Dat denk ik dus ook, omdat Hamilton niet genoeg van zijn gas ging bij het teruggeven van die plek en in zijn gretigheid gelijk bij La Source Räikkönen meteen weer aanviel. Had hij even gewacht, dan hij ook wel gewonnen, want sneller was hij absoluut.quote:Op zondag 7 september 2008 19:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk dat er iets in de regels staat dat hij geen tijd -en plaatswinst van zo'n actie mag hebben. En ik denk dat de FIA zegt dat hij uiteindelijk voordeel van de actie had. Dit is gewoon mijn gok trouwens, ik kan er ook gewoon naast zitten.
Hij remt later inderdaad. Daarna komt hij er achter omdat hij de buitenbocht moet nemen. Raikkonen zit er voor, gooit de deur dicht en Hamilton kiest er voor om rechtdoor te gaan. Op zich is dit al veel vaker gebeurd. Ik gok dat het gaat om wat er hierna gebeurde.quote:Op zondag 7 september 2008 19:15 schreef Light het volgende:
[..]
Hamilton zat er eerder al voor.
Vanaf ongeveer 30 seconden.
Nee, dat is niet het maximale. Hij zat er helemaal achter, anders kan 'ie ook niet slipstreamen.quote:Op zondag 7 september 2008 19:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is het maximale wat Hamilton teruggeeft. En dus is het begrijpelijk dat de stewards dit besluiten
[..]
Inderdaad. Ik heb net ook zo'n beetje alle regulations van de FIA doorgekeken, maar er staat nergens beschreven wat hier nu de bedoeling is.quote:Op zondag 7 september 2008 19:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[..]
Enige jammere is dat er nergens in de sporting regulations iets staat over hoe je een plek moet terug geven. De FIA zegt nu dus dat slipstreamen na het teruggeven van een plek verboden is.
Dat hadden ze dan in de reglementen moeten zetten, niet achteraf mee komenquote:Op zondag 7 september 2008 19:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[..]
Enige jammere is dat er nergens in de sporting regulations iets staat over hoe je een plek moet terug geven. De FIA zegt nu dus dat slipstreamen na het teruggeven van een plek verboden is.
quote:Op zondag 7 september 2008 19:20 schreef Xebber het volgende:
Bij het aanvangen van de chicane reed Hamilton met een halve wagen vóór Raikonnen.
En ze wiebelden nog wat van links naar rechts en terug voor de volgende bocht. Gewoon een eerlijk gevecht.quote:Op zondag 7 september 2008 19:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, dat is niet het maximale. Hij zat er helemaal achter, anders kan 'ie ook niet slipstreamen.
En als ie dus kan slipstreamen, dan heeft ie voordeel gehad.quote:Op zondag 7 september 2008 19:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, dat is niet het maximale. Hij zat er helemaal achter, anders kan 'ie ook niet slipstreamen.
Raikkonen week idd meer dan één keer van zijn lijn af, dat mag ook niet.quote:Op zondag 7 september 2008 19:27 schreef Xebber het volgende:
[..]
En ze wiebelden nog wat van links naar rechts en terug voor de volgende bocht. Gewoon een eerlijk gevecht.
Overigens is Raikonnen gewoon door zijn eigen stomme schuld uitgevallen, niet door Hamilton. Hij ging wijd in weet ik veel welke bocht, wilde terug op de baan komen, raakte in een slip en schoot de muur in. Dat heeft dus helemaal niets te maken met wat Hamilton wel of niet gedaan heeft.
De enige lachende derde is nu Massa (en Heidfeld).
quote:McLaren have lodged an appeal against Lewis Hamilton's demotion to third place in the Belgian Grand Prix, the FIA confirmed on Sunday night.
Hamilton was handed a 25-second penalty for gaining an advantage against then race leader Kimi Raikkonen after cutting the chicane two laps from home at Spa-Francorchamps.
McLaren spent some time on Sunday night evaluating whether they could appeal the penalty, but an FIA statement said that the team had indeed notified the stewards of their intention to appeal.
It means the result of the Belgian Grand Prix will now be decided at a hearing of the FIA's International Court of Appeal.
Ferrari did not hide their criticism of the way Hamilton behaved after cutting the chicane, with their team principal Stefano Domenicali saying he had no doubt the way Hamilton retook the lead was the result of the benefit he had in cutting the chicane.
"Personally, I think it was a little bit extreme," he explained. "It's normal that when you attack that you are racing, but the problem is (of) the advantage that may take by doing a manoeuvre and this is the key point of it, so I think that that's the focus that has to be considered.
