te wijten is aan Hamilton?
Je sleept er echt van alles bij!
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:17 schreef Googolplexian het volgende:

[..]


[..]

Enige jammere is dat er nergens in de sporting regulations iets staat over hoe je een plek moet terug geven. De FIA zegt nu dus dat slipstreamen na het teruggeven van een plek verboden is.
Lijkt dus een erg dubieus besluit...

  zondag 7 september 2008 @ 19:31:55 #217
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_61455083
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:25 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik vind terecht dat hij een straf krijgt, maar ze hadden een tijdstraf moeten geven waarbij hij de overwinning hield.
Dat vind ik juist niet. Dan ben je moedwillig de uitslag aan het bepalen, en dat lijkt me niet de bedoeling. Terecht of niet, een straf is een straf en moet je dus benadelen, vind ik.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 7 september 2008 @ 19:33:02 #218
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_61455114
Óf remmen. Maar dat maakt toch niet uit? Hij koos er voor om rechtdoor te gaan en die keuze wordt wel vaker gemaakt. Maar waarom praten we hier eigenlijk over? Behalve het feit dat Hamilton rechtdoor reed heeft dit mijns inziens niets met de straf te maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 7 september 2008 @ 19:34:32 #219
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_61455155
Overigens. Bij die bijna-crash met die Williams zie je ontzettend duidelijk dat Hamilton ook door het gras heen gaat. Wat moest ie anders? Crashen? Bij deze situatie haalt Raikonnen weer voordeel. Dus het is gewoon fifty-fifty.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_61455185
mclaren moet weer met eccestone gaan praten over een nieuwe fia+nieuwe formule 1.

mclaren verzorgt de teams en eccestone de rest+de tv rechten
  zondag 7 september 2008 @ 19:36:21 #221
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_61455204
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:34 schreef Xebber het volgende:
Overigens. Bij die bijna-crash met die Williams zie je ontzettend duidelijk dat Hamilton ook door het gras heen gaat. Wat moest ie anders? Crashen? Bij deze situatie haalt Raikonnen weer voordeel. Dus het is gewoon fifty-fifty.
Oh mijn god! Kijk je uberhaupt weleens autosport?
Die hele situatie heeft er niks mee te maken en is zelfs niet eens vergelijkbaar.
  zondag 7 september 2008 @ 19:37:30 #222
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_61455240
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:34 schreef Xebber het volgende:
Overigens. Bij die bijna-crash met die Williams zie je ontzettend duidelijk dat Hamilton ook door het gras heen gaat. Wat moest ie anders? Crashen? Bij deze situatie haalt Raikonnen weer voordeel. Dus het is gewoon fifty-fifty.
Met het verschil dat Raikkonen gewoon de baan bleef volgen .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_61455265
Ach Ferrari wordt te vaak gematst.
Slaat nergens op gewoon.... Dan hadden ze bijv ook moeten zeggen dat Kimi zijn punten kwijt zou zijn in Monaco met het Sutil verhaal.
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_61455275
Wat een domme beslissing van de Stewards! Fuck them!
pi_61455283
  zondag 7 september 2008 @ 19:39:27 #226
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_61455287
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Waarom voer je het vetgedrukte in godsnaam aan in deze discussie? Er staat nergens dat het uitvallen van Raikkonen te wijten is aan Hamilton?
Je sleept er echt van alles bij!
Mag je mij gaan vertellen waarom Ferrari dan ook een klacht heeft ingediend bij de stewards.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  zondag 7 september 2008 @ 19:39:59 #227
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_61455299
Ik lees net dat McLaren een protest ingediend heeft, dan denk ik dat we in ieder geval de redenering van de FIA te horen krijgen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_61455315
het is dan wel weer leuk dat er een grote foto op de website van de fia staat met hamilton die een duim omhoog steekt.

http://www.fia.com/en-GB/Pages/HomePage.aspx
http://www.fia.com/en-GB/PublishingImages/home.jpg
  zondag 7 september 2008 @ 19:41:33 #229
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_61455341
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:39 schreef Fir3fly het volgende:
Ik lees net dat McLaren een protest ingediend heeft, dan denk ik dat we in ieder geval de redenering van de FIA te horen krijgen.
Dat mag ik hopen! Enige uitleg lijkt me wel op z'n plaats.
  zondag 7 september 2008 @ 19:41:50 #230
218527 rycemasta
rijstmeester
pi_61455348
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:29 schreef Xebber het volgende:

Nee, het eerste deel van de bocht gingen ze zij aan zij de bocht in. Raikonnen had ruimte moeten laten voor Hamilton. Dan hoefde hij ook niet rechtdoor. Hamilton heeft in een fractie van een seconde een keuze moeten maken: Rechtdoor of crashen.
Onzin. Hij kon makkelijk op zijn rem. De enige reden waardoor hij rechtdoor moest is omdat hij te volhardend was en er naast wilde blijven, maar eraf werd gedwongen.
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:38 schreef fuckbuddy het volgende:
Ach Ferrari wordt te vaak gematst.
Slaat nergens op gewoon.... Dan hadden ze bijv ook moeten zeggen dat Kimi zijn punten kwijt zou zijn in Monaco met het Sutil verhaal.
Bijna vergelijkbaar ja.
  zondag 7 september 2008 @ 19:45:14 #231
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_61455425
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Oh mijn god! Kijk je uberhaupt weleens autosport?
Die hele situatie heeft er niks mee te maken en is zelfs niet eens vergelijkbaar.
Ik kijk elke training, elke kwalificatie en elke race. Feit is dat Raikonnen Hamilton dwong tot de keuze van beiden crashen of rechtdoor. En hij heeft gewoon de juiste keuze gemaakt.

