abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 september 2008 @ 20:05:28 #256
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_61456019
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Stomme vraag misschien, maar hoe kan de data van Hamilton aantonen dat hij 6 km/u langzamer was dan Raikkonen? Hebben ze ook de data van Raikkonen dat ze dat kunnen vergelijken?
Wellicht dat ze een speedtrap hebben liggen op start/finish.
En het lijkt me dat ze mij McLaren wellicht iemand hebben die Raikkonen goed in de gaten houd en wellicht zo aan konden tonen dat hij langzamer was.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_61456030
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:05 schreef Swindler het volgende:

[..]

er word gemeten hoe hard je over start /finish gaat
Ja, OK. Maar dan hebben ze de data van Hamilton ook niet voor nodig om dat aan te tonen.
pi_61456168
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Stomme vraag misschien, maar hoe kan de data van Hamilton aantonen dat hij 6 km/u langzamer was dan Raikkonen? Hebben ze ook de data van Raikkonen dat ze dat kunnen vergelijken?
Je kijkt de video
pakt een punt op de weg waar de auto rijdt op X seconden
spoelt bijvoorbeeld 3 seconden vooruit en kijkt waar de auto is op dat moment
je meet het aantal centimeters dat de auto heeft afgelegd
afstand gedeeld door tijd is snelheid.
Calm down, please!
  zondag 7 september 2008 @ 20:10:18 #259
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_61456177
Die laatste rondes! Ik rende gillend door de kamer. Geweldig van Heidfeld ook, schitterende actie van BMW.
  zondag 7 september 2008 @ 20:10:43 #260
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_61456193
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:04 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ferrari heeft geen protest ingediend tegen Hamilton.
http://www.f1complete.com/content/view/10089/900/
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_61456212
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:10 schreef pfaf het volgende:
Die laatste rondes! Ik rende gillend door de kamer. Geweldig van Heidfeld ook, schitterende actie van BMW.
haha same here
<>
pi_61456231
quote:
Ja dat dacht ik dus ook Alleen ontkent Ferrari dat nu stellig.
Calm down, please!
pi_61456290
Terechte beslissing. Hamilton haalt duidelijk voordeel uit het afsnijden, ook al geeft hij die plaats terug. Daar krijg je normaalgesproken een drive-through voor. Wel lullig voor Raikkonen, als Hamilton er gewoon nog even achter was gebleven en rustig had afgewacht was Raikkonen waarschijnlijk gewoon als 2e gefinisht.
  zondag 7 september 2008 @ 20:15:34 #264
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_61456352
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:11 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik dus ook Alleen ontkent Ferrari dat nu stellig.
Weird. Misschien hebben ze het ingetrokken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 7 september 2008 @ 20:17:50 #265
154880 Bolter
Awesomeness
pi_61456417
Ben voornamelijk benieuwd naar de telemetrie van Hamilton. Als er voordeel was, is het daar te vinden.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  zondag 7 september 2008 @ 20:17:53 #266
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_61456419
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:04 schreef Stereotomy het volgende:
Terecht. Hamilton kon 3 dingen doen bij de Chicane, aangezien hij maar een kwart wagenlengte AAN DE BUITENKANT er voor zat:

1) afremmen en later opnieuw proberen
2) net doen alsof kimi er niet zat aan de binnenkant en hem er vol in beuken
3) chicane afsnijden.

Hij deed de derde keuze. Vervolgens laat hij Raikonnen erlangs om daarna meteen in z'n slipstream te gaan hangen En hem er voorbij te gaan. Ja, vind je het gek dat het dan nu loopt zoals het loopt.
Welke slipstream? Hij reed nog geen volle seconde recht achter Raikonnen.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  zondag 7 september 2008 @ 20:18:57 #267
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_61456461
Below is the statement from the stewards explaining their verdict.


From: The stewards of the meeting

To: The team manager, Vodafone McLaren Mercedes

The stewards, having received a report from the Race Director and having met with the drivers and team managers involved, have considered the following matter, determine a breach of the regulations has been committed by the competitor and impose the penalty referred to.

No./driver: 22, Lewis Hamilton

Time: 15:21:33

Facts: Cut the chicane and gained an advantage

Offence: Breach of Article 30.3(a) of the 2008 FIA Formula 1 sporting regulations and Appendix L chapter 4 Article 2 (g) of the International Sporting Code.

Penalty: Drive-through penalty (Article 16.3 (a)), since this is being applied at the end of the race, 25 seconds will be added to the driver’s elapsed race time.

FIA Stewards of the Meeting

Received by: Lewis Hamilton, Vodafone McLaren Mercedes
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 september 2008 @ 20:19:04 #268
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61456470
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Weird. Misschien hebben ze het ingetrokken.
Kan me voorstellen dat dat te maken had met de spin van Hamilton in La Source in ronde twee, waardoor Räikkönen misschien wel voor de Engelsman in de ankers moest

Iets anders kan ik me niet indenken als het eerder in de race in gebeurd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61456495
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:17 schreef Xebber het volgende:

[..]

Welke slipstream? Hij reed nog geen volle seconde recht achter Raikonnen.
eindelijk iemand die het begrip slipstream snapt
<>
pi_61456552

(zal wel snel verwijderd worden)

Kijk de beelden maar, Hamilton zit voor dat ie moest uitwijken zelfs DICHTER op raikonnen dan dat ei zit nadat ie de positie teruggaf...

Dus slaat nergens op deze straf.
  zondag 7 september 2008 @ 20:21:36 #271
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_61456556
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:17 schreef Xebber het volgende:

[..]

Welke slipstream? Hij reed nog geen volle seconde recht achter Raikonnen.
Nog beter: dus omdat hij de tweede bocht in de chicane mistte, had hij betere TRACTIE en kon hij Raikonnen zo voorbij?

Hoe dan ook: Hamilton had dus voordeel van zijn afsnijden, zodat hij aan het eind van dat rechte stuk duidelijk sneller was dan Raikonnen. Dat zou hij nooit geweest zijn als hij achter Raikonnen de chicane had genomen
Confidence through competence
pi_61456579
Whahahaha, mooi dattie teruggezet is.
pi_61456635
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:10 schreef pfaf het volgende:
Die laatste rondes! Ik rende gillend door de kamer. Geweldig van Heidfeld ook, schitterende actie van BMW.
Wat waren je rondetijden?
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  zondag 7 september 2008 @ 20:24:51 #274
218527 rycemasta
rijstmeester
pi_61456702
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:21 schreef Hertog_Martin het volgende:

(zal wel snel verwijderd worden)

Kijk de beelden maar, Hamilton zit voor dat ie moest uitwijken zelfs DICHTER op raikonnen dan dat ei zit nadat ie de positie teruggaf...
Maar niet als hij op zijn rem was gegaan en achteraan was gesloten.
pi_61456704
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:21 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Nog beter: dus omdat hij de tweede bocht in de chicane mistte, had hij betere TRACTIE en kon hij Raikonnen zo voorbij?

Hoe dan ook: Hamilton had dus voordeel van zijn afsnijden, zodat hij aan het eind van dat rechte stuk duidelijk sneller was dan Raikonnen. Dat zou hij nooit geweest zijn als hij achter Raikonnen de chicane had genomen
Idd, ook zo'n mooie is 'hij had meer snelheid'

EXPLAIN ME hoe je meer snelheid kan hebben dan iemand die aan je voorbij gaat?
pi_61456743
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:21 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Nog beter: dus omdat hij de tweede bocht in de chicane mistte, had hij betere TRACTIE en kon hij Raikonnen zo voorbij?

Hoe dan ook: Hamilton had dus voordeel van zijn afsnijden, zodat hij aan het eind van dat rechte stuk duidelijk sneller was dan Raikonnen. Dat zou hij nooit geweest zijn als hij achter Raikonnen de chicane had genomen
En als die dat voordeel niet had gehad had raikkonen niet zijn neus kapot gereden en gewonnen.
  zondag 7 september 2008 @ 20:26:14 #277
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_61456757
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:24 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Idd, ook zo'n mooie is 'hij had meer snelheid'

EXPLAIN ME hoe je meer snelheid kan hebben dan iemand die aan je voorbij gaat?
Hij KON niet meer snelheid hebben wanneer hij netjes achter Raikonnen de chicane had genomen.
Confidence through competence
pi_61456892
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:26 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Hij KON niet meer snelheid hebben wanneer hij netjes achter Raikonnen de chicane had genomen.
dat is helemaal niet aan de orde. Situaties als deze gebeuren talloze keren in de f1 en alles is prima als je de ander weer de positie terug geeft. Ik heb het over degenen die blaten dat hamilton een snelheidsvoordeel had op het moment dat ie er weer achter kroop - wat natuurlijk onmogelijk is want als hij van z'n gas af gaat en raikonnen voorbij laat heeft ie minder snelheid en minder momentum dan raikonnen.

Wat Hamilton deed is gewoon volkomen legitiem en deze beslissing slaat nergens op
pi_61456896
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:21 schreef Hertog_Martin het volgende:

(zal wel snel verwijderd worden)

Kijk de beelden maar, Hamilton zit voor dat ie moest uitwijken zelfs DICHTER op raikonnen dan dat ei zit nadat ie de positie teruggaf...

Dus slaat nergens op deze straf.
Op 1:37 zie Raikkonen trouwens een buitenbocht (buiten het circuit om) nemen, wat duidelijk een snellere lijn is.
pi_61456905
quote:
QUESTIONS FROM THE FLOOR

Q: (Ed Gorman - The Times) Lewis, are you aware that the stewards have announced they are investigating an incident between yourself and Kimi? We're not sure exactly which one it was. Are you aware of that and what could your thoughts be? Is there any part where you felt that you'd contravened the rules?

LH: Absolutely not. I will explain what happened. It began to rain. I caught Kimi and I got a good tow from him down the back straight and I was in a good position to dive down the inside at turn 18. He covered his spot, which was fair, but he braked very, very early, so I was able to outbrake him and go round the outside which I did. I left him enough room, I didn't close the gap so much that he had to go on a kerb, I left him enough room, yet he accelerated or picked up more pace going into the corner, and drove me as wide as he possibly could. I had no road left. There was a question I had to ask: if I stay where I am, I'm going to go over the Astroturf… there's some green bit behind the big kerb, the last kerb… and go over it and hit him. Or I go left. That was the option I had to do, I did it. I knew that I had to let him past and also the team came over the radio and said 'you have to let him past' which I did. I was accelerating so that I didn't lose too much ground because I thought that would be unfair. Fortunately I got back in his slipstream and again, he moved to the inside and back to the outside and again, I dodged him and went up the inside and at the apex to the corner he hit me at the back, and that nearly caused me to spin, but fortunately I kept hold of it and went on from there. That was a great fight and I don't think there was anything wrong there. The rules say you should let him back past which I did.

Q: (Ian Parkes - The Press Association) Lewis, given the explanation that you've just given us, would you be surprised now if the stewards did decide to punish you in any kind of way?
LH: Absolutely, absolutely. This is motor racing and if there's a penalty, then there's something wrong because I was ahead going into that corner, so I didn't gain an advantage from it. We were still able to race at the next corner and I gave him his spot back, and I think it was fair and square, so I think it would be absolutely wrong. But you know what they're like, so we will see.

Q: (James Allen - ITV) I've got two questions for Lewis. When you came across the line after the incident you've just described, he was definitely in front of you. It said Räikkönen - Hamilton, first and second. That was on the timing screens and it will on the charts, but maybe at issue is the fact that you hadn't lost enough momentum or something. You said you were still accelerating, so could you just explain exactly what you did to let him past? And then the second thing is there was an incident before that where I think you both had a bit of a moment with a Williams and you both nearly hit each other and the Williams was coming back on the track. There were some yellow flags waving there. Was the Williams actually off the track and came back on? It was very hard to tell on the television.
LH: Firstly, what I did, I'd basically taken a short-cut, so I couldn't just accelerate straight from there and keep going, I had to wait - he was in my blind spot - I had to wait until I could see him. I didn't want to wait until he'd flown past because we were still racing. Eventually I could see him accelerating and I knew, OK, this is alright, so I began to accelerate but slowly. I don't believe I was full throttle, I was waiting for him to accelerate past which he did. What more could I do, I don't know what more I could have done?
And the second question: there were yellow flags, I was looking in the mirror, hoping that Kimi wouldn't crash into me. Rosberg was off the circuit and I was running wide but I wasn't going off, I was just running wide towards the white line, but then Rosberg was coming back on, exactly at the point in which I was heading, so I had to turn left to avoid him and take the exit road and go across the grass, otherwise I would have crashed with him.

Q: (James Allen - ITV) Sorry, could we just be clear: so you were in front of Räikkönen at that point, because he came out of that incident in front of you?
LH:
He was behind me. I turned left to dodge the Williams. I don't know what happened to Kimi. I thought he was right with me at the time on my inside. I thought he was going to crash with him (Rosberg) as well, so I just tried to avoid it, over the grass, and Kimi overtook, I believe, both of us. I think he took both of us, and I went over the grass, they both went round the corner and then at the exit he spun.
Calm down, please!
pi_61456914
En terrecht, je kon duidelijk zien dat hij voordeel had van het afsteken van de cicane. Jammer dat door hamilton kimi zijn band lek ging en hij moest uitvallen. Hij was de terrechte winnaar geweest, met een snelste ronde en de hele race op kop te hebben gereden.
pi_61456974
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:10 schreef pfaf het volgende:
Die laatste rondes! Ik rende gillend door de kamer. Geweldig van Heidfeld ook, schitterende actie van BMW.
pi_61457092
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:30 schreef Giem het volgende:
En terrecht, je kon duidelijk zien dat hij voordeel had van het afsteken van de cicane. Jammer dat door hamilton kimi zijn band lek ging en hij moest uitvallen. Hij was de terrechte winnaar geweest, met een snelste ronde en de hele race op kop te hebben gereden.
Inderdaad. Ik vind eik dat ze Lewis als straf gewoon een DNF moeten geven en dan de kapotte wagen van Kimi op P1 moeten zetten
pi_61457147
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:35 schreef NED het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik vind eik dat ze Lewis als straf gewoon een DNF moeten geven en dan de kapotte wagen van Kimi op P1 moeten zetten
waarom moest ik hierom lachen
<>
  zondag 7 september 2008 @ 20:38:00 #285
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_61457211
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:30 schreef Giem het volgende:
En terrecht, je kon duidelijk zien dat hij voordeel had van het afsteken van de cicane. Jammer dat door hamilton kimi zijn band lek ging en hij moest uitvallen. Hij was de terrechte winnaar geweest, met een snelste ronde en de hele race op kop te hebben gereden.
Lekker objectieve post.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 7 september 2008 @ 20:38:43 #286
154880 Bolter
Awesomeness
pi_61457235
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:30 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Op 1:37 zie Raikkonen trouwens een buitenbocht (buiten het circuit om) nemen, wat duidelijk een snellere lijn is.
Al haal je een hogere snelheid, de afgelegde weg is ook groter = geen voordeel. Droeftoeter.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_61457283
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:38 schreef Bolter het volgende:

[..]

Al haal je een hogere snelheid, de afgelegde weg is ook groter = geen voordeel. Droeftoeter.
Hij loopt in op Hamilton, dus is het sneller.
  zondag 7 september 2008 @ 20:42:12 #288
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_61457364
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:30 schreef Giem het volgende:
. Jammer dat door hamilton kimi zijn band lek ging en hij moest uitvallen.
Briljant.
pi_61457385
<>
  zondag 7 september 2008 @ 20:45:18 #290
67174 Dos37
Come on Twente
pi_61457487
Wel lachen voor Massa, iedereen heeft het over Hamilton en Raikkonen. Daar ging het incident natuurlijk ook over maar Massa wint gewoon terwijl ie nooit de illusie heeft gehad dat hij kon winnen vandaag.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 7 september 2008 @ 20:46:12 #291
154880 Bolter
Awesomeness
pi_61457523
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:39 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hij loopt in op Hamilton, dus is het sneller.
Hamilton rijdt rustig i.v.m. regen, eigen keus. Op een droge baan valt met buiten het circuit rijden (vuil enz.) geen voordeel te halen, dus dit kan je Kimi niet kwalijk nemen.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_61457563
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:38 schreef Bolter het volgende:

[..]

Al haal je een hogere snelheid, de afgelegde weg is ook groter = geen voordeel. Droeftoeter.
ZO, jij hebt er verstand van
pi_61457606
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:46 schreef Bolter het volgende:

[..]

Hamilton rijdt rustig i.v.m. regen, eigen keus. Op een droge baan valt met buiten het circuit rijden (vuil enz.) geen voordeel te halen, dus dit kan je Kimi niet kwalijk nemen.
Op een droge baan niet nee, maar nu was het nat, dus was er misschien wel voordeel te halen. En dan kun je het hem wel kwalijk nemen.
pi_61457607
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:45 schreef Dos37 het volgende:
Wel lachen voor Massa, iedereen heeft het over Hamilton en Raikkonen. Daar ging het incident natuurlijk ook over maar Massa wint gewoon terwijl ie nooit de illusie heeft gehad dat hij kon winnen vandaag.
En als Kimi uit de muur was gebleven dat was hij ook gewoon 2e geworden volgende keer maar iets voorzichtiger zijn. Hij is hier duidelijk de lachende 3e
  zondag 7 september 2008 @ 20:49:45 #295
154880 Bolter
Awesomeness
pi_61457681
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:47 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

ZO, jij hebt er verstand van

Jij ziet regelmatig F1 wagens buitenom het parcours rijden om zo voordeel te verkrijgen? Die claim dat het sneller zou zijn is onzin en wordt puur gemaakt omdat Hamilton wordt bestraft. "Maar hij deed 't ook boehoeo "
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_61457692
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:48 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Op een droge baan niet nee, maar nu was het nat, dus was er misschien wel voordeel te halen. En dan kun je het hem wel kwalijk nemen.
Nee met dat vuil en water word de grip meer... dan is het helemaal een ijsbaan, kon je met de start ook zien, iedereen die buitenom ging glibberde er over.
  zondag 7 september 2008 @ 20:50:15 #297
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_61457700
Lol, Massa doet opeens goede zaken. Nu loopt hij twee punten in op Hamilton toch? Alonso derde?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 7 september 2008 @ 20:51:48 #298
154880 Bolter
Awesomeness
pi_61457767
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:48 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Op een droge baan niet nee, maar nu was het nat, dus was er misschien wel voordeel te halen. En dan kun je het hem wel kwalijk nemen.
Ik snap dat jij voor Hamilton bent, dus misschien kan je beter zeuren waarom ie zelf niet gewoon wat doorreed. Kijk, Kimi heeft het aan zichzelf te danken dat hij uiteindelijk met lege handen staat. Maar goed, hij probeerde alles op alles te zetten door wat meer risico te nemen.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_61457851
Krijgen we nog volgende week weer 2 seremonies? Kan hamilton zijn beker inleveren en aan Massa geven, Massa die van hem aan Heidfeld geven, Heidfeld aan Alonso, en McLaren en Ferrari dat word een leuk podium.
  zondag 7 september 2008 @ 20:58:57 #300
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_61458046
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:53 schreef Giem het volgende:
Krijgen we nog volgende week weer 2 seremonies? Kan hamilton zijn beker inleveren en aan Massa geven, Massa die van hem aan Heidfeld geven, Heidfeld aan Alonso, en McLaren en Ferrari dat word een leuk podium.
Nee, want McLaren gaat in hoger beroep dus tot die tijd zal Massa als winnaar op het formulier staan maar het is nog niet de definitieve uitslag. Voorlopig mogen ze bij McLaren de beker nog houden en er leuke dingen mee doen.

Oja, binnen 8 dagen moeten ze een datum prikken wanneer het beroep zal plaatsvinden en ik denk dat ze het bij McLaren ook snel willen afronden dus het hoger beroep zal niet heel lang opzich laten wachten.
pi_61458079
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:53 schreef Giem het volgende:
Krijgen we nog volgende week weer 2 seremonies? Kan hamilton zijn beker inleveren en aan Massa geven, Massa die van hem aan Heidfeld geven, Heidfeld aan Alonso, en McLaren en Ferrari dat word een leuk podium.
Ik zie er al naar uit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')