"What is really the advantage that you are taking in such conditions that can be used in the second situation at the first corner? That, in my view, is the most important thing. But this is racing."
Domenicali did not wish to make any comments on the decision to impose a 25-second penalty, however.
"As I said to your Italian colleagues, we are not used to commenting on decisions. The only thing I would say is that as soon as we had been summoned by the stewards, we gave our position to the stewards and that was it.
"Then the stewards for sure listened to the Hamilton discussion on that, and that is the decision. On that we don't want to take any further comment."
Ferrari have insisted that they did not lodge any official protest with the race stewards about the matter.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/70402
Nee, het eerste deel van de bocht gingen ze zij aan zij de bocht in. Raikonnen had ruimte moeten laten voor Hamilton. Dan hoefde hij ook niet rechtdoor. Hamilton heeft in een fractie van een seconde een keuze moeten maken: Rechtdoor of crashen.quote:Op zondag 7 september 2008 19:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]. Ja dat zeg ik net. Hij moet de buitenbocht nemen, waardoor hij achter Raikkonen komt die vervolgens de deur dicht gooit. Ik snap niet wat het probleem is, dit gebeurt op elke baan waar zo'n chicane ligt.
quote:Op zondag 7 september 2008 19:28 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
En als ie dus kan slipstreamen, dan heeft ie voordeel gehad.
Dat dus.quote:Op zondag 7 september 2008 19:29 schreef Xebber het volgende:
[..]
Nee, het eerste deel van de bocht gingen ze zij aan zij de bocht in. Raikonnen had ruimte moeten laten voor Hamilton. Dan hoefde hij ook niet rechtdoor. Hamilton heeft in een fractie van een seconde een keuze moeten maken: Rechtdoor of crashen.
Waarom blijven mensen die punten aanvoeren? Het gaat echt helemaal niet om de aanvang van het duel in die chicane. Het duel van was fair en Raikkonen kwam er als winnaar uit waarna Hamilton gedwongen werd om de daarop volgende bocht af te snijden. punt.quote:Op zondag 7 september 2008 19:20 schreef Xebber het volgende:
Bij het aanvangen van de chicane reed Hamilton met een halve wagen vóór Raikonnen.
Waarom voer je het vetgedrukte in godsnaam aan in deze discussie? Er staat nergens dat het uitvallen van Raikkonen te wijten is aan Hamilton?quote:Op zondag 7 september 2008 19:27 schreef Xebber het volgende:
[..]
En ze wiebelden nog wat van links naar rechts en terug voor de volgende bocht. Gewoon een eerlijk gevecht.
Overigens is Raikonnen gewoon door zijn eigen stomme schuld uitgevallen, niet door Hamilton. Hij ging wijd in weet ik veel welke bocht, wilde terug op de baan komen, raakte in een slip en schoot de muur in. Dat heeft dus helemaal niets te maken met wat Hamilton wel of niet gedaan heeft.
De enige lachende derde is nu Massa (en Heidfeld).
Lijkt dus een erg dubieus besluit...quote:Op zondag 7 september 2008 19:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[..]
Enige jammere is dat er nergens in de sporting regulations iets staat over hoe je een plek moet terug geven. De FIA zegt nu dus dat slipstreamen na het teruggeven van een plek verboden is.
Dat vind ik juist niet. Dan ben je moedwillig de uitslag aan het bepalen, en dat lijkt me niet de bedoeling. Terecht of niet, een straf is een straf en moet je dus benadelen, vind ik.quote:Op zondag 7 september 2008 19:25 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik vind terecht dat hij een straf krijgt, maar ze hadden een tijdstraf moeten geven waarbij hij de overwinning hield.
Oh mijn god! Kijk je uberhaupt weleens autosport?quote:Op zondag 7 september 2008 19:34 schreef Xebber het volgende:
Overigens. Bij die bijna-crash met die Williams zie je ontzettend duidelijk dat Hamilton ook door het gras heen gaat. Wat moest ie anders? Crashen? Bij deze situatie haalt Raikonnen weer voordeel. Dus het is gewoon fifty-fifty.
Met het verschil dat Raikkonen gewoon de baan bleef volgenquote:Op zondag 7 september 2008 19:34 schreef Xebber het volgende:
Overigens. Bij die bijna-crash met die Williams zie je ontzettend duidelijk dat Hamilton ook door het gras heen gaat. Wat moest ie anders? Crashen? Bij deze situatie haalt Raikonnen weer voordeel. Dus het is gewoon fifty-fifty.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |