abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 september 2008 @ 19:17:47 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61454749
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik denk dat er iets in de regels staat dat hij geen tijd -en plaatswinst van zo'n actie mag hebben. En ik denk dat de FIA zegt dat hij uiteindelijk voordeel van de actie had. Dit is gewoon mijn gok trouwens, ik kan er ook gewoon naast zitten.
Dat denk ik dus ook, omdat Hamilton niet genoeg van zijn gas ging bij het teruggeven van die plek en in zijn gretigheid gelijk bij La Source Räikkönen meteen weer aanviel. Had hij even gewacht, dan hij ook wel gewonnen, want sneller was hij absoluut.

Het is en blijft een dubieus besluit.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 7 september 2008 @ 19:17:53 #202
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_61454752
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:15 schreef Light het volgende:

[..]

Hamilton zat er eerder al voor.

Vanaf ongeveer 30 seconden.
Hij remt later inderdaad. Daarna komt hij er achter omdat hij de buitenbocht moet nemen. Raikkonen zit er voor, gooit de deur dicht en Hamilton kiest er voor om rechtdoor te gaan. Op zich is dit al veel vaker gebeurd. Ik gok dat het gaat om wat er hierna gebeurde.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 7 september 2008 @ 19:20:20 #203
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_61454794
Bij het aanvangen van de chicane reed Hamilton met een halve wagen vóór Raikonnen.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_61454809
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is het maximale wat Hamilton teruggeeft. En dus is het begrijpelijk dat de stewards dit besluiten
[..]

Nee, dat is niet het maximale. Hij zat er helemaal achter, anders kan 'ie ook niet slipstreamen.
  zondag 7 september 2008 @ 19:21:19 #205
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_61454825
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:17 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

[..]

Enige jammere is dat er nergens in de sporting regulations iets staat over hoe je een plek moet terug geven. De FIA zegt nu dus dat slipstreamen na het teruggeven van een plek verboden is.
Inderdaad. Ik heb net ook zo'n beetje alle regulations van de FIA doorgekeken, maar er staat nergens beschreven wat hier nu de bedoeling is.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_61454844
quote:

[..]

[..]

Enige jammere is dat er nergens in de sporting regulations iets staat over hoe je een plek moet terug geven. De FIA zegt nu dus dat slipstreamen na het teruggeven van een plek verboden is.
Dat hadden ze dan in de reglementen moeten zetten, niet achteraf mee komen
pi_61454880
ik vind het een stomme beslissing. Dit is een *foutje* in het heetst van de strijd. Ik ben niet van een specifiek iemand fan, dus mij maakt het niet uit wie er op 1 komt, maar vind wel dat Hamilton gewoon goed gedaan heeft wat ie moest doen, hij heeft Kimi netjes zn plekje weer terug gegeven en heeft m daarna gewoon weer genadeloos ingehaald. Dat het daarbij ook nog met bakken uit de hemel komt op dat moment en Kimi net iets te veel risico nam op een te glibberig stukje, kan niemand wat aan doen. T tikje van Kimi tegen Hamilton is ook zo iets. Als Schumacher en iemand anders vroeger elkaar raakten in het heetst van de strijd werd er soms ook niks aan gedaan...

ach waarom zit ik dit hier te vertellen, alsof ik er wat aan kan doen
  zondag 7 september 2008 @ 19:25:02 #208
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_61454910
Ik vind terecht dat hij een straf krijgt, maar ze hadden een tijdstraf moeten geven waarbij hij de overwinning hield.
  zondag 7 september 2008 @ 19:26:55 #209
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_61454955
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:20 schreef Xebber het volgende:
Bij het aanvangen van de chicane reed Hamilton met een halve wagen vóór Raikonnen.
. Ja dat zeg ik net. Hij moet de buitenbocht nemen, waardoor hij achter Raikkonen komt die vervolgens de deur dicht gooit. Ik snap niet wat het probleem is, dit gebeurt op elke baan waar zo'n chicane ligt.
  zondag 7 september 2008 @ 19:27:09 #210
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_61454963
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee, dat is niet het maximale. Hij zat er helemaal achter, anders kan 'ie ook niet slipstreamen.
En ze wiebelden nog wat van links naar rechts en terug voor de volgende bocht. Gewoon een eerlijk gevecht.

Overigens is Raikonnen gewoon door zijn eigen stomme schuld uitgevallen, niet door Hamilton. Hij ging wijd in weet ik veel welke bocht, wilde terug op de baan komen, raakte in een slip en schoot de muur in. Dat heeft dus helemaal niets te maken met wat Hamilton wel of niet gedaan heeft.

De enige lachende derde is nu Massa (en Heidfeld).
pi_61454993
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En als ie dus kan slipstreamen, dan heeft ie voordeel gehad.
Calmer than you are
pi_61455018
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:27 schreef Xebber het volgende:

[..]

En ze wiebelden nog wat van links naar rechts en terug voor de volgende bocht. Gewoon een eerlijk gevecht.

Overigens is Raikonnen gewoon door zijn eigen stomme schuld uitgevallen, niet door Hamilton. Hij ging wijd in weet ik veel welke bocht, wilde terug op de baan komen, raakte in een slip en schoot de muur in. Dat heeft dus helemaal niets te maken met wat Hamilton wel of niet gedaan heeft.

Raikkonen week idd meer dan één keer van zijn lijn af, dat mag ook niet.
  zondag 7 september 2008 @ 19:29:51 #213
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_61455020
McLaren gaat in beroep, en terecht !!!
quote:
McLaren have lodged an appeal against Lewis Hamilton's demotion to third place in the Belgian Grand Prix, the FIA confirmed on Sunday night.