Anyway, we zullen zien wat de FIA gaat zeggen.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_61455437
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:39 schreef Fir3fly het volgende:
Ik lees net dat McLaren een protest ingediend heeft, dan denk ik dat we in ieder geval de redenering van de FIA te horen krijgen.
Like that matters... die redenering zal iets zijn van" rechtdoor gegaan, voordeel, en dan over die plek terug geven dit en dat"

Oftewel, je kan klagen en protesteren maar je krijgt niets terug.
Lewis had Kimi sowieso ingehaald, dus waar lullen ze nou over?

Lewis was veel sneller dan Kimi, dus had ie de plek (voor hoelang?!?) teruggegeven dan had ie hem toch wel weer ingehaald. En omdat Kimi zelf een fuck up maakt en zijn punten verspeeld gaat Ferrari bij de FIA lopen janken om zo te schade te beperken.

Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 september 2008 @ 19:45:51 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61455438
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:39 schreef Xebber het volgende:

[..]

Mag je mij gaan vertellen waarom Ferrari dan ook een klacht heeft ingediend bij de stewards.
Ik geloof dat dat voor een ander incident in de race was, waarbij ik me in kan denken dat dat de spin van Hamilton in ronde twee was of iets dat we gemist hebben op beeld.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 7 september 2008 @ 19:46:03 #234
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_61455441
Ik hoop dat McLaren het hoger beroep wint... Dan wordt er eindelijk een inhaalactie ingezet en dan wordt dat direct zo zwaar bestraft. Als je Hamilton moet bestraffen dan had ik het eerlijker gevonden als hij een tijdstraf had gekregen tijdens de eerst volgende race. Zeker als het allemaal zo vaag is. Daarnaast kijk eens wat er de laatste ronden gebeurde en hoe de omstandigheden waren. Was de inhaalactie van Hamilton nou zo doorslaggevend voor de race-uitslag?

Volgende keer maar gewoon braaf achter de coureur blijven rijden en zeker geen inhaalacties plannen want dan kun je dit soort (belachelijke-) acties verwachten van onze "vrienden" van de FIA. Gelukkig is het kampioenschap nog niet afgelopen, maar dit maakt het er voorlopig niet leuker door.
  zondag 7 september 2008 @ 19:48:29 #235
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_61455510
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik geloof dat dat voor een ander incident in de race was, waarbij ik me in kan denken dat dat de spin van Hamilton in ronde twee was of iets dat we gemist hebben op beeld.
Hamilton spint, en Ferrari gaat daar over klagen.

"Ja, had je maar niet moeten spinnen sukkel, dat willen miljoenen mensen niet op tv zien."

Kunnen ze net zo goed een klacht indienen over hunzelf.

"Ja Raikonnen, niet meer spinnen hoor, anders kus je de muur weer."
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  zondag 7 september 2008 @ 19:49:06 #236
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_61455526
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:46 schreef -Hans- het volgende:
Ik hoop dat McLaren het hoger beroep wint... Dan wordt er eindelijk een inhaalactie ingezet en dan wordt dat direct zo zwaar bestraft. Als je Hamilton moet bestraffen dan had ik het eerlijker gevonden als hij een tijdstraf had gekregen tijdens de eerst volgende race. Zeker als het allemaal zo vaag is. Daarnaast kijk eens wat er de laatste ronden gebeurde en hoe de omstandigheden waren. Was de inhaalactie van Hamilton nou zo doorslaggevend voor de race-uitslag?

Volgende keer maar gewoon braaf achter de coureur blijven rijden en zeker geen inhaalacties plannen want dan kun je dit soort (belachelijke-) acties verwachten van onze "vrienden" van de FIA. Gelukkig is het kampioenschap nog niet afgelopen, maar dit maakt het er voorlopig niet leuker door.
Waarschijnlijk had Mosley bij de bookmakers op Massa gegokt om zo te geleden financiele schade van z'n nachtelijke escapades te beperken. En zo kwam het dus goed uit voor 'm want wie had nou gegokt op Massa in een race waar "koning ijskonijn van Spa" en "Hami" in mee doen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_61455540
Kimi is toch gecrasht dus waarom nu nog een tijdstraf uitdelen?
pi_61455569
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:41 schreef rycemasta het volgende:

[..]

Onzin. Hij kon makkelijk op zijn rem. De enige reden waardoor hij rechtdoor moest is omdat hij te volhardend was en er naast wilde blijven, maar eraf werd gedwongen.
Ah, dus Raikkonen dwong Hamilton van de baan. Helaas voor onze vrienden bij Ferrari staat in de regeltjes van de FIA dat dat niet mag.
  zondag 7 september 2008 @ 19:50:56 #239
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_61455579
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:49 schreef HPoi het volgende:
Kimi is toch gecrasht dus waarom nu nog een tijdstraf uitdelen?
Massa. En om het verschil in het klassement kleiner te maken zodat het weer "spannend" wordt.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  zondag 7 september 2008 @ 19:52:50 #240
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_61455640
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:50 schreef Light het volgende:

[..]

Ah, dus Raikkonen dwong Hamilton van de baan. Helaas voor onze vrienden bij Ferrari staat in de regeltjes van de FIA dat dat niet mag.
.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_61455694
quote:
Spa officials plunge F1 into race-rigging row
STEWARDS' 'FOUL' DECISION STINKS UP F1

September 7, 2008

Formula 1 has been plunged into new controversy by the race stewards at the Belgian GP stripping McLaren's Lewis Hamilton of a brilliant victory.

The stewards' decision, which will be seen by many as part of a conspiracy to rig the results to ensure a close fight in the title race, came long after the race when they hit the 23-year-old Briton with a 25sec penalty.

It meant that he was pushed down to third and the race victory was handed to Ferrari's Brazilian driver Felipe Massa who had struggled to keep pace with Hamilton and defending World champion and Ferrari team mate Kimi Raikkonen and never looked like a winner.

Massa gets the win and points even though he was way off the pace.

Critics and paddock observers were swift in their condemnation of a decision that reeked of potential favouritism towards Ferrari and seemed entirely unjustified following the most exciting race of the year.

Last year the sport's ruling body, the International Motoring Federation, was accused of a witch-hunt against McLaren and this spectre was raised again by their stewards' action at the famous Spa-Francorchamps circuit.

Their decision to punish Hamilton came in relation to a move in the final stages of the race when, after attempting to pass Raikkonen who was leading, he was forced off the circuit and cut through the 'bus stop' chicane.

Hamilton recognised immediately that he had done this and gained an advantage by going ahead of Raikkonen so he slowed to allow the Finn to re-pass him and lead as they completed the lap in pouring rain.

Critics and paddock observers were swift in their condemnation

When they began racing again Hamilton passed Raikkonen and went on to win after several more battles for the lead and the Finn crashing into the track wall and out of the race.

In the immediate post-race euphoria there were no calls for an investigation by any driver or team but the stewards announced they would be making an official investigation. The decision to hit Hamilton with a "drive-through" penalty worth 25sec wrecked the value of the race as a spectacle and at the same time devalued Massa's win to nothing more than a hollow sporting victory.

It will be seen by most observers as another move by the IAF artificially to keep alive the championship and make it closer by hitting McLaren with a sanction.

SHOCK DECISION
At the previous race, in Valencia, Ferrari escaped any punishment for taking advantage at a controversial pit-stop when most observers expected Massa, who escaped sanction, to be given a "drive-through" penalty for almost causing a pits-lane collision.

Sunday's shock decision, which demoted Hamilton to third place behind Massa and BMW Sauber driver Nick Heidfeld, left the 23-year-old with only a two-point lead over Massa in the championship with five races left.

Double World champion Fernando Alonso came home fourth for Renault ahead of German Sebastian Vettel in a Toro Rosso and sixth-placed Pole Robert Kubica in the second BMW.

CAUGHT AND PASSED
With six laps remaining of the race, the first rain drops began to fall and produced the conditions that created the amazing final few laps when Hamilton regained the lead.

On lap 42, he caught Raikkonen and passed him.

As the rain became heavier with three laps remaining the race was turned into a lottery as both drivers spun and soon after Raikkonen crashed.

In another late development, Timo Glock of Toyota was demoted a place to ninth, with Mark Webber of Red Bull promoted to eighth, following a 25sec penalty for not taking notice of yellow flags. - AFP
En zo is het
Calm down, please!
  zondag 7 september 2008 @ 19:55:53 #242
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_61455742
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:49 schreef nils7 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk had Mosley bij de bookmakers op Massa gegokt om zo te geleden financiele schade van z'n nachtelijke escapades te beperken. En zo kwam het dus goed uit voor 'm want wie had nou gegokt op Massa in een race waar "koning ijskonijn van Spa" en "Hami" in mee doen.
Maffe is juist dat Mosley de actie van McLaren juist legitiem noemde en Dennis - die ook niet dom is - heeft daar mooi gebruik van gemaakt door het tegen de pers te zeggen. Misschien dat Mosley het met McLaren eens is, maar de stewards helaas niet. Zometeen maar de hh checken @ RTL 7.
pi_61455772
Ik vind het redelijk terecht al is het voor dat slipstreamen gebeure
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_61455814
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:39 schreef Xebber het volgende:

[..]

Mag je mij gaan vertellen waarom Ferrari dan ook een klacht heeft ingediend bij de stewards.
Euh, niet?
quote:
Q. Was the protest of which we've just seen the penalty, was the protest lodged by Ferrari?

SD: Absolutely not, absolutely not. We were summoned by the stewards at the end of the race.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_61455832
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:55 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Maffe is juist dat Mosley de actie van McLaren juist legitiem noemde en Dennis - die ook niet dom is - heeft daar mooi gebruik van gemaakt door het tegen de pers te zeggen. Misschien dat Mosley het met McLaren eens is, maar de stewards helaas niet. Zometeen maar de hh checken @ RTL 7.
Volgens mij heb je het over Charlie Whiting ... FIA Formula One Race Director
Calm down, please!
  zondag 7 september 2008 @ 20:00:38 #246
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_61455872
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:55 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Maffe is juist dat Mosley de actie van McLaren juist legitiem noemde en Dennis - die ook niet dom is - heeft daar mooi gebruik van gemaakt door het tegen de pers te zeggen. Misschien dat Mosley het met McLaren eens is, maar de stewards helaas niet. Zometeen maar de hh checken @ RTL 7.
Dan iemand anders bij de FIA
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 7 september 2008 @ 20:00:49 #247
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_61455877
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:58 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Euh, niet?
[..]
Jawel. De straf van Hamilton was alleen niet gebaseerd op het protest van Ferrari, maar ze hebben wel een klacht ingediend.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 7 september 2008 @ 20:01:19 #248
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_61455892
quote:
McLaren have revealed that Hamilton was 6 km/h slower than Raikkonen as they crossed the start/finish line - which is why they felt they needed to register their intention appeal.

A McLaren spokesman said: "We looked at all our data and also made it available to the FIA stewards. It showed that, having lifted, Lewis was 6km/h slower than Kimi as they crossed the start/finish line.

"Having passed the lead back to Kimi, Lewis repositioned his car, moving across and behind Kimi to the right-hand line and then outbraked him into the hairpin. Based on this data, we have no option other than to register our intention to appeal."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/70404
  zondag 7 september 2008 @ 20:02:07 #249
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_61455913
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:59 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Volgens mij heb je het over Charlie Whiting ... FIA Formula One Race Director
Oja, klopt !
pi_61455921
is het oprichten van een nieuwe raceklasse, die niet onder de fia valt(mag dat eigelijk een raceklasse zonder de fia?) Reëel of alleen maar borrelpraat?
  zondag 7 september 2008 @ 20:02:34 #251
218527 rycemasta
rijstmeester
pi_61455924
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:50 schreef Light het volgende:

Ah, dus Raikkonen dwong Hamilton van de baan. Helaas voor onze vrienden bij Ferrari staat in de regeltjes van de FIA dat dat niet mag.
Leuk dat je slim probeert te doen.

Hij dwingt hem niet letterlijk van de baan af door gevaarlijk te rijden. Raikkonen rijdt voor en beslist dat hij een verdedigende lijn gaat rijden, dwz snel richting de binnenkant van de volgende bocht.

Hamilton doet stoer, blijft er naast en komt vast te zitten. Dat is raar voor iemand als Hamilton, ''racer pur-sang''. Je anticipeert namelijk en vrijwel altijd gaat degene voor je (als die op 1 meter afstand rijdt) verdedigend rijden. Raikkonen doet dus de deur dicht.

Noem je de actie van Webber bij Kovalainen ook ''van de baan dwingen''? Ook al gooide Webber de deur dicht en kon Kovalainen geen kant meer op, het is nog steeds zijn fout.
pi_61455961
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:01 schreef -Hans- het volgende:

[..]


Stomme vraag misschien, maar hoe kan de data van Hamilton aantonen dat hij 6 km/u langzamer was dan Raikkonen? Hebben ze ook de data van Raikkonen dat ze dat kunnen vergelijken?
pi_61455984
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Jawel. De straf van Hamilton was alleen niet gebaseerd op het protest van Ferrari, maar ze hebben wel een klacht ingediend.
Ferrari heeft geen protest ingediend tegen Hamilton.
  zondag 7 september 2008 @ 20:04:42 #254
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_61455988
Terecht. Hamilton kon 3 dingen doen bij de Chicane, aangezien hij maar een kwart wagenlengte AAN DE BUITENKANT er voor zat:

1) afremmen en later opnieuw proberen
2) net doen alsof kimi er niet zat aan de binnenkant en hem er vol in beuken
3) chicane afsnijden.

Hij deed de derde keuze. Vervolgens laat hij Raikonnen erlangs om daarna meteen in z'n slipstream te gaan hangen En hem er voorbij te gaan. Ja, vind je het gek dat het dan nu loopt zoals het loopt.
Confidence through competence
pi_61456013
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Stomme vraag misschien, maar hoe kan de data van Hamilton aantonen dat hij 6 km/u langzamer was dan Raikkonen? Hebben ze ook de data van Raikkonen dat ze dat kunnen vergelijken?
er word gemeten hoe hard je over start /finish gaat
<>
  zondag 7 september 2008 @ 20:05:28 #256
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_61456019
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Stomme vraag misschien, maar hoe kan de data van Hamilton aantonen dat hij 6 km/u langzamer was dan Raikkonen? Hebben ze ook de data van Raikkonen dat ze dat kunnen vergelijken?
Wellicht dat ze een speedtrap hebben liggen op start/finish.
En het lijkt me dat ze mij McLaren wellicht iemand hebben die Raikkonen goed in de gaten houd en wellicht zo aan konden tonen dat hij langzamer was.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_61456030
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:05 schreef Swindler het volgende:

[..]

er word gemeten hoe hard je over start /finish gaat
Ja, OK. Maar dan hebben ze de data van Hamilton ook niet voor nodig om dat aan te tonen.
pi_61456168
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Stomme vraag misschien, maar hoe kan de data van Hamilton aantonen dat hij 6 km/u langzamer was dan Raikkonen? Hebben ze ook de data van Raikkonen dat ze dat kunnen vergelijken?
Je kijkt de video
pakt een punt op de weg waar de auto rijdt op X seconden
spoelt bijvoorbeeld 3 seconden vooruit en kijkt waar de auto is op dat moment
je meet het aantal centimeters dat de auto heeft afgelegd
afstand gedeeld door tijd is snelheid.
Calm down, please!
  zondag 7 september 2008 @ 20:10:18 #259
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_61456177
Die laatste rondes! Ik rende gillend door de kamer. Geweldig van Heidfeld ook, schitterende actie van BMW.
  zondag 7 september 2008 @ 20:10:43 #260
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_61456193
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:04 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ferrari heeft geen protest ingediend tegen Hamilton.
http://www.f1complete.com/content/view/10089/900/
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_61456212
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:10 schreef pfaf het volgende:
Die laatste rondes! Ik rende gillend door de kamer. Geweldig van Heidfeld ook, schitterende actie van BMW.
haha same here
<>
pi_61456231
quote:
Ja dat dacht ik dus ook Alleen ontkent Ferrari dat nu stellig.
Calm down, please!
pi_61456290
Terechte beslissing. Hamilton haalt duidelijk voordeel uit het afsnijden, ook al geeft hij die plaats terug. Daar krijg je normaalgesproken een drive-through voor. Wel lullig voor Raikkonen, als Hamilton er gewoon nog even achter was gebleven en rustig had afgewacht was Raikkonen waarschijnlijk gewoon als 2e gefinisht.
  zondag 7 september 2008 @ 20:15:34 #264
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_61456352
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:11 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik dus ook Alleen ontkent Ferrari dat nu stellig.
Weird. Misschien hebben ze het ingetrokken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 7 september 2008 @ 20:17:50 #265
154880 Bolter
Awesomeness
pi_61456417
Ben voornamelijk benieuwd naar de telemetrie van Hamilton. Als er voordeel was, is het daar te vinden.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  zondag 7 september 2008 @ 20:17:53 #266
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_61456419
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:04 schreef Stereotomy het volgende:
Terecht. Hamilton kon 3 dingen doen bij de Chicane, aangezien hij maar een kwart wagenlengte AAN DE BUITENKANT er voor zat:

1) afremmen en later opnieuw proberen
2) net doen alsof kimi er niet zat aan de binnenkant en hem er vol in beuken
3) chicane afsnijden.

Hij deed de derde keuze. Vervolgens laat hij Raikonnen erlangs om daarna meteen in z'n slipstream te gaan hangen En hem er voorbij te gaan. Ja, vind je het gek dat het dan nu loopt zoals het loopt.
Welke slipstream? Hij reed nog geen volle seconde recht achter Raikonnen.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  zondag 7 september 2008 @ 20:18:57 #267
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_61456461
Below is the statement from the stewards explaining their verdict.


From: The stewards of the meeting

To: The team manager, Vodafone McLaren Mercedes

The stewards, having received a report from the Race Director and having met with the drivers and team managers involved, have considered the following matter, determine a breach of the regulations has been committed by the competitor and impose the penalty referred to.

No./driver: 22, Lewis Hamilton

Time: 15:21:33

Facts: Cut the chicane and gained an advantage

Offence: Breach of Article 30.3(a) of the 2008 FIA Formula 1 sporting regulations and Appendix L chapter 4 Article 2 (g) of the International Sporting Code.

Penalty: Drive-through penalty (Article 16.3 (a)), since this is being applied at the end of the race, 25 seconds will be added to the driver’s elapsed race time.

FIA Stewards of the Meeting

Received by: Lewis Hamilton, Vodafone McLaren Mercedes
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 september 2008 @ 20:19:04 #268
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61456470
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Weird. Misschien hebben ze het ingetrokken.
Kan me voorstellen dat dat te maken had met de spin van Hamilton in La Source in ronde twee, waardoor Räikkönen misschien wel voor de Engelsman in de ankers moest

Iets anders kan ik me niet indenken als het eerder in de race in gebeurd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61456495
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:17 schreef Xebber het volgende:

[..]

Welke slipstream? Hij reed nog geen volle seconde recht achter Raikonnen.
eindelijk iemand die het begrip slipstream snapt
<>
pi_61456552

(zal wel snel verwijderd worden)

Kijk de beelden maar, Hamilton zit voor dat ie moest uitwijken zelfs DICHTER op raikonnen dan dat ei zit nadat ie de positie teruggaf...

Dus slaat nergens op deze straf.
  zondag 7 september 2008 @ 20:21:36 #271
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_61456556
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:17 schreef Xebber het volgende:

[..]

Welke slipstream? Hij reed nog geen volle seconde recht achter Raikonnen.
Nog beter: dus omdat hij de tweede bocht in de chicane mistte, had hij betere TRACTIE en kon hij Raikonnen zo voorbij?

Hoe dan ook: Hamilton had dus voordeel van zijn afsnijden, zodat hij aan het eind van dat rechte stuk duidelijk sneller was dan Raikonnen. Dat zou hij nooit geweest zijn als hij achter Raikonnen de chicane had genomen
Confidence through competence
pi_61456579
Whahahaha, mooi dattie teruggezet is.
pi_61456635
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:10 schreef pfaf het volgende:
Die laatste rondes! Ik rende gillend door de kamer. Geweldig van Heidfeld ook, schitterende actie van BMW.
Wat waren je rondetijden?
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  zondag 7 september 2008 @ 20:24:51 #274
218527 rycemasta
rijstmeester
pi_61456702
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:21 schreef Hertog_Martin het volgende:

(zal wel snel verwijderd worden)

Kijk de beelden maar, Hamilton zit voor dat ie moest uitwijken zelfs DICHTER op raikonnen dan dat ei zit nadat ie de positie teruggaf...
Maar niet als hij op zijn rem was gegaan en achteraan was gesloten.
pi_61456704
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:21 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Nog beter: dus omdat hij de tweede bocht in de chicane mistte, had hij betere TRACTIE en kon hij Raikonnen zo voorbij?

Hoe dan ook: Hamilton had dus voordeel van zijn afsnijden, zodat hij aan het eind van dat rechte stuk duidelijk sneller was dan Raikonnen. Dat zou hij nooit geweest zijn als hij achter Raikonnen de chicane had genomen
Idd, ook zo'n mooie is 'hij had meer snelheid'

EXPLAIN ME hoe je meer snelheid kan hebben dan iemand die aan je voorbij gaat?
pi_61456743
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:21 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Nog beter: dus omdat hij de tweede bocht in de chicane mistte, had hij betere TRACTIE en kon hij Raikonnen zo voorbij?

Hoe dan ook: Hamilton had dus voordeel van zijn afsnijden, zodat hij aan het eind van dat rechte stuk duidelijk sneller was dan Raikonnen. Dat zou hij nooit geweest zijn als hij achter Raikonnen de chicane had genomen
En als die dat voordeel niet had gehad had raikkonen niet zijn neus kapot gereden en gewonnen.
  zondag 7 september 2008 @ 20:26:14 #277
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_61456757
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:24 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Idd, ook zo'n mooie is 'hij had meer snelheid'

EXPLAIN ME hoe je meer snelheid kan hebben dan iemand die aan je voorbij gaat?
Hij KON niet meer snelheid hebben wanneer hij netjes achter Raikonnen de chicane had genomen.
Confidence through competence
pi_61456892
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:26 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Hij KON niet meer snelheid hebben wanneer hij netjes achter Raikonnen de chicane had genomen.
dat is helemaal niet aan de orde. Situaties als deze gebeuren talloze keren in de f1 en alles is prima als je de ander weer de positie terug geeft. Ik heb het over degenen die blaten dat hamilton een snelheidsvoordeel had op het moment dat ie er weer achter kroop - wat natuurlijk onmogelijk is want als hij van z'n gas af gaat en raikonnen voorbij laat heeft ie minder snelheid en minder momentum dan raikonnen.

Wat Hamilton deed is gewoon volkomen legitiem en deze beslissing slaat nergens op
pi_61456896
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:21 schreef Hertog_Martin het volgende:

(zal wel snel verwijderd worden)

Kijk de beelden maar, Hamilton zit voor dat ie moest uitwijken zelfs DICHTER op raikonnen dan dat ei zit nadat ie de positie teruggaf...

Dus slaat nergens op deze straf.
Op 1:37 zie Raikkonen trouwens een buitenbocht (buiten het circuit om) nemen, wat duidelijk een snellere lijn is.
pi_61456905
quote:
QUESTIONS FROM THE FLOOR

Q: (Ed Gorman - The Times) Lewis, are you aware that the stewards have announced they are investigating an incident between yourself and Kimi? We're not sure exactly which one it was. Are you aware of that and what could your thoughts be? Is there any part where you felt that you'd contravened the rules?