Hamilton was handed a 25-second penalty for gaining an advantage against then race leader Kimi Raikkonen after cutting the chicane two laps from home at Spa-Francorchamps.

McLaren spent some time on Sunday night evaluating whether they could appeal the penalty, but an FIA statement said that the team had indeed notified the stewards of their intention to appeal.

It means the result of the Belgian Grand Prix will now be decided at a hearing of the FIA's International Court of Appeal.

Ferrari did not hide their criticism of the way Hamilton behaved after cutting the chicane, with their team principal Stefano Domenicali saying he had no doubt the way Hamilton retook the lead was the result of the benefit he had in cutting the chicane.

"Personally, I think it was a little bit extreme," he explained. "It's normal that when you attack that you are racing, but the problem is (of) the advantage that may take by doing a manoeuvre and this is the key point of it, so I think that that's the focus that has to be considered.

"What is really the advantage that you are taking in such conditions that can be used in the second situation at the first corner? That, in my view, is the most important thing. But this is racing."

Domenicali did not wish to make any comments on the decision to impose a 25-second penalty, however.

"As I said to your Italian colleagues, we are not used to commenting on decisions. The only thing I would say is that as soon as we had been summoned by the stewards, we gave our position to the stewards and that was it.

"Then the stewards for sure listened to the Hamilton discussion on that, and that is the decision. On that we don't want to take any further comment."

Ferrari have insisted that they did not lodge any official protest with the race stewards about the matter.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/70402
  zondag 7 september 2008 @ 19:29:58 #214
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_61455025
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

. Ja dat zeg ik net. Hij moet de buitenbocht nemen, waardoor hij achter Raikkonen komt die vervolgens de deur dicht gooit. Ik snap niet wat het probleem is, dit gebeurt op elke baan waar zo'n chicane ligt.
Nee, het eerste deel van de bocht gingen ze zij aan zij de bocht in. Raikonnen had ruimte moeten laten voor Hamilton. Dan hoefde hij ook niet rechtdoor. Hamilton heeft in een fractie van een seconde een keuze moeten maken: Rechtdoor of crashen.
pi_61455074
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:28 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

En als ie dus kan slipstreamen, dan heeft ie voordeel gehad.
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:29 schreef Xebber het volgende:

[..]

Nee, het eerste deel van de bocht gingen ze zij aan zij de bocht in. Raikonnen had ruimte moeten laten voor Hamilton. Dan hoefde hij ook niet rechtdoor. Hamilton heeft in een fractie van een seconde een keuze moeten maken: Rechtdoor of crashen.
Dat dus.
  zondag 7 september 2008 @ 19:31:43 #216
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_61455076
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:20 schreef Xebber het volgende:
Waarom blijven mensen die punten aanvoeren? Het gaat echt helemaal niet om de aanvang van het duel in die chicane. Het duel van was fair en Raikkonen kwam er als winnaar uit waarna Hamilton gedwongen werd om de daarop volgende bocht af te snijden. punt.
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:27 schreef Xebber het volgende:

[..]

Waarom voer je het vetgedrukte in godsnaam aan in deze discussie? Er staat nergens dat het uitvallen van Raikkonen te wijten is aan Hamilton?
Je sleept er echt van alles bij!
quote:

[..]

[..]

Lijkt dus een erg dubieus besluit...

zondag 7 september 2008 @ 19:31:55 #217
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_61455083
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:25 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik vind terecht dat hij een straf krijgt, maar ze hadden een tijdstraf moeten geven waarbij hij de overwinning hield.
Dat vind ik juist niet. Dan ben je moedwillig de uitslag aan het bepalen, en dat lijkt me niet de bedoeling. Terecht of niet, een straf is een straf en moet je dus benadelen, vind ik.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 7 september 2008 @ 19:33:02 #218
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_61455114
Óf remmen. Maar dat maakt toch niet uit? Hij koos er voor om rechtdoor te gaan en die keuze wordt wel vaker gemaakt. Maar waarom praten we hier eigenlijk over? Behalve het feit dat Hamilton rechtdoor reed heeft dit mijns inziens niets met de straf te maken.
  zondag 7 september 2008 @ 19:34:32 #219
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_61455155
Overigens. Bij die bijna-crash met die Williams zie je ontzettend duidelijk dat Hamilton ook door het gras heen gaat. Wat moest ie anders? Crashen? Bij deze situatie haalt Raikonnen weer voordeel. Dus het is gewoon fifty-fifty.
pi_61455185
mclaren moet weer met eccestone gaan praten over een nieuwe fia+nieuwe formule 1.

mclaren verzorgt de teams en eccestone de rest+de tv rechten
  zondag 7 september 2008 @ 19:36:21 #221
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_61455204
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:34 schreef Xebber het volgende:
Overigens. Bij die bijna-crash met die Williams zie je ontzettend duidelijk dat Hamilton ook door het gras heen gaat. Wat moest ie anders? Crashen? Bij deze situatie haalt Raikonnen weer voordeel. Dus het is gewoon fifty-fifty.
Oh mijn god! Kijk je uberhaupt weleens autosport?
Die hele situatie heeft er niks mee te maken en is zelfs niet eens vergelijkbaar.
  zondag 7 september 2008 @ 19:37:30 #222
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_61455240
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:34 schreef Xebber het volgende:
Met het verschil dat Raikkonen gewoon de baan bleef volgen .
pi_61455265
Ach Ferrari wordt te vaak gematst.
Slaat nergens op gewoon.... Dan hadden ze bijv ook moeten zeggen dat Kimi zijn punten kwijt zou zijn in Monaco met het Sutil verhaal.
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_61455275
Wat een domme beslissing van de Stewards! Fuck them!
pi_61455283
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')