LH: Absolutely not. I will explain what happened. It began to rain. I caught Kimi and I got a good tow from him down the back straight and I was in a good position to dive down the inside at turn 18. He covered his spot, which was fair, but he braked very, very early, so I was able to outbrake him and go round the outside which I did. I left him enough room, I didn't close the gap so much that he had to go on a kerb, I left him enough room, yet he accelerated or picked up more pace going into the corner, and drove me as wide as he possibly could. I had no road left. There was a question I had to ask: if I stay where I am, I'm going to go over the Astroturf… there's some green bit behind the big kerb, the last kerb… and go over it and hit him. Or I go left. That was the option I had to do, I did it. I knew that I had to let him past and also the team came over the radio and said 'you have to let him past' which I did. I was accelerating so that I didn't lose too much ground because I thought that would be unfair. Fortunately I got back in his slipstream and again, he moved to the inside and back to the outside and again, I dodged him and went up the inside and at the apex to the corner he hit me at the back, and that nearly caused me to spin, but fortunately I kept hold of it and went on from there. That was a great fight and I don't think there was anything wrong there. The rules say you should let him back past which I did.

Q: (Ian Parkes - The Press Association) Lewis, given the explanation that you've just given us, would you be surprised now if the stewards did decide to punish you in any kind of way?
LH: Absolutely, absolutely. This is motor racing and if there's a penalty, then there's something wrong because I was ahead going into that corner, so I didn't gain an advantage from it. We were still able to race at the next corner and I gave him his spot back, and I think it was fair and square, so I think it would be absolutely wrong. But you know what they're like, so we will see.

Q: (James Allen - ITV) I've got two questions for Lewis. When you came across the line after the incident you've just described, he was definitely in front of you. It said Räikkönen - Hamilton, first and second. That was on the timing screens and it will on the charts, but maybe at issue is the fact that you hadn't lost enough momentum or something. You said you were still accelerating, so could you just explain exactly what you did to let him past? And then the second thing is there was an incident before that where I think you both had a bit of a moment with a Williams and you both nearly hit each other and the Williams was coming back on the track. There were some yellow flags waving there. Was the Williams actually off the track and came back on? It was very hard to tell on the television.
LH: Firstly, what I did, I'd basically taken a short-cut, so I couldn't just accelerate straight from there and keep going, I had to wait - he was in my blind spot - I had to wait until I could see him. I didn't want to wait until he'd flown past because we were still racing. Eventually I could see him accelerating and I knew, OK, this is alright, so I began to accelerate but slowly. I don't believe I was full throttle, I was waiting for him to accelerate past which he did. What more could I do, I don't know what more I could have done?
And the second question: there were yellow flags, I was looking in the mirror, hoping that Kimi wouldn't crash into me. Rosberg was off the circuit and I was running wide but I wasn't going off, I was just running wide towards the white line, but then Rosberg was coming back on, exactly at the point in which I was heading, so I had to turn left to avoid him and take the exit road and go across the grass, otherwise I would have crashed with him.

Q: (James Allen - ITV) Sorry, could we just be clear: so you were in front of Räikkönen at that point, because he came out of that incident in front of you?
LH:
He was behind me. I turned left to dodge the Williams. I don't know what happened to Kimi. I thought he was right with me at the time on my inside. I thought he was going to crash with him (Rosberg) as well, so I just tried to avoid it, over the grass, and Kimi overtook, I believe, both of us. I think he took both of us, and I went over the grass, they both went round the corner and then at the exit he spun.
Calm down, please!
pi_61456914
En terrecht, je kon duidelijk zien dat hij voordeel had van het afsteken van de cicane. Jammer dat door hamilton kimi zijn band lek ging en hij moest uitvallen. Hij was de terrechte winnaar geweest, met een snelste ronde en de hele race op kop te hebben gereden.
pi_61456974
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:10 schreef pfaf het volgende:
Die laatste rondes! Ik rende gillend door de kamer. Geweldig van Heidfeld ook, schitterende actie van BMW.
pi_61457092
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:30 schreef Giem het volgende:
En terrecht, je kon duidelijk zien dat hij voordeel had van het afsteken van de cicane. Jammer dat door hamilton kimi zijn band lek ging en hij moest uitvallen. Hij was de terrechte winnaar geweest, met een snelste ronde en de hele race op kop te hebben gereden.
Inderdaad. Ik vind eik dat ze Lewis als straf gewoon een DNF moeten geven en dan de kapotte wagen van Kimi op P1 moeten zetten
pi_61457147
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:35 schreef NED het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik vind eik dat ze Lewis als straf gewoon een DNF moeten geven en dan de kapotte wagen van Kimi op P1 moeten zetten
waarom moest ik hierom lachen
<>
  zondag 7 september 2008 @ 20:38:00 #285
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_61457211
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:30 schreef Giem het volgende:
En terrecht, je kon duidelijk zien dat hij voordeel had van het afsteken van de cicane. Jammer dat door hamilton kimi zijn band lek ging en hij moest uitvallen. Hij was de terrechte winnaar geweest, met een snelste ronde en de hele race op kop te hebben gereden.
Lekker objectieve post.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 7 september 2008 @ 20:38:43 #286
154880 Bolter
Awesomeness
pi_61457235
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:30 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Op 1:37 zie Raikkonen trouwens een buitenbocht (buiten het circuit om) nemen, wat duidelijk een snellere lijn is.
Al haal je een hogere snelheid, de afgelegde weg is ook groter = geen voordeel. Droeftoeter.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_61457283
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:38 schreef Bolter het volgende:

[..]

Al haal je een hogere snelheid, de afgelegde weg is ook groter = geen voordeel. Droeftoeter.
Hij loopt in op Hamilton, dus is het sneller.
  zondag 7 september 2008 @ 20:42:12 #288
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_61457364
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:30 schreef Giem het volgende:
. Jammer dat door hamilton kimi zijn band lek ging en hij moest uitvallen.
Briljant.
pi_61457385
<>
  zondag 7 september 2008 @ 20:45:18 #290
67174 Dos37
Come on Twente
pi_61457487
Wel lachen voor Massa, iedereen heeft het over Hamilton en Raikkonen. Daar ging het incident natuurlijk ook over maar Massa wint gewoon terwijl ie nooit de illusie heeft gehad dat hij kon winnen vandaag.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 7 september 2008 @ 20:46:12 #291
154880 Bolter
Awesomeness
pi_61457523
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:39 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hij loopt in op Hamilton, dus is het sneller.
Hamilton rijdt rustig i.v.m. regen, eigen keus. Op een droge baan valt met buiten het circuit rijden (vuil enz.) geen voordeel te halen, dus dit kan je Kimi niet kwalijk nemen.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_61457563
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:38 schreef Bolter het volgende:

[..]

Al haal je een hogere snelheid, de afgelegde weg is ook groter = geen voordeel. Droeftoeter.
ZO, jij hebt er verstand van
pi_61457606
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:46 schreef Bolter het volgende:

[..]

Hamilton rijdt rustig i.v.m. regen, eigen keus. Op een droge baan valt met buiten het circuit rijden (vuil enz.) geen voordeel te halen, dus dit kan je Kimi niet kwalijk nemen.
Op een droge baan niet nee, maar nu was het nat, dus was er misschien wel voordeel te halen. En dan kun je het hem wel kwalijk nemen.
pi_61457607
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:45 schreef Dos37 het volgende:
Wel lachen voor Massa, iedereen heeft het over Hamilton en Raikkonen. Daar ging het incident natuurlijk ook over maar Massa wint gewoon terwijl ie nooit de illusie heeft gehad dat hij kon winnen vandaag.
En als Kimi uit de muur was gebleven dat was hij ook gewoon 2e geworden volgende keer maar iets voorzichtiger zijn. Hij is hier duidelijk de lachende 3e
  zondag 7 september 2008 @ 20:49:45 #295
154880 Bolter
Awesomeness
pi_61457681
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:47 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

ZO, jij hebt er verstand van

Jij ziet regelmatig F1 wagens buitenom het parcours rijden om zo voordeel te verkrijgen? Die claim dat het sneller zou zijn is onzin en wordt puur gemaakt omdat Hamilton wordt bestraft. "Maar hij deed 't ook boehoeo "
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_61457692
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:48 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Op een droge baan niet nee, maar nu was het nat, dus was er misschien wel voordeel te halen. En dan kun je het hem wel kwalijk nemen.
Nee met dat vuil en water word de grip meer... dan is het helemaal een ijsbaan, kon je met de start ook zien, iedereen die buitenom ging glibberde er over.
  zondag 7 september 2008 @ 20:50:15 #297
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_61457700
Lol, Massa doet opeens goede zaken. Nu loopt hij twee punten in op Hamilton toch? Alonso derde?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 7 september 2008 @ 20:51:48 #298
154880 Bolter
Awesomeness
pi_61457767
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:48 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Op een droge baan niet nee, maar nu was het nat, dus was er misschien wel voordeel te halen. En dan kun je het hem wel kwalijk nemen.
Ik snap dat jij voor Hamilton bent, dus misschien kan je beter zeuren waarom ie zelf niet gewoon wat doorreed. Kijk, Kimi heeft het aan zichzelf te danken dat hij uiteindelijk met lege handen staat. Maar goed, hij probeerde alles op alles te zetten door wat meer risico te nemen.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_61457851
Krijgen we nog volgende week weer 2 seremonies? Kan hamilton zijn beker inleveren en aan Massa geven, Massa die van hem aan Heidfeld geven, Heidfeld aan Alonso, en McLaren en Ferrari dat word een leuk podium.
  zondag 7 september 2008 @ 20:58:57 #300
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_61458046
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:53 schreef Giem het volgende:
Krijgen we nog volgende week weer 2 seremonies? Kan hamilton zijn beker inleveren en aan Massa geven, Massa die van hem aan Heidfeld geven, Heidfeld aan Alonso, en McLaren en Ferrari dat word een leuk podium.
Nee, want McLaren gaat in hoger beroep dus tot die tijd zal Massa als winnaar op het formulier staan maar het is nog niet de definitieve uitslag. Voorlopig mogen ze bij McLaren de beker nog houden en er leuke dingen mee doen.

Oja, binnen 8 dagen moeten ze een datum prikken wanneer het beroep zal plaatsvinden en ik denk dat ze het bij McLaren ook snel willen afronden dus het hoger beroep zal niet heel lang opzich laten wachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')